Stort kontrajihadmöte i Stockholm

Publicerat den 12 juni 2012 kl 19:52

POLITIK. Den internationella kontrajihadrörelsen samlas i Stockholm den 4 augusti i år för stormöte och demonstration – samma dag som prideparaden. Flera framträdande figurer inom den kontroversiella rörelsen kommer att vara på plats och hålla tal.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Logo: Stop Islamization of Nations (SION)

Logo: Stop Islamization of Nations (SION) ()

– Konferensen förebådar lanseringen av en världsomspännande kontrajihadallians. Frihetskämpar från Europa och Amerika, såväl som från Indien och Israel och andra områden som hotas av jihad kommer slutligen att arbeta tillsammans för att forma ett gemensamt försvar för frihet och mänskliga rättigheter, säger Pamela Geller, en av rörelsens frontfigurer, i ett pressmeddelande.

Representanter deltar också från organisationer som Stop Islamization of Nations (SION), Stop Islamization of America (SIOA), Stop Islamisation of Europe (SIOE), samt English Defence League (EDL).

Bland talarna märks, förutom Pamela Geller, även Robert Spencer från SION och Tommy Robinson från EDL.

Enligt pressmeddelandet har Stockholm valt ut som samlingsplats eftersom staden var skådeplats för Taimour Abdulwhahabs självmordsbombning i december 2010.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/stort-kontrajihad-mote-i-stockholm Bloggar om denna artikel
  • http://profile.yahoo.com/56JNVR2WVTPZVC3TNABINPM5R4 Veronika

    Heltäckande extremt muslimsk slöja borde vara förbjudet i Sverige.
    Förtrycket av kvinnor måste ta slut!

  • http://pulse.yahoo.com/_EC5RCDMJ3HVFCJ2RE7Q723Z5QE eva

    Jag kommer dit.
    Hur kan man inte stå bakom detta?

    • gurra_esk

       Det kan vara så Eva att vi normala svenskar känner en del muslimer och har insett att de inte är ett hot mot oss. Det är fel att tro att alla muslimer är extremister som vill förstöra vårt land
      .

      • Anonym

        Dags att läsa på lite om islam tror jag…. Älskar dårar som går på Taqiyya

  • Grävskopan

    Jag är sannerligen ingen anhängare av islam som ideologi, och har givetvis inget till övers för de islamistiska extremisterna och jihadisterna, men detta tycker jag är bara så bedrövligt. Så många vilseledda människor! Det är som att titta på ett stort passagerarfartyg som har gått på grund, och se människorna hoppa på ett piratskepp för att rädda sig. Jag som själv en gång i tiden gick på niten, ser nu så oerhört tydligt hela mönstret.

    Hjärnorna bakom detta kan jämföras med en person som först sätter eld på ett hus och sedan erbjuder sin hjälp för att släcka branden, mot en liten ersättning förstås. Folk sväljer betet, precis som de tidigare svalde toleransen och ”alla människors lika värde” (= rätten för alla att bo i västvärlden och leva på våra skattepengar om de inte får jobb). De köper detta, eftersom det finns en enorm propaganda-apparat, som först har tvingat på oss en massa oönskvärd invandring från muslimska länder, och som nu förkunnar att islam hotar oss.

    Om de nu har ”kommit på” att islam inte passar här, varför inte börja med att säga stopp för all invandring från muslimska länder, ställa tydliga krav på de muslimer som redan har släppts in, ta bort bidragen (framför allt barnbidragen till muslimer) och skicka tillbaka dem som vägrar att anpassa sig? Helt enkelt därför att de har hela tiden vetat att man inte kan importera hela folkgrupper från helt avvikande kulturer och låta alla leva precis som det behagar dem, på samhällets bekostnad till råga på allt många gånger. Det var ju det som var det genialiska i deras plan. Vi hade inget otalt med muslimer så länge de höll sig hemma. Vi kunde köpa olja av dem och de kunde köpa andra saker från oss. För att få oss med på tåget och hjälpa till i den stora striden mot den islamiska världen, som en liten klick krigshetsande hökar vill få till stånd på grund av egna geopolitiska intressen, så prackade man på oss hundratusentals muslimska ”flyktingar” och uppmanade dem att bete sig så provocerande som möjligt. Varken de eller vi förstod någonting då. Nu har vi dessutom på köpet fått ett antal islamister, som ser sin chans att flytta fram sina positioner även här i Norden.

    Tilla alla er som tänker delta i detta spektakel skulle jag bara vilja skrika: Gå inte på det! Kräv stopp på invandringen, ställ krav muslimer, sluta försörja dem, säg nej till moskeer, men delta inte i hetsmöten! En del av er är förstås insatta i planen, och till er är det lönlöst att vädja. Ni har ju gjort ert val. Men ni andra, ni som inte har fattat vad som pågår, tänk till!  

    • Anonym

       Först trodde jag att det var något jag hade skrivit, men så här bra kan ju inte jag skriva.

      • Grävskopan

        Hehe…
        Om det nu också skulle göra någon praktisk nytta att jag försöker hjälpa andra att tänka lite klarare, precis som jag själv ett antal gånger har fått aha-upplevelser av det några andra har skrivit eller länkat till. Ensam skulle jag aldrig ha kommit på den grymma sannningen, eller ens delar av den. Hela sanningen vet jag givetvis inte nu heller. 

    • Anonym

      Det framförs krav på stopp för invandringen till Sverige varje dag. Att ställa krav på muslimer fungerar inte heller med Sveriges feministiska läggning. Uppförandet av moskéer protesteras det emot och man kan t.o.m. gå in på en sajt och protestera. Jag tror man kommer dit på tycka .nu.

      Allt det du rekommenderar oss att göra är gjort, och det flera gånger om, dock utan resultat. Då återstår tyvärr bara hetsmöten som du kallar dem, fast det är avsedda att bli en lugn och fredlig protest. Hetsen får vänstern, Expos stödtrupper, och muslimerna stå för. Så har det varit hit intills och så kommer det även att vara i fortsättningen.  

      Detta leder dock så småningom till rejäla konfrontatioenr men det får vi ta. Vi skall inte frivilligt ge upp en tum svensk mark och ej hellre, på minsta sätt, ändra på vårt sätt att leva.

      • Grävskopan

        Görs det? Gör t.ex. SD det? Kräver stopp på invandringen? Inte vad jag har sett i alla fall, nu när dom har suttit i riksdagen ett par år och försöker bli ”rumsrena” som en del av partiets representanter så snyggt säger. Jag har mer sett snack om öppen svenskhet kombinerat med anti-islamism. Invandringsstopp kräver man på bloggar och i undergroundmedia, kanske till viss del även bland enstaka SD-medlemmar, om de inte tystas ner, och inom SDU, om det inte har blivit kuppat, men något allmänt krav är det sannerligen inte. Krav på muslimer skulle givetvis fungera om det kombinerades med borttagna bidrag och hot om avvisning. Det har t.o.m. en del vettiga muslimska individer själva föreslagit, men inte blivit tagna på allvar.

        Jag vill dock inte gå in i någon vidare käftslängning med dig, eftersom du tillhör de signaturer här på FT som jag inte riktigt vet var jag har. Antingen är du insatt i planen och med på noterna, och då hjälper ingenting som jag har att komma med, eller så är du inte det, men vill inte ta till dig det jag har påpekat. Mitt syfte är att försöka väcka dem som inte har förstått, men som söker kunskap och vill ha hjälp att förstå världen och det som händer runtomkring oss. Jag kommer så väl ihåg hur förbryllad jag var i början när jag började ställa frågor till mig själv, och hur tacksamt jag tog emot tips från andra. Tyvärr fick jag ibland helt vilseledande råd, och drog även självmant alldeles fel slutsatser ibland, men nu försöker jag undvika att ge dåliga råd till andra, med den kunskap jag har idag.

        • Anonym

          ND gör det…

          • Grävskopan

            Jag tror dock inte att det är det Rauken syftade på, eller har jag missförstått något?

            • Anonym

              Jag svarade Dig på ”Görs det? Gör t.ex. SD det? Kräver stopp på invandringen? ”, det var det hela… Och, vi gör det… SD gör det inte, och SVP är ett pajasparti…

              • Grävskopan

                Så nu vet jag lite mer igen än förut. Du tillhör ND. Rätt uppfattat?

        • Anonym

          En del av det du säger kan jag ställa upp på, men långt ifrån allt.

          Men jag förstår däremot inte varför du ständigt upprepar att vi skall ställa krav? Vi gör ju det. Vi gör det på bloggar, vi gör det genom att rösta nationelltm och det hoppas jag att du också gör. 
          Att responsen från de styrande uteblir, är bara att beklaga. .

          Att vi inte hade något otalt med muslimerna då de höll sig på hemmaplan har inget med nuet att göra, annat än som en ev. förklaring till något högst subjektivt.

          Det är nuet som gäller och där hävdar jag fortfarande, tydligen till mångas förtret, att juden, som det också finns en del att säga om, är att föredra framför muslimen som hela tiden måste matas med bidrag av olika slag. 

          Själv arbetar jag uteslutande för svenskhetens och den nordiska kulturens bevarande. Och naturligtvis för Sverige som ett homogent samhälle. Och jag vill vara glasklart tydlig med att jag inte sympatiserar med varken Judendom eller Islam.

          Däremot tycker jag sämre om den ena än den andra och är därför inte alls beredd att på judarnas bekostnad stryka muslimer medhårs. Det finns det många andra här som är bra på.
          Det är faktiskt länge sedan jag sett så många islamkramare på en gång, vilket jag tyder som ett, hos somliga, beynnande svenskförakt. 

          Tillfället att stödja en antimuslimsk demonstration tar jag gärna.  Även om det bara blir verbalt, då jag av geografiska skäl själv inte kan delta.  

          Vi tycker nog ganska lika när allt kommer omkring – men ser och uttrycker oss på olika sätt.

          • Grävskopan

            Tack för ett uttömmande svar. Jag tror inte att vi kommer så mycket längre med varandra, just nu i alla fall. Vill bara inflika att trots att jag inte har något generellt agg mot varken muslimer som grupp (så länge de håller sig hemma eller om de vore en liten, obetydlig minoritet) eller judar heller för den delen, bara sådär på grund av att de är judar, så ställer jag inte upp på tankemönstret att vi ska välja mellan muslimer och judar. De judar som hjälper till att fylla västvärlden med muslimer är i mina ögon lika förkastliga som de värsta sorterna bland muslimska invandrare, och jag skulle aldrig medvetet liera mig med dem. Däremot finns det ett antal judar som själva har förstått och börjat protestera mot de pågående galenskaperna. En av de mest kända av dem är Finkelstein, som gjorde filmen Defamation, fast honom skulle du i.o.f.s. antagligen kalla för en muslimkramare (med visst fog kanske). Jag tar ingen ställning till konflikten i MÖ, men Finkelsteins ovanliga förmåga till kritik mot den egna folkgruppen i sig är uppfriskande, och antagligen i det långa loppet en bättre strategi än lipjudarnas ständiga självömkan och avfärdande av all kritik, som i det långa loppet kan driva den mest välvilligt inställde till vansinne.

  • Anonym

    I USA har det fungerat bra för sion. Lobbyn låtsas vara amerikaner o låtsas vilja landets bästa. De startar krig och vips så har man skapat konflikter mellan muslimer o USA i flera decennier. I statistiken o diskussionerna så kallar den ena parten den andra för krigsförbrytare o den andra kallar motparten för terrorist. Lobbyn som satt i gång det hela syns inte som huvudbrottsling och kanske t.o.m. sitter i brottsdomstol och ” skippar rättvisa ” . Så funkar världsordningen.

  • Anonym

    Det kommer att bli en spännande dag på alla sätt och vis!

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Jösses vad AVPIXLAT censurerar hårt på sitt kommentarsfält om samma ämne

    • Anonym

      ja du, AVP är SD´s ansikte utåt och de är självklart mycket rädda för att du eller jag ska gå in och rätta alla deras lögner. Rädda för att folk ska få höra vad motparten har att säga.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Undrar hur snabbt kommunisten och svenskhataren Alex var ute med sin ”krönika”

    http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/705596-alex-bengtsson-cirkus-eurabia

    Han kallar mötet där de ska prata om islam kränker mänskliga rättigheter för ”hatmöte”

    Kommunistens inlägg övertygar mig – där vi inte får kommentera

    Alex går sossarnas ärenden för att FÖRSVARA muslimska röster!

    Och kommunisten kan ALDRIG själv någonsin leverera… säg något positivt om islam som ni älskar och höjer till skyarna!

    Men ni klarar ju inte det!

  • Anonym

    Alla invandrare är bra så länge de inte är muslimer, se tex Södertälje och deras stora befolkning av duktiga syrianer, eller nej, nu misstog jag mig….

    • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

      men hörru dom är ju KRISTNA då måste dom ju ha samma moral och etik som oss…. eller hur var det nu :D

      • Anonym

        Inte att förglömma tex zigenare eller snälla kristna etiopier som Ephrem Yohannes. Dom berikar vårt barbariska land för de är inte muslimer.

        Leve mångkulturen, allt är frid och fröjd bara vi slipper Islam. Det begriper ju alla – att det är islam som driver främlingar till att begå personrån tex. Det är därför våra städer dräller av gäng med muslimska fundamentalister i pyjamas, vilka rånar Svenskar på löpande band.

        Hurra för Israel som kommer rädda oss från allt detta, oklart hur, men så är det minsann. Hurra hurra.

        Kontrajihadister måste vara dummare än tåget..

        • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

          just därför dom kallar sej för kontrajihadister och samlas under sions fana 

    • Anonym

      Ja du OG = Original Gangsters känner väl varje södertäljebo till. Syrianer är uteslutande helt kristna. Men som vanligt när man kopplar in religion så måste du veta att kristendomen o andra religioner förbjuder sådant som OG håller på med. Därför kan man inte säga att kristendom = kriminalitet.

      • Anonym

        Det är oväsentligt vilken religion en arab har då beteendet sitter i blodet, inte vilket tempel han går till. 

  • Eufrat

    Okej, vi måste stoppa islam. Men sedan (om det nu går)? Är allt frid och fröjd då? Man kan lätt få intrycket att många tror det. 

    Men då har vi att ta itu med det som under lång tid undergrävt hela Europas identitet och själ, och möjliggjorde hela massinvandringspolitiken: Vi har kommersialismen, individualismen, liberalismen/socialismen, materialismen etc. Islamiseringen är ett symptom på vår egen svaghet, inte sjukdomen i sig.

    Så – låt oss inte stirra oss blinda på bara islam, även om jag misstänker att vissa krafter vill just det…

    • Anonym

      En sak i taget min bäste vän. Just nu måste även du vara kapabel att se Islam som den största faran i modern tid.

      Islam blir inte ett dyft mer tillmötesgående mot oss västerlänningar bara för att vi rackar ner på judarna. Debatter som den här splittrar och gör oss i själva verket svaga.
      Enade vi stå men söndrade vi falla. Ett mycket passande ordspråk för den här debatten.

      • Eufrat

        Ja, en sak i taget, min bäste herre! ;)

        Vi behöver långsiktighet och större perspektiv för att överleva som folk, OCH akutvård. Men den som tror att islamiseringen är vårt enda problem har gått i en fälla. (och jag har inte nämnt något om judar)

        • Anonym

          Då får jag ödmjukt be om ett förtydligande, tack.

          • Eufrat

            För all del: låt inte den rättmätiga kampen mot islamiseringen fördunkla medvetenheten om allt det där andra som hotar oss, inifrån.
            Metaforiskt: om vi skickar alla soldater till den ena fronten kommer vi att bli anfallna i ryggen på den andra och då förlorar vi likförbannat.

            Här några kloka artiklar i ämnet:
            http://solguru.motpol.nu/?p=1618
            http://solguru.motpol.nu/?p=54

            • Anonym

              De största hoten mot oss är medlemmar i vår egen folkgrupp. Inte judar, negrer, araber eller andra. Det är vita landsförrädiska svenskar som är det största problemet.

              • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

                många judar låtsas vara som oss… 

              • http://sqworl.com/gscvmo → Klicka här ←

                Precis så.

              • Anonym

                Och varför blir vita antivita? Pga PK-hjärntvätt, eller hur?

                Och vilka står för denna: Vilka äger majoriteten av media, vilka skapade kulturmarxismen vars normer nu är PK?

      • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

        kommer aldrig att ena mig med judar.. det är ungefär som att armenier skulle ena sig med turkar. turkarna försökte utrota armenierna och judarna försöker utrota oss. sen att deras massinvandringsplan blev en backfire tack vare att deras fiender muslimerna kom hit kan jag tyvärr bara glädjas till hälften av för muslimerna är det mest akuta hotet tätt följt av judarna

    • Anonym

      Skriver också under på detta. Jag ser det dock som att vi gett bort vår makt till staten. Om de inte hade haft redskapen att genomföra sin politik så hade vi aldrig varit i den här situationen.
      Därför bör vi satsa på en mer begränsad form av styrning.
      Gärna republik lik USA vid förra sekelskiftet.
      Några små ändringar kan man givetvis få in. Allmän sjukvård vore ju väldigt lämpligt. Men oavsett vad vi beslutar så måste det gälla för framtiden.
      Allt politiker gör växer bara statsapparaten och minskar vår frihet. Deras fokus skall inte vara att omfördela rikedom utan att se till att skydda vår liv, tillgångar och möjligheter.

    • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

      nej sionisterna är orsaken till vad som hänt med våran värld som tex Madame lerner Spectre och paideia som har statligt stöd för att utrota alla nationer och folk som inte är judar i europa. om du inte tror mig så sök på paideia så får du fram svaret

  • Anonym

    Det här artikeln rör verkligen upp ett helt hav i ett vattenglas.

    Jag förstår inte varför alla vill slita i judarna i stycken?  Det är ju de främsta hat- objektet för Malmös muslimer. 

    Muslimer som kräver kommunala bidrag till sina inrättningar och moskéer varhelst de slår ner sina bopålar, utan att själva bidra nämnvärt till den offentliga sektorn.
    Ve dem som har invändningar därom. Det har många av oss, genom DO, bittert fått erfara.
    Islam och muslimer är just nu den största faran vi står inför, med sharialagar som sakta smyger sig på. Inte judarna! 
    Man får faktiskt ta en sak i taget.

    Jag tror vi alla skall vara glada för att det är kontrajihadrörelsen som demonstrerar och inte det muslimska brödraskapet.
    kontrajihad kan vara den rörelse som slutligen sätter stopp för Islams framfart. Själva duger vi inte mycket till när det gäller den saken. 

    Jag är också helt övertygad om att judarna i sina synagogor inte hat-predikar mot allt det som Väst står för och därmed Sverige.

    Hellre en synagoga än en moské!

    • Anonym

      ”kontrajihad kan vara den rörelse som slutligen sätter stopp för Islams framfart. Själva duger vi inte mycket till när det gäller den saken.”

      Och vad bygger du detta på? Sen är denna rörelse beroende av att folk stödjer den, precis som allt andra. Det är aldrig en organisation i sig som löser något, det är dess medlemmar. Så att folk inte skulle duga något till är ju ett ganska bizarrt påstående.

      Vi behöver inte köpa deras neokonservativa, israel-first skit, vilket är den egentliga poängen med ”kontrajihadismen” (islam motståndet är tillägg) för att vara emot Islam eller bekämpa Islam. Den som hävdar annat ljuger.

      • Anonym

        Den här orimliga invandringen har pågått i över 40 års tid utan att något vettigt kommit ut från den, trots allt det missnöje den för med sig. 

        Alla har gnällt men ändå röstat med baken – det är vad jag syftar med mitt: Själva duger vi inte mycket till ….
        Bara ett svagt system tillåter något så skumt och dumt som den här typen av invandring..

        När man vet att flera förorter är rena kopior av Rosengård och man vet vad det är för folk som bor där, och inte är det judar som står för bråket, då finns all anledninga att dra öronen åt sig..

        Vidare behöver vi inte köpa varken det ena eller andra. Kan du bevisa att din misstankar är väl grundade är jag villig att revidera min uppfattning. . 

        Vad vi skall göra är att handla som ett folk och visa vad skåpet skall stå. .

        Vidare är jag väldigt nyfiken på vad du vet, och inte vet,  om kontrajihad. Själv vet jag egentligen ingenting annat än det jag läst och det är inte mycket. Och vad är det som säger att där vimlar av judar? 

        Alla som har samma målsättning som jag, nämligen att sträva efter det homogena samhället,  stöder  jag  gärna. Och i det samhället finns ingen plats för Islam.

        • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

          http://www.youtube.com/watch?v=k2Vq_e2Z1ug svaret på varför vi har vår massinvandring

        • Anonym

          Som jag sa innan: Många framträdande kontrajihadister är judar (geller, horowitz, ”yeor”) man pratar väldigt mycket om judar och israel och konstant försöker sammanblanda dessa med anti-islam (man ”måste” vara för israel för att vara emot islam hävdar dom) man liknar väldigt gärna motståndare vid nazister, man förlitar sig främst på det israeliska propgandaorganet MEMRI osv.. Kontrajihadismen är väldigt judisk.

          Ja, vi skall handla som ett folk och visa var skåpet skall stå. Till det behöver vi inte neokonservatismen.

    • Anonym

      Varför inte.. varken moskéer eller synagogor!

      Problemet med simpelt Islamhat blir att dess motpol (judar är inte Så olika araber ändå) blir per automatik attraktiv, utan att för den delen en ”hat allians” är produktivt för svenskarnas fortlevnad.

      • Anonym

        I moskéer hatpredikar man mot västerlänningarna ”de galna hundarna” - en mycket god orsak till varför moskéerna isf skall åka väck först.

        Jämförelsen mellan moskéer och synagogor blir inte helt relevant när man vet vad moskéerna används till.

        • Anonym

          Ja, egentligen är de stora etniska främlingars inflytande och inströmning som är det mest farliga för folket, inte det som sägs i en moské.

          Som sådant ser jag religiösa frågor som mindre viktiga, inte irreleventa dock, förstås. Och det är skönt att se att du likt många andra istället inte skriker av rädsla för att man föreslår aktion mot samtliga främmande, skadliga element, även det heligaste av dem heliga – judar.

          Men hur som helst, jag kan rekommendera att du tittar igenom Talmud, särskilt sanhedrin 57, inte litet hat mot gojim där inte. Sök även citat av judiska ledare bland annat hur de betraktar ickejudar. Eller bara se på YT hur judar i Israel behandlar ickejudar. Det är allt annat än en dans på rosor man får höra från både muslim som jude, de är båda avsevärda hot för svenskar i Sverige.

    • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv
    • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv
    • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv
  • Anonym

    @ Stratiotes Iesous Christos
    Du är nog den siste som bör prata om andras konstiga tro… :-)

    • Anonym

      Varför det?

  • Anonym

    Något måste ha gått fel. Först bekämpar de utvalda, folk som är kritiska till allt för stor invandring av muslimer. Nu håller de ett stort möte i Stockholm mot Islamiseringen av Europa och USA.

    • http://biblebelievers.com/come_to_jesus.html Stratiotes Iesous Christos

      Du menar att dessa egentligen är kryptokommunister likt dig själv?

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    Snarare ProIsraelrörelse!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003477398349 Daniel Rudolph

  • Anonym

    Åååh. Låt oss svenska goyims gå med i det utvalda folkets organisationer, och kämpa för det utvalda folket!

  • Anonym

    Det är så tydligt att sionismen ligger bakom dessa naziorganisationer. Den ena organisationen heter just sion och SDL-isak har själv sagt att EDL och de övriga organisationerna är uttalat sionistiska.

    Jag har en konkret fråga. Hur många sionistiska/israelska agenter har vi på svensk, nordisk och Europeisk mark ? Följdfrågan är: vad har de nu för planer för Europa? Precis som i syrien, irak och Libanon så har de verktyg och agenter till att skapa inbördeskrig. Det gäller att vara vaken.

    • http://biblebelievers.com/come_to_jesus.html Stratiotes Iesous Christos

      En mer intressant fråga är hur många terrorister likt dig själv som krälar omkring här. Betydligt större bas än dessa ”sionister” garanterat. Hur mångta är ni terrorister nu? 1 miljon eller har ni stigit över 1 miljon ännu, var ett tag sen jag räknade på er men statsbilden är ju helt förändrar man ser ju er som har syskon och kusiner som föräldrar överallt numera?

      • Anonym

        Jasså? Är jag terrorist? Hur är din definition på terrorister? Jag är totalt antikrigsförespråkare. Visste inte att du tycker att detta är terror.

        • Anonym

          Dina ”bröder” och ”systrar” som spränger sig själva för muhammad, kritiserar du inte, endast sionismen hit och sionismen dit, Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta ut flisan ur din broders öga.

          • Anonym

            Du kan lätt se min kommentarshistorik. Jag kritiserar absolut alla som använder våld och mördar civila. Det enda tillåtna våldet är våld mot ockuperande och attackerande militär. Detta gäller alla oavsett religion.

      • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

        du har ungefär lika mycket att säga till om som Ali här.
        sist jag kollade så tillhörde syrianer inte det SVENSKA folket

  • Anonym

    Mycket bra. Undrar hur de förnekande PK kommer att rapportera om detta?

    • Anonym

      Vi kommer att få se på statlig TV att nynazister har kommit till stan.

  • Anonym

    Äntligen några som tar islam på allvar, härligt.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=687023217 Isak Nygren

    SDL är arrangörer, men det är även dessa organisationer samt alla DL:s i Europa som hjälper till i planeringen. Att det blev Stockholm var inte enbart pga terroristen (som var först idag jag såg det argumentet), utan att det är lättare att planera en demo i Stockholm än i Malmö.

  • Anonym

    Tror att man skall vara mycket misstänksam mot denna antijihadrörelse.  Den kan mycket väl vara orkestread av sionister.  Det är enligt min mening sionister/kulturmarxister som ligger bakom islamisternas framgångar i Europa.

    • Anonym

      Så sionisterna ligger både bakom islamismens framfart i Europa och framväxten av en global antiislamistisk rörelse som vill stoppa denna framfart?

      • Anonym

         Ja ett av sionisterna egna motton är ju ”Det bästa sättet att hantera en opposition är att ha kontroll över den.”

        Varför tror du judar/sionister har infiltrerat SD tex? Eller andra ”rumsrena” invandringskritiska partier runtom i Europa för den delen.

        • Anonym

           Divide and conquer strategi. Söndra och härska. Få frustrerade européer att rikta sin aggression mot muslimerna och islam istället, samtidigt som folkmordet mot oss fortsätter att bedrivas.

          Tragiskt nog är det många som går på det. För att inte nämna alla typiska avpixlat-läsare. Avpixlat som bara ”råkar” ägas av juden Kent Ekeroth med.  :P

          • http://biblebelievers.com/come_to_jesus.html Stratiotes Iesous Christos

            Du menar precis som du gör nu? Hade jag varit involverad i den här striden så hade jag markerat dig som en infiltratör, luktar muslim om ditt resonemang för den som tjänar på dina hjärnspöken är just muslimerna.

            För det går ju absolut inte att ha en massa olika organisationer, det är mycket märkligt att just du är och hackar och sår tvivel mot alla som faktiskt gör mer än bara snackar på nätet, det är inte första gången du är ute utan några som helst källor och påstår att det är samma sorts judar bakom  judisk nationalism och judisk globalism, du är väl en av nollorna som tror att Robert Spencer är jude ”för att han ser ut som en” och att han jobbar för ”ZOG”?

            Det är väldigt vanligt här att man påstår att alla judar har samma mål vilket är rent nys, med den argumentationen så har du samma mål som Reinfeldt och det förklarar varför du är och hugger på alla som faktiskt gör något. Ulven syns under din fåraklädsel du får nog ta och rätta till fåraklädseln.

            • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

              och syrianer har inget med våran VITA kamp att göra

            • Anonym

              Ja precis. Alla som inte älskar ”kontrajihadismen” är självklart islamister. Eller nazister. Eller islamistnazister. 

              …Precis som alla som inte älskar mulitkulti är hemska främlingsfientliga rasister…

        • Anonym

          -Kanske pga att de är vettiga och inser faran?
          Och kanske pga att de anser att ju fler vi är desto bättre och starkare blir vi!!

          Om vi vill göra någon förändring förståss…

          • Anonym

             Jo tjena. Pink rabbits må se ut som white rabbits men de har ingen lojalitet för oss.

    • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

      kan mycket väl? tror du att det är en slump att en av organisationerna heter sion?

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Judarna? Tänkte ni på SION logon? Ta reda på vad den står för innan ni öppnar käften, Den står inte för ZION.

    • Anonym

      På svenska heter det Sion.
      Men nej, att en del tänker på judar beror nog på att många framträdande kontrajihadister är judar, (geller, horowitz, ”yeor”) att man gärna pratar om judar och israel och konstant försöker sammanblanda dessa med anti-islam (man ”måste” vara för israel för att vara emot islam hävdar dom) att man alltid liknar motståndare vid nazister, att man förlitar sig mycket på det israeliska propgandaorganet MEMRI osv.. Man måste vara ganska blind för att inte se det judiska i alltihop.

      Att de sen även väljer ”Sion” som förkortning på organisationen är lustigt eftersom det är så träffande.

      • Anonym

        Det må vara hänt att Pamela Geller, David Horowitz och Bat Ye’or är judar och att bl.a. Barbara Spectre också är jude, men jag ser inte vad de skulle ha för åsiktsmässig koppling. De första tre är starkt kritiska mot islams framfart i världen medan den sistnämnda och hennes åsiktsfränder arbetar idogt för att göra Europa mångkulturellt (vilket är en eufemism för muslimskt).

        Att bara konstatera att båda sidorna har framträdande judar räcker inte på långa vägar som förklaring till att de skulle dela någon slags åsiktsgemenskap. Och jag tror inte att du kommer att kunna ge någon förklaring, helt enkelt eftersom jag inte tror att judarna är en monolit där alla tycker och tänker likadant.

        Det finns helt klart judar som är rädda för ett någorlunda monokulturellt Europa, och därför arbetar för att förvandla kontinenten till en mångkultur. De kan säkert också tro att en sådan utveckling är gynnsam för den judiska gruppen generellt. De kanske t.o.m. tycker att det är värt att offra några enskilda judar under islams stövel för att uppnå detta högre mål. Barbara Spectre är helt klart en sådan.

        Men de judar som hamnar i kläm, och bl.a. råkar ut för muslimernas djupt rotade antisemitism tror jag inte alls ställer upp på hennes vrickade åsikter. För dem blir det istället uppenbart att islam måste motarbetas med kraft för att de skall få leva sitt liv i fred från människor som helst av allt skulle se dem utrotade.

        Judar är precis som alla andra folkgrupper knappast någon åsiktsmonolit.

        • Anonym

          Och alla muslimer är inte terrorister, alla utomeuropeiska invandrare är inte kriminella etc.

          Det handlar som vanligt om ÖVERREPRESENTATION. Det finns ingen grupp där alla är likadana nej (inklusive muslimer..) men inom nästan alla grupper är ett visst beteende mer eller mindre utbrett, du kan kalla det kultur. Och judar är en sådan grupp.

        • Anonym

          Den åsiktsmässiga kopplingen är att ingen av dem vill deportera främlingarna (muslimerna) från Europa. De arbetar för exakt samma sak. Informationen om vad dessa kontra-jihad figurer egentligen vill är ganska luddig och många hemsidor är inte uppdaterade på åratal, men på t.ex EDL:s hemsida så står det bokstavligen att de erkänner begreppet ”brittiska muslimer” och vill inte deportera någon utan bara bekämpa ”extremism.”

          Det vill Spectre också, faktum är att en sekularisering (förstörelse) av kristendom, islam och andra starka genuina kulturella och religiösa traditioner är en förutsättning för att genomföra hennes äckliga multi-kultiplan. Multikulti handlar just om att ersätta allting genuin t med en blask-version av det, en yta. Man reducerar kulturen till maträtter och folkdräkter och flaggviftande, man reducerar religionen till något man kan använda vid högtider, samlingslokal och identitetsmarkör. Dessa saker blir inget annat än ytliga attribut, människor vill gifta sig i kyrkan men inte tro på Gud eller följa religionens påbud.

          Samtliga dessa människor vill skapa en sådan äcklig värld, där inga genuina kulturer och religion finns utom deras globala konsumtionskultur.

      • Bengt-T Karlsson

        Jaha och???
        Judarna skulle inte ha en chans att påverka vare sig Europa eller Sverige om inte de folkvalda såg en poäng där.
        Om det nu finns judar som ser faran med muslimerna,eller eufemistiskt ”islam” så är det bara att tacka och ta emot.
        Judarna är max 20 miljoner.Muhammedanerna är minst två miljarder.Är judarna med oss mot dem så räkna in ett antal duktigt tränade ”antijihad”.

        • Anonym

          Antal är inte lika viktigt som inflytande. Judar inte bara ”påverkar” Europa, de styr i praktiken Europa.
          Kulturmarxismens normer, idag känd som politisk korrekthet, är påhittade av 100% judar. Judar äger majoriteten av media osv. Det är judar som styr vad du skall få höra, se och läsa.

  • Anonym

    Geller,Spencer,Robinson m.fl. låter intressant men undrar om Freddan kommer att ge dem inresetillstånd.Skulle inte förvåna om man skyller på säkerhetsrisker,rasism etc.

  • Anonym

    Några tips för de som blir evigt förolämpade av kritik mot judar och ett ickefanatiskt hat mot Islam.

    Det Går att vara mot Sharialagar, jihad och Islamism utan att stödja neokonservativa i deras korståg ”mot Islam” (och lättförtjänt kapitalisering på krig). Man behöver inte associera sig till kontrajihadismen som har ett tungt bagage och otydligheter/dubbelspel gällande frågor såsom etnicitet m.m.

    Det Går att vara antisionist (sionism är imperialism, inte nationalism) och för en judisk nation som inte beger sig ut på expansionism. Man kan kritisera judar och deras kultur utan att vara antisemit och till och med inse att judar är bland de etniska främlingar som rent statistiskt ihärdigast arbetar för mångkultur i andra folks nationer.

    Svensk nationalism är svensk, inte judisk, arabisk, ”judeo-kristen”, islamisk, ateistisk och djävulens faster.

    Och sist men inte minst, är det så svårt att kritisera det etniska utbytet istället för att jämnt kringgå frågan pga feghet och reducera det till ett halvhjärtligt klagomål om Islam och muslimska badtider.

    (Inväntar nazzzizt anklagelserna)

  • Mahound

    Har de valt datumet så att de alla kan gå på Pride efteråt eller?

  • Anonym

    Återigen får många av FT-s läsare utlopp för sin antisemistism. Så fort juuuudarna är inblandade åker skygglapparna på och islams kritiker förkastas. Det är naturligtvis JUUUUDARNA som hotar vår frihet i Sverige genom att förkasta religions- och yttrandefriheten. JUUUUDARNA är tydligen indoktrinerade i en sjuk kvinnosyn och kallar våra svenska tjejer för svennehoror och mördar sina egna döttrar i en utbredd skamkultur. Likaså är det väl JUUUDARNA som rånar och misshandlar icke-judar på våra gator och torg?

    Ursäkta mig men varken människor med judisk tro eller judendomen som sådan är något hot mot oss i Sverige eller västerlandet. Islam med sin kvinnosyn, människosyn och moralsyn är det stora hotet.  

    • Anonym

      Judarna lägger väl inte direkt två fingrar i kors för att det inte ska hända oss goyer nåt.

      Ta du och Googla lite på Illuminati så får du se.

    • Anonym

      jag är öppen för sanningen, fördomar utan förankring är fortfarande fördomar. så kan ni Peter förklara denna intervju om ni vore snäll? jag är lite för dum för att förstå, du vet vad jag menar.
      http://www.youtube.com/watch?v=e3mpZDZBTns 

      nej där har du rätt, varken judisk tro eller islamisk tro är något hot mot Sverige. det är våra karriärspolitiker som är ett hot emot Sverige. 

      • Anonym

        Det skulle vara intressant om ni kunde förklara den påstått ”judiska åsiktsgemenskapen” mellan henne och t.ex. Bat Ye’or. Ja, båda är judar, men jag ser inga delade åsikter mellan dem, snarare verkar de stå för rakt motsatta åsikter.

        Bat Ye’or varnar för ett framtida Eurabia, medan Barbara Spectre önskar sig just detta Eurabia genom muslimsk massinvandring. Men ändå så menar ni att de skulle vara allierade på något sätt, bara för att de är judar? Give me a break.

        • Anonym

          vad säger du init om denna artikel? tack på förhand. önskar du kunde förklara denna artikel närmare, du verkar väldigt kunnig nämligen.

          http://expo.se/2012/sd-politiker-judar-styr-partiet_5049.html

          • Anonym

            Tja, vad finns det att förklara? En Sverigedemokrat lämnar partiet för att hon anser att det infiltrerats av judar och därför inte längre har en pro-svensk agenda.

            Det har hon all rätt att tycka, precis som jag har all rätt att tycka att jag behöver betydligt mer belägg för att SD har en antisvensk agenda än så. Hittills har jag inte sett något sådant belägg alls. Att det finns judar i partiet betyder inte att partiet är antisvenskt.

        • Anonym

           kom just på att du är jude. snacka om partiskhet.

          • Anonym

            Man kan inte annat än skratta åt din kommentar. Så förutsägbart, att dra slutsatsen att man är jude bara för att man inte avskyr judar, eller t.o.m. bara ifrågasätter att alla judar i kraft av sin judiskhet skulle tycka och tänka på samma sätt.

            Det är rätt komiskt att debattera med sådana som du, som ser ”judisk ondska” bakom varje buske, nästan som Centrum mot Rasism, som ser ”rasism” bakom varje buske.

    • Anonym

      Gud hjälpe oss alla! Du vet alltså inte att mångkulturaliseringen i Europa drivs av judar? De har en klart ledande roll i multikulturaliseringen och de anser det vara deras skyldighet och livsuppgift att öka invandringen av muslimer i Europa. De anser det nödvändigt för Europas överlevnad. Detta är ingenting de håller hemligt, tyst om eller döljer – tvärt om. Det är även många inflytelserika judar som uttalat sig i svenska medier om att mångkulturaliseringen via muslimer är nödvändig. Det är inte bara islam vi har att deala med.

      Ett nyligen startat parlament, vilket invigdes helt i tysthet av Catharine Ashton:  http://www.eju.org/

      Notera ”we are one people”, och ställ dig sedan frågan varför de driver ut alla invandrare ur Israel. Det är dessutom länge sedan FN stämplade Israel som dels rasistiskt, och dels som terroristiskt.

      Läs på, du kommer att bli synnerligen förvånad över vad som uppdagas.

      • Anonym

        Med din logik så innebär det att muslimerna är judarnas vapen. Så vad hjälper det då om judarna försvinner?

        • Anonym

          Det är inte min logik, det är faktiskt deras. Finns hur mycket fakta som helst att ta del av, så sätt dig in i det hela och förundras.

    • Anonym

      Det är alltså MUSLIIIIIMER som rånar, våldtar och misshandlar Svenskar på våra gator och torg? Utan dessa MUSLIIIIMER så vore allt frid och fröjd, precis som i säg Södertälje.

      Klart det inte är islam som driver de till att göra sånt - islam driver folk till att försöka islamisera samhället, kräva särlagstiftning, begå terrorbrott och dylikt.. Men att springa runt och mucka gräl på stan, våldta (bortsett frun) och råna? Nej.

      Hade det varit Islam som inspirerade sådant hade ju fundamentalisterna varit värst – Men när var senaste gången en typ i pyjamas med helskägg sprang runt på stan och gjorde sådant?

      ALLA dessa problem, vare sig det är brottslighet eller islamisering, beror på att vi har ett mångentiskt samhällssystem istället för ett Svenskt Sverige. Där börjar och slutar det.

      • Anonym

        Utan dessa MUSLIIIIMER så vore allt frid och fröjd, precis som i säg Södertälje.

        Även om de som orsakar problemen i Slöddertälje inte är muslimer så har de en kultur som till stor del influerats av islam och arabiska stamkulturer, vilket troligtvis är en viktig anledning till problemen.

        Jag är t.ex. ganska säker på att problemen hade varit väldigt mycket mindre om invandrarpopulationen i Södertälje istället hade varit t.ex. kinesisk eller japansk. Dessa länder är inte präglade av primitiv arabisk ökenkultur eller islam, och sitter därför inte fast i medeltiden.

        • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

          Så att allt är bra, om man bara kunde välja, vilken nation/etnicitet skulle få ockupera Sverige?

        • Anonym

          De är inte alls ”influerade av islam”, de är araber helt enkelt. Etnicitet kommer först, sen kultur. Kultur är bara de normer, beteenden osv som råder hos ett folk, de skapar inga folk. Snarare skapar folk, om de har ett val, kultur efter sin etniska/rasliga natur. Och deras natur rimmar illa med våran.

          Problemen hade också varit väldigt mycket mindre ifall Södertälje vore Svenskt. Om Sverige i stort varit Svenskt. Fast det får man kanske inte begära?

    • Anonym

      Läs boken ”Revolution from Above”, skriven av Kerry Bolton. Mycket intressant.

  • Anonym

    Det än nog inget sammanträffande att Israels flagga råkar vara ledande, center, i deras propgandaffisch heller.

    http://www.facebook.com/pages/SION-Stop-Islamization-of-Nations/150974048350848#!/photo.php?fbid=199887706792815&set=a.199887506792835.43361.150974048350848&type=1&theater

  • Anonym

    Divide and conquer.. 

    • Anonym

       hahaha lite obvious xD  SION = Stop Islamization of Nations

      • Anonym

        Ja ”lite obvious” det är väl bara naiva männsikor som du som ser det så. Om jag nu hade haft en sionistisk organisation, inte hade jag döpt den till SION! Du är ju bara rolig, gå tillbaks och sätt dig i sandlådan.

    • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

      Precis, tyvärr.

  • Anonym

    Ojojoj, det här kommer att bli en riktig cirkus. På samma dag som Pride dessutom. Jag väntar bara på den mediala bestörtningskören som säkert kommer att börja tjuta vilken minut som helst.

    • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

      Rent taktiskt är det egentligen ganska smart. Det lär bli ordentligt med medial bevakning eftersom det ”krockar”.

      En annan aspekt är ju att muslimer inte är de som hörs mest när det gäller att ta ställning för homosexualitet. Vi lär aldrig få se en gayparad i invandrartäta bostadsområden, lika lite som vi ser gayparader i muslimska länder. Genom att förlägga det här till Pride så ställs saker på sin spets och fångar in strålkastarljus åtminstone, oavsett om man är för, emot eller står på en helt annan planhalva.

      • Anonym

        Dessutom måste ju vänsterpatrasket välja om de skall gå på pride eller om de skall stå och tuta i vuvuzelor vid counter-jihad-mötet. Det kan bli klurigt för de små liven.

  • Fritte

    ‘The usual suspects’ kommenterar med illa dold vrede över att jihadister möter motstånd. Varför då? Kanske för att ‘min fiendes fiende är min vän’? Vilken sorglustig samling, tråkigt att Fria Tider fått en sådan svans. Man offrar glatt Sverige bara ‘det utvalda folket’ får på moppo, det är det viktigaste.

    • Anonym

      Nu misstar du dig, FT tar avstånd från neocons och sionism, det är ni som är svansen som ska kapas.

      • Fritte

        Tar FT avstånd från sionism, dvs vill inte att Israel skall få finnas till som judarnas hemort på jorden? Det visste jag inte! Undrar om det stämmer.
        Jaså, du vill kapa svansar. Varför är jag inte förvånad? Och vilka är ni som du adresserar?

      • Fritte

         De enda som ägnar sig åt att kapa svansar är semiter av båda slagen. Är du inte den ena sorten så är du väl den andra?

    • Anonym

      Det är ju tvärtom. Ni offrar glatt Sverige och Svenskar, och nästan allt politiskt vett, bara muslimer får på moppo.

      En grupp kontrajihadismen klandrar för i praktiken allt som är fel i samhället, om inte hela världen: Det mångetniska samhället är minnsan jättebra, bara vi slapp muslimer. Det är därför Södertälje tex är ett sånt paradis…

      • Fritte

        Du menar alltså på fullt allvar att om man stödjer kontrajihadrörelsen, dvs är motståndare till kalifat, islamisering och allehanda obskyra mulimska chatteringar, så är man därmed för ett mångetniskt Sverige? Är du alldeles från vettet?

        • Anonym

          Kan man inte kalla sig anti-Islamism/anti-sharia, för bara namnet counter-jihadist säger ju allt, kontra jihad, kontra med vad exakt, ett korståg?

          Det är i alla fall vad Breivik uppfattade det som (Breivik jämförelser är dumma generellt, men det är viktigt i denna fråga). Breivik måste vara faran man måste inse, han hade likt många ett djupt hat för Islam och en total ignorans gentemot etnicitet, feminism sexualrelativism m.m. Han föddes eller lär i alla fall ha inspirerats väldigt mycket av allt tunnelseende Islamhat som finns. Såklart är Islam ett problem i västvärlden men det majoriteten och tongivande kontrajihadister gör är att absolutisera Islam till det enda möjliga problemet!

      • Anonym

        Kontrajihadrörelsen motsätter sig islam, det är det enda generella ställningstagande som jag har sett. De ställningstaganden som du anklagar dem för (t.ex. att ”glatt offra Sverige och svenskar”) är inget jag har hört talas om från rörelsens sida.

        Däremot vet jag att mer radikala nationalister gärna anklagar SD för detta, något jag inte orkar debattera mer än att konstatera att jag inte sett sådana ställningstaganden från det hållet heller. Vad det egentligen handlar om är ju att ni vill slänga ut alla med icke-nordiskt ursprung, men eftersom SD inte vill det så anser ni att det är ekvivalent med att ”glatt offra Sverige och svenskar”.

        Huvudpoängen är hur som helst att CJ-rörelsen inte är ekvivalent med SD, även om det finns många gemensamma beröringspunkter. SD har t.ex. ett betydligt mer omfattande politiskt program än CJ, som endast har motståndet mot islam som sin hjärtefråga, och ingenting annat.

        • Anonym

          Nej. ”Kontrajihadismen” är en hel ideologi, i praktiken neokonservatism kryddat med motstånd mot islam och inte alls enbart ett ställningstagande mot Islam. Låt inte namnet lura dig.

          PS.
          ”ni vill slänga ut alla med icke-nordiskt ursprung, men eftersom SD inte vill det så anser ni att det är ekvivalent med att ”glatt offra Sverige och svenskar”.

          Det är ekvivalent. Svenskar är ett folk, inte en kultur.

  • Karl

    SION?

    Är de alvarliga?
    Dessa Judar… usch.

  • Anonym

    Varför ska allt pack hit för?

  • Anonym

    Jag begriper inte varför en del ojar sig över att kontrajihadister organiserar sig. Är det för att man är avundsjuk på att andra förmår att etablera en växande rörelse medan cj:s kritiker bara representerar stagnation. Eller är det för att man kommer från Expo?

    Att gapa över att de är sionister ter sig lite löjligt eftersom judisk nationalism bara utgör en bråkdel av de islamkritiska rörelsernas tankegods. 

    Antiislamisterna är inte alltid nationalister, men kan vara det i många fall. Deras främsta fiender är muslimer och islam, inte ”bla**ar” eller etniska främlingar, även om många ogillar icke-vit invandring. Cj-grupperna är en brokig samling som består av alla slags människor med gemensamt fokus på att hindra islamiseringen av Väst. Det är lovvärt.

    Det finns ingen anledning att klaga på deras agenda utan det är bättre att se den som ett komplement till nationalistisk verksamhet. 

    • Anonym

      Hade kontrajihadismen bara handlat om motstånd mot Islam/islamisering hade det inte funnits något att anmärka på. Men vi vet alla att det inte är så..

    • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

      min fiendes fiende är inte min vän utan min fiendes fiende är även min fiende

  • Anonym

    Dem sprider bara hat mot muslimer så att judarna kan ta över världen sen

    • Anonym

      Först ska muslimerna ta över Jerusalem : http://www.youtube.com/watch?v=LqpdcYIc6bc
      ”Judarna” i din mening är nog zionisterna. Vanliga judar blir slaktade.

    • Anonym

      Byt ut judarna mot sionisterna istället. Den vanlige juden drabbas lika hårt av islamisering och massinvandring som vi. Även judinnor blir våldtagna av araber och afrikaner.

      • http://www.facebook.com/people/Skogas-Ekv/100000852578415 Skogas Ekv

        raaaaaight

  • Snille

    Projihadmöten är det varenda fredag i alla Sveriges Moskeer. Att EXPO går i spinn över ett demokratisk och behövligt kritiskt motmöte är helt hoirribelt i sammanhanget. – Vad tycker EXPO om att Muslimska brödraskapet håller på att kapa hela Nordafrika? – Intet. I sitt vinklade ologiska beteende är EXPO oerhört proislamistiska. – EXPO anser att Islam är vänster.

  • http://twitter.com/nicke_79 Nicke

    passande namn SION……..

  • Nogger White

    Av många kommentatorsreaktioner här att döma får man väl gratulera
    vänstermedia i allmänhet och för svenskt vidkommande Uppdrag Förvanskning i synnerhet för ett lyckat agitproparbete mot alla antiislamister (massmedias ”counter-jihad-rörelse”-etikettering var verkligen ett snilledrag). Förmenta mednationalister sitter nu och motverkar nationalismen genom att tillsammans med mediakommunisterna gagga om ”Utøya” och ”sionister”.

    Man blir trött.

    • Anonym

      Vad snackar du om? De kallar ju sig själv för ”Counter Jihad”. Just det här mötet har titeln ”Annual Global Counter Jihad rally”.

    • Anonym

      Kontrajihadister har aldrig varit nationalister eller ”mednationalister”, bara emot islam och samtidigt för en massa annan skit. Ingen behöver judevurm, imperialism, mångetniska samhällen, liberalism, rovkapitalism eller något annat av allt det som ingår i den neokonservativa smörjan för att vara mot Islam. Det klarar vi så bra utan sådant: Islam självt ger oss gott om anledningar att vara emot islam.

      Så du kan ta det lugnt, det är inte media, nationalister har alltid föraktat ”neokonservatismen”/”kontrajihadismen” (och några termer till – kärt barn har många namn). Kontrajihadismen tar folks missnöje med bla. islam och missriktar sen alltihop för att driva sin egen agenda. Det är kontrajihadismen som motverkar nationalism..

    • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

      counter-jihad är inte nationalister, de vill inte ens avskaffa mass-invandring, de vill bara stoppa islamsk invandring.. Namnet säger väl allt? : ” Stop Islamization of Nations (SION),”

      De är inte för Europèer, de är mot Islam.

  • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

    ” Stop Islamization of Nations (SION),”
    Kan inte mer än lol-a

  • http://www.friatider.se/ Dif117

    Jag såg att Expo hade en artikel om detta kontrajihad möte. Expo har ju även författat en avhandling om denna neokonservativa sionistiska rörelse, men Expo glömmer (medvetet) att nämna någonstans i sin digra rapport att kontrjihadrörelsen till stor del är grundad, finansierad och består av sionistiska judar.

     Kontrajihad rörelsen syftar primärt till att skapa andrum för Israels och USA:s imperalistiska politik i mellanöstern. Man gör det genom att sprida hat mot muslimer för att rättfärdiga och sprida Israels/USA:s globalism i detta gudsförgätna ökenhelvete. Som svensk konservativ nationalist är kontrjihad och deras imperalism/globalism och krigshetsande direkt osmakligt.

    Kontrajihad rörelsen motarbetar nationalismen i alla länder dem finns representerade. Det är krig, imperalism och globalism kontrajihad står för.

    • Anonym

       USA och Israel är väl att ta i. Man får filtrera lite så finns det dessa skurkar bland dessa länder : http://www.youtube.com/watch?v=57JGrQ2wJlA

    • Anonym

      På vilket sätt är det osmakligt att via diskussioner och demokratiska medel, motverka ett långsiktigt maktövertagande av muslimer i Sverige?

      • http://www.friatider.se/ Dif117

        Läs på om vilka organisationer och personer som ligger bakom kontrajihad. Ledtråd: dom skiter i vita etniska svenskar som Gustav Vasa.

        • Anonym

          Vaddå de skiter i? Om kontrajihadrörelsen kan växa, och leda till större upplysning kring islam, och förbättra levnadsvillkoren för de etniska svenskarna, (läs: mindre andel härjande ockupanter i landet) varför skulle det då vara något dåligt?
          Jag bryr mig inte vilka som står bakom, om konsekvensen blir att rörelsen kan öka på det nationella tänkandet hos oss som folk. 

          • Anonym

            Levnadsvillkoren för Svenskar hänger inte på Islam. Om vi ersatte alla muslimska främlingar med kristna eller vad-som-helst från samma region, tror du alltså att det skulle bli bra?

            I verkligheten skulle vi fortfarande vara på väg att bli en minoritet, vi skulle fortfarande ha hög brottslighet, vi skulle fortfarande leva i ett sk-tsamhälle. osv. Islam är ett problem men det är inte det primära problemet - det är det mångetniska samhället som sådant.

            • Anonym

              Det hävdar jag att det i betydande utsträckning gör. Procentuellt sett är muslimer kraftigt överrepresenterade bland de inlåsta fångarna i Danmark och Holland. Förhållandena är troligtvis liknande i Sverige. Av de terrorangrepp som genomförts i Europa, har de muslimska dåden dödat flest människor enligt Europol. Fjärrinvandringen av andra folk skulle inte göra det ”bra”, men det skulle bli betydligt bättre om det var, låt säga, östasiater som kom istället för muhammedaner som har totalt annan levnadssyn än vi. Dessutom så skulle utrotandet av svenskarna gå långsammare, eftersom muslimer traditionellt sett föder många barn.

              • Anonym

                Visst är Islam bland de mer brutala religioner som finns men det är inte ens huvudsakliga grunden. De kristna i Södertälje våldtar och leker rövare lika mycket som deras muslimska bröder.

                Etniciteten ligger i grund till dessa markanta skillnader, att sen kosmetikan är litet annorlunda mellan semitiska kristna och muslimer är en petitess!

                Kristna, judar, ateister osv är inga magisk allians och kommer aldrig bli när dessa grupper innehar vitt skilda etniska grupper och intressen!

                • Anonym

                  Visst är etniciteten av betydelse då det kommer till kulturer som ägnat sig åt århundraden av kusingiften, inget snack om den saken. Men det är viktigt att kunna skilja mellan etniska och socialt orsakade problem och hur de verkar. 

                  Problem hos personer med skadad arvsmassa berör personer i dennes närhet. Politisk islam däremot utövar påtryckningar mot det svenska rättssystemet och driver lagstiftningen i fel håll för ALLA i landet. Vi snackar alltså sexhundratusen och fler att vänta…  Det jag skulle vilja veta är hur många av dessa som anser det vara rätt att döda Vilks, eller spränga Jyllandsposten. 

                  Oavsett, så påverkar de för mycket i negativ riktning, trots ringa 6 %. 
                  Om är en tillfällig allians som verkar för att få bort islam från svensk och europeisk mark, eller om den är bestående är för mig likgiltigt. Det är ju som bekant inte alla grupper som bryr sig lika mycket om etnicitet, men ALLA bryr sig om frihet.

                  Så länge vi till att börja med kan få bort islams påverkan och få igång ett nationellt tänkande hos svenskarna så är jag glad.  Förstår fortfarande inte felet i att stötta KJ.

                • Anonym

                  Det går inte endast att reducera det till inavel, det är även IQ och
                  mentala skillnader, även fysiska. Låt oss inte heller glömma den
                  psykologiska och känslomässiga skildring som görs undermedvetet av olika
                  etniciteter mot varandra.

                  Visst kan en allians för att förhindra Islamisering låta lockande men
                  det är väldigt prekärt. Risken är överhängande att etniska ideologier
                  infiltreras av liberaler, de som bara har ett hat mot Islam på agendan
                  eller de som driver utländska politiska intressen i sverige, t.ex.
                  sionister. Islam är en produkt av de semitiska folken, sprunget ur deras
                  historiska, geografiska och politiska omständigheter, och det är främst
                  de semitiska folken som praktiserar och bedriver Islamistisk (och andra
                  främmande, svenskfientliga seder).

                  Det är farligt att bege sig in i allianser som sådana, speciellt i en så
                  känslig fråga för många. Att man tar så starkt ställning mot Islam
                  exkluderar möjliga samarbeten med arabiska nationalister som vill
                  uppmuntra sitt folk att återvända men aldrig kan ta initiativet på grund
                  av den korrupta svenska staten.

                  Att fokusera så mycket på Islam kommer även frysa ut den etniska
                  aspekten, vilket är grundproblematiken till Islam, Syrianer, Somalier,
                  Afghaner osv. Inser aldrig gemene person detta så kommer de likväl
                  blanda bort sitt arv glatt oavsett om de gillar eller ogillar
                  Islamisering. Och när väl detta sker kan man verkligen tala om
                  segregering då etnisk separatism, konflikter och särintressen kommer
                  blossa upp som aldrig förr, då lär Islamisering vara det minsta av
                  problemen!!!

                • http://biblebelievers.com/come_to_jesus.html Stratiotes Iesous Christos

                  Skön tu-quoque där, säkert att du inte är muslim då de nyttjar sig av samma taktik mest hela tiden som en 5 åring ”men han dåååå, han gjorde också så”?

                  Vidare så är de du talar om i Södertälje inte Kristna, de är idoldyrkare precis som muslimerna, något som är strängt förbjudet i Bibeln.

                • Anonym

                  Nja, närmast jag kommer religiöst är sekulära katolska föräldrar, alt. en form av panteistisk etnicism finner jag någorlunda deskriptivt för mig själv. Ja, men vad ska man göra då, ska vi alla vara fanatiker, allt utanför svart är vitt? Eller kanske vi kan vara litet sansade och inse att varken svart eller vitt är utav större behov för svenskar – istället blågult.

                  Jag hade för mig att muslimer inte är så glada när muhammed avbildas, men vad vet jag. Att kristna syrianer inte är kristna överlåter jag åt puritanism klubben.

      • Anonym

        Är man emot det ena så är man inte per automatik för det andra.
        Inte många som hajar det.
        Jag exempelvis är i det här fallet starkt emot båda ”lägren”.

        • Anonym

          Nej, jag är en av dem som inte hajar varför. Här har vi alltså en världsomspännande organisation som har potentialen att kunna spräcka hela det desillusionerade multikulti-vurmandet, och ge det sekulära Sverige dess självkänsla tillbaka. Men då är det delar av nationalistiska rörelsen som gnäller? Varför? Vi har inte tid att sitta med armarna i kors och vänta på den PERFEKTA motståndsrörelsen, för då hinner vårt land förvandlas till en än värre social soptipp än vad det redan är. 

          • Anonym

            Kontrajihadismen är inte emot mångetniska ”samhällen”, inte ens mångkulturen. Den är inte emot massinvandring heller.

            Den är bara emot islam och för en massa neokonservativ skit. Vi behöver inte sådant skräp för att vara emot Islam och att den skulle ha någon ”potential att spräcka multikultivurmet” är ju nonsens.

            Ta en titt på tex EDL som är del av det här mötet. Vad är dom om inte multikulti? De tar aktiv ställning för multikulti och ett mångetniskt samhälle, demonstrerat med olika etniska ”förband” inom organisationen.. Det enda man är emot Islam.

            För att summera kontrajihadismen: Den har bara en enda positiv sak, motstånd mot Islam. Och tack, men det tror jag vi klarar att vara emot på egen hand!

            • Anonym

              Du kan inte jämföra EDL med Robert Spencer, Pamela Geller och de andra KJ-aktivisterna. Spencer, Geller, Y´eor, och övriga bedriver motstånd via debatter. EDL är en slags aktivism, en gatustyrka, som gör motstånd via  demonstrationer, och om det behövs- våld. Det hade i dagens PK-samhälle varit omöjligt för EDL att representera ett ”rumsrent” motstånd mot islamiseringen, om man aktivt valt bort andra etniciteter eller sexuella läggningar. 
              Vi klarar säkert att vara emot på egen hand, men detta kommer att väcka många sovande svenskar, och det är bara positivt.KJ är emot islam, kulturmarxism, och för sekulär demokrati. Att vi i Sverige inte behöver det, får stå för dig. 

          • Anonym

            Läs boken ”Revolution from Above”, skriven av Kerry Bolton. Då börjar du förstå.

  • Anonym

    Okej, så tio miljoner idioter med lika många konstiga åsikter varav de flesta icke-svenskar skall få härja fritt och förstöra Stockholms gator? Att ha det här mupp-jippot exakt samtidigt som bög-spektaklet som alltid är nedlusat med mordiska skräpvänster-dårar (alltså anti-antijihad) är ju att bädda för trubbel. Varför har polisen överhuvudtaget gett tillstånd? De kunde ju iallafall hänvisat till en annan dag?

    Det här är planerat in minsta detalj av de krafter som är starka inom t.ex media, för att skapa både mediaspektakel och gagg-debatt. Antijihad-mupparna (proud friend of israel, neocon, sekulärhumanismliberalism) är ungefär lika starka som jihad-mupparna (palestina-kramare, global intifada, slaskvänster) inom media. Det de båda grupperingarna har gemensamt är att de har ingenting gemensamt med svenskarna eller svenskarnas intressen.

    Jihad eller anti-Jihad kan de leka hemma på andra sidan Jorden. Sverige behöver snarare en kontra-mupprörelse som fördriver jihad, antijihad, bög-parader, neocons, skräpvänstern, humanister, liberaler, globalister, sionister osv. hela jävla byken ut från vårt plågade och våldtagna rike.

    • Anonym

      Instämmer till fullo!

    • Anonym

      Du har rätt. Det är bättre att låta bli att informera om islam, och fortsätta att låta svenskarna bli flyktingar i sitt eget land. Bara fortsätta gullandet med islam i media. Se till att vi får fortsatt massinvandring av ockupanter, krigsförbrytare och dylikt. Vi måste ju trots allt komma ihåg vilka som ligger bakom detta arrangemang. Det är ju trots allt viktigare att gnälla över petitesser, och i förlängningen, låta landet och folket gå under i en stilla suck…

      • Anonym

        Jag ser det som att islam är petitessen i sammanhanget och jag ser inte hur man löser några som helst av dagens problem genom att kritisera (och försöka sekularisera?) islam.
        Utländska ghetto-gangstrar, våldtäktsmän, kriminella osv. ÄR INTE religiösa överhuvudtaget annat än att de har en sådan bakgrund. Dessa skiter i islam, även om de följer något religiöst-kulturellt påbud som att t.ex inte äta fläskkött. Svenska slödder är likadana, trots en kristen-kulturell bakgrund. De kanske firar jul och är konfirmerade men tror du att du blir av med alla svenska slödder om du bedriver kampanjer mot svenska kyrkan?

        Det huvudsakliga problemet med utlänningarna är att de är utlänningar med utländska intressen, som inkräktar och uppehåller sig på vårt territorium. Inte vad de har för religiös-kulturell bakgrund. Det religiös-kulturella påverkar deras värderingar och beteende i viss grad men det huvudsakliga problemet är att de överhuvudtaget är här, på svensk jord. Förövrigt är väl många inom ”counter-jihad” också sådana utlänningar med utländska intressen.

        Vi har rätt att förvisa utlänningar från vårt territorium, däremot anser jag inte att vi har rätt i att försöka gå in och ändra på deras religion och kultur. Jag vill ju inte att de skall göra så mot mig, då skall jag väl inte göra så mot dem? Så länge de stannar i sina egna länder så får de göra vad fan de vill med sig själva. Vi behöver utvisa dem, inte riva deras moskéer, tvinga dem att äta fläskkött och tvinga deras döttrar att bära bikini. Det enda vi skall göra är att skicka hem dem.

        Att gå in och sekularisera islam är samma taktik man tidigare har gjort med kristendomen, och fortfarande gör. Infiltrera, kritisera och sekularisera. För att försvaga, söndra och härska. Robert Spencer vill iallafall uttryckligen gå in och peta i islams inre angelägenheter även i deras hemländer, vad de andra vill har jag inte så bra koll på. Men som sagt, islam har inte rätt att peta i våra angelägenheter, alltså har vi inte rätt att peta i deras.

        Men jag förstår att vi inte har samma syn på det här, så det här är ju bara min syn på saken. Jag ser det som kulturimperialism och jag avskyr kulturimperialism oavsett vem som utför den.

        • Anonym

          Att du ser 600 000+ troende utövare av islam i Sverige som en petitess i sammanhanget kan jag bara tolka som att du inte vet vad islam står för och vilken agenda islam har. Agendan är världsdominans.  Muhammed sa: ”Jag har blivit beordrad av Allah att kämpa emot folk, tills de erkänner att det finns ingen annan gud än allah, och jag är hans budbärare”. Detta är sagt av den mest framstående personen i den ideologin, och hans exempel är att följa för alla muslimer.

          När Theo Van Gogh mördades, så lemlästades han av sin baneman i enlighet med vad som står i Koranen. När uppretade muslimer i Sverige mordhotar Lars Vilks, eller slänger brandbomber in i hans hem, så är det för att de anser att han begått ett straff som enligt islam skall bestraffas med döden. Dvs ritat en teckning. Just nu är muslimerna runt ca SEX procent, och det har redan fått ödesdigra konsekvenser för friheten i landet. 

          Jag anser inte att det är lönt för oss att försöka sekularisera islam i Sverige. Det måste muslimerna själva vilja. Ska man bekämpa islam, så ska man upplysa och tala sanningen, precis som KJ gör.  Vi bör naturligtvis undvika, med alla till buds stående medel att islam får större inflytande i vårt land. Om denna grupp växer ohämmat, vilket den idag gör, och tillåts göra så länge ingen informerar om sjukdomen islam, så kommer denna grupp, och därmed de åsikter som islam förespråkar, att få större inflytande på samhället. Detta kommer (och håller just nu på) att förinta det sekulära fria land vi en gång haft. Det är därför för mig omöjligt att förstå hur du kan värna om Sverige, och samtidigt påstå att islam är en petitess i sammanhanget av dagens svenska förfall.

          Angående ghetto-ganstrar så har du kanske rätt, vad vet jag. Som jag ser det är de produkten av att- å ena sidan, växa upp med en sjuk mordisk våldsförepråkande ideologi som islam, å andra sidan- bo i ett land som inte vågar fördöma dem för deras dåliga handlingar. Måhända är de själva inte särskilt troende, men om de blivit uppfostrade med islam, så skulle jag med ganska stor säkerhet kunna säga att uppfostran har gett mer negativa konsekvenser, än om de vuxit upp som sekulära kristna med medmänslig uppfostran. Är bara att titta på statistik från fängelser runt om på kontinenten, eller från de gamla goda rapporterna från BRÅ. Sen spelar ju inaveln en betydande roll i bristen på impulskontroll, vilket även har påvisats av forskare i Danmark, och konstaterats helt öppet av den danska polismyndigheten. 

          Ett stödjande av KJ leder till att Svensson får upp de sovande nationella ögonen, och på så sätt börjar vi så smått att ordna upp landet igen. 
          Om vi som vill bevara Sverige svenskt, inte inser faran med islam, så gör vi ett enormt misstag. Jag kommer tveklöst att stödja denna rörelse, och jag hoppas att så många som möjligt kommer att göra detsamma.

    • Anonym

      +1
      kontra-mupprörelse – tack för den! :)

    • http://www.Avpixlat.info/ Rådulv Vendelkråka

      Sådärja, nu var lördagen reserverad i min almanacka, och alla batterierna skall vara laddade till alla mina kameror i god tid före detta historiska ögonblick.
      Men jag bör nog gå en självförsvarskurs först, eftersom jag tror att ”Självmordsbombarnnas Religion” kommer vara där och ställa till det.

  • Anonym

    Borde de inte hålla mötet på 
    Utøya för att fira ett års jubileum av deras terrordåd?

    • Anonym

      Vad är det för fel på dig?! Dra åt h-vete!

      • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

        Han är inte sionist som du (och Breivik)

        • Anonym

          Anders Lindberg, är det du?

          • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

            Nope, det är det inte.

    • Anonym

      Patetiska idiot!

    • Anonym

      Isåfall borde du väl åka till Nürnberg för att hylla din hjälte varje tjugonde april.

    • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

      Hur många 100 tals islamister fulla av hat som dödat 1000 tals oskyldiga går det på Breiviks 77 offer?

      Törs nån islamkramare svara på det?

      • Anonym

         Fanns Islam och dessa halsskärare för 20 år sen tro? Hjärntvättade av någon kanske?

      • Anonym

         Vem har skapat hatet då?

      • Anonym

        Skulle det göra Breivik bra då eller? Två fel gör ett rätt etc?

    • http://pulse.yahoo.com/_Y6OO25R4XR2KNTWYDTUDBMAADU deepkick

      Så du menar att alla som vill stoppa terrorism är terrorister?
      Det Breivik vill var att skapa ett kristet svar på AlQueda. Men det går inte att stoppa terrorism med terrorism. En fredlig kontra-jihadrörelse är mycket viktig om vi skall förhindra att facister tar över samhället.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Jadu Anders Lindberg… är du för eller emot mänskliga rättigheter?

    • Anonym

       Det finns inga mänskliga rättigheter.

 

Svenskarna minst rasistiska folket

Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent. I alla fall om man får tro vad svenskarna själva svarar i en internationell enkät.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.


En schweizisk väljare har precis fyllt i "Ja" på valsedeln och stöder alltså parlamentets förslag om skärpta krav för asylsökande. Foto: Fria Tider

Schweiz folk­omröstar om asyl­invandringen. Kräver krafttag mot illegal invandring.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Arnold Schwarzenegger, republikansk politiker. Zero_org/CC-BY

Studie: Starka män röstar höger. Är du man och lite klen.


SAMMA URSPRUNG? Kankan/CC-BY

Asiens språk kan ha sitt ursprung i istida Europa. Tiotusentals år gamla ord spårade.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons