Julia Finnsiö (vänstra bilden) är kritisk till polisens agerande.

Julia Finnsiö (vänstra bilden) är kritisk till polisens agerande.

Miljöpartist: Fel av polisen sprida bild på t-bane­rånare

Publicerat den 14 september 2012 kl 11:17

inrikes. Den miljöpartistiska kommunpolitikern Julia Finnsiö menar att det var fel att sprida en bild på mannen som hänsynslöst rånade en berusad man på ett tunnelbanespår och därefter lät honom bli överkörd av tåget. Detta eftersom mannen ännu inte dömts i domstol.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Att publicera en bild på en samvetslös rånare är ett grovt övertramp.

Det menar i alla fall miljöpartisten Julia Finnsiö på Twitter idag, då hon skriver: ”Apropå avskummet som rånade den fulla mannen på tågspåret: är det inte så att man, oavsett brott, inte är skyldig förrän man är dömd?”

Miljöpartisten fortsätter med att anklaga polisen för att de utför sitt arbete: ”Varför hjälper polisen till att sprida bild på en person som ännu inte är dömd? Tänk om någon ser en person som är lik honom, t ex, och reagerar dumt pga den uppiskade stämningen? Uppriktig fråga: hur ni tänker om detta, @YB_Sodermalm?”

Efter att polisen sett sig manad att fråga om politikern menar allvar tvingas de förklara för den unga, folkvalda miljöpartisten hur polisarbete går till. Detta faller dock inte politikern i smaken och hon avslutar samtalet med att anklaga polisen för att ha använt en otrevlig ton mot henne.

Huruvida det är rätt att publicera bilder på ännu ej dömda brottslingar har varit omstritt i svensk media sedan mitten av 1980-talet. Att tidningar hjälper polisen genom att publicera efterlysningar har hittills inte ansetts särskilt kontroversiellt. TV3:s program ”Efterlyst” har regelmässigt hängt ut efterlysta personer sedan programmet startade 1990.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Costa Concordia

    Tror Julia Finnsiö andrar uppfattning efter hon blir gruppvaldtagen oralt, analt och vaginalt i av 8 afganer som i Tensta i helgen, jag hoppas innerligt att detta hander och att det kanske lamnar vissa spar. Var det inte en MP topp som blev nedstucken av en berikare utanfor en bankomat, den satt grymt fint. 

  • PETER NYMAN

    Det mest kränkande är att det finns sådana folkvalda.Det är en grov kränkning mot 6500våldtäkts offer och alla SVENSKAR som vill ha brottsligarna bakom lås och bom helst utvisade.Det skulle stoppa mycket elände.Sen att MP väljare hittas bland pedofiler och våldtäktsmän med islamistisk tro.Så utgör MP ett hot mot den hederlige SVENSKEN

  • Anonym

    Vad är mest kränkande? Att bli fotad vid utförande av sitt brott och sedan utlagd i media eller bli rånad och kvarlämnad på spåret för att möta en säker död? Vem kränker vem? Dessa småflickor som Finnsiö måste ha en något snedmoralisk uppfattning om vad det verkliga livet handlar om.

  • Bengrot

    Må De Gröna Khmererna åka ur sveriges riksdag vid nästa val.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000276724355 Erik Hedström

    Nej miljpartiet är inte det bästa valet.

  • http://www.facebook.com/karlerik.johansson Karl-Erik Johansson

    Nej packsedel ut ur Europa ska han ha!!

  • Anonym

    Tack vare dessa bilder är kanske denne hänsynslöse, vaneförbrytare fast. Det är ofattbart komiskt att denna politiker tar strid för i första hand en sådan brottslings intressen.

  • Anonym

    Man publicerade inte en bild på en misstänkt gärningsman, man publicerade bilder på gärningsmannen. Givetvis ska den nu anhållne behandlas som en oskyldig tills det bevisats att han är identisk med gärningsmannen på bilderna.

  • visselpipa – 휘파람

    Julia Finnsiö: #jagärocksåpissrånare

    Solidaritet med samhällets svagaste… ”De Vita är INTE utsatta!”

  • http://www.facebook.com/al.makovik Al Al Makovik

    hoppas att du blir lika berikat av zigenaren 

  • Anonym

    Hur är denna politiker funtad. Vad har universiteten och div. högskolor sysslat med de senaste 10 åren. Jag vill minnas att när jag gick i grundskolan, då började man tala om att, vi är individer och för att inte bli förledda skall vi kritiskt granska reklamen som finns runtomkring oss . Högre upp i skolåldern så lärde vi oss att granska våra politiker och andra makthavare. Jag vill påstå att det var en relativt objektiv undervisning. Ingen skulle känna sig obekväm för att förmedla sina åsikter, även om de kunde vara kontroversiella. Var finns dessa personer idag? Vi har alla gått en liknande utbildning. Är det kanske så att dessa personer inte finns kvar i landet, utan har lämnat över allting till en grupp illitterata curlingungar, som inte har lärt sig att tänka själva, utan sina föräldrar. Är detta en av anledningarna till att det ser ut som det gör idag?

  • Anonym

    Vårat samhälle är på väg att packa ihop just pga såna här idiotiska åsikter från någon så lågt som en MD som fortfarande luktar kiss.Väx upp för fan och jag hoppas att det blir fler bilder som läggs ut när det gäller vidriga brott, sen skiter jag om det är en utlänning eller en svensk.  

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=619018872 Nick Söderström

    Sådana här människor som sitter i Styret finns det för många av, det är därför systemet håller på att Fallera…..

  • Anonym

    Ja verkligen fel att visa bilden på förbrytaren. Då gick det som det gick, han åkte fast. Något som kommunisterna i hippiepartiet MP ogillar.

  • http://www.facebook.com/people/Lars-Häggström/100000742917754 Lars Häggström

    har ju alltid sagt det,miljöpartister,,ingen blir väl förvånad av hennes idiotiska åsikter..FRAM FÖR MER BILDER

  • Håkan Johansson

    Hur jämra dum får man bli? Ska man ha fast honom är det väl lämpligt med en bild. Lilla damen bör nog byta arbete med en sådan inställning.

  • Anonym

    Undrar om det inte vore lämpligt att utse Julia Finnsiö till årets sverigedemokrat efter det uttalandet. Tack för att du gör vårt arbete! :)

  • larsson.hi

    Där rök förmodligen ett antal röster för MP efter den lobotomerad kvinnans uttalande.
    Det minsta man kan begära är att du skall sluta som politiker, hur kom du in där förresten?r,

  • http://www.facebook.com/rolf.andersson.90 Rolf Andersson

    Hoppas att du själv blir blir utsatt för något liknade , eller dina närmaste , hoppas då att du står kvar med dina dåliga åsikter , sluta som politiker

  • http://www.facebook.com/rolf.andersson.90 Rolf Andersson

    Nycktra till och kom in i verkligheten Julia

  • Anonym

    Fy f-n det är inte kränkade att mörde fadern till svenska barn. För mordförsök var det.

  • Anonym

    Självklart var det väl fel att publicera Anders Breiviks
    ansikte också innan han dömdes Julia, eller kanske
    det var okey med hans hudfärg.

  • http://www.facebook.com/pwilhelmsson1 Patrik Wilhelmsson

    Detta visar ju bara hur fel en del politiker ser på grovt kriminella människor och håller dom bakom ryggen medans, hederliga svenskar på nytt faller offer för deras grova och fruktansvärda brott.

  • http://www.facebook.com/jonas.h.holmgren Jonas Hompa Holmgren

    Ja, det är verkligen synd om honom.Det är nog inte han som gjort det.
    Snälla, gå och dö!!

  • Anonym

    Kommunpolitikern?? Julia Finnsiö är en liten naiv felprogrammerad nybliven 20-åring som bor på en adress (Söder såklart) där 47st är skrivna. Hur många av dessa tror ni är invandrare?

    Svaret är att där bor BARA svenskar alltså INGEN invandrare. Hur i h**vete kan den lilla hoppan vara trovärdig som mångkulturell förespråkare då???
    http://www.google.se/maps?q=Sankt+Paulsgatan+8,+Stockholm&hl=sv&ll=59.318222,18.068233&spn=0.00346,0.013078&sll=59.318264,18.068313&layer=c&cbp=13,338.28,,0,-0.57&cbll=59.318222,18.068233&hnear=Sankt+Paulsgatan+8,+118+46+Stockholm&t=h&z=17&panoid=l2oMJNYNG_sqcJX-C_2eFA

  • Ville Valla

     Hej Gustav,
    kan
    du vänligen säga åt Julia Finnsjö att göra lite nytta för Sverige och
    dess medborgare istället för att sitta och twittra på arbetstid.

    Idag
    har ni tappat ett par tusen röster pga. hennes korkade åsikt att det
    var fel att gå ut med bilder i media på den sk. tunnelbanerånaren. Är
    det inte dags att du avvecklar henne.

    Bildpubliceringen

    gav bevisligen önskat resultat, och ett snabbt sådant, då förövaren
    ifråga nu är gripen. I och med att händelseförloppet var väl
    dokumenterat och det aldrig fanns någa tvivel huruvida mannen på
    bilderna
    var gärningsmannen fanns inget skäl att skydda personen ifråga. Men ert
    stjärnskott Julia F uppvisar en helt absurd sida av sig själv där hon
    fullständigt ignorerar offrets behov av att rättvisa skipas samt
    polisens möjlighet (nödvändighet) att inhämta tips från allmänheten.
    Julia F följer standardmallen för en person som lever helt utan kontakt
    med verkligheten och önskar givetvis istället beskydda den stackars
    förövaren så att denne inte skall riskera att må dåligt.

    Därtill

    initierade rånaren offrets fall ned på spåret då offret försökte
    undkomma
    rånaren, offret fick en fot amputerad samt andra allvarliga skador. Om
    det inte anses vara ett allvarligt brott (i Miljöpartiets värld) bör ni
    befodra kära Julia F. till de högre sfärerna alternativt om ni (du/MP)
    tycker att brottslingens handlingar faktiskt var ganska så motbjudande
    är det väl mest anständigt att avpolletera Julia F från alla hennes
    politiska uppdrag (d.v.s. Twittrandet).
    Varför
    inte skicka Julia F till en retreat (med rökelse och hela paketet) där
    hon ostört kan ägna sig åt lite självrannsakan? Kanske kan detta även
    bota hennes grava Twitterberoende.

    Det
    är faktiskt upp till den enskilde medborgaren att ta ansvar
    för sitt eget liv. Om man väljer brottets bana bör man räkna med att
    det även kan finnas en baksida av myntet. Om det hade varit Julia F som
    hade råkat ut för brottet ifråga utgår jag ifrån att MP hade kontaktat
    sina presskontakter och önskat snar och omfattande bildpublicering av
    förövaren. Därefter hade Julias kollegor snyftat och hulkat i pressen i
    veckor om hur hårt livet har blivit för politiker. Kommer du ihåg när en
    känd politiker blev nedslagen i Stockholm för inte så länge sedan? Det
    ringa vardagsbrottet fick mer plats i media än de flesta mord och
    idisslades i det oändliga. Och den stackars individen blev inte ens av
    med någon kroppsdel. Misshandel är snarast något man får räkna med som
    Stockholmare, det kommer troligen att hända oss alla förr eller senare i
    och med att rättsväsendet oftast inte ens bryr sig om att utdöma
    fängelsestraff vid upprepade våldsbrott. Det räcker finfint med
    villkorliga domar där man beaktar gärningsmannens ålder och andra
    ömmande omständigheter.
    Verkligheten är att vanligt folk står ut med grövre misshandel varenda
    vecka i Stockholm utan att det skrivs om det eller att polisen ens
    försöker spåra och gripa förövarna. Vem man är gör stor skillnad i
    dagens Sverige.

    Till
    syvende och sist bör ni (MP) betänka att tjuvar och våldsverkare inte
    betalar en krona i skatt utan tvärtom lever fullt ut på bidrag och
    stöldgods men belastar vården, rättsväsendet och andra myndigheter mer
    än alla andra.Varför inte slösa er omtanke på dem som betalar era löner
    och förmåner istället för att konstant och kravlöst älska, pussa och
    krama om dem som utan
    straffpåföljder (kännbara) oavbrutet spottar vanliga hederliga
    skattebetalande medborgare i ansiktet.

    • Anonym

      Tror det va det bästa jag läst på länge!!VARFÖR skulle det vara fel att publicera en bild på en person som begått ett grymt,hänsynslöst å rått brott mot en försvarslös människa??Den där Julia….Jag saknar ord för hur korkad jag tycker hon är!!

    • Anonym

      TACK FÖR EN UTMÄRKT SAMMANFATTNING.

  • Anonym

    Sunt förnuft har ingen plats hos de politiskt korrekta. Vad är det för samhälle miljöpartiet egentligen vill skapa? De är ju mycket värre än kommunisterna.

    • Anonym

      En miljöpartist är som regelen gammel kommunist eller bolsjevik om man tänker till lite..
      I samband med Sovjetunionens fall, så blev många av de trogna lite vilsekomna, och många såg därför Mp som ett alternativ…

      Lite mer av en ”finpolerad kommunist”… tillika med en boklig utbildning hamnade hos miljömupparna…

      Jag känner många till antalet… 

      • Anonym

        Jag håller med. De finpolerade salongsocialisterna var alltid mer korkade än vanliga arbetarkommunister. Det är dem jag syftar på, hårt arbetande gubbar som var kommunister. Det fanns sådana också.

        • Anonym

          Exakt…Salongsbolsjevik är absolut den rätta benämningen på många miljömuppar idag..

          De kunde under en hel lördagskväll, helst i grupp, sitta och fundera över Mao Tse-tungs skrifter, och pimpla rödvin till solen gick upp på söndagsmorgonen……

          En vanlig jobbare med kommunistisk sympati, som även ”spottade brunt”..sket i det mesta, betr. kommunistisk historia med analys…

    • VSOP

      När det gröna vissnar blir det brunt/rött

  • http://www.facebook.com/scones.k.akerhud Scones Åkerhud

     Men FFS.. Den lagen handlar ju om att inte peka ut oskyldiga. Något det inte fanns en chans att denna person var.

  • Anonym

    Att en miljöpartist inte gillar en bildpublicering förstår nog var och en…

    ”Det kan ju röra sig om en utlänning…Skulle naturligtvis vara något helt förskräckligt om nu vissa krafter tog detta som intäkt”

    Gäller nog resterande inom 7 – klövern… Men p.g.a den enorma folkvrede som detta hemska har skapat, så liggar man lite lågt f.n.och spänt avvaktar.

    Där har vi nog pudelns kärna……

  • http://www.facebook.com/mats.hornstedt Mats Hörnstedt

    Nu får du väl i alla fall sluta, det gäller väl våldtäktsmän, rånare, mördare och vad det månde vara för kriminella element som pekas ut på bild, det kanske skulle ske lite oftare så att allmänheten, som för övrigt är JÄVLIGT trött på detta våld, kan hjälpa till och känna igen dessa som gör detta onda i vårt redan sargade samhälle, och ställa dom inför rätta.
    .
    Men det är klart, Julia, skulle det någongång hända dig eller dina kollegor från Miljöpartiet eller dom som håller med dig om detta, så kanske det blir så att någon kontaktar, efterlyst och polisen och säger att de INTE ska gå ut med bild på gärningsmannen om de lyckas få en sådan på bild.

    Nej lägg ut alla som finns på bild och som förstör för andra i vårt samhälle i TV, Facebook, Tidningar och alla annan media som man kan läsa.

    Tack för mig!!!

  • Anonym

    Efterlyst visar film varje vecka på misstänkta personer där man tydligt ser att brott begås…så Julia Finnsiö saknar du en tv eller bor du under en sten?

  • http://www.facebook.com/ove.brun.3 Ove Brun

    Men SNÄLLA! Man hänger ju ut alla misstänkta
    på ”Efterlyst” innan de blivit gripna och dömda. Det är ju det som är
    hela poängen med programmet… Skillnaden på de som hängs ut med bild
    och de som inte gör det, är att de som hängs ut med bild oftare, fortare
    och lättare kommer bort från våra gator – är inte det jättebra!? Seriöst… -.-

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Hon håller alltså med SVT. 

  • Anonym

    De som likt denna Julia tar de importerade brottslingarnas och parasiternas parti, borde ha något gemensamt kännetecken (tex den mångfärgade ”pride”flaggan) så man vet vilka de är, så man inte av misstag bistår dem när de blir misshandlade, rånade eller våldtagna av berikarna. 
    För det kan stå en dyrt.
    ”Ingen god gärning skall förbli ostraffad.”

    • Anonym

      Du förstör denna utmärkta sajt med ordval som ”parasiterna” tyvärr. Plus att du förmodligen blir bannad.

      • Anonym

        Ok, vilket eller vilka ord skall jag byta ut det mot?

  • http://www.facebook.com/people/Sven-erik-Karlsson/100001278078943 Sven-erik Karlsson

    Bara hon inte härstammar från Finsjö/ Fliseryd för då skäms jag ögonen ur mej .

  • Anonym

    Blatten skall inte bara dömas för rån, utan även för grovt vållande till kroppsskada, eftersom offret försökte komma ifrån honom när denne ofredade honom och grävde i hans fickor när han satt på bänken.

  • Ville Valla

    Om (gud och Allah förbjude) Anna Finnsiö skulle bli våldtagen i tunnelbanan och våldtäktsmannen fastnade på bild – skulle Anna då inte vilja att bilderna publicerades så att våldtäktsmannen kunde gripas och ställas inför rätta?

    Skulle Anna i ett sådant scenario stå upp och skydda våldtäktsmannen?

    • Anonym

      Hon heter Julia….

      • Ville Valla

         tack, du har rätt

    • Anonym

      Jag tycker det är tjatigt att det alltid ska snackas om ”våldtäkt” så fort nån kvinna tar parti för en kriminell arab men ok.

      Nej det tror jag inte hon tycker. Hyckleriet är EXTREMT i vänsterkretsar: Se bara Schibbye & Persson som ansåg att ”pressfriheten står över allt” och inte kunde acceptera att bli fängslade när de använde terrorister för att resa in olagligt i Etiopien. Sen när denna sajt publicerar en mycket avslöjande video  så hotar de direkt utgivaren med stämning för brott mot UPPHOVSRÄTTEN!Så nej. För vänstern gäller att principer är bra – så länge de drabbar andra.

  • http://twitter.com/AndersJ11127504 Aj

    Vad är lättast att ta fel på person en pixlad eller en där man se personen
    vill bara säga det att politiker är en fega strutsar sticker huvudet i sanden och säger att det man inte ser/hör vet man inget om.

  • Ville Valla

    Anna Lindhs mördare, Mihailovic, fick se sig själv publicerad (övervakningskamera NK) i varenda blaska som finns i Sverige innan han blev dömd för mordet.

    Jag minns inte att Miljöpartisterna gick i taket den gången.

    Så om en politiker (vänster-) hamnar på spåret är det ok med bildpublicering, annars inte!

    Falsk politiker som lever på skattemedel och twittrar hela dagarna istället för att göra nytta för Sverige och dess medborgare som betalar kalaset.

  • Anonym

    sverige har två terroristorganisationer som är officiella.  Miljöpartiet & Vänsterpartiet kommunisterna. Jaja jag vet att de bara heter vänsterpartiet numera, men man kan kalla en hög med skit för en guldklimp, men det är ändå bara en hög med skit!

  • Anonym

    haha.. en hel hemsida full av vita kränkta män. Vilken glädje!

    • Anonym

      Skönt att du inte försöker dölja ditt antivita hat åtminstone! Finns alldeles för få ärliga psykopater. :-)

      • Anonym

        Jag är själv vit, och hatar ingen. Men jag är inte så lättkränkt och rädd. 

        • Anonym

          Gratulerar, du har uppnått masochism! Hatar ingen förutom de ”lättkränkta & rädda” männen du kallar det. Förmodligen lättkränkta över hur många ickesvenskar prioriteras med lyxiga  bidrag med skattepengar, utan folkomröstning eller åsiktsfrihet kring frågan. Man är ju en rasistisk vit man annars!

          http://www.friatider.se/flyktingslottet-i-glava-oroar-kommunen, http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan?fb

          Eller rädda för att svenskar och i förläningen vita försvinner när politiker öser in främmande folkgrupper från tredje världen och låter dem föröka markant med bidrag. Malmös befolkning är ju till hälften ingen lättkränkt och rädda vita min nu längre, åtminstone!

          Så ja, man kan verkligen undra varför folk blir ”lättkränkta och rädda”. Och man kan ju undra om samma hatiska satir skulle användas mot t.ex. Somalierna i Forserum då de jävlarna vågar reagera på att de blivit trakasserade! (Vilket i och för sig visade sig vara en till stor lögn, förövrigt.)

          http://www.friatider.se/bekraftat-att-mjolkattack-i-foresrum-var-logn

          Vad som stämmer är dock hur svenskar blir misshandlande, rånade, våldtagna och mördade i allt större takt av mångkulturens ”mångfald”.

          Att du har mage att kalla detta lättkränkt och att vara rädd visar vilken vidrig antivit hycklare du är. Kom tillbaks när du tänkt efter ordentligt.

          http://www.realisten.se/2012/09/18/ungdomsvard-for-den-grova-misshandeln-av-carl-eric-cedvander/
          http://www.realisten.se/2012/09/18/sparranaren-nadar-khiari-vill-soka-asyl-i-sverige/
          http://www.realisten.se/2012/09/18/kurd-forsokte-valdta-60-arig-granne-i-tvattstugan/

          • Anonym

            Ta av dig foliehatten. Det där resonemanget funkar bara bland inavlade ku klux klanare i Amerikansk träskmark.

            • Anonym

              Perfekt exempel på antivit idiot. Inga argument kvar (eller från första början?) så drar du jämförelser med KKK och så vidare, du glömde nationalsocialismen, hörru?

              Ofattbart att man slösar så mycket tid på att ens försöka upplysa era efterblivna ignoranta arslen ens. Stick och brinn i ditt mångkulturella helvete istället, om du vågar bo i ett det vill säga.

              • Anonym

                Haha, ”upplysa”. Jag är inte antivit. Det är bara det att jag inte är rasist, som du. Jag är inte rädd, som du. Jag är inte full av hat, som du. Jag är inte ens arg… som du. Jag lever fascinerad av min omgivning, till skillnad från dig. Jag är inte rädd för det som är annorlunda, till skillnad från dig. Jag låter inte några få individer definiera min uppfattning om alla – som du. Därför ar jag inte rasist, och inte ”antivit”.

                T.ex. har jag inte en kollektiv uppfattning om medelålders, infödda svenska män, trots att de är överrepresenterade i vålds- och brottsstatistiken. Att en massa obildade apmän beter sig som djur varje gång det är fotbollsmatch påverkar inte min syn på vare sig sporten eller de som civiliserat njuter av den.

                Slappna av, ta av dig foliehatten och var inte så förbannat rädd och feg.

                • Anonym

                  Du hånar vita män som ogillar mångkulturen. Mångkultur som bevisligt är skadligt i allmänhet (inte för bara de onda vitingarna). Hur är du INTE antivit när du stödjer förödelse av vita samhällen, detta är rena 1+1 grejer.

                  Jaha, så att några svenskfientliga journalister och politiker skanderat ”rasism” mot mångkultur motstånd vilket du adapterar, är inte att du låter dig definieras utav andra.. jahapp.

                  Rädd vet jag inte vart du får ifrån, jag har sovit, ätit och andats mångkultur hela mitt liv, och det gör en illamående. Jag har inte heller varit ”rädd” att bekanta ickevita och alla slags folkslag, men du som inte har ”svepande fördomar” anser väl ändå att man är en inavlad KKK-nazi.

                  Jo du vet, det är ingen rädsla, utan snarare vrede mot ignoranta och mentalt inlåsta personer som aldrig vågar tänka utanför samhällets låda. De som förgör samhället med idiotins tyngd, få din fluffiga världsbild bekräftad på EXPO vetja, du tar ändå inte till dig information, din uppfattning är redan bestämd som du skyddar med näbbar och klor.

                • Anonym

                  Hur är mångkultur ”bevisligt skadligt i allmänhet”? kan du hänvisa till någon empirisk forskning i ämnet? Dvs. inte till Avpixlat eller nån annan hemmasnickrad kränkt hittepå-sajt.

                • Anonym

                  Brottslighet:
                  http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf
                  Utomeuropéer är ungefär 4 gånger mer benägna att begå grova våldsbrott, våldtäkt och mord.
                  http://affes.wordpress.com/2012/07/09/invandrarna-och-brotten-1-samtliga-brott/
                  Hälften av de kriminella i Sverige är invandrade.
                  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1602&artikel=4695361
                  Främmande och äldre sjukdomar, virus och bakterier importeras in till det svenska samhället. Pandemier på horisonten, månntro?
                  ”Svenskarna” blir dummare och tappar IQ i rasande fart. Visst kan man beskylla flumskolan för mycket men med IQ resultaten från t.ex. Somalia där en stor del av kolonisatörerna anländer ligger IQn på cirka 80(vilket är betraktat som ”efterblivet” i västvärlden).
                  http://www.friatider.se/lasforstaelsen-sjunker-drastiskt-bland-unga
                  http://www.friatider.se/svenska-skolresultat-sjunker-igen

                  Jag slänger även in en forskningsrapport som visar att etnisk medvetenhet och tillhörighetskänsla är orsakat av hormonet Oxytocin.
                  http://www.pnas.org/content/early/2011/01/06/1015316108

                  Jag läser förövrigt inte Avpixlat, vilket mestadels sprutar kontrajihadistiskt hat. Men om källan använder korrekt fakta, vad gör det för skillnad var länken kommer ifrån? Är du en sådan där som dömer en hel sida för något massmedia sagt?

                  Länkarna jag delgett är bara ett axplock förövrigt, hoppas jag kan få ett vettigare svar än ”nazipropaganda”..

  • Anonym

    Jadu Julia då du tydligen tappat kompassen helt så råder jag dig att söka hjälp snarast om inte för vår skull så åtminstone för din egen skull.

  • http://www.facebook.com/michael.backstrom1 Michael Bäckström

    Bra gjort av polisen som skickas ut såna efterlystfotona vars den onda människan som bryr inte om annans liv….som MP vill stoppa denna foto???? har jag svårt att förstår och har sett att det flesta MP-anhängare kör gamla bilar som spyr ut mörk avgaser????? dubbelmoral denna partiet..

  • Anonym

    varför samlas det så mänga märkliga människor o MP ??

  • Anonym

    Stackars människa.
    Är föräldrarna stolta över denna vilsna  lilla flicka??

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1388275021 Kojak Eriksson

    jösses va tänker en sån miljöpartist egentligen

    • Anonym

      Vad får dig tro att hon tänker?

  • Eva Andersson

    Om hon råkar ut för mågot liknande och jag råkar se det så lovar jag att inte berätta hur gärningsmannen såg ut förrän han är dömd. Ehh…

  • Anonym

    En korkad miljöpartist, inget förvånande. En bild på missdådaren publiceras för att polisen skall få tag i mannen, så han kan dömas. Enligt hennes förvirrade resonemang skall man tydligen dömas innan ett brott begås!

  • Anonym

    Hon vill bara ha uppmärksamhet, bli lite känd och det bästa sättet är genom media. Tyck synd om invandrare så skriver dom om dig. Samt att hon skiter i allt så länge hon kan klättra i karriärstegen.

  • Anonym

     Skitsnack, lika bra att hon säger rakt ut att det beror på att han är invandrare.

  • Anonym

    Eeeeeeh? Lilla lilla Julia. Polisen vill ha tips från allmänheten. Hur ska de få det om inte bilder på gärningsmannen publiceras? Är det din älskare  bilden föreställer? 

  • pete the beat

    men hon kan väl bara dra åt helvete

  • Anonym

    Är det hennes pojkvän eller?

  • http://tveklost.wordpress.com/ Tourni

    Dessa miljöpartister upphör aldrig att förvåna. Har det någon inbördes tävling i idiotier i detta parti?

    Att denna unga flicksnärta inte förstår just det uppenbara med att publicera den här bilden förvånar mig inte alls. Det råkar ju vara fel ”färg” på förövaren. Hade gärningsmannen varit svensk i detta fall så hade hon varit en av dessa som hyllat publiceringen tillsammans med resten av vänstertomtarna. 

  • http://www.facebook.com/people/Mathias-Johansson/833945376 Mathias Johansson

    Helt plötsligt är allt polisen gör FEL. Vad i helvette ska dom inte göra sitt jobb precis som vem som helst ? Nej polisen ska få all skit.. Herregud vart är detta land påväg..

  • Anonym

    Om det var din man som låg på spåret, hade du haft en annan åsikt då?

  • Anonym

    Stackars kvinna hopplös typiskt Politiker

  • Lars Johansson

    Miljöpartister håll er till vindkraften. Lägg er inte i saker som är till nytta för Sverige. Man måste väl för f-n fånga någon innan man kan dömma någon.
    Då måste det väl vara bra med bild på förövaren?

  • Anonym

    Lilla tösabit du har ju ingen livserfarenhet alls, gå ut i samhället och skaffa dej det först innan du ger dej in på sådana alvarliga frågor som detta.

  • Anonym

     Hadde stavas HADE

    • http://www.facebook.com/HITHBG Krister Hansson

      Det är ju viktigt i samanhanget!!! Skaffa ett liv! Viktigpetter!

  • Anonym

    Julia är en blåögd vilseledd politiker som antagligen bara har gymnasiekompetens och inget förstånd i bagaget på grund av sin ringa ålder. Hon är ju bara ett barn och långt ifrån torr bakom öronen. torr bakom öronen blir man efter man fyllt trettio. ”Då får man ha hatt sa farsan”.
    För övrigt ser jag fram emot att man visar upp på bild vem som är förövare när det gäller våldsbrott och liknande. Att hålla på som mainstream media gör i det här landet som kallar invandrarnegrer för svenskar är vansinnigt. Säg som det är så blir det annat klang i bjällrorna.

  • Ba55e

    Mer röstfisk åt SD – heja MP-*diot!

  • http://pulse.yahoo.com/_XWGSQ5QTJJGA2C73F2B6LDFGF4 Lars

    Miljöpartister håll er till vindkraften. Ge er inte in på något som är viktigt för Sverige.

  • http://www.facebook.com/people/Christofer-Catilan/100001768213161 Christofer Catilan

    Hon står för den omänskliga formen av omoral när den serveras som metaforisk giftig kaka garnerad med all världens lockande godsaker till argument. Hennes resonemang är visserligen lättköpt om man inte tänker djupare än så men desto mer demoraliserande för dem som faller för hennes retorik.

    Detta motiverar jag med att rättstänkandet för dess etiska konsekvens måste OVILLKORLIGEN utgå från att man måste kunna väga två intressen mot varandra som i detta fall: brottslingens integritet mot offrets. Men den som brutit mot lagen är alltid den som ska betala det högre priset i den avvägningen och aldrig offret. Allt annat är dekadent hyckleri av ren moralrelativism!

  • Anonym

    Påminner om alla nyhetstidningar som klagade på polisen när de publicerade bilder på någon som stod med händerna i en annan individs byrålåda.

    Hur i helvete kan man vara så dum att man inte tycker det är rätt att man får en bild på den skyldiga? Det är direkt som om det är några tveksamheter, utan hela akten finns dokumenterad på en, ursäkta språket, fucking videofilm. VIDEO. DAGENS TEKNISKA UNDER. Vi kan alla som vill se vad som hände. Det är ingen skillnad från att stå där och se vad som hände.

    T.ex. om man ser någon avrätta någon på trottoaren är människan skyldig. Ser man det på videofilm är personen precis lika skyldig. Det finns inga som helst konstigheter. Vad fan är problemet?

    Blir så äcklad av Finnsiös tankebanor att jag inte kan skilja ut från in när jag skriver det här inlägget.

    På sätt och vis skulle jag kunna betala för att få debattera med henne, å andra sidan skulle jag vilja ha betalt för att ge mig i kast med röran som måste finnas i hennes huvud.

  • Anonym

    Lite roligt att bildtexten förklarar vilket avskum det handlar om.

  • Pelle Andersson

    Oj oj oj, nu blev hon kränkt också. Säkert ett fall för DO.

  • http://www.facebook.com/people/Roger-Andersson/100000001744060 Roger Andersson

    Naiv MP fjolla. Hon är inte torr bakom öronen. Hade det varit hennes bror som låg på spåret, skulle hon göra samma uttalande?

  • http://www.facebook.com/jan.palmqvist Jan Palmqvist

    Han är ju ett svin som lämnar en kille i nöd att dö på spåret så det är helt rätt att andra får veta vem det är. Hadde han varit blond så hadde väl du Julia Finnsjö inte sagt något om att det var fel eller rätt? Hadde han varit blond så hadde han fortfarande varit ett svin!

  • Anonym

    Du är kränkande  Julia Finnsiö, miljöpartist . Ditt uttalade är bara för att få uppmärksamhet kring din egen person. Istället ska Du AVGÅ. Mannen som blev rånad på spåret kränker du och ett rättsäkert samhället jobbar du INTE för.
    Vad som behövs är politiker med sunt förnuft och känsla för BROTTSOFFRET ..???

     

  • Anonym

     Vad är det för jävla resonemang e det bara för den på bilden inte e ljushårig och blåa ögon som hon gnäller???

  • http://www.facebook.com/Astvinr Tony Astvinr Sunnansund

    Det är väl bara bra att man lägger ut bild på en sådan person så att polis kan få hjälp att hitta mannen?

  • Anonym

    Då brottet bevisas av filmen är det knappast kränkande. Däremot är det kränkande för svenska folket att representeras av sådana politiker.
    Hon borde ta en paus och komma ut i verkligheten och inte bara diskutera med sina sektkompisar. Då kanske hon tappar kränknings reflexen och ser världen som den är. helt fritt från sekten MPs mantra.

    • http://www.facebook.com/HITHBG Krister Hansson

      Paus??? hon är helt färdig!!!!

  • Gannigus

    Vad är det för fel på alla dessa små töser.
    Har hon fortfarande blöjor kanske

  • Anonym

    Julias poäng skulle alltså vara att gärningsmannens genomsnälla ”tvillingbrorsa” kan komma att råka riktigt illa ut när en arg medborgare ser honom och vill skipa omedelbar rättvisa, och visst…det skulle ju faktiskt kunna hända.

    Vad som helt säkert kommer att hända när man förstör bildmaterialet på GM är att denne i lugn och ro kan fortsätta med sin verksamhet utan besvärande blickar eller frågor från allmänheten och tack vare detta kan plundra fler oskyldiga, kanske med döden som ”biprodukt” som ju nästan var fallet den senaste gången.

    En annan sak som är helt säker är att Julia får många pluspoäng för detta uttalande. Hon lär sitta säkert på sin plats i fortsättningen.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=906190483 Victor Qvarnström

    Efterlysts hela programidé bygger ju på att identifiera och ge polisen tips om förövare som eftersöks och misstänks för brott, även om det ibland är uppenbart och filmat så behöver man inte vara dömd för att bli efterlyst. Det som irriterar mig och många andra är ju att detta inte har skett konsekvent under många år och fortfarande inte gör det.

    Jag är för att man visar upp folk som ännu inte åkt fast av den enkla anledningen att dom inte borde få springa lös bland mina nära och kära ute i samhället, den här mannen har ju för övrigt endast blivit visad på film/bild i syfte att hitta honom. Helt andra bullar är det då man har hittat gärningsmannen och hänger ut rubb och stubb om denne i media medans denne sitter i förvar, ej ännu dömd. Då kan man börja gnälla om uthängning etc.

    Men den här kvinnan verkar längta efter att få samtalet från polisen som berättar att hennes far eller bror har blivit rånad istället för hjälpt när en livshotande situation har uppstått.

    Och det kan hon gott ha tycker jag, räcker att man representerar sjuklövern så ska man få skörda det man sått…

  • http://www.facebook.com/bror.eriksson Bror Eriksson

    Det skall vara en miljöpartist för ett sådant uttalande. Jösses

  • Anonym

    Vilket land utom Sverige har politiker som på fullt allvar menar att man inte ska visa bilder på efterlysta brottslingar – ett helt vedertaget sätt för rättsväsendet över hela världen – utom Sverige?

  • Anonym

    Julia Finnsiö, ponera att du blir våldtagen av denne person eller någon av hans gelikar.Hur glad skulle du vara om polisen gick ut med ett signalement typ  ”Hen, ålder okänt”. Detta trots att du gett dem en bra beskrivning av förövaren samt att det finns filmbevis mot denne ”hen” och de säger till dej att sorry bruden men  ”hen” är inte dömd ännu så vi tar inte hjälp av allmänheten att sätta dit ”hen” och under tiden  fortsätter ”hen” att våldta andra ( liksom denna som är misstänkt för liknande rån)

    Ditt ställningstagande i den verkliga sakfrågan kan jag inte annat än att döma som att du är medhjälpare åt förövaren att slippa undan sitt straff.
    Skäms på dej  flicksnärta ty du vet icke vad du pratar om!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1064777697 Anton Lillebror Johanzzon

    Om man inte får visa bilder på de som är efterlysta, hur ska då allmänheten kunna stå till tjänst och hjälpa till att hitta brottslingen?

  • Justice4all

    Hur var det nu….

    Häktesvakten som mördades förra året var utländsk, mördaren svensk, DÅ var det inga som helst protester från något håll när namn och bild lades ut nästa dag!!??

    Men nu…..Nu är det helt plötsligt mpralens väktare som spyr ut den äckliga politiskt ”korrekta” gallan….Fy fan säger jag!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=688900616 Sebastian Säll

    Det finns ju mer än en bra anledning till att inte rösta på MP och till varför fler å fler väljer Jimmy Åkesson. 

    I övrigt anser jag INTE att polisen la ut en bild på rånaren som även skulle kunna fällas för dråp då folkvettet säger att man hjälper en person som ligger medvetslös på spåret. Och sen spelar det ingen roll om vem personen är som gör på det här sättet. 

    Jag hoppas på att han överlämnar sig själv eller att ngn plockar in honom och ger han ett rättmätigt straff.

    Sen vore det kanske inte så dumt att SKROTA miljöpartiet heller då det känns som en samling idioter utan en human människosyn.

  • Anonym

    Julia Finnsiö  Skrämmande att miljöpartister får så stort utrymme
    Undrar om fröken Julia Finnsiö hade tyckt likadant om hon själv elelr hennes närmaste kära blivit utsatta?

    Var var Julia Finnsiö  när man hängde ut  Peter Mangs ?
    Eller det gäller kanske inte svenskar utan mer vurmande för utlänningar?

    Julia Finnsiö  sök adekvat hjälp mot din indoktinationssjuka innan det är totalt för sent!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=731148564 Jesper Luckmann

    När man begår ett uppenbart brott som kan beskådas av hela den stora allmänheten och dessutom i repris eller slow motion om man vill, då är dom i tingsrätten bara en formalitet och mannen är de facto redan dömd. Hur kommer det sig att alla dessa flummiga små miljö- och vänstermuppar alltid ser/är så oskyldigt unga ut? Är de som punkarna att verkligheten trampar dem i ansiktet och de växer upp?

  • Anonym

    Kommentar borttagen. /Mod

  • Kurt Friestad

    Jag tycker at den stakkars mannen som ranet Johnny skal få millionerstatning. Det er jo synd for mannen. Tenk om har blitt traumatisert og ikke kan fortsette å rane folk.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=709085903 Nina Blackburn

    kan det vara någon tvil om rånaren ….. han er jo filmad..  ??????

  • http://www.facebook.com/people/Wallin-Rosalie/100002289136063 Wallin Rosalie

    Det sprids ju bilder på busar i TV på efterlyst hela tiden. Är du emot det också?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1413533001 Lars Söderberg

    Politiskt dravel som vanligt med det är klar tösen är väl inte själv torr bakom öronen….

  • dd account

    men jösses.. kom in i matchen snälla Julia… Är ju så man blir mörkrädd att en sån här människa ska försöka styra Sverige i rätt riktining..

  • Anonym

    Bra med förtydligandet ”vänstra bilden” så vi inte riskerar att förväxla personerna!

  • Anonym

    Ytterligare en hjärndöd idiot som står i utvisningsbåset!

  • http://www.facebook.com/anthony.hunter.3538 Anthony Hunter

    Kanske är det rasistiskt att hänga ut invandrare! Det kanske hade varit okay om det hade varit en vit???

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=603761617 Christopher Stopher Lindqvist

    Har du inte gjort något fel, har du heller inget att dölja.

  • Andreas Pettersson

    Vad fan håller hon på med? Först tycker hon det är fel att lämna ut bild (Man måste väl ffs kunna efterlysa idioten?) Sen kallar honom honom för avskummet…

    Båda pga hans etcnicitet eller inte?

  • Anonym

    Man blir sååå trött! Julia; polisen måste ju kunna efterlysa misstänkta brottslingar, det är inget övertramp utan förekommer varje dag

  • http://www.facebook.com/people/Lars-Ivar-Carlsen/100001067628346 Lars-Ivar Carlsén

    Twittra till henne men snälla håll god ton och låt vänstertrollen hållas med sina osmakligheter och obscena påhopp!

    Själv twittrade jag till henne ”@juliafinnsio Du bör ta debatten istället om du törs? Hade du tyckt likadant om bror/syster hade mött denna rånare ang bild? #svpol”

    Räknar inte med nått svar och att hon ev blockar mig för debatten här tvivlar jag att hon tar?

  • Anonym

    Snälla Julia det är inte 1 april…

    • Anonym

      På intelligensnivå helt klart.

  • Anonym

    Ser ut som far och dotter på bild, lika som bär!

  • Anonym

    Polisen tjänar allmänheten och det är dess absoluta uppgift, därför upprättas signalement på den efterlyste som sprids för att få tag på och skydda oss från förövare…Här visas adekvat bild på förövaren så han kan fångas om möjligt snabbt. Vem som helst kan av sjukdom falla omkull varstans, är det då ok att skydda rånaren genom att tiga om signalement. Sjuka politiker vi har här i landet numera,Fy på er miljöpartister i de sjus- gäng!

  • Anonym

    Klart det var fel. Mannen är ju uppenbarligen inte en etisk svensk. Men jäklar om det varit det. Då skulle vi fått se ett rally utan like på aftonlögnens och skräckpressens löpsedlar.

  • http://aspir.myopenid.com/ aspir

    Miljöpartiet – Sveriges farligaste parti. Naiva till döds.

  • 90510

    Det finns absolut inget fel att sprida bilder på ett sådan svin.

  • Anonym

    Synd att det inte var MP Julia som blev rånad och lämnad på spåret..

  • Anonym

    Hade det varit en med svenskt utseende så hade det inte varit några problem att hänga ut han!!
    Då hade väl MP haft han på sina valaffischer, som svenskfientlig propaganda.

  • Anonym

    Så bor hon på Södermalm också! Konstigt att alla dessa förespråkare för fri invandring till Sverige, aldrig bor bland just dess människor ute i förorten?

    Snacka om hyckleri.

  • Anonym

    Här kan vi tydligt ta del av miljlöpartiets sätt att tänka, dvs här har vi miljöparitets tänk i ett nötskal.

    Miljöpartiet har under sin tid i svensk riksdag varit det parti som ställt till med den största skadan.

    Miljöpartiet var, som stödparti åt socialdemokraterna, med och tvingade fram den stora amnestin för gömda parasiter.

    De har tvingat fram bensinskattehöjningar där skatterna oavkortat hamnat hos mångkulturen..

    De var med och öppnade gränserna för anhöriginvandringen tillsammans med den svenskföraktande statsministern.

    De ligger oxå bakom flera bidragshöjningar till de utomnordiska flyktingar som väljer att leva sitt liv på bidrag i stället för att skaffa sig ett arbete..

    Att motarbeta det partiet, är en mycket viktig del i kampen för att återta det goda Sverige.   

  • Bjarne Höglund

    Detta visar ju tydligt vad Julia Finnsiö anser om kriminella och dagens rättssystem. Den som vill ha trygghet i samhället kan därför inte rösta på MP. Den som vill ha mera kriminella på gatorna ska rösta på MP.

    Enligt olika opinionsmätningar så vill närmare 10 % av befolkningen följa MP. Tänk om man kunde styra de kriminella till dem också. Typ en skylt på dörren med MP och en knapp på jackan med MP, så att de kriminella visste vilka som gärna blir utsatta för brott.

  • Anonym

     Julia Finnsiö, nu får du ta och kamma dig. Polisen efterlyser denne person för att få honom gripen och till domstol och få honom dömd. När han väl är gripen så kommer polisen inte att sprida bilden. Ser fram mot att hon blir ersatt i valet 2014 av en SD-representant.

  • Anonym

    Finns det på bild eller film så är man skyldig redan innan rättegång, men det förstår väl inte lilla Julia.

  • Anonym

    Finns inga krav alls för att bli politiker…

    • Anonym

      Nej det gör det inte, förutom att det är bra om man tillhör klubben

  • Anonym

    Vad säger Julia Finnsiö om någon av hennes familj skulle vara offret?

  • Anonym

    Vi har själva brottet på bild, då skiter jag fullständigt i om han är dömd eller inte, det här är satan själv.

  • http://twitter.com/Romania_13 Vampyria

    I protest för såna dumma kommentarer som Den miljöpartistiska kommunpolitikern Julia Finnsiö har, TAR JAG LIVET AV MIG!
    Men hallå! Om jag liknar en mördare, men är jag oskyldig har jag ingenting att frukta. DNA bevis måste finnas.
    Och DU Julia Finnsjö, låt oss få fast den kräk. Hade du eller en annan i din familj blivit drabbat, hade du begärt dödsstraff  

  • http://twitter.com/DanielGrimborg Daniel Grimborg

    Nu jävlar ska drevet gå från MP håll. Men när stormedia hängde ut mangs med namn och bild precis när han blivit gripen och inte dömd, så var det helt okej?
    Anser att det är förbannat bra att visa bild när man har bildbevis på vem det är, så polisen kan få tips och hjälp för att få fast avskummen (oavsett etnicitet)

  • Anonym

    Ingen har ju dömt honom! Polisen vill ju i det här läget bara ha tag i mannen så att de kan förhöra honom! Om, ja, om han är oskyldig så kommer han att släppas och bilderna försvinner ur rampljuset. Å andra sidan, OM han är skyldig så var det väl bara bra att de fick tag i honom!

    • Anonym

      Han är inte oskyldig själva stölden finns ju på film som många i Svea rike redan sett. Så så han är fan inte oskyldig.

  • Anonym

    Miljöpartissan menar alltså att om man har ett bra signalement eller foto så ska man undvika att använda det, om inte personen redan är dömd!

    Vad i herrans namn ska man då göra om man eftersöker någon?

    På den tiden när jag växte upp, och Sverige var svenskt, och ingen mörkhyad person syntes utom på Grönans scen, så talade tidningar och radio om ”detektiven allmänheten”. Det var människor som såg en beskrivning, kanske med foto, av en efterspanad person, som kanske kunde lokaliseras av just allmänheten.

    Det var bra och effektivt.

  • Tomas O’Maely

    Det är av samma orsak som SVT inte heller visar bild på mannen.
    Det är sådant man kan förvänta sig från miljöpartister.

  • Anonym

    Jag antar att det varit annat ljud i skällan om gärningsmannen haft ett svenskt utseende.

  • Anonym

    Tja vad ska man vänta sig av ett parti, där en annan partimedlem föreslog att man borde sänka gränsen för att få rösta till typ 5 år. Jo, det är sant! 

    • Anonym

      De vill antagligen ha in skäggbarnen i valbåset så fort som möjligt. Så att de kan rösta ‘rätt’.

  • Anonym

      Snälla, snälla. Kan inte någon knalla in på en MP årsmöte med en KSP
    M/58 och bara tömma band efter band. Dessa miljömuppar är skadliga för
    mänskligheten

    • Anonym

      Det är förbjudet, hur önskvärt man än anser att det skulle vara.

    • Anonym

      Jag skulle nog föredra en paintball. Röda kulor såklart.

  • Anonym

    Helt jä*la stendöd i huvudet! Man ska ju inte önska olycka på andra människor, men i detta fallet kan man ju hoppas att hon snart sitter
    och halvsover i onyktert tillstånd på någon tom perrong någonstans
    mitt i natten när zigge zigenare kommer och säger hej!

    • Anonym

      Här har vi bildbevis på en ondmänniska, så kommer det påtända MP mupparna försöker förvränga bilden av verkligheten

  • http://vargiveum.wordpress.com Varg i Veum

    Ah…mannen måste dömas innan man publicerar bilder för att kunna döma honom…varför är jag inte förvånad över en miljöpartists logik?

  • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

    Vad gjorde mannen på spåret? Varför hamnade han där? 

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Kolla de andra inläggen. Det finns filmer. 

      • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

        En småbarns pappa super till den grad att han ramlar på spåret. Det fan lika illa det.

        • Anonym

          Ja, det är illa. Men han förtjänar inte att bli både rånad och överkörd!

        • http://www.facebook.com/peter.crona1 Peter Crona

          är det lika illa som att bli rånad är du dum i hela huvudet eller

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=709085903 Nina Blackburn

           om han hadde hatt ansvaret för sina barn just då tycker jag også det vore illa men kanskje det var hans pappalediga helg…

    • Anonym

      Han blev rånad när han satt på bänken på perrongen och försökte under sin starka berusning ta sig bort från rånaren, men trillade då ned på spåret. Då hoppade rånaren ned på spåret och muddrade honom på det sista han hade i fickorna. Sedan lämnades ”Johnny” åt sid öde och blev överkörd av ett T-banetåg med överlevde mirakulöst.

  • Anonym

    Detta visar än en gång vilken avskyvärd människosyn en representant för detta parti har.

  • PETER NYMAN

    MP-regel mot den dumma polisen inte skall ni få ha ut signalement på icke dömda,kan ni inte gripa dom så blir det inga innvandrar brottslingar i statistiken.FY dumma polis ni var dumma mot mig när ni sa att jag hade fel.Jag som i hela mitt vuxna liv kämpat för demokrati och att inte dumma polis skall få jaga våldtäktsmän med signalament.

    • Anonym

      Dags att stoppa massinvandringen och ge oss skottpengar på varje MP politiker som kan bradskas om livet.

  • http://blogghelvetet.be Roger Sahlström

    Julia Finnsiö  borde få dela cell med mannen om de ens hittar honom

  • goodkat

    Men allvarligt talat, det var fel av tunnelbanerånare att göra som han gjorde så han får väl i det närmaste skylla sig själv om man publicerar bilder på honom? Hur ska han annars kunna gripas, då detta signalament är det enda spåret? Jävla dumhuvve-politiker gå och dra nått gammalt över dig..

  • Anonym

    Media, Migrationsverket, domstolar och statsapparaten är infiltrerade av vänsterfolk som vill sälja ut landet och öka sitt väljarunderlag.

  • Anonym

    Som vanligt så är det synd om brottslingen…

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Ja, speciellt om gm är invandrare, även om det inte sägs rakt ut. 

  • Anonym

    Julia är tydligen ett språkrör för Södermalm. Men MPs språkör, Romson och Fridolin, är som vanligt tysta när det gäller något annat än koldioxid.

  • http://twitter.com/PAPersson PA Persson

    Miljöpajasar och vänster/kommunister sitter med som nämndemän i rättegångar, är det konstigt att kriminella invandrare friges istället för att straffas????????

    • Anonym

       Det är skrämmande att man i en demokrati som Sverige låter politiker sitta och döma, särskilt då extreminist politiker som MP och  VPK:are

  • Anonym

    Vad är det för fel på stockholmare egentligen? Finns det någon frisk stockholmare som läser Fria Tider som kanske kan förklara denna utbredda sjukdom i huvudstaden? 

    • Anonym

      Det handlar om flera samverkande faktorer. En mycket viktig faktor, kanske den viktigaste och som inte kan understrykas för mycket, är att Stockholm är en till ytan stor stad. Stockholm tar hela 382 kvadratkilometer i anspråk (ännu större om mycket närliggande tätorter som Lidingö och Nacka räknas med), Malmö är som jämförelse bara en femtedel så stor (77 kvadratkilometer).

      Det ger förutsättningar för att skapa välsegregerade bostadsområden i Stockholm där man kan bo, arbeta och leva utan att behöva möta de sociala problem som framförallt sydvästra Stockholm och västerort drabbats av.

      Stockholm har dessutom gott om vatten, åsar, genomskärande motorvägar
      samt järnvägar. Dvs geografiska barriärer som skiljer stadsdelar åt.

      Från Jan Helins villa i Ålsten till hyreshusen i Bredäng är det egentligen inte särskilt långt fågelvägen, men Mälaren ligger emellan som en 1 km bred vattenbarriär. Ett annat exempel är invandrartäta Bagartorp i Solna, där det varit en hel del stökigt de senaste åren, och det ganska fina och svenska Bergshamra i Stockholm. Det är inte många hundra meter mellan bostadsområdena, men de skiljs åt av E4:an och stambanan mot Uppsala.

      Malmö är som jämförelse en mycket mer integrerad stad. De socialt utsatta invandrartäta bostadsområdena ligger mycket mer geografiskt centralt i staden. De geografiska barriärna är få och svaga, inga motorvägar skär genom staden och landskapet är platt och rörelsefriheten stor.

      Man kan alltså inte i samma utsträckning leva sitt liv ostört utan att möta den kriminalitet och de sociala problem som invandringen fört med sig till Malmö. Det är inte ovanligt att invandrargäng söker sig till de finare villaområdena och rånar svenskar i Malmö. Otryggheten, våldet och kriminaliteten gör sig ständigt påmind för den typiske Malmöbon.

      För Stockholmaren finns dessutom alltid valet att flytta till ännu mer segregerade områden om man inte trivs med exempelvis innerstaden, där det ändå trots allt rör sig gäng på gatorna. Ute på Lidingö, i Danderyd och i Nacka/Värmdö är det väldigt fritt från invandrare. Flera journalister med familjer har exempelvis sökt sig ut till sådana geografiskt avskilda enklaver. Något liknande finns inte att tillgå i Malmö.

      • Anonym

        Jo, men ”Stormalmö” sträcker sig ända upp till Hörby fem mil bort och vissa orter i området är mycket som Lidingö, bl.a. Bjärred och Falsterbo. ”Omkretskommunerna” har ca 350000 invånare.

        Inräknat Lund, vars tågstation förra året hade fler resenärer än Malmö C pga all pendling. Många flyttar dit i takt med utvecklingen.

        • Anonym

          Jaha, och? Till Stockholm pendlar folk in från städer som Västerås, Uppsala, Norrtälje, Eskilstuna och till och med från Örebro. Det har inte med saken att göra.

          Nu handlade det om Stockholm, frågan var vad det är för fel på stockholmare och mitt svar var att Stockholm är en mycket mer välsegregerad stad än alla andra större städer i Sverige. Det gör att många stockholmare gör verklighetsfrånvända uttalanden likt dem Julia Finnsiö gör. Man lever helt enkelt  inte i samma verklighet som många andra svenskar lever i.

          • Anonym

            Visst har du rätt. Stockholm är väldigt geografiskt uppdelat. Min poäng var bara att kring Malmö, som du nämner som jämförelse, finns denna separation i hög grad utanför stan, där en majoritet av regionens invånare bor och där det även kan finnas inslag av verklighetsfrånvändhet.

        • Anonym

          Kan även passa på att inflika att på platser som Falsterbo i Vellinge är stödet för exempelvis Sverigedemokraterna eller andra invandringskritiska partier väldigt svalt. På samma gång är det kommuner som är väldigt restriktiva med att ta emot invandrare. På så sätt skiljer de sig, som du säger, inte nämnvärt från Lidingö och Danderyd.

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Bra beskrivning. 

      • Anonym

        Tack för ditt inlägg! Småningom kommer dessa gräddfiler av S:tholm, med den fortsatta massinvandringen att få känna på verkligheten! Då kommer dessa områden att veta vad klockan är slagen!

      • Anonym

         Problemet är att de mångkulturen sprider sej som cancer i Stockholm, från att varit ett pitoresk sak på järvafältet, så faller förtort efter förort, bli tillhåll för kriminella invandrare från MENA och Östra Afrika

    • Anonym

      Det finns naturligtvis fler aspekter än de jag nämnt nedan som gör stockholmare till vad de är. Två sådana är:

      Avsaknaden av en gudstro är centralt, stockholmare är i stor utsträckning ateister, och tron på mångkulturen och de icke-empiriska koncept man förknippar med den fyller på så sätt ett religiöst vakuum i många människors liv. Mångkulturen är någonting man TROR på, att en mångkulturell stat skulle vara bättre än en nationalstat går inte att leda i bevis och alla empiriska fakta tyder på motsatsen. Därmed är det en religion man bekänner sig till och för många skänker det tröst i tillvaron att tro på någonting som är större än det man kan veta.

      Stockholm präglas dessutom av en högre grad av intellektualism, vilket inte nödvändigtvis innebär att människor är intelligenta. Det är viktigt i Stockholm att framstå som intellektuell, beläst och smart, även om man inte är det. I brist på en egen förmåga att analysera komplicerade samhällsproblem, anammar man någon annans färdiga analys av sin omgivning. Intellektuella människor som saknar intellekt kan lätt bli väldigt farliga då de förfäktar de åsikter de hyser med religiös iver. De klarar helt enkelt inte av att förstå sin motparts åsikter. Hela ”SD har fel”-kampanjen startade i Stockholm, inga argument enbart en intetsägande slogan. Intellektualism för lågbegåvade skulle man kunna kalla det.

  • http://www.facebook.com/people/Sven-erik-Karlsson/100001278078943 Sven-erik Karlsson

    Man kan inte begära för mycket av en 19 årig ”snörpa” , det måste torka till bakom öronen först .

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    När ska folk fatta miljötalibaner försvarar invandrarvåld? Att dom utnyttjar utsatta flyktingar med global ekonomi och cirkulär migration?

    Bärplockarna tex är deras konstverk! Konsekvenserna skiter dom fullständigti

    Som somalierna i Forserum och Landsbro

    • Anonym

       Den här politiker har antaligen vinstintressen i flyktingindustrin.. Troligen får han kuvert med ”pengar” av ljusskygga människor smugglare för att driva deras sak.

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Melonpartiet, Grön utanpå illröd inuti.

    • Anonym

       Vid det här laget snarare brunaktig och rutten inuti…

  • Anonym

    Julia Finnsiö  (MP) har inte begripet något varför en bild publiceras. Inte undra på att det ser ut som det gör i samhället när dessa varelser till politiker får bestämma. Den ena efter den andra med ”hjärnsläpp” dyker upp.

  • Anonym

    Kanske är tunnelbaneskurken medlem hos Mp

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Tycker att Julia F borde förklara vad som krävs för att det ska vara ok för polisen att sprida en bild på misstänkta gärningsmän som är efterlysta. Enligt hennes logik verkar man bara kunna sprida bilder på dömda brottslingar som lyckas fly. Eller är kanske inte ens det acceptabelt? Det kan ju piska upp stämningar…

  • Anonym

    Dumma vänsterbrudar i Fjollträsk.

  • Anonym

    Jag tycker att Julia skall åka till Johnny på sjukhuset och berätta för honom att hon vill försvåra polisen arbeta så att det blir svårare att gripa rånaren.

  • Anonym

    SVT Debatt om tunnelbanerånaren som lämnade sitt offer på spåret:
    http://debatt.svt.se/2012/09/14/dar-medmansklighet-saknas-behover-vi-lagstifta-om-civilkurage/
    -
    Inte ett ord om integrations- och invandringsaspekten, så klart.
    -
    För att citera en av kommentarerna under artikeln:
    -
    ”nu har vi sett hur en person tillhörande en viss etnicitet rånar en person tillhörande en annan etnicitet- var är artiklarna om rasism och hatbrott?
    Att lämna någon att bli överkörd på spåret efter att man rånat honom är ju nästan lika hemskt som att tvinga någon att dricka mjölk.”

  • Anonym

    Det verkar vara helt ok att sprida bilder på andra gärningsmän innan de blivit dömda tex. Mats Alm, Anders Eklund, Breivik? Varför klagar miljöartisten inte på det?

    • Anonym

      Det kan man undra. Men vi vet ju svaret; det stödjer inte deras allmänna doktrin om invandringens välsignelser.

    • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

      Korrekt. Miljöpartister, som inte sällan kallar sig för ”antirasister” och påstår sig vara färgblinda och ointresserade av hudfärg och etnicitet, blir helt plötsligt väldigt selektiva i sitt urval. Märkligt nog upprör de sig inte över att personer med vit hudfärg hängs ut innan de är dömda men beter sig annorlunda när människor med annan hudfärg och etnicitet hängs ut.

      Jag vet inte om den medicinska definitionen ”selektiv färgblindhet” ens existerar, men den ligger nära till hands. Om den finns så måste den vara en följdsjukdom man kan drabbas av i spåren av politisk korrekthet.

    • Anonym

      Helt korrekt. Alm och Breivik fanns det heller inget egentligt allmänintresse av att publicera namn eller bild på då de båda redan var kända av polisen och därmed inte efterlysta.

  • Anonym

    Fy fan vad jag mår illa; hur i helvete kan dessa idioter få 8-12 % i valen? :(

  • Anonym

    Hur människor i Sverige kan rösta på sådana hjärnbefriade muppar som mestadels av MP består av?

    • Anonym

      Det är helt obegripligt, men jag tror inte detta uttalande värvade några stora skaror med nya väljare…

  • Styrbjörn

    För att undvika att någon oskyldig (eller gärningsmannen) ska bli kränkt, vill hon alltså inte att personen ska hängas ut så allmänheten kan komma in med tips som leder till gripande. Detta eftersom gärningsmannen är oskyldig ända tills han har dömts i domstol?

    Japp.

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Here we go again. En miljöpartist som flytt mångkulturen och bosatt sig i den journalisttäta stadsdelen Södermalm reflekterar instinktivt över förövarens hälsa och välmående. Han kan fortfarande vara igång med samma beteende och nästa gång är det någon som dör, men det bekymrar inte Julia.

  • Anonym

    Är hon helt bakom flötet?! Hur f*siken ska vi få fast avskummet annars. Detta fall är dessutom klockrent. Övervakningsfilmen ljuger inte!

  • Anonym

    Var fanns denna kisslisa när namn och bilder publicerades på etniska nordbor långt innan rättegång. Hagamannen, Älgjägaren, Englamannen, läraren i Örebro, serievåldtäktsmannen i Örebro, serieskytten i Malmö med flera för att nämna några. Salladstalibanen är ute på tunn is.

  • Anonym

    Ha! Ännu inte dömd??? Bilderna visar ju avskummet och ingen annan.. kan inte dårpippin fatta det?

  • Anonym

    NEJ din förbannade spenattomte!!!
    Det var så förbannat rätt att visa trynet på denna avart som är ett starkt oönskat element i vårt land. Nu finns möjligheten att gripa aset, vad som sedan händer i blöjlandet Sverige är för tillfället en annan sak.

    - – - MÅNGKULTUR SPLITTRAR OCH DÖDAR – - –

  • Anonym

    Hon tycker säkert även att det är fel att skicka honom i fängelse, då han förhoppningsvis kan gripas och dömas. Miljöpartiet förespråkar som bekant vård och elektronisk övervakning. Detta för att, som dom själva skriver i sitt partiprogram ”komma åt det stora problemet med platsbrist på landets anstalter”. Skrämmande vilka dårar MP är!

  • Anonym

    Jag förstår varför hon är en vattenmelon.

  • Anonym

    Och i Malmö vill idioterna ha genusutbildning för de invandrade männen för att bli av med hedersproblemen. MP har alldeles tydligt inte svaren på frågorna, men däremot vill de gärna hjälpa problemen att bli större.

  • Anonym

    Dummaste jag läst idag. Om filmen inte hade publicerats hade chanserna av ett gripande varit betydligt mindre. Är jävligt trött på detta nonsens angående bilder och filmer som publiceras av gärningsmän som senare kan leda till ett enklare gripande. Varför i hela friden ska man skydda brottslingar? Och angående hennes ”smarta” kommentar att någon kan utsätta någon som är lik denna personen för något dumt, tror de flesta hade ringt polisen och om det hade visat sig vara fel person, så vad gör det? Det är värt att riskera för att man ska få fast människor utan moral och samvete. Blir vansinnig!

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Södra latin-student, står det i DN. Julia F borde kanske flytta till ett mångkulturellt område. 

    • Anonym

      Södra Latin är en gymnasieskola så hon är väl elev, inte student.

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Hon har tagit studenten. För övrigt citerade jag bara DN.

        • Anonym

          Jo, min kommentar gällde DN:s skrivsätt.

  • Anonym

    Men nu är det ju så att denna ”man” har fångats på kamera när han gjorde brottet. Så han har ju helt klart gjort det din idiot!

  • Anonym

    Julia Finnsiö tillhör den skara människor som inte skulle kunna dra någon slutsats av vilka människor det är som huvudsakligen begår brott av det här slaget. Det är den grupp av människor som hon vill se fler av i Sverige – och det är inte svenskar hon vill se fler av.

  • Anonym

    Hva skal man kalle ett slikt individ som 
    Julia Finnsiö ? jeg tror ikke at det egner seg på trykk  :o

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    Så efterlysningen får kompletteras med bilder först efter att han är dömd.  Ja då lär ju alla ringa och tipsa, på vem det kan vara, när han redan är dömd.

  • Anonym

    Julia Finnsiö?

    och pappa Peder Finnsiö en som inte heller fick ett anständigt arbete, tvingas försörja sig som proffstyckare = ”journalist”. Äpplet faller inte långt från trädet, ännu en parasit alltså. Hur många förbann. idioter försörjer man egentligen?

    • Anonym

      Huvudstaden är ett centrum för åsiktsyrken, administratörer, centrala beslusfattare avlönade i praktiken av hela landet. Vare sig folk vill eller inte.

  • Anonym

    Uttalandet från den här jävla klimatfascisten visar hur förbannat blåsta i skallen dessa miljömuppar är. Hur fan kan man komma och påstå, att inte personen är dömd i en rättegång, när en rättegång inte har hållits? En rättegång måste ju hållas innan någon blir dömd. Det faktumet hindrar inte att polisen och media går ut med bilder och signalament. Jag har arbetat på en institution för utvecklingsstörda, men trots sin diagnos så var dom betydligt mer pålästa och smarta än den här jävla miljöpuckot.

  • Anonym

    Man är skyldig när man blir tagen på bar gärning. I detta fallet av en kamera.

  • Anonym

    Vald av folket…det säger väl allt.

  • Anonym

    Julia Finnsiö, man blir så jätte trött och jätte arg på personer som DIG 

  • Anonym

    Nu är inte direkt Miljöpartiet kända för att respektera lagar och förordningar, men någon inom partiet kanske borde upplysa Julia Finnsiö om att politiker inte får lägga sig i myndighetsutövning eller, på det sätt hon gör, öppet kritisera polisen i ett enskilt fall. Det är därför man så ofta hör politiker säga något i stil med att; ”jag kan tyvärr inte uttala mig i det här enskilda fallet”.

    Att hon dessutom tar en rånare i försvar på det sätt hon gör är motbjudande, dock ej förvånande med tanke på vilket parti hon tillhör. Miljöpartiet är dessvärre kända för att sympatisera med kriminella, de vill bland annat förbjuda fängelsestraff och släppa ut kriminella på gatorna.

  • Anonym

    Nej i Sverige bör man inte få efterlysa någon för ett brott. Det är ju inte säkert att domstolen anser det är ett brott.
    Hur har detta land fått så många stollar?

    • Anonym

      Svar: Alltför stor invandring.

  • Anonym

    Det är det där nya rättstänkandet där trots att man blir tagen (filmad) på bar gärning, så är man inte skyldig förrän man är dömd. Alla har sin egen sanning och verklighet osv. Det är inte verkligheten som avgör vad som är verklighet (vad som hände), det är domstolen. Även om vi alla sett vad som hände, så bestämmer Leif Silbersky om det verkligen hände eller ej? Eller?

    Julia, hade det inte varit så att han faktiskt blev filmad när han gjorde detta utan bara var misstänkt eller utpekad av någon annan, då kanske man hade kunnat hitta någon form av logik i ditt resonemang. Men nu, det är ju uppenbart att han är skyldig till vad han anklagas för det visar filmen tydligt. Bilden är inte spriden för att han bara är misstänkt för att ha gjort detta och skall förhöras, nej bilden sprids enbart för att man ska kunna fånga in honom. Att han är skyldig råder det ju INGET tvivel om. Det enda de kan diskutera är VAD han döms för, inte OM han döms.

    Man kan liksom inte vara oskyldig när alla uppenbarligen såg vad man gjorde. Det fungerar inte så. Fast ni vill väl att det skall fungera så?

  • Anonym

    Om Miljöpartiet fick bestämma så skulle väl detta ohyggliga dåd, inte talas om alls. Låt oss hoppas att Mupparna aldrig får det inflytandet.

  • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

    Självklart bör Miljöpartisten få träffa denna ”oskyldiga” rånare utan livvakter och få uppleva lite ”spännande möten” 

  • Anonym

    Att miljöpartiet vill skydda kriminella utlänningar är väl ingen nyhet…

  • Anonym

    Miljöpartister är som fiskmåsar. De flockas i storstan trots att de passar bäst utanför. Dessutom är de väldigt störiga.

    • Anonym

      Det var roligt formulerat, även om jag inte håller med dig om att de passar bäst utanför storstaden. :)

    • Eufrat

      Bra liknelse. Dessutom livnär sig stadsmåsar på sopor och avskräde…

      • Anonym

        Alltså, har vi då nytta av måsarna? :-)

    • Anonym

      Fiskmåsar smutsar ned något enormt.

      • http://twitter.com/GalaXyBloggen Mats Carlsson

         Fiskmåskar som skitar ner och stör miljön bör avlivas. Det är ett oskick att det inte görs.

  • Anonym

    Självklart kan det finnas personer som är lik den här pajasen, men att inte gå ut med ansiktsbild på personen innebär att det blir väldigt svårt för allmänheten att hjälpa polisen. Istället skulle alla mörkhåriga bli misstänkta, vilket journalister och pk-fanatiker inte förstår.

    Ansvaret att inte attackera människor måste ligga på den enskilde individen. Om vi påstår att vi lever i ett civiliserat samhälle kan vi inte ta lagen i egna händer och döma någon som är lik idioten.
    Vi har ett ansvar att kunna besinna oss så att bilder på brottslingar publiceras. På så sätt ökar möjligheten att hitta de här avskummen. 

  • Anonym

    Det er ikke lett aa vaere miljoepartist. Noen har allerede faatt hjerneskade av CO2 utslipp, noe Julia er et levende bevis paa.

  • Anonym

    Denna sammanslutning av dresserade papegojor som kallas Miljöpartiet är ett allvarligt hot mot vår fortsatta existens.

  • Anonym

    Dessa jävla PK-politiker blir våran död!

    • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

      Det idiot politikerna inte fattar är att det blir deras egen död också!
      Visst. Politikerna har skyddade identiteter och livvakter. Detta hindrade inte det ”spännande mötet mellan kulturer” mellan Anna Lindh och juggen som mördade henne.

      Jag hoppas varje dag att politikerna drabbas av sin egen politik. 

      Många kommunen har 5% gräns för folkomröstning. Skulle vara kul att få lite folkomröstningar som tvingar politiker att bosättas i ”utsatta” områden. 

  • Anonym

    Hur får man annars tag på dem?

  • Anonym

    Tacka fasen för att det ser ut som det gör här i landet när vi kan ha sådana politiker. Försvåra för den otrevliga polisen är berömvärt. 

  • Anonym

    Borde inte bilden vara på Julia Finnsiö?

Philip Jägenstedt/CC-BY

Världens sämsta kines

Full pysselsättning är vad Mao hade velat ha. Det tycker Vilhelm Andersson på ledarbloggen.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Tyska frikårssoldater, här fotograferade spanandes efter kommunister under gatustrider i Berlin 1919. Bildkälla: Tyska förbundsarkivet.

Bokrecension: The Outlaws. Thomas Weber har läst en hårdkokt berättelse om frikårstidens Tyskland.

Fler nyheter
FÅR KRITIK: Joe Biden, USA:s vice president, prisade de judiska insatserna för att öka invandringen och skapa social rättvisa i USA. Men nu menar kritiker att han samtidigt bekräftade en rad antisemitiska föreställningar. Arkivbild: Marc Nozell/CC-BY

Biden: ”Judar” gav oss invandring, feminism och homoäktenskap. Kontroversiellt utspel.


HÅLLER KOLL: Frankrikes president François Hollande skärper nu övervakningen av fransmännens värdetransaktioner. Pengar och guld får inte längre skickas med posten. Foto: Hollandes kampanj/Flickr

Fransmän förbjuds skicka guld och kontanter med posten. Skärpt övervakning mot "penningtvätt".


Foto: A. Synwell

Ungern ändrar grundlag efter EU:s stämningshot. Global seger i flera frågor.


 

Obama kan läsa din e-post. USA kan bläddra i svenska myndigheters mejl.


ONÖDIGT: Kommunala folkomröstningar har hållits på folkets initiativ vid sju tillfällen sedan 2011. I fem av fallen har politikerna struntat i valresultatet. Foto: Dahlstroms/CC-BY

Svenska politiker struntar i lokala folkomröstningar. Kommunala folkinitiativ verkningslösa.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

POLISEN EFTERLYSER. Kan ha varit delaktig i misshandel på  Mäster Samuelsgatan i Stockholm, den 10 mars.

Inlagd 13 jun 2013
Efterlysta av polisen

Läs mer

"Aziz", 22, efterlyst för mordförsök.. Foto:  Polisen

Inlagd 30 maj 2013
Man efterlyst för mordförsök

Läs mer

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Vikingaskepp av mindre modell. Henri Bergius/CC-BY-SA

Ny vikingafärd i Amerika upptäckt. Sannolikt platsen där vikingar träffade på skrälingar.


DUMHET GÅR I ARV: Studien har funnit genetiska markörer för utbildningsnivå genom att studera 100.000 deltagare. Foto: 53416677@N08/CC-BY (flickr)

DN erkänner: Gener avgör din intelligens. Genetiska markörer visar utbildningsnivå.


Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons