SD utesluter kontrajihadist

Publicerat den 27 augusti 2012 kl 22:24
Sverigedemokraternas gruppledare i Bollnäs Pär Norling utesluts efter att ha sagt sig vilja förbjuda Islam i Sverige och utvisa alla muslimer.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

– De två uttalanden strider mot den demokratiska principen, religionsfriheten och mot Sverigedemokraternas program och det är ett sådant kraftigt övertramp så det var glasklart för mig att lägga ett uteslutningsärende mot honom, säger SD:s gruppledare i Gävleborg, Roger Hedlund, till Ekot.

Formellt ska partistyrelsen på riksnivå ta ett beslut i frågan innan uteslutningen genomförs, uppger Ekot, som inte har hört Pär Norling för en kommentar.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    ”Den demokratiska principen”. Floskler! Om Pär Norling utesluts komer jag att rösta på ett parti som ligger mer höger ut nästa gång.

  • Anonym

    Jag sa upp mitt medlemsskap i SD igår efter att jag insett att Åkesson ALDRIG kommer att ta striden mot denna vansinniga invandring. Att man utesluter vissa medlemmar för att ha en invandringskritisk åsikt är ju helt absurt.
    Nu är bara frågan: Vilket parti vill nu ha mig som medlem dvs vilket parti försvara svenska folket mot denna vansinniga invandring?

  • Anonym

    En uppmaning till alla de Sverigedemokrater som har blivit uteslutna pga att man inte faller i god jord hos mesarna i partitoppen starta ett eget parti snabbt som fan och håll er till den politik som SD har frångått. Jag kommer att lämna SD och blir medlem hos er.

    • Anonym

      Jag har redan lämnat SD och går gärna med.

  • Anonym

    Snart har Sd gjort sig av med alla sina medlemmar.

    Jag kan varmt rekommenderar Pär Norling att söka sig till SvP. Ett parti som, till skillnad från Sd, är konskventa i sin uppfattning och inställning när det gäller Sverige och invandringen.
    Här får man i klartext reda på hur psalmerna går. 

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Jag som hoppades att det skulle bli Tommy Hansson… suck….

  • Anonym

    Ja det verkar som att SD börjar mesa till sig sedan de kom in i riksdagen. Jimmie skrev en krönika om att islam är det största hotet mot Sverige, nu får man inte säga så längre utan att bli utsparkad..? Jag förstår att SD vill tilltala så många väljare som möjligt, men om man inte längre vågar tala tydligt om vad det är man vill åstadkomma och dessutom godtyckligt utesluter partirepresentanter som vågar ta bladet från munnen är man ute på väldigt hal is…

  • Anonym

    Om SD hade arbetat upp en stabilitet under åren mot riksdagen, en solid plattform att stå på, hade kanske läget sett annorlunda ut. Om de hade haft en tydlig utgångspunkt och ideologisk grund hade Norling och andra vetat om partiet faktiskt vill repatriera muslimer. Som det är nu råder det väldigt delade meningar om vad vad Sverigedemokraterna står för – även bland dess anhängare. Vissa har fått för sig att det med tiden ska göra helomvändningar i politiken, att det ska bli det parti man önskar det ska vara. 7-klövern och media beskyller man för att sprida en falsk bild av SD, att de ska återställa Sverige demografiskt som det såg ut på 60-talet eller så, att man ska förbjuda moskeer etc, och det verkar faktiskt som att man har svalt den bilden själv.
    SD har tagit sig ton, målat upp muslimer och islam som ett hot, och detta har alltså resulterat i en högljudd beundrarskara som upprepar de liknelser mellan islam och gamla ideologier – ”islamofascism” – man har hört ledande profiler i partiet göra.
    Samtidigt erbjuder detta åttonde riksdagsparti påtvingade icke könssegregerade badtider, moskeer som är lite mer anpassade till den övriga, omgivande arkitekturen och fortsatt fläskservering i matbespisningarna som lösning. Det kanske inte är så konstigt att det råder förvirring.

    Hade repatriering varit en tydlig ståndpunkt skulle ingen behöva undra.
    Nu framstår de som väldigt oroliga och instabila, några som vill ta bladet från munnen men inte vågar riskera sin politiska karriärer.

  • Anonym

    Det är helt meningslöst att grundlagsskydda en ”religionsfrihet” när begreppet ”religion” inte ens är definierat! 

    • Anonym

      Håller med dig. Vi i väst definierar religion som något som försiggår mellan var enskild person och respektive gud, till skillnad från den väldigt utåtagerande religionen islam, där även icke-troende påverkas. 
      En definition hade absolut varit på sin plats.

  • Anonym

    En fet katt jagar inga möss, liknelsen kan sättas in på SDledamöterna i Sveriges Riksdag. De har sitt på det torra. De har sin framid säkrad, den idealism de utstrålade tidigare är som bortblåst. De sitter nöjda vid sina skrivbord i RD och samlar pengar på sina bankkonton. De vill inte bli störda av irriterande gräsrötter, som talar från folkdjupet. De vill inordna sig hos den politiskt korrekta maffian, de har vänt taggarna inåt. Inget får rubba deras behagliga tillvaro i riksdagskorridorerna.

  • Anonym

    Islam ar en fortryckar och valdsrgim och kan inte kallas religion
    och skall darfor forbjudas.Om nazisterna byter namn och kallar
    sig religion sa skulle dom saledes vara godkannda enligt radande
    varderingar.

  • Anonym

    Det hade varit bättre med ett förtydligande istället för en uteslutning, nu försvann den senaste månadens uppgång för SD.

    Islam kan aldrig falla i ramen och försvaras med den lagstadgade religionsfriheten det är en ideologi som fungerar som cancer i alla samhällen i väst. Totalt icke önskvärd i väst.

    • Anonym

      Islam är en religion i samma anda som kristendomen och judendomen. Man kan hitta enormt många stycken i framförallt judendomen att citera som kräver död åt alla hedningar. Men hur många troende judar lever efter de kraven? Detsamma gäller de flesta muslimer, de har inte ens en aning om att dessa verser ens existerar. Och vet de om dem, så har de valt att bortse från dem. Precis som judar och kristna gör.

      Det börjar utkristalliseras en egen ”PK-ism” inom ”vår” rörelse, där det är otillåtet eller föraktligt att försöka nyansera kritiken mot muslimer och islam. Jag blev exemplevis bannad från Avpixlat pga detta. Och då ska ni veta att jag är den första att kritisera islams utbredning i Europa, mångkulturen och massinvandringen.

      SD tjänar ABSOLUT på att bli mer rumsrena. Utan att ”tulla” på sin mission – att få till en kraftig minskning av invandringen, att ställa ekonomiska och kulturella krav på de som kommit, etc, etc.

      • Anonym

        Sorry, men islam är inte en religion, det är en politisk-religiös ideologi.

        • Anonym

          Det finns en rad historiska exempel på på perioder av kraftig politisering av andra religioner också. Islam har helt klart politiserats och ideologiserats kraftigt de senaste åren. Orsakerna till detta är många och står att finna dels i Koranen, men till störst del i vad som skett i arabländerna de senaste årtiondena (västs del i denna radikalisering kan inte viftas bort, det blir intellektuellt ohederligt).

          Man kan diskutera i evigheter vilken religion som i sina urkunder uppmanar till mest våld mot hedningar eller vilken religion som är mest ideologisk till karaktären. Sen kan man titta historiskt hur religioner ideologiserats och polistiserats i perioder av olika skäl.

          Att tjafsa om detta blir inte särskilt meningsfullt. Det som är viktigast är att det moderna samhället KRAFTIGT markerar avstånd från all form av ideologisering och politisering av religioner. Det hör inte hemma i ett sekulärt och demokratiskt samhälle vars värderingar MÅSTE vila på humanism och vetenskap.

          Att välja ut en enda religion och peka ut den som ”Djävulens påfund”, etc, det är kontraproduktivt. Det riskerar onödiga motsättningar, polarisering och förvandlas snabbt till en svårförsvarbar dubbelmoral. Det går liksom inte hålla ena handen skyddande över judendom och kristendom och i den andra en pistol riktad mot islam.  

          • Anonym

            Jag kan försäkra dig om att jag har tillräckligt med kunskap om världsreligionerna och jag har även förmågan att hålla mig till saken. Saken var här den odelbara politisk-religiösa helheten islam. 

            Att mitt synnerligen korta svar ovan skulle kunna tolkas som att jag skulle ha hållit ”någon hand” över utvalda religioner eller politisk-religiösa ideologier, är att orättfärdigt tillskriva mig något som jag icke påstått.

            Sverige är f.ö. varken modernt eller sekulärt; moderniseringen och sekulariseringen upphörde för trettio år sedan.

            • Anonym

              Har inte sagt att du ägnar dig åt denna dubbelmoral, men det finns tyvärr många som gör det inom bl a Counter-Jihad rörelsen. En rörelse som i regel samtidigt hyllar Israel/judendomen och kristenheten.

              Och för miljoner muslimer är islam en religion till 100%, fri från politik. Men tyvärr har denna era av ideologisering och politisering lett till att de blir färre. Huruvida islam är en ”odelbar politisk/religiös” rörelse ligger i betraktarens öga. Jag kan garantera dig att många muslimer inget hellre önskar än att islam håller sig borta från politiken (exv i Iran). Fast de börjar bli i minoritet, i varje fall i röststyrka.

              • Anonym

                Här är några modiga exmuslimer som bör få aktivt stöd av fler:
                Exmuslimer

                • Anonym

                  Håller med fullständigt. Man kunde önska att fler sekulariserade muslimer med en egen individualiserad tro, utan politiska ambitioner, i betydligt högre grad ställde sig upp och protesterade mot radikaliseringen. Men det är lika svårt för dem som för oss vita hedningar, de blir också stigmatiserade. Tyvärr riskerar denna polarisering som bl a counter-jihad står för, att kasta dessa muslimer rakt i armarna på jihadisterna. Kanske är det precis detta C-J önskar?

      • Anonym

        Att ”ställa krav” på de som kommer hit är inte att kritisera massinvandringen. Det här mordiska samhällsprojektet måste avbrytas. Därför är SD skadliga, de har lurat i folk att det är lite finjusteringar här och där som behövs, när svenskarna som folk faktiskt håller på att bytas ut.

  • Anonym

    Att förbjuda Islam i Sverige och utvisa alla muslimer hade löst många problem. Om SD förbjuder sådana åsikter inom partiet kan jag helt enkelt inte förmå mej att rösta på dem. SD är förvisso förföljda in absurdum av den politiskt korrekta mediamaffian, men utan en viss spänst i ryggraden kommer de att förlora sej i PK-träsket och blekna bort i sörjan av redan existerande politiskt korrekta partier. Feghet och undfallenhet är aldrig bra. Att islam i praktiken är en terroridelologi mer än en religion måste kunna sägas, eftersom det är på det sättet. Och att dess anhängare som vi kan se (och enligt dem själva) har som mål att ta vårt samhälle ifrån oss, hatar oss och angriper oss. Det finns ”snälla” muslimer, men det är inte i första hand de som är ett hot mot vår civilisation – det är de elaka muslimerna. Dessutom är de ”snälla” muslimerna bara snälla så länge inget går dem emot och håller snällt (!) tyst och låter de elaka muslimerna bekämpa oss så mycket de kan.

    Ska bli spännande att se hur SD utvecklas, för mer och mer kommer att ställas på sin spets. De kommer inte att kunna komma undan eftersom det inte går att behaga alla. Kommer de att kasta ryggraden och böja sej för PK-tycket, eller kommer vi att få se prov på ärliga ambitioner som motsvarar så många svenskars (traditionella) tankar och idéer om händelser och företeelser i samhället? Det här är lite av ett eldprov vad gäller SDs trovärdighet det här, tycker jag.

    • Anonym

      De flesta i Sverige är negativa till islam men vi är faktiskt relativt extrema än så länge. SD kommer inte att bli positiva till islam eller dagens invandringspolitik men att acceptera uttalanden som att utvisa alla muslimer skulle få majoriteten att ta avstånd från SD och kvar står 7klövern och kommer briljera om att svenskarna accepterat mångkulturellt. Så vill vi inte ha det.

  • http://twitter.com/rogerpanglao Roger B Hermanson

    Så folkpartiet är det enda alternativet då efter vad jag förstår när jag läser igenom tråden. Personligen tror jag inte det. Kanske på tiden att bilda ett nytt Sverigevänligt parti som kan ta upp kampen i framtiden.

    • Anonym

      Folkpartiet? Enda alternativet? Va!?!

  • Anonym

    Roger Hedlund är en fin hycklare minsann. Han fick en ortodoxt kristen utesluten i sitt distrikt p.g.a dennes religion. Det stod även i uteslutningsutslaget från Björn Söder att uteslutningsorsaken var ”tro som står i motsättning till partiprogrammet”. Hedlund och Söder hade blandat ihop ortodoxi och SSPX, så samröre med antisemitiska SSPX fanns med som argument. Det var bisarrt, och jag rekommenderade att låta DO pröva detta. DO kom fram till att partier, som ideella föreningar, får utesluta vilka de vill på vilka grunder som helst. Väl så: men vem är Roger Hedlund att beskydda islam, under religionsfrihetens banner, och samtidigt fördriva ortodoxt kristna för osvensk tro? Finns det något gram hyckleri häri?

  • Anonym

    Det här tamejfan inte klokt och visar det som många säger idag om SD. De strävar efter att bli ett nytt pk-parti. Egentligen vill jag svära och ta den där Roger Hedlund i kragen, trycka upp honom mot en vägg och ställa några frågor till honom om vad han egentligen sysslar med. 

  • Anonym

    Han har väl rätt att ha en åsikt precis som alla andra.
    Eller är det bara rumsrena vänstersympatisörer som får uttala sig numera?

    Han framför en åsikt och det är så man skapar en debatt. Dessutom i ett ämne som väl förtänar debatt.

  • Bengrot

    Det är dags att SD slutar att utesluta alla företrädare som råkar säga något dumt i media och istället försvarar folk som hamnar i onåd hos Expo och övrig slaskmedia. Lite mer support från partiet vore önskvärt, annars vinner ju vänsterextremisterna mark alldeles för lätt.

    Ljug ihop en artikel i Aftonbladet och SD sparkar. Så får det inte gå till, lite mer stake måste partiet ha!

    • Anonym

      Ja, om de ska utesluta varenda en som hamnar i onåd hos vänstermedia kommer det till slut antingen vara knäpptyst pga att ingen längre finns kvar eller att ingen våga öppna käften.

  • Anonym

    Vi medlemmar är inkallade på årsmöten, där man skall ifrågasätta de saker , som man är osäker på och de , som man inte är överens om. Nu skall jag ta upp detta vid nästa möte.
    Jag återkommer, när jag får ett svar.

  • Anonym

    Om inte istället Roger Hedlund efter detta uttalande utesluts ur SD så går min röst till SvP nästa gång. Jag hoppas FT bevakar detta ärende!

  • Anonym

    Alla araberna skall skickas hem. Sen om de är muslimer eller kristna är sekundärt.

  • http://www.facebook.com/mellonpicker Joakim Makkonen

    Jag kommer dock rösta på SD i valet 2014, men passa mig noga för vem jag personröstar på.

  • http://www.facebook.com/mellonpicker Joakim Makkonen

    ”Formellt ska partistyrelsen på riksnivå ta ett beslut i frågan innan uteslutningen genomförs” Och överskriften lyder ”SD utesluter kontrajihadist” Är ni som PK media som dömer innan utslag när det gäller nationella/oliktänkande?

  • Anonym

    Respektable konservativa MÅSTE alltid hjälpa till att pusha vårt folkutbyte/folkmord för att kunna vara respektabla inför liberalerna.
    2 wings of the same bird.. 

  • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo


    – De två uttalanden strider mot den demokratiska principen, religionsfriheten och mot Sverigedemokraternas program och det är ett sådant kraftigt övertramp så det var glasklart för mig att lägga ett uteslutningsärende mot honom, säger SD:s gruppledare i Gävleborg, Roger Hedlund, till Ekot.

    Så för helvete, hur många sätt ska jag behöva säga det till er!
    Sluta skriva SD 2014 osv eftersom de INTE företräder varken Sverige som land, eller kultur utan har en TYDLIG pro-islamsk utformning..

    Här har ni det svartvitt från en av deras egna gruppledare att det är partiets officiella hållning!!!!

    • Anonym

      Så trevligt att det är fler än jag som försöker få folk att åtminstone bli lite mer vakna när det gäller SD:s agenda. Det ständigt okritiska hyllandet av SD är osunt.

      Vill bara påpeka att den ”pro-islamska” hållningen är sekundär, eller s.a.s. följer med på köpet. SD:s primära hållning är pro-israelisk. 

      • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

        Det är minst lika illa det eftersom Israels värderingar verkar ligger till grund för hela Bilderberg gruppens agerande.Och du kan ge dig fan på att något som gagnar det landet kommer att ligga någon annan till last!Med andra ord, att om man på något sätt antingen i ord eller form stödja Israel som ideal eller nation BORDE klassas som landsförräderi så vida inte du själv är  israelit! (jude, muslim eller kristen spelar ingen roll)

        • Anonym

          Det är faktiskt än värre eftersom Israels värderingar helt styr USA, med flera länder, och dess (krigs)handlingar.

    • Anonym
    • Anonym
    • http://twitter.com/rogerpanglao Roger B Hermanson

      Har du något förslag om vilket patrti i riksdagen som vore bättre att rösta på? Folkpartiet, kanske?

      • Anonym

        Ja det är bättre att rösta på Folkpartiet. Det gjorde Landskronaborna 2010 efter att SD inte uträttat ett enda dugg i kommunen.

        • Anonym

          Aldrig i livet!

    • http://www.facebook.com/mellonpicker Joakim Makkonen

       SD tappade jag tron och gav upp för, när pengarna började styra partiet på toppen. Och skitsnacket började hagla från ”trojkan”. Sen bara hur dom har behandlat Jens Leandersson sen dom kom in i riksdagen. Jag gick ur partiet och sa upp min plats.

  • Anonym

    Man må alltid ta ett skritt om gangen.

  • Anonym

    Är det mot de demokratiska principerna och religionsfriheten att Sverige ska vara svenskt även i framtiden? Går det på något sätt att visa på att man kränkt dessa två punkter genom att ta HIT massorna? För i så fall kanske man kan vända på steken och få till en utvandring.

    Vilket larv, det här är floskler man förväntar sig från någon av politikerna i de sju etablerade partierna.

    Man kan tänka sig att Norling trodde det var ok att som Sverigedemokrat säga sådana här saker, att han skulle ha partiet bakom sig. En sådan som tex. Kent Ekeroth kan ju vara rätt frank när han öppnar munnen om dylika (och andra) ämnen. Kanske hade Norling fått för sig att partiet faktiskt vill verka, eller inte är främmande, för repatriering, med tanke på att tongångarna kan vara just så hårda. Islam och muslimer brukar ju fördömas av partiets framträdande personer, och så går han och blir utesluten istället för att få en klapp på axeln och guldstjärna i kanten.

    Det här visar att SD har en rätt ostadig grund att stå på. Man belyser problemen med det nya Sverige, man gör det t.o.m. på ett stöddigt sätt ibland, men försöker samtidigt vara rumsrena och behaga etablissemanget. Och i slutändan handlar det bara om att man vill att ”de ska integreras bättre”. Det blir rätt gapigt. Som någon som klagar över allt, men inte är beredd att försöka förbättra saker och ting.
    På grund av bilden man har utåt dras sådana som Norling med flera till partiet, bara för att, som nu, finna någonting helt annat.

  • Anonym

    Och så kan vi göra oss av med sionisterna i Sd också. Dock helt rätt att utesluta honom, man kan inte utvisa folk hur som helst, men att utvisa kriminella invandrare samt invandrare som inte kan leva efter västerländska värdegrunder samt landsförrädare som Jan ”Olika” Helin och Reinfeldt kan vi skicka någon annanstans däremot.

  • Anonym

    Det är ett onödigt uttalande som knappast hjälper SD att få fler väljare.

  • Anonym

    Nu handlar det om ekot så man ska nog vara lite försiktig med slutsatserna. Själv så stödjer jag hans åsikter till 100%.

  • Anonym

    Varför utesluter man någon för en åsikt? Får man inte tycka olika i SD? Visst, offentligt skall man hålla käften men internt ?

  • Anonym

    Rubriken ljuger! Partiet har inte uteslutit någon. Det är ett förslag som Roger Hedlund skickat in. Något beslut i frågan är väl knappast taget, eller???

    I sak har Pär Norling dock rätt. En förening eller grupp som hämtar näring i böcker som förespråkar förtryck av oliktänkare, mord och annat fysisk våld mot icke-muslimer och misshandel av kvinnor som inte lyder borde inte få support från någon som helst myndighet. Inte en spänn!

    Men å andra sidan har vi väl rätt att tycka vad vi vill. Så länge vi inte tillämpar våldsamma idéer på vår omgivning. Gäller både islamister och frihetsälskare…

  • Anonym

    Jag stöder Norling och minns Åkesson artikel i AB före valet om
    att Islam är det största hotet mot Sverige sedan 2:a världskriget.
    Det gjorde SD till ett riksdagsparti!
    Vad vill SD  nu? Jag börjar bli rådvill.
    Lennart Struve

    • Odalmannen

      Det är bättre om du lägger din röst på Svensarnas parti, SvP. Det är ett renodlat folknationalistiskt parti av och till för riktiga svenskar.

      • Nej till islam och Reinfeldt!

         bortkastad röst eftersom det är som att rösta på piratpartiet… noll inflytande och seger för vänster aporna.. tänk Er för.. Jimmy har inte sagt sitt ännu!

      • Anonym

        Hur dum är du? SvP 2082 då eller? Tror du Sverige klarar sig så länge? Sverigedemokraterna har redan fått in foten i dörren och om vi samlas kring det partiet och håller ihop har vi en liten chans att få nån form av ordning åter i detta sosse land. Eller vill du att vi ska börja om igen? Om Sverigedemokraterna åker ur detta valet som kommer, när får vi vår chans nästa gång? De är ju helt idiotiskt att tro att SvP någonsin kommer ta sig in i finrummet! Lägg då hellre din röst på moderaterna dom lär styra detta landet många år till om vi inte kan enas!

      • Anonym

        SvP har så många lik i lasten, så täta kontakter med nazister och är så oklara när det gäller demokrati att många drar sig. Själv fick jag inte in en kommentar på deras sida om att kriminella människor borde sitta inne. (Realisten är alltså den enda sida som hindrat mig från att kommentera.) De kanske tog åt sig. Dessutom har jag inte fått klarhet i om det är tillåtet att ”gilla Israel” och vara medlem. Frågorna är så många men det finns tydligen inga svar. Istället hindras man från att framföra sina synpunkter, frågor eller kritik. jag har försökt få svar här flera gången när Svp-företrädare skrivit kommentarer, men aldrig fått svar (såvitt jag vet). Jag är inget ”Svp-hatare” men tror att att SvP skulle vinna på att försöka bli folkliga, sluta att fördöma demokrati (den behöver istället förbättras, vilket SvP borde kräva), bryta med vissa nazister, särskilt dem från SMR och ”växa upp”. SvP har i vissa frågor en större tydlighet än SD (repatriering etc, men när man blandar in genetik (som är en vetenskap) i politiken blir det inte heller trovärdigt. SvP är inget för mig även om jag gillar deras högre aktivitetsnivå, särskilt demonstrationen den 1 maj i Eskilstuna. Men steget till att ansluta sig dit är för långt för mig. Det känns inte tillräckligt trovärdigt. 

  • Anonym

    Ska man angripa Islam som i själva verket är en politisk ideologi med religiösa inslag så ska man tala om Politiska Islam och Sharialagarna. Politiska motståndare och ideologier kan man angripa hårdare och politiska motståndare förväntas tåla mer. Summa summarum, Islam är en Politisk Ideologi och ska behandlas därefter. Det är många ideologier vi inte vill ha i Sverige, däribland Islam.

  • Anonym

    SD har blivit en flock med pk-kärringar nu får de fan ta och skärpa sig. ska de utesluta alla medlemmar som inte slickar baken på styrelsen? då blir det bara en knippe fjollor kvar och ajöss sd 2014

  • Anonym

    Frågan handlar till slut om svenska folkets överlevnad,med nuvarade muslimska invandring,och deras höga nativitet kommer vårt folk snart vara ett minne blott. Det gäller vi eller dom! Med en svensk befolkning,som är ca hälften av Kairos,utgör vi idag en uppsamlingsplats för människor från samtliga muslimska oroshädar,detta kan inte fortgå.Jag stöder Pär Norling,förbjud islam och utvisa samtliga muslimer.

  • https://twitter.com/#!/Lotassen Sunngifu

    Islam är inte en harmlös religion, det är en totalitär politisk ideologi maskerad till religion som har ambitioner att aktivt bedriva samhällsomstörtande verksamhet. Så länge islam inte begränsar sig till den privata sfären som en privat tro utan har politiska maktambitioner borde den förbjudas om den inte kan neutraliseras på annat sätt.
    Nämnas kan att Italien inte har godkänt islam som religion.
    Om Sverige gör samma sak så kan inte nazistideologin islam gömma sig bakom religionsfriheten utan kan bemötas på samma sätt som andra icke önskvärda totalitära politiska ideologier.

  • Anonym

    För bjud islam, så nära nazismen man kan komma…

    • Anonym

      Du fönedrar national socialister så ! 
      http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/glauben.htm  

      Länken ovan handlar om National Socialister (nazister) läs igenom och tänk på vad du skrev.

      • Anonym

         När jag skriver nazismen tänker jag på den i den form som den utövades under andra världs kriget och det gör nog alla, nationalism är något positivt i mina ögon och som jag grunden känner för. Islam som ideologi och religion är helt främmande för mig och som skall motarbetas öppet liksom den utövning av national socialism som hitlers anhang sysslade med när det begav sig sist. Inom de demokratiska ramverket förstås.

  • Anonym

    Om Sverige återigen ska kunna bli Sverige, så måste man göra som P.N
    säger. Dock borde alla skickas hem, inte bara de som är troende.

    Men det kommer ju aldrig ske ,så det är kört för det här landet. SD brukar väl säga; ”Låt Sverige förbli Sverige”  Men det är ju bara möjligt om man skickar ut alla icke-européer.

  • Anonym

    Det blir INTE SD i nästa val för mig, de är nu hydrans åttonde huvud, precis som jag förutspådde.
    Alla politiker är av samma skrot och korn, så fort de satt sig vid köttgrytorna, har de glömt vilka som bar dem dit.

    • Anonym

      Om det inte blir SD vad blir det då?

      • Anonym

        Ja, så rätt tänkt…vad blir det då?
        Jag gillar inte detta uteslutande på grund av vad SD egentligen står för, men, vad finns det för alternativ?

        • Anonym

          SD har blivit lite tysta i frågan om islam, Rättat in sig i ledet. Det gillar inte jag

          • Anonym

            För det vinner inte väljare. Att tala om invandringsproblemen i stort är en mycket bättre strategi. Att attackera islam kanske är det sämsta SD kan göra i nuläget.

            Man måste ta det ett steg i taget.

        • Odalmannen

          Nästan alla vi som är nationella har numera samlats kring Svenskarnas parti, SvP. Du kanske skulle överväga att stödja ett renodlat nationalistparti i stället nästa gång det är val? Det är faktiskt inte mycket tid kvar innan vi svenskar blir till en liten minoritet i Sverige och invandrarna tar över, det måste till betydligt radikalare lösningar nu än vad SD kan åstadkomma. Det som är bra med SvP är bl.a. att de har ett grundläggande 10-punktsprogram som aldrig någonsin får ändras med mindre än att partiet skulle bli upplöst. Därför skulle de aldrig kunna bli till ett ”kulturkonservativt” parti som SD har blivit, SvP kommer i framtiden alltid att förbli ett folknationalistiskt parti som är av och till för riktiga etniska svenskar.

          • Anonym

            Jag skall kolla om innehållet i artikeln stämmer stämmer. Gör det det går min röst till SvP nästa gång. Det riktigt knöt sig i magen när jag läste.

          • Anonym

            Vad är skillnaden mellan SvP och Nationaldemokraterna?

  • Anonym

    För inte så många år sedan historiskt sett så fanns det färre muslimer i Sverige än vad jag har fingrar på ena handen. Nu är de hundratusentals.

    Naturligtvis så hör de inte hemma i vårt land. Det gör inte mena-folk öht. Detta oavsett deras religion.

  • Anonym

    SDs allt mer pk uppträdande samt avsaknad av någon som helst aktivitet för de etniska svenskarna är mycket oroande. Vad var det JÅ sa i sitt tal innan valet?

    Mörker och damm Omhölja jorden. Framåt, fram! Strid är för Norden, Strid är för frihet, för barn och för maka. Vägen går framåt, den går ej tillbaka. 
    Menade JÅ någonting med detta eller var det bara lögner för fiska upp min röst?

    • http://friatider.se/ Allan Sethsson

       De är satta på den plats de är för att vi som röstade på dem skulle
      tro att de skulle göra skillnad.

      I själva verket var de bara ett knep för att etablissemanget skulle kunna bida tiden och importera mer röstboskap till sjuklövern, och samtidigt undvika att vi som tog dem till riksdagen röstade på riktiga nationalister istället. Resultatet blev en åttaklöver.

      Invandringen har aldrig varit större till Sverige än nu med SD i riksdagen. Att de skulle vara offer kunde man trott på om de inte hade försuttit chansen att fälla regeringen under 2010, istället röstade de med dem i de flesta fall. Talande bevis för deras egentliga agenda tycker jag.

      Att de tycks företräda Israels intressen snarare än Sveriges är ett annat bevis för att de inte är vad de utger sig för att vara.

      Minns även debatten i SVT då Reinfeldt nickade instämmande för nästan varje ord som Jimmie sade (den lilla tid han fick).
      Den lilla hunden lydde alltså husse och fick lite uppskattning.

      • Anonym

        GAZA´s drickbara grundvatten kommer bara att räcka i 4 år till och befolkningen ökar oförtrutet, de är flera miljoner redan nu och så gott som alla saknar arbete. De har inga pengar att köpa importerad vatten för. Blir de utan dricksvatten, kan de inte bo kvar. Vart skall de ta vägen? Inte vill vi väl ha dom hit?  

  • Anonym

    Jag måste säga att jag förstår hans tanke.

    Men vi har faktiskt en grundlagsskyddad religionsfrihet i landet så det är ganska korkat av en politiker att på detta uppenbara sätt bryta mot grundlagen.

    • Anonym

      Vi har en grundlagsstadgad yttrandefrihet också. Att jag ens nämner det här visar väl hur det är ställt med det och därmed hur mycket religionsfriheten spelar roll. Så länge tro är personlig så behöver den inget fånigt papper som alla ändå bara trampar på. Antingen följer man grundlagen till punkt och pricka, eller så skiter man i hela rasket.

      • Anonym

        Sant, men då skulle han klargjort att han pratade som privatperson och inte som representant för ett parti.

        Det är en väldigt enkel brasklapp som många, speciellt på vänsterkanten använder idag när de diskuterar viktiga ämnen, exempelvis den vattenmelonen som diskuterade utvecklingen av JAS igår i P1. Han sa hela tiden ”jag tycker”, ”jag tror”, ”jag anser”. Med andra ord, han visste inget vilket i sammanhanget gjorde honom till en totalt meningslös motpartner i diskussionen om Rikets säkerhet. Men mot hans antaganden så var den kunnige experten tvungen att förklara sig, som hon på god svensk sed gjorde, istället för att ifrågasätta varför denne vattenmelon ens fick komma till tals i en offentlig debatt utan att faktiskt kunna ämnet.
        De kunde lika gärna frågat en femteklassare som hade kommit upp med samma dåliga argument.

        Summa summarum, när du som politiker uttrycker dig i känsliga ämnen, lägg till före: jag tycker, anser eller känner, för då kan de inte komma och gnälla på partiet. Och du som person får faktiskt ha egna åsikter.

    • visselpipa – 휘파람

      Om grundlagen inte fick ifrågasättas skulle den aldrig kunna förändras. Man kan förvisso se en skillnad mellan att kritisera lagen och att argumentera för brott mot den, men en generösare tolking av ett uttalande som strider mot grundlagen kan vara att man vill önskar grundlagen upphävd i den givna frågan.

    • Anonym

      Varför har vi det egentligen? Vilken religion kan man inte utöva med befintliga rättigheter? Yttrandefrihet, mötesrätt, organisationsfrihet m.m.?

       

  • Anonym

    Fjanteriet med att utesluta folk så fort de säger något ”opassande” måste få ett slut. Skadar partiet långt mer än en och annan groda som enskilda medlemmar slänger ur sig.

    Och i just detta fall så ju har ju Pär Norling helt rätt! Ut med islam och muslimer ur Sverige!

parkeringsvakt-nybild

DN-fel om p-böter för utbrända bilar

DN attackerar artikel i FT. Här bemöter Mattias, som skrev artikeln, DN:s uppgifter.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Polisen valde att "avvakta" och "inte ingripa" när gängen eldade upp bilar igår. Men de bilägare som inte kunde flytta sina utbrända bilvrak fick däremot böter direkt. Foto: Fria Tider

Deras bilar brann inatt – nu får de p-böter. Utbrända bilvrak lappas efter nattens kravaller.


Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons