SDU:s ordförande Gustav Kasselstrand

SDU:s ordförande Gustav Kasselstrand

SDU: ”Våldtäktsvågen är det största hotet mot svenska tjejer”

Publicerat den 13 augusti 2012 kl 18:12

Inrikes. Sverigedemokratisk ungdom, genom sin ordförande Gustav Kasselstrand uttrycker som enda ungdomsförbund oro över det eskalerande antalet våldtäkter som drabbar kvinnor i Sverige. Kasselrand kritiserar politiker och media för att mörka problematiken, inte minst sambandet med massinvandringen. Han kräver skärpta straff och att invandring från högriskländer minskas.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Det framgår i debattartikeln som Sverigedemokratisk ungdom publicerade på sin hemsida, SDU.nu. Enligt förbundet nekade alla tidningar de kontaktade att publicera debattartikeln.

Gustav Kasselstrand beskriver bland annat den så kallade våldtäktsvågen i sommar, som rapporterades i flera medier, där 21 kvinnor utsattes för överfallsvåldtäkter under tre dagar i juli. Han påpekar att Bråttsförebyggande rådet rapporterar att minst 6500 anmäldes 2011, men att mörkertalet är så stort, att den faktiska siffran på antalet våldtäkter kan vara mycket större.

Kasselstrand påpekar också att ”en betydande andel av våldtäkterna kan härledas till den förda politiken, som tagit hit personer som i relation till den svenska befolkningen är mycket benägna att begå våldtäkter. Faktum är att hälften av alla våldtäkter begås av invandrare eller invandrares barn (BRÅ 1996:2, BRÅ 2005:17). Överrepresentationen är hela fem gånger för utrikes födda.”

Detta innebär att mer än var annan våldtäkt i Sverige begås av invandrare, och Kasselstrand är bekymrad för att den förda massinvandringspolitiken har lett till att kvinnor i Sverige inte längre kan känna sig säkra.

”Dagens generation unga kvinnor blir generation våldtäkt”
”En förlorad generation kvinnor växer fram, som ständigt behöver oroa sig över risken att bli våldtagen eller sexuellt ofredad. Vi vet att politiker har skapat problemet genom en ansvarslös invandring”, skriver Kasselstrand och kritiserar svenska politiker och media för att inte erbjuda en lösning eller uppmärksamma problemet.

”Etablissemangets tystnad, eller i andra fall helt verklighetsfrånvända beskrivning av situationen, är häpnadsväckande”, skriver han.

SDU föreslår att invandring från högriskländer ska begränsas. Som till exempel Nordafrika och Mellanöstern, varifrån invandrare är upp till 22 gånger mer sannolika att vara inblandade i en våldtäkt än svenskar, enligt statistik från BRÅ*.

Vidare efterlyser SDU hårdare straff och utvisning i de fall där gärningsmannen inte är svensk medborgare.

 

*BRÅ 1996:2 sidan 107

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

     Borde man inte kunna döma hela regeringen för massvåldtäkt?
    Är ju
    trots allt deras vettlösa politik som ställt till det och deras
    fullständiga handlingsförlamning och ovilja till diskussion samt stora
    medgivande till islam och deras ytterst tveksamma existensberättigande,
    som gör att det känns som en våldtäkt på hela svenska folket, och att
    våra underbara små tjejer ska behöva betala priset i detta vansinniga ,
    är över mitt förstånd.
    Att vara politiskt korrekt kan aldrig vara viktigare än våra döttrar.
    Om
    ingen i regeringen vill  ta i det här med tång, så lär dom få se sig om
    efter andra jobb efter år 2014, vi är många kvinnor som ff har rösträtt
    i det här landet som har fått nog, finns inte en enda kvinna i min
    bekantskapskrets som inte kommer att lägga sin röst på SD, att vi har
    brister i jämställdhet, på arbetsmarknad, löner och massa annat skit ,
    det kan vi stå ut med, den skiten kan vi ta, men f-n inte det här.
    Rör mina barn och jag dödar dig!

    • Anonym

      Tyvärr är vettiga kvinnor – som kanske du själv –  i minoritet.

      • Anonym

         Skitsnack! Virrpannorna som tror dom är feminister är i minoritet, men tyvärr är det de som hörs och syns, medans vi andra kärringar tar oss för pannan och suckar och skäms över dessa avarter till människor, typ Mona Sahlin mfl.. Varför tror du sossarna störtdök med henne i toppen? Hade allt handlat om jämställdhet så hade
         ju varenda kvinna jublat över å ha henne i partitoppen? Istället fick vi fullt upp med att tömma spy spännerna,.. eller som den  spritt språngande galna Annie Lööv? Hur ser inte raset ut på hennes sid av världen?
        Kan man inte prestera något vettigt  så kommer ingen i hela världen rösta på dig, oavsett kön, bara några få blinda och döva.

        Tror helt ärligt utan att på något sätt ”ge mig på dig”
        att, kvinnor kommer att vara i majoritet som röstar på SD i nästa val, sagt det förut och säger det igen,,, vi är inte blå,, och högavlönade,,vi är inte röda då vi kräks på socialistflummet som säger ”vi ska ha lika lön för man som kvinna, det har sagts i 100 år snart inget har hänt,
        hade det inte varit för många av oss bor på landsbygden och är helt beroende av bensin för att ta oss till jobb så kanske vi röstat på MP, men föga troligt, kommer nån på nån billig elbil ,,så kanske..
        Vi har ingen som helst lust att gå tillbaks 1000tals år i tiden och tycka att burka är en korrekt klädsel för varje svensk kvinna , eller att bli kallade för horor, eller bli bespottade på trots vi försörjer snart varenda j-a gubbe som sitter  på varenda fik på stan, (Jag brukar tänka när jag går förbi det arabiska gubbgänget som sitter å häckar på cafet hela dagarna , att jag borde gå fram å be dom tacka för kaffet) =)
        Oj långt det blev,, menade såhär, vi kvinnor har inget att förlora, vi måste få till en förändring med eller utan er hjälp,
        Så sluta tro att vi ligger å sover vi är för f-n sömnlösa!

         

        • Anonym

          Okay.

  • Anonym

    I tisdagens DN erkänns det att våldtäkterna ökar , och att de är de högsta på fem år. Polisen säger dock att de inte vet om det är en faktisk ökning eller om det beror på fler anmälningar. Polisens övriga svamlande om ” svenskars hatbrott ” och liknande ger intrycket att de famlar i fullständigt mörker.

  • Anonym

    Svenska män skulle ha lyssnat tidigare!!
    http://www.youtube.com/watch?v=x7fAXZiiIzo&t=03m00s 

  • Anonym

    Kasselstrandt är klarsynt. Att ingen av drakarna vill ta in artikeln, bevisar hur sjukt media klimatet är. Bra att FT tar upp det, så att vi som läser här, kan sprida budskapet vidare. Och Bildt babblar om alla miljoner som skall satsas på Vitryssland för att utbilda ”oberoende” journalister där. 

    • Anonym

      Hoppas sd tar över rodret fort som faen.
      Sjuklövern är som att välja mellan pest eller kolera.
      sd 2014
      ps. bildt/ huvudskakningarnas ikon..

  • Anonym

    Med tanke på att kvinnor, till och med dem som själva blivit våldtagna till följd av svensk migrationspolitik , blir arga på ”rasisterna” som vill minska problem av den här typen, kan det vara svårt att få till en förändring. Minns bara när FT för ett tag sedan upplyste om tidningsbudet från Burindi, tror jag det var, som våldtagit en kvinna han passerat utomhus. Det tittade in ett par kvinnor här som oroade sig över fördomar och syn på nationalitet – inte övergreppet. När man läser sådant är det lätt att känna uppgivenhet.

    • Anonym

      Det är ett kännt psykologiskt fenomen att kvinnor tycker lika synd om förövaren, när denne bli bestraffad, som offret för själva gärningen.

  • Johnny

    Minska våldtäkterna genom att minska invandringen från högriskländer är en självklar och bra åtgärd, samt yrka utvisning för alla utlänningar som begår våldtäkt i Sverige. Fortsätt propagera för detta, det är ett viktigt problem som måste lösas.

  • Anonym

    Bråttsförebygande rådet?
    Skärpning!!!

    • http://pikd.myopenid.com/ pikd

      Det var nog brått med att få artikeln på pränt.

  • Anonym

    Jag förstår inte att SDU inte ställer kravet på ett totalt stopp, i stället för en minskning av invandringen från högriskländer. . Vidare borde SD ha med kravet mångkulturell avveckling. Att inte ha det gör partiet mindre intressant hos flera av väljarna.

    • Anonym

       De få SDU skulle vinna på det kan räknas i promille.

      • Anonym

        Även om man bara lyfter hem en promille av sympatierna, är ett krav på avveckling av mångkulturen viktig för väldigt många som efter ahnd blir allt fler.

        • Anonym

          Mångkultur har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Har inget emot mångkultur tvärtom, men den skall inte stifta våra lagar, den skall inte ändra våra lagar, den skall respektera landet den lever i.

          • Anonym

            Ja det kan man väl säga. Men kruxet är att den får mer och mer att säga till om. Då har det på något sätt gått ordentligt fel.

    • Anonym

      Jag tror att de måste förhålla sig inom vissa rimliga gränser för att det inte ska bli allvarlig konflikt med SD. Ett totalstopp är annars det självklara, utan det blir det meningslöst att rädda Sverige. Fast å andra sidan kommer SD/SDU aldrig få något inflytande över politiken förrän de är ett riktigt stort parti och vägen dit är lång. 

      Jag anser att SvP borde visa framfötterna lite mer i frågor om repatriering, men inte heller de har gjort så mycket väsen av sig sedan de arrangerade en föredömlig demonstration i Eskilstuna. De borde göra något liknande nu under hösten. 

      • Anonym

        SvP har i varje fall det som ett löfte, om jag förstått saken rätt. Däremot är jag övertygad om att problemet inte löses på de vanliga parlamenariska vägarna. Lösningen torde bli både vild och utan all kontroll.

        • Anonym

          Vägen till SvP går via SD. SD brunmålades tidigare och det skrämde folk från att rösta på dom. Nu är SD mer accepterad och folk törs säga att de röstar på SD. 

          SvP har fått nazist stämpeln för att skrämma folk, liksom det gjordes med SD. SvP kommer med tiden bli mera accepterad också. 

          Jag säger till mina bekanta att jag bytt från att stödja SD, nu stödjer SvP, att jag tycker det viktigt att ett parti som vill repatriera utomeuropeiska invandrare får mer stöd och möjlighet att komma in i RD. 

          Då brukar  jag få frågan vad är det för ena. Mitt svar blir då, det vet du väl, det är de som pressen kallar nazister, men de gjorde ju likadant med SD. Och så berättar jag att SvP killar och tjejer nattvandrar och värnar om  äldre och barn.

          • Anonym

            Då har vi båda gått samma väg och lite brunt stör mig inte nämnvärt.

  • Anonym

    Det är mycket prat om att utvisa folk EFTER de har begått ett brott. Och det är givetvis det minsta man kan göra, att skicka hem en brottsling och aldrig låta den återvända, men det allra största problemet kvarstår: Det mänskliga lidande förövaren åsamkat brottsoffret. Skadan är redan skedd.
    Så sluta genast upp med den här destruktiva importen av människor och börja jobba på ett återvandringsprogram istället – en återvandring som inte är frivillig.

    • Anonym

      Ja precis. Repatriering är vad som krävs om vi ska kunna rädda Sverige och västvärlden öht.

      Vi har inget som helst behov av fler människor i vårt land. Invällarna hör inte hemma här oavsett om de sköter sig eller begår brott.

      • Anonym

        Repatriering – ett ord vi kommer att få höra allt oftare framöver!

  • Anonym

    Gustav är bra. Jag får bjuda honom på en weissbier vid tillfälle :)

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Varför skrev FT inget om Jimmie Åkessons tal i lördags. Det blev det mest nationalistiska tal han någonsin hållit. 

    http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2012/08/jimmie-akesson-sd-gor-sitt-basta-tal.html

    • Anonym

       Sant. Det var ett fall framåt.
      Jag kommenterade i alla fall talet längre ner här.

  • Anonym

    Det är oerhört bedrövligt och tragiskt för de drabbade.Undrar ens om Dum-svensken skulle vakna om ökenråttorna våldtog 20 st svenskor om dagen.
    Den svenske genuscertifierade mannen har tydligen inga problem med att rikets döttrar besudlas av dessa lågtstående invandrarhjordar.
    Kanske vi skall nöja oss med lite samtalsterapi och det vanliga tugget:
    ”Vi måste kunna samtala med varandra och finna en lösning”.

    Är fröken Bengt Westerberg ”far till alla svenska män”`???

    Ps Jag vet att vi i alla fall är några tusen som tänker annorlunda och är opåverkade av samhällets propagandamaskineri.

  • Anonym

    Gustav Kasselstrand.
    En stor eloge för ditt sätt att prata klarspråk.
    Att sedan slaskmedia inte vill förmedla sanningen, visar med all önskvärd
    tydlighet att de spelat ut sin roll.

  • Anonym

     Gustav Kasselstrand har helt rett i det, flott at det finnes politikere som er oppegående og ser virkligheten , Skandinavia er  under okkupasjon takket være quisling politikere og folk som sover og er livredde for å blande seg inn i utviklingen i våre samfunn. La det Nordiske Folket reise seg og Stormen Bryte Løs!”! 

    • Anonym

      Hoppas att Ni Norrmän gör Er av med Stollenberg också. 

      • Anonym

        Ja han kommer til å få sparken etter Brevik avsløringene ! og deretter blir han jaget ut av landet. :)

  • Anonym

    Ska straffen för våldtäkt skärpa så måste först rättssäkerheten skärpas. Med feministisk rättskipning slinker även många oskyldiga med.

  • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

    Det är klart att gammelmedia vägrar publicera en verklighetsbeskrivning som denna. Den skulle få deras egna falsarier att framstå som rent pinsamma.

    Ska man göra en kanske usel jämförelse, så kan man ta fotbollshuliganismen. Våldet på och kring våra fotbollsmatcher har skrämt bort många riktiga fans och skämt ut de lag som huliganerna säger sig stödja. Hela fotbolls-Sverige har därför tagit gemensamma krafttag för att stoppa våldet och man har till stor del lyckats. En av de viktiga frågorna som analyserats är varför detta våld enbart förekommer bland storstadslagens fans och den ena experten efter den andra har gett sina svar.
    På samma vis borde man analysera varför vissa grupper är så överrepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter och därefter skapa en debatt om orsakerna och lösningarna. Det kan inte bara vara tillfälligheter som skapar statistiken.

    • Anonym

      Tack!

  • Anonym

    Äntligen en sosse som säger sanningen

    • http://pikd.myopenid.com/ pikd

      Sosse som Mona Sahlin eller sosse som Per-Albin Hansson?

    • Anonym

      Det står Sdu, inte Ssu…

      • http://pikd.myopenid.com/ pikd

        Precis, och ser man inte skillnad på SDU och SSU behövs kanske SFI.

  • Anonym

    Överrepresentationen korrelerar med skillnaderna i intelligens. Lägre intelligens ger lägre impulskontroll. Vidare så saknas det sociala stigmat beträffande våldtäkt när det gäller en ”svennehora” vilket förklarar de vanligt förekommande gruppvåldtäkterna. Upprätthållandet av muslimska kulturella enklaver istället för assimilation permanentar beteendemönstren i kommande generationer.

  • Anonym

    Invandring från högriskländer ska minskas, alltså.

    Men varför inte stoppa den helt? Om man inser problemen med, främst, fjärrinvandrare – varför ens ta hit en liten del av dem?

  • Anonym

    Våldtäktsvågen kan bara stoppas med massutvisningsvåg,och totalstopp på invandringen.

    • Anonym

      Verkligheten måste bli politik, för att politiken skall bli verklighet anta jag. En del av början på problemlösningen.

    • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

      Först måste man utvisa alla, som åker skytteltrafik mellan sina länder, efter att erfållit PUT som flyktingar. Tillsammans med anhöriga, vilka fått komma – som just anhöriga.

      Det är vidrigt. Och lagvidrigt. En flykting, oavsett, om han fått stanna av flyktingskäl eller av humanitära skäl, kan inte åka till semester-besök till hemlandet, om situation där är inte förändrats.
      Vi måste börja med detta. Införa någon sorts gräns, hur många år man ska hålla uppsikt efter hemresor. Detta borde inte vara omänskligt, också för PK folk och hjärntvättade, men bara rätt och riktigt och lagenlig. Lögn ska inte premieras.

      Klart, att detta är svårtkontrollerad, men att göra narr av vår lagstiftning… varför har vi lagar överhuvudtaget, varför måste vi följa dem, när vissa grupper kan ljuga hur mycket som helst och ingen kontrollerar, hur lagar följs och tas beslut efter lagboken eller godtyckligt? Om lögnen har blivit helt öppna och staten finansierar lögnare?

      Om man skulle börja följa lagen, och införa kontroller, skulle man kunna utvisa många lögnare, som fått PUT på falska grunder.
      Flyktingströmmen skulle också förminska direkt, eftersom de flesta kommer hit, att samla pengar, med vilka de bygger hus i hemlandet och vistas stora delar av året hemma, efter att bidrag och pensioner i Sverige är försäkrade.

  • Anonym

    I Gustav Kasselstrand har SD sin framtida partiledare.

  • Anonym

    Kasselstrand har mer ryggrad än hela fjantregeringen tillsammans.

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Man trodde ju att feministerna skulle stå på kvinnornas sida, men det är de så kallade ”extermisterna” SDU som gör det. Förklara det för mig, den som kan.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      Feministerna har aldrig varit på kvinnornas sida!

      De har alltid bara hjälpt de kvinnor som vill bli som män – resten får reda sig själva.

  • World Traveller

    Varje muslim som valdtar en svensk tjej ska avraettas. Jag staller garna upp.

    • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

      Sansa dig nu. Utvisning räcker. Sanna mina ord. Bara det är tillräckligt rasistiskt förslag för att bli uppsagd från jobbet.

  • Anonym

    Det är märkligt att så många svenska kvinnor stöder partier som vill ha en ohämmad invandring från just våldtäktskulturerna.

    • http://biblebelievers.com/come_to_jesus.html Stratiotes Iesous Christos

      Men vilka massmedia förmedlar de våldtäktsideal som våldtäktskulturerna representerar? Jag har enbart sett nätbaserad media berätta om vad som verkligen rör sig i huvudet på dessa våldtäktsmän, massmedia och även skolorna vägrar ju ta upp att vi har att göra med kulturer som är ren ondska för folk nuförtiden tror ju inte ondska existerar.

    • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

      Alltför få har ännu råkat ut för våldtäkter. De flesta kvinnor vet ingenting om islams kvinnosyn eller MEA länders ”kultur” och vardagsliv. 

      Om kvinnor bara visste, vad dessa män, oavsett ålder, talar om våra kvinnor, oavsett ålder, när de glor på dem som enbart sexobjekt, utan mänsklig värde….. det är vämjelig!

  • Anonym

    Man kan nästan tro att SD och SDU är två helt skilda partier.

    • Anonym

      Ja man kan ju nästa tro det …men förhoppningsvis innebär nuvarande SDU det framtida SD.

  • Anonym

    Ännu ett utmärkt initiativ från SDU! Kasselstrand har verkligen lyckats ge SDU en självklar plats i debatten.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    kulturmarxisterna brukar svara att ”DE ÄR HEMMA SOM FLEST VÅLDTÄKTER SKER, ÖVERFALLSVÅLDTÄKTERNA ÄR BARA EN LITEN ANDEL”

    ja just det.. och vilka tror ni begår flest våldtäkter i hemmet?   Just det!  MEST de som fått lära sig att kvinnan är värd som två kameler! 
     

    • Anonym

      …och vilka tror ni begår flest våldtäkter i hemmet?   Just det!  MEST de som fått lära sig att kvinnan är värd som två kameler!

      Exakt! 

  • http://twitter.com/SarmadKharam SarmadKharam

    DN kan kanske återvinna sin förra krigsrubrik om Åkesson ”ETT VÄRRE NAZIIUTSPEL ÄN DANSK FOLKEPARTI”.

  • Anonym

    Jag hoppas SDU menar allvar med den uttalade ambitionen att agera som piska även på dess moderparti. Det känns som om den unga generationen är uppfriskande ärliga i jämförelse.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      ungdomsförbund är alltid oräddare…  PK kommer med åren :)   man blir rädd att ”ställa till med besvär”

  • Anonym

    Svenska kvinnor vill ha massinvandring eller så är de för dumma för att fatta konsekvenserna. Utan kvinnlig rösträtt hade vi inte haft problemet med de ökande våldtäkterna av det slag som nu är vanligt. Det nu över 90-åriga marxistiska exprimentet med kvinnlig rösträtt bör ses över.

    • Anonym

      Instämmer!

    • Anonym

      Jag är kvinna och jag har aldrig velat ha denna massinvandring. Jag vill inte föras in i denna grupp av dig och ditt sätt att uttrycka dig och jag skulle uppskatta om du nyanserade det till ”att en del/vissa kvinnor vill ha massinvandring”. Det är många kvinnor som skriver på sidor som denna så dra inte oss över en kam.

      • Anonym

        säger detsamma! jag känner mig less på alla dessa ”generaliseringar” om kvinnor och män. vi behöver vara starka tillsammans i dessa tider och inte bjäbba om  irrelevanta saker. Det finns ”avarter” både bland kvinnor och män.
        Tack Gustav för ditt mod!

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

           men genomsnittet av kvinnor skapar ju såklart bilden av gruppen som helhet…  precis som genomsnittet av mellanösternmän skapar bilden av denna grupp som helhet

          och jag har fortfarande aldrig suttit i ett klassrum eller en arbetsplats där fler svenska kvinnor än svenska män sågar mellanösterninvandringen.

          • Anonym

            visserligen…men vi är många som sågar massinvandringen och har lika lite till övers för ”batikhäxor” och multikultivurmare som män 

          • Anonym

            Så just i detta fall vill du att vi ska bli som män?

        • Anonym

          Ja, precis så!

      • Anonym

        Håller med!

    • Anonym

      Alla svenska kvinnor vill inte ha invandring, men här är en som gillar invandrare:

      http://www.realisten.se/2012/08/12/gruppvaldtagen-i-mariannelund-soker-sig-till-gangland-sweden/

      Det är helt klart de absolut dummaste som medverkar i förstörelsen av Sverige. Normala svenska kvinnor föredrar svenskar.

    • Anonym

      Utan kvinnlig rösträtt hade det varit krig i Sverige och du hade varit den första som fallit! Utan kvinnlig rösträtt hade vårt samhälle, våra familjer, varit så vänsterhjärnhalvestyrda att männens potens fått användas som gödsel i trädgårdslandet medan samtliga kvinnor  blev lesbiska.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

         Nej nej nej…   Det är exakt tvärtom som du skrev!
        Men visst jag är för rösträtt – MEN – felet är männens! som blivit för mesiga och överlämnat för många beslut på staten och myndigheterna!
        de flesta kvinnor attraheras dessutom mer av en stark man som vågar vara en ledare på alla plan, utan att varken slå henne eller könskvotera sig 50% i alla ärenden

        • Anonym

          En kvinna blir attraherad när hon får känna sig stark och uppskattad, men stöttad och skyddad när hon själv är svag. Hon blir generellt inte attraherad av en man som ska vara ”ledare på ALLA plan” eller av en man som den som startade denna diskussion sa att kvinnor ”är för dumma för att fatta konsekvenserna”. Det handlar om en växelverkan där kanske vissa traditionellt manliga styrkor oftast, men inte av alla kvinnor, föredras. Återigen: mannens och kvinnans dumheter väger uppvarandra, och tack och lov att du var för kvinnlig rösträtt. Könskvotering i alla ärenden är inte jag heller för.

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

             Du har fel, kvinnor som börjar känna sig starka – blir oftast med tuden mer och mer missnöjda.  Ju mer makt de får desto mer känner de sig orättvist behandlade och ensamma. 

            ”Återigen: mannens och kvinnans dumheter väger uppvarandra”

            detta uttalande håller jag däremot med om! 

            och jag tror på kvinnligt ledarskap i kvunnliga områden – som i köket, över barnaskaran, i storhushållet på ett hotell, i vården osv osv.. 

            alltså jag utgår nu självklart från GENOMSNITTET av kvinnor.. 

            • Anonym

              Kvinnor som känner sig starka—-
              jag håller emd om att de flesta ej vill varra starkast i alla lägen, och det var inte heller vad jag skrev. Men dominerad i alla lägen vill varken en man eller kvinna vara (generellt).

              Det du skriver om köket,barnaskaran e t c är förstås väldigt provocerande men där tycker jag att det är upp till varje hushåll att bestämma hur man vill ha det och generellt sätt brukar kvinnan leda här. Icke generellt finns som alltid motsatta förhållanden. Vid byggande av ett samhälle under frihet bör man underlätta för möjligheten hos varje enskild familj att utforma sina egna levnadssätt.

              • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

                 provocerande för VEM?

                okej, då är vi överens om att kvinnor har behöv att känna att mannen är starkare.

                Och jag höll ju med om att mannen inte ska dominera på ALLA plan,

                Och just det – varje hushåll ska bestämma själva – men det kan de inte om statens utgångspunkt är att ”normer måste brytas”..  Det måste de INTE ALLS DET!

                Lika lite som undantagen måste brytas ned och hindras att vara undantag,

                • Anonym

                  Det kan säkert vara provocerande för många, t e x förstås för de icke reflekterande politiskt korrekta, men också mer vidsynta människor som vill nyansera i debatter.Jag ser gärna kvinnor som ledare inom betydligt fler branscher. Dessutom tycker jag köket är ganska ointressant (visst en kvinna som vill-kör järnet!), men nödvändigt, storhushållsledare-bläh, vårdledare-skulle göras bättre och med mindre utrbränningstendenser av en man (om han vill).

          • Anonym

            Vilken ”dumhet” hos männen uppväger kvinnans ”dumhet” i att ömka för utlänningar och etniska främlingar?

            • Anonym

              Männens benägenhet att döma utan urskillning och att inte ta ansvar för dem i nämnda gruppen som har äkta behov av t e x tillfällig fristad.

              • Anonym

                Vi har inget ”ansvar” emot andra än de vi är befryndade med.

                • Anonym

                  Enligt ditt sätt att tänka kanske. Men visst, största ansvaret tar man förhoppningsvis för dem som är närmast en. Det håller jag med om. Och visst det kan vara så att kvinnor (generellt) har en empati som sträcker sig långt längre än vissa tycker är lämpligt. Troligtvis för att det fyller en funktion evolutionärt.

                • Anonym

                  Kvinnan vill sprida sina gener alltså. Även genom våldtäkt, tydligen. Vi avslutar väl här men det var kul att fäktas lite med dig!

      • Anonym

        Om det varit krig kanske jag varit bland de första som fallit eftersom jag är en riktig man till skillnad från vänsterliberala hens som vänder upp ändan i luften och låter vårt folk förintas.

        • Anonym

          Du hade fallit för din kommentar om kvinnlig rösträtt, inget annat. Men den var kanske bara till för att tända lite eld?

          • Anonym

            Menar du att i ditt krig blir jag avrättat pga av mina åsikter? Då är du i sanning en stalinist. Men visst. Tända eldar är bra för debatten!

            • Anonym

              Ok. Du kan debattera. Självklart ska man inte avrätta folk p g à deras åsikter. Om du med din åsikts drivkraft skulle bygga upp en rörelse för att verkligen ta bort kvinnlig rösträtt skulle dock många både kvinnor och män reagera och bekämpa detta. Och ja det är bra med debatter. Ville se om du tyckte som du skrev för jag hatar att luftdrivna.

              • Anonym

                Jag tycker det jag skrev. Och, nej, jag hatar inte kvinnor, så glöm det argumentet. Jag hatar utlänningar som kommer hit och våldtar och föraktar idioter som inte borde ha rösträtt.

    • Anonym

      Ett tips i all välmening: Ta och besök doktorn; jag tror att det är du som behöver ”ses över”.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

         Kokoos har rätt!  kvinnor är sämre på att kalkylera risker och tänka rationellt. Det är stundens känslor som styr,. Därför är de flesta kvinnor i en demokrati vänster.

        • Anonym

          Generaliseringar är aldrig populära, och det lär du bli varse.

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

             generaliseringar BEHÖVS!  ingen vetenskap hade kunnat gå framåt utan generaliseringar!

            ALLT bygger på generaliseringar!

            Jag lär min son:  ett ägg har EN äggula!  men det FINNS ägg med två äggulor!  men generellt sett så har ägg EN äggula

            pojkar har 2 pungkulor, muslimer äter inte gris, kvinnor är mer ologiska och känslostyrda, och bilar har 4 hjul!

            och undantagen BEKRÄFTAR vad som generellt är sant – just genom att de är undantag!

            jag bryr mej inte ett SKIT om det är ”populärt” eller inte!  

            Saker är som de är ändå!

            • Anonym

              Oj, här var det grinigt med många versaler :-D

              • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

                 visst

              • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

                 och när det gäller ”generaliseringar” så verkar de faktiskt vara populära, om man ser vem av oss som får flest ”gillor” på våra kommentarer :)

        • Anonym

          Tvärtom i många fall! Det är många gånger kvinnan som tänker i förväg, planerar sakligt inför väntande hot eller förhoppningar. Vem planerar maten, julklappsinköpen? Mannen får panik när den första krämpan kommer, när känslor som ensamhet och ledsenhet drabbar dem. Jag skulle vilja säga att mannen och kvinnan kompletterar varandra med styrkor och svagheter. OCH känslor är inte bara av ondo! Känslor är kopplade till intuitionen och därför en livsförlängande resurs hos både kvinnor och män. Att sedan mannen eller kvinnan som står bredvid sin känslosamma partner kan balansera situationen med förnuftet eller genom att tänka rationellt är ju toppen, men den bästa avvägningen blir tillsammans! Oavsett vem som var känslosam först.  Så om det nu är så att kvinnor är mer vänsterbenägna är det för att det behövs.

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

             Du tänker helt fel. Du kommer att förstå med tiden. Har inte tid att skriva en hel bok här, men försök granska världen lite noggrannare. Känslor ska dominera när de gör nytta. Ofta gör de inte det, och då bör den som är pragmatisk vara ledare. I undantagsfall inte.

            • Anonym

              Jag förstår till viss del och håller med till viss del här. Men, menar du då att känslor inte har sin plats i politiken generellt?

        • Anonym

          Uppskattar tillägget du gjort:). Ja kvinnor har medlidande och skäller. För att det behövs. Återigen.

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

            var sak på sin plats. I Sverige gäller: ”allt överallt”  – det är inget framgångsrecept, varken för könsollerna, skolan eller arbetsplatsen,

            • Anonym

              Det håller jag faktiskt med om. Problemet är att denna diskussion startades av en kokosnöt som ville överväga se över kvinnlig rösträtt.

              • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

                okej okej

              • Anonym

                ”Problemet” är massinvandringens konsekvenser. En massinvandring som gjort möjlig pga av kvinnors rösträtt. Vad är det du inte fattar?

                • Anonym

                  Att du vill avskaffa något som berikar Sverige på så många sätt. Och då menar jag den kvinnliga rösträtten. Vill du avskaffa allt för att det möjligen på något sätt underlättat för något annat mindre bra?
                  Avskaffa mat för du kan bli tjock?

                • Anonym

                  Var det sk ”kvinnlig logik” du nu visade?

          • Anonym

            Det ”behövs” i en homogen grupp för att säkerställa gruppens överlevnad.

            • Anonym

              Och vad menar du denna gång?

              • Anonym

                Läs din  Darwin. Det sparar plats här!

                • Anonym

                  Jag frågade inte vad Darwin tyckte, jag undrade exakt vilken homogen grupp du menade i denna fråga, men skit samma. Jag kan behöva läsa lite Darwin.
                  Dock är det där med läsa på ett politiskt knep som eg bara tystar debatten istället för att utveckla den.

      • Anonym

         Fast det är förvånande många kvinnor, som även kallar sig feminister, som enträget försöker förtiga problemet. Dessa människor borde omyndigförklaras.

        • Anonym

          Feministerna har vänt ryggen åt Sverige och svenska kvinnor. Samtliga organisationer, föreningar och förbund arbetar för ”fred, demokrati och jämställdhet” i tredje världen.

          Kvinnoorganisationer

          I vanlig ordning sticker man och skiter på andras bakgårdar när den egna bakgården är överfull.

    • Anonym

      Det du skriver visar att du är en kokosnöt.

      • Anonym

        Vänligen motivera dig sakligt…ditt lilla nypon.    ; )

    • Anonym

      För att det hettade till? Kan du nu utveckla hur du tänkte att den kvinnliga rösträtten skulle se ut?

      • Anonym

        Hur den kvinnliga rösträtten skulle se ut? Den borde inte se ut alls eftersom den borde avskaffas helt.

        Det hettade till för att i en privategoistisk kvasidemokrati så är själva rösträtten viktigast. Alla andra frågor kommer därefter. Eftersom vi har gått på bluffen fortsätter eländet.

        Jag upprepar: Utan kvinnlig rösträtt hade vi inte haft massinvandring och gruppvåldtäkter på löpande band.

        Vi hade varit Europas rikaste land, vi hade haft en försvar och stor vapenexport, vi kanske t o m hade haft ett hangarfartyg och inga jämra genuscertfifierade dagis!

        Sverige hade varit ett tryggt homogent germanskt land.

        • Anonym

          Jaha du tyckte verkligen så. Det är din rättighet att göra det. Jag tycker INTE kvinnlig rösträtt ska avskaffas. Och det tycker jag även om det då är politiskt äckligt korrekt. Jag tycker ändå att det finns andra viktiga frågor också.
          Nu tror jag snart jag reagerat av mig i denna fråga och tänker låta tråden få fortsätta handla om massinvandring/gruppvåldtäkter vilket är en superviktig fråga bland andra.

  • Eufrat

    Som jag brukar påpeka: det är lätt att bli avtrubbad av alla rapporter och siffror. Men att bli våldtagen är bland det värsta någon kan utsättas för. Det ger men för livet och förstör det innersta och vackraste hos en människa. Vi får inte glömma det. Var enda djävla våldtäkt är en katastrof för offret.

  • Anonym

    Äntligen!!! Svenska kvinnor och tjejer får en röst i politiken. Ta nu bara steget fullt ut och kalla dessa attacker för rasism (hatbrott), för det är precis vad de är!

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

      Sant, men det kommer aldrig att ske då SD kommer att belägga SDU med munkavel för det här uttalandet då det inte representerar moderpartiets manifest överhuvud taget!

      • Anonym

        Nä denna nyhet förekommer inte ens på
        den inofficiella SD-sidan Avpixlat (i skrivande stund)
        så det är väl inte helt otroligt att det förhåller sig så.
        Att förrädarna i fiendemedia favoriserar främlingsimporten
        framför kvinnofriden är knappast förvånande, men att
        SD låter internt groll gå före publicerandet av en sådan
        viktig och välskriven artikel är motbjudande. 

  • Anonym

    Bra av SDU att ta i den heta potatisen. En överepresentation på fem gånger gäller samtliga utrikes födda, dvs danskar, finnar, engelsmän osv är inräknade, men hur ser det ut om man tittar på etniciteten?:
    http://www.friatider.se/nya-finland-var-tredje-valdtakt-begas-av-en-invandrare

  • Anonym

    ”Nordafrika och Mellanöstern” – Inte bara arabiska muslimer alltså, utan även kurder, perser, berber, och kristna araber.
    ”utländska sexualförbrytare ska utvisas på livstid” – Det är den politiken som bör föras ut till folket för att vinna deras stöd.
    ”SDU:s invandringspolitik” – Kasselstrand är fylld av självförtroende och med honom som partiledare skulle SD kunna stoppa invandringen. I sitt senaste tal och det i Almedalen har Åkesson radikaliserats i ord och det är säkert pressen från SDU och Kasselstrand som tvingat fram den förändringen.
    Ungdomen är framtiden.

  • Anonym

    Jag tycker mycket om Gustav Kasselstrand.
    Mitt råd är att om SD blir för sionistiskt – gå över till SvP!

    • Anonym

      Kasselstrand är helt klart ett partiledarämne. Han uppvisar inget av den mesiga velighet som är typisk för Åkesson.

    • Anonym

      Jag gillade visserligen inte hans snack
      om ”att somalier kan bli svenskar”. 
      Men jag misstänker att det kan röra
      sig om ett retoriskt knep för att undvika
      att drabbas av en än större ”skitstorm” än han
      redan befinner sig i. Moderpartiet förnekar ju
      trots allt existensen av ett etniskt svenskt folk
      som är värda att bevara…

      • Anonym

        Bättre att de stannar kvar i SD och agerar som en motpol till sionisterna i partiet. SvP är inget alternativ. De har ingen politik.

        • Anonym

          ”SvP är inget alternativ. De har ingen politik.”

          Det var en nyhet…

          • Anonym

            Samma argument som användes 
            mot Sd använder Sdarna nu mot
            SVP. Oh the irony…

        • Anonym

          SVP har en betydligt bättre grund att stå på
          då man kämpar för dom etniska svenskarnas existens
          och självbestämmande. En folkgrupp som SD inte
          ens erkänner existensen av, utan menar att alla
          människor i hela världen kan bli svenskar om man flyttar hit och anammar ”Judeokristna värderingar”.
          Vi svenskar behöver ett parti som slåss för oss och
          ENBART oss. SD’s invandringspolitik löser heller inget
          den skjuter bara fram problemen en med en svensk minoritetsställning i sitt eget hemland några
          decennier. Med dom nuvarande födelsetalen hos
          invandrarpopulationen så kommer svenskarna bli
          en minoritet iallfall även om man ströp all utomeuropeisk invandring idag, det kommer bara
          att ta lite längre tid. Sedan har vi SD och deras
          knytning till CounterJihadrörelsen som enbart
          ser problem med muslimsk invandring (Södertälje någon?)
          och vars egentliga lojalitet ligger till Israel INTE Sverige. Vilket är skälet till att SDU-ordföraden Kasselstrand som skrev debattartikeln ovan, blev uttsatt av ett kuppförsök lett av Ted Ekeroth
          efter att han författat en annan debattartikel
          där han föreslog en tvåstatslösning som lösning på Israel-Palestina konflikten (Återigen Israel är viktigare än Sverige för dagens SD).

          Vill du veta mer om den pro-israeliska
          Counter-Jihad rörelsen så rekommenderas denna
          Video: http://www.youtube.com/watch?v=Ai5aH13bb-M

          En annan sak som är problematisk med SD är deras
          vänskapskorruption där vänner och flickvänner
          till partiledningen ges framträdande poster
          i bland annat kvinnoförbundet.

          Låter det verkligen som SD är ett parti
          som långsiktigt är kapabelt eller ens villigt
          att ta Sverige ur den mångkulturella knipan
          landet befinner sig i? För mig känns det mer som ett
          parti där huvuddelen av företrädarna är rätt nöjd med att sitta och pilla naveln och njuta av det höga rikdagsarvodet. Dessutom talar det mesta för att Kasselstrand och hans kollegor förr eller senare
          kommer att bli helt utmanövrerade ur partiet snarare
          än att de skulle klara av att reformera det i vår riktning. Det skulle han knappast vara den förste nationellt sinnade personen att drabbas av i det partiet.

          • Anonym

            Södertälje och Ronna har jag föreslagit som passande bostadsområde till SDare som ser islam som det enda problemet med det blandade samhället, som försvarar Åkessons röst-raggande bland de kristna irakierna i S-tälje. SD och deras sida Avpixlat har, precis som massmedia, lyckats fylla lyssnare och läsare med de åsikter man önskar ska slå rot.

            Jag håller verkligen med dig om att svenskar behöver ett eget parti. När det partiet kommer in i riksdagen ska det bli väldigt intressant att se om SD välkomnar de nya på samma sätt som de själva blev bemötta.

            • Anonym

              Ja Åkessons flört med Syrianerna/Assyrierna (eller vad fan dom nu kallas) var inget annat än ett svek mot stadens svenskar
              som helt plötsligt inte hade något 
              annat att rösta på än det döende mikropartiet Nationaldemokraterna
              om dom inte ville rösta in ett svenskvänligt (Vilket det nu är tveksamt om SD är) i kommunfullmäktige. Samma befolkningsgrupp som förpestat
              staden och gjort den till en riktig
              rövarkula innehade nu en stor del 
              av platserna på Sd’s kommunlista
              (Vilken förövrigt toppades av SD-kurirens redaktör, kufen, sionisten
              och Moonsektmedlemmen Tommy Hansson)

              Jag ser främst SD som en språngbräda mot riktig nationalism, då alla inte är beredda
              att ta steget direkt till SVP från ”Sjuklövern” utan i regel behöver en mellanstation på vägen dit (Så var det för mig). Så kortsiktigt har SD ett visst värde trots alla dess brister. Men långskitigt så ser jag 
              SD’s politik som mer destruktiv än sjuklöverns. Varför då? Jo därför att den inte löser problemet med
              den stora mängden främlingar på
              svensk mark och att den riskerar
              vagga in människor i en falsk trygghet om att ”nu är det löst”, när man egentligen bara skjuter problemen på framtiden.

              Även om jag gärna ser SVP inröstade via riksdagsval, så 
              är det inte något riksdagsval som kommer att rädda oss. Utan det handlar om ekonomiska orsaker både interna såväl som externa som kommer att slå undan benen
              på det nuvarande systemet. Det är 
              efter det nuvarande systemets fall
              som SVP kommer att fylla en stor roll. 

              • Anonym

                Ja, eftersom samhället beskriver SD som diametralt olikt – extremt –  de övriga partierna kan folk lätt få för sig att det handlar om en verklig opposition, några med en helt annan syn på hur Sverige ska se ut.

                Jag ser dem som en sorts bromsmedicin, några som skulle kunna minska problemen något i detta akuta läge, men inte mycket mer än så.

  • Anonym

    Det är bra att SDU säger till på skarpen. Nu räcker det inte att ”minska” invandringen från ”högriskländer” utan den måste totalstoppas, inte minst som ett led i en politik där svenskarna ska ha tillbaka sitt land. Dessutom bör alla invandrade våldtäktsmän och andra grova brottslingar få sitt medborgarskap upphävt innan de utvisas. Utöver det är det bara en repatrieringspolitik som kan rädda Sverige.

  • Anonym

    Det här är att ta ansvar, vi är många som undrar vad Fredrik Reinfeldt menar när han pratar om att ta ansvar ?
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

    • Anonym

      Totalt landstingsunderskott p.g.a. asylsjukvård:
      En miljard tvåhundratjugosex miljoner kronor. 1 226 000 000 mnkr.

      Du betalar

  • Anonym

    ”Vidare efterlyser SDU hårdare straff och utvisning i de fall där gärningsmannen inte är svensk medborgare.”

    Enligt mig borde även de som har dubbla medborgarskap kunna utvisas.

    • Anonym

      Dubbla medborgarskap? Varför? flera slevar i gröten?..gör om gör bra..Gammal kunskap dissas idag,,det är folk som fått det för bra, som säljer ut Sverige..utan att fråga! För vi är för hjärntvättade..den dumme svensken..fan vad vi förgör oss själva!

    • Anonym

      Jag håller med dig!

    • Anonym

      Och samtidigt dra in det svenska medborgarskapet…

      (Det finns inte lagrum för det i dag men det 
      går att ändra på om man bara vill).

  • Anonym

    Mörkertalet för våldtäkter ligger på 80-90% enligt Niklas Långström, professor i psykiatrisk epidemiologi och chef för Centrum för
    våldsprevention vid Karolinska institutet.

    Affes har nyligen lagt in statistik angående våldtäkter.

    • Anonym

      Om vår käre professor har rätt, bör det bli 60000-70000 våldtäkter per år, i så fall är det en katastrof och et svek mot allt vad jämställdhet och kvinnofrid heter. Redan Birger Jarl införde kvinnofrid på 1200-talet, vilket i så fall raskt raseras av den sittande PK-maffian.

      Affes skrämmande statistik: http://affes.wordpress.com/

      Och varför begränsa invandringen från MENA? Gör det till ett krav för PUT att visa upp sin avskurna pitt! Flodvågen skulle minska rejält!

      • Anonym

        Visst är det ett svek, men Judasmedia har grävt sin egen grav då de så unisont tagit ställning för barbarer, mördare och våldsverkare. 

        ALL invandring skall stoppas, även asylsökande, tills hela invandringshelvetet är uppröjt, kartlagt och alla illegala invandrare skickats ut. Därefter skall svenska folket ta ställning till när verkliga asylsökande möjligen kan beviljas flyktingstatus i Sverige igen. 

  • Anonym

    ”SDU föreslår att invandring från högriskländer ska begränsas”

    Varför inte strypas helt och hållet? Vi bör inte ta in en enda invandrare från dessa områden, och istället börja repatriera de som redan uppehåller sig på svensk mark.

    • Anonym

      Word!

      • Anonym

         hurså?

        • Anonym

          Låt mig förtydliga: Ord och inga visor!

  • Anonym

    DET har jag väntat på, det var på tiden någon sa det – hårdare straff om förbrytaren inte är från Sverige! Måste vara så. Vi är utsatta för ett lågintensivt krig och får inte försvara oss, då är det rimligt att förbrytarna låses in lite extra länge om de är hitresta. Fängelsestandarden borde anpassas för ”vissa” utlänningar också, så det inte kan ses som en rekreationsvistelse att sitta i ett svenskt fängelse.

  • vlad imp

    vågen? snarare en tsunami.
     

  • Anonym

    En fantastisk bra artikel av Sdu. Eftersom riksdags-7-partiet tiger still samt likaså deras media i dags- och kvällspressen innebär ju detta att etablissemanget stödjer massvåldtäktsvågen mot svenska kvinnor till 100 % och säkert applåderar den likaså. Detta bör svensken hålla i åtanke när hon lägger sin röst i kommande val. Etablissemangets kamp mot svensken och Sverige har högsta prioritet och har haft det åtminstone sedan 60-talet då det bestämdes att Olof Palme skulle ersätta Tage Erlander som ledare för SAP.

  • Anonym

    Jättebra initiativ. Han gör det de som kallar sig feminister skulle ha gjort för länge sedan. Hoppas nu detta får genomslag – vilket jag – pessimistisk som jag är – inte vågar hoppas. 

 

Högerextrema både störst och bäst

Ledarblogg. Några funderingar om Medierådets rapport om nätextremism.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Tyska frikårssoldater, här fotograferade spanandes efter kommunister under gatustrider i Berlin 1919. Bildkälla: Tyska förbundsarkivet.

Bokrecension: The Outlaws. Thomas Weber har läst en hårdkokt berättelse om frikårstidens Tyskland.

Fler nyheter
Marc Nozell/CC-BY

Biden: ”Judar” gav oss invandring, feminism och homoäktenskap. Kontroversiellt utspel.


HÅLLER KOLL: Frankrikes president François Hollande skärper nu övervakningen av fransmännens värdetransaktioner. Pengar och guld får inte längre skickas med posten. Foto: Hollandes kampanj/Flickr

Fransmän förbjuds skicka guld och kontanter med posten. Skärpt övervakning mot "penningtvätt".


Foto: A. Synwell

Ungern ändrar grundlag efter EU:s stämningshot. Global seger i flera frågor.


 

Obama kan läsa din e-post. USA kan bläddra i svenska myndigheters mejl.


ONÖDIGT: Kommunala folkomröstningar har hållits på folkets initiativ vid sju tillfällen sedan 2011. I fem av fallen har politikerna struntat i valresultatet. Foto: Dahlstroms/CC-BY

Svenska politiker struntar i lokala folkomröstningar. Kommunala folkinitiativ verkningslösa.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

POLISEN EFTERLYSER. Kan ha varit delaktig i misshandel på  Mäster Samuelsgatan i Stockholm, den 10 mars.

Inlagd 13 jun 2013
Efterlysta av polisen

Läs mer

"Aziz", 22, efterlyst för mordförsök.. Foto:  Polisen

Inlagd 30 maj 2013
Man efterlyst för mordförsök

Läs mer

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Vikingaskepp av mindre modell. Henri Bergius/CC-BY-SA

Ny vikingafärd i Amerika upptäckt. Sannolikt platsen där vikingar träffade på skrälingar.


DUMHET GÅR I ARV: Studien har funnit genetiska markörer för utbildningsnivå genom att studera 100.000 deltagare. Foto: 53416677@N08/CC-BY (flickr)

DN erkänner: Gener avgör din intelligens. Genetiska markörer visar utbildningsnivå.


Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons