Här firar sionisterna massakern

Publicerat den 1 juni 2010 kl 15:51

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

TEL AVIV. Minst 9 döda och ett 60-tal skadade – då blev det folkfest i Israel. Tusentals judiska extremister samlades sent igår kväll utanför turkiska ambassaden i Tel Aviv för att fira dödsskjutningen ombord på ”Frihetsflottan”. Glädjen var stor bland sionisterna, som uppfattar hjälpsändningarna till Gaza som en oacceptabel provokation.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=sMzc1N1Cx3s

Rättelse införd 1 juni 2010: Vi påstod i ursprungsartikeln att 19 dödats. Allt fler uppgifter tyder nu på att den ursprungliga israeliska siffran om 9 döda stämmer.

Omodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/har-firar-judarna-massakern Bloggar om denna artikel
  • http://piratpartiet.se C. O. BERGLUND

    Migrationsverkets mest fiffelsugen kvinnliga råttan heter Fadime BAKIR som ständigt får betalt för samtliga ärendena där sitter som ”handläggare”… kanske delar hon med sina besluttsfattare-cehefer eftersom alltid får den tjuven oerhört stöd ”ovanifrån” i detta korrupthärjade Migrationsverket… Fadime BAKIR lurade många fattiga asylsökande samt lurade hon svenska folket, genom sina offentligt-försminkade affärer…
    Det finns ju massor av lagändringar genom tiden t.o.m. EU bestämmelser, United Nations’ konventioner, plus humanitära (s.k. ömmande) omständigheter, flexibla praxis exemplar borde tillämpas min situation också. Att vara realistisk, räcker att se fallet i sin helhet.
    EU myndigheter borde informeras rätt, vad som köpes/säljes bakom stängda dörrar i dett här noga korrupta maskineriet! Det är ju ett komplett system; hur det baseras, hur de begrundas så detta pågår, inte blir överraskande att systemet är ju snettgående, inte minst mitt ärende. Titta på mediala källor vad avslöjas däriområdena t.ex. ”Tjänsteman lurade asylsökande—fick bara några kronor böter”; helt skamligt skrattretande överdrivelse med svenska folket, inte minst att kränka offret… ”Tjänsteman” säger medier, men ”man är ju en kortväxt kvinna” i verkligheten. Någon borde våga säga sanningen, åtminstone den nivån som jag beskriver här… Tyvärr, detta statsskick har brist på ärliga oberoende figurer, inte minst hederliga oberoende jurister. SYSTEMET FÖRRUTTNADE HELT! Men det saknas modiga ärliga riktigt utbildade jurister att agera t.o.m. sätta stopp för detta eländet då speciellt handläggare kräver pengar av asylsökande stackare förvirrade offren! Det är inte alls himla svårt vad jag menar: för säkerhets skull vill jag betona att jag borde inte ha handläggare typen Fadime BAKIR&hennes samverkande opererar inifrån systemet; därefter kräver de smutsiga betalningar trots hon/hennes samverkande samtliga får månadslön av samma systemet. Det behövs inte sådana bödlar som skulle hantera något. Bästa fallet att min pärm inte alls smutsas av sådana. Det är mitt största önskemål, bör respekteras. Sålänge bevarar ni sådan stinkande tjänsteman, så blir det inte konstigt att jag offras vidare även om jag lyckas att ”jaga fågeln med munnen”… Något som gick ruttet i början, nu ser ni bara toppen av isberget; självklart omfattar det min situation så att det här resultatet visar varans kvalitet… Borde jag också köpa falska id-kort/ falska pass/ falska giftermål etc de som avslöjade figurer begått?! Nej! Borde jag också acceptera summan vad den ovannämnda kortväxta hantlangaren krävt?! Nej! Jag insisterar att säga sanningen och därför kräver jag nu att ett riktigt oberoende område tar fallet, dömer ärendet på rättvist sätt! Det är mitt önskemål att få chansen; åtminstone behandlas i den nivån liksom de gynnade personerna, helt positivt; självklart!
    C. O. BERGLUND
    Sollentunavägen 199,
    191 35 Sollentuna

  • Kalle

    Att dessa som firar på filmen är ”extremister” tycker jag inte stöds av filmen i alla fall. I stort sett alla bilar som kör förbi tutar rytmiskt uppmuntrande.

    En väsentlig del av dem som läser och skriver på den här hemsidan (som i genomsnitt kan antas vara mindre än 3% judar ifall det finns 3% judar i Sverige) stöder Israel i den aktuella Gaza-blockad-frågan.

    Och då, eftersom till och med icke-judar som bor i Sverige stöder blockaden vore det märkligt om inte judar som bor i Israel stödde den. Förmodligen är det som filmen ger intryck av – största delen av befolkningen tycker det som hände var jättekul.

    Därför tycker jag inte ”extremister” är korrekt. Judar eller ännu bättre Israeler tycker jag är rätt term.

    Jag tillhör själv en majoritet och accepterar inte att kallas för extremist.

  • Negern

    Judarna har ridit på förintelsehästen så långt den orkade, men nu är den hästen avliden.

  • Negern

    sluta hjärntvätta människor….förneka förintelsen !!

  • Negern

    Jag hyllar jättegärna nazismen jag älskar de för vad de gjorde….jag firar också varje gång jag ser i TV på sånt…….Adolf Hitler i salute you !

  • Anneli Svensson

    Prinskorven: Jag har aldrig någon gång hyllat nazismen och kommer heller aldrig att göra det. Det är bara din stackars hjärna som rört ihop död historia med levande historia. Jag tycker uppriktigt synd om dig som inte klarar av att läsa enkel svenska och förstå ordens innebörd.

  • Prinskorven

    Anneli Svensson hyllar återigen nazismen på sitt eget sjuka lilla sätt,synd att hon är så lätt att ”genomskåda”. Hon används som målvakt för att friskriva Fria Tiders redaktion.

  • Tony Ingman

    Anneli:

    Det kan kanske hända att just Tyskland av någon anledning
    som du säkert känner till har all anledning att bidra med
    100 tals miliarder till staten Israel.
    Ja det är ju klart , att om allt bistånd till Israel hade
    upphört så hade ju det gyllene tillfälle som Iran och dom
    andra fienderna så hett önskar uppenbarat sig , nämligen
    att utplåna Israel från kartan.

  • Anneli Svensson

    Tony Ingman: Jag talar inte om bidrag från andra judar utan bl.a. det gigantiska militära biståndet (från USA) och de stora ekonomiska bidragen från andra västländer. Det rör sig om hundratals miljarder enbart från Tyskland. Bäst vore att upphöra med alla dessa bidrag och allmosor.

  • Tony Ingman

    Anneli Svensson skrev” Visste du att Israelär det land som i förhållande till
    sin storlek erh. mest ekonom. och militärt bistånd”

    Jo ,och det har man företrädesvis fått från judar bosatta
    i USA, i vart fall kommer det inte Pengar från Sverige,
    här öser man istället pengar över terrororganisationer
    som Hamas och andra obskyra organisationer som har som
    mål att utplåna staten Israel.

  • Stormsvalan

    @Marcus
    Det finns bara en Nationalsocialistisk rörelse i Sverige i dag: Svenska Motståndsrörelsen. Och de skulle aldrig få för sig att marschera samman med palestinier och röda.

  • Ribbträff

    Vad är det för fullkomlig gojja (slang för skitsnack) jag läser här.
    Är man Nazist för att man kritiserar Israel. Och hävdar att ingen nation har rätt att borda ett annat lands fartyg på internationellt vatten.
    Att besättningen på det bordade fartyget har rätt att försvara sig när de blir angripna ?

    Får Israelerna göra vad de vill ? Och såfort man oponerar sig är man Nazist ?
    Äääääh !

    Israels blockad av Gaza är nipprig. Man förbjuder införandet av
    Cement och plast-nallar ! Akta er för de palestinska barnen och vad de kan göra med sina plastleksaker.

    Israel anser inte att Gaza är en del av Israel men att man ändå har rätt att kontrollera landets import och EXPORT av gods. även sånt som inte har med vapen att göra.

    Israel behandlar Gaza som ett modernt Theresienstadt. Samma sak som Nazisterna gjorde mot judarna, gör judarna nu mot palestinierna.

    påtalar men detta så är man nazist eller bruskjorta !
    Vad är det för skitsnack ??????

  • Anneli Svensson

    Tony Ingman: Tror du att jag är omedveten om islams karaktär? Jag vill inte ha muslimer i Sverige, inte en enda, men Sverigedemokraterna vill ju ha det. Det vill att alla 600 000 muslimer ska få bo kvar i Sverige för evigt. SD är inte bara motsägelsefulla, deras egen politik borgar för fortsatta och förvärrade problem i Sverige. När det gäller konflikten Israel-Palestina så tiger Israelvännerna alltid när palestinier mördas i tusental. När det gäller judar i Sverige som skräms bort av muslimer så har judarna aldrig haft några invändningar mot mångkulturen eller massinvandringen. Det är f.ö. fler svenskar som blir offer för mångkulturen än judar.

    Här kan du se hur Åkesson förnedrar alla som ogillar att muslimer ska få bo i Sverige.

    http://www.youtube.com/watch?v=0MvYMgI20l0

  • Tony Ingman

    Anneli Svensson
    Skrev:

    ” Jag antar att det finns ett slags motiv för muslimer att starta krig ”

    JA för muslimer kommer det alltid att finnas Motiv , därför det står
    inskrivet i deras sjuka relion, att alla som inte delar sjuka värderingar
    är deras fiender. Hur lång tid tror du det kommer att ta innan dom finner
    motiv för att starta krig här i Sverige? dom har ju börjat bra T.e x
    Uppsala , eller att skrämma bort Judarna från Malmö.

  • Anneli Svensson

    Karl: Du skriver ”Heja Israel”. Du är också Sverigedemokrat. Det som blir allt tydligare är att Sverigedemokratiska sympatisörer fostrats i en totalt okritisk och snedvriden syn på både Israel och alla de konflikter som Israel varit eller är involverade i. När tusentals palestinier drivs från sina hem och mördas är ni tysta. När USA går i krig för Israel och skapar enorma flyktingströmmar som ert älskade FN sprider ut till bla Sverige. Ni tror också alltid att det är ”nazism” att kritisera Israel och tror alltid att den som kritiserar Israel vurmar för Islam. Om det finns ett enda gott skäl till att INTE rösta på SD så är det just för partiets snedvridna syn på en konflikt som egentligen inte borde beröra oss det minsta, men som SD själva valt att engagera sig i – på fel sätt dessutom.

  • Widar Nord (Fria Tider)

    Vi bemöter anklagelserna om antisemitism här:

    http://www.friatider.se/vi-ar-humanister-inte-antisemiter

  • Leif

    Farliga tankar har rätt, Israel driver bort palestinierna och vart kommer de? Jo till det enda landet som tar emot vem som helst, Sverige.

  • emmis

    Jösses vilken stämning det blev här. Måste man vara ”brunskjorta” för att ordet ”sionist” skrivs? Jag stöttar fullt Israel och jag reagerade verkligen inte något nämnvärt över detta. Undrar hur ni hittade hit från första början eftersom ni verkar ganska politiskt korrekta. Det är rätt: tillbaka till Aftonbladet med er.

  • Kour

    Den här sidan var inte vad jag trodde det var. Sista gången jag besöker den här sidan.

    Kämpa på Israel!

  • Karl

    Heja Israel!
    (fiendens fiende är min vän)
    /SD:are i Skåne

  • Göran

    En jude är inte automatisk en sionist, en sionist är inte nödvändigtvis en jude. Sionism är en form av national socialism.

  • Kalle

    Det finns tydligen inge mitt i mellan i dessa frågor.
    Socialister,Kommunister, Hamas sympatisörer och nazister säger, nä vi stog och vifta med en vit flagga, fanns inge vapen här inte.
    Muslimhatare, IsraelUsa-älskare säger, rätt åt dom, dom gjorde ju faktiskt motstånd.

    Först och främst så skulle inte Israelerna borda skeppet på internationellt vatten, fy. Men jag har knappast nån sympati för dom som försökte banka skiten ur soldaterna med järnrör också, nästan så man tror att dom ville bli skjuten och säga, se vad stygga dom är.

  • Trocadero

    Kom ihåg att det är skillnad mellan judar och sionister. Nu vet jag inte om titeln ändrats eller inte, men en jude är inte automatiskt sionist.

  • Karl

    Roland X:
    Bara så du vet, jag är på din sida.
    Länge leve Israel och dess folk!
    Friatider är för mig historia, jävla skit sida som visat sitt rätta ansikte.
    Hej då.

    Lev Gött Roland X!

  • Ryynio

    egentligen inget konstigt…en liten grupp sionister jublar,

    problemmet för Israel är att man bordade fartyget på internationellt vatten,
    och sedan kunde man väl sprejat gas på de aggresiva judehatare,
    inte skjutit de,

    eller skicka alla judar till Madagaskar, och dessa galningar från Gaza till Saudiarabien….där finns det en massa öken att bo i,

  • R

    Det var det. Jag slutar läsa Fria Tider. När ni tar parti för islamister emot Israel så är det droppen. Politiskt Inkorrekts artikel var aningen bättre om man säger så. Har länge ifrågasatt er syn på judarna. Tack för att man får det bekräftat nu att ni är små muslimkramande Israelhatare.

    Klart Israel måste borda fartyget för att inspektera lasten. Vad som helst kan ju finnas gömt i fartyget. Då blir man beskjutna och attackerade av små aktivistkräk och besvarar elden. Vad är problemet? Ni kallar er politiskt inkorrekta, men ni återgav just versionen som vi läst i Aftonbladet och alla andra tidningar. Även om Israels agerande hade varit felaktigt så skulle jag oavsett hur felaktigt det var aldrig kunna ta parti för islamistsvin.

    Hela ”Ship to Gaza”-grejen var dessutom bara ett spektakel med politiska motiv. Det är knappast nån hjälpinsats. Det handlar om ett försök att få Israel att se dåliga ut.

    Kalla er inte politiskt inkorrekta i fortsättningen om det endast ligger i Fria Tiders intresse att skriva saker jag kan läsa i AB.

  • Hanssons

    Kommentar av (den judiska ”nazisten”, haha?) Norman Finkelstein. Israel är galna hundar.

    http://www.youtube.com/watch?v=eB_CKL5h2_8&feature=related

  • Carro

    Israel i mitt <3

    åt helvete med islam!

  • Gekko

    Det var värst vad sionisterna skriker, har friatider hittat deras G-punkt? Eller mår de bara allmänt dåligt efter att Israel återigen har tappat offer-masken inför hela världen och återigen tydligt visat vika svin de faktiskt är? Vi är många som inte uppskattar globala konflikter, centralbanker, globalisering, flyktingströmmar och därmed heller inte Israel och sionister som spelar en betydande roll i dessa tragedier.

    Att spela nazist kortet mot någon som läser en sida som friatider är ytterligare ett bevis på vilken dålig verklighets förankring ni har. Trodde ni verkligen att VI skulle bry oss? *lol* nazist! fascist! rasist! -Ähh jaha? Kryp tillbaka till eran politisktinkorrekt.info sida då om det inte passar, där är ju nyheterna betydligt mer ”välputsade” i sions ära…

    Vi kommer inte att sakna er, bye bye…

  • Kalleman

    Många kommentarer skyller på Israel att vi överhopas av palestinska flyktingar i Sverige.

    Glöm det, det som lockar dessa folk hit är våra generösa ersättningssystem,
    inget annat.

    Sverige har blivit en fristat för islamistiska terroristceller,
    betalda av Svenska skattebetalare.

  • Anneli Svensson

    Björn: ”Att Palestinierna väller in i Sverige, är inte Israels fel!” Det är många som har skuld i det, men Israel är inte oskyldiga om det är vad du försöker säga. Däremot är det helt klart att konflikter relaterade till Mellanösternproblematiken och Israel-Palestina orsakar stora flyktingströmmar, inte minst när USA går i krig för Israels sak. De palestinier som fråntagits sitt land och mördas i stora antal har ingen stark röst i västvärlden på samma sätt som Israel har.

    Det här är en konflikt som bara växer i omfattning och kan dra med sig hela världen i oro och krig. Min uppmaning till alla enögda Israelvänner är att öppna båda ögon.

  • Ateist2

    Vad i helvete har svenskar att göra i jordgetinboet i mellersta östern.Skillnaden mellan judar och araber är att judarna är smartare.Annars är dom likvärdigt avskräde.Och sen en massa svenskt vänsterslödder på båtarna.Man vill spy.Synd att Jan Guillou inte var ombord.Förhoppningsvis hade en rikoschett funnit rätt väg om så varit fallet.Låt det jävla hamas ha ihjäl judar o vice versa.En förtjänst för den övriga mänskligheten.Sen att muslimslöddret väller in i sverige beror mera på sjuklövern än på annat.Arabiska män är dom fegaste kräk som finns på planeten.Dom gapar skriker och hotar.När det sen börjar osa hett kring öronen så flyr dom som skrämda harar och söker skydd i länder som sverige där batikhäxor och pk medier styr samhället.

  • Markus

    Bara en liten undran… Nationalsocialister och rödingar brukar aldrig komma särskilt bra överens, men just vad det gäller Israel/Palestina konflikten – så tågar man gärna tillsammans till stöd för det hamasstyrda palestina… Hur kommer detta sig?

    Samt en liten undran till redaktionen… Friatider tycks ha antagit ett tämligen genomgående tema, där man berör politik och brott. Men rätt som det är så ploppar här upp lite artiklar, som känns ganska ”off topic” Jag tänker bl.a när i allsindar började nationaldemokrater läsa bloggar som Paow, och varför publicerar Fritider bilder på hennes bröst? Hur hamnade Sofia Hellkvist på Fritider, helt ”off toppic”? Nationaldemokrater brukar vara människor av hög moral, med här glorifieras tjejer som saknar allt vad moral heter. Hur kommer detta sig? Eller har jag möjligen misstagit mig om skribenternas partitillhörighet? Eller har skribenterna kanske inte äns någon sådan?

    Svar: Helt rätt. Vi är ingen partitidning. Vi vill vara ”oberoende politiskt inkorrekta” dvs publicera det som svensk media inte vill eller inte vågar publicera. Sen får det stödja vilken partilinje som helst – inklusive KPML(R), SD och ND. Det skiter vi helt i.

    Ovanstående nyhet är för övrigt ett bra exempel. Vänstervridna som man är vill man såklart publicera en sån här video på t.ex. TT, men man vågar inte eftersom det blev ett sånt jävla liv sist (organstölderna). Titta lite i arkivet så hittar du dock en hel del Israel-artiklar som stöder Israels sak mycket mer än vad du hittar i den svenska vänstervridna regimpressen. Exempel:

    http://www.friatider.se/kommunister-bakom-israel-bojkott
    http://www.friatider.se/palestinska-islamister-stoppar-hjalpen-till-gaza
    http://www.friatider.se/israel-araber-vill-tillhora-israel

    Jag skriver vidare på en ledarkommentar eftersom så många blev arga nedan.

    Edit: Ledarkommentaren finns nu här:

    http://www.friatider.se/vi-ar-humanister-inte-antisemiter

    / Widar Nord

  • Anneli Svensson

    För Sverige: Jag har inte sett något muslimkrameri bland nationella. Var finns det? Däremot har jag noterat en del rätt objektiva analyser i ämnet.

  • Anneli Svensson

    RolandX. Kartan jag länkade till visade en dramatisk förändring, men du förstod tydligen inte att det var det som var det intressanta. Att du inte ens vill titta på den bevisar att du på grund av fanatism inte vill tillgodogöra dig kunskap. Den bild du länkade till saknar all relevans i det sammanhanget.

  • Eric Johansson

    Fruktansvärt löjligt av många av er att anklaga Fria Tiders skribenter för att vara nationalsocialister.
    Kritik måste kunna riktas även åt Israels håll utan att ni börjar skrika er hesa.
    Skärp er för fan!

  • För Sverige

    Politiskt ligger jag närmare ND än SD, men kan inte förstå de nationellas muslimkrameri. Islams mål är världsherravälde, och den innehåller inga nationella. Ni har tre val: 1. konvertera till Islam, 2. bli dhimmier, 3. bli dödade! De som inte känner till detta bör studera lite Islam!

  • peter

    Synd att concorde inte flyger till Israel , så skulle jag varit medoch firat.

  • Roland X

    Anneli Svensson
    Jag inte är judehatare och därför vägrar jag att titta på den kartan du länkar till, detta eftersom kartan ligger på den kända socialistiska antisemiten Lasse Wilhelmsons sajt.

    Om du själv vill titta på en karta som jämför det enorma arabimperiet med den lilla staten Israel så kan du titta här:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Israel_and_arab_states_map.png

    Leve Israel

  • Björn

    Att Palestinierna väller in i Sverige, är inte Israels fel!

    Felet ligger helt och hållet på Väljarna som röstar fram sådana politiker och partier som hellre tar hand om hela världen än om dom gamla som byggde landet!

    Rösta annorlunda till valet om ni tycker att nu räcker det!

    Rösta på dom RödGröna eller alliansen om ni vill ha mer av sammma!

  • CeeAge

    Man såg ju precis samma sak när de bägge tornen föll 2001, fast då i samtliga muslimska länder. Hur var reaktionen på det då?

    Men varför reagerar ingen på ”fredsaktivisternas” beteende? Hade man följt israelernas instruktioner hade ingen dött. Hade man inte attackerat de soldater som bordade skeppet hade ingen dött. Ett islamistsponsrat fartyg som är på väg att tränga sig in på nationellt vatten trots militärens uppmaningar får ju för fan skylla sig själva. Samma mentalitet som Sverige och polisen. Geez!

  • Björn

    Om blockaden av Gaza hävs, kommer inte bara fler raketer med bättre prestanda att regna ned över civila i Israel?
    Om muren rivs, kommer inte fler självmordsbombare att ta sig in i Israel och ta plats bland civila, kvinnor och barn och spränga dessa i småslamsor?

    Självmordsbombaren är ju lovad att som martyr, så är han garanterad 70 oskulder i paradiset.
    Vilken högutbildad madras elev kan motstå ett sådant löfte?

  • http://farligatankar.wordpress.com/ Farliga Tankar

    Anneli Svensson: om hela den där kartan blir vit så kommer det att komma ännu fler palestinier till Sverige. Och om Iran även anfalls så blir det ännu fler.

    Det var en lögn att Irak hade WMD:s och resultatet blev att det vällde in irakier till Sverige.
    Vad tror du, Anneli? Jag vill inte att Sverige svämmas över av ännu fler muslimer. Gör det mig till nationalsocialist, alltså en sådan där nationell socialist som Moses Hess pratade om i sin bok Rom och Jerusalem från 1862?

  • Anneli Svensson

    RolandX: Israel driver ju bort palestinierna från sitt eget territorium. De hamnar bla i Sverige – pga av Israels politik. Tycker du det är bra?

    Israelvännerna borde ta sig en titt på den här kartan för att – åtminstone delvis – kunna fatta innebörden av konflikten.

    Det gröna är Palestina och det vita är Israel.
    http://lassewilhelmson.files.wordpress.com/2009/01/de_fyra_kartorna.jpg

  • Anneli Svensson

    Isarelvännerna borde ta sig en titt på den här kartan för att – åtminstone delvis – kunna fatta innebörden av konflikten.

    Det gröna är Palestina och det vita är Israel.
    http://lassewilhelmson.files.wordpress.com/2009/01/de_fyra_kartorna.jpg

    Vi kan se en liknande utveckling i Sverige. Det gröna var Sverige för trettio år sedan, det gröna är Sverige om trettio år. Precis som palestinierna har blivit fråntagna sitt land av ”det internationella samfundet” blir vi svenskar fråntagna vårt land bit för bit. Parallellen är lätt att dra.

    Oskoreis artikel kan också ha sitt intresse:
    http://oskorei.motpol.nu/?p=2754

    Betydligt mer sakligt än alla dessa inlägg från svärande Israelvänner utan omdöme.

  • Roland X

    Anneli Svensson skrev:
    ”RolandX: Din slutledningsförmåga är inte mycket att skryta över. Du gillar en nation som systematiskt mördar palestinier och skapar stora flyktingströmmar.”

    En av dina kära palestinier mördade för några veckor sedan en 79-årig kvinna i Landskrona. Antalet kriminella palestinier och andra kriminella araber är tusentals bara i Malmö. Jag har full förståelse för att israelerna vill hålla dessa löss på avstånd.

    Men palestinerna har tråkigt nog även vänner. Dessa vänner är ni nationalsocialister, vänsterpartister, miljöpartister och sossar. Även PK-media som exempelvis Aftonbladet och Fria Tider återfinns naturligtvis bland vännerna.

  • Anneli Svensson

    Isarelvännerna borde ta sig en titt på den här kartan för att – åtminstone delvis – kunna fatta innebörden av konflikten.

    Det gröna är Palestina och det vita är Israel.
    http://lassewilhelmson.files.wordpress.com/2009/01/de_fyra_kartorna.jpg

    Vi kan se en liknande utveckling i Sverige. Det gröna var Sverige för trettio år sedan, det gröna är Sverige om trettio år. Precis som palestinierna har blivit fråntagna sitt land av ”det internationella samfundet” blir vi svenskar fråntagna vårt land bit för bit. Parallellen är lätt att dra.

    Oskoreis artikel kan också ha sitt intresse:
    http://oskorei.motpol.nu/?p=2754

    Betydligt med sakligt än alla dessa inlägg från svärande Israelvänner utan omdöme.

  • Lyn

    Hahaha, Jag har inte sett så många nazist hit och nazist dit epitet sen jag plockade upp ett exemplar av aftonbladet ur en soptunna, om sanningen är för störande så är det bara att läsa expressen eller aftonbladet istället, att kalla människor nazister är deras – specialitet. Ni kommer känna er hemma direkt!

    Förövrigt så kallar Israelisk media också Ultra-ortodoxa judar för extremister, vilket per-definition, de är.

  • Anneli Svensson

    RolandX: Din slutledningsförmåga är inte mycket att skryta över. Du gillar en nation som systematiskt mördar palestinier och skapar stora flyktingströmmar. När Israeliska staten mördar andra folk är det tydligen helt ok i din tankevärld. ”Israel har alltid rätt vad de än gör, alla andra har alltid fel vad de än säger och gör” tycks vara din filosofi när det gäller Israel.

  • Kim Salonen

    FY vad mycket sionister det är som läser Fria Tider.

    Hell Seger!

  • Roland X

    Om man som jag vet en del om vad som står i Koranen så är man inte alls så förvånad över att Sveriges nationalsocialister kommer så bra överens med muslimerna. Båda dessa vänstervridna idiotier påminner väldigt mycket om varandra, speciellt det sätt som man vältrar sig i självömkan.

  • Anneli Svensson

    Tony Ingman: ”Palestina är en plats med enbart losers , oförmögna att så och skörda
    annat än hat”. Visste du att det inte finns något annat land i världen som fått så mycket ekonomiskt och militärt stöd – i förhållande till sin storlek – som Israel. Utan det hade det judiska Israel inte varit mycket att skryta med.

  • http://farligatankar.wordpress.com/ Farliga Tankar

    MidasTouch: Jag har inte någon som helst avsikt att skylla allt på judar. I en konflikt finns det dock sällan en helt oskyldig part. Om man tror att judar, som grupp eller enskilda, alltid, i alla lägen, är helt oskyldiga som aldrig någonsin har gjort något enda fel så tror jag man har lite konstigt slipade glasögon på sig.

    Nota bene:
    1. Det finns skyldiga på båda sidor i alla konflikter.
    2. Om Iran anfalls så kommer det att strömma in muslimer i Sverige.

    Om man sedan tror att inflytandet i den amerikanska administrationen inte har någon betydelse så kan man ju alltid kontrollera hur de dubbla medborgarskapen ser ut. Jag nämner här bara några: Paul Wolfowitz, Richard Perle, Dov Zakheim, Douglas Feith och Michael Chertoff. Nu vill jag att du nämner lika många med dubbla medborgarskap i t ex Libanon, Syrien eller Jordanien som har höga poster i den amerikanska adminstrationen. Kan du göra det?

    Vi kan titta på vad Ronald S. Lauder, president i World Jewish Congress säger till president Obama: ”Israel is not only America’s closest ally in the Middle East, it is the one most committed to this Administration’s declared aim of ensuring Iran does not get nuclear weapons”.
    http://www.worldjewishcongress.org/en/main/showNews/id/9264
    Det finns alltså en oro över att Iran ska skaffa kärnvapen, alltså samma typ av vapen som Israel ville sälja till apartheidstaten Sydafrika redan 1975. Lauder passar också på att understryka det som alla redan vet, att USA och Israel är allierade. Kom ihåg att dom fortfarande letar efter WMD:s i Irak – orsaken till DET anfallet, som gav oss en massa muslimer till Sverige.
    http://www.guardian.co.uk/world/2010/may/23/israel-south-africa-nuclear-weapons
    ”Konspiration”, någon?

    Jag har inga som helst problem med att judar har ett eget land för det egna folket. Tvärtom så har dom mitt fulla stöd. Jag erkänner alla folk exakt samma rätt.
    Men jag vill vara väldigt, väldigt tydlig på en punkt och väljer därför att göra det otrevliga att skriva med versaler:

    JAG VILL INTE ATT IRAN ANFALLS FÖR DÅ KOMMER DET ATT VÄLLA IN ÄNNU FLER MUSLIMER TILL SVERIGE!

  • jesse

    det islamistiska, nazistiska, kommunistiska Israelhatande slöddret är inte nöjda föränn Israel är utrotat, Detta vet Judarna och handlar därefter. Heja Israel som inte viker en tum för patrask som dessa. Shit to gaza hette det va???

  • Arge Surfarn

    Efter att nyanserat mig en del så ser det ut som att Hamas har vunnit en propaganda seger och att Iran nu kan flytta fram sina positioner när Turkiet tar sin hand från Israel. Vem tjänar på det?
    En annan sak också:
    Inte demonstreras det i Sverige när tusentals mördas av regimer i Afrika eller när Thailändska regimen använder övervåld mot rödskjortor, när oliktänkande förföljs i Syrien eller när Kristna trakasseras i Egypten, när dödspatruller härjar i Latinamerika eller när barn svälter ihjäl i Nord Korea.
    När avgår Ship to North Korea?
    Dagens Sverige är höjden av en hycklarstat.

  • Tony Ingman

    Palestina är en plats med enbart losers , oförmögna att så och skörda
    annat än hat. Jag hörde för inte så länge sedan en 17 års palestinsk
    tjej uttala, att vi skall föda nya barn som skall fostras till soldater
    som sen skall döda Israeler, tills det inte finns en enda kvar.

    Ge det folket ett nytt land , och jag är säker på att efter 200 år
    kommer där att se lika djävligt ut som där gör idag.

  • http://brandr.motpol.nu brandr

    Judar hetsar USA till krig vilket skapar många flyktingar, bland annat från Irak, som sedan journalister som betalas av judar (DN, Expressen, GP, TV4 etc.) skriver snyftreportage om så att alla ska få bli försörjda av oss svenskar…

  • Anneli Svensson

    MidasTouch : Ännu en intelligent kommentar. Vad vill du säga? Att jag ”hatar” judar. Jag hatar inga judar och inga andra människor heller. Men din analysförmåga är uppenbarligen av den karaktären att du själv väljer att fabricera andra människors åsikter. Jag är mycket medveten om de djupa konflikterna mellan de semitiska folken liksom konflikten Israel – Palestina. Det innebär inte att jag ensidigt tar ställning för någon sida automatiskt oavsett vad den sidan hittar på för dumheter. Det hysteriska stödet för Israel, oavsett vad de gör, oavsett hur många palestinier de mördar eller driver på flykten, är näst intill sjukt. Att inte kunna se konflikten ur ett historiskt och objektiv perspektiv bevisar bara att man saknar förmåga att begripa något.

    Konflikten har inte med Sverige att göra, men likväl finns det folk, t ex inom SD, som vurmar mer för Israel än för Sverige, medan Israel fullkomligt struntar i Sverige och bara ser till sin egna intressen. USA kan starta hur många krig som helst till stöd för Israel och orsaka hur stora flyktingströmmar som helst i världen utan att Israels vänner höjer på ögonbrynen.

  • Anneli Svensson

    RolandX: Du är nästan osannolikt okunnig om hur det globala politiken ser ut.

    Lektion nr 1:
    http://www.mideastweb.org/refugees1.htm

    Lektion nr 2:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_refugee

    USA krig mot Irak för att stödja Israels intressen i regionen är bara ett av många exempel på hur flyktingströmmar skapas av en konflikt som inte har med oss i Sverige eller väst att göra. Men eftersom Israel-lobbyn i USA är så stark, inte minst genom ägande av inflytelserika tidningar och TV-kanaler, är det svårt för kritiska röster, eller ens ifrågasättande röster, att göra sig hörda. När du kallar FriaTider ”nazisajt” bevisar du endast hur korkad du är. Kritik som Israelisk politik är inte nazism. I så fall stod det närmare 10 000 nazister på Sergels torg igår.

  • http://deleted MidasTouch

    Annelie,

    Det är snarare ni som inte är kapabla att göra en objektiv analys, judar är judar och skall således hatas. Muslimers hat mot judar blir inlärt redan från barnsben då koranen innehåller massor av fientlighet mot judar. Bland annat hyllas muhammed för att ha dödad många judar. Gör mig gärna nöjet att ifrågasätt detta så ska jag gladeligen slänga en hel drös av länkar och citat i ansiktet på dig.

    Farliga tankar,

    Du som är så påläst vet redan säkert att palestinier inte är någon stor invandringsgrupp. Sen så har vi faktiskt invandring från väldigt många muslimska länder det iöverhuvudtaget inte är konflikter i. Men det kanske är judarnas fel ändå?

    Nazister och antisemiter är alltid lika opålästa.

  • preact (Tore)

    Det är inte Israel som lyckats skapa invandringen av palestinska terrorister.
    Det var sossarnas valstrategi och ”ideologi” (det bruna slog igenom) mot Israel. Samma med Chile, där sossarna skapade strömningar för att behålla makten. Om jag inte minns fel, så jagade ”kung Hussein” bort de palestinska terroristerna från Jordanien. Och nu är detta ”avskrädet” här hos oss!
    Jag trodde ni förstått Israels makt i området. Jordanien är palestiniernas mark,
    errövrade Västbanken och halva Jerusalem 1948, och förlorade detta 1967 till Israel.
    Egypten tog Gaza 1948 men förlorade det till Israel 1967 (6 dagars). Tack vare USA så stoppades kriget en bra bit innanför Suezkanalen, annars hade även Egypten varit en israelisk lydstat. Alltså; Israel bestämmer över området, och släpper ingen jävel ”över bron” som de gjorde
    2008! Om en krigsmakt hotas, försvarar dessa sig. Hamas och Hizbollah hotar Israel, och dessa varnade tydligt besökarna, hänvisade till en israelisk hamnstad! Den som inte följer en varning/hänvisning från en hotad stat, har sig själv att skylla! Endast korkade människor struntar i varningar. Använder de dessutom någon form av vapen, då blir resultatet såhär.
    Den som såg ”avskrädet” i Landskrona igår, förstår säkert att det kliar i fingret hos vissa…

  • Naivtive

    Anneli, kan Allahs bud till de sina att döda eller omvända alla kristna och judar ha någonting med konflikterna att göra? De frågorna finns finns besvarade ett otal gånger i Koranen och Haditherna. Jihad pågår och Israel är en nagel i ögat på araberna då de ville ha rubbet och inte dela med sig av kakan.

  • LasseLucidor

    Vad i hel-e hade dessa hjärndödingar där att göra?? Skyll er själva!

  • Hanssons

    Haha, där kom nazistanklagelsen som ett brev på posten, och en hel radda ”naziåsikter” blev man tillskriven på köpet! Kan ”Erik L” ö.h.t. se det bisarra i att anklaga alla som kombinerar massinvandringskritik med Israelkritik för att vara nazister? Med tanke på hur besatt han verkar vara av ämnet kanske han själv nazist, kanske en ”självförnekande nazist” som måste spy ut sig nazistanklagelser åt alla håll för att bevisa för sig själv och omvärlden att han inte själv har sådana åsikter? :P

  • Anneli Svensson

    Erik L: Jag antar att det finns skäl till att muslimska länder startar krig mot därför att det finns något slags motiv bakom. Krig startas alltid på grund av en pyrande konflikt av något slag. Har du ens funderat över om det finns några orsaker till de djupa konflikterna mellan de semitiska folken. Av ditt inlägg att döma saknar du förmåga att ens försöka göra en objektiv analys.

    http://www.youtube.com/watch?v=mLZgNy46aTQ

  • http://farligatankar.wordpress.com/ Farliga Tankar

    Var kommer alla i Sverige bosatta palestinier ifrån?

  • Anneli Svensson

    RolandX: Du är nästan osannolikt okunnig om hur det globala politiken ser ut.

    Lektion nr 1:
    http://www.mideastweb.org/refugees1.htm

    Lektion nr 2:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_refugee

    USA krig mot Irak för att stödja Israels intressen i regionen är bara ett av många exempel på hur flyktingströmmar skapas av en konflikt som inte har med oss i Sverige eller väst att göra. Men eftersom Israel-lobbyn i USA är så stark, inte minst genom ägande av inflytelserika tidningar och TV-kanaler, är det svårt för kritiska röster, eller ens ifrågasättande röster, att göra sig hörda. När du kallar FriaTider ”nazisajt” bevisar du endast hur korkad du är. Kritik som Israelisk politik är inte nazism. I så fall stod det närmare 10 000 nazister på Sergels torg igår.

  • http://deleted Erik L

    Hanssons,

    Skojar du eller? Vet du hur många konflikter som pågår runtom i världen redan? Sen är det faktiskt så att det snarare är muslimska länder som startar krig med Israel, har du möjligen hört talas om sexdagars-kriget? Dock tror jag inte att din orolighet för krig är helt och hållet ärlig

    Jag tror snarare att du tror på den vanligt förekommande tesen i nazikretsar att det är högt uppsatta judar som ligger bakom västvärldens muslimska immigration. Att konspiratoriska judar tvingat fram generös invandringspolitik är något som är helt vedertaget bland nazister och det vore intressant hur många besökare på fria tider som ställer sig bakom dessa dumheter.

    ( Hatten av för personen ovan som skrev att vissa som skriver här skulle kunna hitta en judekonspiration i en burk ärtsoppa )

    Vore kul att veta vart redaktionen står.

  • Roland X

    Anneli Svensson skrev:
    ”Den israeliska politiken bidrar till att skapa stora flyktingströmmar till väst och även till vårt land. Vad är det som är bra med det?”

    En så jävla dum kommentar kan man nog bara läsa på en nazist-sajt som denna.
    Hur har Israel skapar massinvandringen av irakier, somalier och afghaner till Sverige?
    Nazisternas sätt att skylla allt på judarna är bara äckligt, så jävla sjukt.
    Leve Israel.

  • David

    Verkar som denna sajt är full med nationalsocialister och annat outbildat drägg, adjö.

  • Hanssons

    Herregud, det är uppenbarligen en helt vanlig kille, avhoppad piratpartist (?), som ni anklagar för att vara ”nazist”. Jag hoppas verkligen att FT inte heller fortsättningsvis kommer att vika sig för era motbjudande påtryckningsförsök för att göra sajten ”rumsrent” lydigt prosionistisk. Ingen människa med värdighet som är insatt i staten Israels historia kan ta en sådan ställning, det handlar om sund förbannad heder.

  • http://farligatankar.wordpress.com/ Farliga Tankar

    Det verkar råda någon sorts ”hjälp-jag-som-SD-anhängare-är-livrädd-för-att-bli-kallad-för-nazist-därför-tycker-jag-att-precis-allt-Israel-gör-är-superduperbra-mentalitet”.

    Om Israel bestämmer sig för att anfalla vilket grannland som helst i regionen så kommer det att välla in muslimer i Sverige – och det vill inte jag! Jag vill inte ha fler muslimer i Sverige. Vad hade alla SD-vänner tänkt göra åt det?

    Jag tar det en gång till: Jag vill inte ha fler muslimer i Sverige!

  • Erik L

    Men har fria tider ens försökt sätta sig in i Israels version av vad som hänt? Er rapportering är väldigt ensidig, samma ensidighet är genomgående när ni skriver om Israel och jag börjar förstå varför.

    Jag känner igen eran retorik från sajter jag trodde fria tider tog avstånd från men jag måste helt ha missuppfattat vad ni är för typ av sajt.

    Det blir mer och mer tydligt att fria tider inte är någon sajt för den genomsnittligt invandringskritiska svensken utan ett tillhåll för nationalsocialister.

  • Hanssons

    Anneli: I dessa trångsynta SD-orchers ögon går det inte att, som Fria Tider, kombinera en sund invandringsskeptisk hållning med fullt berättigad kritik av Israels sinnessjuka agerande, utan att vara ”nazist”. De använder sitt reservationslösa försvar av Israel som ”alibi” för att de själva inte ska ses som ”antisemitiska” (och därmed ”högerextrema”),vilket naturligtvis är helt motbjudande. Deras världsbild är becksvart och elfenbensvit.

  • Anneli Svensson

    I konsekvens med vissa människors reaktion här skulle de gå ut och jubla om någon sköt ihjäl upprorsmakare i Sverige istället för att gripa dem. Eller? Det verkar som om det hysteriska försvaret för allt Israel gör saknar gräns hos en del. Att kritisera Israel är inte nazism. Den israeliska politiken bidrar till att skapa stora flyktingströmmar till väst och även till vårt land. Vad är det som är bra med det?

  • Hanssons

    Men håll er då för Guds skull till era ”realist”- och SD-bloggar och håll kommentarsfältet rent för folk som är mer insatta i de världspolitiska skeendena diskutera problematiken med Israel i fred. Ni är helt hjärndöda som kommer med era inlärda argument i stil med ”Israel är den enda demokratin i Mellanöstern”, jag slår vad om att ni är fullkomligt illiterata när det gäller sakfrågan. Ni reflexslickar Israels röv eftersom ni ”hatar muslimer” och eftersom det är de impulser ni fått från era sionistiska ”idoler” i SD (som antingen själva är judar eller tar parti för Israel av rent strategiska politiska skäl).

  • Peter Den Store

    Vafan, jag tycker Israel gjorde helrätt, dom erbjöd ju tokvänstern och dessa aktivister att få lasterna kollade och skeppade vidare landvägen till Gaza, och samtidigt klargjorde man att man inte accepterade okontrollerade skepp med destination Gaza.

  • dino

    Jepp, den här sidan verkar vara lite nazistruken, farväl.

  • Karl

    Håller med Roland X.
    Sökte mig till den här sajten för att jag är kritisk mot invandringen.
    Men vad f*n får man för artiklar!? Jo, förintelseförnekare, judehatare, palestinaanhängare från nazistjournalister!!

    Vilken anständig journalist idag använder ordet sionism!? Och Israels operation mot båten som slutade med 9 döda, INTE 19 DÖDA!!, var ingen massaker. Herregud.

    Den här sidan suger, bara fullt med smygnazister och inga sanna realister.

  • Lyn

    ”Den här sajten är fulla av bajsbruna nationalsocialister” Precis som Israel då alltså.

  • Roland X

    Hanssons skrev:

    ”Roland X: Är det du, Kent?”

    Nej jag heter Roland Pettersson (ej journalisten).

    Och åter igen:
    Den här sajten är full av bajsbruna nationalsocialister, det visste jag inte tidigare.
    Leve Israel.

  • Frank

    Vem fan bryr sig om palestina och israel!?

  • Karl

    19 döda är ingen officiell siffra. 9 döda är det korrekta antalet.
    Lär er att kolla upp era källor FriaTider!
    Ni gör mig besviken.

  • Tony Ingman

    Det är konstigt när Israeler demonstrerar är dom Extremister, men när
    palestinier gör samma sak är dom Aktivister? Märkligt!

  • Hanssons

    Roland X: Är det du, Kent?

  • Tony Ingman

    Fria Tider! Varför fortsätter ni att hävda att 19 personer dödats när
    t.o.m PK media erkänner att det är 9st??

  • sten

    Nä fan, den här bloggen slutar ja att läsa. Ett tag tyckte jag att den var intressant och upplysande. Men nu verkar man ha tagit ställning för islamister och annat pack. Snart är ni väl ett språkrör för SvP eller Nd. Trist att se att en sån här hyfsat bra blogg har spårat ur.

  • Roland X

    Kahuna skrev:
    ”Vissa som skriver här skulle kunna hitta en judekonspiration i en burk ärtsoppa. Adjö på er!”

    Jag håller med dej.
    Den här sajten är full av bajsbruna nationalsocialister, det visste jag inte tidigare.
    Leve Israel.

  • Kahuna

    Vissa som skriver här skulle kunna hitta en judekonspiration i en burk ärtsoppa. Adjö på er!

  • Kahuna

    Jag tror inte lika många läsare skulle uppskatta fria tider om redaktionen skulle gå ut offentligt med vad man tycker om judar. Att fria tider inte stöder SD har man ju redan förstått men det vore intressant att veta vad ni som driver sajten egentligen har för politisk övertygelse.

    Svar: Jag röstade på Miljöpartiet 2006 (riksdagen), Piratpartiet i senaste EU-valet och tänker rösta på Sverigedemokraterna i höstens riksdagsval. Mvh / Widar Nord, ansvarig utgivare och ägare Fria Tider.

  • Hanssons

    Haha, snälla byt huvudrubriken till ”19 döda och ett 60-tal skadade — då blev det folkfest i Israel”! Fantastiskt! :)

  • http://farligatankar.wordpress.com/ Farliga Tankar

    Jag tar ställning för svenskarna och för Sverige. Därför vill jag inte att Israel driver hit ännu fler araber. Sedan får man kalla mig precis vad som helst. Den dagen Israel lyckas få USA att anfalla Iran så kommer det att välla in muslimer i Sverige och vi kommer att få höra att ”-vi måste ta vårt ansvar och hjälpa dom att integreras”.
    Visst, heja på Israel bara. Men var beredd att öppna den egna dörren när muslimerna knackar på.

  • http://parnassen.wordpress.com Helena Palena
  • Arge Surfarn

    Roland X, sluta löjla dig.
    Jag har lika mycket gemensamt med en jude som en arab, alltså noll.
    Bry er om vårt älskade Sverige istället i lika stor kraft som ni fördömer eller hyllar Israel.

  • Kim Salonen

    Roland X, VI SKITER i om det är en demokrati i Israel. Förstår du inte det? Demokrati har NOLL värde i våra ögon.

  • Roland X

    Allt stöd till israelerna som förhindrade leveransen till Hamas.
    Jag kan förstå att nationalsocialisterna som driver Fria Tider är sura över att deras arabiska vänner i Palestina ännu en gång förlorat en kraftmätning mot demokratin Israel.

Senaste nyttHeta ämnen
Senaste kommentarer
Annons
Gilla oss på Facebook
Annons
Till Inkorrekta Butiken
Senaste webbtv
Vi tackar
Holländska · Erik B · Curator · Marcus Aurelius · Loffe · dacke · Clarkkent · fr.oskar h · Figaro · Fj5glqs3br · Stefan · Jern&betong · Gunnar l · · Ejron · Åke · Pontus å · Jan Georgsson · Grettir · Bo Johannes · Taxiåkaren · Erik Bergstr · Håkan · Tomas Omaely · Vikingen · Slasher · Magnus · jakob d · Tyr · Jörgen · Gåva · Curator · Ensamstående · Fingal O · NudasVerit · HonestJohn · sexleksaker · Nisse12 · Ålkraft · FredrikR · Suverän! · Broozooz · Nils A · Jan Lillie · Mats Bern · Bo Str. · Hemförsäkring · Bob · loqu · S.Lind · BLE · Joel · Pettson · Tjalle · Thord B · Robban · Erik Andersson · Mrmadmax · Rutger · Patrik b · Peterb dk · Witold · Casper · Näcken · Oxy · Surfa Anonymt · goderian2 · Sätermannen · Christian · Kalle · Markus · karan49 · teura.org · Julia Caesar · Nicke