S/V Estelle lägger ut från Neapel under lördagseftermiddagen.

S/V Estelle lägger ut från Neapel under lördagseftermiddagen.

Ship to Gaza på väg över Medelhavet

Publicerat den 7 oktober 2012 kl 08:00

UTRIKES. Svenska Ship to Gazas segelfartyg S/V Estelle har lagt ut från Neapel i Italien och har nu två veckors seglats framför sig innan hon kommer fram till Gazaremsan, skriver organisationen i ett pressmeddelande.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Namnet Estelle

Valet av skeppets namn ”Estelle” har ingenting att göra med den svenska prinsessan med samma namn, även om organisationens taleman säger att ”de skänker glans åt varandra”.

Desto mer ironiskt är det att Estelle var namnet på greve Folke Bernadottes änka. Folke Bernadotte blev mördad i Jerusalem 1948 av den sionistiska terrorgruppen Sternligan när han medlade fred på FN:s uppdrag. Flera ledare i terrorgruppen fick sedan ledande positioner i Israels regering, bland annat den då blivande premiärministern Yitzhak Shamir som var operativt ansvarig för mordet. Händelsen är än idag mycket kontroversiell och det svenska kungaparet har aldrig besökt Israel.

I juni hotade en israelisk general och ledamot i Knesset, vars far förövrigt var chefsideolog i nämnda Sternligan, med att alla som passerade Israel gräns illegalt skulle skjutas – däribland specifikt ”svenska turister”. Ship to Gaza sa då att det möjligen kunde vara dem han syftade på.

Det var vid 17-tiden på lördagskvällen som S/V Estelle kastade loss vid kajen i Neapel i Italien. Fartyget har nu två veckors seglats att vänta innan hon når palestinska vatten, där fartyget förmodligen kommer att hindras av den israeliska flottan.

Förra gången Ship to Gaza försökte ta sig vattenvägen till den blockerade Gazaremsan slutade det i blodbad. Israelisk militär bordade fartyget på internationellt vatten och sköt ihjäl nio turkiska passagerare på skeppet Mavi Marmara.

– När folk tänker på flottiljen, så tänker de på Mavi Marmara. Men Estelle är annorlunda. Hon valdes för att ändra hur folk ser på kampanjen. För att visa att detta är en icke-våldsrörelse, säger Ship to Gazas talesman Ann Ighe till AFP.

S/V Estelle la ut från Umeå i juni och har sedan dess seglat 5 000 sjömil mellan olika hamnar på väg mot Medelhavet och Gazaremsan. Bland annat avser de föra vissa efterfrågade förnödenheter genom blockaden och väcka internationell opinion kring situationen i Palestina och Israel.

– Israel isolerar sig själva, genom framförallt murbyggena men även genom den politik man för på den internationella arenan. Man handlar efter eget huvud och murar in sig i ett hörn. Murarna och blockaden mot Gaza är oerhört skadlig för alla parter och inte minst staten Israel och dess behov av säkerhet, sa Mikael Löfgren, mediesamordnare för Ship to Gaza i Sverige, till Fria Tider tidigare i år.

Med sig i lasten från Neapel har S/V Estelle bland annat 300 fotbollar, musikinstrument och 41 ton cement. Ombord finns 17 besättningsmän och passagerare från Kanada, Israel, Norge, USA och Sverige.

Israeliska myndigheter försökte förmå Neapel att hindra S/V Estelle från att lägga ut med destination Gaza, något som inte hörsammades.

– Detta är inte ett initiativ till förmån för Hamas men för palestinier som lever i Gaza och till fördel för två stater som ska leva som grannar i fred och säkerhet, sa Neapels borgmästare Luigi de Magistris när han besökte skeppet.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • http://twitter.com/henkeunlimited henkeunlimited

    ”palestinska vatten” – nope finns inte på kartan.
    Lägg ned er islam-romantisering så kanske jag kommer tillbaka. Stoppa islamiseringen!

    Visste ni att Gaza’s enda inkomst är bidrag?

  • Anonym

    Lycka till Ship To Gaza. Beundrar folket som utmanar Tzahal-terroristerna i bidragsnationen och parasitnationen I$ra€£.

  • Anonym

    Jag tycker att det är så himla sorgligt att israel bekämpat emot och hindrat humanitära insatser så länge utan att få större tryck på sig från omvärlden. Blockaden är sjukt ohuman o måste få ett slut. Det är för många i världen som drabbas av den här långa ockupationen som lett till massa följdkrig och massflykt o massinvandring lite överallt.

  • Sven Olsen – (argdansk)

    Det bästa är att de offentliggör avseglingsdatum och -tid, då har ju Israel hur mycket tid som helst på sig att stoppa dem!

    • Anonym

      Varför? Jag är så nyfiken på hur du tänker.. 

      • Sven Olsen – (argdansk)

        Gaza är under israelsk blockad – att bryta eller försöka bryta blockaden är en krigshandling. Med ordentlig förvarning kan israelerna nog hitta på något sätt att stoppa Shit-to-Gaza utan att tvingas använda grov våld – och det skulle nog vara det bästa för annars skriker ju varenda vänsteridiot i högan sky.
        Inte för att istaelerna bryr sig – och inte jag heller, men en viss form för stil måste man ju hålla – även när det gäller ta hand om islamistvurmare och vänsterpöbel.

        2012/10/7 Disqus

        • Anonym

          Så Israel har rätt att att vara världens Herrar?! Ibland tänker jag att Israelsupporters som du borde förstå vad Judarna egentligen tycker om oss ”Goyims”..

          • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

            Ja vad tycker judarna om oss? Kan du utveckla detta för oss som ännu inte förstått?

            • Anonym

              Rekommender dig att läsa ”Kritikkulturen” av Professor Kevin MacDonald, ”Judisk religion, Judisk historia, tyngden av 3000 år” av Professor Israel Shahak, eller varför inte göra en visit till närmaste Synagoga och höra Fredagsläsningarna om Goyims och de kristna?

              För en snabbstart så rekommenderar jag följande klipp: http://www.youtube.com/watch?v=R7XT6KOH85Y

            • Anonym

              Javisst. Jag lämnar ordet till en verklig expert på vad judar tycker om oss gojer, nämligen den mycket inflytelserike politikern och f.d. överrabbinen i Israel, Ovadia Yosef. Så här säger han:

              ”Goyim were born only to serve us. Without that, they have no place in the world – only to serve the People of Israel. … Why are gentiles needed? They will work, they will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is why gentiles were created.”

              http://www.jpost.com/JewishWorld/JewishNews/Article.aspx?id=191782

              Den som försöker vifta bort Ovadia Yosef som en marginaliserad dåre ingen bryr sig om, rekommenderas att läsa den här artikeln:

              http://www.friatider.se/tongivande-israelisk-rabbin-bad-gud-utplana-iran

    • Anonym

      Varför vill du så gärna beröva invånarna i Gaza de fotbollar, musikinstrument och cement som finns på båten?

      • Sven Olsen – (argdansk)

        Gaza är under blockad – och det betyder att ingen kan påräkna att bli igenomsläppta – inte heller svenska vänstermuppar – det måste väl snart gått upp för både dessa och personager som de två vänstertyper som släpptes från Ethiopien att svensker inte har en särställning i världen!

        Att bryta blockaden är en krigshandling – och kommer, med min kännedom till israelerna, inte att accepteras eller betraktas med blida ögon, då de ju redan én gång avvisat Shit-to-Gaza, där man avrättade ett antal ombordvarande terrorister.

        Hur vet du att det är fotbollar etc som finns ombord? Det skulle förvåna mig mycket om inte andra och betydligt mindre fridsamma godstyper finns med.

        Vänligen observera att jag inga som helst åsikter har om de i Gaza boende, ej heller stödjer jag alla Israels handlingar, men en nation som på alla sidor omges av fientliga länder måste ta till med hårdhandskarna ibland.

  • https://twitter.com/#!/Lotassen Sunngifu

    Ship to Gaza – snedseglare?

  • Anonym

    Det mest tragiska med att läsa kommentarsfältet är hur lite människor egentligen vet om en av de blodigaste konflikterna i världshistorien, som vi alla får lida för klotet runt. 

    • Anonym

      Om de flyttar hela det israeliska folket till USA då är problemet löst. Det finns gott om ledigt utrymme i USA.

      • Anonym

        Eller kanske Antaraktis, utan närhet till den ekonomiska kommersen tror jag att det Judiska folket vore aningens ödmjukkare..

    • Anonym

      Jag lider varje dag och jag bor i Malmö…

  • Anonym

    Mellan Österns problem får de lösa själva. Vi har nog med mångkultur ändå.

  • Anonym

    Det kan bli fred imorgon om araberna bara säger rakt upp att de skall hålla sig till överenskommelsen de gjorde 1923 och erkänna Israels rätt att existera och frihet.

    Men eftersom de inte gör detta så kommer de inte bli fred då Israel kommer att insistera på att försvara sig mot alla fientligheter.

  • http://www.friatider.se Fria Tider Redaktion

    Skärpning nu … /Vilhelm

  • Katten Kattsvans

    Hoppas Israelerna sänker skiten

  • Anonym

    Härligt! Snart får IDF leka sänka skepp igen :-)
    Patetiska ”shit to gaza” får gärna sänkas.

  • Anonym

    Hoppas att någon sänker skiten….. :)

    • Anonym

      Det är skrämmande att se att du och en massa andra dårar sitter och hoppas på att judar ska döda svenskar. Om man på allvar tycker det har man rätt sneda prioriteringar.

      • Anonym

        De svenskar som åker med är ju inte oersättliga…….. :)
        Det finns alldeles för många sådana puckon i Sverige; så bara skicka iväg skiten…. :)

      • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

        Sörjer inte döda terrorister oavsett ursprung. Ger man sig in i leken som kriminell så får man stå sitt kast.

        • Anonym

          Tack för detta inlägget, vore så skönt att se hela Nomenklaturan av massmördarande terrorister få ett ordentligt straff som smakar..Att börja med slaktarna i den Amerikanska Kongressen styrda av AIPAC och NATO vore inte alls dumt.

          • Sven Olsen – (argdansk)

            Om inte amerikanerna sett till att kommunismen inte spred sig ut i hela västra Europa och om inte NATO fanns, så skulle det vara roligt att höra din ryska dialekt.

            Det enda klart negativa som hänt nyligen i USA är att Obama blev valt till president – han och Clintonskan har gjort mera skada med sitt islamovurmande än ens GW Bush lyckades med – och de har på ett sätt som knappast setts sen inbördeskriget delat upp amerikanerna i två utomordentligt hatiska läger.

            Läs historien först, klaga sen – och om man kommer från Sverige så är ju inte historieläsningen den mest uppmuntrande läsning.

            • Anonym

              Får ju först tvätta svetten från min panna, min kritik rör Den Nya Världsordningen av förbrytarskara. Att du är fast i öst-väst tänket och inte har förstått att 1980-talet är förbi, ja det handlar mer om din låsning än min. 
              Idag är situationen betydligt mer allvarliig, Reagan ( R.I.P.) är död sen länge och USA styrs av Krigsivrare. Dessa herrars syften får du faktiskt försöka förstå utan hjälp.Om du har undersökt historien någorlunda, så borde du förstå att allt inte är så enkelt som FOX news presenterar det för dig. 

              • Sven Olsen – (argdansk)

                Öst-Väst-tänket består, den ”nya” världsoordningen ändrar inte på att vi fortfarande har ytterst suspekta typer i hela det ryska området, och om du tror at de närmar sig demokrati – även den vedervärdiga versionen vi numera har i Sverige, så misstar du dig.

                Jag håller med om att situationen är värre idag. Om USA styrs av krigsivrare är nog endast din bedömning – jag ser snarare att landet under Obama har blivit en slak och islamistvurmande nation som håller på att spricka i sömmarna och där motsättningarna öker just p g a den svarte presidenten i det Vita Huset. Ett faktum är ju att om det funnits en manlig motkandidat till Obama, i stället för is-prinsessan Clinton, då hade han aldrig blivit valt.Reagan är – tyvärr – död sen länge. Han var den bästa presidenten USA haft på enormt många år.

                Jag är lite tveksam till din kommentar om Fox News? Är det nåt du brukar läsa? Prenummererar du också på Aftonbladet eller Kristianstadsbladet?

                Én sak är jag helt säker på – att jag vill gärna ha USA och NATO som grund när VK3 bryter ut, och det kommer att bli resultatet av spridningen av världspesten islam.

                • Anonym

                  För att ge dig inte för snabbt och förfluget svar. Vilket är svårt, så menar jag på fullaste allvar att du bör undersöka AIPAC och deras agenda. Det fanns en gång i tiden de som stred mot Konformism och Diktatur,även i Amerika. Sådana är idag förpassade till marginalen av det politiska spektrat, som du säkert vet. Det Nykonservativa kriget är inte på Västs sida. Jag hoppas du kan undersöka det grundligt, vore intressant om du hade läste på lite vad de neokonservativa av idag har för agenda. Det fanns ett alternativ, men du glömde nog att hålla koll på honom, Ron Paul.

                  Jag tror att när det tredje världskriget bryter ut, då kan både du och jag strunta i vad vi ansåg en gång.

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Shit to gaza kommer säkert bli bombat av Israel, Skulle inte göra mig något alls.

    • Anonym

       Av vad du skrivit tidigare utgår jag från att du tvärt om skulle välkomna detta.

    • Sven Olsen – (argdansk)

      Det är verkligen att ta till övervåld – én enda Tomahawk gör arbetet galant!

      Om de som deltar i Ship-to-Gaza verkligen bara var naiva och godtroende, men det är ju islamistsympatisörer, vänstervridna muppar och hen-älskare, så förlusten skulle egentligen bara vara skeppet – verkar vara en fin båt.

  • http://twitter.com/MauritzNordlund Mauritz Nordlund

    Vi har bara några dagar på oss att skicka alla politiker till detta! 
    Skulle lösa alla problem.

    Jag är fortfarande fascinerad utav att gammel media, PK, våra politiker och nationella rörelsen. Alla har en sak gemensamt. De hatar Israel. Ett tips är att direkt när PK tycker något, så skall man tycka 100% åt andra hållet. 

    Otroligt vad mycket galningar det finns i världen som stödjer idiot projekt som ship to gaza. 

    Hoppas denna gång att Israelerna inte leker och har med sig paintball gevär som de hade förra gången (plugga lite och ni förstår att detta är fakta). Tyvärr är Israelerna för snälla. De söker igenom fartygen efter kontraband och skickar sedan resten till Gaza. Jag personligen skulle använda ubåt och sänka skeppet och sedan skylla på att V partist ombord råkade komma åt sprängbältet runt sig. 

    • Anonym

       ”paintball” Det dog nio personer 2010.

      • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

        Inte nio civila. Nio terrorister. Det är skillnad det.

        • Anonym

           Du använder den israeliska definitionen på Israelkritiker som terrorister. Eller har du belägg för att de var terrorister i någon annan mening?

          • Sven Olsen – (argdansk)

            Den israelska definitionen duger bra för mig!

            Alla vänstervridna och kulturmarxister är presumptiva terrorister – det ligger i hela anarkins ideologi, så förlusten av en båtfull mera eller mindre är försumbar – det finns viktigare saker att ta hand om härhemma – alla islamister och de högförrädare inom politik, myndigheter och media som stödjer dem – dét är viktigt. Att få dem ner med nacken – gärna i äkta demokratisk anda i 2014, om det går, men för att rädda Sverige från islamisering och ett fortsatt politikervälde, så glöm inte att målet helgar medlen.

            • Anonym

              http://rense.com/general86/talmd.htm  Tycker de vore gött med svar på vad dina herrar anser om Dig?!

              • Anonym

                Ni Göteborgare har redan förstört eran stad (med 2 kommunistiska fackförbund).
                Förstör inte Sverige nu också (med 3 kommunistiska partier).

                Håll er till era fackeltåg när ni slår ihjäl varandra!

                • Anonym

                  Håll dig till anonyma kommentatorsfält. Jag är varken Göteborgare, Kommunist, Islamist, Jude, eller hatfull mot mitt ursprung..

                • Sven Olsen – (argdansk)

                  Men trots du inte är någon av alla dessa delar, så verkar du ändå ha problem med kabelhärvan?  

                • Sven Olsen – (argdansk)

                  Det var inte snällt mot Göteborgarna – de övriga bryr jag mig inte om – vänstermuppar är ju som bekant vare sig intelligenta eller självständigt tänkande – då vore de inte vänstermuppar.

              • Sven Olsen – (argdansk)

                Mina herrar? Ute på vattencykeln igen? 

              • Sven Olsen – (argdansk)

                ähem – borde inte du ändra ”smeknamn” till ”non compus mentis”?

            • Anonym

               Demokrati är ok om den ger dig vad du vill ha, annars blir du terrorist. Så har också sionisterna jobbat i 100 år. Det de inte får med fredliga medel tar de med våld.
              Jag skiljer på de två frågorna. För att rädda Sverige från islam är jag ense med dig, men för att stoppa Israel är jag ense med dem som är mina fiender i svensk politik.

              • Sven Olsen – (argdansk)

                Det er ju just det som är demokrati och yttrandefrihet – Du besvarar min kommentar på ett hövligt och vänligt sätt och påpekar dina åsikter. Det kan jag fullt ut respektera och gör det självklart också.

                • Anonym

                   OK

  • Pelle Andersson

    Har inte israel ubåtar. Vad är då problemet.

    • Anonym

       Israels ubåtar ligger utanför Irans kust.

  • Anonym

    tänk om de kom fram någongång vad ska de hitta på då… luftballong till nordkorea  

  • Anonym

    Sänk skiten.

  • Bjarne Höglund

    Det kommer att bli mycket intressant att se hur Israel hanterar situationen denna gången. Israel har satt blockaden, att försöka bryta den är en krigshandling. Med den bakgrunden skulle jag ha sänkt skeppet om jag vore befälhavare i Israel.

    Om Iran hade satts under blockad, hur tror ni att blockadbrytare som försöker leverera varor till Iran skulle behandlas? Tror ni att USA skulle vara barmhärtiga och låta dem slippa igenom??

    • Anonym

       Sedan 2006 är Iran satt i blockad. Den fungerar som så att om något land bryter den så blir det landet självt utsatt för ekonomiska sanktioner. Detta gäller även privatpersoner.

  • hen.sson

    Jag önskar dem lycka till. Hoppas de kommer fram och lyckas med det uppdrag som de tänkt sig! De som ser israel som ”västerländskt” eller civiliserat misstar sig enormt och kommer få betala för sin naivitet.. förr eller senare.

    • Anonym

      Vad pratar du om? jag har jobbat på många ställen i mellan östern och det kan jag säga dig att Israel är mera västerländskt en stora delar av Sverige: Malmö, Landskrona ,Borlänge, ja listan kan bli lång… Hur sen deras internationella lobbyverksamhet bedrivs är en annan femma och styrs i huvudsak från USA.

      • hen.sson

        Jämförelsen med, numera mer eller mindre, svenska städer fungerar inte då israel inte främst är ett landområde utan ett folk; desamma som kontrollerar lobbyverksamheten du syftar på. Ifrån vilket land versamheten styrs blir därmed mindre intressant..

        • Anonym

          Oj! Då har haft fel hela tiden. jag som i min enfald trodde att judarna var folket som bodde i landet Israel.
          Jag skulle iaf. hellere gå ensam i natten genom Tel Aviv som ligger i Judarna än Malmö som ligger i Svenskarna ;)

          • Anonym

            ”Jag skulle iaf. hellre gå ensam i natten genom Tel Aviv som ligger i Judarna än Malmö som ligger i Svenskarna ;) ” Googletranslate-troll från Tel Aviv rent av?!

            • Anonym

              Ironi trodde jag man lärde sig förstå redan från tolv års ålder.

              • Anonym

                Om det var menat som Ironi tror jag du snavade på målet ;) Better luck next time ;)

              • Anonym

                Följde du verkligen hela tråden? ”Lycka till nästa gång” är förövrigt en svensk fras som fortfarande fungerar ;)

  • . .

    Hoppas att någon sänker båten för gott dessa uppviglare skulle slängas i fängelse det fins en anledning till varför Gaza är stängt för resten av världen. 

  • Anonym

    Sänk skiten, med hull å´ hår.

  • Anonym

    Sänk skiten.

  • Anonym

    Israel har all rätt att försvara sig inom 1968 års gränser men de har sedan 1948 expanderat, ockuperat och annekterat territorium som inte tillhör dem.

  • Snille

    Ryssarna ockuperar fortfarande delar av Finland sedan finska vinterkriget. När får vi se ett Ship to Karelen? Några som verkligen blockerar förnödenheter till Gaza är ju Egypten. Inte Israel. Men ingen vill tala om det då det inte är politisk korrekt. Gaza var innan sexdagarskriget en del av Egypten och Israel har försökt återlämna Gaza till Egypten, men Egypten vill inte ha tillbaka skiten. Gaza är också det område i världen som lider mest av inavel. Sjukhusen är inte proppade med krigshjältar från kriget mot Israel, däremot överfulla med genetiska skadade pga av mest kusingifte i världen.

    Ship to Gaza bord istället leverera kondomer. Gazaborna inser inte att det behövs en en-barnpolitik som ex kineserna har.
    Varken Gaza eller ex Egypten (eller annat lan i hela nordafrika) kan försörja sig själva idag. Men att fördubbla befolkningen vart 20 år går bra. – Vad kommer då Ship to Gaza med i lasten? – Jo fotbollar och 41 ton cement??? Kulturmarxistisk filosofi när den är som bäst.

    • Anonym

       Ryssarna ockuperar delar av Finland, Tyskland, Polen, Slovakien och Japan. De har även planterat sina femtekolonnare i de baltiska länderna. Vi ska inte glömma detta och falla för locktoner från somliga om hur bra Ryssland och Putin är för Sverige.
      Om Gaza tillhör Egypten har inte Israel med att göra vad araberna bestämmer sinsemellan.
      Delar av judenheten är så inavlad att var och varannan släpar sig haltande fram på gatorna och de tvingas söka sig friskt blod från fd Sovjet. Snacka om inavlade kusiner.
      Klart att du som vill se palestinierna försvinna vill ge dem kondomer. Sionisternas största problem är att araberna förökar sig som kaniner. Det är därför som de ortodoxa judarna nu också förökar sig som kaniner och får 10-12 ungar.
      Den Egyptiska gränsen läcker som ett såll. De smugglar in vad som helst genom tunnlarna och allt är möjligt i den där genomkorrumperade världen.
      Varför är gränsen mot Egypten att motiv för att Israel ska blockera havet?

  • Anonym

    Israel är ju inte direkt den gulligaste nationen i världen

    • Agent Smith

      Faller Israel så finns det ingen västerländsk kultur kvar i Mellanöstern. Då är det bra islam som råder. Därför väljer jag att hellre stödja israelerna än araberna.

      • Anonym

        Israel är inte en del av väst, utan en del av Mellanöstern. Judar är ett Mellanösternfolk med en mentalitet som ligger närmare arabernas än svenskarnas. Titta på filmklippen här nedanför så förstår du vad jag menar.

        Judar lever rövare på flygplan:

        http://www.youtube.com/watch?v=w-GqIwvlxlk

        Judar dansar och sjunger om hur glada de är över att de inte är gojer (d.v.s. ickejudar):

        http://www.youtube.com/watch?v=oGoIcZUvvYo

        Judar attackerar en amerikansk journalist i Jerusalem:

        http://www.youtube.com/watch?v=h4dPskzlqZ4

        • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

          Han pratade inte om folk utan kultur, Och Israel grundades av Judar från Europa efter WW2, Dem är väldigt västerligt inspirerade i deras moderna kultur.

        • Agent Smith

          LOL! Vad jag skrattade!

          Ortodoxa judar kan vara vidriga. Det håller jag med om. I det avseendet är de inte västerländska alls. Att de tror på det gamla testamentet i bibeln förklarar också mycket.

          Kom ihåg att hela Israel inte består av bara ortodoxa judar. Det finns moderata också och det är de som är bärare av västerländsk kultur.

          • Anonym

            Vad är det för sorts ”moderata” du talar om? Jag har aldrig sett eller hört några hyllningar av västerländsk kultur, från vare sig vanliga israeler eller någon politiker. Var är solidariteten med väst starkast i Israel?

            Är det i Likud? Här är vad Israels premiärminister Benjamin Nethanyahu sa direkt efter terrordåden 2001;
            http://beforeitsnews.com/alternative/2012/09/recalling-benjamin-netanyahus-words-on-the-day-of-the-911-attacks-2465388.html

            Är det bland Israeliska filmare/underrättelseagenter? Deras beteénde under massakrer och kaotiska massmord tycks inte visa det; 
            http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/fiveisraelis.html

            Här är en titt på det ”moderata” israeliska högerpartiet som får runt en tredjedel av väljarna i varje val. Dom har gått från öppet fascistisk och rasistisk politik under ”Eretz Yisrael” – dvs att etniskt rensa hela västbanken och Gaza, samt hela Libanon, plus delar av Egypten och Jordanien på araber – till att idag ”bara” vilja rensa Gaza och Västbanken på araber, och låta dom ersättas med invandrande judar; http://en.wikipedia.org/wiki/Likud Låter det som ”västerländska värderingar” i dina öron?

            Och så har vi ju spottandet på funktionärer i kristna församlingar i Jerusalem, som vi har kunnat följa här på Fria Tider, för att inte tala om holocaust-teoligin, som är en djupt anti-kristen och anti-västerländsk lära. När de flesta israeler tänker på västerlänningar och kristna så associerar dom det bara - mig veterligen – med nazister och antisemiter. 

            Så jag begriper inte varifrån du fått det här med ”västerländska” israeler från…

          • Anonym

            Läs lite Kevin MacDonald eller varför inte Professor Israel Shahak?! Lite distans måste man ha, det är jag enig i. Men, dessvärre i fallet Organiserad Judenhet, så krävs det bara studier.. Den Västerländska Kulturen är det som även det de mest moderata och liberala Judarna hatar, se exemplet Hollywood..

      • hen.sson

        Hade det inte varit för ”israelerna” i vårt land hade vi inte haft islam här heller. Att det finns i mellanöstern däremot ser jag inget direkt problem med.

        • Agent Smith

          Jag stödjer tanken att judarna ska bo i Israel och inte blanda sig in i europeiska länders saker. Men nu är det så att vänsterorienterade judar i Europa främjar mångkulturen här och de gillar jag inte.

          Låt judarna/ israelerna göra vad de vill i Israel. Och om det betyder de ska ha Gaza då stödjer jag det med. 

          Som nån skrev här så tillhörde Gaza Egypten ifrån början. När Egypten och de andra arabiska länder attackerade Israel ville de ju erövra israelernas mark. Tror du om de hade lyckats med erövringen att de skulle gett en del till israelerna? Nej, det tror jag inte. Tittar man på deras religion, islam så är det klart vad det egentliga målet är: att utrota judarna samt alla icke-muslimer. Judarna först sen de andra.

          Därför tycker jag att det är rimligt att Israel behåller Gaza. Det var inte de som började det där kriget, det var araberna. Araberna förlorade tack o lov och då blev de av med  Gaza med. Man kan säga att det var priset de fick betala för anfallet.

          • Anonym

            Israel har aldrig startat ett enda krig.
            Däremot har de avslutat varenda ett!

            • Anonym

               Israel har startat alla krig hittills utom 1973, Då angrep Egypten israels armé som ockuperade en del av Egypten och kriget fördes helt inom Egyptens gränser.

  • Anonym

    Jag bryr mig överhuvudtaget inte om att ta ställning för eller emot Shit to Gaza. Däremot framgår det att en stor del av dem som stöder projektet är starkt vänsterorienterade multikulturalister och islamister. Anarkisten och islamisten Mattias Gardell, som är bror till Jonas Gardell, är en av arrangörerna.

    • Anonym

      säg mig vem du seglar med skall jag säga vem du är

    • Anonym

      Det är just det här som talar till Israelernas fördel. Folk kan ställa sig skeptiska till Israelerna, men folk är antagligen ännu mer skeptiska till Mattias Gardell och hans anarkist/hippiegäng + drägget från islamistiska rörelser i mellanöstern, som med säkerhet bemannar den här flottiljen.

  • Anonym

    nyttiga idioter vet inte ens att de jobbar åt Sion. Sion är absolut inte samma som israeler. Sion är en ideologi som har mindre att göra med Israel men desto mer med den globala agendan. Mitt the Pitt Romney, biskop vill se USA som Sions förlovade land. Ryssland är Fi nr 1. Bankmafian är med förstås…alltså, sluta dilla om Israel. Lyft blicken och se det stora sammanhanget.

  • Anonym

    Sänk det gistna fartyget lastat med terroristernas nyttiga idioter så gör ni världen en tjänst.

  • Anonym

    Lär de sig inte? Vill de att Israel ska sätta in sjömålsrobotar den här gången?

    • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

      Den här gamla maskätna träskutan hade det räckt med att någon agent borrat i sank under en natt i Neapel. Nu måste den sänkas mer ”explosivt” med terroristerna ombord. Vilket i och för sig bara är bra för mänskligheten,men dålig PR för Israel när de pro-islamistiska aktevisterna i media börjar  jollra sin hatpropaganda.

  • Anonym

    Hur många känner till att många araber (palestinier) egentligen vill bo i Israel (bortsett från extremisterna förstås)
    Hur många känner till att det förekommer gränshandel i Gaza/Israel ?
    Hur många känner till att Gaza lever i överflöd av varor?
    Detta med båtarna är bara ett stort propagandajippo.

    • Markus Upplysaren

      Sverige ger extremt mycket bistånd till Gaza, de badar i bistånd. Skulle Palestinier ge en stor andel av deras inkomster till oss om vi hade råkat ut för någon katastrof här? Nej! då hade vi fått klara oss själva och vi hade inte gnällt över att vi inte fick hjälp. Om någon vill grunda ett nytt Sverige så hjälper jag till att bygga upp det.

    • Markus Upplysaren

      Sverige ger extremt mycket bistånd till Gaza, de badar i bistånd. Skulle Palestinier ge en stor andel av deras inkomster till oss om vi hade råkat ut för någon katastrof här? Nej! då hade vi fått klara oss själva och vi hade inte gnällt över att vi inte fick hjälp. Om någon vill grunda ett nytt Sverige så hjälper jag till att bygga upp det.

  • Anonym

    Till alla – Era sjuka ynkryggar!
    Här gnäller man på inskränkt yttrandefrihet och ökat våld/våldtäkter i Sverige. Detta ser jag med.
    Men att sedan skriva att folket på ShiptoGaza inte får säga vad de tycker är ju att säga emot sig själv.
    Att sedan vilja att de ska bli beskjutna och dö är riktigt sjukt.

    Kryp tillbaka under den sten ni föddes under och låt vettiga människor debattera här!

    SD 2014

    • Anonym

      Istället for att demonstrera och slåss pa vara gator o torg ar detta ett utmärkt alternativ. Hall kriget utanför Sverige. Lat fem skicka hur många båtar dr vill och lat oss ta hand de bekymmer som finns ghär o nu istället!
      Ber om utsåkt for min värdelösa telefon/stavning!

  • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

    Israel statuerade ett exempel senaste det begav sig, och om dessa idioter är så trötta på livet att de utmanar den totalitära staten Israel så tänker inte jag ifrågasätta dem!
    Tror faktiskt att det kommer bli ännu blodigare den här gången!
    Kanske inte ens blir bordade utan helt enkelt sprängs i småbitar av tyngre kanoner eller flyg!

  • Agent Smith

    Hoppas att israelerna spränger den..

    • Anonym

       Varför det?

    • Anonym

      Varför hoppas du på att en främmande stat ska döda svenska medborgare? Är du sjuk i huvudet?

      • Agent Smith

        Det är bara vänsterfolk på den båten. Såna som är ansvariga för avskaffandet av Sverige. Jag stödjer inte såna. 

        Det var kanske lite extremt att tillönska dem döden men varför ska de blanda sig in i saker som inte angår dem i första hand? Om något skulle hända med dem har de bara sig själva för att skylla på. 

  • http://vattentemperatur.blogspot.se/ AnnaF3

    Varör rapporterar FT om vänsrerjippon?

    • Anonym

       Därför att det har nyhetsvärde?

    • Anonym

      Det ingår i strategiplaneringen att känna till vad motståndarna sysslar med.

  • Anonym

    SHIT TO GAZA !

  • Lejeune

    Gays to Gaza?

  • Anonym

    En torped under vattenlinjen skulle sitta fint.

    • Anonym

       Ligger en genomtänkt teori bakom den önskan?

  • Anonym

    Hoppas inte Medelhavet är helt min-röjt

    • Anonym

       Du är i alla fall rolig.

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons