Israel redo för krig mot Iran

Publicerat den 16 augusti 2012 kl 02:18

utrikes. Den avgående israeliska ministern för inre säkerhet Matan Vilnai uppger att Israel är redo för ett krig med Iran och att det skulle ta en månad. Dock skulle samförstånd med USA krävas.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Israel har förberett sig för ett storkrig mot Iran. Det meddelade den avgående ministern för inre säkerhet Matan Vilnai under onsdagen.

– Förberedelsen är för ett krig som varar i 30 dagar från flera fronter, säger Matan Vilnai rapporterar flera medier.

Han uppger att bara runt 500 israeler skulle dödas i ett krig mot Iran, men att uppskattningarna är osäkra.

- Det kan säkert sägas att hemmafronten är redo som aldrig förr i Israels historia, tillade Vilnai.

Han sa också att USA är Israel ”främsta vän” och att eventuellt krig måste koordineras med dem. Vidare utmålar han inte krig som någon absolut nödvändighet utan något som ”noggrant ska övervägas”.

Den israeliska förevändningen för ett krig mot Iran vore dess påstådda kärnvapenprogram. Iran har nekat till att de har ett sådant program.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    Hoppas absolut inte att det blir ett krig mellan Iran och Israel.

    Står inte på någons sida. Vill Iran ha en muslimsk(?) regering så får de ha det. De har judar i sin regering som har fulla rättigheter. 
    Ska man respektera.

    Låt dem bygga atombomber, låter som hyckleri av USA och Israel som har dussintals atombomber.

    • World Traveller

      Skillnaden ligger i judars och kristnas/ateisters mentalitet. Vi forstar foljderna och drar oss for att anvaenda atombomber. Tror du lattkrankta, hetsiga araber eller perser skulle gora det?

      • Andreas Sjöström

        Det finns enbart ett enda land i världen som använd sig av atombomber i strid. Hade du haft någon som helst insikt i det iranska samhället hade du förstått hur vanliga iranier brukar sin religion. En majoritet i Iran motsätter sig regimen, men det är inte en demokrati de lever i.

        • Anonym

          De där med demokrati vet jag inte. 
          Jag har för mig att de röstar i Iran, och att han inte bestämmer själv. Kan dock ha fel. 
          Kina har väll bara ett parti, kanske också är fel. 

          Måste uppdatera mig^^

      • Anonym

        Det är inte bara muslimer som bor i landet, I landet bor det judar som har fulla rättigheter, de sitter t.o.m i riksdagen.

        Tror inte att Iran skulle använda sina atombomber på Israel så där bara. ”Yeah, Vi har atombomber, låt oss bomba Israel utan anledning.” Inte så att Iran hatar judar…

  • Anonym

    Detta fanatiska raschauvistiska skitland Israel alltså. Jag hoppas verkligen inte för krig men dessa hatförgiftade sionister verkar inte vilja något annat. I ett sånt läge hoppas jag att Tel Aviv jämnas med marken, totalt.

    • Anonym

      Gråt ut hos mullan i Teheran! Själv hoppas jag att Israel gör processen kort med dessa mullor och annat pack i skitlandet Iran!

      • Anonym

        Håller med dig fullständigt. Israelerna har definitivt kapacitet att köra över mullorna i Teheran snabbt och
        effektivt.

        • Anonym

          Kapaciteten=Amerikanska skattebetalares pengar? Jo givetvis håller jag med om att den kapaciteten existerar. Parasitnationen lever på andra.

        • Anonym

          Beror väl återigen vilka metoder man 
          använder. använder man kärnvapen,
          ja definitivt. Annars inte…

    • Anonym

      Hålled med dig SvenskRyggrad, Israel är ett fantasiland som enbart skapar terror och förgiftade allianser. Vi må motsätta oss muslimer i vårt land men inte kan vi överföra det till deras länder. De, precis som vi, bekämpar judens försök att total-korrumpera samhälle efter samhälle. I värsta fall så utser dessa mygubbar en ny Hitler för att sedan invadera och kriga för vita folks pengar så klart. Goy vs Goy ska det vara så gott det går ju. Jag hoppas givetvis också på att det inte blir något krig, däremot så hoppas jag att vi i väst och med betoning på USA slänger ut terror-judarna, förbjuder den rasistiska toran och ger dem ett ultimatum, with us or against us. 

  • http://friatider.se/ Allan Sethsson

    Om det skulle bryta ut och Israels siffror landar på 500 döda dröjer det inte många år innan det heter att det var 6 miljoner.

  • Anonym

    Vilnai kan ta alla de, som också förbereder sig på ett krig med Iran, med sig och flytta till sina vänner i USA. Då slipper de öht fundera på att starta ett krig mot Iran och palestinier, vad de nu heter i området, får sköta sig själva.

     USA kan hålla sig på hemmaplan och kriga bäst de vill, då slipper Sverige ta emot alla flyktingar, som USA´s krigande i andra världsdelar medför.

  • Anonym

    när sk finansvärld har nått en vägg gör man en Big Reset, ett reningsbad med blod som huvudingrediens. sen kan de starta på en ny kula och göra enormt på vapen. 

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Varför ska Israel kriga emot Iran?

    • Anonym

      Därför att man vill dominera mellersta östern
      och avlägsna alla potentiella hot från området
      som kan utmana Israels hegemoni. Personligen
      anser jag att ett starkt Iran (med kärnvapen)
      som har kapacitet att agera som en motvikt
      till dom bindgalna sionisterna i Tel Aviv bara är 
      positivt, speciellt ur ett europeiskt perspektiv.

  • http://avpixlat.info/ Berit

    De vill komma åt Irans olja eller starta ett nytt världskrig. 30 dagar, det sa man väl även om kriget i Irak. Precis som om krig bara skulle kunna stoppas med en knapptryckning. 

    Gissa vem som får ta emot alla flyktingströmmar sedan? 

    • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

      Berit: Du vet att Israel hade oljefält i Sinai? Israel gav bort dem för att få fred med Egypten. Hela iden att USA/Israel krigar för olja är fel. För USA så skulle det tex vara 1/100 billigare att KÖPA oljan för de pengar ett krig kostar. Se Irak. USA har inte (tyvärr) stulit några oljefält. 
      Man kan ifråga sätta USAs krig (vilket jag gör). Men olja är INTE orsaken. 
      Vi borde komma ihåg historien och tacka Israel att de stoppade Irak från kärnvapen. Att Israel stoppade Syrien från kärnvapen och att Israel såhär långt har lyckats hindra Iran från kärnvapen. (Irak: dödade kärnforskare och bombade reaktorn. Syrien. Kapade Nord Koreanskt fartyg med kärndelar, bombade Syriens kärnkraft anläggning. Iran. Laddade upp datorvirus som slog ut kärnanläggningen och kärnforskare dör mystiskt).

      • Robert Bergh

        Men Israel får (misstänkt) vara det mest kärnvapentäta landet på jorden? Dom tillåter inte ens en internationell inspektion. Verkar som att du tycker det är bra att judarna lägger land efter land för sina fötter och tillsätter sin egen marionett-regim. Sionistjäkel!

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Vet inte vad man ska tro. Kanske inte oljan är det primära syftet, men krig är alltid lönsamt för bankirer och vapenförsäljare som ofta lånar ut pengar och säljer vapen till båda sidorna i ett krig. 

        Varför är det bara Israel av alla länder i regionen som tillåts ha kärnvapen utan inspektion? 

        För övrigt var det ett israeliskt företag som levererade säkerhetssystemen till de havererade kärnkraftverken i Japan. 

        • Anonym

          Det beror på att Israel är allierade med USA och
          att den Israeliska krigsmakten är så stark att
          de känner att de inte behöver släppa in någon i
          landet för inspektion

      • Andreas Sjöström

        Det märks att du inte har koll. Israel invaderade och övertog Sinai och hade det ockuperat i drygt 20 år.. Sedan är Israel själva en kärnvapennation. De anklagar alltså Iran för något de själva är skyldiga för.

  • Anonym

    Israel = smutsigt avträde!

  • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

    Israel vill gärna att du stödjer dem medan de stödjer våldtäkten av Svenska flickor.

    • Anonym

      Bra talat Linda, för det är faktiskt precis så det är.

  • Anonym

    Ge båda sidor riktiga vapen och låt dem göra upp en gång för alla; då kanske vi slipper höra allt tjafs varje vecka dem emellan…… :)

  • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

    Jag står hellre bakom Israel än araberna och Islam, varje gång….

    • Anonym

      Äh, det är samma skit…… :)

    • Anonym

      När man tänker så namn som Jerzy Sarnecki då är det skit samma. F.ö. så har vi våra problem här mellan Östern får skötq sina problem själva.

      • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

        Sarnecki borde bo i sitt land, Israel. Alla som bor I Sverige och tycker/har värderingar som sina ”hemländer” bör vara där. (och jag vet att han är från Polen, men hans värderingar/religion är den från Israel) 

    • http://profile.yahoo.com/TVQHD3DIT2C5CIQP2WSL2NRC6I Ahmed
      • Anonym

        Arabiska folket stödjer inte en attack mot Iran, menar du att judiska lakejer som förtrycker sitt eget folk samtidigt som USA pumpar ut pengar till dem representerar deras folk? Korrupta ickevalda ledare är knappast representativa för ett folk. Alla araber ser Israels existens som hotet mot deras frihet, med all rätt. 

        ”On Iran’s potential nuclear weapons status, results show another dramatic shift in public opinion. While the results vary from country to country, the weighted average across the six countries is telling: in 2009, only 29% of those polled said that Iran’s acquisition of nuclear weapons would be ”positive” for the Middle East; in 2010, 57% of those polled indicate that such an outcome would be ”positive” for the Middle East. ”

        Dessutom så lär siffrorna vara grovt förändrade nu. Precis som här i Europa så blir antisionismen mer och mer exponerad för varje dag.
        http://www.brookings.edu/research/reports/2010/08/05-arab-opinion-poll-telhami Detta symboliserar juden, judemedia skriver att araber stödjer en attack medan de via deras sionistnäste ”ekonomiska och militära” insiderockuperade proxy ger dem pengar för vapen att skjuta ner sitt eget folk. Juden i ett nötskal. Så arbetar de även i Europa.

  • Spy Glass

    Nostradamus har i sina syner sett att tredje världskriget kommer att starta nere bland gulfstaterna. Varken Israel eller USA kommer att tillåta att Iran skaffar kärnvapen dessutom har Iran reda B + C vapen.
    Och var tror ni Syren har gjort av sina BC vapen?
    Det som har börjat i Syren kommer att eskalera och sprida sig till andra stater i regionen.  

    /Spyglass

    • Anonym

      Nostradamus kan man tolka precis hur som helst, det är mer förnuftigt att läsa på om vad de extrema Sionisterna vill än bläddra i Nostradamus profetior..

    • Anonym

      Det är svårt att tyda Nostradamus verser men det är skrämmande ändå.

      • Anonym

        Du har Sibyllans spådomar och profetior som f.ö. är  tydliga jämfört med Nostradamus.

  • Anonym

    I längden är det kört för grisrael. Dom klarar sej inte utan USA och hur länge till ska jänkarna offra folk och pengar för deras skull? Jag tror att folk över hela världen börjar inse hur det egentligen funkar med krig, finanskriser och storpolitik.

    • Anonym

      Israel fegar inte ut mot arabländerna. Det är mer än man kan säga om Sverige!

      • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

         Israel fegar aldrig ut att låta USA göra jobbet åt dem.

        • Anonym

          Bättre att göra något än att stilla tiga! Står bakom Israel och gläds varje gång de trots sitt numerära underläge tvålar dit kamelryttarna. 

          Att stödja Palestina är att stödja hamas!

          • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

            Det roliga är hur 0 koll svenskar har om historia. Varför finns inte Palestina? 1948 så ockuperades västbanken av Transjordanien och Gaza av Egypten. Araber som ockuperar araber. Palestinier är araber och det finns 28 länder med deras kultur, språk och religion som de kan bo i. Det roligaste är att Jordanien har över 80% ”palestinsk” befolkning. Lös hela problemet med att döpa om landet till Palestina. 

            • Anonym

               Tjusig retorik men faktum är att det var judar som masskoloniserade området. På samma sätt kan man säga att Norge  ”har över 80% nordisk befolkning” så därför kan vi döpa om landet och lämna Sverige till förmån för invandrade kurder, somalier och zigenare!

        • Anonym

          Israelerna har alltid gjort jobbet själva när de varit
          i krig i området.
          Däremot har de fått mycket hjälp med material
          och underrättelse.

  • Anonym

    Israelerna pratar öppet om krigsförberedelser utan att någon reagerar. Men om Iran säger minsta knyst som kan tolkas som hot mot Israel, ja då blir det rubriker i massmedia över hela världen där man ondgör sig över vilken farlig skurkstat Iran är.

    • Anonym

      Står bakom Israel alla dagar i veckan mot de hedersmördande kamelryttarna i Iran!

    • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

      De måste göra det. Jag tror inte du förstår att araberna har startat 7 krig, har i snitt 3 terror attacker per dag mot Israel. Iran har öppet sagt att de vill utrota judarna och att det är värt att Iran dör om de lyckas med det. (dvs Iran vet mycket väl att Israel kommer svara med kärnvapen vid en kärnvapen attack. Men det är helt ok, eftersom det är i Muhammeds namn). 
      Araber är som barn. Man måste varna dem. När de testar gränser så måste man ryta till ordentligt. Annars så fortsätter dem att härja. Araber är Nomad kulturer… 

      • Anonym

        Så sant som det är sagt.

  • Anonym

    Kriget kan streamas på nätet, tekniken finns.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Israel väntar nog bara på att Obama och även Mitt Romney ska ge stöd för en sådan aktion. Båda går i Israels ledband och de är f.ö. därför de lanserats så hårt av amerikanska medier som ägs av…romer…eller hur var det nu?

    • http://patriaomuerte.bloggsida.se/ Caesar Apostata

      Det är ju valtider i USA nu, så ett sådant stöd kommer antagligen inom kort – vem av kandidaterna som yttrar det först, vågar jag dock inte spekulera i.

      • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

        Du vet att det stödet har inte kommit på 7år? USA vill inte riskera något med arabländerna = de ger inte bunker busters åt Israel. 

        • http://patriaomuerte.bloggsida.se/ Caesar Apostata

          Stödet att anfalla Iran? Nej, det har väl inte kommit på sju år, och inte på tretton eller tjugo år heller mig veterligen. Men med tanke på att USA tillsammans med Saudiarabien nu står bakom det som sker i Syrien – vilket ju har sidoeffekten att det drabbar Iran – så har åtminstone jag en känsla av att man inte riskerar så mycket med arabländerna ifall man anfaller Iran. Sunnimuslimerna skulle nog inte direkt gråta ifall Irans prästerskap faller.

          Nu kanske jag har missförstått din fråga?

    • Anonym

      inte även Romney. Romney och Netanyahu har varit bästa kompisar sen 80 talet. Romney och hans neo-cons är m. ivriga att göra ett annat krig. När Obamas metod (inte hans utan hans masters, förstås) är nedmontering av USA i slow motion + vänta til efter val så vill Romney, en absolut politisk sopa och asset stripper, bomba genast. 2013 blir inte rolig för någon, både ekonomiskt och geopolitiskt.

    • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

      Israel skiter i USAs stöd. USA var så jävla förbannade på Israel 1981 när Israel använde ”amerikanska” flygplan för att bomba Iraks kärnkraft reaktor. Problemet idag är att Irans kärn reaktor är nedgrävd i jorden. Israel behöver ”bunker busters” bomber, som de begärt från USA sedan senaste Bush satt i makten. 

      Jag hoppas du håller med om att Iran måste stoppas från kärnvapen till vilket pris som helst. 

  • Anonym

    Varför finns det inga organiserade proteströrelser mot NWO´s våldsamma världshärskar-fasoner?

    • Anonym

      De flesta känner inte till NWO, vilka som styr och på vilket sätt de jobbar. Ordet globalisering kommer att säljas in lite undan för undan, så folk tror det är något positivt.

  • Anonym

    ”Förberedelsen är för ett krig som varar i 30 dagar från flera fronter, säger Matan Vilnai rapporterar flera medier.”
    Liknande saker har sagts i inledningen till alla storkonflikter.
    Krig mot Iran kommer troligtvis också innebära krig mot
    Ryssland och Kina också. Tror också att Iran självt
    också är en tuffare nöt att knäcka än ex. Irak.

    • http://patriaomuerte.bloggsida.se/ Caesar Apostata

      Hur långt kriget blir beror givetvis på vilka medel man är beredd att använda sig av. Om båda parterna t.ex. slåss mot varandra med gafflar, så tar det garanterat åratal – för att nu ta ett löjligt exempel.

      • Anonym

        Jo visst det beror vad målen är.
        Är målet enbart att slå ut kärnreaktorn så kan
        det säkert gå snabbt. Om planen däremot innefattar
        en USA-ledd invasion av landet. Då kommer det ta längre
        tid. Iran är en betydligt tuffare nöt att knäcka än Irak, Afghanistan och Libyen. För det första är landet betydligt större till ytan, ungefär lika bergigt som afghanistan och har en större befolkning (Nästan 80 miljoner). Men framför allt har man väldigt nära band till både Ryssland och Kina. Och risken är stor att dessa involveras vid ett nfall på landet…

    • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

      Det beror på vilket typ av krig man talar om. Irak kriget ”vanns” snabbt mycket genom att USA betalade årslöner åt irakier att lägga ned vapnen. 
      Israels mål i detta krig är att förstöra Kärnreaktorn. Borde gå ganska snabbt. De har inte som mål att ockupera Iran och försöka lära araber demokrati som USA försöker göra.

      • Anonym

        Israels plan är det ja. Men är det en sak man kan lära
        av historien är att saker sällan blir som man tänkt sig
        oavsett hur noggrant man än planerar…

      • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

        Det spörs väl om det är det som det handlar
        om. Troligtvis är det bara ett svepskäl för att
        helt avlägsna regimen i Teheran…

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Och vilka är det som hjälpte Iran med denna kärnvapenprogram om inte just Israel och USA. De hjälpte dem under kriget mot Irak. Nu säger man sig byta fot. Skitsnack så klart. 

    Det relevanta som sker nu är Syrien. Allt annat är enligt mig ett spel för gallerierna. En distraktion. 

    Om Assad faller kommer al-Qaida våren att fortsätta tills operationen är fullbordad. Detta kommar då att ha förenat hela sunni Islam mot Iran. 

    Nästa riktiga storkrig i mellanöstern kommer att bli den mellan sunni-Islam och shia-Islam. 

    • World Traveller

      Nu svamlar du lite. USA och Israel och Storbritannien hjalpte Irakmot Iran, inte tvartom. Men vad galler Syrien saa har du helt raett.

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Det är inget svammel. Du har tydligen aldrig hört talas om Iran-Contra skandalen.

        • World Traveller

          Ja, det stammer. Det hade jag glomt. Nagon typ av missiler skickades med CIA-flyg fran Israel till Iran. Overste Oliver North blev syndabock nar det uppdagades. Kommer inte ihag hela bakgrunden. Vet du forresten om att ett bekvamlighetsflaggat svenskt fartyg ursprungligen var menat att frakta missilerna forst? Tror att kapten blev for girig och ville ha garanterad returlast fastaen han och besattningen skulle fatt bra betalt for resan. Det var iallafall vad chiefen sa.

    • http://avpixlat.info/ Berit

      ”Den nuvarande attacken på Assadregeringen i Syrien är inte ett inbördeskrig utan följden av en utländsk aggression. Den som säger detta är professor Bassam El-Hachem vid Beiruts Libanonuniversitet, en ledande politiker i den kristne generalen Michel Aouns rörelse Fria patrioterna. Intervjun publiceras i sin helhet i tidskriften Executive Intelligence Reviews nya nummer daterat den 10 augusti.
      - Detta är ett utländskt krig mot Syrien, pråligt utstyrt som en motståndsrörelse mot en diktaturregim, sa El-Hachem och jämförde det med Libanonkriget på 1970-talet som eldades på av utländska makter.”
      http://www.larouche.se/nyheter/2012/08/06/syrien-utlandsk-aggression-inte-inbordeskrig 

  • Anonym

    500 döda israeler ?  Århundrandets underskattning. Ett krig mot Iran kan leda till flera miljarder döda människor världen över samt mänsklighetens undergång. Men många neocons är villiga att offra planeten , floran och faunan och framtiden endast för den sadistiskt lustfyllda känslan av att ha satt världen i brand.

 

Same shit, different war

Då ljög man om kemvapen i Irak. Nu påstår sig Obama ha bevis för att samma vapen används i Syrien.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Tyska frikårssoldater, här fotograferade spanandes efter kommunister under gatustrider i Berlin 1919. Bildkälla: Tyska förbundsarkivet.

Bokrecension: The Outlaws. Thomas Weber har läst en hårdkokt berättelse om frikårstidens Tyskland.

Fler nyheter
HÅLLER KOLL: Frankrikes president François Hollande skärper nu övervakningen av fransmännens värdetransaktioner. Pengar och guld får inte längre skickas med posten. Foto: Hollandes kampanj/Flickr

Fransmän förbjuds skicka guld och kontanter med posten. Skärpt övervakning mot "penningtvätt".


Foto: A. Synwell

Ungern ändrar grundlag efter EU:s stämningshot. Global seger i flera frågor.


 

Obama kan läsa din e-post. USA kan bläddra i svenska myndigheters mejl.


ONÖDIGT: Kommunala folkomröstningar har hållits på folkets initiativ vid sju tillfällen sedan 2011. I fem av fallen har politikerna struntat i valresultatet. Foto: Dahlstroms/CC-BY

Svenska politiker struntar i lokala folkomröstningar. Kommunala folkinitiativ verkningslösa.


KÖR ÖVER EXPERTERNA: En enig internationell expertis varnar Sverige för de höga bostadspriserna. Men Anders Borg och regeringen agerar tvärtemot kraven från EU och IMF – och försöker istället öka prisnivån ytterligare. Foto: Regeringen

IMF varnar Borg: Din bostadsbubbla håller inte. Kräver sänkt bolånetak och avskaffat ränteavdrag.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

POLISEN EFTERLYSER. Kan ha varit delaktig i misshandel på  Mäster Samuelsgatan i Stockholm, den 10 mars.

Inlagd 13 jun 2013
Efterlysta av polisen

Läs mer

"Aziz", 22, efterlyst för mordförsök.. Foto:  Polisen

Inlagd 30 maj 2013
Man efterlyst för mordförsök

Läs mer

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Vikingaskepp av mindre modell. Henri Bergius/CC-BY-SA

Ny vikingafärd i Amerika upptäckt. Sannolikt platsen där vikingar träffade på skrälingar.


DUMHET GÅR I ARV: Studien har funnit genetiska markörer för utbildningsnivå genom att studera 100.000 deltagare. Foto: 53416677@N08/CC-BY (flickr)

DN erkänner: Gener avgör din intelligens. Genetiska markörer visar utbildningsnivå.


Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons