SD-kampanjen i tunnelbanan
SD-reklam.

SD:s PR-chef nöjd med kampanjen

Publicerad 5 augusti 2015 kl 00.44

Politik. Sverigedemokraternas PR-chef Joakim Wallerstein säger till Fria Tider att han är nöjd med reklamkampanjen vid Östermalms tunnelbanestation.

Dela artikeln

När reklamen sattes upp natten till måndagen hade man dock lyckats stava fel på "government" och istället skrivit "goverment". Till en början spekulerades det i att felet var avsiktligt för att ge reklamkampanjen större uppmärksamhet, men att det skulle ha varit medvetet är något som Wallerstein förnekar.

– Nej, det var det inte, säger han till Fria Tider.

Han berättar att man, kanske inte minst på grund av stavfelet, fått en enormt stor uppmärksamhet för kampanjen och att både SVT och flera tidningar uppmärksammat den.

Natten till tisdagen byttes den felstavade reklamen ut mot en rättstavad och under tisdagskvällen revs sedan hela reklamen ned av en uppretad vänsterextrem mobb.


"Vi har lurats i 30 års tid." Politiskt korrekt önsketänkande bakom tidigare studier, visar häpnadsväckande nya fynd.0 Plus

Great Reset

Nyheter från förstasidan

Ekonominyheter

Guldpriset når ännu en milstolpe – har fördubblats sedan 2024

Går över 4.000 dollar per uns.. Nya guld-rekommendationen för investerare: "Något i stil med 15 procent av portföljen."0 

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Blev värre än förväntat. "Pappaledighet", vanlig lagstiftning och irrelevanta samiska och romska verk på listan.0 

Fokus sågar DN:s raseri. "De skulle bara veta" hur höga bidragen egentligen är.0 

Vetenskap

Apmänniskan Lucy får ansiktslyft – så såg hon ut. Levde för 3,2 miljoner år sedan. 0 

Okända gifter upptäckta i svenskars blod. SPA:er i höga nivåer – hos samtliga undersökta bloddonatorer.0 

Kultur

11 september-attackerna knyts till misslyckad CIA-operation. Tucker Carlson aktuell med ny Youtube-dokumentärserie.0 

Styckad tonårsflicka hittad i Spotify-rapparens bil. Konsert ställs in på Fryshuset.0