Fritt fram hetsa mot serber

Publicerat den 16 maj 2012 kl 17:34

MEDIA. Att i radio påstå att "större delen av serbiska befolkningen" är "psykopater", "dum i huvudet" och hyllar massmord är inte hets mot folkgrupp. Det beslutar Justitiekanslern (JK).

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Det var den kontroversielle mediaprofilen Gert Fylking som i sitt program Gerts Värld i radiokanalen Radio 1 fällde uttalandet den 17 april. Han anmäldes strax därefter för hets mot folkgrupp.

– Vi har fått tag på de här serberna som betedde sig som ena jävla svin och hade ihjäl hundratusentals människor på flykt. Dem har vi fått tag på. Men tror du att de döms av serberna? Nej, serberna hyllar dem som hjältar. Vilka är då psykopater? Är det den större delen av den serbiska befolkningen som är dum i huvudet eller är det bara de här människorna som nu är dömda för krigsförbrytelser som är dumma i huvudet? sade Fylking apropå rättegången mot Breivik.

Flera profiler med kopplingar till vänsterextrema och påstått antirasistiska Expo, däribland Lisa Bjurwald och Fylkings nära vän Robert Aschberg var snabba med att försvara Fylkings uttalanden om det serbiska folket.

Nu har JK beslutat att uttalandet inte utgör hets mot folkgrupp och väljer därför att inte gå vidare med åtal.

”Syftet med lagstiftningen om hets mot folkgrupp har inte varit att motverka kritik av folkgrupper eller av skilda företeelser knutna till grupperna”, skriver JK i sitt beslut.

Köp boken här!

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/fritt-fram-att-hetsa-mot-serber Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Serber är bra folk, men som även etniska svenskar så har vi inget att säga till om andra folkgrupper. Är man Muslin så har man rättigheter och kränkt kan man bli med ersättning. 

  • Anonym

    ”First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

  • Anonym

    En lag för de besuttna, en annan lag för de förtryckta.

  • Anonym

    Han gjorde ju inget påhopp över huvud taget; lyssna en gång till om ni anser det…. :)

    Å andra sidan kan man ju förstå serberna; de var bara lite mer framsynta än vi andra…

    • https://twitter.com/#!/Lotassen Sunngifu

      Man förstår serberna bättre om man vet vad som tilldrog sig ii deras trakter under andra världskriget. Där verkade flera helt muslimska SS-divisioner (mest bosniaker).

      • Anonym

        Ja, visst var det så; detta är något som framförallt svenskar glömmer idag……

        Man glömmer också att muslimerna var Hitlers största fans under WW II.

  • Anonym
  • Anonym

    Har arselbergs program för få lyssnare?  Är det därför som fylking gör uttalandet?  Eller börjar han bli dement !Att JK gör skillnad på de som anmäler hets mot folkgrupp trodde lag inte.  Diktaturens fule tryne har visat sig. Bjurwald och Robert är bara antirasister på låtsas, riktiga fejk bägge två.

  • Anonym

    Inte motverka kritik mot folkgrupper, å fasen? Läget är alltså att man får det man inte får. Klara och tydliga regler. Bortsett från det har han väl inte helt fel, Fylking.

  • Anonym

    Då är det fritt fram att kritisera både folkgrupper och skilda företeelser knutna till grupperna. Anmälan mot mannen som skrev om skillnader i IQ i olika folkgrupper, bör alltså ogillas. Tack för det JK.

  • Anonym

    Vad jag vet är Serberna (majoriteten) Ortodoxa Kristna och inte Muslimer och då kan väl inte dessa bli kränkta? De kanske inte ens är en folkgrupp om man tänker efter.

    • Anonym

      Serber kan vara kristna ortodoxa, katoliker, protestanter, Jehovas vittnen, muslimer, buddister, judar och ateister. Man är inte fråntagen sin identitet bara för att man kanske gillar eller ogillar viss religion (eller råkar ha föräldrar som bytte religion). Precis om en svensk inte per default är kristen protestant medlem i svenska kyrkan utan kan tro på vad som helst så kan väl även serber det. Eller blir man fråntagen sin folkgrupp om man blir ateist och inte som ”de flesta andra”?

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    SVP har anmält vithataren

    Blir intressant

  • Snille

    På Balkan var var alla lika goda kålsupare. Det var krig. Serberna var varken bättre eller sämre än tex Bosnier, Albaner och Kroater. Men det är PK att angripa de kristna serberna.

  • Mahound

    Undrar vad som händer om man säger att alla judar är psykopater_

    • BunnyOle

      No, it’s the MUSLIMS who are all psychopaths, who cheer when children are killed with bombs, who come to Sweden and demand we change for them.
      If this is not hate speech against an ethnic group, then I will most definitely start using these lines, particularly against the Kurds, Iraqis, and Somalians, since they seem to love to kick people to death so fucking much.  Fuck you back psycho man.

    • Anonym

      Bör inte hända något om man tolkar JK´s beslut. För judar betraktas väl också som en folkgrupp, men det kanske finns ett särskilt undantag för dessa. PK målar in sig allt mer in i ett hörn helt på egen hand.

  • Anonym

    fråga en serb vad ordet ödmjukhet betyder och då har du ditt svar.

  • Anonym

    var det inte en serb som mördade Anna Lind?
    serber verkar generellt sett vara intoleranta och hårda människor och paniskt rädda för bögar och feminister – vad är problemet?

    • Anonym

      de är duktiga på att agera utåt då deras världsbild inte klingar dominans.

    • Anonym

       Man kan ju tänka på Gavrilo Princip.

    • Anonym

       Jaha? Och Breivik är en norrman. So what? Skall vi alla tro att såna som Mangs och Breivik representerar en hel folkgrupp?

  • Anonym

    det här är vad serber är duktiga i. projisering är deras främsta försvar. de anser att alla andra har fel. 

    • Anonym

      Hej Niklas. Jag är etnisk serb och kan hålla med. Det är ett drag hos oss att vi ser oss som både missförstådda och överlägsna. Men med all respekt för landet jag bott och arbetat i hela mitt liv – Sverige – hellre det än en självutplånande historielös och rotlös svensk som tror han är skyldig till allt lidande i världen på grund av sin hudfärg och att Ingvar Kamprad var nazist i sin ungdom.

      Svenskar är diplomater och ingenjörer, serber är krigare och bönder. Var folksjäl har sitt ego och sitt sätt att hantera motgångar och framgångar. Och sitt sätt att känna sig bättre än andra folk (eller i svenskarnas fall, sämre).

  • Anonym

    Slovenien ville bli självständigt. serbien valde att agera med krigsmakt. Piloter med vapen kom flygande. problemet var att 90 procent av piloterna var slovener. ni serber är tydligen inte så smarta.

    • Anonym

      Nej, det var verkligen inte smart att tvinga ihop flera länder i en enpartistat och tro att Internationell Socialism skulle överskugga kulturella och etniska skillnader. Men lika lite som jag håller din intelligens ansvarig för Reinfeldts destruktiva politik tar jag åt mig av ditt hån. Du nämnde projektioner i tidigare inlägg, jag vill göra dig uppmärksam på att det alltid är lättare att upptäcka andras projektioner än sina egna, då det är psykets självförsvarsmekanism.

      Ha en fortsatt trevlig helg, och lycka och välgång i ditt sökande efter en identitet.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    Nej Swedar du har fel!

    han hånar serber och kallar dem för något nedsättande! Han vågar detta eftersom serber är kristna européer

    hade det varit zigenare eller muslimer så hade han ALDRIG vågat!  och hade han vågat så hade det blivit rävsaxen direkt! mediadrev och fördömanden från hela eliten inklusive domareliten och kultureliten!

    men danskar, österrikare, ungrare eller serber är helt okej att kalla nedsättande saker ! 

    tycker du inte det sänder lite fel signaler?

    • Anonym

      tycker du sänder rätt signaler. signaler som en serb vill skicka. skicka mer vetja,

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

         håller med :)

  • Anonym

    Upphetsningen över Fylkings uttalande är
    fullständigt obegriplig om man inte betänker att en inte helt obetydlig
    del av den serbiska befolkning har en ambition att förneka folkmordet i
    Bosnien, Kroatien och Kosovo. Fylking uttalar sig i programmet endast om
    de serber som begick folkrättsbrott, därefter ställer han en retorisk
    fråga om det bara är dessa eller alla serber som är dumma i huvudet
    eftersom de hyllar massmördarna. Faktum är att frågan är berättigad.

    I Belgrads centrum
    säljer man t-shirts med bilder på Karadzic med texten ”Serbian hero”. Att
    det inte skulle vara tillåtet att ifrågasätta ett sådant agerande vore
    detsamma som att acceptera att man i Berlin sålde t-shirts med texten
    ”Hitler german hero”. Den
    serbiska föreningens agerande är lättare att förstå eftersom de drivs av
    en agenda som inte är helt olik revisionisternas.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

       helt okej om du vill ha en tröja där det står att Hitler är din hero!   jag skulle bara skratta!  trots att Hitler hatade slaviska folk med..

    • Anonym

       Snakka om annan kultur.

  • Anonym

    Serbernas krigsförbrytelser är väl i nivå med de
    Nazistiska och kommunistiska förbrytelserna i vår historia. Nyligen
    nyligen liknade Aftonbladets krönikör och feministen Natalia Kazmierska
    alla sina meningsmotståndare med Breivik. Feministiska debattörer gjorde
    motsvarande liknelser på DNs kultursidor.
    Alla dessa kvinnliga
    feminister har sina anställningar och sin [tveksamma] heder i behåll.
    Men när Fylking gör en fullt relevant jämförelse och ställer en fullt
    relevant fråga hänförlig till krigsförbrytarna i Serbien så utbryter
    moralpanik och Fylking stängs av från sitt arbete. Sverige,
    jämställdhetens högsäte…eller? Yttrandefriheten har uppenbart olika
    betydelse beroende på debattörens kön.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

       feminister ska bara suga kamelkuk och hålla käft!  jag brukar tjafsa med en tjej på jobbet som kallar sig feminist!  :)    det är kul. För 99% av de hon svarar är påhittade lögner och propaganda :)    Feminister det är bara såna tjejer som inte kan få en man som gör dem lyckliga ..  då ska alla män förändras anser dom..  men vem fan vill ha en feministtjej?  jag kan ligga med dom ifall dom vill, men gör man en feminist gravid så är man ju en dåre, eller också nykommen till Sverige så man inte vet vad de är för nåt :)

    • Anonym

      Förhoppningsvis är du bara okunnig? Serbernas krigsförbrytelse skriver du.

      Det skedde krigsförbrytelse på alla sidor från alla sidor. 

      Det talades länge tyst om muslimska massakrar på serbiska civila i byarna kring Srebrenica (c:a 3000 mördade). Det talas fortfarande i dag inget om kroaternas etniska rensning av Krajina på serber. Flera 100.000  tals (alla boende) fördrevs med hjälp av och med godkännande av USA.

      Massakrerna på serberna av kroatiska facister i Jasenovac där upp emot 1.000.000 serber systematiskt slaktades i koncentrationsläger, vet få svenskar om att det ens existerat.

      Dom brotten som skedde på balkan (vilka var många) oavsett om det var serber, kroater eller muslimer, är ingenting mot alla krigsförbrytelser som USA gjort sig skyldiga till runt om i världen.

      För att ledarna i de länderna vägrade låta USA styra deras länder.

      Detta utan att någon enda amerikan ställts till svaras för detta. än mindre någon president som beordrat dessa krigsförbrytelserna.

      Skall vi prata krigsförbrytelser så utlämna inte dom största elefanterna.  

      Precis som det i Svensk media är helt ok att ge sig på SD med alla medel, är det lika ok att demonisera alla serber utan några som helst fakta, eller minsta objektivitet.

  • Anonym

    Dagens uppdrag granskning var för jävla bra!

    • Anonym

      Men samtalet i Aktuellt med Ullenhag desto sämre. Hur kan Ullentott stå där och påstå att han är förvåååååånad. Skygglapparna är tydligen ständigt på eller står han och ljuger rakt ut, vilket är mer troligt. Inte kan integrationsministern vara totalt okunnig om islams läror?

      • Anonym

        Ulltotten borde läsa mer på det som de kallar för ”näthat” sidor. Då kanske han visste mer om vad som händer i landet och skulle snabbt ta bort sina sk myter från nätet. Nu fick snorvalpen bekräftelse på att det som han kallar myt är sanning.

      • Pantertanten

        Han är en ynkrygg, en småpojke som inte vill vara ”olydig”.

  • Anonym

    Till alla er idioter där ute som tycker att Fylkings uttalande om serberna var ‘racistiskt’ tycker jag borde ta en titt på denna artikel: 
    http://stadensomoffrades.blogspot.se/2012/04/fallet-gert-fylking-ska-det-vara.html  En STOR del av serberna hyllar deras krigsförbrytare. Och nej det är INTE fel eller rasistiskt att påpeka det. 

    • Nogger White

      Visst har Fylking åtminstone delvis rätt (ingen av ex-juggefraktionerna hyser generellt någon större ånger inför vad deras respektive sida har pysslat med), men frågan är inte om Fylking hade rätt eller fel. S.k. ”hets mot folkgrupp” är ju ofta, om inte oftast, helt korrekt fakta. Politisk korrekthet och det praktiska bruket av vår vidriga hetslagstiftning utgår dock inte från fakta, utan från vem som säger något om vad.

      En neger får säga vad som helst om svenskar. En jude får säga vad som helst om tyskar. En arab får säga vad som helst om judar. En svensk får säga vad som helst om amerikaner. En socialist får, under vissa förutsättningar, säga vad som helst om vem som helst (det ses då inte som ett brott jämförbart med barnamord, utan bara som ”edgy”, ”vågat” och ”kontroversiellt”).

      Denna hierarki hos de påstått antirasistiska är baserad på vem som i en jämförelse är mest ”Den Andre” – vem som i en given situation har högst Offerstatus. Detta kan definieras utifrån så pinsamt simpla saker som blott hudnyans, annars gäller vänster går före höger.

    • Anonym

      Om svenska armén slogs mot muslimer och islam för dig och din familjs vara eller inte vara, och de lyckas försvara dig så du får leva tillsammans med din familj, skulle du då bespotta dem på det vis du nu gör med den serbiska? Sen är det också bra om du skiljer på vanliga serber och bosniska serber åt. För det är olika situationer och krig då det bara var de bosniska serberna som stred mot muslimerna i bosnien. Serbien och serberna var INTE i krig mot Bosniska muslimer. Sen skall man heller inte glömma all den historia som ligger bakom  – där muslimer under århundraden förtryckte, våldtog, dödade och tvångskonverterade serber (under osmanska väldet) Sen har man på senare tid sett i Kosovo vad muslimerna där går för och vilka problem de orsakar samhället och ursprungsbefolkningen.

      Kosovo var serbernas hjärta och har tillhört dem under tusen år, men ändå så är det idag muslimernas land, och det med hjälp av en massa krävande, våld, hot, kriminalitet och ett stort barnafödande. Känns det igen från någonstans tycker du? Det är alltså samma utveckling som vi idag har i Sverige, som serberna har gått genom och där förlorat en stor del land. Serberna visste på 70-80- 90-talet, det vi svenskar nu sakta men säkert får lära oss av våra egna muslimer …the hard way! Jag vet en sak i alla fall, det byggs inga fler moskeer i serbien idag. Man tar inte emot flyktingar fån MENA. Men hur går det för oss i Sverige då tycker du? Några nya moskeer på gång? Finns det muslimer här, utgör dem några samhällsproblem anser du? Säger prognosen att det förväntas komma fler muslimer till Sverige? Well you do the math. Vi har Serbien och Kosovo som facit på vart vi är påväg, men istället har media lyckats lura sånna som dig att det är på ett helt annat sätt. Jag säger inte att serberna gjorde allt rätt, men däremot förstår jag deras syn på islam och muslimerna, samt att de inte kunde leva tillsammans med dem och ville göra något åt situationen.

      • Anonym

         ”Kosovo var serbernas hjärta, bla, bla, bla”. Srebrenica är Bosniens hjärta och det har serberna massakrerat. Ni får visa lite respekt för andra varelser på den här planeten.

        • Anonym

          Håller med om att Srebrenica blev förstört av till allra största delen de bosniska serberna. Men du vet, städer förstörs ofta i krig. Både Polen, Tyskland och England totalförstördes under andra världskriget. De jämnades med marken och fick bygga upp allt från noll. Människor dör i krig. Sådan är krig och har alltid varit!

          Personligen tycker jag att det som skedde var en tragedi för alla inblandade. Det hade kunnat lösas på bättre väg. Och vad det gäller kriget så var alla inblandade samma kålsupare, ingen var skuldfri. Men däremot läggs det av media all skuld på serberna i serbien. Medan ingen har pekat finger åt kroaterna, muslimerna, kosovoalbanerna och skuldbelagt dem.Trots att man vet att de också bär stor skuld i det hela och har begått hemska brott mot serberna.
             ..Och det är av samma anledning som media idag inte heller vill skuldbelägga MENAinvandrare, muslimer för brott de begår, eller dess kostnader för det svenska samhället. Istället har media hittat sin syndabock till allt, dvs. svensken och det svenska samhället, och då spelar sanningen ingen roll. Nyansering och fakta behövs inte, utan man kör bara på med sina lögner, mörkläggningar, snedvridningar, tystnad och skuldbeläggning av ”rätt” grupp. alltså samma sak som man gjort mot serberna.

          Att jag skall visa respekt för andra, det gör jag varje dag. Och det är något jag förväntar mig även av andra personer i det svenska samhället. det är också en anledning till varför jag röstar SD.

          …en sak till, jag är inte från serbien!!!!! Så har du synpunkter på dem, så ta det hellre med dem.

      • Anonym

        Bla bla bla… När ska serberna sluta se sig själva som offer för bosniaker, kroater och albaner mm? Om det är några som ni har varit/är offer för så är det era egna politiker. Det var faktiskt era politiker, som ni själva har valt, som förstörde hela Jugoslavien. Hur då? Jo, för ni serber ville dominera över alla andra nationer varför alla, en efter en, valde att dra sig ur Jugoslavien.  Slovenien, Kroatien, Bosnien och Kosovo bröt sig loss för att de inte kunde stå ut med den diskriminering, förtryck och serbiserings-process  från serbernas sida. Hur fan kan serberna fortfarande hålla på och klaga på andra? Har ni helt plötsligt glömt att Serbien var det rikaste landet i f.d. Jugoslavien när man pratar om militär utrustning? Den största artillerin låg i Belgrad och den använde ni flitigt mot alla de folk som utropade sig som självständiga från Jugoslavien. Tyvärr för er nationalister att eran dröm om ett ‘stor-Serbien’ aldrig slog ut.  Ni får dock fortsätta begråta er själva hur mkt ni vill, om det får er att må lite bättre :)

        • Anonym

          Vet inte varför du tror jag är serb? Men din tro att jag är serb, är lika roande som din förklaring till serbernas frustration. 
          Att sen kalla personer som tycker annorlunda än dig för ”idioter”, visar ju egentligen bara på hur långt du kommit i din personliga utveckling. Du har en bit kvar, om man säger så.

          Och det är väl ganska tydligt att serberna har varit i samma muslimsituation som vi i sverige nu ställs inför. Du kan snacka din gojja hur mycket du vill, och skuldbelägga folk, slänga med lögner och svammel, men fakta kvarstår ändå. Och jag håller med Jimmy Åkesson om att vi har mycket att lära från Kosovokonflikten, där serberna förlorade en del av sitt land till muslimer genom att ge efter mer och mer för islam och inte ta situationen på allvar i tid. 

          En annan sak som visar på dina lögner är när du säger att ”Den största artillerin låg i Belgrad och den använde ni flitigt mot alla de folk som utropade sig som självständiga från Jugoslavien.” Vad jag vet så har varken Slovenien, Makedonien eller Montenegro behövt skjuta ett enda skott för att ta sig ur Jugoslavien och bli självständiga, men sånna teknaliteter som att hålla sig till sanningar är kanske inte så viktig när man slänger med lögner och svammel?

          Dina andra lögner, felaktiga påståenden och frågor får du nog ta upp med serberna istället.  

          • Anonym

            ‘Vet inte varför du tror att jag är serb’, nähe? Det är ju väldigt svårt att gissa det!    Allt det där som du har skrivit är rent trash utan någon koppling till verkligheten. Det är sånt som människor  i Serbien indoktrineras med redan när de går på dagis.  
             
            Vad jag vet så krigade serberna mot Slovenien i ett 10-dagars krig när Slovenien utropade sin självständighet.  T.o.m. Montenegro och Makedonien serbernas ‘ortodoxa bröder’ drog sig bort från Serbien. Jag undrar verkligen varför! 

            • Anonym

              Du har bevisat att du har mycket låg läsförståelseförmåga. Jag säger ju att jag inte är serb, vad är det du inte fattar där? Inte konstigt att ni albaner inte kan hålla er på rätt sida om lagen, när ni inte ens fattar det svenska skrivna språket!

              Sanningen om vad som har hänt och fortfarande händer i Kosovo finns att tillgå. Det gäller bara att veta vart man skall ta till sig den. Att göra det från en alban vore lika korkat som att pissa i motvind. Man gör inte sånt helt enkelt.

              Ni försöker nu köra samma sak inte bara i serbien, utan även Grekland, Montenegro, Bulgarien – Men det är klart, med din retorik så är ju även deras land albanernas. Det spelar ju liksom ingen roll att det inte är det.

              Men i ert sätt att se det hela på och som rättfärdigar er stöld av kosovo, så någon gång på dinosauriernas tid så levde där ett folk i trakten, ett folkslag som ni hävdar att albanerna härstammar från. Oh my God, i så fall så skulle skåne, gottland, småland, och halland idag tas tillbaka av Danmark, Sverige skulle ta finland, bitar av tyskland, ryssland, polen etc. för det har varit svenskt för ett par hundra år sedan.

              Men serberna kan i alla fall vara glada över att slippa er albaner numera. Det måste dem tycka är värt en bit land. Även vi svenskar skulle glatt offra en del land om vi bara slapp sånna som er.

              Sen att ni enbart håller på med smuggling av vapen, knark och kvinnor, det är ju sanning! Så varför säga något annat. Det är ju vida känt och erkänt tom. här i Sverige att kosovo enbart håller på med kriminalitet. Det är ju bara att titta på vem som sitter i toppen och bestämmer, och se vad dem personerna gjort under kriget, den krminalitet dem idag håller på med och borde stå åtalade för.

              Nej, ni har kommit mycket, mycket lätt undan med det ni gjort. Alldeles för lätt kom ni undan med era brott! Men som sagt, ni fick behålla landet som ni hade satt ut att stjäla – men ni kommer inte att kunna stjäla land från de andra länderna så att ni kan få er våta nationalistiska dröm att gå i uppfyllelse och skapa ett storalbanien.
              Vi får väl se hur länge ni får behålla kosovo. Personligen tycker jag att serberna kan låta er behålla det, det kan vara ett bra pris att betala OM de nu bara kan få slippa er i framtiden.

              Personligen gillar jag inte albaner över lag, och det säger jag trots att jag har två goda vänner som är kosovoalbaner. Men dem kan åtminstone se nyanserat på vad som hänt i kosovo, och hålla sig till sanningen. det gör att jag respekterar dem på ett annat sätt. Men sånna som du, Jesus! Ni slänger med lögner som om det var det enda ni gjorde om dagarna.

              Dock har du helt rätt i 10-dagarskriget, och jag fel! Hade glömt bort de 10 dagarna av krig.

              Den dagen fler albaner kan erkänna att ni faktiskt stulit land från serberna, samt att ni än idag fortsätter att misshandla, döda och trakasera serberna som finns kvar i kosovo, då skall jag börja se annorlunda på er som grupp. Ni får också görna sluta skjuta människor i Malmö och sluta smuggla knark.

              Som sagt, jag är inte från serbien, försök acceptera att det finns fler än serber som känner till sanningen om er!

        • Anonym

          Aj då! såg inte först att du var en kosovo-alban. Ja då förstår jag att jag trampat på ömma tår, och att du nu får användning av vänsterindoktrineringen. Klart att du också ska spy galla över serberna. För vad kan ni albaner annars förutom smuggla vapen, smugla knark och spy galla över serber?
          Så kör du på – tror du predikar inför döva öron. För ingen gillar när flyktingar och invandrat folk tar över land från från ursprungsbefolkningen. Och det eftersom vi ser samma sak pågå här i Sverige. Ja, se, ni är även bra på två saker till - barnafödande och sno land från andra.

          Så fortsätt du spy galla och beklaga dig över serberna. Tycker det är så konstigt att du inte också nämner att ni jobbar för ett stor-Albanien där ni nu idag försöker ta land från förutom serbien, också bl.a. från makedonien, Montenegro, Grekland och Bulgarien och då slå det ihop med kosovo och albanien. Fortsätter ni ert barnafödande så kommer ni snart också kanske få in Skåne i er våta dröm också? Fast ni får slås mot de andra muslimerna om det först.

          • Anonym

            Vadå ‘sno’ land? 
            Att tro att albaner snodde ‘erat’ land, DET är roande.  Ta och läs lite historia innan du börjar med din argumentlösa skit igen.  

            Sen ska ni alltid gå in på hur albaner smugglar etc. Varför inte reflektera över er själva en min eller två? Den serbiska maffian är inom topp 10 på listan över världens största maffialigor.  Varför tror du att hjärnan bakom helikopterrånarna bara råkar vara en serb? Eller att Anna Lindhs mördare vara Mijajlo Mijajlovic, en SERB? Ja som du ser, så tjänar Sverige verkligen så på att ha er serber här!  

  • Anonym

    Självklart. De är ju vita. ”Antirasist” = antivit.

  • Anonym

    Han bør nok ikke reise på ferie til Serbia  :)

  • Anonym

    Lägg ner HMF-lagen. Alternativet är att erkänna alla folkgrupper som svenskar och serber exempelvis.”Alla lika – alla olika” – så länge du har rätt etnicitet eller hudfärg dvs!

  • World Traveller

    Vid varje muslimskt terrordad saa firas det ju varlden over men Gud nade den som ”hetsar” mot araber och kallar dom psykopater. Snart gar det vael saa langt i Sverige att kritik mot islam leder till fangelse.

  • Eufrat

    ”Syftet med lagstiftningen om hets mot folkgrupp har inte varit att motverka kritik av folkgrupper eller av skilda företeelser knutna till grupperna.”

    Det beror allt på vilken folkgrupp det handlar om…

  • Anonym

    Okej att trakassera på grund av ras: alla vita.
    Serber är slaver precis som ryssar och klungas ihop bland dom vita som källan till allt ont på vår planet av etablissemanget.

  • Anonym

    Hade Fylking varit en frisör hade han dömts till skadestånd.

  • Anonym

    med den formuleringen av Anna Skarhed (JK) så öppnar det upp att säga att alla Judar är ….. och att Negroida är si… dock får man inte säga ”din dumma neger” då det verkar vara singularis……rätta mig om jag har fel …

  • Anonym

    Trevligt, lite yttrandefrihet i svensk lagstiftning för en gångs skull.

  • Anonym

    JK bör nog skaffa sig ett annat uppdrag. Han har ju helt tappat den röda tråden. Alternativt är han kompis med Fylking, Bjurwald och Aschberg.
    Vilka för mig fråmstår som de säger IDIOTER och PERVERSA Ointelligenta idoter. Fylkings uttalande är i allra högsta grad Hets mot folkgrupp. Man kan inte idiotförklarpolitikerna ger vissa order som ingen vågar förneka.a en hel befolkning för att de styrande

  • Anonym

    Det verkar som att man får hetsa vissa folkgrupper, medans hets mot andra folkgrupper fälls direkt. Allas lika värde, vart tog det vägen ?
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

    • Anonym

      Allahs lika värde menar du väl?

  • Anonym

    JK är en hycklare och om hans uttalande stämmer så borde detta vara vägledande och då kan ingen dömas för hets mot folkgrupp. Men Sverige är ingen riktig rättsstat.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Får vi inte kalla oss etniska svenskar får vi hetsa andra grupper då :P

  • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

    Byt ut serber mot judar och kriget i Jugoslavien mot situationen i Palestina så ska ni allt se att det blir eld i röven på JK…

  • Anonym

    Hehe. Jag ska sätta en egen tvist på uttalandet: Självmordsbombare hyllas som hjältar i arabvärlden för att alla muslimer är psykopater.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons