Nya partiledaren Annie Lööf.

Nya partiledaren Annie Lööf.

Centerpartiet vill massimportera 31 miljoner ”nybyggare” till Sverige

Publicerat den 26 september 2011 kl 17:42

Invandringen. Centerpartiets före detta partiledare Maud Olofsson talade sig ofta varm för invandrare från Afrika och Mellanöstern och kallade dem för nybyggare. Partiet vill bygga vidare på det arbete som Maud Olofsson startade och arbetar numera för att få upp Sveriges befolkning till hela 40 miljoner invånare.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Framtidsplanerna klargörs i ett förnyelseprogram kallat för Välkommen till nybyggarlandet.

I inledningen av förnyelseprogrammet förklarar man att folkhemmet är dött och att ”Centerpartiet har en vision om att Sverige ska bli ett nybyggarland. Nybyggarlandet som tanke innebär en mer inkluderande politik. Alla som kommer till nybyggarlandet ska ges möjlighet att känna ansvar för att gemensamt med andra bygga upp Sverige”.

Att enbart vara ett välfungerande land med runt 9 miljoner invånare är inte framtidens melodi, menar Centerpartiet. Istället ska befolkningen uppgå till 40 miljoner människor.

”Hade vi haft den migrationspolitik som Kanada har hade vår population idag kunnat uppgå till hela ca 40 miljoner. Det skulle innebära mycket arbetskraft som vi är i behov av för morgondagens välfärd. Många av de landsbygdsproblem som råder idag hade kanske också kunnat vara lösta då. Samtidigt som vi hade haft en helt annan dynamik i landet vad gäller kunskapsmässigt, kulturellt- och socialt utbyte, samt produktion av varor och tjänster. Troligtvis hade vi även njutit av en mer växande ekonomi. Oaktat den stimulerande tanke som föds av att fundera över hur Sverige hade kunnat utvecklas är det viktigare att blicka framåt. Återigen bör det lyftas att även om vi vill att fler ska välja just Sverige framför andra europeiska länder att arbetskraftsinvandra till måste vi bli bättre på att lyckas få de som redan är här i arbete.”, skriver partiet i sitt förnyelseprogram.

Hur Sverige med 6-7 miljoner svenskar under 1900-talet lyckades skapa och upprätthålla en ekonomiskt stark och trygg välfärdsstat problematiserar inte Centerpartiet.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/centerpartiet-vill-importera-31-miljoner-nybyggare-till-sverige Bloggar om denna artikel
  • http://avpixlat.info/ Berit

    Man kan tycka att Annie Lööf är dum och naiv, men tyvärr verkar hon ha stöd av Reinfeldt för att genomföra denna plan. 

  • http://www.facebook.com/august.vonmackensen.14 August von Mackensen

    RIP Swerige! Ragnarõk!

  • http://www.facebook.com/august.vonmackensen.14 August von Mackensen

    RIP!

  • Anton Marklund

    Börja dra ned bidragen med 30 miljarder så kan vi börja fundera.

  • Anonym

    Annie Lööfs verision av framtidens Sverige ger onekligen en helt ny fullkomligt surrealistisk betydelse av begreppet massinvandring..

  • Anonym

    Annie Lööf tror jag inte har räknat rätt, siffran kommer att stiga med hänsyn till att invandrare har fyra barn och uppot.

  • Anonym

    Svensker 10% minoritet i eget land. Åpner for at disse kan komme til Norge hvis de isåfall føler seg truet og fremmedgjort i eget land.

    • Jonathan Eriksson

      Norway ftw!<3

  • Anonym

    Fälldin skakar på huvudet uppe på gårde in Ramvik, och Hedlund i Rådom ligger väl och roterar i sin grav.

    Hur sjutton tänker hoppetossan, nu är vi sex miljoner ca som försörjer tre, hur skall dessa sex miljoner kunna försörja 34??

    Fast grann är hon…

  • Anonym

    Alldeles för barnslig för sin ålder och allt för oerfaren för att ha en så tung post som hon är tänkt för. En broiler som kroppen växer fortare än hjärnan.

  • Anonym

    Annie Lööf är inte torr bakom öronen. Orsaken till helt befängda åsikter angående invandrarpolitiken.

    När man kör bil måste man även använda backspeglarna för att undvika onödiga incidenter. För att sia om framtiden är behovet detsamma.

  • Anonym

    Har lust och sopa till dataskärmen, detta var det vidrigaste jag har hört, den här annie är väl inte torr bakom öronen
    och ska sitta på en sån plats, tvi vale
    Svenne

  • Anonym

    Sen kan man fråga sig hur 6-7miljoner människor skall försörja 33-miljoner människor till när landet redan går på knä för 1 miljon. Men det har inte lilla vackra Annie tänkt på. Har någonsin en ny partiledare i Sverige kommit med så idiotiska utspel? Inte ens miljöpartister eller kommunister har varit i närheten med idioti fast deras är många.Med en ung partiledare så hoppas centern locka unga väljare.Dessvärre tror jag dom lyckas.Dom ungas politiska insikt är tyvärr zero 00000.Hon är en häftig brud och har säkert den senaste iphone. Henne skall vi rösta på.

  • Anonym

    Jo tack.40miljoner människor i Sverige varav ursvenskar är 6-7 miljoner. Dags för reservat i norra Sverige för Svenskarna. Hur ung och dum+naiv får en partiledare egentligen bli? Borde inte gamla bondeförbundet ha bättre på fötterna än att välja en flicksnärta till partiledare.Fälldin måste våndas.Ett parti som innehavt statsministerposten och nu ligger o darrar på riksdagsspärren.Maud Olofsson var väl inte heller nån hit men hade åtminstone åldern inne.Vad skall vi med centerpartiet till? Ett parti som svikit sitt ursprung.Landsbygdens folk är endera sossar eller moderater.

  • Anonym

    Det är lugnt; de åker ur Riksdagen vid nästa val! :)

    • pierus

      Säg inte de, svenska folket är inte de smartaste på savannen.

  • Johnny

    (C) har fullständigt tappat all kontakt med verkligheten. Med 40 miljoner, varav 7 miljoner svenskar, är Sverige inte längre Sverige, det är något helt annorlunda. Politiker fortsätter att vara det största hotet mot mänskligheten. När det gäller Sveriges demografi och ekonomi med hänsyn till invandringen så har docenten i ekonomi vid handelshögskolan Jan Tullberg gjort en intressanta beräkningar och resonemang här: http://www2.ne.su.se/ed/pdf/39-1-jt.pdf

  • Anonym

    ”Hur Sverige med 6-7 miljoner svenskar under 1900-talet lyckades skapa och upprätthålla en ekonomiskt stark och trygg välfärdsstat problematiserar inte Centerpartiet.”

    Det är här problemet ligger!

    Hade vi inte haft den paternalistiska välfärdsstaten, så hade inte bidragsinvandringen existerat.

    • Morningstar

      Så du strävar att göra om Sverige till ett MENA-rövhål där starkaste mohammedan-klanen har makten?

      • Anonym

        Jag vill ha ett samhälle som bygger på frivillighet; rätten till liv frihet och egendom. Samtliga skall skyddas mot angreppsvåld, såsom misshandel och skatt.

  • Odalmannen

    Svenskarna ska, precis som Nordamerikas prärieindianer på 1800-talet, bli till en liten undanträngd och fördriven minoritet i sitt eget land har kulturmarxisterna tänkt. Till råga på allt så vill de dessutom att vi ska finansiera vår egen undergång. När ska vi egentligen på allvar börja stoppa denna kulturmarxistiska pestsmitta som drar härjande fram över vårt land? 

  • Anonym

    Världen,och Sverige i synnerhet,styrs av de illvilliga,som inget vill se.
    Och med stöd av de dumma,som inte kan se.

  • Anonym

    Centerpartiet har visst glömt det klassiska uttrycket ung och dum. Hon snackar som om C är det största partiet.

  • Anonym

    Centerpartiet har visst glömt det klassiska uttrycket ung och dum. Hon snackar som om C är det största partiet.

  • Anonym

    Centerpartiet har visst glömt det klassiska uttrycket ung och dum. Hon snackar som om C är det största partiet.

  • Anonym

    Centerpartiet har visst glömt det klassiska uttrycket ung och dum. Hon snackar som om C är det största partiet.

    • Anonym

      C ser sig själva som Solen och de andra partierna är endast planeter som kretsar kring dem i en eliptisk bana.

  • http://profiles.google.com/gamemetro2033ps3 Johann Schumacher

    Som sagt detta har blivit en ny strategi att få flest röster =) Det var nog så Moderaterna vann valet, för om människor från andra länder får förmåner röstar de givetvis på dessa partier, med tanke på att det finns så pass många nybyggare i Sverige som det kallas. Men men återstår bara att se, finns jo plats i Norrland så why not hehe =)

    • http://dalkullansrevir.wordpress.com/ Karin

      Javisst, skicka dit dem att hugga ved, bygga sitt ett eget hem och leva på fisk och jakt, bär o svampplockning, så får vi se hur många som stannar.

  • http://profiles.google.com/gamemetro2033ps3 Johann Schumacher

    Som sagt detta har blivit en ny strategi att få flest röster =) Det var nog så Moderaterna vann valet, för om människor från andra länder får förmåner röstar de givetvis på dessa partier, med tanke på att det finns så pass många nybyggare i Sverige som det kallas. Men men återstår bara att se, finns jo plats i Norrland så why not hehe =)

  • Grävskopan

    Jag tror inte att hon själv har kommit på detta absurda resonemang. Ingen normal människa kan på fullaste allvar hävda detta. Det mest sannolika är att det ligger sedvanlig kohandel bakom det hela: Om du går ut och säger att C vill kraftigt öka invandringen ”för att trygga välfärden”, så ser vi till att du får mycket positiv uppmärksamhet i offentligheten (t.ex. inom någon mediakoncern eller på SVT där någon har inflytande och drar i trådarna). Västerbottentösen Maud O. var knappast heller från början en inbiten fantast av stureplansgänget, eller önskade att hela hennes hemlän ska fyllas med vilt främmande människor i stora skaror från alla världens hörn. Jag tror inte ens att hon önskade att Sverige skulle bli av med hela sin bilindustri till utländska ägare, utan det ingick antagligen i någon sorts uppgörelse, det också.

    Det satsas enorma summor skattepengar på att sysselsätta ett växande antal människor som inte ”behövs” på den ordinarie arbetsmarknaden. Privata ”arbetsgivare” (vilket hån!) får till och med betalt upp till femtusen kronor i månaden från staten för att låta en långtidsarbetslös jobba åt dem. Ändå får dessa drabbade ”överflödiga” sämre och sämre villkor hela tiden. De behandlas på många ställen sämre än djur, oavsett om de är infödda svenskar eller invandrare, och trots att många av dem är både skötsamma och till och med högutbildade. Snacket om att det krävs mer folk för att skapa välfärd är en av de värsta propagandalögnerna genom historien. Allt går ut på att göra de flesta människor rädda, otrygga, rotlösa och lätta att styra och förslava, för att tjäna en liten, självutnämnd klick av överhet.

    P.S. Den konspiratoriskt lagde kunde till och med tro att M har lurat henne att säga detta, för att få C att åka ut och bli nästan ensam herre på högertäppan när KD antagligen också åker ut vid nästa val. Det kan också vara sektpartiet FP som vill öka sitt proportionella inflytande inom borgerligheten.

    • Anonym

      Det kan också vara sektpartiet FP som vill öka sitt proportionella inflytande inom borgerligheten.
      En stor sanning. Det parti som näst efter sossarna skadat Sverige mest är folkpartiet

  • u28903094

    Det är säkert Maud Olofsson som har bestämt C agenda hon är för invandrare hon sa att ”att invandrarna bär den svenska välfärden” samt uttryckte att de är mer välutbildade mer aktiva mm.
    Hur kan dessa bidragstagare och analfabeter från Mena -länder vara det?
    En politiker som uttalar sig på det sättet är ingen politiker som ska sitta i alliansen som styr Sverige det är inte klokt så sjukt.
    Har ni inget eget tänkande utan är hotade till era tankar för att avansera i politiken och få en stor fet lön varje månad så ska ni ut från riksdagen.

  • Anonym

    Det är mycket sjuka människor dessa Centerpartister.  Kan de inte få nån hjälp för detta ?

    • Morningstar

      Tyvärr, politikerna lade ner mentalsjukhusen för 20 år sedan.

  • Anonym

    de kan inte mena allvar?

  • http://kirshkol.myopenid.com/ kirshkol

    Även om resten av världen har en ”åldrande” befolkning så är det så
    klart västvärlden som drabbas och måste ha ”ersättning”. Hur ofta hör
    man om den åldrande befolkningen i Östasien? Titta på de här siffrorna:

    Antal barn per kvinna:

    Sverige: 1,67
    Thailand: 1,66
    Kina: 1,54
    Hong kong: 1,07 (!!)

    Källa:
    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2127rank.html

    Sanningen är att det INTE krävs ett större segment av befolkningen för
    att ta hand om de äldre. Om det nu krävs 31 miljoner invandrade för att
    ta hand om Sveriges 8 miljoner ”gamlingar” och industrin, så kommer det med enkel
    matematik att krävas 5038 miljoner invandrare till Kina för att ta hand
    om dem (31/8)*1300. Då kan vi dedikerad resten av planeten att ta hand
    om Kineserna om ett decennium.

    De talas en hel del om ohållbar utveckling nuförtiden. Här har vi en ohållbar utveckling som stirrar oss rakt i ansiktet…

  • http://gidlöf.se Tomas

     
    Jag tycker att det skall dröja 10 år innan Svenskt Medborgarskap beviljas. Den sökande skall också ha visat sig lojal med vår Svenska Kultur och anamma den.
     
    Jag tänker dessutom ekologiskt i den meningen att; ett land skall inte ha större befolkning än att landets yta kan producera maten som äts upp.
    Vi skall inte vara fler än ca 7 miljoner människor i Sverige.
    Under 1940 och 1950 talet producerade vi själva all mat som vi åt. LRF berättar att idag klarar vi endast av att producera hälften av det som äts i Sverige.
     
    Åsså fortsätter våra landsförrädare att asfaltera stora ytor av världens bästa åkerjord här i Skåne.
    Ex:  
    En onödig motorväg mellan Trelleborg och Vellinge. Bättre alternativ är fartyg och tåg.
    Acceleratorn vid Lund borde byggas där jorden är mager.
    Har Japanerna rätt att dammsuga världshaven på fisk?
    Det produceras för många barn i Världen.
    T
    *     *      *      *        *         *          *           *            *          *             *      *

  • Anonym

    Dags att planera en flytt från Sverige

    • http://gidlöf.se Tomas

      Om du är Svensk så tycker jag du skall finna stoltheten och börja försvara ditt land. Börja med att använda ditt tal och din penna på ett klokt sätt.

  • Anonym

    Man måste tydligen sakna förnuft för att avancera i politiken. 
    Har fru partiledaren funderat på hur det är med välfärden i t ex Indien och Banglades? I de länderna borde honungen flöda om det förhåller sig som Lööf tänker.

    -  Hur får vi en växande ekonomi med hundratusentals invandrade människor som inte kan svenska och som saknar västerländsk arbetskultur? Kan en politik bli mer verklighetsfrämmande?
    -  Regeringen kan lika gärna försöka övertyga väljarna om att vi bör öka importen av elapparater för att vi skall få mer och billigare elström. Dårskapen i politikers argumentering tycka inte ha några gränser.

    Vi har arbetslöshet men politikerna har öppna gränser för bidragsinvandrare varav många är analfabeter. Våra ungdomar uppmanas studera men det är brist på studentbostäder. Däremot tvingar regeringen fram bostäder för invandrare. Utbildade unga uppmanas söka jobb utomlands. Gamla tas om hand av 0,2 anställda per vårdtagare men ensamkommande ”barn” som rest över hela kontinenter servas av en person per barn. En mer svenskfientlig politik är knappast möjlig.

    Världen behöver inte fler människor utan färre. 
    -  Vad är det för kulturellt och socialt utbyte vi har glädje av i relation med MENA-länder?
    -  Kan Lööf nämna en enda högteknologisk produkt från MENA-länder som finns på marknaden? 
    Däremot bör vi söka goda relationer för affärsutbyte men det innebär inte att vi skall betala andra länders sociala skyddsnät.
    -  Är MENA-länder bra rekryteringsområde för att finna nybyggare till Sverige och öka vårt välstånd?
    Lööf förväxlar entreprenörskap med bidragsberoende.

    Frågan om att öka landets befolkning och i synnerhet från andra världsdelar är en fråga för väljarna och inte för enbart partiledare. För väljarna är den en ickefråga. Självgoda politiker anser svenskar kan få rösta om valutan, men inte om landets befolkning skall förändras till antal, religion och kulturellt. Dessa politiker har fjärmat sig sina väljare.

    Den stora skiljelinjen i Sverige går mellan politiker som vill bestämma om införande av mångkultur och väljarna som vill uttrycka sin mening utan att bli socialt utstötta.

    • http://gidlöf.se Tomas

      ”Periskop” skrev: ” . . . uttrycka sin mening utan att bli socialt utstötta. ”
      Jag fick mitt fönster krossat igen fredag den 23 september 2011.

    • http://gidlöf.se Tomas

      ”Periskop” skrev: ” . . . uttrycka sin mening utan att bli socialt utstötta. ”
      Jag fick mitt fönster krossat igen fredag den 23 september 2011.

    • http://gidlöf.se Tomas

      ”Periskop” skrev: ” . . . uttrycka sin mening utan att bli socialt utstötta. ”
      Jag fick mitt fönster krossat igen fredag den 23 september 2011.

  • Anonym

    Vad säger en vanlig centerpartistisk väljare om hennes fantasier…hon pratar som en politikerbroiler som fastnat i nån trollformel….blir inget kvar av C till 2014, tror inte hennes väljare accepterar vad som helst?
    Varför tappar alla politiker verklighetsförankringen?
    Vad har Annie för arbets-CV innan hon blev politiker???

  • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

    Nu undrar jag …är det säkert att Lööf inte tagit droger?
    Hon har väldigt väldigt konstiga ögon och rabblar som robot.
    Och den här snacket om 40 miljoner ”nybyggare”.. är ju helt galet 

    • Pantertanten

      Håller med. Nåt allvarligt fel är det ju på hennes hjärna.

      • Morningstar

        Om hon nu har nån. Kanske bara finns en massa kugghjul och lösa skruvar och muttrar där inne.

      • Anonym

        Största felet är att hon är för ung o naiv. Ser samma tendens i miljöpartiet.Ändå tycker jag Fridolin har aningen mer vett i skallen.

  • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

    Nu undrar jag …är det säkert att Lööf inte tagit droger?
    Hon har väldigt väldigt konstiga ögon och rabblar som robot.
    Och den här snacket om 40 miljoner ”nybyggare”.. är ju helt galet 

  • Anonym

    Hoppas att detta parti försvinner ur riksdagen nästa val. Tecknaren Ströyer på DN, sa för flera år sen att partiet helt saknar berättigande.–Man har mycket brunt i bagaget ända till 1970 hade man Nazisten och författaren Sundman sittande i Riksdagen! Jag önskar partiet en salig hädanfärd!!!

  • Anonym

    Hoppas att detta parti försvinner ur riksdagen nästa val. Tecknaren Ströyer på DN, sa för flera år sen att partiet helt saknar berättigande.–Man har mycket brunt i bagaget ända till 1970 hade man Nazisten och författaren Sundman sittande i Riksdagen! Jag önskar partiet en salig hädanfärd!!!

  • Anonym

    Hoppas att detta parti försvinner ur riksdagen nästa val. Tecknaren Ströyer på DN, sa för flera år sen att partiet helt saknar berättigande.–Man har mycket brunt i bagaget ända till 1970 hade man Nazisten och författaren Sundman sittande i Riksdagen! Jag önskar partiet en salig hädanfärd!!!

  • Sanningen vinner

    Sveriges välstånds-maximum  passerades troligen omkring 1995-2005,
    nu är det utförsbacke med alla dessa rån, bilbränningar och våldtäkter.

  • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

    Framtidens Sverige:
    ännu ett överbefolkad land med bostadsbrist,vattenbrist, fattigdom,stora sociala klyftor,hård konkurrens precis för allt.Och framför allt för jobb.
    Ännu ett multi-kulti land med flera och flera miljoner invånare av olika ras,hudfärg,religioner.Och MOTSÄTTNINGAR som följd.
    Sådan bazar land vill jag INTE leva i!Nej,nej. 
    Nordisk Babylon torn som  faller väl till slut..Grattis!
    Vilka zhisofrenär står vid makten i Sverige idag!Vem har släppt ut dem dit?

    • Staffan_H

      ”ännu ett överbefolkad land med bostadsbrist,vattenbrist, fattigdom,stora sociala klyftor,hård konkurrens precis för allt.Och framför allt för jobb.
      Ännu ett multi-kulti land med flera och flera miljoner invånare av olika ras,hudfärg,religioner.Och MOTSÄTTNINGAR som följd”
      Låter som dagens Ryssland. Förstår att du kom hit. Fast i ert fall var multikulti-grejen ert fel, det var ni som införlivade, eller befriade ska man kanske säga, de ollika folkslagen som nu njuter av att vara med i federationen.

      • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

        Jag kom hit för att en svensk hämtade mig hit och lovade guld och grona skogar.Jag hade aldrig planer att lämna mitt land.Sverige idag mer liknar Somalia eller ett annat arabisk/afrikansk land så jag trivs inte ett dugg här och planerar min återkomst.

      • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

        Jag kom hit för att en svensk hämtade mig hit och lovade guld och grona skogar.Jag hade aldrig planer att lämna mitt land.Sverige idag mer liknar Somalia eller ett annat arabisk/afrikansk land så jag trivs inte ett dugg här och planerar min återkomst.

      • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

        Jag kom hit för att en svensk hämtade mig hit och lovade guld och grona skogar.Jag hade aldrig planer att lämna mitt land.Sverige idag mer liknar Somalia eller ett annat arabisk/afrikansk land så jag trivs inte ett dugg här och planerar min återkomst.

      • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

        Jag kom hit för att en svensk hämtade mig hit och lovade guld och grona skogar.Jag hade aldrig planer att lämna mitt land.Sverige idag mer liknar Somalia eller ett annat arabisk/afrikansk land så jag trivs inte ett dugg här och planerar min återkomst.

      • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

        Jag kom hit för att en svensk hämtade mig hit och lovade guld och grona skogar.Jag hade aldrig planer att lämna mitt land.Sverige idag mer liknar Somalia eller ett annat arabisk/afrikansk land så jag trivs inte ett dugg här och planerar min återkomst.

        • Anonym

          Bry dig inte om att folk här klagar på dina särskrivningar. Du skriver mer än väl förståeligt. Och din inställning fattar jag helt. Tyvärr har inte jag samma möjlighet som dig att lämna skitlandet. Du kan ju språket i ditt hemland så det är väl bara att dra.Jag kan inte dra. Hela västeuropa liknar ju det du beskriver.Fast Sverige ligger i främsta ledet.Men vi skall ju vara bäst på allt.

    • Morningstar

      Bilderbergarna och NWO-gänget så klart.

  • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

    Från Centerpartiets manifest: ”I Sverige har somalier haft relativt svårt att få arbete. Medan somalier i t.ex. USA ochStorbritannien framgångsrikt förverkligar sig själva och inkluderas i sina nya hemländer”.
    Det  är en REN LÖGN! Tror de att vi inte vet vad som pågår i dessa två länder????
    Afrikanerna( tex somalierna) presenterar en annan ras,därmed en annan civilisation,en annan mentalitet och de går inte ihop med vita.Harmonisk samvaro fungerar inte mellan svarta och vita!

    Centerpartiet strävar efter slaverisamhället med 40 milljoner slavar med olika hudfärg,olika livsyn,olika språk som är tvungna att trängas och bo tillsammans.Fint,fredligt och harmoniskt????
    Fy f-n vilka multi-kulti dårar!!! De ska bort omedelbart!Säger JAG som är själv invandrare(europeisk) men som är mån om det svenska folkets överlevandet mycket mer än dessa idiotpolitiker-dårar som borde vara inspärrade på mentalhus!

    Slutsats: det svenska folket berövas sitt national identitet.Helt öppet och officielt nu!IPunkt slut.
    Svenskarna har inte rätt till sin national stat,till sin national kultur.
    De ska blandas ihop med andra raser,med andra kulturer och försvinna så småningom helt.

    • Anonym

      Sluta med alla särskrivningar!

      Slutsats: det svenska folket berövas sitt nationalidentitet.Helt öppet och officielt nu!IPunkt slut.
      Svenskarna har inte rätt till sin nationalstat,till sin nationalkultur.
      De ska blandas ihop med andra raser,med andra kulturer och försvinna så småningom helt.

      • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

        Varför ska jag göra det?Vad menar du?
        Du är helt hysterisk

        • Anonym

          Skriver du sjuk sköterska också, under sköterska, över läkare, ambulans förare…orden kan bli hur dumroliga som helst när man särskriver

    • Staffan_H

      Varför bryr du dig om detta lilla obetydliga land? = dina egna ord. Och det dessutom när du ändå ska tillbaka till Putins styrda demokrati. 

  • http://pulse.yahoo.com/_7T3A6HRFIAZSANOEVJNC5JZRPQ Na

    En vidrig ledare för Centern , vilket inte är förvånande.  När måste vi Svenskar flytta från denna diktatur ?

    Om inte flytt snart , när startar någon ett medborgargarde , i dom små samhällen som går att vistas i ? Polis och politiker kommer aldrig att få stopp på all denna nybyggarbrottslighet , och värre blir det , med dessa politiker.

    • Morningstar

      Startas medborgargarden så kommer nazistregimen sätta NI mot dem om nödvändigt.

    • Morningstar

      Startas medborgargarden så kommer nazistregimen sätta NI mot dem om nödvändigt.

  • http://pulse.yahoo.com/_7B3N5PKQECLIVNRIEXVLRCOKCQ Natalia

    Såg denna Lööf på Tv häromdagen och gillade inte på en gång.
    Kändes att något var stor fel på henne,besatt karrjär kärring med iskalla robot ögon,minst sagt.
    Men nu ser att hon är ännu knäppare.Är hon helt ZOMBI?  

    • Staffan_H

      Hon kanske är en android. Eller en zionist utomjording som kommer för att förslava hela jordens befolkning.

  • loofon

    ”Alla som kommer till nybyggarlandet ska ges möjlighet att känna ansvar … ”
    Ges möjlighet?!?
    De som kommer hit ska AVKRÄVAS ansvar för att försörja i första hand sig själva och ev familj!

  • Anonym

    Tycker att politiker borde skriva böcker för att nå ut till väljarna! Tex Mård Olofsson kunde ju skriva boken ”Inte utan min nybyggare”  Rhäinfjeldt håller säkert som bäst på med sin andra bok ”Den sovande statsministern”

    Mååna Sahlami har ju gott om tid att skriva ” Alimååna och de 40 flosklerna”   
    Sen har vi ju Bengan Westergnäll som borde slipa på sin ”Hur man skor sig på välgörenhet”  
     
    Nån annan som har tips på författare och titlar? 

  • http://madaboutmahound.blogspot.com/ Gary Rumain

    LOL! Swedes can kiss their arses goodbye!

    • Anonym

      Whats so funny about that? Its a tragedy!

  • Anonym

    Politikerna är vandrande bevis på att människans främsta sinne är och förblir VANSINNET.

  • Anonym

    Politikerna är vandrande bevis på att människans främsta sinne är och förblir VANSINNET.

  • Anonym

    Hur fan kommer dom fram till dessa idiotiska planer. Sinnessjukt är bara förnamnet

  • Anonym

    En dåre avgår för att ersättas av en annan!

  • http://profiles.google.com/morganjohansson84 morgan johansson

    Jag som var så glad när NWO marionetten Maud slutade.
    Verkar ju inte finnas någon hejd på dårskapen hos våra politiker.

    • Zeke Varg

      Jo bankmaffians bolagsstämma Bilderberg och dess mutportföljer med fiatvalutor och påhittade toppjobb lockar självklart våra politker att börja jobba för dem istället för Sverige.  Allt under SÄPOS goda minne samt därtillhörande kolleger på MUST som jagar ubåt i ngn dysjö utanför Gtb. Landets styre är övertaget av bankmaffian och SÄPO har misslyckats att försvara riket mot detta ”inre” hot. Varför anfalla ett land med vapenmakt när man enkelt kan köpa deras nyckelpolitiker, hormedia äger bankmaffian sen länge eller deras samarbetspartners.

    • Zeke Varg

      Jo bankmaffians bolagsstämma Bilderberg och dess mutportföljer med fiatvalutor och påhittade toppjobb lockar självklart våra politker att börja jobba för dem istället för Sverige.  Allt under SÄPOS goda minne samt därtillhörande kolleger på MUST som jagar ubåt i ngn dysjö utanför Gtb. Landets styre är övertaget av bankmaffian och SÄPO har misslyckats att försvara riket mot detta ”inre” hot. Varför anfalla ett land med vapenmakt när man enkelt kan köpa deras nyckelpolitiker, hormedia äger bankmaffian sen länge eller deras samarbetspartners.

    • Zeke Varg

      Jo bankmaffians bolagsstämma Bilderberg och dess mutportföljer med fiatvalutor och påhittade toppjobb lockar självklart våra politker att börja jobba för dem istället för Sverige.  Allt under SÄPOS goda minne samt därtillhörande kolleger på MUST som jagar ubåt i ngn dysjö utanför Gtb. Landets styre är övertaget av bankmaffian och SÄPO har misslyckats att försvara riket mot detta ”inre” hot. Varför anfalla ett land med vapenmakt när man enkelt kan köpa deras nyckelpolitiker, hormedia äger bankmaffian sen länge eller deras samarbetspartners.

      • Staffan_H

        Extrapris på alufolie på Konsum denna vecka..
        Samt T-röd; för god för att kolsyra…

        • Zeke Varg

          Tag gärna ut huvudet ur röven och titta på nickedocketeatern som uppvisas i riksdagen. Man diskuterar sänkt skatt med 10 öre respektive höjd med samma sak. Man diskuterar hej vilt , rot hit rot dit. Men frågorna som FRA, Afghanistan, 100 miljader till SIDA och till world bank som går till råna u-länder, EUSSR och det korrupta valutasystemet diskuteras inte alls. Ändå Staffan H så går du på teatern eftersom du är mottaglig för propaganda och gått i bilderberg skolan och ätit allt de serverat dig.

          • Morningstar

            Han kanske är en av dem som är köpta av globalist-maffian? Fast mest troligast är att han är en hjärntvättad svenne.

        • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

          Staffan_H gör dig själv en tjänst och gå tillbaka till din TV. Du kommer att må mycket bättre av det, än att läsa sanningen om vad Sveriges Bilderbergarelit sysslar med, här bland kommentarerna på FT.

  • Anonym

    ”Hade vi haft den migrationspolitik som Kanada har hade vår population idag kunnat uppgå till hela ca 40 miljoner.”

    Annie verkar inte ha så bra koll på hur Kanadas migrationspolitik fungerar!!! (…suck)

    • Staffan_H

      Vad betyder den meningen enligt dig?

      • http://www.facebook.com/people/Gustaf-HauRuck/100002231818601 Gustaf HauRuck

        Han menar nog att Kanada knappast importerar somalier som nybyggare, knappas något annat land heller för den delen.

        • Staffan_H

          Jag frågade om vad meningen inom citationstecknen betydde enligt honom. 

  • http://pulse.yahoo.com/_TMQOCF4AYCAQDQNAH2VPQICMXU Moonraker

    Så här blir det när oansvariga politiker vill ”bestämma”. Som ägnar all tid till mingel i Rosenbad o inte har en aning om/inte vill veta om stöket i rosengård, fittja el alby. Som tror att allt är rosenrött. Som inte öppnar dörren och ser den verklighet många svenskar möter varje dag; rån, våldtäkter o slagsmål. Sånt finns inte runt tegelbacken. I rosengård, fittja, alby är det vardag. Att bjuda in 40 milj militanta islamister o galna somalier är ju att be om stök. Stop redan vid passkonttrollen!

  • Anonym

    Jag kan hålla med om att vi är lite få i Sverige, i alla fall i inlandet men det är desto viktigare vilka personer som är där. Det som behövs är driftiga personer som kan starta företag där fler får arbete och det behövs en politik som stöder nyföretagande. Vi behöver inte en politik som inte gör skillnad på duktigt folk och bidragstagare.
    40 miljoner låter också alldeles för mycket. Vansinniga idéer.

  • http://snawitz.blogspot.com snawitz

    Annie 28, den barnrumpan skulle jag inte vilja möta, inte ens om det var ljust ute

  • http://snawitz.blogspot.com snawitz

    Annie 28, den barnrumpan skulle jag inte vilja möta, inte ens om det var ljust ute

  • http://snawitz.blogspot.com snawitz

    Annie 28, den barnrumpan skulle jag inte vilja möta, inte ens om det var ljust ute

  • http://snawitz.blogspot.com snawitz

    Annie 28, den barnrumpan skulle jag inte vilja möta, inte ens om det var ljust ute

  • http://snawitz.blogspot.com snawitz

    Annie 28, den barnrumpan skulle jag inte vilja möta, inte ens om det var ljust ute

  • Zeke Varg

    Gissar på att man vill importera blånegers från de allra aidsrikaste regnskogarna och avlöna dessa med hjälp av ett högre skattetryck. Skattetrycket om 80 % är redan artificiellt högt pga fraktional reserv banking, centralbanking, och finansoligarki samt en valuta backad av latrin och ej realkapital. Bankmaffians årliga bolagsstämma Bilderberg som anställt ( köpt ) nyckelspelare inom svensk politik genom dels direktmutor och sen påhittade toppjobb efter de förråt både folket och sitt parti hos bilderberg i USA. Bodström, Måd, Måna alla får de belöningen för sitt svek och landsförräderi i form av dessa påhittade toppjobb efter sin politiska karrär är slut. Folket är så pass sinnessvagt att de tom gratulerar dessa till de nya jobben i regimens köpa och styrda hormedia. Istället borde folket krävt att polisen grep landsförrädarna.
    Bilderbergs agenda är mycket enkel och det är att SÄNKA EU länderna och USA i fördärvet genom avindustrialisering via påhittade skatter och dyr el och drivmedel samt klimatskatter till rotshilds och rockefeller exchange samt att man även tidigare även fått bidrag för att flytta industrin till Kina. Bilderbergarna kombinerar avindustrialisering med massiv invandring för att man då kan skapa MOTSÄTTNINGAR som håller sheeple sysselsatta samt att det kostar MASSOR. När länderna går i konkurs tas de över av bankmaffian under IMF och ECB där oligarkin/byråkratin under EUSSR verkar. False flag terrordåd och mkt annat gör att man parallellt med detta kan införa polisstat osv.

  • Zeke Varg

    Gissar på att man vill importera blånegers från de allra aidsrikaste regnskogarna och avlöna dessa med hjälp av ett högre skattetryck. Skattetrycket om 80 % är redan artificiellt högt pga fraktional reserv banking, centralbanking, och finansoligarki samt en valuta backad av latrin och ej realkapital. Bankmaffians årliga bolagsstämma Bilderberg som anställt ( köpt ) nyckelspelare inom svensk politik genom dels direktmutor och sen påhittade toppjobb efter de förråt både folket och sitt parti hos bilderberg i USA. Bodström, Måd, Måna alla får de belöningen för sitt svek och landsförräderi i form av dessa påhittade toppjobb efter sin politiska karrär är slut. Folket är så pass sinnessvagt att de tom gratulerar dessa till de nya jobben i regimens köpa och styrda hormedia. Istället borde folket krävt att polisen grep landsförrädarna.
    Bilderbergs agenda är mycket enkel och det är att SÄNKA EU länderna och USA i fördärvet genom avindustrialisering via påhittade skatter och dyr el och drivmedel samt klimatskatter till rotshilds och rockefeller exchange samt att man även tidigare även fått bidrag för att flytta industrin till Kina. Bilderbergarna kombinerar avindustrialisering med massiv invandring för att man då kan skapa MOTSÄTTNINGAR som håller sheeple sysselsatta samt att det kostar MASSOR. När länderna går i konkurs tas de över av bankmaffian under IMF och ECB där oligarkin/byråkratin under EUSSR verkar. False flag terrordåd och mkt annat gör att man parallellt med detta kan införa polisstat osv.

  • Zeke Varg

    Gissar på att man vill importera blånegers från de allra aidsrikaste regnskogarna och avlöna dessa med hjälp av ett högre skattetryck. Skattetrycket om 80 % är redan artificiellt högt pga fraktional reserv banking, centralbanking, och finansoligarki samt en valuta backad av latrin och ej realkapital. Bankmaffians årliga bolagsstämma Bilderberg som anställt ( köpt ) nyckelspelare inom svensk politik genom dels direktmutor och sen påhittade toppjobb efter de förråt både folket och sitt parti hos bilderberg i USA. Bodström, Måd, Måna alla får de belöningen för sitt svek och landsförräderi i form av dessa påhittade toppjobb efter sin politiska karrär är slut. Folket är så pass sinnessvagt att de tom gratulerar dessa till de nya jobben i regimens köpa och styrda hormedia. Istället borde folket krävt att polisen grep landsförrädarna.
    Bilderbergs agenda är mycket enkel och det är att SÄNKA EU länderna och USA i fördärvet genom avindustrialisering via påhittade skatter och dyr el och drivmedel samt klimatskatter till rotshilds och rockefeller exchange samt att man även tidigare även fått bidrag för att flytta industrin till Kina. Bilderbergarna kombinerar avindustrialisering med massiv invandring för att man då kan skapa MOTSÄTTNINGAR som håller sheeple sysselsatta samt att det kostar MASSOR. När länderna går i konkurs tas de över av bankmaffian under IMF och ECB där oligarkin/byråkratin under EUSSR verkar. False flag terrordåd och mkt annat gör att man parallellt med detta kan införa polisstat osv.

  • Zeke Varg

    Gissar på att man vill importera blånegers från de allra aidsrikaste regnskogarna och avlöna dessa med hjälp av ett högre skattetryck. Skattetrycket om 80 % är redan artificiellt högt pga fraktional reserv banking, centralbanking, och finansoligarki samt en valuta backad av latrin och ej realkapital. Bankmaffians årliga bolagsstämma Bilderberg som anställt ( köpt ) nyckelspelare inom svensk politik genom dels direktmutor och sen påhittade toppjobb efter de förråt både folket och sitt parti hos bilderberg i USA. Bodström, Måd, Måna alla får de belöningen för sitt svek och landsförräderi i form av dessa påhittade toppjobb efter sin politiska karrär är slut. Folket är så pass sinnessvagt att de tom gratulerar dessa till de nya jobben i regimens köpa och styrda hormedia. Istället borde folket krävt att polisen grep landsförrädarna.
    Bilderbergs agenda är mycket enkel och det är att SÄNKA EU länderna och USA i fördärvet genom avindustrialisering via påhittade skatter och dyr el och drivmedel samt klimatskatter till rotshilds och rockefeller exchange samt att man även tidigare även fått bidrag för att flytta industrin till Kina. Bilderbergarna kombinerar avindustrialisering med massiv invandring för att man då kan skapa MOTSÄTTNINGAR som håller sheeple sysselsatta samt att det kostar MASSOR. När länderna går i konkurs tas de över av bankmaffian under IMF och ECB där oligarkin/byråkratin under EUSSR verkar. False flag terrordåd och mkt annat gör att man parallellt med detta kan införa polisstat osv.

    • Staffan_H

      I stället för att gissa – läs igenom artikeln och centerns manifest. Vad de vill är en migrationspolitik som Kanada har, där man bara tar in folk man har behov av och bara sådan som arbetar. 
      Sen behöver du inte gissa.

      • Zeke Varg

        Men flytta du då till Tensta eller Rosengård och gissa sen om du trivs där eller inte.
        Jag har läst och hört tillräckligt av nickedocka Maud tillika Bilderberg-anställd och folkförrädare som de andra regimpolitikerna vilka också jobbar åt främmande makt med att bedra det svenska folkhemmet och sina partier för sin egen vinnings skull.

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Hur man då ska komma upp i 40 miljoner är i så fall en gåta. Och varför har man inte redan sett till att bara släppa in folk som är efterfrågade på arbetsmarknaden? Stämmer knappast med verkligheten.

  • Anonym

    ”31 milj somaliska bidragstagare”
    Den kvinnan är en stor fara för landet Sverige.
    Hon förstår tydligen inte att Kanada har selekterad invandring
    till skillnad från Sverige som gladeligen tar emot ”bottenskrapet”.

    • Staffan_H

      Var säger hon att hon vill ha hit 31 miljoner somaliska bidragstagare?
      Hon förstår visst hur Kanadas invandring fungerar, det är därför hon säger att OM vi hade Kanadas migrationspolitik, DÅ skulle vi kunna ha 31 miljoner fler här i landet. Alltså OM vi selekterade dem som kommer in, DÅ kunde vi t.o.m. ha så många som 31 miljoner fler. Eftersom de skulle arbeta allihop. Eftersom vi skulle ha Kanadas migrationspolitik.

      Jävla sosseflumskola som inte ser till att folk går ut med minimal läsförståelse!

      • Anonym

        Jag skulle nog inte vara så säker på det. Det är stor skillnad på vad politiker säger (och inte ens säger i det här fallet) och vad som faktiskt sker. Jag har inte sett selekterad invandring i Sverige än.

        • Zeke Varg

          Man tar in allt pack man hittar via röda korset som betalar resorna hit ( ej gratis att resa hela vägen till Sverige). Agendan är enkel, verka human för att göra billiga politiska poäng samt sänka landet tillbaka till stenåldern. Genom extremt skattetryck avindustrialiserar vi parallellt. Det kan man se på svindyr el och drivmedel. Det är ett under att man kan driva företag i sverige överhuvudtaget.

        • Staffan_H

          Nej, för att vi inte har Kanadas migrationspolitik. Ju.

          • Anonym

            Nä, för visso har vi inte Kanadas migrationspolitik och vi bör inte ha den heller för den delen. Det är nog snarare att vi behöver typ Japans eller Finlands migrationspolitik kombinerat med ett dynamiskt pensionsystem. Som pensionsystemet ser ut nu så måste vi hela tiden öka vår befolkning för att inte systemet brakar ihop. Det vore betydligt smartare om staten slutatde att dra en viss del från lönen som går till pensionsystemet, och istället låta löntagaren själv får placera sina pensionspengar (eget ansvar) utifrån sina egna intressen och inte statens. Jag vill inte ha en ekonomisk förmyndare d.v.s staten. Hade vi haft ett dynamiskt pensionsystem så hade vi inte behövt ta hit människor från alla världens hörn, och vi hade haft ett homogent och tryggt samhälle, framförallt ett mycket rikt sådant.

      • Zeke Varg

        Staffan eftersom du gått på nickedocke-teatern i riksdagen så kan du inte heller ta in att samtliga partier, ev kanske inte SD, jobbar åt finansoligarkin och verkar i den struktur de satt upp sen över 100 år tillbaks, det enda som byts ut är medlemmarna i den. Du har väldigt långt kvar och mkt att lära dig.

        • Staffan_H

          Öhh, ditt inlägg är kommentar till vad?

        • Staffan_H

          Öhh, ditt inlägg är kommentar till vad?

      • Anonym

        Selektiv invandring i PK-Sverige?. Det vore ju RASISTISKT!

      • Anonym

        Ett synnerligen vulgärt vokabulär.
        Det är för många OM för att vara trovärdigt.
        Med nuvarande kravlösa invandringsregler är 31 milj bidragstörstande
        somalier både en realitet och ett framtida skräckscenario.
        Se dig omkring. Eller bor du på en enslig ö?

      • Anonym

        Ett synnerligen vulgärt vokabulär.
        Det är för många OM för att vara trovärdigt.
        Med nuvarande kravlösa invandringsregler är 31 milj bidragstörstande
        somalier både en realitet och ett framtida skräckscenario.
        Se dig omkring. Eller bor du på en enslig ö?

      • Anonym

        Ett synnerligen vulgärt vokabulär.
        Det är för många OM för att vara trovärdigt.
        Med nuvarande kravlösa invandringsregler är 31 milj bidragstörstande
        somalier både en realitet och ett framtida skräckscenario.
        Se dig omkring. Eller bor du på en enslig ö?

  • Anonym

    Man får hoppas de åker ut så snabbt som möjligt. D.v.s. 2014.

    • Morningstar

      Problemet är hur pass många av dessa 30 miljoner dom hinner med att importera fram till 2014. Det kan blir åtskilliga hundratusen om det vill sig illa. Är det dessutom bara somalier så ännu värre.

    • Zeke Varg

      Det får vi hoppas men det svenska sovande folket kommer indoktrineras av hormedia att tycka precis såsom etablisemanget anser och det innebär att Centern sitter kvar i regeringen.

    • Zeke Varg

      Det får vi hoppas men det svenska sovande folket kommer indoktrineras av hormedia att tycka precis såsom etablisemanget anser och det innebär att Centern sitter kvar i regeringen.

      • Morningstar

        Man kommer säkert köra på hur söt och trevlig Annie är. Att hon är en ren svärfarsdröm. Sådana ytliga och ointressanta saker och the sheeple kommer att gå på det. Som vanligt.

    • Zeke Varg

      Det får vi hoppas men det svenska sovande folket kommer indoktrineras av hormedia att tycka precis såsom etablisemanget anser och det innebär att Centern sitter kvar i regeringen.

  • Anonym

    Jag tycker att du ska läsa Centerns manifest, de VILL verkligen ha en överbefolkning i Sverige!
    Detta skulle vara ett svar till Staffan H men hamnade här istället.

    • Staffan_H

      Jag läste den, den är mer inriktad på att få hit arbetande människor än att få hit bidragstagare. Den beskriver också det faktum att invandrargrupper som kommer till Sverige lyckas mindre än invadrargrupper av samma etnicitet i andra länder. Somalier t.ex. är till nästan 100% utan arbete i Sverige, medan det är det omvända i Storbritannien och USA. Vad beror det på? Om de skulle vara obegåvade och arbetsskygga så skulle de inte jobba någon annanstans heller.
      Vad är din lösning på att landsbygden avfolkas och att nativiteten sjunker bland svenskarna? Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet. Eller skall vi återinrätta ättestupan, eller sätta ut gamlingarna i skogen igen?

    • Staffan_H

      Jag läste den, den är mer inriktad på att få hit arbetande människor än att få hit bidragstagare. Den beskriver också det faktum att invandrargrupper som kommer till Sverige lyckas mindre än invadrargrupper av samma etnicitet i andra länder. Somalier t.ex. är till nästan 100% utan arbete i Sverige, medan det är det omvända i Storbritannien och USA. Vad beror det på? Om de skulle vara obegåvade och arbetsskygga så skulle de inte jobba någon annanstans heller.
      Vad är din lösning på att landsbygden avfolkas och att nativiteten sjunker bland svenskarna? Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet. Eller skall vi återinrätta ättestupan, eller sätta ut gamlingarna i skogen igen?

    • Staffan_H

      Jag läste den, den är mer inriktad på att få hit arbetande människor än att få hit bidragstagare. Den beskriver också det faktum att invandrargrupper som kommer till Sverige lyckas mindre än invadrargrupper av samma etnicitet i andra länder. Somalier t.ex. är till nästan 100% utan arbete i Sverige, medan det är det omvända i Storbritannien och USA. Vad beror det på? Om de skulle vara obegåvade och arbetsskygga så skulle de inte jobba någon annanstans heller.
      Vad är din lösning på att landsbygden avfolkas och att nativiteten sjunker bland svenskarna? Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet. Eller skall vi återinrätta ättestupan, eller sätta ut gamlingarna i skogen igen?

    • Staffan_H

      Jag läste den, den är mer inriktad på att få hit arbetande människor än att få hit bidragstagare. Den beskriver också det faktum att invandrargrupper som kommer till Sverige lyckas mindre än invadrargrupper av samma etnicitet i andra länder. Somalier t.ex. är till nästan 100% utan arbete i Sverige, medan det är det omvända i Storbritannien och USA. Vad beror det på? Om de skulle vara obegåvade och arbetsskygga så skulle de inte jobba någon annanstans heller.
      Vad är din lösning på att landsbygden avfolkas och att nativiteten sjunker bland svenskarna? Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet. Eller skall vi återinrätta ättestupan, eller sätta ut gamlingarna i skogen igen?

    • Staffan_H

      Jag läste den, den är mer inriktad på att få hit arbetande människor än att få hit bidragstagare. Den beskriver också det faktum att invandrargrupper som kommer till Sverige lyckas mindre än invadrargrupper av samma etnicitet i andra länder. Somalier t.ex. är till nästan 100% utan arbete i Sverige, medan det är det omvända i Storbritannien och USA. Vad beror det på? Om de skulle vara obegåvade och arbetsskygga så skulle de inte jobba någon annanstans heller.
      Vad är din lösning på att landsbygden avfolkas och att nativiteten sjunker bland svenskarna? Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet. Eller skall vi återinrätta ättestupan, eller sätta ut gamlingarna i skogen igen?

      • Anonym

        Myten att somalier arbetar i USA är avfärdad sedan länge. Och då ska vi komma ihåg att USA kontrollerar dom invandrare som kommer in. Det är alltså dom hugutbildade somalierna som USA tar in, medan vi var bottenskrapet med analfabeter, Finns en post på PI om somalier i USA.

        • Pantertanten

          EXAKT!

      • Anonym

        Myten att somalier arbetar i USA är avfärdad sedan länge. Och då ska vi komma ihåg att USA kontrollerar dom invandrare som kommer in. Det är alltså dom hugutbildade somalierna som USA tar in, medan vi var bottenskrapet med analfabeter, Finns en post på PI om somalier i USA.

      • Anonym

        Myten att somalier arbetar i USA är avfärdad sedan länge. Och då ska vi komma ihåg att USA kontrollerar dom invandrare som kommer in. Det är alltså dom hugutbildade somalierna som USA tar in, medan vi var bottenskrapet med analfabeter, Finns en post på PI om somalier i USA.

      • Morningstar

        Mussar torkar inte otrogna i rumpan, så enkelt är det bara. Så bara glöm dina drömmar.

        • Staffan_H

          Jag har jobbat ihop med muslimer inom vården. Har du jobbat med nåt?

          • Morningstar

            Inte med mussar, nej och det är knappast något jag saknar heller. Dessutom har vi bara ditt ord på det du säger. Vad mig anbelangar så kan du lika gärna ljuga tungan blå. Däremot har jag läst på så pass mycket om islam att mussar inte vidrör otrogna mer än absolut nödvändigt och absolut inte dom intimare delarna. 

            • Staffan_H

              Då får vi hoppas att du inte hamnar på sjukhus eller på långvård, för då får du väl torka dig själv.
              Däremot är det glest mellan svenska ungdomar inom vården.

              • Morningstar

                När hälsan sviktar tillräckligt mycket så kommer jag ta mig själv av daga. Så enkelt är det.

      • Anonym

        Multikultiförespråkarna upphör aldrig att förvåna. Din lösning på dagens problem är alltså som vanligt mer invandring?

        • Staffan_H

          Om det rör sig om arbetsinvandring – ja. Om du inte gillar det framtidsscenariot – sätt igång o pippa så att vi får fler barn som får fler barn. Bara på det sättet kan vi försörja pensionärerna. Varför tror du att svensken hade fyra-fem barn bara för 60-år sedan?
          Om vi kickar ut alla invandrare, föder 0,5 barn per par, hur tror du att framtiden kommer att se ut. Om du vill rädda Sverige – KNULLA!

          • Anonym

            Mycket tarvligt och trist.

            • Staffan_H

              Det enda sättet att få upp den svenska nativiteten är ju det. Sedan att du tycker att metoden är trist, är tråkigt för dig. Men det kan man lösa med konstgjord befruktning. 

              Faen, ni gnäller om att svenskarna försvinner, men ni vill inte göra något åt det. Även om alla utlänningar försvann, skulle detta folk gå under då det inte föds tillräckligt många barn. Er kompis, den lille korpralen, visste det och sade till sina trogna att föröka sig.

              • Anonym

                Bra Staffan. Gå nu och inseminera dig du. Lägg ägg.

          • Gaikokujin

            Ständig folkökning och tillväxt är ingen lösning. Till slut kommer det nå en nivå är det kollapsar. En omställning av systemet skulle fungera bättre.

            Det gäller att nå en nivå av jämvikt.

          • Anonym

            Hela kruxet är ju att regeringen vill byta ut den svenska befolkningen lilla du, annars hade ju dom gjort en familjepolitik värd namnet. Att importera invandrare skjuter bara problemen fram i tiden. Dessa invandrare blir ju själva gamla nångång förstår du väl?

        • Staffan_H

          Om det rör sig om arbetsinvandring – ja. Om du inte gillar det framtidsscenariot – sätt igång o pippa så att vi får fler barn som får fler barn. Bara på det sättet kan vi försörja pensionärerna. Varför tror du att svensken hade fyra-fem barn bara för 60-år sedan?
          Om vi kickar ut alla invandrare, föder 0,5 barn per par, hur tror du att framtiden kommer att se ut. Om du vill rädda Sverige – KNULLA!

      • Pantertanten

        Därför att i Sverige får dom hjälp och bidrag från dag ett. Jag tror inte det är så i Storbritannien och jag VET att det inte är så i USA. Kan du inte försörja dig så är du helt enkelt inte välkommen dit.
        Såg ett TV inslag (igår?) om en Somaliatant (muslimska) med 9 ungar (!) som behövde större bostad, hon har idag flyttat in i en 4:a på Liljeholmen!
        Jag känner många yngre människor, som arbetar, sköter sig etc, och inte får bostad här ens efter 15 års köande! Det gäller för dem att ta lån, köpa bostad, eller få hjälp från föräldrar. Så behandlas unga svenskar som arbetar.
        Men en Somaliatant med 9 ungar får en fin 4a rummare när hon grinat lite på TV.

      • Pantertanten

        Därför att i Sverige får dom hjälp och bidrag från dag ett. Jag tror inte det är så i Storbritannien och jag VET att det inte är så i USA. Kan du inte försörja dig så är du helt enkelt inte välkommen dit.
        Såg ett TV inslag (igår?) om en Somaliatant (muslimska) med 9 ungar (!) som behövde större bostad, hon har idag flyttat in i en 4:a på Liljeholmen!
        Jag känner många yngre människor, som arbetar, sköter sig etc, och inte får bostad här ens efter 15 års köande! Det gäller för dem att ta lån, köpa bostad, eller få hjälp från föräldrar. Så behandlas unga svenskar som arbetar.
        Men en Somaliatant med 9 ungar får en fin 4a rummare när hon grinat lite på TV.

      • Anonym

        ”Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet.”
        En sak är säker: Ingen neger ska torka mig i rumpan – NÅGONSIN. Då tar jag hellre livet av mig.

      • Anonym

        ”Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet.”
        En sak är säker: Ingen neger ska torka mig i rumpan – NÅGONSIN. Då tar jag hellre livet av mig.

      • Anonym

        ”Vem ska betala din pension och vem ska torka dig i rumpan när du ligger på hemmet.”
        En sak är säker: Ingen neger ska torka mig i rumpan – NÅGONSIN. Då tar jag hellre livet av mig.

  • Anonym

    Centern har tappat verklighetsuppfattningen.
    Har de gått på knark när de författade det knedklottrade svammlet?
    Helt sjukt måste jag säga. Vill de förstöra Sverige fullständigt?
    Det finns ju inte någon integrationspolitik idag, inte heller någon fungerande assimilering.
    Hur hade de tänkt sig att få detta att fungera utan att allt faller ihop?
    Mera brott!
    Mera våldtäkter!
    Ytterligare mera kostnader till den ansträngda budgeten.
    Färre bostäder.
    *suck*
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att Centern åker ut ur riksdagen efter nästa val.
    De är onekligen en fara för landet och dess invånare!

  • Staffan_H

    Innan ni exploderar er eller någon annan – läs vad som står! hon säger att OM vi skulle ha haft Kanadas invandringspolitik så skulle vi kunna ha haft 40 miljoner invandrare. men det har vi inte, alltså kan vi inte ha 40 miljoner invandrare. VAd är då kanadensisk invandringspolitik? Jo, 70% av invandringen per år består av sådana som har yrken som behövs i landet. 30% består av flyktingar. Alltså har man redan säkerställt att de 70% betalar med sin skatt för de 30%. Tar du in någon anhörig så måste du kunna försörja dem i minst två år, om de är barn tills de är tjugo. Medborgarskap ges till dem som har klarat prov i språk, historia och samhällskunskap. 
    Vår landsbygd håller på att avfolkas – ungdomarna flyttar in i storstäderna, och skaffar inga barn. ”Massinvandring” är inte av ondo, Dubai är ett bra exempel på det. Där är araberna i minoritet, men ingen av dem gnäller på att de kommer att utrotas. Ingen av dem behöver heller arbeta – det gör ”massinvandrarna” åt dem.

  • http://www.facebook.com/people/Jeff-Jensen/666154689 Jeff Jensen

    Och så undrar dom hur ”psykopater” som Anders Behring Breivik kommer till varför dom är som är… men lite lustigt så sa hans ungdomskompisar att Anders var en normal och lugn människa! Men det är sån här jävla politik som skapar ”psykopater” som Anders man förstår inte hur politikerna kan tänka som gör att dom inte fattar, vad är det som är så svårt? så man får bara en känsla av att vilja spränga skjuta den jävla PK-eliten och company!!!

    • Anonym

      Breivik (och fler som honom lär komma som har fått nog) får fråga sig liksom Michael Douglas` rollfigur i filmen Falling Down ”-I`m the bad guy,how did that happen?”
      Sista droppen för honom  var i bilkön.
      Han hade fått sparken,hans kärring hade tagit ut skilsmässa och ordnat besöksförbud,så han endast fick träffa sin dotter under polisövervakning.
      Polisen frågade henne varför han hade besöksförbud.Hade han slagit eller hotat dottern?Nej.Hade han slagit eller hotat henne?Nej.Då såg han lite frågande ut,men försökte ändå verka neutral.
      Hon sa att hon TRODDE att han skulle KUNNA slå henne.

    • Anonym

      Breivik (och fler som honom lär komma som har fått nog) får fråga sig liksom Michael Douglas` rollfigur i filmen Falling Down ”-I`m the bad guy,how did that happen?”
      Sista droppen för honom  var i bilkön.
      Han hade fått sparken,hans kärring hade tagit ut skilsmässa och ordnat besöksförbud,så han endast fick träffa sin dotter under polisövervakning.
      Polisen frågade henne varför han hade besöksförbud.Hade han slagit eller hotat dottern?Nej.Hade han slagit eller hotat henne?Nej.Då såg han lite frågande ut,men försökte ändå verka neutral.
      Hon sa att hon TRODDE att han skulle KUNNA slå henne.

  • Anonym

    1. Utan massinvandringen hade svenska ungdomar haft både arbete och bostäder. 
    2. Utan massinvandringen hade svenska pensioner inte sänkts och inte heller straffbeskattats.
    3. Utan massinvandringen hade den svenska skolan  kunnat satsa på bättre kunskapsförmedling.
    4. Utan massinvandringen hade svenska kvinnor i mindre grad drabbats av våldtäkter.
    5. Utan massinvandringen hade svenska fängelser inte varit överbelagda pga utländska kriminella.
    6. Utan massinvandringen hade brotten mot äldre varit färre.
    7. Utan massinvandringen hade poliser, brandmän och ambulanspersonal kunnat utföra sitt arbete utan risk för stenkastning.
    8. Utan massinvandringen hade vården fungerat.
    9. Utan massinvandringen hade svenska skattebetalare kunnat få subventionerad tandvård.

    mm

    • Anonym

      Sant. Välståndet som skapades av generationerna innan var det, som lockade folk hit. Kan inte ordna i sina egna länder. Med andra ord, utan sjuklöverpartierna, islam och invandring från MENAländer hade Sverige varit ett bättre land  än det är nu.

      • Staffan_H

        Fortfarande: om inte du skaffar minst tre barn per familj så kommer standarden att sjunka. Enkel matematik.
        Vad gäller välståndet som försvann – det var inte ”massinvandringen” som  gjorde att varvsindustrin gick omkull, likaså TeKo-industrin. Det var inte ”massinvandrarna” som strejkade sönder landet på 70-80-talen. DÅ fanns inte heller 7-klöverpartierna.

        • Morningstar

          Däremot hade vi landsförrädaren Palme i nyckelposition. Den mannen är ytterst ansvarig för Sveriges förintelse. Må han brinna i helvetet.

    • Staffan_H

      1. Är invandrare bidragstagare eller tar de våra jobb? Bestäm dig!
      2. Så länge Svensson inte pippar o skaffar fler barn så kommer pensionerna sänkas. Det kråvs arbetande folk som betalar skatt för att du ska få din pension.
      3. Att alla ska med, att ribban i klassrummen läggs på de sämsta elevens nivå har varit svensk skolas signum ända sedan 70-talet, då hade vi inge ”massinvandring”. idag förbättras skolan, trots att vi har fler utomeuropeiska invandrare.
      4. De många anmälningarna skulle ändå ha kommit in. på 70-talet kunde ingen dömas för våldtäkt för att ha smekt någon på armen. ( faktisk händelse, drabbade en svensk norrlänning)
      5. Nej, de skulle vara fulla av svenska kriminella – det fanns fulla fängelser även innan ”massinvandringen”
      6.Utan invandringen hade många äldre inte fått hemhjälp eller långvård. Konstigt nog vill inte svenska ungdomar jobba i denna sektor, varför invandrarna är överrepresenterade här.
      7. Troligen sant
      8. Återigen, ju färre barn som föds, desto färre kommer det att jobba. hur många helsvenska har du träffat inom vården?
      9. Du har redan världens bäst subventionerade tandvård. Det skulle gå att subventionera den ännu mer, men det skulle kosta minst 9 miljarder kronor bara för att hålla den på samma nivå. Om man inte skulle behöva betala alls vid ett tandläkarbesök, skulle vårdproduktionen skena iväg som den gjorde på 70.talet och man skulle behöva öka skatteuttaget med minst 20 miljarder. Det kostar mindre att sköta sina tänder så att man slipper tandläkaren. Konstigt nog funkar det i Afrika där de enligt vissa här har mkt lägre IQ än de intelligenta svenskar som inte klarar av enkel munhygien.

      • Anonym

        Ja, man förstår inte att de flydde till Sverige och Europa och så många! Från så bra länder till så dåliga. Varför? Flytta tillbaks vore en bättre idé helt enkelt.

        • Staffan_H

          Vad dillar du om? 

      • Anonym

        1) Både och, om du nu kan begripa det. Enligt finansministern går 50% av alla invandrare på bidrag. Och förutom specialistjobb tar varje invandrare som jobbar busschafför, städare, kock osv osv ett jobb för en svensk (grovt förenklat). Varje invandrare som arbetskraftinvandrar till ett arbete där en svensk kunnat ta det är en kostnad för landet eftersom svensken (pur- eller invandrad) tvingas till a-kassa och FAS3. Dessutom sker det en kraftig sendvridning av konkurrensen då ex. instegsjobb gör att det kostar 4 grr så mycket att anställa en svensk..
        2) om det krävs arbetande folk, varför tar vi då in tiotusentals bidragstörstande analfabeter som inte ens VILL ha ett jobb, än mindre lära sig svenska?
        3) förbättras?? enliga PISA och likande undersökningar så tappar sverige i rankingen . Vi ligger nu under geneomsnittet för europa, från att ha legat i topp
        4) NEJ, även om lagstifningen har ändrats, så ökar både våldtäker, sexuellt utnyttjande, misshandel, mord, osv osv. Ta en titt i fängelserna så ser du vilka som är extemt överrepresenterade.
        5) Se ovan, och läs ex. BRÅ.s rapporter om invandrares överrepresentation. Och bara för att det finns svenska kriminella så behöver vi ju knappast importera ännu fler, eller hur??
        6) Har ingen uppfattning om detta. Men för dom 100 miljarder som invandringen kostar skulle man ju kunna tänka sig att öka lön och därmed status på vissa yrken, som lärare och vårdpersonal.
        7) -
        8) återigen: om staten behöver skatteintäkter, varför importerar vi då bidragstagare, som aldrig någonsin kommer ge ett nettobidrag till staten???
        9) Kanske vi har världens mest subventionerade tandvård, men också världens högsta skatt. I sak har du rätt, även om staten borde ge en gratis undersökning säg varje eller vartannat år, speciellt för pensionärer och andra låginkomstgrupper.

        Hur som helst uppskattar jag att någon vågar motivera sin åsikt att sveriges invandringspolitik är bra med vettiga argument. istället för dom vanliga floskerna om allas lika värde osv.

  • Staffan_H

    Kul att FT för en gångs skull anser att Sverige är ett välfungerande land. Annars brukar det låta tvärtom.

  • Staffan_H

    Kul att FT för en gångs skull anser att Sverige är ett välfungerande land. Annars brukar det låta tvärtom.

  • Staffan_H

    Kul att FT för en gångs skull anser att Sverige är ett välfungerande land. Annars brukar det låta tvärtom.

  • Staffan_H

    Kul att FT för en gångs skull anser att Sverige är ett välfungerande land. Annars brukar det låta tvärtom.

  • Staffan_H

    Kul att FT för en gångs skull anser att Sverige är ett välfungerande land. Annars brukar det låta tvärtom.

  • http://pulse.yahoo.com/_TMQOCF4AYCAQDQNAH2VPQICMXU Moonraker

    Trevligt. Vem betalar notan för soc för alla dom 40 milj somalier, araber och militanta muslimer som snart besudlar vårt land? Vart ska dom bygga sina hyddor?, Rosengård, Hjulsta. Eller tror C att militanta galningar frivilligt bosätter sig i lapplands inland, långt från ramadan. Kryp tillbaka till grottan!

  • http://pulse.yahoo.com/_TMQOCF4AYCAQDQNAH2VPQICMXU Moonraker

    Trevligt. Vem betalar notan för soc för alla dom 40 milj somalier, araber och militanta muslimer som snart besudlar vårt land? Vart ska dom bygga sina hyddor?, Rosengård, Hjulsta. Eller tror C att militanta galningar frivilligt bosätter sig i lapplands inland, långt från ramadan. Kryp tillbaka till grottan!

  • http://pulse.yahoo.com/_TMQOCF4AYCAQDQNAH2VPQICMXU Moonraker

    Trevligt. Vem betalar notan för soc för alla dom 40 milj somalier, araber och militanta muslimer som snart besudlar vårt land? Vart ska dom bygga sina hyddor?, Rosengård, Hjulsta. Eller tror C att militanta galningar frivilligt bosätter sig i lapplands inland, långt från ramadan. Kryp tillbaka till grottan!

  • http://pulse.yahoo.com/_TMQOCF4AYCAQDQNAH2VPQICMXU Moonraker

    Trevligt. Vem betalar notan för soc för alla dom 40 milj somalier, araber och militanta muslimer som snart besudlar vårt land? Vart ska dom bygga sina hyddor?, Rosengård, Hjulsta. Eller tror C att militanta galningar frivilligt bosätter sig i lapplands inland, långt från ramadan. Kryp tillbaka till grottan!

  • http://pulse.yahoo.com/_TMQOCF4AYCAQDQNAH2VPQICMXU Moonraker

    Trevligt. Vem betalar notan för soc för alla dom 40 milj somalier, araber och militanta muslimer som snart besudlar vårt land? Vart ska dom bygga sina hyddor?, Rosengård, Hjulsta. Eller tror C att militanta galningar frivilligt bosätter sig i lapplands inland, långt från ramadan. Kryp tillbaka till grottan!

  • Anonym

    Någon sa, att om sjuklövern vinner valet 2010, så kommer det att bli fruktansvärda år framför oss till 2014. Om inte det ändras valet 2014 är det kört. Någon med en profetisk gåva som såg vad som skulle ske.  Fast vem är förvånad?
    Fast vem kunde tro, att det skulle bli så här extremt?

    Kommer hon att vinna val på det här? Hon vet väl vad hon gör, gissar jag? Bara en enkel väljare. Fast inte på C eller sympatisörer.

  • Anonym

    ”…måste vi bli bättre på att lyckas få de som redan är här i arbete.” Ja, hur vore det om vi började där? Innan vi hämtar fler…??? Nej, inte ens så långt kan de tänka. Skrämmande. Brrrr & rys.

    • Staffan_H

      Men det är ju precis det hon säger: om fler skall komma hit måste vi få dem som är här att arbeta.

      • Anonym

        Suck.

        Hon säger: ”Återigen bör det lyftas att även om vi vill att fler ska välja just
        Sverige framför andra europeiska länder att arbetskraftsinvandra till
        måste vi bli bättre på att lyckas få de som redan är här i arbete”.

        Hon säger INTE: ”Återigen bör det lyftas att om vi vill att fler ska välja just
        Sverige framför andra europeiska länder att arbetskraftsinvandra till,
        måste vi FÖRST bli bättre på att lyckas få de som redan är här i arbete”.

        • Staffan_H

          Jag förstår att du suckar, svenska språket ÄR svårt. 
          Testa det här: om du vill du bli ren måste du använda tvål. Eller: om du vill bli ren måste du först använda tvål. 
          Om du vill vara pigg i morgon måste du sova. Eller : om du vill vara pigg i morgon måste du FÖRST sova.

          • Anonym

            Centerpartiet vill nu verka för att möjliggöra för fler att komma hit och tillsammans bygga upp det nya Sverige

            Tack vare stora folkvandringar från t.ex. Afrika har dagens Europa befolkats och kunnat utvecklas ekonomiskt, socialt och kulturellt

            Men C säger ju rakt ut att dom vill öka invandringen, men inte ett ord om att FÖRST lösa dagens problem im integration. Sätt citat i sammanhanget utan att foksera på enstaka meningar. Hur var det med läsförståelsen?

            Sedan min absoluta favorit:
            När 40-talisterna går i pension blir det allt färre kvar på arbetsmarknaden som ska försörja allt fler.

            En persion född 1940 är 71 år nu. I en rapport från svensk näringslv hittar man detta:
            40-talisterna är nu på väg att fasas ut från arbetsmarknaden och många av har redan gått i pension. Cirka 400 000 40-talister är fortfarande med i arbetskraften, vilket betyder att cirka 800 000 40-talister redan lämnat arbetsmarknaden
            http://www.svensktnaringsliv.se/multimedia/archive/00023/Vad_betyder_40-talis_23260a.pdf

            • Anonym

              Tack Micke. Orkar inte med personer som mycket väl förstår vad man menar men som hellre ska märka ord istället för att diskutera sakfrågan. (Dubbelsuck.)

            • Gaikokujin

              Den där myten med 40-talistgenerationen som kommer att lämna ett stort gapande hål på arbetsmarknaden som måste fyllas kommer man säkert att köra med i 10 år till. Skit i att de sista 40-talisterna kommer att gå i pension 2014. En politisk myt är en politiskt myt och det är bara att köra in i kaklet.

          • Anonym

            Centerpartiet vill nu verka för att möjliggöra för fler att komma hit och tillsammans bygga upp det nya Sverige

            Tack vare stora folkvandringar från t.ex. Afrika har dagens Europa befolkats och kunnat utvecklas ekonomiskt, socialt och kulturellt

            Men C säger ju rakt ut att dom vill öka invandringen, men inte ett ord om att FÖRST lösa dagens problem im integration. Sätt citat i sammanhanget utan att foksera på enstaka meningar. Hur var det med läsförståelsen?

            Sedan min absoluta favorit:
            När 40-talisterna går i pension blir det allt färre kvar på arbetsmarknaden som ska försörja allt fler.

            En persion född 1940 är 71 år nu. I en rapport från svensk näringslv hittar man detta:
            40-talisterna är nu på väg att fasas ut från arbetsmarknaden och många av har redan gått i pension. Cirka 400 000 40-talister är fortfarande med i arbetskraften, vilket betyder att cirka 800 000 40-talister redan lämnat arbetsmarknaden
            http://www.svensktnaringsliv.se/multimedia/archive/00023/Vad_betyder_40-talis_23260a.pdf

          • Anonym

            Centerpartiet vill nu verka för att möjliggöra för fler att komma hit och tillsammans bygga upp det nya Sverige

            Tack vare stora folkvandringar från t.ex. Afrika har dagens Europa befolkats och kunnat utvecklas ekonomiskt, socialt och kulturellt

            Men C säger ju rakt ut att dom vill öka invandringen, men inte ett ord om att FÖRST lösa dagens problem im integration. Sätt citat i sammanhanget utan att foksera på enstaka meningar. Hur var det med läsförståelsen?

            Sedan min absoluta favorit:
            När 40-talisterna går i pension blir det allt färre kvar på arbetsmarknaden som ska försörja allt fler.

            En persion född 1940 är 71 år nu. I en rapport från svensk näringslv hittar man detta:
            40-talisterna är nu på väg att fasas ut från arbetsmarknaden och många av har redan gått i pension. Cirka 400 000 40-talister är fortfarande med i arbetskraften, vilket betyder att cirka 800 000 40-talister redan lämnat arbetsmarknaden
            http://www.svensktnaringsliv.se/multimedia/archive/00023/Vad_betyder_40-talis_23260a.pdf

  • Anonym

    Det verkar som politikerna har drabbats av totalt nervsammanbrott.

  • Anonym

    Hehehe Centerpartiet är kört!!!! Med en 28 åring som partiledare som tror hon är ”världsmästare” Vad kan och vet hon om saker och ting????? NADA!!! Och en sån ska bestämma min vardag??? FY FAAAAAN

  • Anonym

    hon har bara träffat vita människor i sin trygga homogena uppväxt alltså, hon kan ju uppenbarligen inte ha sett eller träffat en arab eller neger i hela sitt liv med det där jävla resonemanget

  • http://www.facebook.com/people/Fredrik-Gulin/525224619 Fredrik Gulin

    Och efter detta bissara uttal väljer jag att placera fröken Lööf och hennes hemska förslag i samma fack som tjernobylolyckan, digerdöden och tsunamivågen.   

  • Anonym

    Vore det inte bättre att ge ökade bidrag till den svenska befolkningens nativitet i stället. Betydligt billigare och enklare.

    • Pantertanten

      Exakt. 
      Fler unga skulle skaffa fler barn om ekonomin tillät, om det blev lika lätt att ”få” bostäder som det är för barnrika somalier mfl.

    • Pantertanten

      Exakt. 
      Fler unga skulle skaffa fler barn om ekonomin tillät, om det blev lika lätt att ”få” bostäder som det är för barnrika somalier mfl.

  • http://profiles.google.com/pirinhagbg Fredrik Larsson

    Inte ens centern själva tror på detta, inte fotfolket.
    Det är ren galenskap/desperation från partiledningens sida.
    Trots att jag inte gillar något av alliansens partier (längre), så tror jag inte de får stöd för detta av sina alliansvänner.
    Det blev en kort karriär för Lööf. Slut om redan tre år!

  • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

    Varför pratar Lööf som en robot? Eller är det bara jag som märkt det?

    • Morningstar

      Förmodligen ett offer för MKUltra och Project Monarch. Googla om du inte vet vad det innebär.

      • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

        Stackars Lööf. Stackars Centerpartiet. Stackars Sverige.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=687023217 Isak Nygren

    Jag ser inte vitsen med att försöka göra vartenda land i världen överbefolkat. När jag är i Sverige så är jag glad över att det inte är människor precis överallt (förutom i Stockholm då).

  • Anonym

    Ännu en politiker som idiotförklarar det Svenska folket. Förmodar att hon fått hjärnblödning/stroke.

  • Anonym

    Sverige skulle säkert klara av en befolkning på 40 miljoner om rätt filosofi råder i landet.
    Kort sagt, försörj dig själv eller svält!
    Samt stjäl inte mina saker, för då skjuter jag dig!

    Så länge socialismen råder kan inte särskilt många försörjas. Troligtvis inte ens de 10 miljoner som finns i landet. Det är bara att titta på hur den privata sektorn krymper för varje decennium som går….

    Vi har flytt landet utav just den orsaken.

  • Anonym

    Sverige skulle säkert klara av en befolkning på 40 miljoner om rätt filosofi råder i landet.
    Kort sagt, försörj dig själv eller svält!
    Samt stjäl inte mina saker, för då skjuter jag dig!

    Så länge socialismen råder kan inte särskilt många försörjas. Troligtvis inte ens de 10 miljoner som finns i landet. Det är bara att titta på hur den privata sektorn krymper för varje decennium som går….

    Vi har flytt landet utav just den orsaken.

  • Anonym

    Sverige skulle säkert klara av en befolkning på 40 miljoner om rätt filosofi råder i landet.
    Kort sagt, försörj dig själv eller svält!
    Samt stjäl inte mina saker, för då skjuter jag dig!

    Så länge socialismen råder kan inte särskilt många försörjas. Troligtvis inte ens de 10 miljoner som finns i landet. Det är bara att titta på hur den privata sektorn krymper för varje decennium som går….

    Vi har flytt landet utav just den orsaken.

    • Anonym

      Socialism funkar sålänge invånarna är av samma etnicitet. Det funkar skitbra faktiskt, se på folkhems-Sverige eller Tredje Riket. Det blir först fel då massa parasitära element väller in och utnyttjar denna folksolidaritet..

      • Anonym

        Nej. Socialism fungerar aldrig i längden. Däremot så går det snabbare utför med stor invandring. När staten ska ta ansvar för dig som individ från vaggan till graven, så går det åt helvete. Sedan är resten av diskussionen bara frågor om hastighet och grader av helvete.
        Den som ger upp frihet i utbyte mot trygghet har förlorat båda!

        • Anonym

          Socialism fungerar bara fullt ut i samhällen där de enskilda individerna inte har någon fri vilja, som ex. myrstackar och bikupor. I ett samhälle med fritt tänkande individer är staten tvungen att hindra/försvåra för människor från att lämna landet.. (Sovjetunionen, östtyskland cuba mm)

  • Tjatte

    Haha, vilka lirare

    Jag funderar nu på att kontakta min lokala centerpartiavdelning och säga åt dem att flytta till Bangladesh eller något annat överbefolkat skitland. Ska fråga dem varför det är så mkt indier här i trakten också… Med centerpartiets logik borde det vara vi svenskar som vallfärdar till underbara Indien (snart störst befolkning i världen).

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Det är bra att Lööf är tydlig och redan från början talar om att han hatar oss svenskar lika mycket som Maud Olofsson gör. Då vet man var man har henne.

    Men Lööf talar inte om vart vi ska ta vägen när den här strömmen av bidragstörstande nybyggare kommer. Vi vet ju redan idag att alla svenskar, såväl ”antirasister” som arbetare, journalister, kulturarbetare, sossar, statsvetare, artister mot nazister, folkpartister och barnfamiljer vägrar att flytta till de invandrartäta bostadsområdena. Ska vi också bli nybyggare – men någon annanstans?

    • Morningstar

      När vi blivit i minoritet så är det ingenting som hindrar dem från att medelst tvång förflytta oss till sina egna hemländer för att arbeta som slavar där. 

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Det är bra att Lööf är tydlig och redan från början talar om att han hatar oss svenskar lika mycket som Maud Olofsson gör. Då vet man var man har henne.

    Men Lööf talar inte om vart vi ska ta vägen när den här strömmen av bidragstörstande nybyggare kommer. Vi vet ju redan idag att alla svenskar, såväl ”antirasister” som arbetare, journalister, kulturarbetare, sossar, statsvetare, artister mot nazister, folkpartister och barnfamiljer vägrar att flytta till de invandrartäta bostadsområdena. Ska vi också bli nybyggare – men någon annanstans?

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Det är bra att Lööf är tydlig och redan från början talar om att han hatar oss svenskar lika mycket som Maud Olofsson gör. Då vet man var man har henne.

    Men Lööf talar inte om vart vi ska ta vägen när den här strömmen av bidragstörstande nybyggare kommer. Vi vet ju redan idag att alla svenskar, såväl ”antirasister” som arbetare, journalister, kulturarbetare, sossar, statsvetare, artister mot nazister, folkpartister och barnfamiljer vägrar att flytta till de invandrartäta bostadsområdena. Ska vi också bli nybyggare – men någon annanstans?

  • Anonym

    Abdhulla in-Carlsson ut!

  • Anonym

    Abdhulla in-Carlsson ut!

  • Anonym

    Abdhulla in-Carlsson ut!

  • Anonym

    Finns inget annat ord … FY FAN

  • http://www.forbundet.info Sal

    Hur länge till ska landsförrädarna få regera?

    • Morningstar

      Tills vi folket gör revolt och gör oss av med dem en gång för alla(h).

    • Anonym

      Förhoppningsvis bara till 2014 då jag hoppas att Sverigedemokraterna tar över makten.

  • Fenrir

    Nej nu jävlar, NACKSKOTT!!

    • Anonym

      Jaa vad väntar du på? Det har väl många ansett länge att det borde vara skottpengar på politiker. Dessvärre är det ingen som gör något…. Ni röstar ju till och med fram dem till makten!!

      Så länge ingen gör något åt dem, så lär ju inget förändras till det bättre.

    • Anonym

      Jaa vad väntar du på? Det har väl många ansett länge att det borde vara skottpengar på politiker. Dessvärre är det ingen som gör något…. Ni röstar ju till och med fram dem till makten!!

      Så länge ingen gör något åt dem, så lär ju inget förändras till det bättre.

    • Anonym

      Jaa vad väntar du på? Det har väl många ansett länge att det borde vara skottpengar på politiker. Dessvärre är det ingen som gör något…. Ni röstar ju till och med fram dem till makten!!

      Så länge ingen gör något åt dem, så lär ju inget förändras till det bättre.

      • Staffan_H

        Och om någon Breivik läser din kommentar, går o skjuter en politiker, så kommer du att säga att du inte alls menade det!

      • Staffan_H

        Och om någon Breivik läser din kommentar, går o skjuter en politiker, så kommer du att säga att du inte alls menade det!

      • Staffan_H

        Och om någon Breivik läser din kommentar, går o skjuter en politiker, så kommer du att säga att du inte alls menade det!

      • Staffan_H

        Och om någon Breivik läser din kommentar, går o skjuter en politiker, så kommer du att säga att du inte alls menade det!

      • Staffan_H

        Och om någon Breivik läser din kommentar, går o skjuter en politiker, så kommer du att säga att du inte alls menade det!

        • Anonym

          Jag hade absolut inget emot att Palme mördades, inte Lind heller för den delen. Däremot så använder jag inte våld själv, såvida jag inte måste freda mig. Jag röstar med fötterna, för det har jag råd med.

          • Morningstar

            Nej, ingen idé att gråta över spilld mjölk. Vi får istället vara glada att dom är borta. I synnerhet Palme.

        • Anonym

          Har läst flera av dina kommentarer. Vad har du på denna sida att göra? Kommunist o socilistsvin kan kommentera på expo istället.

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons