Foto: Privat

Foto: Privat

Frimurare, Israelvän och antirasist – kallas ändå ”högerextremist” i media

Publicerat den 23 juli 2011 kl 17:20
Norske massmödaren Anders Behring Breivik omskrivs som "högerextremist" på Expressens löpsedel idag. I själva verket är den 32-årige frimuraren såväl uttalad antirasist som Israelvän - och positivt inställd till homosexualitet.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Det är genom ett stort antal inlägg på den proisraeliska debattsajten Document.no som den 32-årige massmördarens politiska åsikter blivit kända i efterhand. Av dem framgår att epitetet ”högerextremist”, som svensk media använder flitigt idag, är felaktigt och att Breivik skulle passa betydligt bättre på Expressens egen ledarredaktion än i någon högerextrem gruppering.

I inläggen på Document.no säger sig Breivik visserligen vara kritisk mot kulturmarxismen och Frankfurtskolan, men det är oklart om han förstått innebörden av begreppen. Istället för Frankfurtskolan försvarar han något som han kallar för ”Vienna School of Thought”, där en av förgrundsgestalterna sägs vara den amerikanske islamkritikern Robert Spencer.

I ett inlägg på Document.no tar Breivik avstånd från de nationalistiska partierna BNP och Front National, som ofta beskrivs som högerextrema i svensk media. ”Man kan inte bekämpa rasism (multikulti) med rasism”, skriver han som förklaring.

”Vi har valt Vienna School of Thought som ideologisk grund. Det innebär motstånd mot mångkulturalism och islamisering (i kulturell bemärkelse). Alla våra ideologiska argument utgår från antirasism”.

Han skriver också:

”Vi måste därför sörja för att påverka andra kulturkonservativa till att komma med på vår antirasistiska/pro-homo/pro-Israel linje”.

Enligt norsk media har Breivik varit medlem i Norges största parti, islamkritiska och israelvänliga Fremskrittspartiet, fram till 2006. Han är också frimurare med St. Johannes lärlings grad, enligt norska TV 2.

Omodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/garningsmannen-frimurare-israelvan-och-antirasist-kallas-anda-hogerextremist-i-media Bloggar om denna artikel
  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001827797987 Bosse Lind

     Maila aftonbladet och fråga hur de kan kalla honom högerextremist med tanke på dessa saker. Länka till Fria tider, skriv att ni förväntar er ett uppriktigt svar.
    Skicka svaren till olika sidor på nätet, fria tider etc.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001827797987 Bosse Lind

     Maila aftonbladet och fråga hur de kan kalla honom högerextremist med tanke på dessa saker. Länka till Fria tider, skriv att ni förväntar er ett uppriktigt svar.
    Skicka svaren till olika sidor på nätet, fria tider etc.

  • Anonym

    Tack för god analys, bilden börjar klarna. Kan i sammanhanget nämna att de norska terrorattentaten liknar det som Gladio och Stay Behind höll på med under kalla kriget, false flag-ops som man sedan skyllde på kommunisterna för att ge dem dålig PR mm:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Stay-behind

    http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio#Norway

    En pikant detalj att undersöka vidare: med vem pratade Breivik i sitt headset som han hade på sig under skjutandet på ön?? Var det någon som coachade honom?

  • Anonym

    Nu kommer många skrika att jag är konspirationsteoretiker,men jag inte förstå varför ingen media tar upp sambandet att ABB är ”Pro-Israel” och att det bedrevs en ”anti Israel” kampanj ute på Utöja.
    Abbas var även på besök i Norge i veckan och Norge är det enda västland som erkänt Palestina som eget land.
    Norge står inte speciellt högt i kurs i Israel.
    Detta är inget hokus pokus,men sen får man väl tro som man vill om Mossad är inblandat eller om han agerade ensam.

  • Anonym

    Han är så högerextrem man kan bli.
    Jag undrar vad artikelförfattaren har tänkt ( eller inte tänkt) när han bestrider detta.

  • http://pulse.yahoo.com/_Y67UUSYGTNBYDPZ6J44RH3AD4U Freidman Fredrich

    Jag är ganska övertygad om att detta attentat bara är början då politiker och media inte alls representerar folket. Detta ”reningsbad” är nog av godo i slutändan.

    Jag håller med Anders men jag skulle inte döda för att bli av med den skendemokrati som vi lever i. Jag hoppas andra som är mindre lyckligt lottade sätter käppar i hjulet på de som styr oss.

  • http://pulse.yahoo.com/_Y67UUSYGTNBYDPZ6J44RH3AD4U Freidman Fredrich

    Jag är ganska övertygad om att detta attentat bara är början då politiker och media inte alls representerar folket. Detta ”reningsbad” är nog av godo i slutändan.

    Jag håller med Anders men jag skulle inte döda för att bli av med den skendemokrati som vi lever i. Jag hoppas andra som är mindre lyckligt lottade sätter käppar i hjulet på de som styr oss.

  • Anonym

    Lyssnade på P4 Extra idag, som naturligtivs handlade om tragedin i Norge. Hörde bl.a. nån stolle som påstod att islamiseringen av samhället bara är ett påhitt och något sådant hot kunde inte han se. Så de här moskéerna som byggts runt om i landet måste väl bara vara synvillor då.

  • Anonym

    Lyssnade på P4 Extra idag, som naturligtivs handlade om tragedin i Norge. Hörde bl.a. nån stolle som påstod att islamiseringen av samhället bara är ett påhitt och något sådant hot kunde inte han se. Så de här moskéerna som byggts runt om i landet måste väl bara vara synvillor då.

    • Anonym

      Stollen är inte värd att ta på allvar. Däremot så är inte islam det enda hotet, även om det de facto är ett stort problem. Det etnogenetiska är av betydligt allvarligare natur.

      Handskakning

    • Anonym

      Stollen är inte värd att ta på allvar. Däremot så är inte islam det enda hotet, även om det de facto är ett stort problem. Det etnogenetiska är av betydligt allvarligare natur.

      Handskakning

    • Anonym

      Stollen är inte värd att ta på allvar. Däremot så är inte islam det enda hotet, även om det de facto är ett stort problem. Det etnogenetiska är av betydligt allvarligare natur.

      Handskakning

  • Anonym

    Nackskott på förövaren! Fiffelmedias exploaterande av händelsen var fullt väntad. Hade det inte varit för att attentaten riktade sig mot politiska institutioner så hade jag snarare trott att gärningsmännen var ett i princip opolitiskt, rotlöst och massakerbenäget infött resultat av 1968 års kulturrevolution och skräpamerikaniseringen.

    Eftersom den blodiga incidenten förstås utnyttjas fullt ut av etablissemanget, så finns alltid den lilla risken att det rör sig om en sammansvärjning från elithåll. Jag tror det inte, men för att ge de konspirationshypotetiska ett prövoben inför framtiden:

    Ifall en mängd liknande ”högerextrema” våldsdåd utspelar sig runtom i Europa under den kommande tiden, och ifall kriget mot terrorismen (med dess redan instituerade övervakningsfunktioner av det egna samhället) övergår i ett krig mot högerextremismen med totalitära förtecken, så är risken stor att det rör sig om en verklig sammansvärjning.

    F.ö. har motpolarna skrivit ett antal små inlägg om händelsen, Breivik och den mediala uppvaktningen:

    Terror i Norge (Jonas de Geer): http://jdg.motpol.nu/?p=1748
    Händelserna i Norge (Oskorei): http://oskorei.motpol.nu/?p=5442
    Ur ett högerradikalt perspektiv Anders Behring Breivik (Tristan): http://tristan.motpol.nu/ur-ett-hogerradikalt-perspektiv-anders-behring-breivik/
    Perspektiv på Breivik (Oskorei): http://oskorei.motpol.nu/?p=5454
    Norge igen (Jonas de Geer): http://jdg.motpol.nu/?p=1762

    ”Man kan här också notera att hittills talar mycket för att den
    misstänkte i sin världsbild har mer gemensamt med tunga aktörer inom
    etablissemanget än med den identitära världsåskådningen. Den
    israelvänliga
    islamiseringsdiskursen är i grunden en liberal världsåskådning, med kopplingar till
    internationell praktik. Samtidigt är den, genom sitt avståndstagande
    från det etniska perspektivet och från repatrieringspolitik, en såpass
    impotent världsåskådning att den ofta föder en frustration som tar sig
    uttryck i utbrott. Vanligtvis på kommentarsfält på internet, men ibland
    också i en fysisk verklighet.”

    - Händelserna i Norge, av Oskorei

    Handskakning

  • Anonym

    Massmedia förvränger så man mår illa.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Massmedia förvränger så man mår illa.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Massmedia förvränger så man mår illa.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Massmedia förvränger så man mår illa.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • http://manckerstroem.wordpress.com/ Manckerstroem

    Här gäller det nu för de regimvänliga svenska medierna att med alla krafter försöka att med full metal desinformation få dessa norska dåd att framstå som nationalistiska/högerextrema terrordåd. Det i sin tur legitimiserar registrering och negativ särbehandling av nationella rörelser och åsikter i Sverige. Ju mer regimens media kan få oliktänkande opposition i Sverige att framstå som potentiella terrorister, ju lättare grundar man för avlyssning och registrering. Ett drömscenario för Ask och hennes internationella superregister, Expo och andra destruktiva regim/skattefinansierade parasitorganisationer. Europol är inblandade och aktiverar gärna sin speciella terroristspaning i norden, som media deklarerade i går Lördag. Finns inte förutsättningarna för att dränera samhället på demokrati, skapa dem, om så med dårarnas hjälp.

  • http://www.facebook.com/daaaxelsson Kjell Axelsson

    tycker att han har förvärkat sin rätt att leva.har man dödar så måga och står för det,då behöver man ingen rättegång för han ska inte ha sån rätt grrr och ännu mindre en chas till att läsa om säg själv och så han kan njuta av sitt sjuka tilltag illdåd.lider med norge och dom som förlora sina nära och kära och sina vänner i det här illdåtet av en sån sjuk jävel fy fan säger jag.ska be för alla som blivit berövade av honom .han kan inte be till gud om förlåtelse för om jag var en gud så skulle jag inte kunna göra det.bara vända mej om och gå. lås in honom och släng nycken till cellen och låt honom dö där.21 år på kåken och sen fri nä då e det ännu sjukare och ett hån mot dom som mist sina nära och kära.nä fri ska han bli genom döden och inget annat sätt i vård för en sån kan inte och ska inte ha sånt.döm han till döden.låt dom som mist sina barn bestämma hur dom vill att han ska ha för straff.vist jag e i mot döds straff men så här många unga som mist sina liv som så unga som dom va så finns det ett undantag i min ståpunkt.mvh och ett medlidande till dom som mist sina barn i det här illdådet må gud hjälpa er meder sorg ni har i era hjärtan just nu

  • http://www.facebook.com/daaaxelsson Kjell Axelsson

    tycker att han har förvärkat sin rätt att leva.har man dödar så måga och står för det,då behöver man ingen rättegång för han ska inte ha sån rätt grrr och ännu mindre en chas till att läsa om säg själv och så han kan njuta av sitt sjuka tilltag illdåd.lider med norge och dom som förlora sina nära och kära och sina vänner i det här illdåtet av en sån sjuk jävel fy fan säger jag.ska be för alla som blivit berövade av honom .han kan inte be till gud om förlåtelse för om jag var en gud så skulle jag inte kunna göra det.bara vända mej om och gå. lås in honom och släng nycken till cellen och låt honom dö där.21 år på kåken och sen fri nä då e det ännu sjukare och ett hån mot dom som mist sina nära och kära.nä fri ska han bli genom döden och inget annat sätt i vård för en sån kan inte och ska inte ha sånt.döm han till döden.låt dom som mist sina barn bestämma hur dom vill att han ska ha för straff.vist jag e i mot döds straff men så här många unga som mist sina liv som så unga som dom va så finns det ett undantag i min ståpunkt.mvh och ett medlidande till dom som mist sina barn i det här illdådet må gud hjälpa er meder sorg ni har i era hjärtan just nu

  • Anonym

    Expo frontfiguren och sk expert  Daniel Pool var förståss med i NRK igår. En Norsk expert, vet ej vad han heter, framförde försiktigt att ett öppet samhälle innebär, att även de som inte delade den sk korrekta åsikten, skall få framföra sin åsikt. Såg Ohly och KD Göran i TV, de vill förståss helt strypa oliktänkande att uttala sig. Alla skall omhulda multikultin.

  • Anonym

    Det är omöjligt att hitta motsvarande utpekning av en gärningsman aldrig någonsin har jag sett eller läst en så tydlig beskrivning Norsk, Etnisk Norsk, Blond bla bla bla och naturligtvis inte minst skriker man högerextremist högerextremist…

    Höger vänster – som alla vet går man tillräckligt länge åt höger eller vänster så möts man ju faktiskt till slut

  • Anonym

    Tittade på TV nyheterna idag på söndagsmorgonen man gör politik av det hela. Nu går det bara ut på att skapa ett ännu extremare samhälle med ännu högre invandring den komme man nog att försöka få fri innan 2014 för då lyckas ingen ändra på det sen.

  • Anonym

    Vad är en en högerextrem då?

    • Morningstar

      Allting till höger om Juholt.

    • Anonym

      Enligt Expo, att du vill bevara ditt land(nationalist).
      Enligt verkligheten, en antinationalist(expoit)

    • Anonym

      Någon vars värdegrund i de viktigaste frågorna (demografin och etnogenetiken) inte faller regimen i smaken.

      Handskakning

  • Anonym

    Afaiterna är aningen svårare att komma åt.Dyker alltid upp maskerade och skapar kaos där dom kan. Inte organiserade som politisk organisation utan med rent anarkistiska metoder.Vänsteretablissamanget i Sverige tar inte avstånd från huliganerna när dom stör politiska möten.SD drabbas om och om igen av detta slödder. Sveriges demokratiskt valda statsminister tycker det är ok. Det är absolut inte ok. En vänstervriden högerman som statsminister. Många undrar. Allt går ut på att närma sig mitten i politiken.Finns nog med små mittenpartier,en del på väg att åka ur riksdagen.Privata uttalanden har du gjort Fredrik när du var i Finland. Då sa du att Sverige har tagit emot alltförmånga på för kort tid. Stå för det här hemma också. Stå för det så slipper du dom små skitpartierna i alliansen. Du skulle kunna regera ensam och slippa dom förhatliga Sd. som vågmästare. Prova för en gångs skull att stå för din egen åsikt. Men du är tydligen den fegaste politiskt korrekta statsmininster Sverige skådat.
    Till och med Göran Persson varnade för social turism med öppna gränser.Nu skiter han i det.Men han hade rätt.Och det var det enda han hade rätt i. Resten av hans gärning vill vi helst glömma. En annans gärning vi också gärna vill glömma är Olof Palmes. Högadels Palme som med sina kommunistiska värderingar och förödande retorik fick stora delar av Svenska folket på fall. Hörde på många arbetsplatser lovorden från lite mindre vetande arbetskamrater: Palme är bra han. Vad är Palmes bidrag till det vi lever idag i? Jo hela skiten. Skall inte pissa på hans grav. Men det skulle inte störa mig om jag var nödig.

  • Anonym

    Är helt övertygad om att dådet berodde på stor frustration angående invandringen.Har läst mycket på sistone om överfallsvåldtäckter i Norge som förövats av icke nordiska medborgare.Vem attackterar man då.Jo just dom som ansvarar för att situationen blivit som den är.Dom som släppt in drägget i landet.Att han just attackerade lägret med blivande landsförrädare var väl inte en tillfällighet.Det var smart o kallt uträknat.Men ändå för jävligt.Tycker nog att AFA och svenska vänstern bör hålla en låg profil med tanke på vad som hänt. Sk.överkörda dårar finns lite varstans.

    • Staffan_H

      Kul att du försvarar hans gärningar, verkar vara helt ok att skjuta barn för din del,det är smart och kallt uträknat. Och så har du mage att prata om drägg! Ja du har rätt, det verkar finnas dårar varstans. 
      Medskyldig.

      • Anonym

        Jag tror inte att hon försvarar f-nskapet. Däremot påpekar hon någonting högst troligt – att galenpannan fick drivkraft till dådet av frustration över samhällsförfallet.

        Frustration över sin egen i princip liberalt impotenta hållning mot invandringen (ex. inte minsta tanke på storskalig repatriering) – en tankegång som inte presenterade gångbara lösningar – kan därtill ha spelat in. (Även om jag själv i regel inte förväntar mig att värdeliberalt folk har det vrickade drivet som krävs för sådana blodiga attacker.)

        Vad vet vi? Svaret kan komma fram senare, möjligtvis efter psykologiska undersökningar.

        Lägg därtill märke att enstaka urflippade européer – med rätta arga på det folksjälvmordiska förfallet – kan dyka upp i liknande våldsdåd i framtiden, tyvärr. Bäst vore ifall varenda j-vel kunde hålla tillbaka våldet innan brott eller kollektiv nöd och folkuppbåd kräver våldsbrukning. Inte många vill se en våldsam lösning på den vansinniga situation som eliten har försatt folket i.

        Handskakning

        • konrad gunnarsson

          Tror inte du kan förklara det hela med frustration, fast det kan vara en delorsak. Denne föraktlige barnamördare drivs också av samma patetiska självöverskattning som besjälade SS-männen och liknande organisationer då det begav sig, med skilnaden i detta fall inte på rasbiologisk bas utan ”kulturrasistisk”, om ordet existerar. Jag har läst en del av hans ”manifest”, något virrigare kan man knappast tänka sig, då han tydligen är övertygad om att gärningar som de vi nu sett, skall trigga i gång en allmän europeisk aktion mot muslimer. Den logiska kädjan brast, innan den ens blev kedja…eller brinner europeer för att slakta sina söner och döttrar för att komma åt muslimer? Tror ju inte det…

          • Anonym

            Det hela kan säkerligen inte förklaras med frustration, där är vi överens. Jag skulle dock inte vara förvånad om det är en delorsak.

            Det är mycket riktigt någonting fel här med Breiviks dåd, utöver själva mördandet (för vilket han förtjänar att steglas och  träs på ett hjul till allmän beskådan).

            Handskakning

          • Anonym

            Det hela kan säkerligen inte förklaras med frustration, där är vi överens. Jag skulle dock inte vara förvånad om det är en delorsak.

            Det är mycket riktigt någonting fel här med Breiviks dåd, utöver själva mördandet (för vilket han förtjänar att steglas och  träs på ett hjul till allmän beskådan).

            Handskakning

  • Anonym

    http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD/2083-AEuropeanDeclarationofInd.html

    Här kan man ladda ner Anders ”bok” där han redogör för allt..

  • Anonym

    Kan detta vara en oerhört frustrerad norrman som anser att politikerna inte bryr sig ett dugg om norsk-norskar…?

    Så att han inte ser någon annan ”utväg” än att ta död på så många blivande politiker som möjligt, som i hans ögon är ”farliga” för Norge och norsk-norskarna i framtiden??

    • http://profiles.google.com/pirinhagbg Fredrik Larsson

      Det tror jag är hans motiv.
      En hämnd för det mångkulturella samhället, tror jag.

      • Staffan_H

        Och när tänker ni gp ut och mörda oliktänkande barn? Hur FAAN kan ni försvara hans gärningar? Är det så nazister tänker – mörda barn som kan växa upp till något man inte vill?

        • Anonym

          Var det några andra, eller var det du som hade skrivit liknande på andra ställen? I alla fall så måste jag be dig att förstå det analytiska här. De talade om motiv. Jag har svårt att tänka mig att någon tar massmördaren i försvar…

          Handskakning

  • http://profiles.google.com/gamemetro2033ps3 Johann Schumacher

    Hmm intressant, men frågan är om det verkligen han som låg bakåm bombdådet ?!? Eller så var det Muslimerna igen =( Idag är man Rasist om man står på Israels sida och inte Palestinas rätt SJUKT =(! Men snubben verkar vara AS ball i alla fall faktiskt, dock inte hans handlingar om det verkligen var han =(

    Trevlig Helg alla =)!

    • Anonym

      Tja, det finns ju ganska många vittnen. Och jag tycker inte att man är så ball om man med den hjärnan begår sådana handlingar.

  • Anonym

    Testa att posta något om hans Israel-vänlighet på Politiskt Inkorrekt vetja. :)

    • http://www.facebook.com/people/Gustaf-HauRuck/100002231818601 Gustaf HauRuck

      haha, ja tjena. OBS! han lämnade en video till oss!!!
      http://www.youtube.com/watch?v=vQOfH8Dj1mw

      • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

        H*lvete! Han är en ren och skär hjärntvättat frimurare! 

        Det är dags för folk att börja studera frimurari, jesuiterna, tempelriddarna, Vatikanen och Knights of Malta på riktigt! Annars kommer folk aldrig att förstå NWO:s syfte! Man kommer att fortsätta anklaga sionister eller islamister eller något annat trams utan att verkligen förstå hur det hela hänger ihop! 

        Anders BB var en lågnivå frimurare, en nyttig idiot åt Illuminati. Vi kommer att få se flera sånna fall om vi inte är berädda att studera illuministernas alla hemligheter! 

        William Cooper hade RÄTT!

        • Morningstar

          Han kan mycket väl vara en Manchurian Candidate. Har jag rätt så tror jag inte att han blir långlivad. Tydligen fick han militär utbildning i USA så helt otroligt är det inte.

          • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

            Militär utbildning i USA?! länka gärna!

            • Morningstar

              Ick, jag minns inte var jag såg det. Men det var mer en kommentar än ett inlägg i sig har jag för mig så det kanske kan bli lite knepigt att hitta. Med lite tur dyker det upp igen om ett tag ju mer man granskar hans bakgrund. Lena Holfve har uppmanat folk att hålla ögonen öppna om det kan vara droger inblandade. Hon har lång erfarenhet som nämndeman även om hon inte jobbar med det längre och enligt henne hade 9 av 10 problematik med antingen alkohol eller knark. Hon säger också att medierna kommer försöka mörka det eftersom dom själva många gånger är missbrukare. Sprit i kombination med Rohypnol eller anabola är teorier som ligger bra till just nu.

              • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

                Ja, det vore bra om nån kunde få tag på ett medicinsk bakgrund. Då skulle man kunna få lite klartecken om hans bakgrund. Han kan fortfarande vara ett MK-Ultra fall som jag misstänker. Han har ingen tidigare kriminell bakgrund, precis som de flesta MK-Ultra fall.

      • Anonym

        Videon är redan borttagen. Konstigt eller?

    • Anonym

      Jag vet hur PI funkar för mitt tredje konto rök i förra veckan pga att jag sa en sanning som dom inte tålde att läsa. PI är minst lika PK som vanliga dagspressen för man åker rakt ut i rännstenen vid minsta övertramp. Så därför tänker jag aldrig mera att skaffa någon ny inloggning hos dem. Alltså om man inte får skriva så nedsättande som det bara är möjligt om det kriminella slöddret så finns det ju ingen anledning att kommentera en artikel eller andras inlägg alls. PI skyddar sej med att sådana som jag skrämmer bort nya läsare men det tror jag inte stämmer. Fria Tider verkar att ha lite mera svängrum för sunda åsikter och hårda ord.

      • omnirasa

        Jag håller helt med. Det verkar vara rätt omogna människor bakom PI, och de borde definitivt gå en charmkurs innan de blockerar folk som inte ens brutit mot deras egna kommentarsregler.

      • omnirasa

        Jag håller dock inte med om att man ska häva ur sig vilken smörja som helst när man kommenterar, bara för att möjligheten finns. Fria Tider skulle må bra av en viss moderering också.

        • Morningstar

          Enda anledningen att jag ibland uttrycker mig ofint är bara för att jag vet att det retar gallfeber på pk-packet. Lite nöje kan man ju få unna sig. Fast iom det som nu har hänt i Norge och den backlash som väntas för alla oss islam- och invandringskritiker så kan jag mycket väl tänka mig omvärdera just den policyn. Jag tror att svåra tider väntar nu och att politikerna kommer försöka reglera internet, ivrigt påhejade av våra fulmedier naturligtvis. Men sedan måste man tänka på en sak, alla nyvaknade. Jag vaknade själv sent, 2008 och jag blev tvärilsk när jag insåg hur lurad jag hade blivit. Finns nog många som är i den processen just nu och jag kan förstå deras reaktion eftersom jag själv varit där. Tycker själv jag har lugnat ner mig betydligt det senaste 1½ året jämfört med tidigare. Det lugnar liksom ner sig lite efter ett tag.

          • Anonym

            Tro mig, det finns ingenting som gör politiskt korrekta fundamentalister så arga som sakliga och lugna argument som plockar ned dem från sina luftslott. Den indignerade ilskan kan inte irritation över ofint språk mäta sig med på långa vägar.

            Handskakning

      • Morningstar

        Jag blev bannad för att ha skrivit MENA-pack. Har sett betydligt värre uttryck passera utan åtgärd. Tydligen är somliga mer jämlika än andra. Dessutom svänger dom sig själva med uttryck som av kommentatorerna är absolutely verboten. Hyckleri är bara förnamnet.

  • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

    ”Kristen” och Konservativ” addades först IGÅR på hans FaceBook sida! Vem gjorde detta!? 
    http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2011/07/who-added-christian-and-conservative-to-norway-shooters-facebook-page-yesterday.html

    • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking
    • Anonym

      Den som kallar Breivik för kristen vet inte vad det betyder att vara kristen!
      Vem som är kristen bestämmer Gud och Guds Ord kan vi läsa i Bibeln.
      Jesus: ”Sannerligen, jag säger dig: den som inte blir född på nytt kan inte se Guds rike.”(Joh 3:3)
       
      Det betyder, att jag en dag i mitt liv ber till Jesus, att bli född av Hans Ande.
      Om vi inte vet vad det betyder att vara kristen så blir det bara lögn och förvirring.
      Därtill kommer, att en kristen älskar även sina fiender.
      Jesus: „Älska era fiender! Be för dem som förföljer er! Då visar ni att ni verkligen är barn till er Far i himlen.“
      (Matteus 5:44)

      • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

        Han är en frimurare. Vilket i själva verket är motsattsen till kristendomen.

  • Anonym

    Svenskhatet är TOLTALT!

    Man försöker SÄNKA SD här hemma!!

    1. SVT RAPPORT sa att Kent Ekeroth gjort ISLAMISKA kopplingar när han skriver vilka TROR NI?

    2. SVT RAPPORT TEG om islamister tog på sig ansvaret!

    3. SVT RAPPORT interjuvade UNGA MUSLIMER som bjöd in ÖKÄND HOMOHATARE i våras!

    • omnirasa

      Jag måste tyvärr konstatera att mitt förtroende för Kenth Ekeroth sjönk som en sten när jag tittade på hans Twitter. Språkmässigt ser det ut som en fjortisunge som skriver. Inget man förväntar sig av en riksdagsman i alla fall.

  • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

    Expo kan inte skilja mellan nationalister och nationalister. På ena artikeln säger de att han var medlem i nodisk.nu och på nästa artikel skriver de att han ville ha ett norskt EDL. 

    Om de nu är ”experter” på ”högerextrema” rörelser så borde de ha koll på att de som hänger på Nordisk.nu avskyr de pro-israeliska EDL.

    • http://www.facebook.com/people/Varenus-Luckmann/1497670917 Varenus Luckmann

       Nordisk.nu är ju dock fullt med sionistkramande identitärer och potentiella EDL:are, så det är väl ingen överraskning om han varit aktiv där?

      • Anonym

        ”Sionistkramande identitärer och potentiella EDL:are”?

        Sedan när blev identitärerna sionistkramande och potentiella EDL:are? Identitärerna blir väl snarare, lika felaktigt, anklagade för att vara muslimkramare.

        Det finns naturligtvis enskilda identitärer som kan ha åsikter i den ena eller den andra riktningen vad gäller problemet med sionism/judisk makt och problemet med Islam.

        Men att säga att nordisk.nu skulle vara fullt med sionistkramande identitärer är felaktigt, fullt av identitärer möjligtvis men i sionistkramande.

        Jag tycker nog att identitärerna ofta är den grupp som är mest balanserad i sin kritik av samhället, och som på ett moget och intellektuellt sätt kritiserar både judisk makt och islamiseringen av Europa.

        Detta skriver jag utan att hålla med identitärerna, som inte heller är en homogen grupp åsiktmässigt, i alla frågor och utan att själv beteckna mig som identitär.

  • Anonym

    Enligt aftenposten och Epo har han varit medlem på nordisk.nu
    man presenterar dock inga inlägg av honom.

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4181616.ece
    http://expo.se/2011/terrormisstankt-aktiv-pa-nazistforum_4190.html

  • Anonym

    Nu har pk-media i sverige fått ett riktigt fett köttben att gnaga på och de kommer att hålla på länge med det. Tyvärr så kommer nog detta att göra att den sunda debatten och kritiken mot islam som har varit under uppsegling under våren kan komma i skymundan.

  • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

    OBS OBS OBS! 

    Fjordmann var inte Anders BB! 

    Gates of Vienna dementerar. Även Hans RUstad från document.no dementerar detta! 

    http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/07/for-record.html 

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4181106.ece 

    • Morningstar

      Även Steen på Snaphanen har dementerat det.

  • Anonym

    Är det inte så enkelt som att han avskyr invandringen till Norge, och vill protestera mot detta. Protesten tog ju sig vansinniga proportinoner.

  • Anonym

    Är det inte så enkelt som att han avskyr invandringen till Norge, och vill protestera mot detta. Protesten tog ju sig vansinniga proportinoner.

  • http://twitter.com/HelenaPalena Helena
  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    En nationalist som mördar det folk man vill ska skyddas och bevaras? Nja, jag tror inte det. Det här verkar vara en person som har all möjlig gegga i huvudet, men någon nationalist är han definivt inte.

    • Anonym

      Han likviderade ju sossar/vänster/marxister/kommunister vilket han ansåg som fiender och förrädare.

      • Anonym

        En nationalist tänker inte som vänstern gör.
        Alltså ser man inte ens folk som en grupp med olika åsikter där vissa är värda mer och andra mindre. Utan man ser dom som 1 enhet och därav är dom politiska skillnaderna ointressanta.

        Alltså skulle aldrig en nationalist döda sitt eget folk!

        • Anonym

          God poäng, även om det snarare är sannare att säga att en nationalist inte vill döda sitt eget folk. Min första reaktion på att det var en norrman som utförde massakern var just: ”Hur f-n kan han döda människor ur sitt eget folk?”

          Att de är sossar osv. spelade betydligt mindre roll (särskilt eftersom de mest bara är förledda ungdomar). Det hade förstås även varit rejält fel och avlivningsförtjänt att masslakta utlänningar, men att masslakta sin egen stam är helvetiskt groteskt.

          Handskakning

        • Anonym

          God poäng, även om det snarare är sannare att säga att en nationalist inte vill döda sitt eget folk. Min första reaktion på att det var en norrman som utförde massakern var just: ”Hur f-n kan han döda människor ur sitt eget folk?”

          Att de är sossar osv. spelade betydligt mindre roll (särskilt eftersom de mest bara är förledda ungdomar). Det hade förstås även varit rejält fel och avlivningsförtjänt att masslakta utlänningar, men att masslakta sin egen stam är helvetiskt groteskt.

          Handskakning

  • Anonym

    Jag anser att det råder definitionshysteri när man tillskriver honom alla möjliga åsikter som han har eller inte har. Han var motståndare till islamiseringen och mot massinvandring. Utöver det hade han en rad andra åsikter som kan placera honom nästan var som helst på den politiska skalan. Han angrep socialdemokratiska mål för att socialdemokratin enligt honom var de främsta förespråkarna för de två politiska inriktningar han hatade mest (islamiseringen och massinvandringen). 

    Nästa fråga är om han är en modern variant av Engelbrekt, en viking som försvarade Norge eller bara en förvirrad galning. Jag har inget eget svar, ni andra kanske har det.

    • Anonym

      Den misstänkte var inte nationalist, vilket borde räcka långt som definition.

      Allt annat är mest propaganda från den misstänkte och massmedias olika politiska agendor.

      • Anonym

        Det räcker inte lång för vad är en ”nationalist”. Även det är ett ganska flytande begrepp.

        • Anonym

          Mer flytande än det behöver vara.

          Nation:
          Folk i ett land; med tanken särskilt riktad dels på gemensamhet i härstamning, språk, kultur o. d.,
          dels. på bosättning i samma land, gemensamhet i styrelse o. d.; i sht
          numera ofta med tanke på att de olika individerna inom folket mera
          allmänt ha känsla av samhörighet. (källa SAOB)

          Bevarandet av detta borde rimligtvis var minsta gemensamma nämnare för nationalister.
          Där faktorn(härstamning) inte är att ses som som främsta faktor av en slump. Utan den fallerar allt annat. Förstår man inte detta är man inte nationalist.

          Givetvis är nationalism något komplicerat.
          Men att propagera för/emot vissa politiska internationella rörelsers är inte nödvändigtvis uttryck för nationalism. Snarare kontraproduktivt skulle jag tro?. För att inte tala om att mörda sina egna med samma specifika ideologiska mål.

    • http://www.facebook.com/people/Varenus-Luckmann/1497670917 Varenus Luckmann

       Jag kan svara på det.
      En förvirrad galning.

      En fullkomligt vrickad vansinnestokig dåre av episka format.

  • http://www.danielhammarberg.com/ Daniel Hammarberg

    Jag har gjort en kort svensk sammanställning av de citat som mest åskådliggjorde hans ideologiska profil på http://www.danielhammarberg.com/breivik.html . Engelsk översättning av samma stycken på http://danielhammarberg.blogspot.com/2011/07/anders-behring-breivik-oslo-shooter-and.html . Intressant att han egentligen försökte få folk att ignorera alla andra frågor än kampen mot islam och multikulturalismen, han ville inte ens att ekonomiska frågor skulle få splittra, än mindre synen på sodomi.

    • Anonym

      Intressant. Jag har i ärlighetens namn lite svårt att tro att en sådan värdeliberal person skulle begå massmord. Men i denna värld finns plats för alla typer.

      Handskakning

  • http://www.youtube.com/user/MetalHeadViking MetalHeadViking

    Sky News intervju: 

    ”The shooting came from all different directions.” 

    GM var tydligen inte ensam! 

    Har även fått in information om att att TV2 den 21 july rapporterat om att uniformerade soldater patrullerade området där bomningen skedde. 

    Ytterliggare kommer det info om en explotionsexpert som säger att så som det ser ut , så kom explosionen från underifrån, alltså under byggnaden. Dessutom pågick det tydligen ett väg och kloakarbete dagarna innan attentatet. 

    Tänk också på att attacken utfördes under semestertider och att ytterst få befann sig i området. 

    Det hela känns mycket märkligt. 
    http://uk.news.yahoo.com/terrified-teen-escaped-norway-gunman-190442081.html

  • http://www.facebook.com/people/Varenus-Luckmann/1497670917 Varenus Luckmann

    Saken är ju den att för en gångs skull så handlar
    det ju faktiskt om en högerextremist. Någon som faktiskt kan definieras
    som ”höger” och själv identifierar sig med begreppet. Kapitalist,
    sionist, osv, osv.

    Då kör de på som ”Högerextremist” ändå, i hopp
    om att deras hjärntvätt om att nationalister är ”höger” ska ha fastnat
    under alla dessa år.

    Det här är första gången jag hör media faktiskt
    använda den termen i rätt sammanhang. För första gången så är det inte
    Orwellianskt nyspråk som klingar.

    Han är en kapitalist, prosionist, antirasist, kristen och konservativ – han skulle passa in på vilket amerikanskt neocon-möta som helst.
    För
    första gången på mycket länge så har media rätt när de kallar någon
    högerextremist. En pro-sionistisk, pro-homosexuell, kristen frimurare
    och frimarknadskapitalist till EDL-supporter är så långt från
    nationalist man kan komma utan att själv vara jude.Det enda den här mannen saknar är krulligt hår, blomkålsöron och krokt näsa.

    • Anonym

      De politiska begreppen höger och vänster är ju minst sagt luddiga. Liberaler, alltså kapitalister, placeras väl, rent historiskt, till vänster t ex, och i så fall är ju även Breivik att beteckna som vänster.

      Personligen så försöker jag undvika att kalla mig för vare sig höger eller vänster just därför att det är upplagt för missförstånd vad man än väljer att kalla sig.

      • http://www.facebook.com/people/Varenus-Luckmann/1497670917 Varenus Luckmann

        Ännu luddigare blir det när du menar att liberaler är kapitalister.

        Men viktigare att förstå är din poäng med höger jmf. vänster; Hela taktiken att infördela politik i ett höger-vänster spektrum med diametralt motsatta sidor är fullkomligt infantilt. Jag fullkomligt förkastar hela det tankesättet och definierar mig själv som tredjepositionist av flera anledningar, inte minst faktumet att det får folk att reagera och ta ett intresse i vad det betyder, vilket ger en tillfället att förklara bristfälligheten i det traditionella vänster-höger-spektrumet.

        Nationalismen och därtil Nationalsocialismen är bortom höger och vänster.

        Men om vi nu nödvändigtvis ska använda ”Vänster” och ”Höger”, så verkar ju Anders Behring Breivik nästan hoppa mellan sina ”-ism”:er i ett försök att vara så höger som högern möjligen kan vara. Kapitalist, konservativ, sionist, frimurare samtidigt som han är anti-rasist. Fullkomligt vrickad människa. Han är som en levande parodi på ett mer traditionellt högerspöke.

        • Anonym

          Jag uttryckte mig lite klumpigt när jag skrev att ”liberaler, alltså kapitalister”.

          Vad jag menade var att kapitalismen, och förespråkandet av en fri marknad, är en del av liberalismen, och att då Breivik, som uttalat sig positivt om en fri marknad, därav möjligen kan betecknas som liberal, och följaktligen ”vänster” enligt ett äldre sätt att använda begreppen.

          Jag vet dock inte om han är att beteckna som liberal i andra frågor. Han tycks beteckna sig som kulturkonservativ. På vilket sätt han skulle vara kulturkonservativ, och ”höger” har jag inte riktigt fått någon uppfattning om.

          Han verkar dock ha åsikter som nog många identifierar med amerikanska ”högern” (anti-islamism, kapitalism, sionism och kristendom) med undantag för hans toleranta åsikter om homosexualitet,

ISRAELLOBBYN PÅ KRIGSSTIGEN: Ett stort antal offentliga personer har gått med i gruppen som stöder skribenten Anna Ekströms anonyma angrepp på Ingmar Karlsson, där han bland annat påstås förespråka "en ny Förintelse".

Hatgrupp på Facebook mot svensk författare

Israellobbyn på krigsstigen efter bok. Nu smädar rörelsen författaren Ingmar Karlsson i en kontroversiell protestgrupp på Facebook.

Ge ett bidrag

Fria Tider får inga skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


donera med bank
Annons
Live TV
Live TV


Annons
Kultur
Montage: Fria Tider

Frankfurtskolan under luppen. Paul Gottfried skriver om uttrycket som vänstern inte vill höra.

Nyheter
John Derbyshire.

Tecken i tiden. Ännu en konservativ legend har rensats ut i det allt mer vänsterkorrekta USA.


Pressbild: KD

Birro med KD på första maj. Även veteranen Ingegerd Troedsson, 82, ska tåga med KD i år.


FINNS INGA SVENSKAR. Invandrarakademikern Michael Azar har genomskådat svenskarna. Vår gemenskap bygger på rasism och är "bara fantasier".

Svenskhet existerar inte men när den existerar är den rasistisk. Så går tongångarna när SvD bjuder in kulturmarxister till diskussion.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

Faksimil ur polisens efterlysning.

Inlagd 11 maj 2012
Sparkade liggande man i huvudet

Läs mer

Foto: PressTV.ir

Inlagd 9 maj 2012
Interpol efterlyser Iraks vicepresident

Läs mer

Känner du igen kvinnan på bilden? Kontakta Efterlyst på 08 702 00 90.

Inlagd 27 jan 2012
Livscoach lurade klienter på 700 000 kr

Läs mer

Foto: Polisen

Inlagd 8 jan 2012
Våldtog i tunnelbanan – fastnade på bild

Läs mer

Flashback

Inlagd 28 dec 2011
Försvunnen flicka framträdde på Flashback

Läs mer

Danska Ekstrabladet (vänster) och svenska Kvällsposten (höger).

Inlagd 9 okt 2011
Svensk specialitet: Anonymiserad efterlysning

Läs mer

Foto: Arkivbild

Inlagd 20 aug 2011
Video: Här skjuter plundrarna mot polisen

Läs mer

Nöje
SÅGAD. Sina Samadi, alias Sean Banan, kan ha gjort Sveriges sämsta film - någonsin.

Sean Banan sågas totalt. Den 26-årige invandrar­komikern kan ha gjort Sveriges sämsta film någonsin, enligt kritikerna.

Senaste nyttHeta ämnen
Senaste kommentarer
Annons
Gilla oss på Facebook
Annons
Till Inkorrekta Butiken
Senaste webbtv
Vi tackar
Holländska · Erik B · Curator · Marcus Aurelius · Loffe · dacke · Clarkkent · fr.oskar h · Figaro · Fj5glqs3br · Stefan · Jern&betong · Gunnar l · · Ejron · Åke · Pontus å · Jan Georgsson · Grettir · Bo Johannes · Taxiåkaren · Erik Bergstr · Håkan · Tomas Omaely · Vikingen · Slasher · Magnus · jakob d · Tyr · Jörgen · Gåva · Curator · Ensamstående · Fingal O · NudasVerit · HonestJohn · sexleksaker · Nisse12 · Ålkraft · FredrikR · Suverän! · Broozooz · Nils A · Jan Lillie · Mats Bern · Bo Str. · Hemförsäkring · Bob · loqu · S.Lind · BLE · Joel · Pettson · Tjalle · Thord B · Robban · Erik Andersson · Mrmadmax · Rutger · Patrik b · Peterb dk · Witold · Casper · Näcken · Oxy · Surfa Anonymt · goderian2 · Sätermannen · Christian · Kalle · Markus · karan49 · teura.org · Julia Caesar · Nicke