"Möt två sensationer – Gigi Hadid och BMW M2", stod det i nätkampanjen, och kunderna kunde sedan klicka vidare till bilder och filmer som visar den kända fotomodellen.
Anmälaren ansåg att bilderna var sexistiska.
"Kvinnans kläder i kombination med den inledande kommentaren 'Can you keep your eyes on Gigi?' är objektifierande och sexualiserande. Även om fotomodellen kör en av bilarna så använder BMW uppenbart henne som blickfång. Det är dessutom irrelevant för produkten att hon bär kort klänning och höga klackar", skrev personen.
RO Elisabeth Trotzig håller med och skriver i sitt beslut att det "enligt praxis" anses "vara kränkande när en kvinna eller en man framställs som ett sexobjekt utan någon koppling till den marknadsförda produkten."
"Reklamombudsmannen finner att kvinnan på bilderna och i filmerna, genom sin klädsel och sättet hon filmas på, framställs som ett sexobjekt. Texterna 'Möt två sensationer – Gigi Hadid och BMW M2', 'Ögon endast för Gigi? Eller stal M2 nyss ditt hjärta?', 'Uppvärmd? Försök då följa Gigi i 360°' samt speakerrösten som säger 'Can you keep your eyes on Gigi?' förstärker ytterligare denna framställning. Framställningen av kvinnan har ingen koppling till den marknadsförda produkten personbil, vilket är kränkande för kvinnor i allmänhet", skriver Trotzig.