Migrationshandläggare sa att invandrarbarn såg ut som Saddam Hussein

Publicerat den 22 februari 2012 kl 19:22

Sverige. En handläggare på Migrationsverket utreds av personalansvarsnämnden efter att ha sagt att ett irakiskt spädbarn liknar Saddam Hussein.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

– Vem tycker ni att han liknar? frågade en av de stolta invandrarföräldrarna handläggaren på Migrationsverket.

– Saddam Hussein, svarade handläggaren, som också anklagas för att ha stirrat på en kvinna som bar slöja och frågat sin kollega hur det kändes att prata med ”en sån där”.

Den idag 60-åriga handläggaren har arbetat på Migrationsverket i 30 år, och erkänner alla anklagelser. Han menar dock att liknelsen med Saddam Hussein var ett skämt och att slöja borde vara förbjudet i kontakt med myndigheter. Något som Migrationsverket inte håller med om.

– Det är oacceptabelt, säger Migrationsverkets presschef Johan Rahm till Dagens Juridik.

Omodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/migrationshandlaggare-sa-att-invandrarbarn-sag-ut-som-saddam-hussein Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Man ska bocka och buga för överheten. Annars så går det illa.

  • Arge Algot

    Om man får frågan så måste man få svara sanningsenligt vad man tycker… Migrationsverket är ju annars kända för att, precis som ledande politiker, inte ha de vassaste knivarna i lådan, men detta tycks vara undantaget som bekräftar regeln.. he-he

  • Anonym

    om han sagt juholt hade det inte vatt någon större skilnad

  • Anonym

    Kul att det finns handläggare på invasionsverket som iaf har lite sinne för humor.

    • http://www.facebook.com/people/Jon-Bragi-Sigurdsson/1522900954 Jon Bragi Sigurdsson

      Jag tycker faktiskt att dina ungar ser lite ut som både Hitler och Stalin, men jag är också en känd humorist…

      • Anonym

        Nu har jag iofs inga ungar, men hade jag haft det, så är det mycket möjligt att någon av dem kunde liknat Hitler eller Stalin inför någon kulturfrämmande icke-europé

        …det är sånt man får ta med en humoristisk klackspark, utan att drabbas av kränkthetssjuka.

  • Anonym

    Spöket laban skulle han ha sagt!
    Johan Rahm kan kör upp nåt stort där solen inte lyser, du är banne mig en skam, kalla dig inte svensk!

  • http://demokratbloggen.blogspot.com/ Demokratbloggen

    Nåja, han har gjort sitt och kan dra sig tillbaka med pension nu. Men under tide fram till dess skadar det ju inte att för en gångs skull börja yttra vad han ärligen känner. På det sättet är det bra att vara pensionär. Man kan yttra sig utan att riskera repressalier!

  • Anonym

    Jag tycker Migrationsverket är oacceptabelt.

  • Anonym

    Hela migrationsverket är ett skämt. 

  • Anonym

    Denne Migga bord få ett pris som en äkta svensk hjälte.

    • Anonym

      Och pension i klass med statsministerns livet ut!

  • Anonym

    Hahaha, humor kallas det alla träskallar!

  • Anonym

    Denna migga skall tilldelas serafimerorden med svärd och diamanter !

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=790889675 Hawsar Said

     Förnuft uppstår när folk förstår att dina åsikter är rent rasistiska!

    • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

      Förnuft är att veta bättre än att använda sig av plattityda pejorativ som ”rasist”. Att kalla någon rasist eller angripa någons åsikter genom att kalla dem ”rasistiska” är ett tecken på att man saknar egna sakargument. Det är ett sätt att försöka undvika en debatt man vet att man är dömd att förlora.

      • http://twitter.com/Drevinho Gustaf Drevin

        ”Sakargument”, ”bloggo” är något som ni saknar. Att ni ens kan beskylla immigranter för att försvaga ett samhälle som är UPPBYGGT av immigration är bara ignorant och obildat. Jag själv läste nyligen detta, vilket jag tyckte summerade vad svenskhet är på ett mycket riktigt sätt: 
        http://strikingview.wordpress.com/2012/02/18/en-forpliktigande-svenskhet-del-2-av-8-inledning-dags-for-omdefiniering-av-svenskhet/

        • Anonym

          Menar du att dagens massinvandring från MENA-länder är att jämföra med invandringen från Tyskland, Holland och Italien? Det är du som är ”ignorant”.

        • Gaikokujin

          Alla länder och kulturer har i samma hög grad tagit emot influenser utifrån (med undantag för länder som aktivt isolerar sig). Sverige märker inte ut sig att i en högre grad ha tagit emot immigranter än andra länder.
          Snarare tvärtom. Förutom små grupper av specialister som bidragit med hantverkskunskap och handel så har immigrationen varit förhållandevis liten. Sverige var inte ett invandrarland för bara 40 år sedan.

          Den immigration som vi sett de senaste 30 åren finns det ingen motsvarighet till i Sveriges historia.

          Det som orsakar problem är den bristfälliga integrationen. Folk från fattiga länder släpps in och klumpas sedan ihop i ghetto-aktiga områden. De kommer aldrig i kontakt med svenskar förutom då de besöker myndigheter. De får ingen chans att träna språket och de lär sig inte värderingarna här.

          Jag har bott i ett icke-europeiskt land och jag vet hur viktigt det är att som invandrare komma i kontakt med ursprungsbefolkningen och samhället.

          Den svenska modellen leder till enklavisering och splittning. Den leder till religiös extremism bland unga män i förorter och till sk ”white flight” bland etniska svenskar och integrerade invandrare.

          Det är inte ett samhälle jag vill leva i.

  • Anonym

    Dum fråga får ett dumt svar i Sverige.

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    Allt vett och förnuft är ”oacceptabelt” i dagens Sverige. Dårarnas paradis!

  • Anonym

    Jag vill också kunna hämta ut bidrag anonymt.

    • Sovhjärnan

      Då måste du först konvertera till islam ch kasta alla dina papper.

  • Anonym

     Vilken förbannad idiot. Oavsett vad för ställning man har och oberoende av vem man pratar med beter man sig inte så.

    • Anonym

      Om jag beter mig lika dumt hos en myndighet och kommer dit med en j*vla tomtemask så får jag räkna med att de gör narr av mig. Är man en narr blir man bemött som en sådan.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000039776978 Tara Al Jumaily

    seriöst jag har tröttnat på all tjat om att invandrare får dra sig tillbaks .. FAN hur kan  man de om man är hotad där ??!?! varför har man utvandrat från början ?..
    har ni tänkt nångång om vi var äns glada över att lämna våra hemländer , släktningar , kompisar, jobb, hus och allt som vi hade , om vi inte vara tvungna ? har ni nån idea hur det känns när man ser sin familj blir mördat ?
    jaa , jag håller med er om man ska utvandra till ett land då ska man inte förstöra det landet, och man ska respektera deras traditioner och allt annat … det finns många som inte gör det som ska , det hållar jag med om. men det betyder absolut inte att alla invandrare är lika .

    • Anonym

      Flyktingar är en sak, och de utgör en obetydlig andel av invandrarna. Ekonomisk, och anhöriginvandring är en annan, vilken utgör överväldigande majoriteten av invandrarna.

      Dessutom, vad skulle du säga om ett gigantiskt antal t ex afrikaner dök upp i ditt land och levde rövare och var så många att ditt land skulle bli ett minne blott inom några decennier och om du ens kommenterade saken blev kallad för den absoluta metafysiska ondskan?

      Kul?

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000039776978 Tara Al Jumaily

        jag hållar med er ! att sverige ska inte ta in så stor mängd av invandring .. förr i Irak hade vi stort antal människor från bla Iran , Palestina och Eygpten .jag och många andra tyckte att de förstörde landet . de fick jobb mkt snabbare än oss , de fick städer med lägenheter gratis ! vilket inte vi fick .. plus att de gjorde inte som de skulle gjort

        • Anonym

          Utmärkt. Jag tror på en allians mellan fosterländska svenskar och vettiga invandrare mot i huvudsak den politiskt korrekta eliten, bank- och massmeidaväldet samt de ultraetnocentriska kaotiska invandrargrupperna.

          Förnuft mot kaos alltså. :-)

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=790889675 Hawsar Said

          Jag är också Irakier men jag undrar Tara hur mycket kan du om Iraks historia? Hur mycket visste du att Kurder fick inte jobb just för att de var kurder? Hur Shiamuslimer led genom Saddams Regim just för de var Shiamuslimer? Hur Kvinnor inte hade rätt till arbete just för de var kvinnor? Jävla kvacksalva är vad du skjuter, käre ”landsman”. Du vet ingenting om vare sig Irak eller Sverige!

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000039776978 Tara Al Jumaily

            jag snackar om invandring och utvandring :) o inte om hur irakierna hade ..

        • Anonym

           Jag undrar om detta är sant.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=790889675 Hawsar Said

        ”Flyktingar är en sak, och de utgör en obetydlig andel av invandrarna.
        Ekonomisk, och anhöriginvandring är en annan, vilken utgör
        överväldigande majoriteten av invandrarna.”
        Källhänvisning? Eller bara önsketänkande och hat?
        Jag vill ha underlag på att ditt uttalande om invandringen är sann. Har du inte det/är det inte korrekt är du en i högen och stämplat som smyg-rasse!

        • Anonym

          Skön attityd där.

          Sök lite själv, det är inte särdeles utmanande. Börja t ex migrationsverkets hemsida kolla efter anhöriginvandring.

          Jämför med FN-kvotflyktingar på samma sida.

          Som sagt, massinvandringen är också en principell fråga som går utanför ekonomi.

          Vad skulle du som irakier tycka om din regering bestämde sig för att vräka in 5-10 miljoner afrikaner till Irak inom en 20-årsperiod? Tror du det skulle vara trevligt? Skulle du vilja kunna diskutera denna fråga? Skulle du vilja ha möjlighet att diskutera denna fråga utan att bli kallad för ondskan själv?

    • Anonym

      Rätt. 

      Debatten handlar inte om de flyktingar/invandrare som respekterar sin nya fristad. Det handlar inte om de som ser hjälpen som hjälp. Det handlar inte om de som arbetar eller hjälper sitt nya samhälle. 

      Det handlar om att de som kommer hit och KRÄVER att vi i Sverige ska anpassa vårt samhälle efter hur de har haft det i sitt (som havererat). Det handlar om fundamentalister, mördare, våldtäktsmän och andra kriminella som slipper påföljd för att de hotar med våld eller så blir påföljden något litet straff för att de kommer från tuffa miljöer. Det handlar om att flertalet invandrare som kräver saker faktiskt får det. Men Svenskar som ber om saker inte får det utan att först dra igång en jävla cirkus.Det handlar om att vi i Sverige inte ens får prata om detta utan att viska. För då kallas vi rasister och till och med nazister. Det handlar om att Svenskarna börjar upptäcka att vi inte längre har tillgång till välfärden vi och våra förfäder byggt upp. Den har just nu kidnappats och utarmats av alla andra folk från hela världen. Det är vad det handlar om. Och då har jag inte ens börjat skriva om våra politiker som ändrar grundlagar för att få igenom än fler förändringar som kommer straffa ut den etniska svensken. Så förlåt oss om vi inte tar upp bra exempel med invandringen. De finns. Det vet vi. Men de dåliga är det som måste bort. 

    • Anonym

      Rätt. 

      Debatten handlar inte om de flyktingar/invandrare som respekterar sin nya fristad. Det handlar inte om de som ser hjälpen som hjälp. Det handlar inte om de som arbetar eller hjälper sitt nya samhälle. 

      Det handlar om att de som kommer hit och KRÄVER att vi i Sverige ska anpassa vårt samhälle efter hur de har haft det i sitt (som havererat). Det handlar om fundamentalister, mördare, våldtäktsmän och andra kriminella som slipper påföljd för att de hotar med våld eller så blir påföljden något litet straff för att de kommer från tuffa miljöer. Det handlar om att flertalet invandrare som kräver saker faktiskt får det. Men Svenskar som ber om saker inte får det utan att först dra igång en jävla cirkus.Det handlar om att vi i Sverige inte ens får prata om detta utan att viska. För då kallas vi rasister och till och med nazister. Det handlar om att Svenskarna börjar upptäcka att vi inte längre har tillgång till välfärden vi och våra förfäder byggt upp. Den har just nu kidnappats och utarmats av alla andra folk från hela världen. Det är vad det handlar om. Och då har jag inte ens börjat skriva om våra politiker som ändrar grundlagar för att få igenom än fler förändringar som kommer straffa ut den etniska svensken. Så förlåt oss om vi inte tar upp bra exempel med invandringen. De finns. Det vet vi. Men de dåliga är det som måste bort. 

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=790889675 Hawsar Said

         Till arch_a
        ”Det handlar om att de som kommer hit och KRÄVER att vi i Sverige ska
        anpassa vårt samhälle efter hur de har haft det i sitt (som havererat).”

        Förklara gärna med vad exakt är det en invandrare ”KRÄVER”? Att ha tak över huvudet? Att ha mat på bordet? Att ha ett arbete att försörja sig med? Att låta barnen gå på skola? Är det för mycket begärt?

        ”Men Svenskar som ber om saker inte får det utan att först dra igång en jävla cirkus.”
        Det kan du fan tacka Alliansen och dess politik för! Kom inte och skyffla över allt dåligt på oss!

        ”.Det handlar om att vi i Sverige inte ens får prata om detta utan att viska. För då kallas vi rasister och till och med nazister”

        Ja, inte så konstigt när du fäller kommentarer som ”Den har just nu kidnappats och utarmats av alla andra folk från hela världen”

        Klassisk Xenofobi leder till Rasism. Om du nu är en smartskafft ska du ha bättre koll på vad Alliansen gör med VÅRT kära Sverige! För det här är lika mycket mitt land som ditt, oavsett vad du och alla andra nissar här säger!

        Lägg ner din teori om hur valfärden har kidnappats och utarmats. Visst har den gjort det men återigen; det kan du tacka Alliansen för!

        • Anonym

          Om du nyss flyttat hit och får körkort, bostad och alla övriga bidrag  har du fler betalda-förmåner än en infödd svensk.Allt för att du ska integreras.  Sedan ska det på det inrättas skattefria zoner i invandrartäta områden. Fördel för vem? Vem var det som skulle integreras? Fler och fler ”undantag” börjar debatteras. Allt för att nyanlända ska känna sig som hemma. Varför inte ta till sig något nytt. Eller stanna. (pratar inte om flyktingar nu) V Det roliga är att du inte verkar fattar poängen. Visst kan du betrakta landet som ditt. Du kanske har bott här i 10 – 15 år eller mer. Bryr mig inte egentligen. Men när vi plockar in fler människor som får allt från dag 1 och glömmer av de som byggt upp landet och idag har en pension på 8000kr. Och inte får ett skit mer.Då är det ett hån av dig att säga att välfärden inte utarmats pga av alla nyanlända icke skattebetalare med fulla förmåner. För det är just det som inte stämmer.Den utarmas.
          Nyanlända har fler som assisterar dem än vad en pensionär har.Sjukvård gratis, skola gratis, hyra gratis och på det alla möjliga bidrag. Allt utan en krona till systemet som ska ersätta alla skattebetalare. Hur kan du säga att det inte utarmas? Till sist: Alliansen för ingen lyckad politik. Men det gör inte vänstern heller. Ser ingen större skillnad i deras politik. 

        • Anonym

           Du har alldeles rätt i att det är politikernas fel.

  • Anonym

    Det var nog skägget som Saddam hade när han kom upp ur hålet som gjorde att handläggaren tyckte de var lika? De börjar skola sina skäggiga flyktingbarn tidigt.

  • Anonym

    Det var nog skägget som Saddam hade när han kom upp ur hålet som gjorde att handläggaren tyckte de var lika? De börjar skola sina skäggiga flyktingbarn tidigt.

  • Anonym

    Det var nog skägget som Saddam hade när han kom upp ur hålet som gjorde att handläggaren tyckte de var lika? De börjar skola sina skäggiga flyktingbarn tidigt.

  • Anonym

    Det var nog skägget som Saddam hade när han kom upp ur hålet som gjorde att handläggaren tyckte de var lika? De börjar skola sina skäggiga flyktingbarn tidigt.

  • Anonym

    Det var nog skägget som Saddam hade när han kom upp ur hålet som gjorde att handläggaren tyckte de var lika? De börjar skola sina skäggiga flyktingbarn tidigt.

  • Anonym

    Migrationsverken verkar mer och mer likna rena Maffiaceller!

  • Anonym

    Migrationsverken verkar mer och mer likna rena Maffiaceller!

  • Anonym

    Bara att gratulera att det finns en som verkar vara normal på Migrationsverket.

  • Anonym

    Bara att gratulera att det finns en som verkar vara normal på Migrationsverket.

  • Anonym

    Bara att gratulera att det finns en som verkar vara normal på Migrationsverket.

  • Anonym

    Bara att gratulera att det finns en som verkar vara normal på Migrationsverket.

  • http://www.facebook.com/people/Håkan-Holst/100003169498080 Håkan Holst

    Hoppas att dom återvänder och tar med sig lille saddam!

  • http://www.facebook.com/people/Håkan-Holst/100003169498080 Håkan Holst

    Hoppas att dom återvänder och tar med sig lille saddam!

  • http://www.facebook.com/people/Håkan-Holst/100003169498080 Håkan Holst

    Hoppas att dom återvänder och tar med sig lille saddam!

  • http://www.facebook.com/people/Håkan-Holst/100003169498080 Håkan Holst

    Hoppas att dom återvänder och tar med sig lille saddam!

  • http://www.facebook.com/people/Håkan-Holst/100003169498080 Håkan Holst

    Hoppas att dom återvänder och tar med sig lille saddam!

  • Anonym

    Om du inte kan ta ett annorlunda svar ska du inte fråga.

  • Anonym

    Hoppas handläggaren slipper undan straff. Känner själv en, som jobbat inom socialien, och tagit hand om tusen sinom tusen invandrare – och det hon säger, är inte överväldigande positivt. Av okänd anledning är hon tämligen kritisk mot dessa invandrare, som hon tvingats ta hand om. Varför? Vad vet jag – men jag läser med förtjusning och skräck Merit Wagers blogg, som handlar om just det:

    http://meritwager.wordpress.com/

  • Anonym

    Hoppas handläggaren slipper undan straff. Känner själv en, som jobbat inom socialien, och tagit hand om tusen sinom tusen invandrare – och det hon säger, är inte överväldigande positivt. Av okänd anledning är hon tämligen kritisk mot dessa invandrare, som hon tvingats ta hand om. Varför? Vad vet jag – men jag läser med förtjusning och skräck Merit Wagers blogg, som handlar om just det:

    http://meritwager.wordpress.com/

  • Anonym

    Hoppas handläggaren slipper undan straff. Känner själv en, som jobbat inom socialien, och tagit hand om tusen sinom tusen invandrare – och det hon säger, är inte överväldigande positivt. Av okänd anledning är hon tämligen kritisk mot dessa invandrare, som hon tvingats ta hand om. Varför? Vad vet jag – men jag läser med förtjusning och skräck Merit Wagers blogg, som handlar om just det:

    http://meritwager.wordpress.com/

  • Anonym

    Hoppas handläggaren slipper undan straff. Känner själv en, som jobbat inom socialien, och tagit hand om tusen sinom tusen invandrare – och det hon säger, är inte överväldigande positivt. Av okänd anledning är hon tämligen kritisk mot dessa invandrare, som hon tvingats ta hand om. Varför? Vad vet jag – men jag läser med förtjusning och skräck Merit Wagers blogg, som handlar om just det:

    http://meritwager.wordpress.com/

  • Anonym

    Hoppas handläggaren slipper undan straff. Känner själv en, som jobbat inom socialien, och tagit hand om tusen sinom tusen invandrare – och det hon säger, är inte överväldigande positivt. Av okänd anledning är hon tämligen kritisk mot dessa invandrare, som hon tvingats ta hand om. Varför? Vad vet jag – men jag läser med förtjusning och skräck Merit Wagers blogg, som handlar om just det:

    http://meritwager.wordpress.com/

  • Anonym

    Efter som handläggaren inte kan ta i hand, inte kan se vem han/hon pratar med när dem bär slöja så är det bara bortkastad tid att föra någon sorts konversation med dem.

  • Anonym

    Efter som handläggaren inte kan ta i hand, inte kan se vem han/hon pratar med när dem bär slöja så är det bara bortkastad tid att föra någon sorts konversation med dem.

  • http://profiles.google.com/bryggarns bryggar´n anders

    jag skiter väll i om någon skulle tycka att jag var lik stalin eller gösta ekman
    alla är vi väll lika någon och det kan väll inte vara så farligt att påpeka

    sånt här larv ska inte ens behöva utredas

  • http://profiles.google.com/bryggarns bryggar´n anders

    jag skiter väll i om någon skulle tycka att jag var lik stalin eller gösta ekman
    alla är vi väll lika någon och det kan väll inte vara så farligt att påpeka

    sånt här larv ska inte ens behöva utredas

  • Anonym

    Det låter som att den här handläggaren har tröttnat på hela invandringscirkusen.

  • Anonym

    Det låter som att den här handläggaren har tröttnat på hela invandringscirkusen.

  • Anonym

    Det låter som att den här handläggaren har tröttnat på hela invandringscirkusen.

  • Anonym

    Det låter som att den här handläggaren har tröttnat på hela invandringscirkusen.

  • http://www.danielhammarberg.se/ Daniel Hammarberg

    Denna ”migga” borde få en komediutmärkelse.

  • http://www.danielhammarberg.se/ Daniel Hammarberg

    Denna ”migga” borde få en komediutmärkelse.

  • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

    Jag tycker faktiskt att det var en riktigt plump kommentar av handläggaren, även om jag själv förmodligen skulle ha skrattat om det var mitt barn det gällde. Men det kan ha att göra med min råa humor, alla har inte det…

  • Anonym

    Ingen rök utan eld.

  • Anonym

    Skönt med någon som vågar tala klarspråk och som heller inte behöver vara ”rädd” för reprimander och ”karriärstopp”!!

  • Anonym

    ”Det är oacceptabelt”, säger Migrationsverkets presschef Johan Rahm.
    Men det är naturligtvis inte svensk invandringspolitik (?)

    Suck!

  • Anonym

    ”Det är oacceptabelt” är inte det ett favoritljud som äckliga byråkrathyndor bjäbbar ur sig när de ska visa sig lydiga inför massmedias moraliska överhöghet?

  • Anonym

    Håller med, att dölja ansiktet när man pratar med folk är ohyfsat och respektlös. Vill de ha hjälp så får de gilla läget och anpassa sig. Annars går det flygplan tillbaka till det land de kom ifrån.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=790889675 Hawsar Said

       Då kan väl du ”niklasr” börja med att anpassa dig till förhållandena och sluta gömma dig bakom datorn och vräka ur en smyg-rasistisk åsikt :)

      • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

        Det är ganska många som vill vara anonyma med sådana åsikter med tanke på att det är farligt att uttrycka invandringskritiska åsikter öppet. Den största flyktinggruppen i Sverige idag är svenskar, de klassas av FN som så kallade ”internflyktingar”.

        Tiotusentals svenskar har de senaste åren känt sig tvingade att flytta ifrån de bostadsområden eller städer de växt upp och bott i pga tilltagande svenskfientlig rasism, otrygghet och kriminalitet.

      • Anonym

        Har inte en enda rasistisk åsikt faktiskt.

        Anser inte att en person är mindre värd för att han är brun, svart, gul, röd eller vit.

        Däremot anser jag att islam är en hatfull, tyrannisk, ideologi som berövar människor deras värdighet, individualitet och utveckling. En god muslim är värre än en nazist eller kommunist.

        Bortsett från det så står det folk fritt att komma hit och försörja sig själva. Men kan de inte det så ser jag inga problem med att de svälter ihjäl i någon jordhåla någonstans alternativt åker tillbaka därifrån de kom. Det är inte Sveriges skattebetalares problem att försörja andra nationers medborgare. Vill de bygga upp det svenska samhället och bli en del av det ok. Vill de inte rätta sig efter det svenska samhället så kan de åka till ett samhälle de vill leva i.
        Svenskarna har aldrig fått någon gratis lunch, vi har fått bygga upp vår egen nation, välstånd och samhälle helt själva, utkämpat våra egna krig och stått ut med ockupationer och förluster utan att någon annan har hjälpt oss.
        Finns därför ingen anledning att vi skall gå i skuld för att försörja utlänningar som aldrig kommer att tacka oss för det.

        • Pantertanten

          Mycket bra uttryckt!!

          • Anonym

             Men svenska myndigheterna är ju så angelägna om att de inte ska hjälpa till.

        • Anonym

          Bra sagt!

      • Anonym

        Eftersom vanliga svenskar riskerar sin anställning och sålunda inkomst om de motsätter sig invandringen så är det för närvarande klokast att skriva under pseudonym. För övrigt så tror jag de flesta här inte har några ”smygrasistiska” åsikter. Jag är öppet rasist i den mån att jag inte anser att sånna som du har något i landet att göra överhuvudtaget och absolut inte ska ta sig ton i någon annans land. Jag respekterar ditt land så respektera du mitt genom att åka hem.  

ISRAELLOBBYN PÅ KRIGSSTIGEN: Ett stort antal offentliga personer har gått med i gruppen som stöder skribenten Anna Ekströms anonyma angrepp på Ingmar Karlsson, där han bland annat påstås förespråka "en ny Förintelse".

Hatgrupp på Facebook mot svensk författare

Israellobbyn på krigsstigen efter bok. Nu smädar rörelsen författaren Ingmar Karlsson i en kontroversiell protestgrupp på Facebook.

Ge ett bidrag

Fria Tider får inga skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


donera med bank
Annons
Live TV
Live TV


Annons
Kultur
Montage: Fria Tider

Frankfurtskolan under luppen. Paul Gottfried skriver om uttrycket som vänstern inte vill höra.

Nyheter
John Derbyshire.

Tecken i tiden. Ännu en konservativ legend har rensats ut i det allt mer vänsterkorrekta USA.


Pressbild: KD

Birro med KD på första maj. Även veteranen Ingegerd Troedsson, 82, ska tåga med KD i år.


FINNS INGA SVENSKAR. Invandrarakademikern Michael Azar har genomskådat svenskarna. Vår gemenskap bygger på rasism och är "bara fantasier".

Svenskhet existerar inte men när den existerar är den rasistisk. Så går tongångarna när SvD bjuder in kulturmarxister till diskussion.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

Faksimil ur polisens efterlysning.

Inlagd 11 maj 2012
Sparkade liggande man i huvudet

Läs mer

Foto: PressTV.ir

Inlagd 9 maj 2012
Interpol efterlyser Iraks vicepresident

Läs mer

Känner du igen kvinnan på bilden? Kontakta Efterlyst på 08 702 00 90.

Inlagd 27 jan 2012
Livscoach lurade klienter på 700 000 kr

Läs mer

Foto: Polisen

Inlagd 8 jan 2012
Våldtog i tunnelbanan – fastnade på bild

Läs mer

Flashback

Inlagd 28 dec 2011
Försvunnen flicka framträdde på Flashback

Läs mer

Danska Ekstrabladet (vänster) och svenska Kvällsposten (höger).

Inlagd 9 okt 2011
Svensk specialitet: Anonymiserad efterlysning

Läs mer

Foto: Arkivbild

Inlagd 20 aug 2011
Video: Här skjuter plundrarna mot polisen

Läs mer

Nöje
SÅGAD. Sina Samadi, alias Sean Banan, kan ha gjort Sveriges sämsta film - någonsin.

Sean Banan sågas totalt. Den 26-årige invandrar­komikern kan ha gjort Sveriges sämsta film någonsin, enligt kritikerna.

Senaste nyttHeta ämnen
Senaste kommentarer
Annons
Gilla oss på Facebook
Annons
Till Inkorrekta Butiken
Senaste webbtv
Vi tackar
Holländska · Erik B · Curator · Marcus Aurelius · Loffe · dacke · Clarkkent · fr.oskar h · Figaro · Fj5glqs3br · Stefan · Jern&betong · Gunnar l · · Ejron · Åke · Pontus å · Jan Georgsson · Grettir · Bo Johannes · Taxiåkaren · Erik Bergstr · Håkan · Tomas Omaely · Vikingen · Slasher · Magnus · jakob d · Tyr · Jörgen · Gåva · Curator · Ensamstående · Fingal O · NudasVerit · HonestJohn · sexleksaker · Nisse12 · Ålkraft · FredrikR · Suverän! · Broozooz · Nils A · Jan Lillie · Mats Bern · Bo Str. · Hemförsäkring · Bob · loqu · S.Lind · BLE · Joel · Pettson · Tjalle · Thord B · Robban · Erik Andersson · Mrmadmax · Rutger · Patrik b · Peterb dk · Witold · Casper · Näcken · Oxy · Surfa Anonymt · goderian2 · Sätermannen · Christian · Kalle · Markus · karan49 · teura.org · Julia Caesar · Nicke