Kamil Ryba, här under ett tal i Stavanger tidigare i år, axlar nu rollen som ledare för Swedish Defence League.

Kamil Ryba, här under ett tal i Stavanger tidigare i år, axlar nu rollen som ledare för Swedish Defence League.

Kamil Ryba ny SDL-ledare

Publicerat den 20 september 2012 kl 02:27

KONTRAJIHAD. Isak Nygren har lämnat befattningen som talesman för den svenska kontrajihadismens centralkommando Swedish Defence League. Hans efterträdare blir Kamil Ryba.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Klicka här för större bild

Foto: SD Isak Nygren (th) här tillsammans med dåvarande SD-kollegan Mattias Karlsson, avgår nu från posten som SDL-ledare.

Isak Nygren, före detta kommunalpolitiker i Katrineholm, har fungerat som talesman för den kontrajihadistiska organisationen Swedish Defence League sedan den grundades 2010.

I en kommentar på sin blogg uppger Nygren att han har lämnat posten som talesman för SDL eftersom han planerar att studera i USA. Nygren gjorde sitt sista framträdande i egenskap av talesman för SDL i samband med att det internationella kontrajihadnätverket SION träffades i Stockholm i början av augusti.

Ny talesman för SDL blir Kamil Ryba. Den 28-årige göteborgaren Ryba har tidigare företrätt SDL vid en sammankomst som Norweigan Defence League arrangerade i Stavanger i juni i år. Ryba höll då ett tal om skillnader mellan kristendom och islam.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • DAS

    KAMIL RYBA TO TAKI ZKURWYSYN POLAK JAK KAZDY RASIST Z WAS WIEC NIC DZIWNEGO ZE WY TAKIE CHORE GLOWE MACIE.
    aLLA NI KAN DRA ÅTHELVETTE TILL SAMMANS MED DEN POLAK SOM ÄR SKITSTÖVEL

  • daniel

    ty gowniany polaczek spierdalaj stad skurwelu

  • Anonym

    SDL= sionist defence leauge!
    Frågor på det?

  • Anonym

    Är det någon som tänkt tanken att om det är tillåtet att gå på stan i heltäckande kläder, med ansiktet gömt bakom tyg, så måste det vara likställt med att gå med en rånarluva på stan? Det är faktiskt samma sak!
    Ingen vet om det är en man eller kvinna bakom tyget, ingen har en aning om ifall personen i de vida kläderna har ett bombbälte eller skjutvapen gömt!
    Jag kan med 1000% sannolikhet garantera att om jag eller någon annan skulle gå med rånarluva på stan, skulle jag bara efter några meter bli stoppad, och anmäld till polisen som misstänkt för förberedelse till rån eller liknande. Jag kan då inte hänvisa till att min tro och djupa övertygelse tillåter mig att bära detta varma skyddande plagg. Jag skulle helt enkelt inte bli trodd. Tänk tanken att kunna gå in på en bank helt lugnt för att ta ut pengar i kassan, med en rånarluva som täcker allt utom ögonen. Även om man vänligen lämnar fram en uttagslapp och inte beter sig på minsta sätt hotfullt så skulle man bli anmäld direkt. Ingen tvekan om det.

    Men det finns andra som slipper undan, vill vi ha det så? De skrämmer barnen på dagis, ska de sitta med täckande kläder i kassorna på varuhus, på arbetsförmedlingen med flera ställen? Ska vi svenskar kunna känna förtroende för sådana personer så måste ni våga visa ansiktet! Tänk att ha en heltäckt kvinna framför en svarv! Det funkar inte! Bara en sån sak!

    • http://www.facebook.com/people/Ingvar-Gustavsson/663275604 Ingvar Gustavsson

      Ändå värre man ska bli tvungen att se dom läsa upp nyheterna. Tänk o bara se ett svart lakan i bilden.Fortsätter de så här blir det väl bara nyheter på Arabiska sen

  • Anonym

    Jösses amandus. Hur tänkte de nu?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002770204343 Michael DeltaEcho Five-Eleven

    its just sad that he -on the other hand- is telling lies and spreads bullshit about sincere and trusted people, who are fighting islam for longsince and way before he showed up from somewhere in the middle of nowhere… ..

    • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

      Sure and who is behind EDL then? Inte not Tommy Robinsson he is just a puppet!

  • Anonym

    Grattis Ryba (som betyder fisk ;) )

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=687023217 Isak Nygren

    En gammal nyhet. Tanken var att jag skulle ha avgått redan samma dag som demonstrationen, dvs 4 augusti. Tanken var att Richard Abrams skulle ha blivit ny talesman, men ett par dagar innan demonstrationen kom det fram uppgifter om honom vi inte ville förknippas med, vilket han inte längre fick bli talesman. Det innebar att jag fick vara talesman ytterligare några dagar innan Kamil Ryba fick bli det istället. Jag tror att det var den 7 augusti jag avgick. 

    SDL:s sida på Facebook grundades 2010 men formellt blev det den 29 januari 2011. Jag blev talesman i oktober 2011. Innan dess hade vi ingen talesman. Kamil Ryba är för övrigt sekulär katolsk polack.

    • Anonym

      Polen åt polackerna!

  • http://holocaust-news.com/cms k0nsl

    Vad är det för typ av etnicitet på den här Kamil? Polsk jude?

  • Anonym

    Kontrajihad rörelsen är inte en nationalistisk rörelse utan en sionistisk. Kolla på Israeliska flaggan i videon!

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    En pinsam figur som hånar andra på facebook. Beter sig som en gris rent ut sagt!

  • Anonym

    Jag hoppas innerligt att dessa rörelser dör sotdöden snart. Deras blinda hat mot muslimer är inte bara naivt utan också livsfarligt, då det finns farligare krafter i samhället än en somalier i spökdräkt.

    • Anonym

      Säga vad man vill om somalier, det är i alla fall inte de som har slagit upp portarna för massinvandring till Europa genom konsekvent och målmedvetet propagandaarbete. Det finns en helt annan folkgrupp som enligt egen utsago har en ”ledande roll” i den processen:

      http://www.youtube.com/watch?v=53A5AJoRxF0

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Hon säger det, så det är alltså enligt henne som jag tidigare påpekat. Sedan finns det gott om judar som öppet varit emot denna process. 

        Att betrakta ”judarna” som våra fiender vore därmed felaktigt, då det endast handlar om en mindre grupp bland dessa. Då pratar vi specifikt om arbetar sionisterna, inte ”judar” i allmänhet eller ens ”sinonister” i allmänhet. 

        • Anonym

          Nej nej nej kom igen nu, sluta sila mygg!

          • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

            Vadå sluta mygg? Känner du ens till Herzl? Visste du att han ville att alla judar skulle konvertera till katolicism? 

            Visste du att han ville uppmuntra till hat mot just judar? 

            Du faller ner i deras fällor utan att själv fatta det. Läs Herzls memoarer. 

            Förresten den där Stjärnan, har inget med judendom att göra. Den dök först upp som judisk symbol på 1700-talet och egentligen en hednisk symbol. 

            Judar protesterade när sionisterna valde denna symbol till Israels flagga. 

            Men du vet så klart inget om historia. Det är alltid enklare att kolla på en video från en Grand Wizard och tro att man fått hela sanningen. 

            • Anonym

              Det finns avarter av alla de typer av folk. Quislingar helt enkelt.
              90% av just våra fiender är judar.
              Angående historia, 30års idogt historieinmundigande har inte gått omärkt förbi, bara så att du vet.
              Naivitet är folkets fördärv!

              • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

                Problemet är bara att du har helt fel. 

                Jag trodde också att ”judarna” var våra ”fiender”. Men efter att själv ha forskat i ämnet och efter lite kritiskt tänkande upptäcker man att så är inte fallet. 

                Den politiska sionismen som många pekar på som de stora bovarna, var från början skapade av jesuiter via frimurarorden. Studera Herzl och Hess, så förstår man denna koppling. 

                Studerar man dagens Israeliska ledare, inser man snabbt att landet inte är självständig, utan styrs av krafter utanför. 

    • Anonym

      Det ar du som ar naiv som inte inser att det ar islam som
      ar faran.Om eller nar dom har makten kommer aven du
      att bli slav at dom.Lycka till med din framtid som slav.

      • Henrik Hanell

        Varför kan man inte se både muslimer och ”de andra” som en fara för vårt folks överlevnad?
        Skriver JonniBalle att muslimer INTE är ett hot mot Sverige?

        • Anonym

          Om du vet vad muslimerna star for behover du inte stalla fragan.

          Den 20 september 2012 07:02 skrev Disqus :

          • Anonym

             Vem är farligast? Den som slår eller den som planerar och uppmanar denne att slå?
            Men fortsätt att hetsa för fler krig i Mellanöstern ni. Den enda följden blir ökade folkströmningar till Sverige. Och lär de sig bara att äta köttbullar så är de ju svenska och välkomna enligt SDs logik.

            • Anonym

              Dom kan kriga av all kraft i mellanostern men dom skall inte
              komma till Sverige och kriga.

              Den 20 september 2012 08:13 skrev Disqus :

        • Anonym

          Självklart är Islam ett enormt hot mot vårt land men de som gör det möjligt är ännu farligare.

      • Anonym

        Jag ser faran av att ladda upp ett enfrontskrig då det finns fler fronter att hålla reda på. Men självfallet är jag inte så naiv som de 94% av väljarna som inte ser hotet från Islam. Det är ett hot att ta på stort allvar men låt inte andra intressegrupper infiltrera den nationella rörelsen för då ligger vi riktigt illa till.

        • Anonym

          Det later battre men i forsta hand maste islamiseringen stoppas darefter ar det dags att ta itu med andra problem.

          Den 20 september 2012 09:26 skrev Disqus :

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

          Håller faktiskt med dig här.

          Feminism och kärnfamiljsfientlighet är två minst lika allvarliga hot.

      • Anonym

        Komma till makten? Tror du verkligen att sionisterna släpper från sig makten över europa o usa till just muslimerna? Tror du verkligen det?

        • Anonym

          Du ser val sjelv vad som pagar.Alla bojer rygg for muslimerna.
          Hela EU.B.Obama och H.Clinton.Kan du motsaga detta?

          Den 20 september 2012 13:23 skrev Disqus :

          • Anonym

            Håller inte med dig. Kriget mot islam o muslimska länderna har pågått sedan minst 100 år. Det jag ser nu är att hetsen o hatpropagandan mot muslimerna eskalerar i USA o EU. O bakom denna våg är sionisterna mycket aktiva. Allt för att muslimerna ska tro att det är Amerikaner o europeer som håller på med detta.

            • Anonym

              Onskar att jag ocksa kunnat se nagot av hat och hets mot muslimer.
              En religion som star for pedofili,sodomi,kvinnofortryck,stening och halshuggning kan jag inte sympatisera med.Kanner du till att det
              ocksa ingar att dom skall gora hela varlden islamisk?Samma idee
              som komunister och nazister.Det enda dom fortjanar ar hat och forakt.Dom skall tillbaka till den oken dom kom ifran och inte para- sitera pa oss.Dessutom ar dessa banditer sodda kriminella.

              Den 20 september 2012 18:53 skrev Disqus :

      • Anonym

        Judar och muslimer, vad är det för skillnad?
        Håller vi inte dem stången så förgör de oss.
        Juden inifrån, muslimen utifrån. 
        Frågor på det?

        • Anonym

          valet ar mellan pest och kolera.

          Den 22 september 2012 03:37 skrev Disqus :

    • Anonym

      De gör i alla fall något mer än bara skriver arga internetkommentarer.

      • Anonym

        Visst gör de det! De viftar med israeliska flaggor och håller undermåliga tal iförda löjliga mössor.

        • Anonym

          Håller med dig. Deras enda syfte är att provocera hit terrorgrupper o sedan säga ” va va det vi sa ?”

  • Anonym

    Här är orsaken till varför EDL och liknande rörelser får stöd. 

    http://www.youtube.com/watch?v=BYP9NmEJ-UU&

    Vanliga vita britter reagerar på att deras land tas ifrån dem. Det är en sund och självklar reaktion. På samma sätt reagerar vanliga människor i Sverige och andra länder på att de förlorar inflytande över den politiska utvecklingen. Vi har partier som har bra lösningar på detta, i Storbritannien har de BNP och i Belgien Vlaams Belang osv.

    Vad EDL visade var att det är fullt möjligt att bygga upp en armé av gatukämpar som försvarar sitt land, men de idealistiska gatukämparna visste inte vilka krafter som döljer sig lite längre bak i periferin bakom EDL. Nu är det dags för äkta nationalister att bygga upp en egen gatuarmé istället för att låta dem lockas av krafter som inte bryr sig om i fall främmande etniska grupper tar över landet, bara de inte är muslimer.Det handlar inte bara om muslimer, det handlar om att vi inte vill ha muslimer i Sverige, men också om att vi inte vill ha dessa invandrargrupper oavsett om de är muslimer eller inte. Vi vill inte ha dem om de är kristna, hinduer eller annat. Vi vill inte ha dem hur skötsamma och duktiga de än är. 600 000 skötsamma araber eller negrer ska inte komma hit oavsett om de är kristna eller ”assimilerbara”.När Paul Weston lämnade BNP för att bygga upp ett nytt parti med hjälp av folk från EDL så slog han två flugor i en smäll. Å enda sidan var det ett slag mot BNP (en kniv i sidan om man så vill) och å andra sidan var det ett slag mot EDL vars gatuaktiviteter i ett slag nästan upphörde.

    Det finns krafter som vill försvaga nationalismen och de finns överallt. I USA har de infiltrerat naziströrelser som aldrig kan växa just därför att de är nazister. I Europa bildar de rörelser som angriper nationalister både inifrån och utifrån. 

    När Mattias From nyligen uteslöts från SD var det en följd av en sådan fientlig attack och den gjordes inifrån SD av personer som inte är nationalister. 

    • http://www.facebook.com/amelia.vonbergen Amelia von Bergen

      OMG inga ”gatuarméer! tack! Du vill väl inte kallas brunskjorta? Kampen måste initialt föras på demokratisk väg.Kommer ofärd blir det en annan sak.

      • Anonym

        Hellre brunskjorta an muslimkramare.

    • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

       EDL sponsras helt av judiska föreningar och samfund i England

      • Anonym

        och??? det är väl bara bra eller vill du bli påsatt av mussar ?

        • Anonym

          Du har visst mycket fakta att ta dig igenom…phu!
          Minns när jag var lika ovetande som dig, typ 20 år sedan.

  • Anonym

    Det hade sett bättre ut om han hade tagit av sig mössan.

  • Anonym

    Stark insats av Kamil Ryba att lyckas hacka ur sig några slitna klyschor om islam på haltande svenska, iförd världshistoriens kanske mest efterblivna mössa! Och givetvis fladdrar en Israelflagga bakom honom.

    Kontrajihadismen är ett stort skämt!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002853627015 Rupert Weinrich

    Kamil är ett slaviskt namn och har INGENTING med judar eller araber att göra. Namnet existerar i olika former i hela Europa. Själva efternamnet Ryba betyder fisk på flera slaviska språk och har även det INGENTING med judar att göra. Kamil Ryba själv är blond och blåögd och även om det finns judar med samma utseende så är Kambil Ryba dessutom en starkt troende katolik. Henrik Hanell är förmodligen en judisk sabotör med tanke på att Svenskarnas Parti har varit på demonstrationer i Polen och varit på nationalistiska kongresser i samma land. Polacker har även varit på demonstrationer i Sverige där Svenskarnas Parti har deltagit. 

    • Henrik Hanell

      Jösses…
      Mycket har jag kallats men ”judisk sabotör” var nog bland det märkligaste. Kamil Ryba är säkert etniskt lik oss svenskar men killen har ett väldigt osvenskt namn och är inte svensk. Sedan är det så att han faktiskt representerar en organisation som inte stödjer etnisk nationalism (utom för judar) utan stället sysslar med någon slags ”kulturkamp” där målet verkar vara att det degenererade västerlandet skall fortsätta vara ett masskonsumerade, parlamentariskt skitsamhälle där gatorna fylls med Prideparader och sekulära samt kristna främlingar kan assimileras
      in i den ”öppna svenskheten”.
      Som medlem i SvP känner jag självklart till våra samarbeten med nationalister i andra länder. Innebär våra samarbeten att vi skulle acceptera massinvandring från de länderna? Vi står nära Forza Nuova t ex, innebär det att SvP och dess medlemmar skulle acceptera att svenskar byttes ut mot italienare? Knappast.

      • From House of Drăculești

         Han är uppvuxen i Polen vad jag hört..

    • http://twitter.com/Avs16_95 Jefferson Dyck

      Varför ljuger du? Kamil är inte ”ett slaviskt namn” och Ryba betyder inte samma sak som riba.

  • Anonym

    Den käre ledaren herr Ryba förklarar världsreligioner på ett par minuter.
    Politik klarar han säkert av på ett par sekunder.

  • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

     
    Såhär behandlar Kamil Ryba de som är på
    deras sida. Så tänk er för innan ni stöttar SDL och denne utlänning….

    Vilken stad skulle ni välja för nästa SDL
    demo? Malmö är inte aktuellt nuförtiden då vi behöver fler
    aktiva folk som verkligen vill komma och gör det dom säger. Glad
    helg på er vänner. / K

    Peter
    Nilsson Varför inte arbetarstaden Göteborg? En liten
    tripp till hisingen, kanske t.om kortedala för att visa sympati med
    det meningslösa våldets offer. Eller en klassiker nere vid Gustav
    Adolfs Torg. Nära till allt, så även en flyktväg via kanalen :-)

    för
    ungefär en timme sedan · Gilla

    Swedish
    Defence League ‎Peter
    Nilsson : Klart demo kan vara i Gbg. Kommer du ens? Ni
    alla vågar käfta och klaga men ingen kan visa modet:-/ Trött på
    det faktisk. SDL ska ha folk som vågar kämpa för sin sak. Gör du
    inte det så försvinn

    för
    57 minuter sedan · Gilla · 1

    Peter
    Nilsson Swedish
    Defence League. Du vet inte ett skit om mig eller vad jag gör.
    Så håll din lilla käft stängd innan du vet något. Kommer ni till
    gbg har iallafall jag betydligt lättare att vara där.

    för
    31 minuter sedan · Gilla

    Swedish
    Defence League ‎Peter
    Nilsson , jag heter Kamil Ryba , tycker du att jag har
    liten käft så kopm fram gubbjäväl? Tror du att du kan förolämpa
    folk ? Kom nu da?

    för
    6 minuter sedan · Gilla

    Swedish
    Defence League fitta

    för
    6 minuter sedan · Gilla

    Peter
    Nilsson Kamil Ryba, kom till göteborg och säg det
    till mig face to face då din pissfitta, för det är lätt att verka
    stor bakom skärmen. Och om det är såhär ni behandlar de som
    stödjer er blir ni inte fler än dig…..

    för
    ungefär en minut sedan · Gilla

    • Anonym

      Det säger väl allt om vilken dåre som representerar SDL.

      • http://www.facebook.com/mikkieboy Mikkie Kokklo

        Jag känner Kamil privat och utspelet ovan är inte vackert. Men han har fått nog av svennar som säger att ”de ska” och ”de ska” och fans och hans moster och när det väl gäller är de förkylda o´ch stannar hemma i tryggheten bakom skärmen.

        Kontentan i slutänden är, för att till skillnad från merparten som kräker ur sig sin avsky mot dagens förda politik och i synnerhet den i fråga om invandring och integration här och på div andra alternativa media sajter så syns ni aldrig på gatan. Kamil har fått mordhot adresserade direkt i brevlådan hem till sig och sin familj ”Vi vet var du bor” , ”Vi skall ta dig kräk”, ”Häda inte islam, du skall döden dö din hora” osv … Men han ger sig fortfarande ut offentligt och säger det många av oss enbart vägar göra bakom skärmen. Tänk er för lite innan ni kritiserar för mycket.

    • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

       Exakt!

  • Anonym

    Det är otvetydigt så att de finns en hel del bra människor som lockas till dessa rörelser. man kan inte klaga på alla som finns med eller av idealistiska goda skäl går med i en sådan rörelse. Det framhöll även Nick Griffin från BNP i sin analys av EDL, men det är många som drivs av helt andra motiv. Se hans video, den är mycket informativ.

    http://www.youtube.com/watch?v=FRRIm8hYfBo&

  • Anonym

    Alla dessa Defence leagues består inte av nationalister utan…. Japp det stämmer sionister! 

    • Nogger White

      Tycker man att den ena sortens nationalism (t.ex. judisk dito, alltså sionism) utesluter varje annan sorts nationalism (t.ex. svensk dito), så får man nog problem med att sympatisera med en hel del förment nationalistiska partier. Är det inte ”Israels sak” det tjatas om så är det ”palestiniernas sak” (alltså arabisk nationalism) – ingendera av de helt ovidkommande och mer eller mindre udda ståndpunkterna utesluter eller är en förutsättning för svensk nationalism.

      Sedan har väl de dressmanklädda huliganerna i de s.k. defence leaguesen aldrig hävdat att de specifikt är nationalistiska organisationer eller har nationalismen gemensamt, utan det är internationell samverkan mot mot islam som står på agendan. Skulle en nationalist inte kunna stödja Skattebetalarnas Förening eller Anten-Gräfsnäs Museijärnvägsförening bara för att dessa inte har svensk nationalism som syfte och mål?

  • Odalmannen

    SDL är, precis som engelska EDL som organisationen direkt grundas på, en sionististvurmande anti-jihadistisk rörelse som föröker att kapa svenska nationalistiska protester. Deras illa dolda agenda går ut på att svenska nationalister (precis som tyvärr är fallet med den toppstyrande ledningen inom SD) ska börja vifta med israeliska flaggor och börja försvara den krigshetsande imperialiststaten Israel och hetsa på ett fullkomligt rabiat sätt för staten Israel och mot Islam i stället för att i första hand bry sig om att försvara Sverige och de svenska intressena. Vi som svenska nationalister behöver faktiskt inte SDL, de tillför ingenting alls till den svenska nationaliströrelsen, de innebär bara ännu mer splittring och förvirring. Jag tvivlar starkt på att SDL har för avsikt att verka för bevarandet av ett svenskt Sverige, snarare avser SDL att aktivt främja sionistiska intressen i Sverige och Europa. Låt inte lura er av vad de säger.

    För övrigt låter namnet ”Kamil Ryba” inte som ett traditionellt nordiskt namn utan i stället som ett arabiskt/judiskt namn. För att bevisa påståendet så kan den som vill ta del av nedanstående länkar, ”Kamil” är nämligen otvivelaktigt ett arabiskt namn som betyder ”perfekt” på arabiska medan ”Ryba” är ett namn som förekommer bland polacker, tjecker och slovaker men även bland ashkenaziska judar:

    http://names.whitepages.com/Kamil/Ryba

    http://www.hebrewsurnames.com/RYBA

  • Henrik Hanell

    SDs nästa partiledare blir en kristen irakier eller kanske den där indiern de använde som omslagspojke för en liten tid sen?
    Den som väljer att stödja nationalistiska alternativ istället för kontrajihadrörelsen behöver inte vara orolig för en sådan här ”utveckling”.
    Svenskarnas Parti (SvP) kommer ALDRIG att få en partiledare som heter Kamil Ryba eller liknande.

    • Anonym

      Vavra Suk låter inte pursvenskt det heller, men han har gjort mycket gott för Sverige ändå.

      • Anonym

        Jo, men Vavra Suk är en kompetent person. Den där Ryba faller redan på mössan. Titta på YouTube-klippet, det syns ju direkt att Ryba inte håller måttet.

      • Henrik Hanell

        Visst har han det. Säger jag något annat?

  • Anonym

    Pinsamma kontrajihadister. Så förvirrade om vilka som egentligen är fienden.

parkeringsvakt-nybild

DN-fel om p-böter för utbrända bilar

DN attackerar artikel i FT. Här bemöter Mattias, som skrev artikeln, DN:s uppgifter.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Polisen valde att "avvakta" och "inte ingripa" när gängen eldade upp bilar igår. Men de bilägare som inte kunde flytta sina utbrända bilvrak fick däremot böter direkt. Foto: Fria Tider

Deras bilar brann inatt – nu får de p-böter. Utbrända bilvrak lappas efter nattens kravaller.


Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons