Ur SVT

Ur SVT

Fria Tiders artikel i söndagens Agenda

Publicerat den 5 mars 2011 kl 13:31
Den senaste veckan har för första gången en diskussion förts i etablerad media om deras egna mörkning av mångkulturella övergrepp på svenskar. Katalysatorn var fri medias uppmärksammande av de numera ökända sexuella övergreppen i Husbybadet. Imorgon fortsätter debatten i Agenda, då mellan Björn Söder och Aftonbladets Jan Helin.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Uppmärksamheten kring Fria Tider i svensk etablerad media efter artikeln om de sexuella övergreppen i Husbybadet vill inte lägga sig.

Efter en vecka med inslag och intervju av Sverigedemokraternas Björn Söder i SVT:s Aktuellt, TT-artikel och krönika av Ann-Charlotte Marteus i Expressen tar nu även P3-programmet Brunchrapporten upp Fria Tider och Söders länkning till artikeln.

I Brunchrapporten kallpratar två kvinnliga programledare dels om Söders länkning och dels om det som inträffade i Husbybadet. Till sin hjälp har de Elaine Bergqvist, som flera gånger framträtt på TV som retorikkunnig.

Brunchrapportens inslag går att lyssna på här.

Även morgondagens Agenda kommer att handla om Söder och Fria Tiders artikel. Enligt programinformationen på SVT:s hemsida är Söder ”i blåsväder efter att partisekreteraren spridit falska rykten om sexbrott bland flyktingar”. Söder kommer att debattera mot Aftonbladets chefredaktör Jan Helin om medias roll och politikers ansvar.

Agenda sänds imorgon klockan 21.15 på SVT2.

Omodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/fria-tiders-artikel-i-morgondagens-agenda-pa-svt Bloggar om denna artikel
  • lasse1

    Självklart, att massmedia med 7 – klövern inte vill se fakta och verkligheten på bordet…Fattas bara.
    Ett fenomen sedan mitten av 80 – talet.

    När större delen av Öst-blocket fick sin frihet i slutet av 80 – talet, så föll ridån i Sverige.
    ”Obekväma åsikter…och om Du även besitter viss fakta,
    detta kan Du behålla för Dig själv.”

    Konstigare är det inte.

  • uralensis

    Då är det bara att vänta in domen från tittarna. Vilket var mest avtändande–Söders taffliga upprördhet eller Helins jäsiga överlägsenhet.

    Herregud, karln var ju så cool, avslappnad, och segerviss att han inväntade startsignalen halvliggande i pallen med särade ben och ballen vänd mot svenska folket. Sådant gillar dom där medelsvensson ute i dom där stugorna, va?

    Vidare undrar man hur svårt det kan vara för Söder att påpeka att det har med riksdags- och regerings politik att göra när Helin anklagande frågar vad Husbyhändleser har med etnicitet att göra. Söder och andra SD:are måste lära sig känna igen när motståndaren tar kommandot och hunsar dem, fort avväpna och styra tillbaka.

    • bombardina

      Hitills bästa beskrivning av Harem Pascha Helins uppträdande i tv-rutan! :D :D

      Söder är i akut behov av smart medieträning, tyvärr, men kred för honom att han inte gav med sig utan slogs för sin sak. Kunde gjort bättre ifrån sig men det är lätt att vara efterklok.

  • M Capensis

    Nu har jag sett debatten. Och nu får ni rätta mig om jag hörde fel, men sa Helin faktisk att de inte rapporterat om fallet för att ”sexövergrepp på badhus är så vanliga”?

    Är det deras försvar? Borde det inte ligga i allmänhetens intresse att få veta om badhus är att jämställa med nedsläckta parker efter klockan 22? Och att man riskerar våldtäkt, om man tar dit familjen?

    Vilka andra oroande utvecklingar rapporterar inte Aftonbladet för att de är ”för vanliga”? Seriemördare i tunnelbanan? HIV-spridning via dörrhandtag? Hjärntumörer från mobiltelefoner?

    Hur kan man ens som tidningsredaktör säga något sådant? Och tro att man faktiskt därmed har kommit med ett gångbart argument?

  • MartinA

    Det går inte att se på SVT play? :( :( :( Länken är överstruken? :(

    • Vargen

      Pga att Söder vann debatten…

  • Ior
    • Nationalist

      Höhö då. Ganska korkat skämt när IQn för många av våra importerade raketforskare bevisligen ligger runt 70-85.. Har du mätt din egen nivå? Kanske behövs.

      • Ior

        Ditt svar var ju ett bra exempel på det som det syftades på i artikeln…

    • Lisa

      Hur begåvat är det att sitta och göra lustigheter av en urgammal intervju som folk redan gjort sig lustiga över tusen gånger om. Försök tänka ut något nytt istället om du kan.

      • Ior

        Det som är ännu roligare i sammanhanget är att FTs server också verkar kämpa mot sitt låga IQ. Den bad mig att sänka farten, då jag postade inlägg alltför snabbt. Den hann kanske inte med att åsiktsregistrera mig. Eller också är det nån fjant till censor som inte hinner att ljuda sig igenom inläggen.

    • katten

      Shit!
      Han verkade inte smart, men du skulle ha sett Socialdemokraternas förra partiledare.

    • MartinA

      Hm, alltså, det där kanske funkade före valrörelsen 2010. Men vid det här laget har alla sett SDs företrädare med egna ögon. Att du släpar fram en pantad kommunpolitiker, tja, faller ganska platt. Ta Jomshoff eller åkesson eller eller toralf eller alla dom andra, SD svämmar över av talang just nu. Och ännu bättre verkar det bli, såg ett klipp av en sdtjej i falköpings kommunfullmäktige som imponerade stort, något oslipad men om 4 år kommer hon vara vassare än vass :)

      Vad jag menar är, såna här klipp är inte ens taktiskt korrekt längre för er SD motståndare, liksom bara illustrerar att ni inte har något att komma med. Och det fattar folk :)

  • Non serviam!

    Off-topic, det medges, men här följer något av det värsta jag sett på Youtube, se slutet av klippet. Känsliga tittare varnas!

    http://www.youtube.com/watch?v=WCmGoLDVEyU

    Le véritable racisme en France 2

  • http://manckerstroem.wordpress.com/ Manckerstroem

    Det här är riktigt intressant faktiskt. Korrekta medias tappade grepp, måste någonstans rättas upp, och i samma veva gäller det att rentvå mångkulturfloppen med alla medel. Vad passar då bäst, om inte via samma korrupta media. Det här kommer vi att få se mer av, och då får vi tacka Söder för att han finns i fronten och försvarar yttrandefriheten.

  • Haggan

    Vi får hoppas att Björn Söder plockar fram sitt omtalade humör och mosar fjanten Helin.
    Mer reklam till FT blir det.

    http;//namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5329

  • MartinA

    Gick ju inte så bra för helin när han mötte åkesson.
    http://www.youtube.com/watch?v=E04Gay4vSIk
    Men det kan vara att helin fungerar bättre mot Björn Söder, det får vi se.

    • GF

      Ingen risk. Jan O.G. Helin förstår inte ens vad Jimmie Åkesson talar om i den här debatten du länkat till, och eftersom Björn Söder är en intelligent man liksom Jimmie Åkesson kan vi nog förvänta oss liknande cirkelgångar till argument från J O.G. Helins sida ikväll. Jag ser fram emot god underhållning för mina licenspengar.

  • Roland Pettersson

    Björn Söder kommer att mala ner Jan Helin till halal-köttfärs.

  • ”Svenne”

    Maria Larsson, KD, har i en artikel i Expressen angripid SD och Kent Ekeroth för Twittrandet om den nya Husbyaffären (Sverige har haft en tidigare, men den var av annat slag). Det är synd bara att Maria springer iväg som de andra PK-galningarna. De angripna flickorna har via sina föräldrar lämnat nya vittnesmål som visar att Kent har rätt. Afganska straffmyndiga pojkar i övre tonåren har tagit 11-åriga flickor på deras kön. Någon av dem har tryckt sin eregerade penis mot dem. Någon av dem har dragit ned byxorna på pojkar i den svenska barngruppen. Maria Larsson! Enligt de lagar du själv varit med och fattat har dessa afganska ynglingar begått våldtäkt mot barn! Tyvärr har dessa svenska barn fått en PK-polis som första handläggare som väl varit mera angelägen att styra de politiska implikationerna av detta ärende i rätt PK-riktning. Kent och Björn vid SD har rätt, liksom Fria tider, det var ett regelrätt övergrepp. Rapporterna om detta kan inte anses vara överdrivna!

  • Maxtrix

    Lyssnade några minuter på ”Brunchrapporten”. Vilka dagisreportrar!
    En vänsterflanellekstuga är vad Sveriges Radio lägger våra licenspengar på. Stannade Sveriges Radio i växten runt 1968?

    • Robin Shadowes

      Har aldrig lyssnat på skiten. Deras trailers (om det nu kallas för trailers när det handlar om radio) räcker och blir över för min del. Av dessa har jag slutit mig till att deras programledare är fullkomligt hjärndöda.

  • Compo

    Bara att gratulera killar, ni har fått mer gratisreklam än ni kunnat drömma om. Och på andra sidan staketet står idioter som Jan Helin och…..Ann-charlotte Marteus.

  • Jern&Betong

    Rubriken ”Gruppvåldtäkt” var olycklig.Om vi nationalister inte är noga med sanningen så kommer våra motståndare att utnyttja det till max.
    Den första kommentar jag mötte när jag förde händelsen på tal med bekanta var ”Men det var ju inte sant!”
    Vi har sanningen på vår sida och behöver inte förstärka den.

    • Patrik Grums

      Det handlar om åldern och en ny lag. allt ofredande mot barn i denna åldern rubriceras som våldtäkt. Men i detta fallet så försöker dom tona ner det. För det handlar ju om medias kära invandrare. Och då måste man vara snäll.
      Stolt SvP

      • Jern&Betong

        Om jag förstått saken rätt så innebär våldtäkt penetrerande.Alla samlag med en minderårig kallas våldtäkt,oberoende av om våld förekommit.Det som här beskrivs torde vara grovt sexuellt ofredande.
        Handlingarna i sig är nog avskyvärda utan att behöva förstärkande omskrivningar.
        Terman gruppvåldtäkt kan vi spara till när det verkligen gäller det.Och det är ingen brist på just sådana fall.

        • Sofia Edelstam

          Det är ”grovt sexuellt ofredande” som döpts om till våldtäkt sedan 2005.

          Man kan inte vinna mot gammelmedia – än. De har sina miljonupplagor och det är deras sanning som gäller.

        • https://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/03/03/bjorn-soder-var-en-killer/ Goten

          Nej, du har inte förstått lagen rätt. Men jag håller med dig i sak. Begreppet ”våldtäkt” är missbrukat, både juridiskt och mediamässigt.

          Men jag tror att Fria Tider trots allt har rätt i sak här. Övergreppen på Husbybadet kan mkt väl, ur juridisk synpunkt, komma att betraktas som en våldtäkt.

          I Brasilien gäller ”penetrering” för att det ska anses vara en våldtäkt, juridiskt sätt. Men inte i Sverige, och inte när minderåriga är inblandade.

          När rättegången mot Julian Assange kommer upp, kommer detta begrepp diskuteras igen.

          • Jern&Betong

            Jag läste nyligen om ett fall där en man utan egentligt våld,fört in ett finger i slidan på en kvinna.Det bedömdes som våldtäkt med domskälet att penetrering inträffat.

            Min poäng är dock att vi genom att vara strikt sakliga vinner förtroende.Åkesson har tagit SD till riksdagen genom att vara föredömligt saklig.En vinnande strategi.

        • GF

          Att kränka en människas kroppsliga och själsliga integritet, privata sfär, känns som våldtäkt för mig. I synnerhet när det gäller minderåriga. Religiösa sekter kan utsätta människor för andlig våldtäkt som sedan kan ta åratal att läka med rätt behandling. Lagens paragrafer kanske säger något annat, jag är ingen jurist, men nog känns det som våldtäkt, det som händer i husbybadet. Det här kanske är ett ypperligt exempel på diskrepansen mellan byråkratin och sunda förnuftet/folkmedvetandet?

  • Nationalist

    Haha Jan Helin.. Aftonbladet.. vilka clowner.
    Aftonbladet har dock fina vänner. OG gillar Aftonbladet och dom gillar även olika också. (tänka sig?) http://rapport24.info/?p=1390

    Och Aftonbladet återbetalar gärna tjänsten och försöker tillsammans men sina ”hårda polare” skrämma bla SD..
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7886134.ab

    (Konstigt bara att inget någonsin hänt från deras sida trots alla hot dessa URTUFFA typer utfört mot massvis av folk inom SD..)

    Mer om Aftonbladet och Jan ”OG-groupie” Helin här:
    http://politisktinkorrekt.info/2010/10/03/vem-ar-jan-helin-aftonbladets-chefredaktor/
    http://politisktinkorrekt.info/2010/10/02/aftonbladet-sprakror-for-original-gangsters/
    http://politisktinkorrekt.info/2010/09/26/aftonbladets-jan-helin-hyllar-mangfalden-men-bor-homogent/

  • Anonym

    ”kört budbil i Stockholm”
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Helin

    Ungefär samma skrot och korn som Martin Timell,Inget yrkesbevis..
    Man fattar varför fuskbyggarna har lagt ner.

  • Rallmand

    Klockren kommentar av Richard Langéen, juriststudent vid Stockholms universitet och chefredaktör på nationell.nu, gömmer sig inte bakom fega och patetiska täcknamn.

    Han sätter ned foten och säger att det ”är nog” med det mångkulturella samhällets övergrepp på svenskar.

    – När kvinnor har frivillig sex med Wikileaks Julian Assange skriker media ”våldtäkt” och USA-röster vill se honom dömd till döden. När små 11-åriga svenska flickor utsätts för fruktansvärda sexövergrepp av ”vuxna araber”, som en av flickorna uttryckt det, lägger media locket på och skriker ”rasism”.

    – Trots att flickornas mammor, flickorna själva och polisanmälan bekräftar övergreppen så fortsätter media hålla tyst. Jag hoppas varje journalist i det här landet skäms!

    • Anonym

      Kallas Groupie.Men när han inte vill vara med vänster/miljömupparna efter tömningen så kommer polisanmälan som ett brev på posten….

      Men i landet Sverige så får folk från Menaländer Våldföra sig på Svenska barn i 11-årsåldern….
      Jan Karlsson Helin tycker att detta spelar ingen roll..

      Har troligen inte egna barn..Naturen ser till att inte dåliga gener förs vidare.

      • Keine Multikulti

        Det ända som kan klassas genusrelaterat och som förs vidare genom anusöppningen är aids.
        Tack till Herren för det.

    • Anonym

      Jaså, ”Rallmand” gillar inte ”fega och patetiska täcknamn”! :D

      • Rallmand

        Haha.Jag undrade när någon skulle kommentera det.
        Det var Richard Langéen kommentar.
        Själv föredrar jag att va anonym

  • Seselj

    Kan man inte bjuda in någon förälder till något av de drabbade barnen?

  • Haggan

    Skriv på mot massinvandringen !

    http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5329

  • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

    Jag tror SVT:s syfte med drevet mot FT är tydlig.

    PI är alldeles för känd och poppis bland regimkritiker, dessutom förknippas de med SD och andra regimkritiker mkt starkt. Oftast kan man länka till FT utan att folk stänger av helt som med PI.

    De redan hjärntvättade tänker, ”PI = nasse-propaganda” och kollar inte upp länken. Det kunde man inte göra med FT då de inte hade en lika stark koppling till SD och andra regimkritiker. Men nu när SVT för fram detta. Har man ställt in tittarna på att ”FT = nasse-propaganda”. De som annars skulle kolla upp länkar från FT blir därmed programmerade av SVT att stänga av helt.

    Efter den nye partiledaren för SAP blir vald, lär datum och plats för nästa Bilderbergmöte ha läckt ut. Eftersom FT skriver om detta. Vill SVT redan ha en programmerad befolkning som helt stänger av när nån länkar till FT.

    • Keine Multikulti

      Mycket in ditt inlägg är sant.
      Jag tror att FT vinner med uppmärksamheten som de får i SVT.
      Vi har ett vin vin läge nu. Hur PK än gör, ökar intresset för Fria Tider och därigenom SD samt sanningsenlig
      mediabeteende.
      Jag lovar dig att Aftonbladet och Expressen inte gillar att saken tas upp i Agenda.
      Däremot lever han/hon som står bakom beslutet att försök till våldtäkt tas upp i SVT farligt.
      Det pågår en separat kamp i kamp mellan SVT och Expressen/ Aftonbladet om mediamakten.
      Sedan har PK median en pågående kamp med Vater den Store som krigsherre gemensamt mot SD.
      Men med dagens metoder i detta kamp är de dömda att misslyckas totalt.

      • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

        Visst lär en del folk intressera sig för FT. Men för de som inte är ”frälsta”. Så blir det betydligt svårare att locka till dem till FT efter att de blivit programmerade av Ann-Charlotte ”The Harlot” Marteus och SVT (Socialistisk Vänster Television), än tidigare.

  • Mickemannen

    Dagens regering och pk-media kan inte garantera ”svenska” folket sina grundläggande rättigheter. Man vet detta och spelar nu ut ett av sina sista kort. Man känner hur man håller på att förlora mark till SD. Folket har inte sin rättmätiga trygghet, många har inte ens tryggheten med mat och kläder för sin familj. Ha, man har som svensk till och med mindre rättigheter, nej föresten, större skyldigheter än papperslösa, eftersom vi måste betala för vår sjukvård och för de papperslösas sjukvård. Samtidigt som många inte har råd att gå till tandläkaren så får papperslösa gratis vård.

    PK-media märker att nätmedia tar upp dessa orättvisor medan de s.k. opolitiska tidningarna döljer och väljer bort samma nyheter. Ang Husbybadets händelse så valde Aftonhoran att inte publicera och då har man ingen rätt att döma andra som vågar. Politiker från Regeringen läser våra kommentarer, var så säkra.
    De är rädda. Jag vet att många av dem tänker som oss men deras hela karriär hänger på att de håller masken. Det krävs något i hästväg för att de ska kunna ändra policy.

    • Keine Multikulti

      Det börjar redan synas att viljan att byta sidan till framtidens vinnare gryr.
      Vi måste vara noga att INGEN av dagens opportunistiska landsförrädare lyckas smita över till oss innan hans/hennes fall har behandlats av svensk krigsrätt.

  • Daniel H

    BJÖRN SÖDER Om du läser det här: Var noga med att placera mikrofonen så att du hörs om inte bättre, iallafall lika bra som din debattmotståndare. Gör inte om åkessons misstag i feministdebatten mot Gudrun (Av)schyman.

    Se till att ta med andra dokumenterade exempel på medias vitopixlingar, mörkläggningar och lögner. Fastna inte bara i detta exemplet.

    Lycka till!!!

    • Maxtrix

      Oroa dig inte, Daniel. Det är en klipsk gruppledare vi har. Björn Söder har alla trumfkort på hand och kommer inte ha några svårigheter att servera hårda fakta som svar på PK-plattityderna från dem vars namn jag inte vill nämna. Se fram emot en stunds god underhållning på söndagskvällen!

  • acer

    http://politisktinkorrekt.info/2010/10/03/vem-ar-jan-helin-aftonbladets-chefredaktor/

    Lite bakgrundsfakta om kommunisten på Aftonhoran Jan Mulla kebab KARLSSON

  • Stasi_ministern

    Hoppas Söder har med sig 400 utskrivna artiklar från Aftonbladet med felaktiga artiklar om SD.

    • acer

      Ja vi får se om Jan Karlsson har något att komma med förutom att han bytte namn när han blev ihop med ludret från Åland.

      • Solna_52

        Hur kan du ta ordvalet juder i din skrift, så jävla lågt!

  • resenaren

    Man framhåller med en dåres visshet att det inte handlar om våldtäckt, utan ”bara” om sexuellt ofredande.
    Sexuellt ofredande av minderåriga är lika allvarligt som våldtäckt. Barn i den åldern skall aldrig behöva utsättas detta!
    Dessa människor som hela tiden angriper Sd för dess inställning till invandringspolitiken, gör sig skyldiga till en tanke kullerbytta när de envist säger att det ”bara” är 5,7 % som hade den inställningen i valet.
    Det finns trots allt fler viktiga politiska frågor som bestämmer vilket parti man röster på.
    Om det hade varit folkomröstning av invandringspolitikens bevarande eller inte, så hade det klart framgått var folk i gemen står, men si det skulle man aldrig våga, alltså ordna folkomröstning!
    När man lever i denna PK-bubbla som dessa människor gör, så kan man kanske få för sig att man tänker rätt. Om man istället ger sig ut bland vanligt folk, så skulle man snart få klart för sig att man tillhör en minoritet, som i förlängningen lever farligt, den dag som folket fått nog och gör revolution genom sin röst på valdagen 2014.

    • Roger

      Nja, det är inte riktigt så det går till förstår du. Folk gör som dem blir tillsagda. Så en revolution på valdagen kan du nog glömma. Grodan i stabil temperaturhöjning du vet.

  • http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/03/05/olof-aschberg-och-ikonerna-pa-nationalmuseum/ Goten

    Nordisk Ungdom har blivit vår tids Nynegrer – alla gillar vad de har gjort men ingen gillar dem.

    Fria Tider är också Nynegrer – SvT tar in er enbart som förevändning för att angripa SD. Och det är gott nog.

    Onekligen en komisk situation. Det är bara att köra på i Tystandens Rike.

    Jag tycker dock litet synd om Politiskt Inkorrekt – var inte dom först med denna nyhet?

    • acer

      Säljer visst reklamplats för bluffbolag,så man kan förstå att PI ligger lågt.

      • Maja Dacke

        … gör de inte alls om du kollar ordentligt. Om du menar annonseringen från förra året så avböjde PI vidare kontakt när månaden var till ända.

        Du är precis som hon Express-Marteus – skriver med huvudet under armen utan att ta reda på fakta. Med din talang kan du rent av bli journalist!

    • Stefan

      Nu ska vi inte överdriva. Det finns många som gillar nordisk ungdom. Väldigt många. I min stad Kristianstad blir till och med svenska motståndsrörelsen aktivister hyllade öppet på gatan. Det börjar vända. Men visst dom politikst korrekt är i väldigt stor majoritet.

      • Maja Dacke

        Nordisk Ungdom visade i alla fall att de var självständigt tänkande och initiativkraftiga. Det är mer än man kan säga om de klantillhöriga och deras AFAsidrabbade vapendragare.

  • Per

    Inte för att jag tror på granskningsnämnden men jag är ganska säker redan nu att jag kommer att anmäla programmet. Om fria tider anklagas för att sprida felaktiga rykten i ett helt program, så måste fria tider ha en chans att få bemöta dessa anklagelser??? Det tillhör god journalistisk sed (vilket inte existerar i Sverige längre)

  • http://www.galaxybloggen.se GalaXyBloggen

    Jag tror och hoppas att Björn Söder kommer att kapa Jan Mullah Helin vid fotknölarna. Kom igen nu Söder.

  • SH

    Radio inslaget får mig att tappa all tro på PK medierna 3 unga tjejer som precis har fått sitt första PMS-anfall ska sitta och försöka få oss att tänka annorlunda och jag är helt övertyga att dom är med i ung vänster och hyllar EXPO FY FAN

  • Absurdi Alibi

    Föresten, undra om Söder tar tillfället i akt att exemplifiera mediernas förräderi med vitpixlingar.

  • Rockarn

    Kan ingen be Söder kontakta en av föräldrar till barnen som blev antastad, och be henne ringa upp i programmet, så dom kan berätta hur det verkligen gick till. Om Agenda är direktsänt d.v.s?

    • Keine Multikulti

      Vi kan inte sätta familjemedlemmar i livsfara.
      De får snart söka en skyddad identitet.
      Det är fel men det skiter Det Sjuas Gäng fullständigt i.

  • Pelle Persso

    När skall man ta upp diskussionen om brotts offren då? Det 11 åriga flickor som blev utsatta för kränkningar av skägg barnen i husby? Vilket skadestånd tänker DO ger den 11 åriga flicka för hon blev våldtagen på bandet av skägg barnen? Eller kan inte den här 11 åriga flicka kränkas?

    Det ens fastlagt att de rör sej som flyktingbarn, utan troligen är de män i 20 till 25 års ålder som låtsas vara barn

  • Nobel

    Det som är intressant är att man nu väljer att granska ”fria tider”, men kan man då inte granska alla artiklar och se om dom är ”sanna”. Patetiskt som vanligt.

  • Roland Herning

    Martéus har tydligen kunskap om hur sträng lagstiftningen
    betr. våldtäkt på barn.

    Jag blir oerhört upprörd över, hur svensk fulmedia, kränker
    dessa barn och deras föräldrar !
    Det dom blivit utsatta för är ett oerhört stort trauma.
    Nu, försöker fulmedia minimera dom utsattas situation.
    Skamligt !!!!!!

    • dartanjang

      Helt rätt håller med dig till fullo och får plussa till
      att fulmedia försöker göra gärningsmännen till offer i stället !

  • Anonym

    Med den rubrik SVT gett programmet så bör herr Söder vägra att delta. Och på frågan varför han vägrar bör han peka på den osmakligt vinklade rubriken och tillägga något i stil med: ”SVT med sitt agenda kan återkomma när de läst på, när de är opartiska och när de vill belysa det verkliga problemet.”

    • Anonym

      Vi vinner mera i slutändan att delta .

  • Nordbo

    Jag tycker att Fria Tiders försvar var bra:

    http://www.friatider.se/nord-husbyovergreppet-kan-visst-vara-valdtakt

  • Fredrik

    Straffspark på öppet mål för Björn. Kommer nog ändå att missa chansen. Ofta bortpratade trots att egna argumenten överlägsna. Ofattbart men en röd tråd. Tala in i kameran! Inte till Jan eller programledaren. Kameran är din enda vän i den studion. Kan det vara så svårt att…..

    • Keine Multikulti

      Bra råd!
      Det lärde jag redan på kursen till TV-tal i universitetet.

  • acer

    Ska bli intressant att höra vad Mulla Helin Kebab tycker om att ett barn med skägg stryker sin erigerade kebabrulle mot ett Svenskt 11-årigt flickebarn.

    • Börje

      Han skulle aldrig ställt upp i denna debatt om han inte redan visste att Björn inte kommer att ställa vettiga frågor. Du skall få se.

  • Jörgen

    FT borde publicera nåt slags ”öppet brev” på SVT Debatt eller liknande där de förklara sig och sin tidnings ståndpunkt. Att låta SVT fara med osanningar och inte ens bjuda in FT till programmet måste ageras mot.

  • Funtaren

    Är det meningen att Jan Helin skall undervisa Söder och resten av Sverige om bästa sätt att desinformera? För något annat har väl inte han att bidra med?

  • Jakob Dahlbeck

    Helt otroligt, vilken propaganda maskin media är, har följt detta fallet och jag tror inte det är sant, de hittar en fjäder och så gör dom en höna av det, och de hittar en höna och gör en fjäder av den.

  • acer

    Jan Helin skämdes så för sitt födelsenamn Karlsson.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Helin

    Byter säkert snart till nytt namn för att passa det nya frälset..

    Mulla Jan Akkbar Kebab.

    • Robin Shadowes

      Jalla Jalla Akbar Kebab-Falafelfeldt.

  • FU

    Lyssnade på Brunchrapportens inslag och kan konstatera med 100%-ig säkerhet att inslaget innehöll flera medvetna felsägningar för att bilda ett klassiskt medialt pussel av lögner, i syfte att förskjuta fokus och avdramatisera!

    Burn SR/SVT burn!

  • Anonym

    Varför är Jan Helin inbjuden och inte Widar Nord? Det bryter ganska grovt mot pressens etiska regler att Fria Tider inte bereds utrymme att gå i svaromål. Gör en anmälan och kräv skadestånd.

    • Alma

      Instämmer med anonym. Är redaktören Jan Helin inbjuden:
      Borde även Fria Tider fått samma möjlighet.
      Agenda borde även informera om namninsamlingen på nätet,
      angående krav på folkomröstning om flyktingpolitiken.
      Då, kommer fler att få information om vad som är pågående.

      • pappelle

        Var finns listan för folkomröstning om invandrarpolitiken???

  • mysmajcus

    Härligt! Hoppas Söder står på sig och detroniserar Helin i rutan. Jag har rätt svårt att tro att regimmedia kan vinna något på detta. De flesta svenskar, även de som är en smula hjärntvättade, anser nog att det är betydligt allvarligare att de ”ensakommande flyktingbarnen” gav sig på en elvaårig svensk flicka än att söder spred en artikel som ”överdrev” händelsen.

  • Absurdi Alibi

    Tydligt tecken på att statstelevisionen känner att de börjar tappa greppet. Underbart!!! Ser fram emot att höra Jan Helin pumpa floskel och därför fungera nyttig idiot. Det är väl heller ingen hög utdelning på pengen att inramningen av det hela kommer vara mycket bisarr a la Lena Sundström eller någon annan ribbträff till politiska agitatorer i journalistisk täckmantel.

  • SM811

    ”Brunchrapportens inslag går att lyssna på här.”
    Lyssnade en stund, orkade inte mer. Vad är det för dravel de håller på med. Det var det barnsligaste jag hört på länge.

    • Absurdi Alibi

      haha jag tänkte samma sak. Det är klass på statsradion nu för tiden……….

    • Rasmus

      Du menar att de anklagar FT för uppenbara lögner? Orkade du inte höra sanningen eller?

      • http://affesblogg.blogspot.com affe

        Vilka lögner menar du??? Har dessa ungdomar inte ofredat dessa unga flickor menar du??? Kanske det var ett misstag??? Det kanske var de unga flickorna som antastade dessa ungdomar ??? Vilket är i dina ögon värst: Att inte låtsas om att detta hände eller att gradera fel på övergreppet…. vilket båda två klassas som våldtäkt när någon över 15 år sexuellt ofredar en 11-12 åring…..Är det synd om förövarna men inte offren???

        Affe

      • Rocker1971

        Tycker du det är okey att antasta unga flickor och förstöra deras liv ? Du måste älska pedofiler va ?

      • Jonny
      • Keine Multikulti

        Men snälla du mus-ras-mus!
        Hur är det med din sk. förnuft om Husabyfall.

  • MartinA

    Angående radioprogrammet.
    Hehe, media känner sig förödmjukade av att de onda, dvs Björn Söder, totaläger de goda, dvs politiskt korrekt journalist på aktuellt. Så kan man ju inte ha det så för att bevisa att det EGENTLIGEN inte var så klipper de hårt och selektivt från vad Björn söder sa och kallar dessutom in en retorikexpert för att visa att EGENTLIGEN så förlorade Björn Söder debatten.
    Jamenar, nån som kan stava till patetiskt?

  • Super Swede

    På samma sätt som bombdårens självmord på Drottninggatan var det bästa som kunde hända, för att folket skulle vakna upp utan att oskyldiga liv spilldes, är detta det bästa som kan hända i PK-medialandet Sverige. Mer publicitet lockar fler nyfikna som upptäcker att de inte är ensamma om sin förtvivlan angående Sveriges förfall. Tack vare maskrosen åker vi nu störtlopp utför och det lockar säker en och annan tittare. Valet 2014 blir en riktig höjdare, om inte revolutionen kommit tidigare.

    • Keine Multikulti

      Om man är tvungen och välja mellan två möjliga scenario, var detta verkligen det bästa som kunde hända där ur den oskyldige Svenskens perspektiv.

  • osborn

    Utmärkt passa på att nämna ABs och Expressens censur och mökningar av allt som de tycker inte passar att folk ska få veta.

  • Robin Shadowes

    Snarare tillbaka till stenåldern. Vår svenska medeltid var vida mer civiliserad en dagens MENA.

  • Aguierre

    Martéus raljerar lite i Expressen och menar att det alls inte var ngn gruppvåldtäkt. Definitionen av ”Våldtäkt mot barn” inbegriper inte nödvändigtvis en penetration utan ”tafsandet” räcker om offret är t ex 11 år. Definitionen på en grupp torde vara ”Flera personer” vilket faktiskt gör benämningen ”Gruppvåldtäkt mot barn helt relevant”.

    • KalvTunga

      Jag gissar att Martéus våta drömmar är av en något grövre kaliber. Hon börjar väl bli lite till åren och behöver lite mer för hon ska känna att det hänt.

  • Stefan

    Det är viktigt att inte glömma dem som tvingade fulmedia till att spräcka mörkläggningen av mångkulturella dåd. Nämligen Nordisk Ungdom. Oerhört intelligent aktion som visste exakt var den skulle slå.

    Detta är dom värda respekt för!

    • Alma

      Heder åt Nordisk Ungdom !
      Detta gjorde dom bra.

      • Bollfrans

        Ja, Nordisk Ungdom är sannerligen värda allt beröm de har fått! Hade förövrigt varit lite kul att nominera dem till Aftonblaskans ”Svenska hjältar”-kampanj, bara för sakens skull. :D

      • Keine Multikulti

        Tänk!
        Bara en så liten sak som har väckt upp Nationen ur sin tvåhundraåriga sömn.

  • Karl_the_swede

    Låt oss svenskar snart, mycket snart få en ny politisk ledning och en ledare som för landet in i framtiden!
    Vi står inte ut längre med det svaga, undfallande veka politiksa styret som nu förgör landet bit för bit.
    Vi måste få en ny politisk ledning NU!!!!!!!!!!!!!

    • Aguierre

      Lessen: Den ledning vi har nu tar inte Sverige in i framtiden. Utan med raska steg tillbaka till medeltiden!

ISRAELLOBBYN PÅ KRIGSSTIGEN: Ett stort antal offentliga personer har gått med i gruppen som stöder skribenten Anna Ekströms anonyma angrepp på Ingmar Karlsson, där han bland annat påstås förespråka "en ny Förintelse".

Hatgrupp på Facebook mot svensk författare

Israellobbyn på krigsstigen efter bok. Nu smädar rörelsen författaren Ingmar Karlsson i en kontroversiell protestgrupp på Facebook.

Ge ett bidrag

Fria Tider får inga skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


donera med bank
Annons
Live TV
Live TV


Annons
Kultur
Montage: Fria Tider

Frankfurtskolan under luppen. Paul Gottfried skriver om uttrycket som vänstern inte vill höra.

Nyheter
John Derbyshire.

Tecken i tiden. Ännu en konservativ legend har rensats ut i det allt mer vänsterkorrekta USA.


Pressbild: KD

Birro med KD på första maj. Även veteranen Ingegerd Troedsson, 82, ska tåga med KD i år.


FINNS INGA SVENSKAR. Invandrarakademikern Michael Azar har genomskådat svenskarna. Vår gemenskap bygger på rasism och är "bara fantasier".

Svenskhet existerar inte men när den existerar är den rasistisk. Så går tongångarna när SvD bjuder in kulturmarxister till diskussion.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

Faksimil ur polisens efterlysning.

Inlagd 11 maj 2012
Sparkade liggande man i huvudet

Läs mer

Foto: PressTV.ir

Inlagd 9 maj 2012
Interpol efterlyser Iraks vicepresident

Läs mer

Känner du igen kvinnan på bilden? Kontakta Efterlyst på 08 702 00 90.

Inlagd 27 jan 2012
Livscoach lurade klienter på 700 000 kr

Läs mer

Foto: Polisen

Inlagd 8 jan 2012
Våldtog i tunnelbanan – fastnade på bild

Läs mer

Flashback

Inlagd 28 dec 2011
Försvunnen flicka framträdde på Flashback

Läs mer

Danska Ekstrabladet (vänster) och svenska Kvällsposten (höger).

Inlagd 9 okt 2011
Svensk specialitet: Anonymiserad efterlysning

Läs mer

Foto: Arkivbild

Inlagd 20 aug 2011
Video: Här skjuter plundrarna mot polisen

Läs mer

Nöje
SÅGAD. Sina Samadi, alias Sean Banan, kan ha gjort Sveriges sämsta film - någonsin.

Sean Banan sågas totalt. Den 26-årige invandrar­komikern kan ha gjort Sveriges sämsta film någonsin, enligt kritikerna.

Senaste nyttHeta ämnen
Senaste kommentarer
Annons
Gilla oss på Facebook
Annons
Till Inkorrekta Butiken
Senaste webbtv
Vi tackar
Holländska · Erik B · Curator · Marcus Aurelius · Loffe · dacke · Clarkkent · fr.oskar h · Figaro · Fj5glqs3br · Stefan · Jern&betong · Gunnar l · · Ejron · Åke · Pontus å · Jan Georgsson · Grettir · Bo Johannes · Taxiåkaren · Erik Bergstr · Håkan · Tomas Omaely · Vikingen · Slasher · Magnus · jakob d · Tyr · Jörgen · Gåva · Curator · Ensamstående · Fingal O · NudasVerit · HonestJohn · sexleksaker · Nisse12 · Ålkraft · FredrikR · Suverän! · Broozooz · Nils A · Jan Lillie · Mats Bern · Bo Str. · Hemförsäkring · Bob · loqu · S.Lind · BLE · Joel · Pettson · Tjalle · Thord B · Robban · Erik Andersson · Mrmadmax · Rutger · Patrik b · Peterb dk · Witold · Casper · Näcken · Oxy · Surfa Anonymt · goderian2 · Sätermannen · Christian · Kalle · Markus · karan49 · teura.org · Julia Caesar · Nicke