Sverigedemokrater startar ny nättidning

Publicerat den 5 augusti 2012 kl 05:20
När den lilla men hårt arbetande kärnan inom Sverigedemokraterna fick mycket nytt att tänka på i samband med riksdagsinträdet lades den tidigare nättidningen, sdkuriren.se, ned. Nu planerar man att starta en ny nyhetshemsida.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Riksdagsmannen Erik Almqvist förklarar för nättidningen Dagens Opinion att den nya satsningen är tänkt att ha ett bredare fokus på vilka nyheter man ska ta med.

– Vi pratar inte bara om invandringsfrågor, utan det gäller även exempelvis rapporteringar från den arabiska våren, det som händer i Syrien just nu och de fängslade svenska journalisterna i Afrika. Det märks att mycket av de fakta och diskussioner som försiggår i andra länder kommer inte fram i den svenska debatten, säger Erik Almqvist.

– Ambitionen är att vara bredare i rapporteringen, inte bara i ämnesval utan vi kan också tänka oss ha kolumnister som är liberala, kristdemokratiska eller även från vänstern om det skulle finnas intresse. Vi har redan nu fått napp från andra politiska läger, fortsätter Almqvist.

Trots att fem mycket aktiva sverigedemokrater utgör styrelsen för det bolag som ska driva nättidningen är Almqvist noga med att poängtera att Sverigedemokraterna som parti inte har något med satsningen att göra:

– Partiet är inte inblandat i detta, mer än att vi stöttar med praktiska saker och ekonomiskt nu i uppstarten. Vi kommer inte påverka tidningen, förklarar Almqvist.

För att allt ska bli så bra som möjligt berättar Erik Almqvist att de kommer behöva fram till början på nästa år på sig för att knyta så bra personer till sig som möjligt innan den nya hemsidan kan startas. Sedan kommer det behövas en icke offentlig testperiod av hemsidan för att kontrollera om projektet, att skapa en hemsida där man lägger ut nyheter, kommer hålla. Möjligen ska sidan därefter säljas till externa ägare.

– Det ska bli ett brett ägarskap som står utanför partiet, avslutar Almqvist.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/sverigedemokrater-startar-ny-nattidning Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Så länge det skriks Ras och jude i dom andra partierna så lär dom få stå utanför Riksdagen länge.

    SD har nog och fria sig från dom anklagelserna varje dag,

    • Anonym

      Visst och dom blir mjäkigare och mjäkigare
      för var dag som går. Snart är sjuklövern en åttaklöver…

      Vill man förändra något så måste man utmana
      etablissemanget , inte kapitulera inför det!

  • Anonym

    Eftersom Tommy Hansson (som tycks ha pinkat ner sitt rum i Almedalen) har förstört SD-kuriren – som t ex har kommit ut endast ett fåtal ggr, samt blivit oerhört slätstruken, sedan han tog över redaktörskapet – kan man ju tänka sig att detta är ett snyggt sätt att lansera en ny tidning utanför hans regi.    

    • Anonym

      Låt oss verkligen hoppas att så är fallet! Vad gäller Tommy Hansson uppmanar jag alla att läsa den här artikeln som innehåller fullständigt häpnadsväckande uppgifter om den sekt som han är engagerad i:

      http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=958

  • Anonym

    @ MarkusSthlm
    Jag menar att SvP dratt en rimlig gräns, som även är ganska lätt att följa, så jag citerar principprogrammet. (http://www.svenskarnasparti.se/vidareutveckling-av-de-politiska-punkterna/)

    ”1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.”

    • Anonym

      Att Sverige i framtiden skall vara svenskt är också min absoluta uppfattning. Därför lämnar jag sannolikt SD till förmån för SvP

  • Anonym

    Det finns redan en bra nättidning FT, mittemellan Avpixlat och Nationell.nu. Det finns många som inte har tillgång till nätet och även de som har det men bara går in på Facebook, Twitter. Det skulle behövas en alt papperstidning, vars löpsedlar skulle sättas upp bredvid AB och Expr.

    • Anonym

      Ja, något som konkurrerar om uppmärksamheten med AftonLudrets och Sexpressens löpsedlar. Till en början skulle väl Svenne inte våga köpa tidningen p g a de inbillade blickar han känner i nackskinnet. Efter att den första ångestattacken har släppt Svenne fri, så skulle försäljningen gå av bara farten. Själv skulle jag stolt och trotsigt köpa tidningen även om jag föredrar att läsa på nätet. Så nu har vi snart två papperstidningar att välja mellan i tidningsstånden! Bra! . Det sjukaste landet på vår jord behöver verkligen förse folket med sann journalistik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonym

        Jag skulle också köpa den.

    • Anonym

       Du glömde Sweden Confidential

  • Anonym

    Glädjande på min ära!

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Det här känns lite överflödigt. 

    Sen är det faktiskt folk utanför partiet som måste ta initiativet för det här. 

    SD bör konsentrera sig på de kommande utmaningarna istället. Och lägga all kraft på detta. 

  • Anonym

    Utmärkt!

  • Anonym

    Alla alternativ till PK media är välkommen :)

  • Anonym

    Det finns frågor som aldrig berörs i svensk Fulpress. Frågor som inte endast handlar om den plågsamma och förgörande invandring som vår arma nation tvingas utstå måste också få belysas.
    Svenska tidningsläsare behöver ett alster som tar upp frågor som är mer väsentliga än vilken brunkräm och vilken ökenhetta resp ishavskyla som väntar folket de kommande 3 dagarna. Svenska folket behöver få till sig nyheter som är viktiga för vårt behov av information och för vårt ställningstagande i viktiga frågor som rör våra liv. Svenska journalister gör inte detta och äger ej heller den ambitionen.

    Som det nu är så har AftonLudret och SexPressen stått som ansvariga för utbildandet av det folk som nu in absurdum värnar de inbillat utsatta där en sjuklig tolerans har riktats mot de, ur vårt perspektiv, mest intoleranta på detta jordklot. Detta sjuka värnandet värnar endast om vår egen undergång – Är det vad det svenska folket önskar sig allra mest?
    Vi är nu så försvagade, så vi märker inte ens av att var 3:e svensk som föds har utländsk härkomst.
    Svenska familjer krymper, svenska släkten urholkas. Däremot värnar vi de inbillat utsatta med rejäla portioner av tolerans för deras välbefinnande, för deras familjebildningar, för gynnandet av deras släktrelationer. Alltmedan svenska familjer splittras, att svenska familjebildningar aldrig ens uppstår.
    Den ensamhet som nu breder ut sig i våra storstäder, där svenskar dör ensamma utan att det ens finns någon nära släkting till hands, denna ensamhet är vad våra framtida svenskar har att vänta.
    Vi värnade alla andra i sjuklig överflöd – Till vilken nytta? – Av godhet? – Nej, av vissa krafters rena ondska, en ondska som leder oss till vår egen absoluta undergång!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Svenska folket behöver genomgå en ordentlig avlärning – För att på nytt läras vad som är RÄTT och RIKTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonym

      Hoppas såklart att detta blir en tidning som kommer prata om vad som är rätt, riktigt och nödvändigt.. Men tyvärr tror jag inte det. Finns inte mycket som tyder på det.

      Det blir troligen en tidning som förespråkar SD:s menlösa politik och ägnar sig åt allmän klagan över läget utan att leverera lösningar. Just det sista är problemet med egentligen all icke-nationell alternativ media, man har nästan inga visioner eller lösningar på problemet utan är kontent med att klaga. Det är bra att folk uppmärksammas på hur det verkligen ser ut i landet, men man måste också visa på alternativ, annars sprider man tillsist bara förtvivlan.

      Det räcker inte att bara vare EMOT saker helt enkelt..

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Gör en Nationell kvälls tidning med inriktning (Sverige) på ett (Svenskvänligt) sätt, hur svårt skall det vara.

    • Anonym

       Så varför gör inte du en sådan tidning?

      • Anonym

        Brist på pengar förslagsvis?

        • Anonym

          Man kan göra allt huvudarbete utan att lägga ut en krona.

          Men min poäng var att folk har väldigt lätt att lägga över allt ansträngande på andra istället för att göra det själv. Och sen gnälla på att inget händer…

    • http://twitter.com/pongopygmeus pongopygmeus

      Börja prenumera på Nationell Idag som kommer ut i pappersform veckovis så kanske de så småningom kan uppnå dina drömmar.

      http://www.nationellidag.se/pappupplagan/default.asp?avd=pren

      Se så, sluta klaga börja stötta

  • Anonym

    Här en tidning som kommer ut nästa år i pappersformat.
    http://www.tryckfrihet.com/nu_kommer_dispatch_internationa/

  • Anonym

    SD måste betona det nationella intresset i högre grad.

    • Anonym

      Det borde dom ja, det borde alla nuvarande riksdagspartier, men det kommer de tyvärr inte göra..

      • Anonym

        7Klöverns företrädare har sen det enhälliga beslutet togs att Sverige skulle bli mångkulturellt valt sida det är därför de EJ behöver prioritera det nationella de vill alla vara världsmedborgare och att världens medborgare kommer till Sverige. Det är en helt annan sak när det gäller SD de har KLART och TYDLIGT deklarerat i sitt principprogram att SD är ett socialkonservativt parti med en nationalistisk grundsyn. Detta tonar man ner alltmer anser jag. Jag ser inte SD längre som Sveriges och folkets räddare trots att jag är medlem. Jag ser dem snarare som ännu ett klöverblad så blir det en 8Klöver de gör ALLT för att bli rumsrena och vara  ett samarbetsalternativ. Under den tid som är kvar till valet 2014 skall jag fundera på om det är någon mening att stödja SD med en röst och även bidraga med pengar i form av medlemsavgift. Jag blir MYCKET besviken varje gång jag ser ett framträdande från partiledningen. De är åthelvete för tama i sin retorik.  De skall kalla Reinfeldt och hans regeringskompisar plus S,MP ochV för vad de verkligen är Landsförrädare av sällan skådat slag och media för Medlöpare men så är inte fallet de jamsar med alltmer ju längre tiden lider.

        • Anonym

          Samma program talar även om ”öppen svenskhet” att vem som helst kan ”bli” Svensk.

          Det är den värsta anpassningen av alla och en som definitivt visar att SD inte längre är ett nationellt parti – De förnekar ju att vi faktiskt existerar som folk.

          Sen har SD inget invandringsstopp på programmet. Inte heller några planer på repatriering, och den neokonservativa Israelfalangen styr i praktiken partiet.

          Är ju bara att ta en titt på Avpixlat, det är mest tjat om muslimer och judar. Också lustigt hur man kvoterat in två icke-vita bland skribenterna, vilket gör att enbart 1 av 3 faktiskt är Svenskar.

          Man verkar inte ha någon aning om hur Sveriges problem skall lösas. Istället hoppas man, tydligt illustrerat av Gellers uttalanden, att de skall försvinna av sig självt. Dvs precis som de 7 andra partierna tror.

          Om man inte har repatriering på programmet, ja inte ens invandringsstopp, då kan man lika gärna lägga ner, för det finns helt enkelt ingen annan väg att gå. Oavsett hur ”obekväm” vissa anser denna.

          • Anonym

            SD gör allt för att de skall få rätt som innan valet 2010 var oroliga för SD.s inträde men i nästa andetag sa låt de komma in och dansa en mandatperiod sen är deras saga all. Jag är övertygad om att det blir precis så. SD kommer att åka ut om man inte radikalt ändrar inställning. Jag röstade SD pga invandringen och att de SD.are som sitter i Riksdagen skalle hudfänga och sopa mattan med7Klövern.s företrädare ALLTID i varje debatt. Jimmie Åkessons medverkan bla i SVT.s Partiledaredebatt i Agenda var under all kritik.

            • Anonym

              Jag vet inte riktigt hur det kommer bli, men om SD inte ändrar inriktning är partiet tämligen värdelöst, rentav skadligt då det suger kraft från verkliga lösningar, vare sig det sen sitter i riksdagen eller inte..

  • Anonym

    Några sverigedemokrater har bestämt sig för att starta en nättidning på sin fritid. Lite på kul sådär. Har inget att göra med partiet alls.
    Men kom igen nu! SD-ledningen driver sina kampanjer konsekvent och beslutsamt och den här satsningen är noga förberedd.
    För att få inflytande inom nyhetsmedia har SD försökt att bli den dominerande kraften i Fria Tider men det har inte lyckats eftersom de inte har ägandet. Nu startar de ett eget bolag som står utanför partiet och som därmed inte kan störas av kritiska grupper inom partiet. En nättidning är ett logiskt steg i SD:s strävan mot inflytande.
    Att de bjuder in olika grupper att delta är en självklarhet om de vill få inflytande. SD-kuriren och Avpixlat är inte verktygen för att påverka den breda samhällsdebatten. De är för smala.
    En sak kan sägas med absolut säkerhet om den kommande nättidningen. Den kommer att bli sionistisk.

    • Anonym

      Den ”sanna” vetaren har talat. Tack skall du ha för att du förmedlar sanningen

    • Anonym

      Som jag skrev tidigare, är det inte lite väl magstarkt att recensera en tidning nu som kommer ut först om sex månader?

  • Anonym

    Det är väll bra om det når den större gruppen valboskap med sanningar och inte PK lögner. Så det kommer fram till valet.

  • Anonym

    Förstår inte vilken funktion en sådan tidning ska fylla annat än som mer etablerad och bredare version av Avpixlat?

    Enda anledningen som jag ser är att SDs ledande politiker vill kunna använda en av dem godkänd nyhetsskälla i debatter och faktaunderlag som samtidigt inte är helt politiskt korrekt. Fria Tider är väl den enda SDobundna källan som är någotsånär godkänd, kanske även Swedenconfidential men de är väl inte tillräckligt stora och kända. Men Nationell Idag, Realisten och Nationell.nu hör väl inte till de ”godkända” direkt av de ledande inom SD. Trots att Nationell Idag, för övrigt en utmärkt tidning med artiklar av god kvalitet, nu faktiskt är en ”riktig” tidning med etablerad prenumerantskara och presstöd. Men även om den senare numera är politiskt obunden så anses den nog inom SDtoppens kretsar fortfarande ha för starka kopplingar till ND. Det är synd att det ska vara så, men jag förstår att man som SDpolitiker inte vill bli utsatt för anklagelser om ”pseudonazikopplingar” från Sveriges mediavänster om man skulle använda Nationell Idag som källa i olika sammanhang. Man är tillräckligt påhoppad och utsatt som SDpolitiker redan.

  • Anonym

    Om SD menar allvar när de säger att avsikten är att, utöver invandringsfrågan, lyfta fram ett alternativt perspektiv i frågor som Syrien och de bägge terrordömda journalisterna i Etiopien, är det förstås utmärkt. Men jag undrar om det verkligen kommer att bli så. Jag undrar om inte den neokonservativa Israelfalangen inom SD kommer att se till att det hela blir ännu en megafon för Israelvänlig propaganda och onyanserat muslimhat.

    • Anonym

      Onyanserat muslimhat? Det får du förklara närmare!

      • Anonym

        Så gärna. Det finns en liten, men inflytelserik och högljudd klick inom SD som värderar Israel och det judiska så högt att man nästan börjar undra om det är Sverige eller Israel som är viktigast för dem. Den lilla klicken – Israelfalangen – ägnar sig åt ett onyanserat muslimhat. Ett exempel är när Ted Ekeroth (som är jude) skriver att man borde bränna Koranen i varenda stad över hela världen. Fria Tider skrev en lång artikel om Israelfalangen för några månader sedan. Läs och bilda dig en egen uppfattning:

        http://www.friatider.se/det-ar-sverige-som-raknas

        • Anonym

          I varje parti finns det falanger, jag tror också att det finns falanger inom Svp som vill fortsätta tredje rikets lösning. I ett litet parti hörs en liten klick, därför så är det viktigt att hjälpa SD. Det finns inga andra alternativ på fredlig väg. 

          • Anonym

            Håller helt med om detta! Nazistdårarna bör hållas kort, precis som Israelfanatikerna.

            • Anonym

              ”Men det är viktigt att arbeta för att SD inte förvandlas från ett nationalistiskt parti som tar till vara svenskarnas intressen, till ett neokonservativt parti som sätter helt andra intressen i främsta rummet.”

              Det har redan skett. SD har övergett nationalismen till förmån för socialkonservatismen (eller vad de nu kallade det) och predikar ”öppen svenskhet” dvs ‘det finns inga svenskar’, vidare vill man inte stoppa invandringen. Ej heller repatriera. Man har absolut inga lösningar utan lever precis som alla andra riksdagspartier på hoppet att problemet bara skall lösa sig självt.

              Attityden kan väl summeras med vad Pamela Geller sa:

              ”Eigil Söderin: What are you planning to do with the large muslim population in Europe, many of whom have been living here for generations?

              Pamela Geller: Ask them to obey Western laws and principles of human rights and reject the elements of Sharia that are supremacist, authoritarian, and deny many of those rights.

              Eigil Söderin: Do you want them deported?

              Pamela Geller: No.”

              Man skall alltså snällt be muslimer och dylika att anpassa sig. Det är ”planen”. Det är så man inte vet om man skall skratta eller gråta!

              http://avpixlat.info/2012/07/31/pamela-geller-stalls-mot-vaggen-av-svensk-journalist/

              • Anonym

                Det är politik min vän. Tro inte på en sekund att SD skulle nåt sådan framgång om de sagt att 500 000 eller likande skall lämna landet. Svenskarna är så indoktrinerade så de är inte redo för sådant här än, men tiden kommer det kan jag lova dig, fredligt eller ej.

                • Anonym

                  Jaha ja, man skall alltså inte driva de frågor man vill ha.

                  Varför väntade inte SD med att driva invandringskritiken ”tills folk var redo” osv osv?

                  Om man vill komma någonstans måste man påverka folk till att ändra åsikt såklart. Och SD gör inte det heller, SD:s anpassning är inte taktisk, utan ideologisk.

                  Så ursäkta, men det där är rena bortförklaringar och det vet vi nog båda två..

                • Anonym

                  Sa jag att SD kommer ändra sig? Nej, jag sa att folket inte är redo än men vilka som kommer genomföra förändringarna kanske inte alls blir SD.

                • Anonym

                  @ JonniBalle

                  Varför skulle någon förändring ske om man kryper för PK? Vad bygger du det hoppet på för något?

                  Varför kröp man inte även vad gäller invandringskritik i allmänhet?

                  Det går inte att segra genom att kompromissa bort vad som innebär seger.. Det borde vara uppenbart.

                  Om målet är att ta tillbaka Sverige måste man arbeta mot det, när man slutar (som SD) då har man förlorat. Inte svårare än så.

              • Anonym

                Att SD förespråkar öppen svenskhet är ett faktum sedan år 2001.

                Att repatriera folk är oavsett nödvändigheten inte möjligt med undantag för kriminella.

                • Anonym

                  Det är visst möjligt, kan folk korsa gränsen åt ena hållet kan de också korsa den åt andra, men framförallt är det just nödvändigt.

                  Att det skulle vara omöjligt är lika falskt som att det är omöjligt att ha ett samhälle som inte är mångkulturellt eller för den delen att det inte heller skulle gå att utvisa kriminella. Klart det är möjligt!

                  Om man inte vill göra vad som är nödvändigt, vad som måste till, då bör man undra vad sjutton man sysslar med egentligen. Det finns ju isf ingen poäng med det.

                • Anonym

                  Till vilken nivå skall man ta det då? 

                  Skicka hem alla med PUT?
                  Dra in medborgarskap för folk födda utanför Sverige, inklusive assimilerade?
                  Andra generationens invandrare också?
                  Jag ifrågasätterinte din idé utan undrar hur det ska gå till och vart man drar gränsen.

                • Anonym

                  Att repatriera folk
                  är en absolut nödvändighet!
                  Gör man inte det så är det enda man uppnår att
                  det tar lite längre tid innan Svenskarna blir
                  en minoritet i sitt eget hemland.

                  Det är INGEN hållbar långsiktig lösning!

            • Anonym

              SD är ju faktiskt ett nationalistiskt parti med socialkonservativ ekonomisk och social politik. En nationalist kan mycket väl vara både vänster, center och höger i ekonomiska frågor, därför är det bra att SD visar att de kan fånga upp många olika väljartyper. Neokonservatism är vad Moderaterna driver som utrikespolitik och så kör de någon form av vrickad socialdemokrati på hemmaplan. Att ha för stort vurm för judar och blint hata muslimer leder inte framåt, där har du helt rätt.

              • Anonym

                Nej man är kulturnationalister och
                menar att alla människor 
                i hela världen kan bli svenskar om man anammar de rätta värderingarna. Alltså att det inte finns ett specifikt 
                etniskt svenskt folk som är
                värda att bevara…

                • Anonym

                  Trycket från statsmakten är så stor att om du inte vill spendera en tynande tillvaro som typ Nationaldemokraterna gör, så måste du vara iallafall halvt politiskt korrekt. Tragiskt, jag vet men valet är att vi måste rösta SD ändå.

                • Anonym

                  ND går inte bakåt pga sin politik utan sitt usla ledarskap.

                  SvP är mer radikalt än ND men går framåt så din teori faller därmed.

                  Sen upprepar jag då tidigare frågor: Vad blir då meningen med alltihop? Och hur har du tänkt knäcka PK genom att anpassa dig till den?

                  Ursäkta att jag säger det, men du ägnar dig åt självbedrägeri.

            • Anonym

              Då är du redan försent ut för
              det har redan skett…

          • Anonym

            Man vill ge judarna en enkelbiljett
            till Tel Aviv samtidigt som man utvisar
            alla andra ickeeuropéer. Om det sen
            överensstämmer med vad Hitler ville göra 
            tänker jag inte ge mig in i då jag själv vet
            hur hårt ett helt liv av Förintelsehjärntvätt
            sitter (Har själv precis tagit mig ur den).

            • Anonym

              Jag sa en falang och inte hela Svp.  Att utvisa alla icke vita är en utopi och kommer inte att ske. Repatriering är ändå en nödvändighet men det kan inte ske i fredstid.

              • Anonym

                Ja precis, det är även omöjligt att vara emot EU, eller NWO, eller något annat makten företar sig. Det MÅSTE vara så och är omöjligt att stoppa. Varför kan ingen svara på, men så är det minsann!..

                Hört talas om självuppfyllande profetior?

                Man hör jätteofta detta.. ”jag skulle vilja ha repatriering, men det är nog inte möjligt.” Det är en total motsägelse, det finns uppenbart stort stöd för den linjen, men ändå säger många, som är för den tom, att det ”inte går”.

                Det är samma problem som med massinvandringen i stort, de flesta är emot, men massvis menar ändå ”det går inte att göra något åt”.

                ‘Resonemanget’ är helt uppåt väggarna kort sagt.. och det var en j-vla tur för SD att folk inte satt och höll på så 2010! (precis som det var en j-vla tur för exakt alla partier som någonsin röstats in i riksdagen osv)

                Om folk anammat denna patetiska ”kan inte”-attityd förr hade vi aldrig kommit någon vart.. civilisationen hade aldrig gjort några framsteg.

                Man blir trött..

              • Anonym

                Nej men det kommer inte 
                vara så fredligt så himla länge till. När den amerikansk- europeiska
                skuldkrisen briserar så kommer det att vara början
                på en ny tid, med både nya möjligheter som hot.

                Den lugna välståndsperioden som
                började 1945 är på väg mot sitt slut…

        • Anonym

          Ha!
          Jag är inte jude eller judevän men håller med TE (om han nu tycker så) att koranen bör brännas i varje västerländskt land!!!

          • Anonym

            Det får du förstås tycka. Men de flesta vettiga människor tycker det är korkat att provocera miljoner muslimer helt i onödan. De enda som har något att vinna på sådant är neokonservativa propagandister som vill dra in hela Västvärlden i Israels konflikter med arabländerna.

        • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

          Anti-Semit kanske? Sympatiserar du med Adolf hitler också?

          Du får det att framstå som att Judar är en Kapitalistisk hat ras, Och som att det inte finns någon Muslim i världen som är så, Hört om Saudi-Arabien kanske? Slår vad om att Moderaterna och Social demokraterna får massor av pengar i bidrag från detta land för att suga upp till Islam.

          • Anonym

            Jag har själv blivit mer och mer
            av uppfattningen att det vi fått läsa
            i våra Historieböcker om andra världskriget
            och den heliga förintelsen är inget annat
            än en ren och skär bluff. Du vet segrarna
            skriver historien och allt det där…

            Varför har vi inte fått lära oss om detta
            i historieböckerna:

            http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_boycott_of_German_goods 

          • Anonym

            Varför krångla till det så mycket? Alla folkslag har egna etniska intressen. Vi hade det också innan vi blev hjärntvättade att tro att vi inte finns eller att vi har samma intressen som alla andra. Alla andra djur har det också.

            Problemet är att dessa olika intressen ofta står i konflikt med varandra. Därför slåss alla djuren om mat, honor, revir osv. Det kan du se varje dag överallt i naturen. Konkurrens heter det ju, och är ju en evolutionär drivkraft.

            Det gäller även för människorna. Vi konkurrerar om samma saker, honor, resurser och territorium. Vissa djur har inte konkurrerande intressen, då uppstår inte heller något problem. Häromdagen såg jag t.ex kor och hästar beta tillsammans i en hage, det gick ju eftersom gräset räckte ju åt alla och de konkurrerar ju inte om varandras honor. Då är det ju okej. Ibland är det ju rent samarbete, som den där lilla pippin (sekreterarfågel tror jag det heter) som åker på ryggen på vattenbufflar. Pippin äter upp insekter som besvärar buffeln, samtidigt som buffeln skyddar pippin eftersom den upphöjda positionen inte gör honom åtkomlig för rovdjur.

            Så är det dock oftast inte för människor, olika folkgrupper har olika intressen. Dessa intressen försvarar man instinktivt, OM man inte blivit hjärntvättad som vi vita människor har blivit. Alla andra försvarar sina etniska intressen. Titta på DN t.ex, ett väldigt bra exempel. där sitter t.ex Peter Wolodarski och Nathan Shachar och allt vad de heter och skriver i egna intressen. De vill t.ex att vi skall kriga med Syrien nu. Det är DERAS intresse, inte VÅRT. Det är inte ondskefullt, illa menat eller hatiskt av dem att ha sina egna intressen, det är helt naturligt att de har egna intressen, men deras intressen är inte samma som våra och därför borde vi säga stopp och de borde inte få skriva i våra tidningar och driva sina egna intressen där. Det får de göra i sina egna tidningar, i sitt eget land.

            Krångligare än så är det inte. Varför krångla till det så förbannat?

            Främmande folkgrupper vill ju komma hit, eftersom de vill ha tillgång till våra resurser och det vi har skapat. De agerar i egen-intresse. Vore vi inte så förbannat hjärntvättade hade vi förstått att VÅRT egen-intresse är att INTE släppa in någon av dem här. Du kan också se de främmande folken tala om ”deras” områden. I USA är det väl mest uppenbart, men även i Sverige så har vi det så nu.

        • Anonym

          Det att bränna Koranen står även jag bakom trots att jag inte är jude. Jag har  inga som helst problem med judar och jag tackar för att ISRAEL ligger där det ligger det är snart bara de som är stridsdugliga nog för att stoppa muhammedanernas 1400 åriga önskan om världsherraväldet. Så vi skall tacka vår lyckliga stjärna så länger ISRAEL och dess folk är på tårna. Vi Svenskar är inte ens på hälarna vi krälar fram så underdådiga som vi är för just Islam och muslimer. Svensken kommer snart att be om ursäkt för sin existens.

          • Anonym

            Det du skriver om att Israel skulle vara det enda som sätter stopp för muslimskt världsherravälde är så fullständigt verklighetsfrämmande att jag ärligt talat undrar om du är riktigt klok. Israel är ett litet land som har funnits i drygt 60 år och som inte disponerar i närheten av de militära resurser som USA, Europa, Ryssland och Kina har till sitt förfogande. Att utmåla den lilla skurkstaten Israel som någon slags världsräddare är bara löjeväckande. Något muslimskt militärt hot mot resten av världen som är värt att ta på allvar existerar för övrigt inte.

            • Anonym

              Du bör och skall läsa om din Koran för DU har INTE förstått dess innebörd. Att tro att jag inte är riktigt klok kommer ju från den RÄTTE. Pappskalle.

              • Anonym

                Du har bara läst enstaka 
                utdrag av koranen (ofta tagna ur sina sammanhang för att få dom att verka mer hotfulla
                än vad dom är). Vill du läsa en riktigt hatfull bok så läs istället judarnas
                Talmud. Där ickejudar 
                (Goyim) kallas för boskap
                vars enda syfte är att tjäna judarna och Jesus kallas 
                för en son till en hora och
                att han kokar i helvetet i sin egen urin. osv

                • Anonym

                  Bla bla bla, antingen är man emot islam eller så är man för sin egen hyffsat snara undergång. Och då menar jag inte att judarna skulle komma våldta oss till underkastelse.
                  Det är konstigt, mussarna hyllar även Mein kampf.

                • Anonym

                  Innan man kritiserar 
                  något så är det bra
                  att man 
                  själv tar reda på om det som andra
                  påstår om skriften i fråga stämmer.
                  Jag tvivlar på att du vare sig har läst
                  koranen 
                  eller Mein Kampf .

                  Korrekt?

                  I så fall hur vet du att det andra påstår inte är illasinnad
                  propaganda? 

                • Anonym

                  Lumik74

                  Jag är inte för islam bara för att  judarna är emot islam, det verkar nästan vara din tanke med detta. Jag har inte lyckats bli riktigt så konspiratorisk än. Dock tycker jag det är fel fel fel att jämföra vem som är en riktig nationalist eller inte. Jag tror på och älskar mitt Sverige! Punkt!

            • Anonym

              Jag kan till viss del förstå det du menar, tex att det sitter judar på höga positioner inom media och skapar denna korrekthet som sakta men säkert dödar oss. Dock gagnar det ju inte judarna att muslimerna tar över Europa land efter land, då de verkligen blir ett ännu mer inklämt land bland de som vill döda dem. 

          • Anonym
          • Anonym

            Eh alltså jag vet inte hur jag ska säga detta men Counter Jihad rörelsen
            är en Judisk skapelse med syftet
            att slå skapa motsättningar mellan
            västerlänningar och muslimer för att få till
            en ”Clash of civilisations” .Counter Jihad rörelsen handlar även  om att
            leda de nationella strömningar 
            som växer i västvärlden över till att 
            kämpa för israels intressen och mot
            Israels fiender och på så sätt undanröja
            ett hot mot judisk makt i väst (Inom media, finans och politik). För äkta nationalister är allt utländskt inflytande över det egna landet något destruktivt inte bara muslimsk dito.
            Massinvandringspolitiken är något 
            som både i Sverige men även i USA
            och andra västerländska länder
            har drivits fram av judiska intresseorganisationer (i Sverige
            var ex. en viss David Schwarz drivande
            för skapandet av ett mångkulturellt samhälle i Sverige genom sin aktiva
            lobbying för detta under 1960 och 70-talet).

            Härska genom att söndra kallas det.

            Israel och judar generellt har aldrig varit 
            västerlandets vänner och kommer aldrig att
            bli det heller (även om det självklart finns
            bra judar på ett individuellt plan) och man
            har varit drivande bakom det mesta som har lett till västerlandets nedgång, saker
            som marxism, extremfeminism, politisk korrekthet, HBTQ-rörelsen, abortliberalisering, mångkultur osv osv

            Har samtliga judiska rötter och har 
            introducerats för att underminera
            det kristna västerlandet genom att
            skapa motsättningar mellan subgrupper
            (Man mot Kvinna, Hetero mot Homo osv)
            Ju mer Goyim slåss inbördes desto säkrare är det för juden nämligen…

            • Anonym

              Här har vi en som fattar läget. :-)
              Bra summerat.

            • Jonas Berg

              Detta är min uppfattning också, kunde inte skriva det bättre själv =).

  • Anonym

    Det skall bli intressant att se vem som skall finansiera den här tidningen.
    Blir det NWO-folk så är det lika bra att lägga ner den innan den startat.

  • http://profiles.google.com/morganjohansson84 morgan johansson

    Om man kollar på Avpixlat tex så verkar den sajtens uppgift mest vara att hetsa upp stämningen mot muslimer. Då SD mer eller mindre redan har blivit införlivade under NWO´s styre så tror jag inte deras tidning kommer rapportera annorlunda än vad gammelmedia redan gör när det gäller utrikespolitik och den arabiska våren.

    • Anonym

       Är det inte muslimerna som hetsar upp stämningen mot sig själva?

    • Anonym

      Tycker inte att någon behöver hetsa upp stämmningen mot Muslimer, det klarar dom själva av jättebra!! Nu senast 42 döda i självmordsattack mot begravning i Jemen. Borde media mörka nyheten för att inte hetsa mot Muslimer?? Du är en pajasfigur som verkar sakna kontakt med verkligheten!

      • Anonym

        Avpixlat fokuserar väldigt starkt på att få sina läsare att älska judar och hata muslimer. Bråken mellan judar och muslimer är något vi svenskar ska hålla oss utanför. Jag blir misstänksam när jag ser att en invandringskritisk nyhetssajt lägger så mycket krut på att rapportera om konflikter mellan MENA-folk, som inte angår oss svenskar.

        • Anonym

          Det står inte på innan vi har en miljon Muslimer i landet! Vi kommer att få känna på konflikter mellan Muslimerna mycket mer än mellan Israel och Palestinerna.Inget land är en isolerad ö allra minst Sverige som ska lägga sig i allt, men kan inte ens hålla fred i invandrarförorterna!

          • Anonym

            Det gäller att hålla isär frågorna här. Att vi har muslimska invandrare i Sverige är ett stort problem som vi måste åtgärda. Att två MENA-folk – araber och judar – bråkar med varandra nere i Mellanöstern är inte vårt problem.

      • http://profiles.google.com/morganjohansson84 morgan johansson

        Visst fyller Avpixlat en funktion i att avslöja medias lögner och censur, men att använda sidan som ensidig alternativ nyhetssajt tror jag är väldigt farligt. Visst är Sveriges invandringspolitik åt helvete idag, men man måste se det i ett större perspektiv än vad som beskrivs för att förstå de underliggande orsakerna och drivkrafterna varför vi har en sådan massiv invandring till Sverige och Europa. Och att söka de svaren på Avpixlat är döfött.

    • Anonym

      Vad då införlivade under NWO? Det är knappast SD’s företrädare som bjuds in till internationella konferenser och får bidrag från storföretag eller besök av företrädare från bankkartellen. Visst har SD mjuknat en hel del, men att säga att de tillhör Reinfeldts kompisar är bara struntsnack.

      • Anonym

        Siv Jensen, ledare för norska  fremskrittspartietvar, var  på Biderbergermötet år 2006.När kommer Jimmie Åkesson att bli inbjuden och kommer han att åka ?

        • Anonym

          Oavsett uppfattning om Bilderbergermöten så är det klart att man åker. Hade inte du själv åkt dit om du hade fått chansen? Vill du inte veta vad som  diskuteras där? 

          • Anonym

            Det vore som att tacka ja till att bli inbjuden till ett maffiamöte. Det  blir inget angenämt studiebesök.
            Att umgås med mörkrets representanter har sitt pris.

            • Anonym

               Så sant som det är sagt!

        • Anonym

          Siv Jensens skatteupprorsparti Fremskrittspartiet och SD är på inget sätt broder eller systerparti. Hade du sagt Pia i Dansk Folkeparti så hade jag hållit med. Att snacka ”OM” Jimmy åker dit är bara trams. I lilla pyttelandet Sverige åker bara den innersta kärnan till Bilderbergsmötet, att Norge skickar dit fler kanske kan stavas olja.

          • Anonym

            Nej Frp är mer ett systerparti med
            Ian och Berts nedlagda parti 
            Ny Demokrati än SD och Dfp

    • Anonym

      De enda som hetsar mot muslimer är muslimerna själva och det är de duktiga på, för värre sekt finns inte och de är ju så stolta över sina hemska bedrifter.Jag har islam i släkten och det är hemskt att få veta hur lågt man står i muslimers syn och dels att de gifte bort sin 10 åriga dotter med en släkting till mannen i Iran.Så muslimer ger sig själv dåligt rykte, ingen annan.Ang avpixlat de hetsar ingen de avspeglar sanningen, fast är man AB, Expressen och expo läsare som verkligen hjärntvättar sina läsare då kan jag förstå att ap verkar otroligt.Men de länkar ju från olika nyhetssidor men skillnaden, ap berättar sanningen bakom rubriken, så om du ska anklaga någon för hets får du attackera den som först skrivit storyn!!!!!Sen kan jag inte förstå vissa män, när det gäller AB och Expr så målar de ju ut ni svenska män som några hemska svin så jag kan inte förstå hur ni kan ens titta på dessa blaskor för ni är ju farliga, begår gängvåldtäkter, dödar era kvinnor för heder, begår terrordåd utomlands och våldtäkter jorden runt.Men vill ni svenska män framstå som monster för något ni inte är, varsågod….

      • http://profiles.google.com/morganjohansson84 morgan johansson

        Har inte varit inne på AB, Expressen på minst tre år. Bojkottar den skiten. 
        Och EXPO tänker jag inte ens befatta mig med.
        Vad gammelmedia skriver har slutat att bekomma mig, skulle jag bli förbannad för varje skev sak som skrivs skulle jag inte ha ork till annat.

      • Anonym

        Du blandar samman religion med ras (Ja jag vet
        det där hemska ordet vi hela livet lärt oss är så fult *ryser*)
        och kultur. Västasiatiska och Afrikanska invandrare 
        beter sig sig på ungefär samma sätt oavsett dom är kristna 
        eller muslimer. Se på Södertälje. Tycker du ärligt talat
        att de kristna invandrarna där beter sig så himla mycket bättre än muslimer i exempelvis Malmö? I USA så är den stora majoriteten av alla svarta kristna, trots det så har
        dom en överrepresentation när det gäller våldsbrott på
        900% gentemot vita och svarta män begår över 30000 våldtäkter riktade mot vita kvinnor årligen (Vita mäns våldtäkter mot svarta kvinnor är 0). Hur förklarar du
        det om du inte har Islam att skylla på?

        Jag är helt övertygad om att Svenskar inte skulle bete
        oss som araber och negrer även om vi var muslimer.

        Och hade valet stått mellan ett samhälle som varit
        100% muslimskt och 100% Europeiskt och ett samhälle
        som var kristet och mångkulturellt så skulle jag välja det första alternativet alla dagar i veckan.

  • Anonym

    Jag välkomnar all media som lyfter fram sanningen om massinvandringens konsekvenser för det svenska samhället.
    SVT, TV4, AB och Expr. skall inte oemotsagda få sprida sin propaganda till lättpåverkade svenskar år efter år. 

  • http://profiles.google.com/pirinhagbg Fredrik Larsson

    Bra nyhet.
    Dock kommer det bli omöjligt att undvika att bli kallad propagandaorgan för SD.
    Men det är ju iofs en fjäder i hatten, anser jag…

  • Anonym

    Den nättidningen blir lika ointressant att läsa som SD kuriren, som f.o.m. Nästa år blir inbakad i medlemsavgiften för alla medlemmar. Om man tidigare ville välja bort tidningen så hade man ett val. Antagligen var det inte så många medlemmar som tyckte innehållet var intressant. Nu verkar det vara så att nättidningen kommer att vara lika flummig och släppa fram motståndarsidans ide’er istället för att vara ett propagandamedel för nationalister. Skulle inte förvåna mig om tanken bakom nättidningen är att propagera för den sionistiska tanken och vara ett propagandavapen för dessa personer i den sverigedemokratiska partilledningen.

    finns massor av händelser i sommar som hade kunnat vara grund för politiska utspel. Eller det är kanske så att man nu mest går och tänker på sin riksdagspension och har gått på semester.

    • Anonym

       Surpuppa

    • Anonym

      Du glömde nämna att SD;s medlemsavgift har sänkts till 150 kronor ! Så några påtvingade kostnader för tidningen är det inte :

    • Anonym

       Är det inte läge att vänta och se vad som kommer innan du uttalar dig om innehållet? Blir inte seriöst om du recenserar en tidning som kommer först om ett halvår.

    • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

      Nej du e inte bitter.

  • Carl Lundström

    Farligt med en egen tidning – eftersom varenda bokstav och kommentar kommer att misstolkas som ett partiuttalande är det risk att partiledningen kommer att tvinga tidningen till en slätstrukenhet som gör den lika ointressant för läsarna som tidigare initiativ och (alla) partihemsidor. 

    I värsta fall kommer de flesta läsarna att vara kommunistiska redaktörer och genusforskare som läser tidningen, för att vrida och vända på formuleringarna. 

    Varje gång fulmedia dissar FT får vi 1000 nya läsare. Varje gång de dissar SD:s nya webtidning får den givetvis lika många nya läsare, men partiet förlorar 1000 röster samtidigt. 

    De menar säkert den här web-tidningen mer som en seriös intern debatt-tidning där partiets politik och retorik utvecklas och formas, än ytterligare ettt Avpixlat eller FT. Ett sätt att höja kommunikationen med och mellan de egna aktiva. Att serva de aktiva med intellektuellt slagkraftig information som stöder partiets politik. 

    Partiets företrädare har ju (eller måste ju ha) mer att säga än de frusterade anekdoter ur en sjuk verklighet som Avpixlat och FT bjuder på – den positiva sidan, vad SD själva vill lyckas med när de når 51% av riksdagen. Detta, postiva, budska är förmodligen vad partiledningen vill stärka, utveckla och samordna. 

    Om SD  lyckas få den nya sajten tillräckligt intressant för den ”marknaden” kan inititativet bli lyckat.

    • Anonym

      Tack för ett klokt och sansat inlägg, gillade speciellt de två sista stycken.
       Kom med mer positivt vad vi kan och vill göra, känns ibland lite ”tröttsamt” med allt som händer ute i världen av sjuka saker. (Tycker det räcker med allt som händer i Sverige.)

  • Anonym

    Om det Almqvist säger, att de vill rapportera sanninsenligt om den arabiska ”våren”, Syrien, de fängslade afrosvenskarna osv, så är det en tydlig markering på att de önskar stå emot den västerländska elitens globala strävan om världsherravälde genom spridning av ”demokrati” och ”mänskliga rättigheter”. Ungefär samma breda angreppspunkt som FriaTider har i viss mening. Dock, om det skall lyckas, så måste de göra upp med och kritisera SAMTLIGA utav de liberala projekten, varav mångkulturen och massinvandringen är det mest direkt dödliga för oss nordbor, men även alla européer i förlängningen. T.ex. går det inte att förespråka Pride-festivaler i Serbien, medans man är kritisk mot EU:s behandling utav Ungern. Det är inte konsekvent. Pride-festivaler är det ultimata uttrycket för den liberala demokratin som symboliserar att det mest abnormala lyfts fram till det normala. Man kan inte heller lyfta Israel till skyarna som något demokratiskt föredöme eller något jävla vakttorn mot den internationella jihadismen, samtidigt som både Israel och USA stödjer jihadistterrorister för att sätta Syrien i brand.

    Frågan är om denna breda, och djupa ideologiska insikt finns inom SD, och framförallt hos de som skall arbeta med projektet? Det är mycket lovvärt om de lyckas skapa en tidning som tar upp den politiska och kulturella kampen mot nuvarande etablerade. Almqvist har tidigare visat visst prov på denna djupare insikt, t.ex. i sin kritik utav EU:s behandling av Ungern. Finns den hos övriga i partiet? Man måste på allvar börja ta till sig sant radikal kritik utav det liberala samhället, där kärnan till det onda finns. Det går inte att hylla upplysningsfilosofin, samtidigt som man inte tycker om det som den medfört för vårt folk. Det går inte att hylla mänsliga rättigheter, samtidigt som man är kritisk till att samma rättigheter bidrar till att förgöra vårt folk. Det går inte att hylla dagens parlamentariska demokrati som något föredöme, samtidigt som den samma har skapat ett mångkulturellt Sverige som håller på att utrota det svenska folket. Man måste gå till roten av det onda, och det ligger mycket djupare än att afrikaner, afganer, zigenare osv inte börjar dansa kring midsommarstången när de kommer till Sverige.

    Denna djupa kritik finns redan. Ur ett europeiskt perspektiv kan författare och filosofer som Alain de Benoist, Guillaume Faye och Pentti Linkola. ur et ryskt perspektiv kan Alexander Dugin lyftas fram, som på djupet analyserar och penetrerar liberalismen och vad som är det ondo med den.

  • MartinA

    Finns gott om nättidningar redan. Och känns som ett sånt här initiativ kan orsaka mer skada än nytta för SD. Intressantare hade varit papperstidning.

  • Anonym

    Ärligt talat vet jag inte om det låter särskilt intressant eller bra. Varför man har som ambition att bjuda in kristdemokratiska och liberala skribenter och folk från vänstern förstår jag inte. Det låter som om man redan från början vill säga att man inte har egna skribenter och kanske inte ens några egna tankar.

    Skulle SD däremot ta efter Fria Tider och bjuda in inhemska och internationella konservativa skribenter som verkligen har något att säga eller tillföra en tänkt läsarkrets vore det ett bra projekt.

    Vad som behöver tillföras debatten och som SD har undvikit är hur man kan skapa ett bra repatrieringsprogram och sedan genomföra det och hur vi ska kunna öka nativiteten i Sverige med hjälp av en riktigt bra familjepolitik. Alla andra frågor debatteras redan friskt, inte minst på bloggar, Avpixlat, FT och snart på Dispatch International. Om en SD-tidning inte kommer med något nytt på ett bra sätt så faller intresset och då blir den nästa lika ointressant som SD:s papperstidning.

    Ett annat område som en SD-tidning skulle kunna debattera är varför ett folk förfaller och vad som händer när det inre förfallet sprider sig.

    • MartinA

      Iden kanske är att SD gissar att många samhällsdebattörer förstår att de straffat ut sig från en stor svensk väljargrupp. Samtidigt som man överhuvudtaget inte når våra nya landsmän. Kvar blir en krympade tårtbit mitt emellan dessa två. Vilket är skrämmande för en samhällsklass som lever av att påstå att de kan påverka.
      Så propagandisterna kan utnyttja SDs goda namn och rykte för att nå en grupp de förlorat. Och SD kan använda dessa maktmänniskors inflytande för att få lättare att skapa allianser inom sjuklövern.
      Nåja, bara en spekulation om vad syftet kan vara.

  • Anonym

    Bravo, det här ett stort steg…Lycka till tjejer och grabbar!!!

  • http://twitter.com/PAPersson PA Persson

    Låt Bert Karlsson bli redaktör, där är drag efter honom…….

  • http://www.facebook.com/people/Sven-erik-Karlsson/100001278078943 Sven-erik Karlsson

    En oerhört viktig sak är att det blir en faktaruta om vad invandringen kostar oss ,exempelvis vad ensamkommande ”barn” kostar per dygn ! Och även hur stort äldreförsörjningsstödet  = ÄFS  är !

  • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

    Kanske ett bra initiativ, men när man läser hur bl.a. vänsterpartister ska erbjudas att skriva undrar jag hur objektiv och sanningsenlig tidningen blir. Visst är det tänkt att tidningen ska ta upp olika ämnen, men inte är en vänsterpartist intressserad av att skriva i banor som ifrågasätter svensk flyktingpolitik, den arabiska våren, ship to gaza eller annat.
    Ett ägarskap som står utanför partiet ger mig rysningar. Finns det intressenter i Sverige som är villiga att stödja ett projekt som Sverigedemokrater startat upp eller kommer tidningen att ställas inför vissa krav och vilka är i sådana fall dessa krav?
    Det låter som att den nystartade Dispatch International har ett litet intressemässigt försprång…men vi får se.

  • Anonym

    Hade varit intressant med en ”webbsändning” med – en PI sändning av PK sändningar tex

    Om AB kan streama web live kanske SD också kan göra det?

  • Anonym

    Bra, det behövs tidningar med trovärdiga nyheter.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • flagganitopp

    Blir det något i stil med Goebbels propagandablad?

    • Anonym

      Vad har Goebbels med det här att göra???

      • flagganitopp

        Han var också nazist!!
        Subject: [friatider] Re: Sverigedemokrater startar ny nättidning

        • Anonym

          Hehe…  ”han var också nazist” Vem mer?Sedan är det väl på sin plats att du definierar nazist!

          • flagganitopp

            SD så klart!!!
            Subject: [friatider] Re: Sverigedemokrater startar ny nättidning

            • Anonym

              Se så, gå nu ut och lek lille vän.

        • Fritte

          Du är så korkad att klockorna stannar! Vill du lura dig själv behöver du inte skriva något alls och vill du lura andra kan du skiva kommentarer på Aftonbladet eller Expressen. Här vet läsarna vilka som ligger närmast nazistiska/fascistiska tankekonstruktioner!!

          • flagganitopp

            De som ligger bakom de konstruktionerna är ju framförallt SD!! Subject: [friatider] Re: Sverigedemokrater startar ny nättidning

            • visselpipa – 휘파람

              Om ens mentala förmåga främst består i att upprepa trosbekännelser om alla människors lika värde och att man inte ska dela upp människor i ”vi och dom” – och tro att detta är något slags vattendelare mellan ni som tror att ni är goda och oss som ni anser är onda – så har man troligtvis inte förmågan att avgöra vilka tankekonstruktioner som är nazistiska.

              De som inte ser nyanserna i svensk höger visar utmärkt prov på en onyanserad begreppsvärld, vilket rimligtvis tyder på att de själva utgår från en extrem utgångspunkt. Gissningsvis vänsterytter. Ett perspektiv som inte nödvändigtvis hänger samman med vilket parti man röstar på.

    • http://profiles.google.com/lassesolhem Lars Viklund

       Nej, den funktionen har redan gammelmedia.

    • Anonym

      Trolleri trollera….

  • Anonym

    ”När den lilla men hårt arbetande kärnan inom Sverigedemokraterna fick mycket nytt att tänka på i samband med riksdagsinträdet lades den tidigare nättidningen, sdkuriren.se, ned.”

    Att den lilla, hårt arbetande kärnan av riksdagsledamöter fick mycket att tänka på efter valet och inte hade tid med SD-Kuriren, förstår jag så väl. Men nu råkar det vara så att SD-Kuriren har en chefredaktör som heter Tommy Hansson. Varför ska det vara så omöjligt för honom att sköta sitt jobb och se till att hans tidning har en hemsida? Är det kanske så att Tommy Hanssons engagemang i den mångkulturförespråkande dårsekten Moonkyrkan tar för mycket tid i anspråk?

  • Anonym

    Om Bonnier köper upp så vet vi hur det blir.

    • Anonym

      Men Ian Wachtmeister då?

      • Anonym

        Jag tror han vill ta det lugnt nu.
        Men som spirituell analytiker kan han fortsätta ett bra tag till.

  • Anonym

    Den ekvationen – en nyhetssida med kvalitet som ägs av svenska mediespelare – blir svår att lösa. Men jag önskar dem all lycka.

  • http://twitter.com/farang38 farang38

    Kan bli bra om det sköts rätt :)

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons