Svenska misstänks för ny våldtäktsbluff i Grekland

Publicerat den 7 juli 2012 kl 21:15
En svensk kvinna i 20-årsåldern har häktats i Grekland efter att ha anmält två män för våldtäkt under en semester i Egeiska havet, skriver Aftonbladet.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Att svenska kvinnor anmäler våldtäkter som inte har inträffat i syfte att få skattefri ersättning via hemförsäkringen har tidigare uppmärksammats i Grekland. Då åtalade grekiska åklagare en kvinna i 20-årsåldern som dock valde att inte inställa sig till förhandlingarna.

Enligt Aftonbladet ska polisen först ha gripit de anmälda männen, som är mellan 20 och 22 år gamla. De gripna gjorde därefter en motanmälan där de hävdade att svenskan ljög.

I Sverige leder en sådan motanmälan vanligen inte till någon åtgärd överhuvudtaget, men i det mer jämställda grekiska rättsväsendet häktas i normalfallet båda parterna för att det lättare ska gå att reda ut vad som hänt.

I svensk press har man dock redan saken klar för sig: Svenskan talar sanning och grekerna ljuger.

”Elin gruppvåldtogs i Grekland – anklagas själv för att hitta på”, rubriksätter tidningen Aftonbladet patriotiskt sin artikel om händelsen.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/annu-en-svenska-misstanks-for-valdtaktsbluff-i-grekland Bloggar om denna artikel
  • http://www.facebook.com/people/Gunvald-Beck/100003215298739 Gunvald Beck

    Förra året så blev en 17-årig ”flicka” anhållen i södra Sverige för falsk våldtäkt, det är naivt och korkat att tro att påhittade våldtäkter inte kan ske i Grekland, speciellt inte efter att två av killarna lämnat in en motanmälan mot den 20-åriga kvinnan.

    http://www.expressen.se/gt/17-arig-flicka-anhallen-for-falsk-valdtakt/

  • Anonym

    Det verkar som att varenda medlem i Feministisk Initiativ hittat hit till kommentatorsfältet. Komiskt!

  • Staffan_H

    Så – om svensk flicka blir våldtagen av utlänningar i Sverige, då är det sant. Om hon blir våldtagen av utlänningar utomlands, då ljuger hon? Men inser ni inte hur manipulerade ni är av Widar och Kalle?

    • Anonym

      Det kan ju vara så att det finns andra fakta 
      bakom, än bara Widar och Kalles åsikter.

  • http://klimatsmart.blogspot.com/ OW

    Är det något försök till satir eller vad är det frågan om  en överstuken KarlXII till fria tider för denna sk artikel.

  • Anonym

    Inte undra på eftersom unga svenskor beter sig värre än h-r.
    Har ni ett sett k-ksgnngstävlingarna på discona i Aya Napa
    Usch…

    • Anonym

      Tyvärr ja…Men västvärlden media (Ägd till stor del av de ”utvalda”)
      propagerar ju för att det finaste en ung kvinna kan vara
      är ett luder och med tanke på att unga kvinnor är så lättpåverkade
      av de destruktiva trender så är följderna tyvärr rätt förutsägbara…

  • Anonym

    Hon får skylla sig själv då hon tydligen gick ensam i ett sånt land

    • a b

       Hon får skylla sig själv för att hon blev våldtagen? -Det är inte tydligt att hon gick ensam i ”sånt” land.

      Du hittar på saker för att det ska passa in i din världvy skulle jag tro, men såklart rätta mig om jag har fel.

  • Anonym

    Känns som att även Fria Tider lägger någon sorts egen värdering i det skedda?
    Hur kan det vara mer jämnställt efter allt som kommit fram om hanteringar i liknande mål från Greklands sida samt synen på dessa kvinnor från högsta ort i samma land?
    Bara undrande…

    • Anonym

      Håller med dig. Det finns många tidigare fall som tyder på att
      den grekiska rättvisan lämnar väldigt mycket att önska.
      Mycket tyder på att det råder ett inskränkt gubbvälde i grekiska
      domstolar. Att dessutom häkta någon vid motanmälan
      verkar helt galet. Det borde bara förekomma i undantagsfall
      om ex båda parter skadats fysiskt på ett eller annat sätt.

  • Anonym

    Förstår inte varför fria tider redaktionen är så säkra på att en ytterliga gruppvåldtäkt inte har begåtts?

    Känner ni de grekiska pojkarna eller hur kan ni vara så säkra.

    Jag tror inte iaf som grekiska myndigheterna att tjejer idag går igenom en stor våldtäktsåtal i Grekland bara för att få en liten summa pengar på hemförsäkringen.
    I min värld låter det som att grekiska myndigheter skyller ifrån sig på ett enkelt sätt. Allt är kvinnans fel och våra medborgare är oskyldiga.

    Undrar hur svårt för de som verkligen blir våldtagna i Grekland efter att denna blev åtalad.? Hemsk tanke.

    Hoppas verkligen de har mycket mycket starka skäl till detta åtal annars är det i min värld en mycket stor skandal.

    • Anonym

      Jag kommer definitivt att avråda mina döttrar att åka till
      Grekland om det skulle bli aktuellt i framtiden.
      Rättsläget verkar mycket svagt och diffust.

      • http://www.facebook.com/al.makovik Al Al Makovik

        Grekerna är- kristna turkar , mer behöver jag inte säga. Äckliga  håriga svin allihopa

  • Anonym

    Utan att försöka att gissa vad som har hänt, hur det skulle ha hänt, vems fel det är o.s.v., så är en våldtäkt ur svenskt perspektiv en våldtäkt så fort en kvinna har bestämt att det är så, oavsett om hon ångrar sej med halva redan inne… Riktiga våldtäkter, vanligtvis begågna av massinvandrare, icke att förringa.

  • Anonym

    Svenska flickan är utbildad från media o svenska skolan och politiker. Om människans lika värde och att det finns inga onda människor. Så det blir nog lätt så här när man tror gott om alla som svensken är uppfostrad till självbevarelse drift existerar inte längre. Dom är säkert inte onda dom männen runt medelhavet bara en förlegad bild av kvinnan som ska vara påklädd och inte visa några kroppsdelar förutom ansiktet. Sen kommer en blond full svenska med musikantkjol visar nästa allt snacka om hor varning bland männen och man får leka med henne.

  • Anonym

    Det är omöjligt att veta vad som hänt. Men det är ändå roligt att som FT i den här artikeln driva med etablissemanget. Etablissemanget påstår ju alltid att det är fel på statistiken när någon pekar på att vi i Sverige har näst flest våldtäkter per capita i världen. De insinuerar att kvinnor kanske anmäler för lätt. Sånt som i andra länder inte betraktas som våldtäkt.

    Men i det här fallet går det bra. Förklaringen är att grekland inte behöver försvaras på samma sätt som som invandringen i sverige. Om etablissemanget ville erkänna att vi verkligen har en våldtäktsepidemi i sverige skulle de bli tvugna att svara på varför.. Och vi vet alla hur den har uppstått, det vill sjuklövern+media INTE ska komma upp.

  • vlad imp

    Grekerna förstår sig inte på Svensk Självbevarande drift. då den lätt kan uppfattas som motsatsen i de flesta andra länder.

  • http://vargiveum.wordpress.com Varg i Veum

    Jag väljer dock att tro på aftonbladet, i alla fall tills någon lyckas bevisa att myten om att svenska tjejer skulle satt våldtäktsanklagelser i system stämmer på något som helst sätt. Lite grundfakta helt enkelt.. Visa på några fall där någon fått ut några som helst pengar efter att ha anklagat nån random grek för våldtäkt.
    Låter mer som en vandringsmyt bland hederstänkande folkslag och individer.

  • Anonym

    Aftonbladet kan ju åka ner till Grekland och vittna, de verkar ju redan ha fullt klart för sig vad som hänt.

  • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

    Man ska helt enkelt ge fan i att åka till dessa patraskländer och därigenom skjuta deras turistindusti i sank, som snart är det enda som håller fyr i deras havererade ekonomier. Det sorgligaste är naturligtvis att vissa föräldrar inte har vett nog att varna sina töser för att vara ute och ränna med lokalbefolkningen och utsätta sig för liknande situationer, med tanke på att detta inte är något nytt utan händer ständigt och jämt samt att man VET att polisen i dessa länder inte är något att räkna med, man VET att dessa länders rättssystem är efterblivna och har mycket i övrigt att önska. Det här hade alltså inte behövt hända, men har man ett klassiskt riskbeteende där man utsätter sig för liknande situationer, ja då är sannolikheten hög att man råkar illa ut. Ja jisses, ensam söt svenska ute och krökar (eller ”roar sig”, som det heter) med ett antal beräknande och testosteronstinna sydeuropeer – den här donnan har fått lära sig en läxa hon inte glömmer i första taget. Men var så säkra, det är inte sista gången vi lär få höra liknande tårdrypande historier…
     
    Alla lika, alla olika…

    • Anonym

      Helt sant. Jag undviker själv dessa korrumperade kaosländer.

  • Anonym

    Borde vara en enkel sak för journalister i Sverige att ta fram fakta som stödjer eller dementerar det påstående som den grekiska polisen kommer med, att svenska tjejer anmäler våldtäkt ofta på semestern.

    • https://me.yahoo.com/a/xM8JxG0tg8kn7o6L1ofTTMbQlaMS#aca00 Anna

      Svenska flickor blir ofta våldtagna på semestern, i de fall då de beblandar sig med inhemska män.

      • Anonym

        Det har ofta att göra med att omdömet rinner bort
        i samma takt som alkoholen rinner in.

  • Anonym

    Om man varit i delo med grekiska poliser och rättsväsendet någon gång så vet man vad som gäller. Korruption är bara förnamnet.

    I mitt sinne finns inga tvivel om att flickstackarn sagt sanningen. Om inte FT har mycket starka indicier / bevis för att ifrågasätta hennes utsago borde man vänta med att på detta sätt frondera mot henne till den tidpunkt man har sådana.

  • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

    Ingen av oss vet, vad hände egentligen. Utan, att flickan festade godtroget hela natten med fyra greker och blev efteråt skjutsat av bartender till dem.

    Men vad är säkert, är att hela könsdisskussionen, normer och uppfattningen om sex och könsumgänge är rent psykedeliskt i Sverige.
    Parallellt lever gamla kulturnormer och seder samt ny, feminististernas och RSFU´s lanserad förvirrad normbild. Unga kvinnor tror, att så ser det ut i hela världen, men inget kan vara mer fel.

    Jag skulle inte vilja vara ung kvinna idag. 
    Medkommenterera är upprörda – ingen ung svenska vill ha gruppsex med svartskallar. Fel. Många, oerhört många unga svenska flickor har daglig könsumgänge med alla möjliga raser och etniciteter. Mest frivilligt.

     Unga kvinnor är så hjärntvättade, att de har blivit naiva offer för mångkulturens och feminismens altare. Ta bara den unga mamman vem frivilligt vistades och festades med 8 afganer och hur det slutade. Eller tusentals fall, när unga kvinnor super sig redlösa bland gruppen av sydländska män. Slutet är nästan alltid desamma. De flesta föräldrar varnar inte längre sina döttrar – det skulle ju vara icke PK, och skolan lär ensidigt ut, att sex, med vem som helst och hur som helst, är bara bra. I sexualundervisningen är kroppen skilts från själen. Flickor upptäcker alldeles för sent genom bittra erfarenheter, att så är inte fallet, att kroppen och själen är en enhet. Och att sex kan göra mycket ont och kan vara brutal.

    Samtidigt pågår en massvåldtäcktsepidemi mot svenska kvinnor. Oskyldiga unga och äldre kvinnor blir offer av överfallsvåldtäkter.

    Genom att ordet våldtäkt är bagatelliserats, genom att likställa alla möjliga ”sexuella” berörelser och tonåringars  frivillig sex med de värsta våldtäkter, vet man aldrig, vad det egentligen handlade om, när media skriver ”våldtäkt”.

    Många skrattretande och falska anmälningar har hamnat i domstolen, många svenska män har blivit oskyldigt dömda eller anklagade. (främst svenska, de mörkare är man rädd för, eller skäms, att anmäla). Genusvetares härjningar har medfört, att många unga kvinnor vet inte riktigt, vad är en våldtäkt och hur en normal samlag känns eller genomförs.
    Det har förekommit många fall, var kvinnan haft frivillig samlag, men efteråt tvivlat, eller blivit övertalat, att samlaget kan betraktas som våldtäkt. Priset tar ju fakta, att om ngn beröring mitt i samlaget inte gillas, eller om kvinnan mitt i akten ångrar sig, kan hela samlaget rubriceras som våldtäkt.

    Som sagt – vi vet inte, vad hände i Grekland. Jag har ingen uppfattning eller information, används våldtäktsanklagelser av kvinnor som försäkringsbedrägeri eller inte. Var den kvinna våldtagen, eller inte.

    Dock vet jag, att unga svenska kvinnors naivitet vet inga gränser. Världen ser inte ut som Sverige och svenska, förstående män finns bara i Sverige. Inte i Grekland eller annanstans i världen.
    Inte svenska domstolar heller.

    Att inte vistas hela natten, halv eller helful, ensam med gruppen av främmande män, kan vara livsfarlig. Någon borde börja upplysa svenska kvinnor om den gamla visdomen.

    • Anonym

      Alltså kan det vara så att hon blev våldtagen och blev åtalad.

      Att det finns tjejer som vill ha sex med 4 greker är nog sant.
      Eller rättare sagt 100% sant.
      Men inte fan anmäler dessa skruvade tjejer dem för våldtäkt direkt efter.

      Jag blev förbannad när jag läser på en sajt jag respekterar säger att hon är skyldig till falsk.

      I min värld ska det finnas mycket starka bevis innan kvinnan blir åtalad för detta.

      Sedan tror jag inte en sekund på din insider tips att många svenskar sitter i fängelse till våldtäkt och är oskyldiga.
      Rent skitsnack.

      Du har ingen koll på hur hårda beviskrav vi har tydligen.

      • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

        Hon kan mycket väl ha blivit våldtagen. Det är högst troligt. 
        Jag läste dock inte ut från FT´s artikel, att hon har ljugit.
        Det handlade mer om olika domstolspraxis.

        Mitt inlägg handlade inte heller om, att beskylla henne för lögn, men att vi har en stor problem i landet, var vi offrar våra kvinnor till PK´s altare.

        Du kan gärna tro vad du vill om våra genusinfluerade domstolar och skylla mig för skitsnack. Det finns dock många fall, en del har hamnat tom i riksmedia, var män har fått sitt liv och renommé förstörd på grund av falska anklagelser, (vilka oftast inte ens hamnade i domstolen), vissa har efter lång tid i fängelse fått t.o.m. rensning. Hur har dessa fakta och artiklar undgått dig?

        Förresten, har varit själv vittne, när män (!) har gett råd till en sårad kvinna, att stämma den förolämpande männen för våldtäkt som hämnd!
        Oavsett, att historien hade inga sexuella inslag!
        Tror dock inte, att detta är så vanlig, men bevisligen förekommer.

        Och att vara övertydlig, så försäkrar jag dig, att jag har ingen faiblesse för våldtäkter, och lider med offren.

        • Anonym

          Håller med dig i det mesta du skriver, men att många sitter i fängelse idag pga tjejer som ljuger är rent skitsnack.

          Därimot är det mÅnga som lever i frihet som blir friade även om de är skyldiga.

          Är inte sur på dig du skrev sakligt och bra.

          Jag tycker dock det är bedrövligt av friatider att skriva denna artikel och få det som att dessa ev våldtäktsmän är oskyldiga.

          • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

            Jag tycker, att det är bra, hur FT upplyser folk om domstolspraktik i Grekland, och vad kan kan hända till en ung kvinna, när hon uppför sig utomlands, som hemma.

            Hon kan bli också stämd. 

  • Anonym

    Jasså den 20-åriga kvinnan ”valde” att inte inställa sig till förhandlingarna trots att hon var åtalad och svenska myndigheter skickade inte ner henne. Hur stämmer det överens med fallet Assange? Efter husarrest i 1 1/2 år skulle han gripas och skickas hit och då var han inte ens åtalad.
    I England skrivs det i tidningarna att svenska tjejer falskanmäler våldtäkter för att få ut försäkringspengar.
    Enligt poliskällor anmäler utländska kvinnor i Sverige att de våldtagits av  okända gärningsmän och de får sedan ersättning från brottsofferfonden.

    Det sägs att man inte ska tvivla på en kvinnas ord, men min personliga uppfattning är att kvinnor är sanningsrelativister i högre grad än män.

    • Sparkle Wind

      Var har du hört att man inte ska tvivla på en kvinnas ord? Jag vet inte om jag någonsin har träffat en kvinna som är ärlig.

      • Anonym

         Det tar emot att säga det, men kvinnor tenderar att hålla det för sant som gynnar deras intressen. Visst gör vi män också det, men kvinnor gör det mycket mer och de verkar inte förstå att de ljuger eller så är de skamlösa.
        Tydligast ser man det inom feminismen där det är jämlikt när kvinnor bestämmer allt.
        Känner du till begreppet manipulation?

        • Sparkle Wind

          Jag håller med dig.

          Jo, jag känner till begreppet manipulation. Det verkar som att normen bland kvinnor är att manipulera andra.

          • Anonym

             http://www.bogushatecrimes.com/100830_PrettyGirlAtStarbucks.php

          • Anonym

             http://www.bogushatecrimes.com/040309_KerriDunn.php

  • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

    Ett nej är ett nej, även om det sker utomlands….

  • Anonym

    Bra artikel… Icke insinuerande

  • Anonym

    Tycker redaktionen på Fria Tider bör skämmas för dessa smutsiga insiniuationer att svenskan ljuger om gruppvåldtäkten.

    Särskilt när svenskor är en så utsatt grupp för sexuella övergrepp i samhället. Såväl i Sverige som utomlands. Skäms, FT!

    • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

       Var hon Svensk eller ”Svensk”

    • http://bloggforfrihet.wordpress.com/ MikeySalut

       falskanmälningar förkommer, det är därför man vanligtvis betraktas som oskyldig tills dom fallit.Eller det gäller visst inte grekiska män?
      Känns lite magstarkt att häkta någon bara för att icke ännu dömda gärningsmän motanmälet dock.. tänk om tjejen verkligen blivit våldtagen, då blir det ännu ett trauma på kort tid.

    • Anonym

      Håller faktisk med dig.
      Jag blev förbannad för första gången.

      jävla dåligt attityd mot kvinnliga könet.
      Att det kommer från en sajt jag läser är fan skamligt.

    • http://www.facebook.com/people/Gunvald-Beck/100003215298739 Gunvald Beck

      Falska gruppvåldtäkter existerar som i tex detta fall i Danmark :

      http://www.sydsvenskan.se/danmark/atalas-for-pahittad-valdtakt/

      Är du fortfarande lika övertygad om att alla kvinnor talar sanning jämt och ständigt ?

  • Anonym

    Flickan har blivit våldtagen , basta.

    Läste i dag hur ”Svenska tjejligor misstänks för sexfällorpå charterhotell” i Cypern  hjälper våldtäktsmän att mot ersättning locka med unga kvinnor och killar, för att bli våldtagna och rånade.
    Det är skitsnack att inte detta har hänt.

    Har hört av min libanesiska väninna, att rika killar har som hobby att våldta Eftersom myndigheter är rädda för dem, får de aldrig några domar.
    Skulle killarna fällas får domarna se efter nya jobb!

    • Anonym

       Var läste du det?

      • Anonym

        Expressen i går. Finns på biblioteket.
        Försökte länka,men det gick inte.

  • https://me.yahoo.com/a/xM8JxG0tg8kn7o6L1ofTTMbQlaMS#aca00 Anna

    Ok, nu blir jag litet besviken på er som skrivit detta inlägg.
    Tror ni på allvar att en 20-årig flicka drömmer om att få bli påsatt av 2 sliskiga greker? Naturligtvis rör det sig om våldtäkt.
    Tala också om för mig hur mycket man får av hemförsäkringen i dessa fall. Kanske man skall ta en tur i parken i kväll och hoppas att man möter ett gäng afganer?

    • Anonym

      Håller helt med dig! Hävdar verkligen Fria Tider att svenskan fejkar övergreppet på henne själv - för vad? Försäkringspengar?

      SKÄMS!

      • Jan Ove Allan Malmgren

        Och du lovar att skämmas om Fria Tider har rätt? 

        • Anonym

          Ja, det gör vi. Har du läst på om fallet står det ganska klart att det troligen var en gruppvåldtäkt. Tjejen var korkad och aningslös, som vanligt i dessa fall, men det gör det inte mindre till våldtäkt. Detta är vad allt tyder på. Har vi fel so tror på detta kommer vi ursäkta att vi dömde i förväg.

      • https://me.yahoo.com/a/xM8JxG0tg8kn7o6L1ofTTMbQlaMS#aca00 Anna

        Att anhålla motparten också är ju ett effektivt sätt att stävja våltäktsanmälningarna. Vilken tjej anmäler när hon själv riskerar bli anklagad. Först förnedringen och skammen sedan risken att hamna i fängelse. Grekland verkar vara ett paradis för våldtäktsmän. Det är ju bara att säga att ”hon var med på det”. Eftersom gärningsmännen var flera måste det bli deras version som segrar. För en grek skulle ju aldrig ljuga eller?

        Det går heller inte att göra stora pengar på detta. (Tyvärr, där föll det argumentet också.)

        En svensk flicka som anmäler våldtäkt har med 99,9 % fog för det. Bara förnedringen att gå till polisen och berätta för alla.

        Pojkar, ni som skriver här, de flesta av er; Er kvinnosyn är förfärlig. Konvertera genast till Islam, då kan ni vålta hur mycket ni vill utan att någon lägger sig i.

        En hederlig svensk man våldtar inte, ej heller försvarar han våldtäktsmän.

    • Anonym

      Att svenska kvinnor blir våldtagna av massinvandrare vet vi. Men läs R. V. Frensens 5-stjärniga inlägg här, så kanske du lär dej något nytt, lilla gumman.

    • Anonym

       
      ”Tror ni på allvar att en 20-årig flicka drömmer om att få bli påsatt av 2 sliskiga greker?”
       
      Somliga gör kanske det. Folk är ju olika…
       
      ”Kanske man skall ta en tur i parken i kväll och hoppas att man möter ett gäng afganer?”
       
      Bara gör det du, om du känner för det.
         

    • Anonym

      Är på din sida Anna.
      Men jag tror tyvärr det finns många naiva tjejer som vill ha gruppsex med betydligt fler än 2 greker.
      Detta är sanningen tyvärr.

      Dock så tror jag inte att just dessa skruvade tjejer skulle anmäla en våldtäkt efter.

    • http://www.facebook.com/people/Gunvald-Beck/100003215298739 Gunvald Beck

      Det påstådda våldtäktsoffret kan få ut närmare 100 000kr från sitt försäkringsbolag, hur vore det om du kunde googla lite ?

      http://www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/

      Falska våldtäkter är vanligare än vad DU och folk i allmänhet tror.

 

Svenskarna minst rasistiska folket

Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent. I alla fall om man får tro vad svenskarna själva svarar i en internationell enkät.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.


En schweizisk väljare har precis fyllt i "Ja" på valsedeln och stöder alltså parlamentets förslag om skärpta krav för asylsökande. Foto: Fria Tider

Schweiz folk­omröstar om asyl­invandringen. Kräver krafttag mot illegal invandring.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Arnold Schwarzenegger, republikansk politiker. Zero_org/CC-BY

Studie: Starka män röstar höger. Är du man och lite klen.


SAMMA URSPRUNG? Kankan/CC-BY

Asiens språk kan ha sitt ursprung i istida Europa. Tiotusentals år gamla ord spårade.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons