”Överfallsvåldtäkter inget stort samhällsproblem”

Publicerat den 30 juli 2012 kl 11:59

SVERIGE. Bara en mindre del av samtliga våldtäkter sker utomhus. Därför är det fel av media att beskriva överfallsvåldtäkter som ett stort samhällsproblem, hävdar två professionella feminister i dagens Aftonbladet.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

SKR-ordföranden Carina Ohlsson (S) vill "jobba med normer" för att komma till bukt med våldtäktsproblematiken.

SKR-ordföranden Carina Ohlsson (S) vill "jobba med normer" för att komma till bukt med våldtäktsproblematiken. ()

Tidigare i månaden begicks 21 överfallsvåldtäkter i Sverige – på bara tre dygn. Det fick ett par svenska tidningar, däribland Expressen, att beskriva fenomenet som ett samhällsproblem.

Detta är dock felaktigt, låter Carina Ohlsson och Olga Persson från Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund (SKR) idag meddela i Aftonbladet. De menar att eftersom bara 3 av 15 anmälda våldtäkter begås utomhus så är överfallsvåldtäkterna inget större samhällsproblem.

”Det är alltså de som begås inomhus av en man som har en relation till den som utsätts som är det stora samhällsproblemet, men om denna våldtäktsvåg som pågår dygnet runt, året om i hela landet rapporteras det inte i Aftonbladet”, skriver den antirasistiska duon om inomhusvåldtäkterna.

Att media rapporterar mycket om överfallsvåldtäkterna kan dessutom vara skadligt, eftersom kvinnor kan bli ”rädda”, menar de.

”Sommaren som ska bestå av salta bad, sol och umgänge solkas av rubriker om att ovanligt många våldtäkter äger rum på parkvägar och badstränder. Förväntningarna på sommaren förbyts i rädsla för många, främst tjejer och kvinnor.”

Ohlssons och Perssons lösning på våldtäktsproblematiken är istället mer sexundervisning i skolan och ”ett förebyggande arbete som bryter kopplingen mellan normer för manlighet och våld, till exempel genom att ifrågasätta förväntningarna på att mäns sexualitet ska vara okontrollerbar och gränslös.”

Efter att flera läsare skrivit kritiska inlägg valde Aftonbladet snabbt att helt stänga av kommentarsfunktionen till debattartikeln.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/overfallsvaldtakter-inget-stort-samhallsproblem Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Allvarligt vad????!!!!!! i h-e, detta är en kvinna som ska förhindra förtryck mot kvinnor och har mage att uttrycka sig på detta viset,,,,,,,,,

  • Anonym

    ”Överfallsvåldtäkter inget stort samhällsproblem”. Försök övertyga de våldtagna om detta.

  • Anonym

    Den där kärringen är nog inte riktigt vid sina sinnens fulla bruk!
    ALLA våldtäkter, oavsett om de sker utomhus eller inomhus är ett samhällsproblem men i.o.m att det är varmare utomhus sommartid så ökar överfallsvåldtäkterna utomhus!

    Och man vet ju vilka grupper som är statistiskt överrepresenterade i detta!

  • Anonym

    Och dessa två ska företräda tjejjourer/kvinnojourer…finns bara ett ord för sådana…

  • MartinL

     Det är ju inte sådana som Ohlsson som blir
    våldtagna, så jag förstår hennes (egoistiska) inställning. 

    • Anonym

       Märkligt, jag tänkte precis samma sak.

  • Anonym

    Carina Ohlsson har tur…hon behöver knappast oroa sig för en överfallsvåldtäkt. Då är det lättare att förstå hennes ståndpunkt!

  • Anonym

    Typisk gammeltant som åker till Gambia 
    för lite gammeltantsex!

  • Anonym

    Starta upp mentalsjukhusen igen. Spärra in alla med dessaåsikter.

  • Anonym

    Feminister är idioter.

  • http://profile.yahoo.com/HZE5NBYXAORMJP2WGDUQ26GRHM alma widman

    Kärringen liksom andra OHLSSONs i judiska klanen visar sitt äckliga ansiktet!

    • Anonym

      Carin Ohlsson ser inte judisk ut, tvärtom ser hon ordentligt bondsvensk ut.

  • Anonym

    Gjorde de inte bort sig lite grann nu, jag menar det blir ju mer uppenbart att förövarna är utomeuropéer om man måste dra bort uppmärksamheten från dåden varje gång förövarna visar sig vara MENA-invandrare, had ju säkerligen in skett annars.

  • Anonym

    Jag tror inte Carina Ohlsson behöver vara rädd att bli våldtagen när hon promenerar i parken.

    • Anonym

      Feminister brukar inte behöva vara det av nån anledning…

  • Anonym

    Vad hjälper det när muslimerna får välja bort sexualundervisningen i skolan.  Javisst jag glömde det är ju bara svenska män som våldtar i hennes värld. så dom goda invandrarna ska man inte ge sig på. F-n gör något hemsk med tanten nu är jag förbannad.

  • Anonym

    ”ett förebyggande arbete som bryter kopplingen mellan normer för
    manlighet och våld, till exempel genom att ifrågasätta förväntningarna
    på att mäns sexualitet ska vara okontrollerbar och gränslös.”

    Hmm, har du pratat med en islamist på sistone? Detta senare är enligt Islam Allahs ordning, vilket också är orsaken till att kvinnor måste skyla sig.

  • visselpipa – 휘파람

    Jag förstår irritationen men inget blir bättre av att snacka ner feministers utseende. Utseendet är irrelevant.

    Det är ideologin som är problemet. Tanken att alla män på något vis är kollektivt ansvariga och att attitydkorrigering av alla män inom utbildningsväsendets och mainstreammedias räckvidd, fogliga svenska män i allmänhet, är mer effektivt än att ställa hårda krav specifikt på de män som medvetet förkastar systemets regler; män som inte går att nå med utbildning.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      Håller inte med dig…  eftersom utseendet är relevant FÖR DEM SJÄLVLA – så blir det det även för oss andra..

      det är inte slump att en större del av de oattraktiva kvinnorna är feminister, än bland de attraktiva. Det finns snygga feminister (precis som det finns svarthåriga nazister) – men den oattraktiva sorten är absolut dominerande (oattraktiva i en genomsnittmans ögon)

      Det är dålig smak och dåliga forlorare.

      Det handlar om komplex och avundsjuka:

       ”ska inte jag få massa lands(mäns) uppmärksamhet, då ska inga andra kvinnor heller få det, så då är det bäst att försöka övertyga alla andra kvinnor om att de egna landsmännen är dåliga och svinaktiga och förtryckande – så att avvisar deras kärlek, eller gör om den till kvinnohat, osv”

      ungefär så tror jag att det rör sig i feminist-tanternas hjärnor

    • Anonym

       Alltid lika upplyftande att läsa dina kloka kommentarer! Längtar till den dag den rabiata feminismen dött ut, och vi kan ha riktig jämställdhet istället.
      Länk till en bra blogg: http://aktivarum.wordpress.com/author/aktivarum/

      • visselpipa – 휘파람

        Tack :) Det händer att jag trillar in på den bloggen. Följer manskampen med ett halvt öga.

  • Anonym

    Ännu en feminist kärring som fortfarande saknar donator till sin hjärntransplantation!

  • Anonym

    Jag HATAR feminister. De är alltid så anti-natur och anti-vita. Äcklas av dom.
     

  • Anonym

    Om en kvinna tvingas välja att bli våldtagen 100 ggr av sin man/ pojkvän hemma i den egna sängen eller en gång under knivhot av en brutal neger med HIV i en buske, så är nog det första alternativet mindre traumatiserande.

    De kvinnor som har blivit våldtagna utomhus av en obekant gärningsman, kommer inte till Carina och Olga på Sveriges Kvinno- och Tjejjourer. Frågan är om de någonsin vågar sig utanför sin egen hemdörr. Frågan är också om de någonsin kan ha ett fungerande sexliv med en man. Det är alltför många som inte orkat gå vidare med sitt liv efter våldtäkten. Det är ingen bagatell, Olga och Carina! Ett förstört människoliv är ett för mycket.

    Vilka cyniska odjur dessa damer är! 

  • http://pulse.yahoo.com/_T6XAYANIYQ6OOKTKK273EZXXCE B

    Vad som behövs är att OM MENA män överhuvud taget ska släppas in i våra nordiska länder, så ska de informeras om vilka regler som här gäller och att om de ens, mot protest, lägger en hand på någon av våra nordiska kvinnor, så är det antingen PUT eller ballen som ryker! Detta ska de skriva under och om de vill så kan de ha fan och hans följe som vittnen. Men straffet ska de vara medvetna om och fullt informerade om! Vid dom för våldtäkt, är det både PUT och ballen som ryker! Om lag som denna blev känd i MENA världen, så tror jag nog att inströmningen av flyktingbaaarn skulle sjunka betydligt!

  • Anonym

    Dagens feminister är en märklig skara. Av någon anledning tar de de UTLÄNDSKA männens parti även mot svenska kvinnor. Alla vet ju att det är MENA-män som står för nästan alla utomhusvåldtäkter, och speciellt då gruppvåldtäkter. Märklig inställning hos damerna.

  • Eufrat

    En kvinna jag känner berättade att hon blev gruppvåldtagen när hon var 13 år. På en fest lät hon sig bjudas på sprit av några män i 25-30-årsåldern ”som talade risig svenska”. När hon var tillräckligt full förgrep de sig på henne, i tur och ordning. Hon var helt chanslös och berättade inget för någon, av skam. 

    Inte ens hennes egen mamma begrep vad som hade hänt med hennes tidigare så glada och utåtriktade dotter som efter detta blev inåtvänd och självdestruktiv – och är så än idag, 20 år senare.

    Varenda djävla våldtäkt är en tragedi. Glöm inte det.

    • Anonym

      Så för hennes val att gå på fest med män som talade risig svenska och för att därefter valde att bli självdestruktiv finns det en man som är helt oskyldig i sammanhanget som saknar en snäll och bra tjej. Det borde börja importeras Ukrainska kvinnor i gigantisk skala till Sverige.

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Aftonbladet är en sjuk tidning. 

    Och dessa feministiska kärringar borde skämmas! 

  • Mega Block

    Carina Ohlsson har väl inte fått nåt på länge med tanke på hennes anlete.
    Kan hända att även Mehmet och Abdullah smyger förbi.

  • http://pulse.yahoo.com/_T6XAYANIYQ6OOKTKK273EZXXCE B

    Lilla gumman, överfallsvåldtäkter är säkert inget större problem för dig, det har vi alla full förståelse för. Men förklara för alla underbara svenska, norska och säkert också danska och finska tjejer, som inte längre kan röra sig ute på kvällarna av rädsla för att gå samma öde tillmötes som numera minst ett par av deras kompisar från gymnasiet har råkat ut för, just det, blivit ofrivilliga offer för mass-multikulti-berikning! Så stort har problemet blivit, men inte bland din generation, utan dina barnbarns generation (eller dina jämnårigas barnbarn, undrar om du har några, du kanske hade hoppats på lite berikning inom det området…..). Ok, slutet av detta inlägg var lite oförskämt, men jag menar att det var oerhört oförskämt av Dig att på detta sätt förringa den katastrof som de senaste åren drabbat hundratals och sannolikt tusentals unga tjejer i Sverige och våra Nordiska grannländer genom Din och Dina gelikars oerhört naiva massimport av män från medeltida kulturer och med en avskyvärd kvinnosyn och tro att allting ordnar sig! Ska vi sjunga Jambalaya, eller We Shall Overcome och tro och hoppas att allting fixar sig?! 

  • Anonym

    Lätt för den fula tanten på bilden att inte bekymra sig över våldtäkter – hon går ju i alla händelser säker.

  • Anonym

    Att övriga våldtäkter skulle vara gjorda av en sk ”närstående”, underförstått svenska pojkvänner är lögn. Även bland inomhusmängden är de flesta inte närstående utan endast ”ytliga bekanta”. Vilket alltså betyder att offret kan tex ha hittats utomhus, groomats på/utanför klubb, men drogats/lurats med för att våldtas/gruppvåldtas i en lägenhet.

    Men detta räcker alltså för att media ska måla upp bilden att det är ”närstående” som är den stora våldtäktsboven i samhället medan närstående (som innefattar både pojkvänner, släktingar, pappor etc) står för 31% av våldtäkterna.

    Så Carina ska nog ta det lite lugnt med vad hon egentligen vill att tidningarna ska rapportera om. Oavsett vad man väljer så förlorar multikulturalisterna.

  • Anonym

    Jag förstår att skatan inte tycker att det är ett problem, hon skulle aldrig bli utsatt.

  • Anonym

     ”Tjejer kan bli rädda” tro fan det, tjejer har anledning att vara rädda i dagens sjuka massinvandringssamhälle.  

    • Anonym

      en komponent i större operation för att brutalisera, söndra och sätta skräck och osäkerhet i allmänheten. sen är det bara att köra tåget.

  • Anonym

    Det är fantastiskt att feministerna sitter och bagatelliserar överfallsvåldtäkter. Dom offrar hellre kvinnors frihet än att ge upp mångkulturiet.

    • Anonym

      feminismen är det största hotet mot ett samhälle. det är allt för många bevis på det. nyttiga idioter i tjänsten hos landsförrädare.

  • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

    Appropå våltäkter, ”svenskarna” har varit i farten igen:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15187901.ab

  • Anonym

    I kommunistiska Kina så beordrades tidningarna att bara rapportera positiva nyheter om översvämningarna tidigare i sommar. Lätt att se var de fått sin inspiration ifrån, dessa kommunistäckel. 

    http://cmp.hku.hk/2012/07/27/25750/

  • http://tveklost.wordpress.com/ Tourni

    Jaha, man ska alltså inte varna kvinnor för den ökade
    våldtäktsvågen och därmed fortsätta med det naiva förhållningssättet som med
    all tydlighet lett till den situation vi är i. Ni damer är bland de medskyldiga
    och därmed i mina ögon medbrottslingar för varje svensk kvinna som våldtas.
     
    3/15 av våldtäkterna begås utomhus? Ok, men är det inte oroande att Sverige
    är det land där flest våldtäkter anmäls i Europa oavsett var våldtäkten begås?
     
    I artikeln anser de att det intressanta är att i 98% av fallen så är
    förövaren en man. Åh, fan det är allmänt känt. Men det spelar ju givetvis ingen
    roll att araber och afrikaner är grovt överrepresenterade? I samma veva så vill
    Olga och Carina att vi ska förbättra sexualundervisningen.

    För det första så har vi redan en
    sexualundervisning som är tillräcklig. För det andra så kan man fråga sig
    vilken typ av undervisning de invandrade våldtäktsmännen har i nämnda ämne? En tredje fråga är hur ska vi kunna lösa detta när vi år efter år med dårar som er
    i spetsen har en politik som leder fram till ökad segregation i landet. Detta
    ger ju knappast förståelse och respekt mellan värdfolket och invandrarna utan bygger
    snarare fram ett ”vi och dem”-tänk. Den politik vi har idag kommer
    aldrig lösa de problem som finns och varför vill ni fortsätta på samma stig
    Olga och Carina?

    • Anonym

      Feministkärringarna kan väl emigrera till MENA länderna och berika dessa länder´s befolkning med sina kunskaper om precis allting.

  • Anonym

    Knappast aktuellt för dessa två hen att få del av den kulturberikningen. Och då är det ju självklart inga problem.

  • Anonym

    Ja det man skulle vilja kalla dessa två bör ju inte återges här.
    Men låt fantasin flöda,dom mest grova o vulgära ord som finns vill jag kasta i ansiktet på dessa två.
    Dessa kvinnor är som dom lägst stående djuren,

  • http://www.facebook.com/people/Jan-Rosén/781496305 Jan Rosén

    Det är den förbannade jämmerligheten och feministerna som är problemet. Kan inte 68:orna grävas ner snart?

  • Anonym

    Ja men vad bra våldtäkter är ok utomhus. Tack så mycket ab….

  • Biggles

    Tänkte han på SKR-ordföranden Carina Ohlsson (S)?

    ”Dumheten är en egendomlig sjukdom. Den sjuke lider inte av den, utan bara hans omgivning”.
    Paul-Henri Spaak

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    Fast eftersom svenskar är världens singeltätaste folk – svenska män bor praktiskt taget ensamma nhela bunten om man ska generalisera – så blir resultatet av denna våldtäktsprioritering ÄNDÅ rasistisk!  :)

  • Anonym

    Ursäkta mig. Men vilken JÄVLA IDIOT!!

    • Anonym

      större idioter är vi som slaviskt går till valurnor och röstar fram dessa individer. fortfarande sugen på ”alternativet”? samma idioti var 4-e år. ingen förbättring, bara utför, år efter år…..

      • Anonym

         Skyll inte på mig, jag röstade rätt! ;)

        • Anonym

          sd är också med på noterna. sluta drömma. sluta ge blank check till brottslingar.

          • Anonym

            Så vad ska vi rösta på då? Som har nått att säga till om, menar jag? Vi måste ändå börja med att få stopp på eländet, sen kan man väl reda ut detaljerna?

            • Anonym

              bojkotta cirkusen. skulle det bli en massiv skolk så skulle jag för första gången bänka mig framför dumburken och titta på elände kallat valvaka.

    • Anonym

      Du behöver inte ursäkta dej!

  • Anonym

    Kan ingen öppna dörren till garderoben så Carina Ohlsson (S), kommer ut i verkligheten?

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    Damerna presenterar inga siffror undrar varför?

  • Anonym

    Lätt för henne att säga. Hon är så full ingen någonsin skulle våldta henne.

  • visselpipa – 휘파람

    Jag har en ännu bättre idé! Vi kastrerar samtliga etniskt svenska pojkar strax efter födseln och ger dem en livsranson av östrogen. Då *måste* ju alla våldtäkter upphöra… eller tänker jag fel?….

    • Anonym

      ge dem inga idéer, de har länge letat efter en möjlighet att utföra mass-steriliseringar av vita…

  • Anonym

    Inget problem för det där satans ap-plytet att riskera att bli våldtagen kanske…. Fan så sjuk i huvudet satans jävla äckelkärring!!

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Gruppvåldtäkten i Mariannelund skedde inomhus och kvinnan var väl bekant med en av männen. Inget stort problem alltså, enligt 
    Carina Ohlsson.

    • Anonym

      Nej, det är väl inget stort problem om man blir så skadad att man måste sitta i rullstol efteråt och dessutom inte kan fungera som människa resten av livet.
      Domen för våldtäkt borde likställas med domen för mord. I våldtäkt dödas kvinnans liv och själ även om kroppen lever, när det gäller mord är det endast kroppen som går åt.
      (Hur det blir för med själen efter döden är nog mer fråga om vilken livsåskådning man bekänner sig till.)

  • Anonym

    Lyssna vilken inställning sju(k)klöverpolitikerna har på grova utländska brottslingar och varför de skall få stanna i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=NVIBwNedF8I&feature=fvsr

    • Anonym

      tack för länken!

  • Anonym

    Har vi hört det förut? Verkliga våldtäkter som sprider otrygghet i samhället, utförda av importerade våldtäktsmän mot inhemska kvinnor är inget problem. Däremot är ”svenska mäns våld mot kvinnor i nära relationer” ett gigantiskt samhällsproblem.

  • Anonym

    Helt bisarra damer!

  • flagganitopp

    Bra att några som har insikt i saken tar till orda!!

  • Anonym

    Varje form av våldtäkt är ett samhällsproblem. Oavsett om det sker i hemmet av maken/sambon, på en fest, i ett buskage eller under andra omständigheter. Kränkningen är densamma. Jag har träffat tre kvinnor som blivit våldtagna, den ena på en fest, den andra vid 17-tiden en kväll vintertid i hyreshusområdet där hon bodde(buskagevåldtäkt), den tredje på en klippa på en ö i Bohuslän, en festvåldtäkt. Alla tre har beskrivit överrumplingen, den totala oförberedelsen, hur allt bara skedde. I två av fallen var kvinnan ytligt bekant med mannen. Ingen blev fysiskt skadad av händelsen men alla tre behövde psykiatrisk hjälp.
    Att som dessa kvinnosakskvinnor negligera våldtäkter och det lidande det åsamkar är helt förskräckligt och visar bara vilka betongklumpar de är innerst inne.
    Det är nästan som man skulle önska att alla dessa kvinnor av den sorten och det skrotet(inkl. antirasisterna i Bollnäs) skulle likt Ragnar Lodbrok bli nedslängda i en grop med ormar, men här skulle ormarna vara män från MENA-länder, afrikaner, somalier, hallickar från Rumänien, Bulgarien, Moldavien etc. Efter några dygn i den gropen kanske de inte skulle uttala sig lika kaxigt om våldtäkter och hur det är för den våldtagna kvinnan längre.

  • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

    För drygt 10 år sedan blev en tjejkompis avsläpt av sin pojkvän i Farsta strand där hon skulle ta pendeln hem. Men hon hann inte så långt innan hon blev insläpad i ett buskage av ett gäng svartingar, som talade om viket fnask och subba hon var och vad de hade rätt att göra med henne, allt medan de mishandlade och gängknullade henne i en 15-20 minuter…

    En en jäkla trevlig och skarp tjej, med stålande livglädje som pluggade på Handelshögskolan…

    Behöver jag nämna att hon hamnade på psyket och fick sitt liv sönderslaget…

    Enligt suggorna som omnämns i artikeln ovan var detta och andra liknande fall betydelselöst och något som det inte bör informeras och rapporteras om. Må de ruttna i sitt eget avskräde…

    • Anonym

       Fy fan vad förbannad jag blir när jag läser vad du skrivit. Hela det här satans landet har blivit så tragiskt. Det känns hopplöst faktiskt.

      • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

        Ja, det är lätt att koka över, och man vet inte alla gånger vem man hatar mest, förövarna eller de pantade svenskar som möjliggjort – och som fortsätter att möjliggöra – detta.

        Man kan också notera att det inte nödvändigtvis är tjejer med riskbeteende (alla kommer vi ihåg Elin Krantz) som råkar illa ut, utan även välartade och ordentliga tjejer. Det räcker med att de visar sig ute för att bli potentiella offer, alltså ingen går längre säker. 

        Men det har varit tragiskt länge. Jag har varrit med ett tag, och det här är inget nytt eller annorlunda än 70-80-talet, det har bara ökat i omfattning i den takt man släpper in syd- och utomeuropeer, inte bara MENA alltså, utan också juggar och balkanfolk i allmänhet. I slutet av 70-talet in på 80-talet och framåt var det mycket sydamerikaner (chilenare, argentinare) och libanser osv, där de senare var på flykt från inbördeskriget och som hamnade i svensk brottsstatistik. Någon dag skall jag lägga upp en hel del tidningsklipp från denna tid, för att visa er som inte var med på den här tiden att, som sagt, detta inte är något nytt utan att det endast ökat i omfattning.

        Den väsentliga skillnade är att på den tiden kunde man fortfarande flytta inom landet för att unkomma skiten, idag är man mer eller mindre tvungen att flytta till fjällen för att undkomma den värsta sortens multikulti. Men till och med Östersund, Dorotea, Vilhelmina osv är anfrätta, man får söka sig till betydligt mindre orter…

        Det mångkulturella paradiset visar sitt fula tryne…

        • Anonym

          Ang Östersund, Dorotea, Vilhelmina. Du har helt rätt! Jag körde E45:an från Karlstad till Karesuando i fjol. Blev överraskad, ja nästan chockad, över allt MENA-folk överallt. I Vilhelmina hade jag tänkt tälta, men körde snabbt därifrån pga alla somalier. I Gällivare var det helt jävligt med MENA. Jag trodde inte de var så utspridda, men förstår nu att det är 7-klöverns medveta politik. Ingen plats ska vara säker för svensken.   

        • Anonym

           Rikta hat mot politiker och journalister, de är land och folkförärade som öppnat porten.

          • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

            Hade svenskarna varit självgående individer, självständigt tänkande människor, begåvade nog att lägga ihop två och två och dra egna slutsatser baserade på simpelt enkla iaktagelser, så hade vi inte suttit i den sits vi idag gör. Då hade invandringsälskande politiker kunnat få stå där och pladdra sitt nonsens hur mycket de vill (om de överhuvudtaget hade vågat eller funnit det taktiskt lämpligt att begå politiskt självmord genom att saluföra invandringspropaganda) och journalister skriva sin lögndynga utan att det haft någon som helst betydelse.

            Det är folket som gett politikerna sanktion att flöda landet, inte tvärtom. Utan folkets röst hade det inte varit möjligt för politikerna att så till den grad förstöra Sverige…

            Mitt problem är att jag förväntar mig att människor är självständigt tänkande. men eftersom de snarare är lättlurade fån, så hamnar de lätt i händerna på ulvar i fårakläder (politiker och journalister) som sätter griller i huvudet på dem med tomt prat om ”mänskligheten” och ”allas lika värde” och lurar och manipulerar dem att rösta på rena bedragare och folkfördärvare….

            Man eftersom man inte kan hata människor för att de är dumma, precis som man inte kan hata människor för att de är fula, så ha du rätt i att det är folkfördärvarna man får inrikta sig på…

            ”Mänskligheten! Finns det överhuvudtaget någon anskrämligare gammal käring?”

            Nietzsche

            • Anonym

               ”Mitt problem är att jag förväntar mig att människor är självständigt tänkande.”
              Exakt! Det är dit problem. Kom ihåg två saker.
              1. Politiker och Journalister är bara verktyg.,
              2. Politiker och Journalister är bara  människor och mycket sällan av självständigt tänkande sort de med.

              • Anonym

                Ja precis och inte bara att människor sällan är självständigt tänkande, väldigt många ser men vågar inte säga något. De kan tänka självständigt, men gör det helt enkelt inte. Eller snarare, de tänker självständigt, men de vågar inte visa det. Det är mycket viktigare att vara PK, för ”vad skall folk annars säga? alla tycker ju PK är jättebra, det är nog jag som är fördomsfull” (osv) Tänk kejsarens nya kläder!

                Lösningen på det är ju inte att enbart klaga på Svenskarna (vilket oftast verkar göras för att klappa sig själv på ryggen mer än något annat) utan att klaga på det som är dåligt med dagens samhälle och den förda politiken, på alla sätt och vis, tydligt, och utan att ursäkta sig. Inspirera helt enkelt andra till att göra likadant och tappa rädslan för att inte vara PK.

                • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

                  De behöver inte visa att de är ”självständigt tänkande”, de kan till och med ljuga och säga att de röstar på något annat för att eventuellt inte få något obehag på byggden. Men folk törs inte ens det. Den långvariga propagandan har lyckats med sitt uppsåt, att inympa skulkänslor så till den grad att de knappt vågar tänka det otänkbara, att rösta på någon som alla, till och med de på TV, säger är ”främlingsfientliga”… Människor behöver avprogrammeras och ingjutas lite mod…

              • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

                Nja, så stort problem är det inte, men av lättja fastnar man där ibland. Men vi vet vilka de verkliga folkfördärvarna egentligen är, de som döljer sig i bakgrunden och som man inte ser – om man inte tittar efter riktigt ordentligt…  

        • Anonym

           ”Någon dag skall jag lägga upp en hel drös med tidningsklipp från denna tid, för att visa er som inte var med på den här tiden att, som sagt, detta inte är något nytt utan att det endast ökat i omfattning. ”
          Jag skulle gärna vilja se dom urklippen. Det är alltid positivt att få nya vapen att slänga i ansiktetpå PK-fånar.

          ”Det är alltså inte konstigt att BSS (Bevara Sverige Svenskt, föregångaren till Sverigedemokraterna) bildades i slutet av 70-talet, utan var en direkt konsekvens av inflödet av folkgrupper som inte kommer från vår kulturkrets, som inte smidigt smälter in i den svenska folkgemenskapen, inte har några beröringspunkter med vårt land, kulturellt, språkligt, historiskt, etniskt, och som hela tiden kräver rättigheter och utrymme på vår bekostnad – och dessutom utmärker sig på mindre smickrande sätt och därför är överrepresenterade inom olika typer av tyngre brottslighet. ”

          Skillnaden var (som du säger) att det skede
          i en betydligt mindre omfattning men också
          att det saknades en alternativ nyhetsmedia
          (som denna sida) som kunde upplysa 
          svenskarna om det som de etablerade
          medierna förteg och förvanskade, tack
          gode gud för internet!

          • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

            Sverigedemokraterna kom igång med tidningen Sverige-Kuriren i slutet av 80-talet, som bytte namn till SD-Kuriren någon gång i början av 90-talet. Så där fanns en alternativ informationskanal, dock präglad av brist på resurser och spridning.
            Den klart bästa tidskriften vid denna tid var annars Fri Information, som från början huvudsakligen drevs av moderater som var kritiska till invandringspolitiken, men breddades med tiden till att omfatta personer från alla politiska läger. Idag skulle detta inte gå, utan skulle liknande initiativ tas skulle de genast bli uteslutna från repektive parti. 90-talets kan därför betecknas som präglad av repressiv tolerans (ett uttryck myntat av den amerikansk-judiska vänsterradikalen Herbert Marcuse) i meningen att man gav inget utrymme åt kritiska röster i etablerade media (förutom historierevisionismen som fick en röst i DN, SvD m fl a medier genom debatten kring Radio Islam och Ahmed Rami) medan man tolererade företeelserna eftersom multikulti inte än hade slagit igenom som statsreligion. Det kom att gradvis förändras in på 2000-talet…

            Det verkliga genombrottet vad gäller alternativa infkormationskanaler kom naturligtvis med internet runt 1991-92 och som kom att påtagligt oroa etablissemanget, när diverse sajter som Stormfront och National Alliance dök upp som inte bara kritidserade systemet utan erbjöd nya glasögon att se och tolka världen genom. I Sverige hade vi Germanica Online m fl a, men alla dessa hade också förhållandevis liten spridning, i alla fall här hemma i Svedala. Men det var ialla fall en embryonal början som med tiden utvecklats till vad som finns idag.

            Men inget kan jämföras med Avpixlat och Fria Tider osv, särskilt mot bakgrund av att idag så kommer snart ingen undan multikulti och dess konsekvenser, så spridningen blir betydligt mer omfattande eftersom folk i ökande grad tvingas att ta ställning och söka alternativ information, särskilt när de tydligt noterar etablissemangets ensidiga (lögnaktiga), onyanserade (lögnaktiga), vilseledande (lögnaktiga) och rent av totalitära och propagandistiska förhållningssätt (desinformation) vad gäller invandringspolitiken…

            Finns oändligt mycket att säga om detta…

            • Anonym

              Du borde fixa en blogg att lägga
              upp det gamla materialet på och även skriva lite om dina egna erfarenheter. Det långsiktiga
              perspektivet före 1988 speciellt
              har många av oss yngre (född 74
              var visserligen ”med” på den tiden
              men var inte så gammal) lite koll
              på och det vore trevligt om du (eller 
              någon annan) kunde fylla dom kunskapsluckorna…

              • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

                Har ett omfattande material inom olika ämnesområden, ett hästjobb att gå igenom. Men du har rätt, och folk har tjatat på mig tidigare, att göra det tillgängligt för intresserade att ta del av…

                Kan du möjligen rekommendera något bloggställe, gärna i USA, där man också kan vara anonym, eftersom jag i sådana fall kommer tassa in på områden som i Sverige betecknas som åsiktsbrott och är straffbara? Har ingen koll på dylikt…

                • Anonym

                  Välj emellan:
                  -Blogspot.com

                  - WordPress.com <> http://themes.wordpress.net/

                  -blogg.se

                  Surfa via proxy om du vill vara 
                  youhide.com

                  Rega ett mail eller flera hos: 
                  - gmail
                  http://www.gmail.com

                  eller 

                  - Yahoo mail
                  https://login.yahoo.com/config/login_verify2?&amp;.src=ym

                  Nu kan du blogga….. 

                • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

                  Duger inte hotmail?

                  Tack för tips, ska genast köra igång…

  • Anonym

    Underbart för alla våldtäktsoffer att få höra att det inte finns något problem. Nu kan de pusta ut.

  • http://www.facebook.com/people/Ann-katrin-Sahlqvist/100000736645637 Ann-katrin Sahlqvist

    Mord begås också mer inomhus än utomhus så därför skall vi då inte heller se detta som ett problem, eller hur

  • Anonym

    Lägg ned verkligheten, folk kan ju bli rädda.

    Det där med ”nära relation”, hur pass nära är den egentligen?
    Jag minns ett uttalande från BRÅ, där man menade att våldtäkt i denna så kallade ”nära relation” var den största ”gruppen”, vilken låg på mellan 20-29% någonting, jag minns inte den exakta siffran. De flesta våldtäkter skedde alltså INTE i nära relation, men det kanske den mindre uppmärksamme inte noterade i och med den snirkliga förklaringen. Istället var det nog tänkt att läsaren skulle pusta ut och leva med bilden att utelivet inte är så otryggt ändå.
    ”Nära relation”, eller när det heter att offer och gärningsman är ”icke obekanta med varandra”, gissar jag kan vara allt från vänner, bekanta och till att som främlingar ha hejat på varandra inne på en krog innan övergreppet.

    För övrigt kan Migrationsverket använda sig av samma knep: I redovisning över arbetskraftsinvandringen hette det att den ”största gruppen” som kommit till Sverige under ett år var dataingenjörer och andra högre utbildade, vilka kanske utgjorde 20-25%, om ens så många. Resten var de sedvanliga diskarna och grillkioskbiträdena, servitörerna och städarna, smidigt uppdelade i mindre kategorier, allt för att dupera och lugna svensken.

  • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

    Suggor som dessa passar inte till annat än sopsorterare eller liknande. Att deras sörja överhuvudtaget publiceras är endast ett av alla sjukdomstecken…

  • Anonym

    Det är alltså ”ordningsförseelserna” som är det stora problemet!

    En våldtäkt är en våldtäkt, är en våldtäkt, är en…

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Det tas säkert emot som goda nyheter för alla våldtagna kvinnor att detta inte är ett så stort problem att SKR behöver belysa det. Alla gånger.

    Det enda som är bra med det här är att Carina Ohlsson och Olga Persson visar sitt rätta ansikte.

  • Anonym

    Vilka otroliga ärkepuckon.
    Skulle media inte rapportera om överfallsvåldtäkter för att kvinnor inte ska bli rädda ? Usch. de har inte fattat någonting alls.

    Tidningarna stänger alltid sin kommentarsfunktion när fel åsikter börjar droppa in.

    Nu måste jag tyvärr säga att avpixlat inte är ett dugg bättre.
    Jag blev just avstängd för att jag förde fram ”fel” åsikter.
    Så yttrandefriheten skärs mer och mer av…. som tur är håller fria tider fanan högt :-)

  • Anonym

    Spelar väl ingen roll, om dom sker inomhus eller utomhus ?
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Det är bara ett jävligt stort problem för dem vars döttrar har besudlats av dessa ökenråttor. För dessa döttrar och föräldrar blir plågan långvarig, mycket långvarig!!!
    Tur att man själv inte har en dotter – Det fungerar tydligen inte att ha döttrar  i det här genomruttet och genomsjuka landet!

  • Anders E

    det tragikomiska i det hela är att det räcker för en kvinna att heja på våldtäktsmannen på krogen för att det ska räknas som en relations våldtäkt i hemmet får då har ju kvinnan per automatik en relation till våldtäktsmannen eftersom dom hälsat på krogen. ännu ett fult sätt att manipulera

  • Anonym

    Självklart är det lika allvarligt att bli våldtagen av en 2 meter lång hiv-smittad neger när man promenerar i parken, som att kondomen spricker när man har sex med sin partner (s.k. Assange-våldtäkt). Hur kan ni rasister ha en annorlunda uppfattning egentligen? ;)

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Haha…

    • Anonym

      Jeg har lenge undret meg på iveren etter å få Assange utlevert til Sverige for denne hotell-påståtte voldtekten, når de over 5000 tusen andre voldtekter ikke er noe stort problem. 

      • Anonym

        Ja, det kan man undra. Har inte följt fallet i detalj men har för mig att det var två kvinnor samtidigt. Om det nu urartade till våldtäkt borde två kvinnor ha klarat av att avväpna Assange, han ser inte särskilt stark ut. Både kvinnorna lär vara engagerade i Soc.partiet. Tror själv att det verkligen är en komplott bakom eftersom det så uppenbart verkar ha varit ett kompisknull. Man vet inte vilka politiska överväganden och kontakter som ligger bakom hela situationen. 

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Typisk reaktion av multikultikramarna. Skjut budbärarna om allt som har med invandringen att göra inte stämmer med den officiella propagandan. 

  • Anonym

    I 2011 ble det i Sverige anmeldt 6532 voldtekter.  Da blir det ca.1300 overfallsvoldtekter som ble begått ute, og det er ikke noe stort problem???? Stakkars voldtatte jenter som ikke engang  får støtte av sosialist/feministene.(eller hva slags mennesker Carina Ohlsson og Olga Persson er).  Nå må jeg gå meg en tur for å avreagere. 

    • http://avpixlat.info/ Berit

      När man hör personer som Carina Ohlson uttala sig förstår man varför vi har så mesiga lagar och en poliskår som inte lyckas skydda medborgarna. 

  • World Traveller

    Det drojer nog inte lange innan valdtaekter utforda av muslimer ej raeknas som brott langre.

  • World Traveller

    Svenska kvinnor verkar ha lagre IQ an de flesta fiskmaasar. Jag har fatt samma resonemang slangt i ansiktet pa mig hemma i Sverige. ”Svenska maen ar rasister och kvinnomisshandlare medans maen fran Mellanostern aer mer manliga och romantiska och behandlar kvinnor mycket battre”. Vi svenska maen gruppvaldtar och misshandlar atminstone inte kvinnor i parti och minut. Vaenlighet, lojalitet och hederlighet verkar inte vara sardeles uppskattat.

  • Anonym

    Synd at hun er så stygg at ingen vil ta i henne med tang engang.

  • Anonym

    Rubriken löd
     
    ”Låt oss slippa rubriker om sommarvåldtäkter”
    Borde stått
    Låt oss slippa våldtäkter!

  • Anonym

    ”Professionella” feminister? Det finns alltså en amatörvariant av dylika?! J*vla stolpskott är de i vilket fall som helst!

  • Anonym

    Det är bara att konstatera, att enfalden är odödlig. Det är bara en mindre del som sker utomhus, därför är det inget problem. Behärska åtrån inomhus m a o, men ute kan du köra på, det är ju inget problem.

  • Anonym

    Jämfört med naturliga dödsfall är mord väldigt ovanliga, därför är det fel att se mord som något samhällsproblem.

    Vilka j-vla idioter. Säg det till de kvinnor som blivit utsatta för dessa våldtäkter, eller som inte vill gå ut om natten av (tyvärr ganska befogad) rädsla för dom. Vidare kanske dessa nollor borde fundera på det faktum att ”vissa män” även är överrepresenterade vad gäller ‘vanliga’ våldtäkter..

  • Anonym

    ”Ohlssons och Perssons lösning på våldtäktsproblematiken är istället mer sexundervisning i skolan”

    Finns det något mer ovetenskapligt, förnuftsvidrigt, slappt och floskulöst än kulturmarxism? Det är ju samma sak med den vidskepliga tankefiguren om fritidsgårdens helande effekter på det sargade sociala kapitalet.

    Detta är så pass systematiskt att det, med fog, går att anse att det är fråga om att de avsiktligen vill maximera antalet våldtäkter.

    Och det är så vi måste börja förstå kulturmarxister: De vill illa, de är onda.

    • Anonym

      ”kommunism är den rena ondskan, formulerad som ideologi”, sa någon klok person. Det är bara att titta på Gulag, där det mördades 60 miljoner vita kristna ryssar. Det finns inga som helst skäl att tro att något annat är målsättningen i Sverige.

      Finns t.o.m. ett dokument ”Abolish the white race” som det före detta högt ansedda universitetet Harvard lät publicera, om handlar om hur man ska folkmörda vita. De hävdar liksom ”Germany must perish” – ett annat sådant dokument från tidigt 1941 – att folkmord av vita med våld inte skulle vara genomförbart utan motstånd, och därför ”får man försöka med sterilisering”. ”Abolish the white race” uppdaterade planen då inte heller mass-sterilisering var genomförbart utan protester, och föreslog rasblandning kombinerat med massinvandring, som skulle få exakt samma effekt som utrotning. Sägs att en del vaccin som bara sprids i väst också innehåller substanser med lätt steriliserande verkan.

      • https://twitter.com/#!/Lotassen Sunngifu

        Tobias ”Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande” Hübinettes inspirationskällor?

    • World Traveller

      ‘Och det är så vi måste börja förstå kulturmarxister: De vill illa, de är onda’

      Det har du helt raett i. Det ar det vi gor fel. Vi kan helt enkelt inte forestaella oss deras ondska men det ar nagot vi MASTE borja gora. Annars kommer detta att sluta illa for oss.

      • Anonym

         Ett stort fel ”vi” gör är att ”vi” tror dem när de kommer med konstiga förslag, som uppenbarligen är kontraproduktiva.

        De kommer inte med dessa kontraproduktiva dumma förslag för att de i princip är på samma sida som oss, dvs vill minska våldtäkter. De vill tvärtom.

        Felet med vissa av oss är att vi faktiskt tror att de är ”naiva” och inte ”fattar” att deras löjliga lösningar, som fritidsgårdar, utbildning i normer, inte kommer att fungera.

        De vet att ”lösningarna” inte kommer att fungera, det är därför de föreslår dem.

    • Anonym

       Skulle inte gå så långt att kalla de onda. Men du har rätt, det är kulturrelativism i sin allra fulaste form. Ibland blir det humor av det, men när det gäller våldtäkter så är det lätt att hålla sig för skratt.

  • Anonym

    Carina och Olga kan säga det till hundratals som varit utsatta för överfallsvåldtäkter, att det är ”inget problem”

    • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

      De sa just det.
      Man borde överhuvudtaget sluta prata och rapportera om våldtäkter. 
       ”"Att media rapporterar mycket om överfallsvåldtäkterna kan dessutom vara skadligt, eftersom kvinnor kan bli ”rädda”, menar de.

      Helt rätt. Bättre, att leva utan rädsla och fördomar. (I alla fall tills man inte ännu blivit våldtagen, man kan känna rädsla efteråt, om man så vill)

      Rädsla är mycket obehaglig och förlamande känsla. Vi måste göra allt, att folk slutar bli rädda:

      ”Sommaren som ska bestå av salta bad, sol och umgänge solkas av rubriker om att ovanligt många våldtäkter äger rum på parkvägar och badstränder. Förväntningarna på sommaren förbyts i rädsla för många, främst tjejer och kvinnor.” 

      Sammanfattning: Vi måste sluta solka livet för kvinnor och sluta tala om överfallsvåldtäkter! Bäst skulle vara, om polisen slutade ta upp anmälningar om våldtäkter helt. 

      Våldtagna kvinnor borde skämmas. Solka övriga kvinnors sinnesfriden och semestrar med sina bagetellartade klagomål så där!

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Jag har noll respekt för Socialister/Liberaler, Dem visar mig om och om igen att de är själlösa vidiriga svin.

  • Anonym

    Fruktansvärt provocerande debattartikel som använder sig av klassiska argumentationsfel, tex ignoratio elenchi.

    På sätt och vis önskar jag att jag kunde sätta mig ner en timme med dem och försöka få dem att resonera med vett. Å andra sidan vet jag att det är lönlöst att försöka åta sig det uppdraget.

    • Anonym

      Ignoratio elenchi?
       

  • Anonym

    Det handlar ju bara om några söndertrasade kvinnor ju, i det stora hela rullar ju sverige på ändå. Det är ju skillnad på bankrån då försvinner det ju valuta för stora belopp, då blir landet drabbat, men en å annan kvinna kan waistas det kvittar.

    • Anonym

      Fast en överfallsvåldtäkt är kostsamt också. Polisutredningar, vård, psykiatri, rättegångar, tolkkostnader vid förhör, kanske fängelse, inkomstbortfall, psykisk förödelse för den utsatta kvinnas närstående, som gör en sämre insats i sina arbeten, kanske till och med sjukskriver sig pga depressesion, och även de kanske blir i behov av psykiatrisk vård.

      Allt som allt så landar det nog på åtskilliga miljoner per överfallsvåldtäkt skulle jag tro.

  • Anonym

    Så kan dessa äcklig, vidriga och motbjudande socialistsubbor uttala sig. Vem fan skulle komma på tanken att sätta på  SKR-ordförande Carina Ohlsson (S)? Då får man väl dra en hink över huvudet på vederbörande och rycka i handtaget. Inte ens den mest sexuellt utsvultna muslimen skulle besvära sig, muslimen hade helt säkert föredragit en höna eller get.

  • Anonym

     Carina Ohlsson (S) vill ”jobba med normer”.
    Hon kan ju börja med att förbjuda import av ynkliga män från kvinnoförtryckande kulturer.

  • stefan wallin

    Kan snart inte smälla av mer!!

  • Anonym

    Ja, det är bättre att tiga om problemen, eller hur? Jag tror inte de som drabbas av överfallsvåldtäkter anser det vara ett litet problem…

    De ”begåvade” feministerna är ytterligare exempel på galna bedömningar och kontraproduktiva idéer. De tycks inte kunna skilja mellan numerär och besvär, dvs mängden brott och svårighetsgraden av brott. Jag anser tvärtom att överfallsvåldtäkterna är många och ökande, även om det går att säga att de flesta våldtäkterna sker inomhus av någon som redan är bekant, kanske maken. Förmodligen mer traumatiserande med överfallsvåldtäkter av en eller flera okända förövare… Även om endast ett fall av en enskild brottstyp vore faktum, kan det vara ett samhälleligt problem värt att uppmärksamma, om det är ett tillräckligt allvarligt brott.

    • Anonym

      En mer rimlig hypotes är att de faktiskt är onda, och går den rena ondskans ärenden.

      Att kalla dem för galna, kontraproduktiva och så vidare är att på ett plan erkänna att de i princip har samma mål i sikte: att minimera våltäkterna.

      Det har de ju uppenbarligen inte.

      Allt de gör och påstår får den uppenbara effekten att det blir fler våldtäkter, och mer våld. Därför är det förnuftigt att anse att vill tvärtom maximera antalet våldtäkter och är därmed onda rätt och slätt.

  • Anonym

    För alla de som drabbas är det ett väldigt stort samhällsproblem!!!De här feministerna vet säkert att överfallsvåldtäkterna är direkt relaterade till massinvandringen,men som alltid skyddar de hellre kvinnoskändande utlänningar än svenska kvinnor.I deras ideologi är det bara svenska eller möjligen vita män som skall bära skuld.

    • Anonym

       Feminism och massinvandring är två verktyg till att uppnå samma mål, utrota de vita. Sedan finns det en hierarki baserad på slutgiltig effektivitet. Feminism kan aldrig utrota vita, bara försvaga så därför är massinvandring viktigare att försvara då det kan ge nådastöten.
      Vi har helt enkelt kommit till den punkten då feminism nedprioriteras. Det är det glasögonkorven säger i sin artikel (fast på nyspråk då förstås).

  • Anonym

    ”ett förebyggande arbete som bryter kopplingen mellan normer för manlighet och våld, till exempel genom att ifrågasätta förväntningarna på att mäns sexualitet ska vara okontrollerbar och gränslös.”
    Konstig syn på manlig sexualitet. Om det är någonting som genomsyrat ideer om hur en man ska vara så är det självbehärskning och självdisciplin. Iallafall har det varit så i norra europa.

  • Anonym

    Är det inte bättre att hon omarbetar vissa religioner ?

    • Anonym

      Problemet är inte religiöst, utan etniskt. En av de folkgrupper som våldtar flitigast är kristna syrianer. Problemet är inte islam, utan att Sverige är fullt av folk från Mellanöstern och Afrika – alldeles oavsett om dessa sedan är muslimer, kristna, ateister eller voodookultister.

      Lösningen på problemet är repatriering.

  • Anonym

    vad bra, då kan ju media börja rapportera skrämselrapporter om att umgås med personer som man känner inomhus istället, så kan alla bli lugna. *facepalm*

  • Anonym

    Så länge det inte drabbar mig är det inget problem… j-a skata.. 

    • Anonym

      Det finns ingen risk att hon kommer bli våldtagen…

      • Anonym

         Vem vet, i dunkel belysning kan det bli ett misstag och någon drömmer sig hem till fårhagen eller åsnestallet..

    • Anonym

       Har dessa idioter inga döttrar, eller är de flator allihopa?

  • http://www.facebook.com/people/Gunhild-Larsson/100003462692025 Gunhild Larsson

    Jag skriver i kommentarerna ute i Aftonbladet och försöker få folk att se sanningen. Detta är ju bara en till sak som förstört min dag. Förbannade PK kärringar.

    • Anonym

       Jag med, men kan inte ens uppföra mig , så förbannad blir jag,.. inte bra

    • http://www.facebook.com/people/Jonas-Forsberg/100000926730605 Jonas Forsberg

      Man blir ganska snabbt blockad, och man behöver inte ens vara särskilt radikal. När man hamnar i onåd gör de på något sätt att bara du kan läsa vad du skrivit, medan det inte syns eller är osynligt för alla andra.

      Jag tror jag hann skriva 2-3 kommentarer, sedan var det kört. Etablissemanget gillar inte avvikande åsikter, helt enkelt…

  • Anonym

    Vad hoppas hon , att hon ska få vara med om då ?

    • Anonym

      Inte ens de fulaste araberna skulle vilja sätta på den flodhästen.

      • Anonym

        En välhängd somalier säger inte nej till en batikhäxa.

      • Anonym

        Kanske om hon är täckt av heltäckande burka. (Hoppas hon läser kommentarerna här).

  • Anonym

    ”ifrågasätta förväntningarna på att mäns sexualitet ska vara okontrollerbar och gränslös”

    Vilka rasister som ifrågasätter Islam !

Pingstdagen. Målning från tidigt 1300-tal.

Idag är pingstdagen

Idag är det pingstdagen. Enligt den kristna tron var det den dag då de kristna i Jerusalem fick ta del av Guds helige ande.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.


En schweizisk väljare har precis fyllt i "Ja" på valsedeln och stöder alltså parlamentets förslag om skärpta krav för asylsökande. Foto: Fria Tider

Schweiz folk­omröstar om asyl­invandringen. Kräver krafttag mot illegal invandring.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Arnold Schwarzenegger, republikansk politiker. Zero_org/CC-BY

Studie: Starka män röstar höger. Är du man och lite klen.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons