Det finns inga svenskar!

Publicerat den 10 december 2010 kl 14:40

Riksdagen. Jimmie Åkesson krävde under torsdagens riksdagsdebatt att även svenskar skulle omfattas av hets mot folkgrupp lagstiftningen. Det ansåg däremot inte statsminister Fredrik Reinfeldt som istället menade att det inte finns några svenskar.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

- Att det finns en grupp som skulle kunna definieras som svenskar, och jag förstår att det är ett stort intresse för Sverigedemokraterna att ständigt återkomma till den formuleringen, visar sig väldigt ofta vara svårt att definiera. Det blir så väldigt många som känner sig svenska som helt plötsligt får höra att de inte är det. Det blir märkligt om man försöker definiera det.

Så uttryckte sig den svenske statsministern, Fredik Reinfeldt, i riksdagen igår. Bakgrunden var att Jimmie Åkesson ställt honom mot väggen och krävt att även svenskar ska omfattas av lagstiftningen om hets mot folkgrupp. I ett färskt rättsfall har Justitiekanslern (JK) konstaterat att man inte kan utsättas för hets mot folkgrupp om man tillhör den svenska ursprungsbefolkningen. Men Fredrik Reinfeldt var alltså kallsinnig och menade att det inte fanns något som kan kallas svenskar. Jimmie Åkesson lät sig inte övertygas.

- Uppenbarligen kan man inte utsättas för hets mot folkgrupp om man är svensk. Då finns det någon som är svensk. Det finns en utbredd rasism och negativa attityder gentemot majoritetsbefolkningen i Sverige, nämligen mot oss svenskar. Det är någonting som kanske är särskilt påtagligt i de yngre generationerna, bland ungdomar i dag.

Fredrik Reinfeldt har gjort sig känd som en statsminister som gjort en lång rad provokativa uttalanden om svenskar som retat upp många väljare.

Omodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/det-finns-inga-svenskar Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Fredrik Reinfeldt är en skam för Sverige!

  • Anonym

    om man inte vet vad en svensk är borde man nog inte vara statsminister.
    det vore ju som om en kineskisk politker skulle säga att han inte vet vad en kines är SMILE
    t.ex om en somalier flyttar till kina(otänkbart men) blir han då en KINES ??
    hahahahha ja packa din bag reinfeldt

    • Anonym

      eller om jag flyttar till somalia-blir jag då en somalier???????? LOL

  • Ateist2

    Vi är många borgerligt sinnade som börjar tröttna på dig Fredrik Reinfeldt.Mona Shalin klassades som hönshjärnan i svensk politik.Frågan är om inte du kommer att klassas som tuppen utan hjärna som gal i tid o otid men ibland försent.Nu i lördags 16 timmar försent.Hönan Beatrice pickade mask o lade i en ask medan arrogante tuppen Bildt hoppade upp på gödselstacken och gol prick på klockslaget.Möjligtvis att han bara twittrade men nog lät det som ett riktigt kuckeliku.Detta fall nu inte övertuppen på näbben.Man gal inte förrän man haft överläggning i hönsgården huruvida detta skulle kunna gynna hönornas sympati för den förhatlige tuppen Åkesson.Men den förhatlige tuppen Åkesson drog sig lugnt tillbaka till sitt hörn i hönsgården och man kunde ana ett visst förnöjt uttryck i tuppens ögon.

  • marie59

    13/12-2010
    Jag är böjd att hålla med reinfeldt. Han är dock synsk och har därmed profetstatus. Han har omedvetet skådat in i framtiden och ser att i Sverige 2080 finns inga svenskar då den tidigare politiken möjliggjorde dessas totala utrotning. Medelst sprängning och annan etnisk rensning.

  • ngbg

    ”det finns inga svenskar!” ?

  • Blaren

    Till Josefina

    Nordens reformator och andlige fader Martin Luther skrev år 1528 boken ”Om kriget mot turkarna”. Så här skrev Luther:

    ”Jag har läst några avsnitt av Muhammeds Koran. Om jag får tid måste jag översätta den till tyska så alla får se vilken dålig, skamlig bok det är.

    Den som inte vill tro måste tvingas till det med svärdet. Svärdet prisas mycket i Koranen.

    Den handlar bara om Muhammed med sin lära om egna gärningar och i synnerhet om svärdet. Det är det viktigaste i den muslimska tron, i vilken all vederstygglighet, villfarelse och alla djävlar är samlade. Aldrig har något rike uppkommit och blivit så mäktigt genom mord och rov som muslimernas, och fortfarande mördar och rövar de dagligen. Det är nämligen befäst i deras lag som en god, Gud välbehaglig gärning att röva, mörda och förstöra, och de menar att de gör Gud en tjänst med det. Med mord och rov går det inte att ge akt på freden och vaka över den, något man tydligt ser hos krigare. Därför har muslimerna inte någon synnerlig aktning för jordbruk och odling.”

    Överdrivet?
    Googla på truthtube 2008

    • Josefina Bergfast

      Jag är visserligen inte den ”Josefina” som du har adresserat till här, men det var en intressant information du delat med dig av.
      Människan i sig själv är både god och ond, och hennes försök till samhällsstrukturer, och inte minst religionskulturer, har varit ganska så trevande, minst sagt, genom årtusendena. Mycket slaveri, mycket maktmissbruk, mycket konstiga texter här och var, med mycket krigiskt och mordiskt innehåll.
      Människan är tydligen, som historien har visat sig, ganska så krigisk av sig…
      Men, hon försöker, människan, att skapa lagar, stränga lagar….
      Hur mycket halshöggs och brändes inte människor på bål, och hur mycket hemskheter har inte människan bedrivit genom historien…
      Det verkar vara främst när människan känner sig hotad och ska gå till självförsvar, som de hemskaste sidorna hos henne dyker upp.
      Bäst vore om inga folk någonsin hotade några andra, men det är nog en alldeles för naiv önskan…
      Människan är som människan är kanske…men, man kan ju alltid hoppas….

  • http://sverigedemokratermotrasism.wordpress.com/ Stockholmförortsbo

    Helt underbar rubrik och artikel Mattias Albinsson!!!

    Det är som ett stort skämt alltihop, statsministern står och skäms över oss etniska svenskar. Hur tror du det känns?

    Etnisk kurd får man vara, eller etnisk somalier eller av någon annan n***rstam, men etnisk svensk, det finns inte!!!

    Snart får man söka asyl i Norge för att det bedrivs hetsjakt på etniska svenskar i Sverige.

    Pressa Reinfeldt på om det finns etniska svenskar eller inte. Han kan fråga professor emeritus Åke Daun hur det står till med den saken och hur en definition kan utformas.

    Reinfeldt beter sig allt mer konstigt och ser allt mer konstig ut med sitt stora rakade huvud, gloende ögon och lilla mun.

  • Ad

    Europa behöver en ny Hitler

  • Ansgar

    Ja Sverige finns inte enligt den osvenske statsministern
    vi befinner oss i ett vakum,ev tillhör vi usa eller afrika
    som Reinfeldt

  • Compo

    För mig finns det ingen stadsminister.

  • mclovin

    Jimmie Åkesson är en hjälte i mina ögon. äntligen en parti ledare som inte blundar för all rasism som sker dagligen mot oss svenskar

  • TK

    VARFÖR GÖR MAN SKILLNAD PÅ SVENSKAR OCH INVANDRARE MED INSTEGSJOBB OM SVENSKAR INTE FINNS?

  • Anonym

    Finns det någon bild på Herr Reinfeldt i ett regnväder?
    Nej ant. inte för i så fall rinner den ljusa färgen av hans hud.

  • SH

    fy fan NU känner jag mig kränkt för jag är SVENSK

  • Anonym

    fy fan NU känner jag mig kränkt för jag är SVENSK

  • Ateist2

    Den jävla grisen sjunker i mina ögon så fort han öppnar käften.Han borde passa sig som minoritetsstyrande statsminister han är.Han fick sitt första bakslag häromdagen och reagerade som den bortskämda 60-talist han är.Men det är klart.Hans farfarsfar var ju en omkringresande cirkusneger och han räknar förstås inte med att det finns homogena svenskar.

  • Nils

    Tja om det nu inte finns svenskar, finns det då heller inga danskar, tyskar, iranier, kineser etc heller, eller det är just bara svenskar som inte finns?

  • Johan

    Svenskar finns inte säger Reinfeldt, men vem betalar skatt till han och hans regering?

  • Seselj
    • Wikiballe

      Kallar du Wikipedia för fakta??? Då är Aftonbladet och Expressen uppslagsböcker. Btw, Seselj är inte heller svensk, eller hur!

  • LP

    Är detta lönt att kommentera?

    Reinfeldt säger emot sig själv och irrar vilse i sitt ologiska och inkonsekventa resonemang så till den milda grad.
    Tyvärr kommer han undan med det eftersom förnuft och sans inte längre gäller i frågor som rör detta område. Man kan i stort sett svara ”bla bla” på en initierad fråga av det slag Åkesson inleder med, och man kommer undan med det! Detta skall nämligen icke diskuteras! Så har gammelmedia och PK-politikerna bestämt. Det är som vi brukar säga ”Som att hälla vatten på en gås”.

    Som Åkesson säger: ”Svenskar finns tydligen eftersom man som svensk inte kan bli diskriminerad.”.
    Logiskt och kristallklart men inget som biter på Reinfeldt eftersom han är stark i sin tro på religionen mångkulturalismen och tränad att underkasta sig PK-ismens dogmer fullt ut helt reflexmässigt utan eftertanke. Som en dåre rabblar koranen ungefär.

  • !!!

    Självklart avskyr denna patetiska halvfigur ”Reinfeldt” allt och alla som är svenskar. Ännu ett bevis för att denna filurs härstamning med IQ är och förblir mycket lågt.
    Kan inte denna filur flytta till ”Kongo” där han hör hemma.

    • Wikiballe

      Att jämföra IQ är lågt, lägre än Glocalnet

  • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

    skönt att SD kom in i riksdagen. annars skulle det här bland många andra saker aldrig avslöjas.

  • Friholt

    Huka er käringar och gubbar för nu laddar dom om.

  • Arg Svensk

    Jag är ren svensk enl. släktforskning och vi Svenskar kommer att försvinna om vi skall ta in så många kackelacker som vi gör så har vi inga svenskar kvar om 25 år. Ja vem vet det finns kanske inget Svergie kvar

    • Glad svensk

      Fast vi härstammar ju från bönder i Turkiet enligt nya forskning!

      • Jonny

        Må vara hur det vill med det. Hur som helst, då fanns det inga turkar där. Och det hette inte Turkiet.

      • Odalmannen

        Nej, det stämmer inte alls att vi svenskar skulle härstamma från några bönder bland dagens turkiska folkslag, det är en total och fullständig missuppfattning av vetenskapliga fakta (som jag bara vill förklara lite av). Svenskarnas och de övriga européernas förfäder var där långt innan några turkiska folk ens hade kommit dit. Vissa forskare hävdar att det var just i Anatolien (dvs. där dagens Turkiet ligger) som var urindoeuropeernas egentliga urhem. Colin Renfrew hävdade just denna teori du talar om i sin bok ”Arkeologi och språk” (1987). Svenskan och svenskarna är dock inte alls besläktade med turkiskan eller med dagens turkar (utom på ett mycket, mycket långt håll, alla människor är ju släkt med varandra om man går tillräckligt långt flera hundra tusen år tillbaka i tiden), utan svenskan är ett germanskt och renodlat indoeuropeiskt språk. Den indoeuropeiska språkgruppen består av en mångfald indoiranska språk (med bl.a. indiska, romani och olika iranska språk med bl.a. kurdiska och persiska), armenska språket, grekiska språket, många olika baltoslaviska språk (bl.a. litauiska, lettiska och ryska, ukrainska, polska, tjeckiska, slovakiska, bulgariska, makedonska, serbiska och kroatiska), illyriska språk, dvs. albanska, diverse italokeltiska språk (med bl.a. latinet, spanska, galiciska, portugisiska, katalanska, franska, rätoromanska, italienska, rumänska m.fl. mindre språk) och den germanska språkfamiljen där bl.a. svenska ingår tillsammans med tyska, nederländska, engelska och olika nordiska språk, dock inte finskan, det är ett s.k. finsk-ugriskt språk). Turkiskan däremot, är inget indoeuropeisk språk alls, utan tillhör den s.k. altaiska språkgruppen, tillsammans med övriga s.k. turkotatariska språk (där bl.a. ujguriska, uzbekiska, azerbajdjanska, tatariska, kirgiziska, jakutiska språk återfinns, (det finns rätt många olika turkotatariska språk till som jag inte vill tråka ut er med), som även innefattar de mongoliska språken (Mongoliet, västra Kina inkl. Sinkiang, vissa områden av Ryssland och Kazakhstan liksom i delar av Afghanistan), samt de tungusiska språken (en liten språkfamilj representerad i områden av norra Kina och i Ryska Federationens östra delar). Den turkotatariska språkfamiljen är dock klart störst bland den altaiska språkgruppen (ca.100 milj. talar dessa olika språk som omspänner ett gigantiskt område av Asien från västra Kina till östra Medelhavet, denna språkfamilj är inte en genetiskt enhetlig grupp även om den är ganska språkligt och kulturellt homogen). En intressant grej med just det turkiska språket är att många turkars förfäder har haft indoeuropeiska eller semitiska språk som modersmål (de är blandade DÄR men INTE med de ursprungliga svenskarna i Sverige, vid det laget turkarna kom till Anatolien hade svenskarna redan flyttat till vad som kom att bli Sverige för flera årtusenden sedan (även de flesta andra indoeuropeer flyttade ju därifrån). Men svenskan har ingenting alls med turkiskan att göra, det vore ju rent tramsigt att påstå det, det är en fullständig missuppfattning.

    • monokulturell

      Svenskarna kommer självklart inte att utrotas, vi är av naturen alldeles för intelligenta för att beblanda våra genuina gener med invandrare. Titta t.ex. på hur det ser ut idag, hur många svenskar har barn ihop med invandrare och tvärt om? Bara för att det kommer mer invandrare betyder inte det att vårat episka folk kommer att dö ut. Invandrare kräver mycket rättigheter och utrymme, men du ska se att när Svenskarna börjar känna sig trängda på riktigt, då blir det annat ljud i chellan!

  • Arg Svensk

    Jag är ren svensk enl. släktforskning och vi Svenskar kommer att försvinna om vi skall ta in så många kakelacker som vi gör så har vi inga svenskar kvar om 25 år. Ja vem vet det finns kanske inget Svergie kvar

  • Frk Lovisa

    På så vis… svenskar finns inte.. neheej – men då har jag ingen lust att betala skatt i det här landet – dags att packa och flytta till ett land som inte styrs av idioter!

  • Lasse Simrishamn

    Ha Ha reinfeldt böjar prata som Leif Gw persson fast med enormt mycket mindre intelligens ..

  • Anonym

    Fredrik Negerfält, jag finns visst! Däremot lovar jag dig att den dag Sverigevänliga krafter återtagit Sverige kommer det inte att finnas några Negerfältare kvar i det här landet. Den saken är säker!

  • http://www.reaktion.nu Reaktion

    För 10 år sedan underkände Göteborgs universitet John Järvenpääs uppsats ”Person och etnicitet”. I den anser invandrarungdomar att svenskar bör omfattas av hetsparagrafen. Och flera forskare och skribenter har efterhand erkänt uppsatsförfattarens resonemang. Om detta kan man läsa här:
    http://reaktion.motpol.nu/?p=469#comment-1993

  • emmis

    Han är väl känslig eftersom han själv har afrikanskt påbrå?

  • Holger Aspeborn

    Sorry, varit med om att skapa naturligtvis!!

  • Holger Aspeborn

    Han kan ju åka till något av de bortåt 200 utanförskapsområdena (pk-term för slumområden) som han och hans pk-gelikar har varit med om och fråga invånarna hur många som är svenskar och känner sig som svenskar. Jag tror absolut att han skulle få ytterst få positiva svar. Vilken j**la självförnekare!!

    • Glad svensk

      Jag bor i den så kallade ”slummen”. Jag trivs bra här och träffar människor från olika många folkgrupper.
      Ibland händer det en del obehagliga saker här. Det är tråkigt, men överlag tycker jag om det.
      Det enda som jag tycker är jobbigt är ifall det ska sitta ett gäng invandrarkids och gapa mitt i natten när man är påväg hem. Men ifall jag själv går tillbaks till min uppväxt där vi gjorde en hel del djävulstyg så kanske det inte är någon större skillnad. Hade t.om. vänner som utförde personrån. Det tyckte jag inte om!
      Ska tilläggas att jag är uppväxt i en av Stockholms rikaste förorter.

      • Odalmannen

        Vad bra! Då vet vi det! Då ska vi skicka med dig också när vi väl börjar med repatrieringarna till ekvatorn. Om du trivs så himla bra med mångkulturberikarna så är det ju uppenbart något allvarligt fel med dig. Kanske du också, precis som det koögda ägget till statsminister, har en halt cirkuskaffer som farfarsfar? Någon svensk är du uppenbart inte.

  • MartinA

    Vidkun har ett nytt ansikte.

    • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

      Och samma öde väntar ny-Vidkun vart det lider.

      • Mikael

        Nu har vi inte dödstraff i vår straffskala men frågan är om inte Reinfeldt och hans anhang är värre än Quisling på sätt och vis.
        Quisling tog makten när landet redan var ockuperat medans Reinfeldt sakta men säkert ger skänker vårt land, dels via EU samt genom alla dessa ekonomiska invandrare han välkomnar hit.

        • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

          Det är precis därför vi skall ändra grundlagen igen så vi kan rätta till sådana misstag. Dessa vidriga quislingar har nämligen förverkat rätten att andas.

  • Jakob Dahlbeck

    Vi Svenskar tillhör den vita rasen, ja vi är faktiskt bland det renaste vita folket, den vita rasen skiljer sig oerhört från andra raser, det är bara att öppna ögonen och titta, visst individer ur andra raser kan äga ett vackert, förlåt europeiskt utseende. Den stora majoriteten gör det dock inte, att komma och påstå att inte vi skiljer oss från främlingarna, när dessa enorma skillnader finns, bild googla på ”albinos” och titta själv) är inget annat än makalöst. Vi svenskar är i högsta grad ett folk, och vi skiljer oss från våra närmsta grannar!

    Jag drömmer nästan mardrömmar om den makalösa brist på sunt förnuft som nu ockuperar våra beslutsfattande organ.

    • Karl_the_swede

      Man vill inte utrota olika djurarter. Men det går alldeles utmärkt att utrota den nordiska rasen. Vad är problemet? Varför är det så förbannat viktigt att utrota den nordiska rasen?
      Läs f ö vad professor Philippe Rushton skriver om olika rasers förmågor och företräden. Sverige var tidigare en ingenjörsnation, nu övergår vårt land till att bli en restaurangnation. Baka pizza och hordbaserade gruppvåldtäkter är numer våra kännetecken. Vi får väl tacka de senaste socialdemokratiska ledarna efter Tage Erlander samt Fröknarna Bengt Westerberg och Fredrik Räddfeldt för denna helomvändning.
      Krigsrätt för förrädarna är den enda tänkbara utgången!!!

      • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

        Den vita rasen står för den absoluta ondskan i deras ögon. Därför om man utplånar den vita rasen så utplånar man också ondskan. Men tji kommer dom att få.

      • Glad svensk

        Jag utrotar gärna den så kallade vita rasen. Om tjejen ifråga är vacker nog förstås ;)
        Är för närvarande dock upptagen. Så du kan vara lugn ett tag till.

        • Odalmannen

          Jag tror inte att du är en riktig svensk som du påstår. Omöjligt! Ingen normalt funtad människa tycker att det är skoj att tala om att utrota sitt eget folk. Du kan inte vara någon riktig svensk. Förmodligen har du, precis som det koögda ägget till statsminister, också en halt cirkuskaffer till farfarsfar. Hur vet du att du egentligen är svensk, har du släktforskat eller?

    • Compo

      Det finns inget som heter ”vit ras”. Läs på lite grann, så kanske du till o med framstår som trovärdig nästa gång du skriver.

      • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

        Och vilken planet kommer du ifrån då, lille vän?

        • Compo

          Planeten där de kaukasoida, mongolida och negroida rasgrupperna bor.

          • http://www.kattsvans.wordpress.com jesse fransson

            jaha såna raser finns det men ingen vit???

    • konrad gunnarsson

      Jag får mardrömmar av tanken på att norrmännen är så mycket rikare än vi och har så mycket vackrare kvinnor!
      Visst skiljer sig folken åt! Tönt!!

      • konrad gunnarsson

        Ovanstående syftar på Johan Dahlbäcks smörja men duger också som kommentar till resten här. Rashygien, my ass!! My left ass!!! Adolf sköt sig i -45, om ni inte visste det…

  • pkgulag

    Bill Clinton gav ett tal i Göteborg för några år sedan. Där menade han att framtidens konflikter kommer ha sin orsak i olika folks identitetsproblem.
    Är det samma identitet som hör till den vanliga människans naturliga sammanhang av historia, kultur och etnicitet som menas vara problemet. Eller är det kanske det faktum att majoriteten vanliga människor inte vill gå med på massa ultra elitistiska projekt som drivs som är själva ”identitetsproblemet”

    Reinfeldts resonemang verkar snarlikt sin idol Clinton. Båda har f.ö varit på det årliga Bilderberg mötet. Det möte där 99.999% av majoriteten människor inte är välkomna, varken att göra sina röster hörda eller att få ta del av informationen som diskuteras.

    A meeting in June in Europe of the Bilderberg Group – an informal club of leading politicians, businessmen and thinkers chaired by Mr Davignon – could also ”improve understanding” on future action, in the same way it helped create the euro in the 1990s, he said.

    ”When we were having debates on the euro, people [at Bilderberg events] could explain why it was worth taking risks and the others, for whom the formal policy was not to believe in it, were not obliged not to listen and had to stand up and come up with real arguments.”

    http://euobserver.com/9/27778

  • Karl_the_swede

    Nu kannibaliserar och knaprar han på Svea Rikes domäner. En generös flyktingpolitik är det dummaste av allt som Sverige har slagit in sig på. Påbörjat av Palme och där dumme Ingvar Carlsson fortsatte tillsammans med landsförrädaren Bengt Westerberg och sedermera av den nye landsförrädaren Fröken Fredrik. En massinvandring som saknar vett och proportioner. Vad är meningen Fröken Fredrik? Saknar du Afrika så mycket så du vill ordna så att alla blir mulatter som du? Det måste bli en uppgörelse inom den politiska arenan där vi gör upp med vår tvångsmässiga inställning till mångkulturen och där de skyldiga ställs till svars. Ju förr desto bättre! 2014 är alltför avlägset. NU måste vi vända skutan – 2014 är det för sent. Noll invandring, oavsett om man är muslim eller icke, därefter en omfattande massutvandring och förbud för ömmandet över inbillat utsatta. Tänk svenskt och värna svenskt är vad som skall gälla framöver!!!

    • pkgulag

      Håller med, men man måste ha tålamod med detta.
      Verka med kortsiktigt och lånsiktigt tänkande, lokalt och nationellt.

      Lokalt=kortsiktigt
      Nationellt=långsiktigt

      Allt detta tar tid, precis som det tog tid att skapa alla de problem vi nu har idag i Sverige.

      mvh

    • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

      Om barbaren nu hatar allt vitt och svenskt så kan man ju undra varför han har ett svenskt förnamn och ett tysk-svenskt efternamn. Om han nu älskar Affrika och det bajsbruna så mycket borde han byta till ett mer passande namn, typ Ngolu Mbulu eller nåt liknande.

      • bombardina

        Mjaa, en lite mjukae start, kanske? Först till Obama, fast även Hussein låter bra.. eller har jag fel?

  • ludde

    Föraktet för de värdelösa ätarna är tydligt.

  • Steerforth

    Ur ett historiskt perspektiv är Sverige ett av de mest homogena länderna. Så det är patetiskt att vi är det första landet där en ursprungsbefolkning i majoritet förklarar sig mångkulturellt.

    • bombardina

      Det kan ju vara just detta förhållande som blir vår undergång, ja, typ, om man under lång period får in i sig ett dödligt gift i mikroskopiska doser utveklar man motståndakraft och blir immun mot giftet, men i andra fall när giftet hamnar i kroppen dör man på fläcken.

      • Odalmannen

        Jag har också haft den tanken. Det är precis som med den klassiska liknelsen med grodan och grytan. Om man stoppar ner grodan i en gryta med kokande vatten så hoppar den genast upp. Men om man stoppar ned grodan i en gryta med kallt vatten och sedan sakta, gradvis höjer värmen, så sitter den tydligen kvar i grytan och blir genomkokt utan att förstå vad det är som händer med den. Grytan är Sverige, grodan är det svenska folket och det kokande vattnet är mångkulturen och massinvandringen som håller på att göra oss helt sönderkokta. När ska svenska folket förstå att det kokande vattnet faktiskt är varmt och bränns?

  • Ribbträff

    Hmmmm…. Det där snacket har jag hört sen jag gick i småskolan.
    FAST IBLAND KAN DET JU VARA BRA OCKSÅ.

    Det finns inga svenskar !
    - Men jag är ju svensk, så alltså finns jag inte….
    Och om jag inte finns kan jag juh inte ha slagit sönder den där rutan !

    Läraren var inte helt övertygad.
    Då fanns jag helt plötsligt ändå…. *skumt*

    • bombardina

      Nu fattar jag inte riktigt — det finns inga svenskar, hmm, vad är det då man undervisar allsköns ””””’ i på SFI-kurser?

  • Onkel Fester

    Man kan undra varför Fredrik Reinfeldt så ofta förnekar det svenska och vårt land. Efter att ha läst den släktforskning över statsministerns ursprung som publicerades i Aftonbladet har frågetecknen rätats ut till utropstecken.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article441739.ab

    • Anonym

      Så Reinfeldt har afrikanska kannibaler i släkten? Det var mer än jag ens hade kunnat drömma om i mina vildaste fantasier!

      • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

        Han borde fila ner sina tänder till spetsiga kannibal-pliggar.

    • bombardina

      Hm, nu börjar man fatta varför Reinfeldt ogillar svenskar… Han är väl inte svensk själv? En far från Afrika + en mor från Ryssland – Kurland utgjorde på den tiden en del av gamla Ryssland – vilken drömbargrund deras son fick från starten. Sedan lite italinskt, ujujuj..

  • oskar

    reinfeldts bakgrund kan man börja fundera över.
    kanske en trojansk häst

  • olandstoken

    Jag funderar på om det är fel på liften i riksdagen radongas , magiska svampar som serveras i matsalen eller något annat trams.
    Ingen av de riksdagsmän jag sett hittils som argumenerat med Sd har verkar nyktra då de mest svamlar och ändå har en så hög månadslön, tro fanken att detta land har problem då parlamentet består politiker som bara pratar och inte lyssnar.

    • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

      Den enklaste förklaringen är oftast den mest troliga. Dom är helt enkelt dumma i huet (som vi säger i Skåne).

  • Multikulti

    Ögonöppnare för svenskar!

  • Odalmannen

    Statsminister Fredrik Reinfeldt säger att ”Det finns inga svenskar!” Det uttalandet får mig att genast tänka på något bekant. Vem av er minns den svenska TV-serien ”Det finns inga smålänningar” som gick i svensk TV 1981?

    http://www.imdb.com/title/tt1016669/

    I denna, numera bortglömda, TV-serie minns jag att det småländska folket blev förtryckt av militärjuntan i Stockholm som började propagera våldsamt för att bedriva en utrotande etnisk rensningskampanj riktad mot alla smålänningar. Den svenske statsministern stod då i Stockholm och höll tal och sa: ”Det finns inga smålänningar!” och förnekade helt dessas kultur och rätt att fortsätta existera som ett eget småländskt folk. Smålänningarna fick sedan börja kämpa med vapen mot den invaderande svenska militära övermakten, de dog i massiva svenska flygbombningsräder, de fick fly för sina arma liv, de blev bortförda av ondskefulla svenska soldater och summariskt uppställda och avrättade i skogen, de svenska stridsvagnarna rullade sedan mullrande och hänsynslöst in i Växjö, Kalmar och Jönköping med smällande kanoner och smattrande kulsprutor. Smålänningarna bildade även en fanatisk kämpande motståndsrörelse som tog upp en intensiv kamp mot den svenska förtryckarregimen som tydligen helt tänkte utrota dem. Allt var väldigt dramatiskt och realistiskt gjort, med vapen, uniformer, fordon och krigsmiljöer. Jag minns att jag tyckte TV-serien var väldigt obehaglig, spännande och skrämmande. Nu känns det som att vi idag är ännu närmare denna hemska framtidsvision än jag kände det 1981. Vart är Sverige på väg egentligen?

  • Nisse

    Det låter på LANDSFÖRSTÖRAREN att det var araber och negrer
    som byggde upp sverige , jag missade kanske den lektionen
    i skolan , vilken idiot den där Rensleng!!

    • bombardina

      De fortsätter ju bygga upp i Sverige, moskéer t ex.

  • ANTI

    Har ingen tänkt på att våra styrande kan vara fjärrstyrda via chipp som bilderbergergruppen implanterat (robotar som fjärrstyrs)? Det har skrivits att alla individer på jorden ska vara chippade 2015!

    • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

      Dom som vägrar kommer bli giljotinerade.

    • bombardina

      Lite längre upp finns en kommentar:
      ”Jag funderar på om det är fel på liften i riksdagen radongas , magiska svampar som serveras i matsalen eller något annat trams.
      Ingen av de riksdagsmän jag sett hittils som argumenerat med Sd har verkar nyktra då de mest svamlar och ändå har en så hög månadslön, tro fanken att detta land har problem då parlamentet består politiker som bara pratar och inte lyssnar.

      olandstoken den 10 december 2010 kl 22:47″ – riksdagsmän kan nog inte annat än svamla i somliga situationer för att de redan är chippade?

  • http://sverigedemokratermotrasism.wordpress.com/ Stockholmförortsbo

    Även om det inte finns svenskar (enligt stormuppen renfäll) så finns det svensk kultur enligt internationella forskare. Hofstede är en Holländsk professor.

    Per Gudmunsson skriver på sin blogg: ”Hofstede finner att Sverige utmärks av icke hierarkisk organisering, en hög grad av individualism, mycket små värderingsskillnader mellan könen samt hög tolerans för oliktänkande. Hans summering av arabvärlden, varifrån en stor del av invandrarna till Sverige kommer, ser ut på ett annorlunda sätt. Arabländerna snittar 80 vad gäller respekt för hierarkier (på en skala till 100) när Sverige får 25. Man når 38 i individualism, där Sverige har 68. I måttet maskulinitet, där jämställda Sverige alltså ligger på 9, hamnar arabländerna på 52. När det gäller kulturell oemottaglighet för det avvikande får arabvärlden 68 mot Sveriges 22. Det är oklart hur den SFI-undervisning ser ut som ändrar på det.”

    Klicka på Stockholmförortsbo så skriver jag lite mer om detta. Hofstede ser också att när kulturer möts så blir det ofta ”disaster”, katastrof.

  • olandstoken

    Han säger att alla är lika inför lagen. varför har vi i så fall en sådan lag då alla ändå har samma rätt och värde i landet enligt denne Reinfedt?
    Hets mot folkgrupp fyller ju ingen funktion enligt Fredrik då alla ska räknas som svenskar.
    Han snackar ju bara skit och borde begripa att alla Svenskar är inte lika korkade som de i riksdagskammaren och inte köper detta politiskt korrekta dravel.

  • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

    Når vi tagit tillbaka vårt land så måste vi ändra grundlagen igen. Först och främst måste vi återinföra dödsstraffet igen. Högförräderi och landsförräderi i synnerhet måste vara belagt med dödsstraff. Som tur är finns det gott om bevis för att fälla dem. Dom som jobbar bakom kulisserna och avskyr uppmärksamhet kan möjligtvis bli svårare att fälla. Men vi kan ju heller inte utesluta att några kommer att gola bara för att rädda sitt eget skinn. Om det då finns utrymme i lagen för att få dödsstraffet omvandlat till livstidsstraff istället om man hjälper rättvisan vore ju inte helt fel. Det bör även finnas utrymme för att ta tillbaka medborgarskapet. Detta kommer naturligtvis mest drabba nysvenskarna men även förrädarna bör kunna drabbas av detta straff. Dom värsta, dom som aktivt och medvetet har medverkat till att förstöra vårt land bör avrättas men medlöparna som av dumhet, okunnighet eller feghet kan få mildare straff, fängelse och landsförvisning. Ett annat alternativ vore att återinföra begreppet fredlöshet.

  • http://www.kattsvans.wordpress.com jesse fransson

    Han verkar väldigt äcklig den där reinfelt Men vilka representerar han på sina utlandsresor då??? Eller säger jan att han kommer från landet som inte finns

  • Birger

    Underbart! Sd får oväntat hjälp från alla håll och kanter! Nästa val; då jävlar…. :)

  • Berra

    Må landsförrädaren Reinfeldts anlete höljas i säd från 1000 kebabsvarvande kamelkusksar. Stryk skulle han ha tills han var lika gul och blå som det folk och fana han förnekar.

  • http://korta.nu/jc Cavatus

    Usch, vad arrogant och otrevlig Reinfeldt har blivit när han stött på motstånd. Jag får otrevliga vibbar när jag hör den tonen i hans röst. Jag tycker mer och mer illa om den människan.

    Klicka gärna på mitt namn och läs en intressant krönika om att det är dags att avskaffa mångkulturen.

  • Odalmannen

    Det finns visst svenskar, jag är svensk. Frågan om vem som är svensk eller inte svensk är mycket enkel egentligen (men inte för dig, herr statsminister, du är ju uppenbart en svenskhatare). Det är nämligen bara att börja släktforska. Jag vet att jag är svensk. Mina förfäder kom nämligen från Sverige. Mina egna, tidigaste beskrivna, svenska förfäder återfinns i den tidiga medeltidens Sverige för närmare 1000 år sedan. Räcker det, herr statsminister, för att jag ska få ha rätten att hävda att jag faktiskt visst är svensk? Jag tycker det. Jag menar bestämt att en person är svensk om personen har svenska förfäder som kommer från Sverige. En person blir inte automatiskt svensk på en gång bara för att denne kommer som en exotisk invandrare från ett land långt borta och får ett lättåtkomligt svenskt pass som det kanske står ett pseudoklingande svenskt namn i och hemskt gärna vill börja kalla sig för svensk. Man måste ha ett svenskt påbrå, dvs. svenskt blod i ådrorna först. Allt annat är nämligen helt orimligt. Jag kommer aldrig att kunna bli t.ex. gambier eller marockan bara för att jag kanske hemskt gärna vill bli det, jag måste ha gambiskt eller marockanskt blod i ådrorna först och se ut som och bete mig som lokalbefolkningarna gör där. Det räcker inte att bara ha ett pass från något av de länderna. Troligen skulle ingen invånare där uppfatta mig som det minsta ursprunglig då jag snarare ser typiskt svensk ut. Lika lite blir en invandrad person från ett utomeuropeiskt land av den svenska ursprungsbefolkningen (dvs. svenskar, finnar och samer i Sverige) uppfattad som en genuin svensk samma dag som han eller hon kliver av utrikesplanet på Arlanda flygplats. Den utomeuropeiske invandraren uppfattas självklart inte som det minsta svensk (möjligen med undantag för om denne kommer från ett västland utanför Europa). Den utomeuropeiske invandraren ser ofta inte ut som en svensk, han talar inte, tänker inte, klär sig inte, beter sig eller känner sig ofta inte heller som en svensk. Lika lite uppfattas medlemmarna i hans invandrade familj som svenskar. Svensk är man bara om man har svenska förfäder och om man ser ut som, klär sig som, beter sig som, talar som, tänker som, känner sig som och uppfattas som en svensk av den svenska ursprungsbefolkningen. Det finns visst svenskar och därmed ett genuint svenskt sätt att vara på. Jag är svensk, herr statsminister, därmed finns jag till.

    • Josefina Bergfast

      Odalmannen kan ju prova att åka till Japan, eller Kongo, eller Kina, och se hur pass mycket japanerna, kineserna eller kongoleserna, kommer att uppfatta Odalmannen som respektive kongoles, kines eller japan…

  • http://kapitel189.blogspot.com Magnus

    Men om nu vem som helst kan vara svensk, då kan väl jag få vara somalier om jag vill det? Och somalier omfattas tveklöst av ”hets mot folkgrupp”, så i praktiken är ju inte detta något problem alls…

  • http://sverigedemokratermotrasism.wordpress.com/ Stockholmförortsbo

    Här är debatten på webb-TV

    http://www.riksdagen.se/templates/R_ExternalPage____3383.aspx

    sök på tex reinfeldt så kommer den upp överst, sen får du välja åkesson och reinfeldts svar.

    Reinfeldts är väl ganska vass ändå, men han är verkligen för det mångkulturella samhället, alla som bor här är svenskar enligt reinfeldt, undrar om jag blir somalier om jag flyttar till somalia?

    Öppenhet, javisst, men intill självutplåning? Nej tack, kom in på banan Reinfeldt. Och sluta snäs av Jimmie, svara på frågan istället. Muslimerna utmanar hela tiden svenskarna och vi har tröttnat på dem. De kan fara åt h*******e, när ska du förstå det Reinfeldt?

    När kommer den stora ironiska komedifilmen om Mohammed? Var är alla skämt om muslimerna och Mohammed och grisarna? Jag vill se det varje dag på TV-kanalerna lika mycket som det skämtas om SD, kristendom, judar, nazister eller whatever. Och du Betnér du är den fegaste av dem alla. Få se riktigt grova skämt om muslimerna så får vi se hur positivt inställd du är till islam när du får dödshot på videos från Somalia uttalat på svenska (som Lars Vilks har fått). Pressa Reinfeldt på detta tills han spyr. Hacka på han om Abdirisak Waberi till han ber om att få bli Sverigedemokrat istället.

  • Lusidor

    Jösses…finns det inte en enda svensk i riksdagen?

    • http://www.sverigedemokraterna.se Vikingen

      Jo, Mona Sahlin, men hon ska ju flytta till Afghanistan och bli taliban nu.

    • bombardina

      Eftersom du fick förklarat för dig att det inte finns några svenskar överhuvudtaget, så hur skulle nån svensk sate duka upp i just riksdan? Även kungen är inte längre en svensk kung. Huvvvaaaa!

  • Anonym

    Förövrigt verkar Sverigedemokraterna vara det enda humana partiet i riksdagen. SD vill förbjuda hatbrott mot svenskar som bor i utsatta områden. Det är väl en självklarhet!

    Men inte för Svinfält…

  • Yxan

    Jimmie Åkesson nästa statsminister

    • bombardina

      Ja!

  • Mats

    Reinfeldts svenskhat står mig upp i halsen. Är karln helt blind? Eller vill han att landet ska bajsifieras? I så fall, varför? Vad är det som han INTE säger?

    Det som retar mig mest av allt att den idioten har fått min röst en gång. Dock aldrig mer.

    • Anonym

      Jag känner likadant och jag kommer aldrig mer rösta på vare sig alliansen eller de rödgröna. Aldrig mer! Om Hitler kom tillbaka och ställde upp i riksdagsvalet skulle jag hellre rösta på honom, inte för att jag är nazist, utan för att jag verkligen hatar sjuklövern.

      Jag skålade i champagne när han Federley åkte på stryk. Varje gång en journalist eller politiker råkar illa ut så är det fest hemma hos mig.

    • bombardina

      Läs om hans tillkomst längre upp och du kommer att förstå.

  • Lusidor

    öhhhhh….om det inte finns svenskar hur fan kan Reinfeldt då vara statsminister i Sverige? Han är ju då uppenbarligen inte heller Svensk! Nästa statsminister blir kanske en Somalier då….Eller det kanske inte finns Somalier heller?
    Det kanske inte finns någon alls…det vi tror är månniskor är kanske bara en massa kringrännande hologram som utomjordingar glömt kvar! Det står att jag är svensk i mitt pass…polisen måste ha gjort fel, jag får nog fråga dom vad fan jag är för något eftersom jag enligt Reinfeldt inte är svensk….IDIOT!

    • bombardina

      Tydligen är FR agnostiker av nåt slag… nej, det är ingen skamlig diagnos, bara en filosofisk riktning :D

  • RL

    Utmärkt! Nu har moderaterna bekännt färg så att även den mest retarderade idiot borde begripa …den som nu röstar på sjuklövern får skylla sig själv

  • http://sverigedemokratermotrasism.wordpress.com/ Stockholmförortsbo

    Finns debatten på webben? Jag skulle vilja se och höra exakt vad de sade för något!

    Reinfeldt står och säger att det är svårt att försvara att en grupp kallar sig svenskar (bara för att någon inte skulle vara svensk som skulle känna sig kränkt för att han tycker att han är svensk, tex Abdirisak Waberi, han känner sig väl väldigt svensk enligt sig själv, men hur många infödda svenskar tycker att han är svensk?) Det här är värdelöst, man får inte definiera sig själv som svensk längre för att någon kanske blir kränkt???? Snart kräks jag på Reinfeldt och de som tycker så. Vad f*n har han för problem? Kom ut i verkligenheten Reinan, du skulle ju åka landet runt och lyssna in folket och varför så många röstat på SD!!!!! Kom igen nu så ska du få höra ett sanningens ord!

    • http://sverigedemokratermotrasism.wordpress.com/ Stockholmförortsbo

      Grrr, Reinfeldt har missförstått sin uppgift, han ska se till de intressen som de som har röstat på honom har. Inte att försöka förstöra Sverige med en Europeisk Eu-överstatlighet och massinvandring av oduglingar. Han ska se till svenskarnas intressen. SKÄRP till dig Reinfeldt. Se på Angela Merkel t ex och våra nordiska grannländer, där skäms man inte för att man är ”nordmann”, dansk eller finsk. Tvärtom är man stolt för det.

      Anders Borg däremot har förstått det här, han kastar inte bort svenskarnas pengar på slöa, fifflande greker. Irländarna kan få nån allmosa liksom våra grannländer när de har det svårt.

      Sverige är ett putteland i världen, här gäller det att freda våra intressen och vår kultur framför allt annat och vi har verkligen många mycket fina saker att värna. (till skillnad från många söndertrasade muslimska jordplättar med medeltidskultur)

    • Marit

      Debatten i riksdagen kan sees på Snaphanen ! Anbefales !

  • Tony Ingman

    Hur ända in i glödheta*****Kan det partiet som heter Moderater ha rekordstora opinionssiffror med det
    stolpskottet som ledare??? han gör ju det ena Sverige-
    fientliga uttalandet efter det andra, och borde ha
    instämplat ordet förrädere på kalhygget.
    jag håller tveklöst med dom som säger att i ett annat
    land hade den gubben varit rökt.

  • http://www.infowars.com Olle

    Reinfeldt = BILDERBERG HORA!!

    • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

      Bildt med.

  • abpersson

    Det viktigaste som framkom från debatten är att Reinfeldt medger att det redan finns ett starkt skydd för individen i lagstiftningen – och att det inte behövs någon hetslagstiftning. Jag håller med. Det skall vara likhet inför lagen. Här är en länk till debatten. http://www.youtube.com/watch?v=x7yZ0HDDOBc&feature=youtu.be

  • förbannad

    Vänta nu, ordagrant citat alltså (om man tar bort hans hänvisning till SD):

    ”Att det finns en grupp som skulle kunna definieras som svenskar visar sig väldigt ofta vara svårt att försvara.”

    Vad i h-vete är det den SVENSKE statsministern står och säger i den SVENSKA riksdagen? Om det är något som är högförräderi så är det väl ändå detta?

    Det här är epic, i stil med när han sa att ursvenskt är rena barbariet. Fast än värre. Det uttalas i den svenska riksdagen.

    Reinfeldt är nu enemy of the people, han och hans familj borde förklaras laglösa.

    • bombardina

      Vi har ingen Författningsdomstol för detta ändamål. Och ingen tänker inrätta den heller. En oberväm sanning.

  • Osborn

    Man tar sig för pannan. Skulle Norges statsminister sagt att det finns inga norrmän skulle han avsatts på stubinen men här går ju allt för sig fy faaan

  • Stefan K

    Då menar väl den flintskalliga idioten att det inte heller finns några norrmän, finnar, holländare, somalier, irakier och chilenare?

    • bombardina

      Somalier och irakier finns i drösar. Svenskar finns ej. Därför är varje somalie som sätter sin fot i Sverige svensk per automatik. Landet är ju folktomt!!!

    • konrad gunnarsson

      Självklart inte! Har du nånsin upplevt en realistisk finne eller norrman? Irakier, somalier och chilenare är ju verkliga därför att de har granskats så noga av passpolisen då de kom, så vi är säkra på deras identitet (förlåt, ”vi” finns ju inte, nåja…).

  • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

    Fortsätter det så här så kommer nästa statsminister att heta Jimmie Åkesson, som allt mer framstår som en riktig statsman.

  • Arge Surfarn

    Inget land skall ens behöva någon hetslagstiftning!
    Vi är alla människor, eller menar Svinfeldt att vi Svenskar inte är det?

  • Jonny

    ”- Man kan ju undra var de är alla de som sade att de aldrig, aldrig under några som helst omständigheter skulle möjliggöra för Sverigedemokraterna att få politiskt inflytande. Det var därför jag inte såg gladare ut på valnatten, jag förutsåg just detta och jag trodde inte på de beskeden, sade Reinfeldt.”
    http://svt.se/2.22620/1.2263554/regeringen_nedrostad?lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_2263554

    Titta på klippet! Äntligen lite engagemang och känslor från Reinfeldt, istället för det uttryckslösa zombieansiktet och de stirrande hundögonen. Men nu är det ju inte utförsäkrade svennehjon det handlar om, utan ”personalneddragningar” inom den närmaste kretsen. Kanske drabbas t.o.m. några moderat-broilers?

  • Peter

    Vad skall jag skriva i immigrationsformuläret nästa gång??

    • Anonym

      Prova med att kalla dig kurd? Jag börjar fundera på vad jag själv är. Kurd får man ju kalla sig och zigenare eller somalier. Men att påstå att man är svensk, det får man tydligen inte…

  • glufsen

    Tack SD och Jimmie Åkesson för att ni för svenskarnas talan. Inget av de andra hycklande partierna gör det.

  • P Henriksson

    Vi svenskar utsätts dagligen och stundligen av en formlig gruppvåldtäkt á la Muhammed.

    Helt okej eller hur?

    Ganska skönt faktiskt, i alla fall om man ska tro och leva som n****ättlingen lär.

  • Kadamus

    Det är tydligt att invandringsproblematiken kommer att bli Reinfeldts fall. Han verkar fullkomligt oförmögen att hantera frågan. Det är tydligt att många i ledande position lider av vad man kalla ett ”multikulturellt komplex”. Man kan inte ta i frågan eftersom det omedvetna komplexet gör det alltför brännbart. Dom svamlar bara något om ”lika värde” eller ”svenskar finns inte”. Det här tycks fungera som ”avledningar”, i psykoanalytisk mening, för att avleda från komplexet. Det skulle förklara varför retoriken gör ett så tafatt intryck.

    • David

      Jag hoppas innerligt att det blir hans fall, men hittills har moderaterna bara ökat. Iofs antagligen för att människor flyr andra partier som är ännu mer dysfunktionella, nämner inga namn ;)

  • makaron

    Mångkulturen är i sig ett hatbrott av geologisk magnitud mot hela världens européättade befolkningar.

  • Mickemannen

    USCH. MIN REKOMENDATION TILL ALLA SOM LÄSER HÄR.
    Skaffa medlemsskap i Sverigedemokraterna. SD får medel efter hur många som är medlemmar. Alla partier vill ha så många medlemmar som möjligt. Dessa pengar används i deras politiska kamp. Låt oss från SD också kunna använda samma medel som andra partier. ( Medlemsregistret ligger på en server som inte är kopplad till Internet. Kan alltså inte hackas… )

  • Erik Bergström

    Det självklara svaret är ”-Svenskar är vi som inte räknas i kommunernas mångfaldsplaner.”

    • bombardina

      En sak undrar jag över — när får vi läsa om en invandrad familj med barn som vräkts? En utförsäkrad kurd/somalie/you name it? En muslimsk uteliggare? Ehm?
      Det vore lite mångfald det där.

  • Anonym

    Vilken vidrig folkförrädare han är herr reinfeldt.

  • P Henriksson

    Om det inte finns någon svensk eller någon svensk kultur, då finns heller inget Sverige. Vad är dåReinfeldt statsminister över?

  • Sar

    Till Salem, bekämpa rasismen!

  • josefina

    Det finns väl inget land som har en hets mot folkgruppslag som ska omfatta den egna befolkningen.

    Det är bara tramsigt av Jimmie Åkesson att komma med sådana krav.

    • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

      Tycker du? Mantrat är ju ”alla lika värda”, och så utesluter man en del av befolkningen ur lagstiftningen. Låter det vettigt?

      • josefina

        Jag har inte något som helst behov av att jag som svensk ska omfattas av lagen om hets mot folkgrupp, det skulle bara kännas fånigt.
        Jag har aldrig känt mig illa behandlad av en invandrare. Och skulle jag bli det så gäller väl vanlig lagstiftning.

        • http://sverigedemokratermotrasism.wordpress.com/ Stockholmförortsbo

          Testa att åka, tunnelbana från/till Rinkeby, Vårby gård, tåg till/från Jordbro, på vardagar mellan 10 och 15.

          Jag lovar att du som svensk kommer vara i minoritet. Prova samma sak sent på natten så kan det bli riktigt spännande ”josefina”.

          Det har blivit för många getton i sverige och för många muslimer som bröstar upp sig. Muslimerna bör åka till ett annat land om deras religion är så hemskt viktig.

          Själv är jag ateist, men värnar de svenska traditionerna, bl a kyrkan och sången mm.

          Folkomrösta om minaretförbud, niqabförbud mm. Islam suger. Islam ska inte få påverka fina Sverige åt det värdelösa arabiska hållet. (finns säkert nåt bra arabiskt, men alla kassa/inkompatibla grejer kan dra åt h*****e)

          • josefina

            Jag tror inte heller det är särskilt bra att det blir för mycket invandrare i vissa förorter så det liknar getton. Speciellt inte bra för barn att växa upp på sådana ställen. Jag har inte åkt t-bana till de platser du beskriver men med bil.

            Jag tror inte man behöver åka till ett annat land för att utöva sin tro när man är muslim. Deras tro är väl något de flesta svenskar inte märker så mycket av. Att de skulle ”brösta” sig har jag inte märkt, men det är väl som inom alla andra områden,alltid någon som hörs mest.
            Jag har aldrig sett en kvinna iförd niqab, så det känns ganska onödigt att folkomrösta om det. Och eftersom det finns kyrkor av alla de slag och nationaliteter i Sverige så skulle jag inte störas av en minaret.

            Sverigedmokrater tror att de flesta svenskar är mot invandrare och muslimer, men så är det ju inte. Och man behöver ine var PK för det, bara en helt vanlig svensk. Som jag.

            • Odalmannen

              Du Josefina gör, precis som de flesta svenskar, misstaget att inte göra skillnad på Koranen och andra religiösa böcker. Du verkar i princip helt okunnig om vad Islam egentligen går ut på. Skillnaden är nämligen fundamental. Jag förslår att du skaffar dig en grundläggande kunskap om en religion innan du väljer att börja försvara den. Islam är nämligen inte en religion vilken som helst. Du kan t.ex. börja med att se:

              http://www.youtube.com/watch?v=Ib9rofXQl6w

              Det finns massor av information på Internet om Islam, men kom ihåg att även läsa vad som faktiskt står i Koranen. Förhoppningsvis kommer du också att få upp ögonen för vad denna fruktansvärt barbariska, intoleranta och blodtörstiga religion faktiskt går ut på.

              • josefina

                Jag har läst mycket fakta om islam på nätet men jag undviker ren propaganda mot islam som för det mesta inte grundar sig på fakta.
                Jag tycker inte särskilt mycket om själva islam som sådan och har inte försvarat den, som du skriver. Jag tycker den bör förnyas och följa med sin tid.
                Men jag har inget emot muslimer. De är olika som individer och långt från alla är fundamentalister.
                Eftersom de kommer från olika platser i världen, har olika skolgång och utbildning, olika kön och åldrar och har bott länge i Sverige eller nyss kommit hit så gör detta att att de skiljer sig ganska mycket från varandra.
                Jag ser på muslimer som på alla andra och dömer dem först om de gjort något jag inte gillar.

                • Nolo

                  Hur skulle du kunna ändra islam? Det skulle ju handla om att bli en annan religion i sådana fall, en ny religion. Eller att muslimerna får konvertera till en annan existerande religion. Det är inte tillåtet att lämna islam, och min fråga är då om du kan tänka dig att offentligt försvara konvertiters rätt att lämna islam?

                • josefina

                  Jag kan ju inte ändra på islam, det är de själva som måste se till att den passar in i den tid vi lever i nu.
                  Så småningom kanske det blir någon slags förnyelse och jag tror ju att många muslimer inte lever helt efter koranen. Särskilt de som bott länge i Sverige.

                  Att den som önskar ska kunna lämna islam är ju mycket viktigt,ingen ska vara tvungen att tillhöra en viss religion.
                  I Sverige har vi ju förmånen att ha religionsfrihet, men det innebär ju också att var och en har rätt att tillhöra en religion, t.ex islam.

                • Anonym

                  Josefina här, verkar förespråka en ganska så neutral hållning….
                  Undrar om hon helt nyligen har antagit namnet Josefina…? Kanske hon ville tillägga ett efternamn, så jag, Josefina Bergfast, inte togs för att vara Josefina…

                • http://denosynligajournalisten.blogspot.com/ Robin Shadowes

                  Koranen anser dom vara guds ord huggna i sten. Det är strängeligen förbjudet att ändra ens en enda bokstav i den. En reformation likt den västerländska på 1500-talet är därför inte möjligt inom islam.

                • Marit

                  Islam er ikke en religion. men en fascistisk dødsideologi. Se Ayaan Hirsi Alis forelesning om islam på Snaphanen. Etter det kan du uttale deg om islam. Er du klar over at 6000 svenske jenter og kvinner blir voldtatt i Sverige (2009) av ”kulturberikerne” ? Våkn opp !

        • mysmajcus

          Jag håller med dig om att hmfg är en tramsig lagstiftning (dessutom odemokratisk). Men kan inte då vanlig lagstiftning räcka när invandrare anser sig illa behandlade av svenskar? Varför måste de ha speciallagstiftning? Avskaffa lagen helt och hållet anser jag.
          PS Jag som svensk nationalist tänker inte glömma moderat-äggets ständiga påhopp. Han är en vedervärdig förrädare. DS

        • Josefina Bergfast

          Däremot anser jag, Josefina Bergfast, att det förmodligen inom en inte alltför snar framtid, då svenskar faktiskt kanske är en minoritet i ”sitt eget land”, också kommer att kunna kräva denna skyddslag. Att ”hets mot svenskar” har förekommit och förekommer har ju framkommit genom olika reportage. Det är allvarligt om man inte vill se eller ta ställning i försvar mot sådana händelser, och våga kalla dem vid deras rätta namn: ”Hets mot folkgrupp”, nämligen den etniskt svenska folkgruppen.

    • Anonym

      Vilken är ”den egna befolkningen”? De etniska svenskarna kommer inte att vara majoritetsbefolkning särskilt många decennier till. Den dag du blir diskriminerad av mörkhyade bara för att du är vit (om du nu är vit), vill du inte kunna driva det ärendet till domstol då?

      Man kan inte i ett mångkulturellt samhälle utgå från att vita svenskar aldrig kan diskrimineras eller råka ut för hatbrott helt enkelt för att svenskar diskrimineras och utsätt för hatbrott ddagligen.

    • Peter

      Där är du nog ute och cyklar ordentligt.
      Ta en tur till muslimska länder eller asiatiska länder
      och förolämpa lokalbefolkningen får du se.

    • Tony Ingman

      Suck!

  • Nationalist

    Än mer anledning till att åka till Salem imorgon!

    Stoppa svenskfientligheten!

  • Sven Svensk

    Har ni dumskallar inte fattat någonting ännu? Politikerna säger att det inte finns några svenskar men att alla invandrare är svenskar. Vad betyder detta? Jo, det betyder att några svenska svenskar finns inte! Däremot finns det hur många helylle-svenskar som helst som heter Nadif och Abdi. Nu hoppas jag att ni äntligen förstår hur det ligger till.

  • Jonny

    Fredrik Reinfeldt:
    ”Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt. Blandat.”

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Men vilka är det då som står för främlingsfientligheten, den strukturella rasismen och roten till utanförskapet, då? Är det dom som inte är svenskar?

    • Anonym

      Haha, bra fråga. Man kan inte annat än bli chockerad. Hur kan folk gå och rösta på en sådan man?

    • Jonny

      Inte en fråga som Reinfeldt skulle vilja ta i…

      Spökarméerna anfaller – Invandrare och svenskar i debatten
      http://solguru.motpol.nu/?p=10

    • bombardina

      Ja, någon skall ju bära skulden, vem?

  • Carl

    Nu ser man att sanningen börjar komma. Regeringen som den ser ut idag är inte lojal till det Svenska folket. De är lojala som ett skattesystem som finns i denna geografiska region. Inget mer än det.

  • Undrande Svensk

    Om jag inte är svensk, vad är jag då? Ska skriva till farbror Fredrik och fråga…

  • Magica de Hex

    Nähä, då kan man inte få vara svensk längre. För det är orättvist mot de som inte är det, att kalla någon svensk.Det är ju det karl står och säger. Vilka är de där människorna som röstar på moderaterna, de ökar till och med.

    • putte

      Många svenskar kommer att lägga sin röst på Moderaterna i nästa val. Varför?, jo, det verkar vara enda möjligheten att kunna manövrera bort han Fredrik, vad han nu är för landsman. Väljarna är inte dumma! Men dumma partiestyrelser väljer dumma partiledare; det har vi lärt oss detta år!

      • förbannad

        Hur blir man av med Fredrik genom att gå och rösta på honom?

        • http://www.sverigedemokraterna.se Vikingen

          Undrar jag också. Tror putte smakat på fredagsdrinken lite väl tidigt.

ISRAELLOBBYN PÅ KRIGSSTIGEN: Ett stort antal offentliga personer har gått med i gruppen som stöder skribenten Anna Ekströms anonyma angrepp på Ingmar Karlsson, där han bland annat påstås förespråka "en ny Förintelse".

Hatgrupp på Facebook mot svensk författare

Israellobbyn på krigsstigen efter bok. Nu smädar rörelsen författaren Ingmar Karlsson i en kontroversiell protestgrupp på Facebook.

Ge ett bidrag

Fria Tider får inga skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


donera med bank
Annons
Live TV
Live TV


Annons
Kultur
Montage: Fria Tider

Frankfurtskolan under luppen. Paul Gottfried skriver om uttrycket som vänstern inte vill höra.

Nyheter
John Derbyshire.

Tecken i tiden. Ännu en konservativ legend har rensats ut i det allt mer vänsterkorrekta USA.


Pressbild: KD

Birro med KD på första maj. Även veteranen Ingegerd Troedsson, 82, ska tåga med KD i år.


FINNS INGA SVENSKAR. Invandrarakademikern Michael Azar har genomskådat svenskarna. Vår gemenskap bygger på rasism och är "bara fantasier".

Svenskhet existerar inte men när den existerar är den rasistisk. Så går tongångarna när SvD bjuder in kulturmarxister till diskussion.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

Faksimil ur polisens efterlysning.

Inlagd 11 maj 2012
Sparkade liggande man i huvudet

Läs mer

Foto: PressTV.ir

Inlagd 9 maj 2012
Interpol efterlyser Iraks vicepresident

Läs mer

Känner du igen kvinnan på bilden? Kontakta Efterlyst på 08 702 00 90.

Inlagd 27 jan 2012
Livscoach lurade klienter på 700 000 kr

Läs mer

Foto: Polisen

Inlagd 8 jan 2012
Våldtog i tunnelbanan – fastnade på bild

Läs mer

Flashback

Inlagd 28 dec 2011
Försvunnen flicka framträdde på Flashback

Läs mer

Danska Ekstrabladet (vänster) och svenska Kvällsposten (höger).

Inlagd 9 okt 2011
Svensk specialitet: Anonymiserad efterlysning

Läs mer

Foto: Arkivbild

Inlagd 20 aug 2011
Video: Här skjuter plundrarna mot polisen

Läs mer

Nöje
SÅGAD. Sina Samadi, alias Sean Banan, kan ha gjort Sveriges sämsta film - någonsin.

Sean Banan sågas totalt. Den 26-årige invandrar­komikern kan ha gjort Sveriges sämsta film någonsin, enligt kritikerna.

Senaste nyttHeta ämnen
Senaste kommentarer
Annons
Gilla oss på Facebook
Annons
Till Inkorrekta Butiken
Senaste webbtv
Vi tackar
Holländska · Erik B · Curator · Marcus Aurelius · Loffe · dacke · Clarkkent · fr.oskar h · Figaro · Fj5glqs3br · Stefan · Jern&betong · Gunnar l · · Ejron · Åke · Pontus å · Jan Georgsson · Grettir · Bo Johannes · Taxiåkaren · Erik Bergstr · Håkan · Tomas Omaely · Vikingen · Slasher · Magnus · jakob d · Tyr · Jörgen · Gåva · Curator · Ensamstående · Fingal O · NudasVerit · HonestJohn · sexleksaker · Nisse12 · Ålkraft · FredrikR · Suverän! · Broozooz · Nils A · Jan Lillie · Mats Bern · Bo Str. · Hemförsäkring · Bob · loqu · S.Lind · BLE · Joel · Pettson · Tjalle · Thord B · Robban · Erik Andersson · Mrmadmax · Rutger · Patrik b · Peterb dk · Witold · Casper · Näcken · Oxy · Surfa Anonymt · goderian2 · Sätermannen · Christian · Kalle · Markus · karan49 · teura.org · Julia Caesar · Nicke