Livestream från kontrajihadmötet i Stockholm

Publicerat den 4 augusti 2012 kl 14:55
Aftonbladet sänder live från Stockholm.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Köp boken här!

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    Det är klokt av sionisterna att använda korset i sitt krig mot islam. Allt för att låtsas vara oskyldiga från alla konflikter de skapar. Ärligt talat. Tror dessa nollor att en sådan antiislamdemonstration stoppar jihadister eller tror de att de lockar hit jihadister?

  • World Traveller

    Jag har nu blivit stoppad att kommentera pa samtliga svenska tidningar sen jag igar uppmarksammade att polisens nya talesman, Hesam Akbari, ar muslim. Kan nagon haer pa Fria Tider graeva lite och se vilka organisationer denne figur ar medlem i? Skulle inte forvana mig om han ar medlem i organisationer/foreningar lierade med Muslimska Brodraskapet.
    Jag tycker att Sverige blir mer skraemmande for varje dag.

    • Anonym

       Speciellt handplockad och medvetet inkvoterad som politiskt indoktrineringsvapen. Inget att vara rädd för på något annat sätt.

  • Anonym

    På EXPO’s twitterflöde finns en kommentar av

    ahamrud På väg till parken efter lång dag med fokus på hat. Hoppas på kärlek där!

    Samma ahamrud har åsikter om en av deltagarna bär kors symbol på sin kavaj

  • Anonym

    Direktsändning av AftonLudret!- Vilket innebar att lögnteamet i stort sett endast filmade motdemonstranter och lät deras tutande gå ut i etern. I övrigt fick man inte en tillstymmelse till chans att höra vad Tommy Robinson och övriga hade att säga, då AftonLudrets reporter på plats istället ägnade sig åt att till 100% förklara vilka ”hemska människor som stod på scenen”. Desperata försök för att lära Svensson med familj vad de skall tycka och anse, dvs ren och skär uppfostran!!!

    • Anonym

      Det var rätt roligt när. Reportern ställde sig en meter framför vuvozelorna, så långt bort man kunde komma från scenen och sa ”ja motdemonstranterna är effektiva, man hör inte vad counterjhad rörelsen säger’.

  • http://kommentaren.myopenid.com/ Sven
  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Och Aftonbladet gör som de brukar. 

    • Anonym

      De tog på sig ”ansvaret” för att visa vad???
      Jo med fördelningen 60% motdemonstranter och 38% uppfostrande inlägg från reportern, de övriga 2% fick man en skymt av vilka som talade, men aldrig att man fick höra en enda hel mening. AftonLudret borde som vanligt få pris för sin antidemokratiska medverkan. Jan Helin kan väl pysa iväg och ta emot priset och tacka juryn!!!

  • Anonym

    Väldigt imponerande. En internationell manifestation, med dyr och ordentlig reklam, en rörelse med massvis av PK-anpassning, tillresta delatagare och dess tyngsta namn osv.. och den skramlar ihop 50 man.

    Ett större fiasko än ND’s demonstration i Göteborg, den drog ca hälften, och den var ändå ihoptrummad med kort varsel av ett döende lokalparti från Södertälje.

    • http://patriaomuerte.bloggsida.se/ Caesar Apostata

      Jag var där, men släpptes inte in eftersom jag kom något sent! Så jag gick till krogen istället :) Vet inte hur många andra som råkade ut för detta.

      • Anonym

        Det har jag också råkat ut för..  men det drabbar inte så många att en potentiell jättemanifestation skulle bli till noll och intet direkt. :D

        • http://patriaomuerte.bloggsida.se/ Caesar Apostata

           Tyvärr har du nog rätt…

        • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

           Du hade gärna fått bekosta min biljett så hade jag kommit….

          • Anonym

            Och varför skulle jag gjort det?

            Finns det någon anledning att jag skulle lägga pengar på att skicka folk till demonstrationer arrangerade av kontrollerad opposition? (om det ens kan kallas en opposition dvs)

            • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

              Det gör du som du vill givetvis, vi lever i ett fritt land.

              Däremot skall man inte klaga när folk inte har de ekonomiska resurserna att åka land och rike runt och besöka de demos man vill, även om de är påkostade.

              Jag är dessvärre tvungen att prioritera andra saker i mitt liv först, såsom mat, kläder, hälsa, tak över huvudet och när det är gjort blir det inte så mycket över…

              • Anonym

                Det har jag förståelse för, men det förklarar knappast det skrala deltagarantalet på denna demonstration..

                • Anonym

                  Jo det gör det faktiskt. Inom Sthlm bor det mest PKdårar de kritiska bor ute i landet alltså dumt att lägga demos på Bantorget om man vill ha folk med.

                • Anonym

                  Folkets marsch hölls i Stockholm och drog ändå över tusen deltagare..

              • Anonym

                Om någon som bor långt bort i vårt avlånga land har utgifter för tåg/buss, hotell, taxi, etc, för att komma, då blir det en ganska rejäl slant precis som du skriver. Utan att få så mycket för det också om man sedan hindras av polisen att komma fram de sista metrarna. Men jag tycker inte att det känns helt rätt att höra att vi lever i ett fritt land i anslutning till ett event där ”fel” åsikt förs fram, tydligen spärrats av och folk därmed hindrats av staten att lyssna till det ”fria” ordet. För det var väl vad som hände om jag förstått det rätt.

          • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

            Det var gratis.

            • Anonym

              Inte för dem utanför Stockholms län.

              • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

                Jaså? Vad kostade det då för utsocknes?

                2012/8/4 Disqus

                • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

                   Det beror väl på varifrån man utgår…. *Doh!*

                • Anonym

                  Avser resan med övernattning, kanske ….

    • Anonym

      VAr såg svensken reklam för manifestation. jag var på Sveavägen och ingen av dem jag talade med hade hört någonting om den berömda internationella manifestationen.
      Ett par sade att de hade hört i radion om hur antidemonstranter hade samlats på Norra Bantorget men inte vad själva manifestationen handlade om.

      • Anonym

        Jag har sett reklam och/eller omnänande av detta i alla alternativa medier jag känner till, det har även funnits facebooksidor med eventet osv, sen har det ju även nämnts i utländsk media och de grupper som deltog har uppmärksammat det efter behag, det har designats diverse affischer och dylikt för alltihop. (men jag själv har ju inte sett någon på stan nä..) Och vanlig media har omnänt alltihop ett antal ggr. Inte för att göra reklam för det iofs men det har omnänts, så det har verkligen inte varit någon hemlighet.

        Visserligen kan man inte räkna med att ”medelsvensson” kommer få reda på det ändå, då dessa inte alltid kollar alternativa medier osv, men det problemet är ju ‘kontrajihadrörelsen’ verkligen inte ensamma om. Det drabbar även nationella, ja alla grupper som inte är PK.

        Du försöker väl inte skylla de skrala deltagarantalen på bristande reklam?

        • Anonym

          Jag vill inte skylla på någon , men ingen av dem jag talade med i kväll, visste om händelsen!
          Själv har jag inte sett någon reklam utöver det man läser på alternativa medier.
          Sluta med ditt ifrågasättande!
          Själv arbetade jag i dag, tyvärr. Men att inte du själv var där förvånar mig stort. Du , som söker spänning.Eller, du kanske satt och trummade med vänstern på soptunnans lock för att störa mötet?

          • Anonym

            Okej. Så du tog bara upp det sådär, helt utan anledning då. :-)  Tack för informationen antar jag.

            Skämtar du? Tillskillnad från dig som sa att du skulle dit (och sen inte åker – vilket verkar vara typiskt), sa jag flertalet ggr att jag inte hade några som helst planer på att åka dit.

            Varför skulle jag gå på en ‘kontrajihadistisk’ demonstration, jag är ju för f-n inte kontrajihadist.

            • Anonym

              Tillskillnad från dig som sa att du skulle dit

              Jag bor i centrala Stockholm, men var tvungen att arbeta, tyvärr. Försökte få ledigt på alla sätt och vis, men nu i semestertider är det inte helt okomplicerat.
              Dock skickade jag dit två vänner ……..

              Du har ett väldigt arrogant sätt.

  • Anonym

    ” ‘Vissa har tyvärr kastat saker, däribland sten. Det är olyckligt, säger polisens presstalesman Hesam Akbari” Är det säkert att han heter Hesam Akbari och inte Allah oAkbari?

    • Anonym

      Det gör det samma vad han heter. Att poliskåren islamiseras är illa nog.

  • World Traveller

    Som vanligt anvaender Vanstern vald mot en fredlig demonstration med medias goda minne.
    ‘Vissa har tyvärr kastat saker, däribland sten. Det är olyckligt, säger polisens presstalesman Hesam Akbari’
     
    Och nu har polisen en muslimsk talesman! Det har sannerligen gatt for langt i Sverige. Vilken galenskap.
    Hesam Akbari. Jag kan se honom gramfor mig skrika ”Allahu Akhbar”.

    • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

      Ja, inte undra på att islamiseringen av landet går med en rasande fart, när polisen har en muslimsk talesman. Man baxnar!!!

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Till sådana poster brukar det vara flera hundra sökande. Så man kan ana på vilka meriter han har fått det jobbet. 

      • World Traveller

        Jag har nu blivit stoppad att kommentera pa samtliga svenska tidningar sen jag igar uppmarksammade att polisens nya talesman, Hesam Akbari, ar muslim. Kan du graeva lite och se vilka organisationer denne figur ar medlem i? Skulle inte forvana mig om han ar medlem i organisationer/foreningar lierade med Muslimska Brodraskapet.
        Jag tycker att Sverige blir mer skraemmande for varje dag.

  • Anonym

    Jag undrar vad dessa 50 jude-dyrkarna har kostat samhället, på festivaler så får arrangörerna själv betala för polisen, det borde även SDL få göra.

    • Anonym

      Det är knappast SDL som kostar pengar utan träskvänstern som står och gapar och ställer till med oreda. För övrigt så är Islamismen internationell och därför måste motståndet också vara det. Att motståndet innefattar judar verkar få dig att gå i spinn.

      • Anonym

        Det förvirrande är att judeägd media vurmar för massinvandring av muslimer och motarbetar ett judevänligt parti SD på alla sätt de kan. Muslimer är ju inga judevänner precis.

    • Anonym

      Stackars sate.

      • Anonym

        Konspirationsteorin som kontrajihadism bygger på grundades av författaren Bat Ye´or, tar sin början1973. Det var stor oljekris i världen och Ye´or menar att arabländerna tvingade västvärlden att gå med på ett hemligt kontrakt där väst, i utbyte mot olja, skulle vara tvungna att ta emot en stor mängd invånare från arabvärlden. De skulle också ta emot arabisk kultur, religion och seder och bruk.Tror man på detta så är man från vettet.

        • Gaikokujin

          Då är den yngre än konspirationsteorin kring judars dominans. Denne baseras främst på sådant som Sion vises protokoll, vilket skapades av den tsarryska säkerhetstjänsten på 1910-talet.
          Den som tror på dessa konspiraionsteorier är lika eller kanske mycket mer pantad än kontrajihadisten…

          • Anonym

            Om Sions vises protokoll nu är falska, varför inträffar de händelser den beskriver? Och varför lägger media så mycket tid på att poängtera att de minsann är falska? Det spelar ingen roll om den sen faktiskt skrevs av judar eller som propagana av någon med insyn i deras agenda. Det boken beskriver inträffar ju och lika tydligt är det judar bakom fenomenen – Så hur kan det då vara ett rent påhitt?

            Vidare baseras ”konspirationsteorier” om judars dominans inte alls på Sions vises protokoll utan är bra äldre än så.. och är tillsist baserade på fakta. Tillskillnad från konspirationsteorin som (juden) Bat Yeor lanserade.

            http://thezog.wordpress.com/

            http://www.nationell.nu/info/judefragan/

            http://www.vitbok.se/17/b/a.html

            osv.. Ibland erkänner även judarna själva sin dominans och agenda. Alla känner väl till ex. Barbara Lerner Spectre vid det här laget?

            • Gaikokujin

              Då medger du att Uppenbarelseboken i Bibeln och även andra heliga skrifter är sanna? De händelser som beskrivs ske i dessa lyckas troende ofta tolka in i sin samtid.

              Sedan är väl konspirationsteorierna om det sk. Illuminati äldre än de moderna judekonspirationsteorierna, det rör sig tillbaka till det sena 1700-talet och dessa Illuminati är inte judar, utan har sina rötter i frimurarväsendet (som förvisso är inspirerad  av kristen och judisk mytologi men ej styrd av denna).

              Judarna har förvisso gjort sig själva en otjänst genom att hålla sig för sig själva och att sträva efter att bilda sig. Konspirationteorierna kring dem är ändock mest baserade på myter. Den tidiga kristendomen införde många av dessa (judar dödade kristna barn, förgiftade brunnar mm), fanatiska muslimer för i modern tid vidare detta med myter såsom att judar bakar bröd på muslimers blod.

              Visst finns det judar som på ett nästan fanatiskt sätt värnar ”judisk renhet”, på samma sätt om det finns nationalister från olika länder som gör detsamma. Jag kan till och med tänka mig att socialismen är främst skapad av judar. Detta behöver dock inte innebära att de har någon dold agenda. Då ger du dem alltför mycket credit.

              Det finns också framstående muslimer som har sagt att de åter ska erövra det Europa som de förlorade, och denna gång göra det ordenligt.

              Jag förhåller mig avvaktande till bägge konspirationsteorierna efter som de just är konspirationsteorier. Förvisso intressanta att analysiera, men inte mer.

              • Anonym

                Sions Vises protokoll är ingen tolkningsfråga, de beskriver saker rakt upp och ner utan symboliskt trams och tvetydlighet.. Tillskillnad från Uppenbarelseboken. Därför blir jämförelsen ganska dum.

                Vem har talat om ”Illuminati”? Inte jag.

                Jaså du? Du menar alltså att man på över hundra platser genom historien bara råkat utveckla exakt samma fördomar om judar, utan kontakt med varandra? DET om något är en konspirationsteori, en bizarr sådan. Om du blir utslängd ur hundra barer förväntar du mig alltså att tro att du skulle betett dig oklanderligt? :D
                Vidare är det faktum att det är så explicit förbjudet att kritisera just judar ett gott tecken på deras makt. ”Vill du veta vem som styr, ta reda på vem du inte får kritisera”.

                Är muslimer även groteskt överrepresenterade inom media och finans? Var det dom som lanserade politisk korrekthet som sådan? Nej, men judar.

                Jag märker att du inte ens tatt en titt på länkarna innan du uttalar dig.. Det är talande. Gör det och återkom sen.

                • Gaikokujin

                  Jag har tittat på länkarna men eftersom jag inte är troende på judekonspirationen så                      säger de mig lika mycket som counterjihadsidor. Visst kan man hitta sådant som stämmer med verkligheten. Om man inte kan historia så hamnar man dock i samma begänsade tänkande som du.

                  Vet du kanske att judar var utestängda från de flesta yrken i Europa under hundratals år? Inte endast på grund av att de var judar utan för att de inte var renläriga katolska/protestantiska kristna. Ashkenazijudar är de judar som vi ser i västerländska samhällen (de härstammar troligvis från Kazharområdet snarare än från Palestina, dvs turkiska folk som bytte religion) och deras identitet formades under ett par hundra år i Europa.

                  De var som sagt till stor del utestänga från yrken som kistna fick ha. Okristliga yrken såsom utlåning av pengar och (tidiga) bankrörelser, tillsammans med handel, var dock okej.

                  Sådana personer som Barbara Lerner Spectre är skenheliga hycklare med en agenda. Sådana som hon kan dock inte stå för en hel folkgrupp. Man kan gärna ställa hennes likar mot väggen. Det är inte antisemitism utan snarare rationellt.

                  Men det finns lika lite en judisk agenda som det finns en muslimsk agenda att skapa ett världsomspännande muslimskt kalifat, lika lite som det finns en formskiftande ödleagenda att styra oss människor (David Icke).

                  Du kan inte historia och då är det svårt att få överblick och fastna i enkelt konspirationstänkande.

                • Anonym

                  Du verkar inte alls ha tittat på länkarna för det du säger stämmer ju inte med deras innehåll. Inte för fem öre.

                  Vilken ”historia” (som jag visst inte kan) menar du (bort)’förklarar’ sådant som att judar är överrepresenterade i Hollywood, radio, TV, vapenkontroll-lobbyn osv?Jag ser i sedvanlig ordning en massa påståenden om hur saker inte stämmer, att man inte kan något, att man är ignorant osv men aldrig något som motbevisar en. Varför inte?
                  Ja, jag vet att de var utestängda från vissa yrken. (kontra populär myt var de dock aldrig hänvisade till att låna mot ränta, utan gjorde detta högst frivilligt) Vidare känner jag självklart till att det finns flera ”stammar” (eller vad man nu skall kalla det) såsom Ashkenazis och Sefarder.(osv) Allt detta är välkänd fakta som jag redan känner till, och som inte säger vare sig bu eller bä.
                  Allt handlar om överrepresentation. Som det även gör med vissa invandrargruppers brottslighet.Jag hade inte sett det som mindre av ett problem om det varit kineser som betedde sig såhär, men nu är det judar..Vidare hade ingen brytt sig om att ”gå i taket” för något som var uppenbarligen falskt såsom säg ”eskimåer styr västvärlden”, men detta med judar är en sådan sak som å andra sidan inte får uttalas.Just för att det kan påvisas. Precis som det kan påvisas att invandringen inte är bra och att mångkultur inte fungerar. Därför är enda metoden att stoppa information om dylikt att smutskasta och förbjuda.
                  Du hävdar detta, men du har absolut inget att stödja det på.

                  Jag kan historia jo, inklusive denna rent irrelevanta historia du just tagit upp.

                  Det handlar bara om att du inte vill se. Du tittar de-facto inte ens på länkarna, trots att du hävdar motsatsen, så sluta ljug för oss båda..

                • Anonym

                  Du kan ju köpa och läsa boken ”Revolutionfrom Above”. Boken är skriven av Dr Kerry Bolton, NZ.. Judar nämns ej, men ge titta på namnen. Dagens situation känns igen.

                • Gaikokujin

                  Klämmer in svar här då det inte får plats längre ner.

                  Jag HAR tittat på länkarna. Gällande den svenska invandrardebatten under 60-talet skulle jag gärna vilja läsa mer och se mer källor. Sammanställningen på nationellt.nu är intressant, i synnerhet det med dominansen inom det revolutionära kommunistpartiet. Den amerikanska länken gränsar till David Icke-knasighet.

                  Bra att du känner till judarnas historia i Europa. Du vet kanske att de inte hade några religiösa hinder mot att låna ut pengar mot ränta, till skillnad mot de kristna.

                  Det är just detta historiska arv som har lett till att ashkenazijudar har en förhållandevis hög överrepresentation inom finans- och även underhållningsvärlden.

                  Det är inte irrelevant utan den EXAKTA orsaken och samtidigt grunden till konspirationsteorier.

                  Jag skulle kunna presentera David Ickes konspirationsteorier, som även inbegriper Sion vises protokoll, men handlar om något annat än judar och efter du avfärdat det svara som du: ”Jag ser i sedvanlig ordning en massa påståenden om hur saker inte
                  stämmer, att man inte kan något, att man är ignorant osv men aldrig
                  något som motbevisar en. Varför inte?”

                  Hur argumenterar man mot en som är helt övertygad om att världen är på ett vis? Och som är övertygad om att alla som inte tycker detsamma sover eller inte vill se sanningen?

                  Ja, det finns judar som driver en judisk agenda. Det finns också basker som driver en baskisk agenda, kurder som driver en kurdisk agenda.
                  Det finns också många judar i hög ställning. Men det är just kopplingen mellan överrepresentation och en judisk agenda som är lika lite existerande som Eurabia.
                  Den moderna föreställningen att judar styr västvärlden härrör från Sion vises protokoll som skapades av den ryska säkerhetstjänsten för över 100 år sedan.
                  Judarnas situation skapades i högsta grad av det kristna samhälle de verkade inom.

                  Andra kristna grupper förföljdes och utrotades av kyrkan. ”Kättare” kommer från ”katar” som var en tolkning som skilde sig mycket från den katolska kristendomen. Tidvis råkade även judar ut för denna förföljelse. Tror du att judarna hade sin agenda klar redan då eller att de kom på den i mer modern tid? Kanske de har väntat på att modern teknik ska utvecklas så att de lättare kan lägga beslag på världen?

                  Här är en länk som kn vara intressant för dig:
                  http://rationalwiki.org/wiki/International_Jewish_conspiracy

                • Anonym

                  @ Gaikokujin
                  Den amerikanska länken gränsar till knasighet??? Då har du verkligen inte läst den eller så har du inget perspektiv på vad som är knasigt och inte.Hur f-n är det ”knasigt” att visa på dominansen inom olika områden på det viset – dvs att lista vilka som finns där och vilken etnisk fördeling som råder? Det kan knappast bli mer objektivt. Vänligen förklara vad knasigheten skulle bestå i!

                  Vad gäller invandrardebatten under 60-talet, läs boken ”Hur Sverige blev en mångkultur”.

                  Lånebranschen har ingenting med underhållningsvärlden att göra. Det kopplar helt enkelt inte. Du kan, lika ”logiskt” hävda att eftersom araber dominerar pizzabranschen i Sverige (iaf halvsant) så dominerar dom SJÄLVKLART även tillverkningen av fotbollar (knappast sant), eller ”om det växer pumpor i landet så finns där också morötter”, det finns helt enkelt ingen given koppling mellan dessa områden. Så nej, det är totalt irrelevant.

                  Jag avvisar vidare David Icke (egentligen vet jag inte exakt vad just han predikar, MEN om det nu faktiskt involverar rymdödlor som du säger) på den grunden att det inte finns belägg för existensen av rymdödlor eller att dessa skulle ha någon makt. Det finns däremot tydliga belägg för en judisk dominans. Det är faktiskt väldigt enkel och skillnaden är väldigt tydlig, (ren tro kontra fakta eller åtminstone faktabaserad teori) dock ignorerar du den..

                  Ja, det är frågan det? Hur skall man nå fram till sådana? (som du) :)

                  När en grupp har en enorm överrepresentation av makt, och en lika enorm överrepresentation för visst beteende, så är det så tydliga bevis man kan få på en agenda. Kan du komma på några tydligare, då bortsett att gruppen själva uttalar att man har vissa mål? (vilket enstaka tom gör)

                  Finns det sen någon annan grupp som åtnjuter denna fantastiska tilltro från dig, där ingen överrepresentation bevisar något, inte ens när medlemmar från gruppen säger att dom har en agenda – det bevisar inget heller. (Med andra ord: det finns egentligen ingenting du accepterar som bevis.)

                  Det är då alltså bara ett olyckligt sammanträffande att tex muslimer oftare är terrorister, det finns inga som helst bakomliggande orsaker.. Eller?

                  PS. Redan romarna skrev ”fördomsfullt” om judar, så även muslimer osv osv. Men det var alltså kristna fördomar som låg bakom det då? :D

                  Jag upprepar en väldigt enkel fråga: Hur kan du på allvar tro, att när en grupp kickats ut från över hundra platser, att det bara MÅSTE vara alla andra som är ”fördomsfulla” och ”dumma”? Vad är sen det LOGISKA antagandet där?

        • Anonym

          Det händer säkert mycket i det fördolda. I alla fall jag tycker att det är märkligt att Europas länder helt plötsligt invaderas av muslimer och att alla europeiska länders ledare fått fnatt samtidigt och gör vad de kan för att bryta ner sina respektive länder. Man kan ju kalla det för vad man vill, det som händer – för händer gör det ju. Det som säger sej inte kunna se det, är nog lite galen. Man behöver inte vara särskilt paranoid för att kunna konstatera att ett utbyte av europas människor mot araber och afrikaner pågår och att de europeiska länderna håller på att tas över av desamma. Så man behöver inte heller ens dra in konspirationsteorier för att bli betraktad som galen av de som planerar att förgöra oss – och deras medlöpare. Det räcker så bra med att man säger att man inte gillar massinvandringspolitiken.

  • Anonym

    Någon frågade vad man skall ha alla dessa vänstertomtar till, där någon annan föreslog att man med dessa skulle kunna gödsla åkrarna. Kommentaren till detta är att odlarna med rätta ställer stora KRAV!!!

  • Anonym

    HAHAHAH jag sitter här och håller på skratta ihjäl mig när jag ser alla vänster-anhängare demonstrera. Höjdpunkten var ju de där som stod och slog på en soptunna och hoppade omkring som nå jäkla babianer. Dom uppför sig ju som galna rabies-smittade djur…. borde låsas in, eller slängas ner i den där soptunnan. 

    • Anonym

       Med sådan fiender får vi socialkonservativa gratis drag under galoscherna….
      Tack AFA, vänsterjournalister och övriga som inte kan tänka fritt själva för all reklam :)
      Lenin beskrev detta fenomen en gång i teden: ”nyttiga idioter”

    • http://profile.yahoo.com/42TMDIUTCOYVN3IHEW4MB7J4UY Linus

      Jag missade det, finns klippet att se inspelat tro?

      • Anonym

        Kolla på Avpixlat.info.

  • Anonym

    Kontrajihad är mycket farligt att blanda med nationalism.
    Denna rörelse är internationalistisk till sin natur och kommer därför suga kraft från nationalismen och de mer akuta problemlösningar Sverige står inför.

    • Anonym

      Ja, nationalisterna kan inte förlora mer än ett tiotal. Då är det kört för dem.

      • Anonym

        Hahaha! Inte nog med att det är väldigt fel.. (även om man självklart inte vill förlora en enda kotte – om man tycker det är okej tar man knappast detta på allvar) Detta kommer alltså från er som just visat upp eran patetiska svaghet för hela världen, i och med att hela eran ”internationella rörelse”, trots allt buller och bång och inkallade från utlandet, lyckas sammankalla 50 personer! Trots att ni anpassat er till total överflödighet så står ni där som ett gäng fån..

        Som sagt, ett nationellt lokalparti från Södertälje (ND), ett döende sådant dessutom, lyckades samla hälften på bra mindre varsel och med bra mindre resurser. Och det var ändå ganska patetiskt. Grupper som SvP och FNU samlade några hundra till första maj i Eskilstuna, Folkets marsch och Salem brukade gå loss på över tusen deltagare osv.

        Ja, du verkar sannerligen vara med i någon typ av sekt. Helt världsfrånvänd är du ju uppenbarligen.

        • Anonym

          Ja, det var kasst att det inte kom mer personer. Det tycker jag också är ett fiasko. Men det talar ju inte om hur många som stödjer kampen mot islamiseringen och nazismen, från muslimerna och andra knäppgökar med samma imbecilla hjärnor.

          Men jag gillar nationalisters hjärnor. Först säger du att det är fel och sedan säger du att ND är döende. FNU? Finniga Nationalistiska Ungar? 

          Mitt namn/alias är en beskriving av svenska kyrkan, som egentligen är en sekt. Så nej, jag är inte med i någon sekt eller knäppgöksförening som ND eller SvP.

          • Anonym

            Kampen mot nazismen? Ja, det är ju just den kampen som vi måste föra. Dessa jävla nazister styr ju allt, det är därför samhället är så antivitt! Säkert att du inte letade efter AFA’s hemsida istället? Du kanske skall till Bollnäs den 25:e då och demonstrera mot nazister?

            Det verkar snarare vara något fel på din hjärna. ND är döende, ja. Nu är dock inte ND synonymt med nationalismen.. Det borde du själv förstå men det är inte så lätt om man är riktigt dum kanske.

            ”Finniga nationalistiska ungar”? Vad tuff man kan vara.. bakom skärmen. Varför var du inte i Stockholm förresten och bidrog till din fantastiska rörelses demonstration?

            • Anonym

              Nazister styr allt? Känner inte till det där du säger. Men nationalismen och islamismen är något man måste kämpa emot, de är samma skrot och korn, lika dumma och lika hatiska. 
              Counter Jihadister ska inte blandas med nationalister, olja och vatten blandas inte så bra, inte heller klokskap och dårskap. 

              Nu har jag inte sagt att ND är de enda nationalisterna som förpestar Sverige med många tankar direkt från avträdet. FNU hade jag dock inte hört talas om, brukar inte läsa så mycket om dessa grupper som har lika stora kortslutningar i hjärnan som AFA och andra odemokratiska rörelser. Googlade och fann att det var ”Förbundet Nationell Ungdom”, då hade jag inte helt fel i min gissning.

              Jag kunde inte åka till Stockholm, skulle gärna varit där och lyssnat på några smarta hjärnor, judar och icke-judar. De är fantastiska.

              • Anonym

                Varför bekämpa något utan makt och som du, väl, knappast tror kommer få någon? Själv trodde jag fokus borde ligga på att bekämpa samhällssystemet (och byta ut detta), som tex låter islam etablera sig här, men det kanske är ”omodernt” eller nåt.. det är viktigare att bekämpa nazismen som inte styr något.

                Vidare är det ju vid det här laget ganska uppenbart vem som är dum här: Du..

                På vilket sätt är islamism och nationalism lika? Berätta, för jag vill gärna höra! (och nej, ”ööhh de e lika dumma typ asåå”, är inte ett svar)

                Du drog likhetstecken mellan ND och nationalism, som om nationalism innebar ND och ND innebar nationalism och inget annat fanns.

                Jaja, nu har vi hört ditt flosk om kortslutna hjärnor och dylikt. Lägg fram argumenten för varför det skulle vara så. Då förutsatt att du kan. (vilket vi ju vet att du inte kan då du inte har några)

                Vvarför kunde du inte åka dit och judevurma då? Kan det vara så mycket enklare och bekvämare att leka ”korsfarare” (fjäck bild du) på internet?

                Fjant.

                • Anonym

                  Hahah, det är roligt med pojkar som är arga.

                  Jag har inte sagt att det inte finns andra knäppgökar än ND som är nationalister, det är du som har sagt att jag sagt det. Sen sitter du och säger att andra är dumma mot dig. ;=)

                  Sen kommer den imbecilla reaktionen från dig direkt, den du delar med islamisterna, den som visar varför ni är så inkompetenta till att tänka logiskt. ”judevurma”.

                  Du vill inte stödja de som kämpar emot islamiseringen bara för att det är judar med inom den rörelsen. Buhuuuuu…akta de kommer för att äta upp dig..bäst du tar på dig en blöja så du inte får ränneskitar

                  Vilket skäl till att jag inte kunde åka är irrelevant. 

                • Anonym

                  Jag tycker mest ni är sorgliga, så mycket snack och så lite verkstad.

                  Jag vill inte stödja kontrajihadismen av samma skäl som jag inte vill stödja islamister bara för att dessa är emot Israel eller bankväsendet. Man får för mycket annan skit på köpet.. skit som är den faktiska poängen med dylika ideologier medan motståndet är bisaker. (kontrajihadism är bara neokonservatism kryddat med lite islammotstånd)

                  Det är enkelt, men bara för den med iaf normal IQ-nivå.

                  Vi fattar alla vad skälet är. Att det är bekvämare för dig att babbla på nätet än att gå ut och demonstrera.

                • Anonym

                  Det är dock mer sorgligt med människor som dig, lika imbecilla som islamister och vänsternissar. Ni delar samma förenklade världsbild, bara för att ni inte har någon tankeverksamhet.

                  Du får tro vad du vill och säga vad du vill, att andra säger och gör. Men det gör bara att din okunnighet och avsaknad av logik, lyser som en stark stjärna på himmelen.

                  Det var dock roligt att vara med på demonstrationen mot moskébygget i Göteborg. Synd att det var några knäppgökar från nationalisterna där. De förstör bara för tänkande människor som kämpar för en god sak. Tidningar får själ att skriva att nazister och annat drägg är med i demonstrationerna.

      • Anonym

        Inte värt att besvara Fritt Sverige. Han har ingen förståelse eller tålamod för andras åsikter. Bara han själv har rätt i alla lägen .

        • Anonym

          Nej, jag har inte mycket tålamod för gnäll/anklagelser och trams som lätt kan påvisas är helt fel.. det stämmer! Jag lyssnar gärna på argument dock, när det behagar dig och några till (som föredrar att klaga på person istället) att börja skriva några sådana.

          Och du tror alltså att du har fel då eller? :-) Det har jag väldigt svårt att tro..

        • Anonym

          Jag vet att det är svårt att få en människa att börja tänka lite. Men jag kan tycka det är roligt ibland att tala eller skriva till sådana personer.

          Hans argument är att ändra vad andra personer skriver. Typiskt för snåltänkande personer.

      • Anonym

        Det viktiga är att skapa opinion mot massinvandringen (folkutbytet). När denna växer kommer islamiseringen med tiden stoppas automatiskt. Ett problem som bara växer i kraft proportionellt till den demografiska förändringen.
        Nog är det väl mer logiskt att därför gå till problemets orsak (massinvandringspolitiken) om man vill lösa dess följder (islamiseringen).

        Fenomenet kontrajihad är bedrägligt från en nationalistisk synvinkel, eftersom det flyttar fokus från det viktiga. Jag syftar inte på tiotals nationalister, snarare på miljoner framtida röstberättigade för det nationella självbevarandet.

        • Anonym

          Jag håller med till fullo att massinvandringen måste stoppas, att den är orsaken till att islamiseringen finns i Sverige. Men nationalism med människor som är lika intellektuella som vänsternissarna är inget att vara stolt över.

          • Anonym

             Vad bra att du håller med.

            Förstår dock inte vad/vilka du syftar på?

  • Anonym

    Vilket jävla löjligt skådespel, jag lyssnade lite och reportern sade att ”polisen lyckades inte hålla motdemonstrationen på anvisad plats”……det är 10 små taniga skitungar mot många stora starka poliser, bär bort dem? Det är ju ett helt idiotiskt påstående att hävda att polisen inte lyckades hålla dem på anvisad plats. Poliser har ju även vapen att ta till om det berhövs, så använd dem då om denna lilla klunga är så oerhört farlig så ni inte kan få dem att hålla ig där de skall vara. Dessutom har en polis tydligen fått ett knallskott på sig, ändå står motdemonstranterna kvar? varför är inte alla arresterade för mordförsök? Det här med demonstrationer i Sverige är bara ett regisserat spel. Så löjligt så man skäms. Dessutom är ju counter-jihad uppenbarligen kontrollerad oppsition då de trots allt får stå där, även om de störs av tutandet. Hade det varit SvP så hade motdemonstranterna varit många fler, och tillåits gå mycket närmare.

    Detta är löjligt, samma sak varje gång. Ett skådespel där alla spelar sin roll för att upprätthålla någon slags fasad om att vi får demonstrera och ha olika åsikter osv. Motdemonstrationer borde inte vara lagligt alls, och störande av demonstrationer borde vara belagt med dödsstraff.

  • http://rechtskonservativ.blogspot.de/ Beschwichtiger

    Klockren artikel av Gustav Kasselstrand:

    http://sverigesresurser.se/2012/07/dags-att-dra-i-nodbromsen/

  • Anonym

    Vilka patetiska människor de där motdemonstranterna är, liksom har man inte argument kan man ju alltid bara stå och skrika…

  • http://www.facebook.com/jesper.svensson.56027 Jesper Svensson

    Gillar att ”högerextremen” beter sig mer som normala människor.

Philip Jägenstedt/CC-BY

Världens sämsta kines

Full pysselsättning är vad Mao hade velat ha. Det tycker Vilhelm Andersson på ledarbloggen.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Tyska frikårssoldater, här fotograferade spanandes efter kommunister under gatustrider i Berlin 1919. Bildkälla: Tyska förbundsarkivet.

Bokrecension: The Outlaws. Thomas Weber har läst en hårdkokt berättelse om frikårstidens Tyskland.

Fler nyheter
FÅR KRITIK: Joe Biden, USA:s vice president, prisade de judiska insatserna för att öka invandringen och skapa social rättvisa i USA. Men nu menar kritiker att han samtidigt bekräftade en rad antisemitiska föreställningar. Arkivbild: Marc Nozell/CC-BY

Biden: ”Judar” gav oss invandring, feminism och homoäktenskap. Kontroversiellt utspel.


HÅLLER KOLL: Frankrikes president François Hollande skärper nu övervakningen av fransmännens värdetransaktioner. Pengar och guld får inte längre skickas med posten. Foto: Hollandes kampanj/Flickr

Fransmän förbjuds skicka guld och kontanter med posten. Skärpt övervakning mot "penningtvätt".


Foto: A. Synwell

Ungern ändrar grundlag efter EU:s stämningshot. Global seger i flera frågor.


 

Obama kan läsa din e-post. USA kan bläddra i svenska myndigheters mejl.


ONÖDIGT: Kommunala folkomröstningar har hållits på folkets initiativ vid sju tillfällen sedan 2011. I fem av fallen har politikerna struntat i valresultatet. Foto: Dahlstroms/CC-BY

Svenska politiker struntar i lokala folkomröstningar. Kommunala folkinitiativ verkningslösa.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

POLISEN EFTERLYSER. Kan ha varit delaktig i misshandel på  Mäster Samuelsgatan i Stockholm, den 10 mars.

Inlagd 13 jun 2013
Efterlysta av polisen

Läs mer

"Aziz", 22, efterlyst för mordförsök.. Foto:  Polisen

Inlagd 30 maj 2013
Man efterlyst för mordförsök

Läs mer

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Vikingaskepp av mindre modell. Henri Bergius/CC-BY-SA

Ny vikingafärd i Amerika upptäckt. Sannolikt platsen där vikingar träffade på skrälingar.


DUMHET GÅR I ARV: Studien har funnit genetiska markörer för utbildningsnivå genom att studera 100.000 deltagare. Foto: 53416677@N08/CC-BY (flickr)

DN erkänner: Gener avgör din intelligens. Genetiska markörer visar utbildningsnivå.


Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons