Ett flertal vrakdelar från det kraschade flygplanet har bärgats ur havet och Egyptens militär har under dagen publicerat bilder på vrakdelarna på en av sina Facebooksidor.
Bland vrakdelarna syns flytvästar, delar av flygplansstolar och andra lättare vrakdelar som inte sjunkit till havsbottnen. Än så länge har huvuddelen av vraket och dess två svarta lådor inte hittats. Havet är upp till 3.000 meter djupt på den plats där fartyget kraschade.
Rök ombord
Enligt utredare från den franska haveriutredningsmyndigheten BEA upptäcktes rökutveckling ombord på flygplanet bara några minuter innan det försvann från radarn, rapporterar AP.
Ett automatiskt system med röksensorer skickade ut ett larm om rökutveckling i en av toaletterna vilket tyder på en brand ombord. Kort därefter girade flygplanet kraftigt åt vänster, därefter åt höger, och störtade samtidigt över elva kilometer rakt ned i havet utan att skicka ut någon nödsignal.
Enligt BEA:s hemsida har tre av myndighetens utredare skickats till Egypten för att delta i haveriutredningen tillsammans med de utredare som flygplanstillverkaren Airbus skickat.
Utreder terrorism
Ett annat spår som utredarna arbetar efter är att flygplanet utsattes för ett terrordåd. I oktober ifjol kraschade ett ryskt passagerarplan på väg med ryska turister från Sharm el-Sheikh till S:t Petersburg i Ryssland.
Orsaken till kraschen visade sig senare vara ett terrordåd och Islamiska staten tog ganska snabbt på sig ansvaret för det.
Denna gång har vare sig IS eller någon annan islamistisk terrorgrupp kommenterat torsdagens flygplanskrasch. Utredarna går ändå igenom passagerarlistor och andra ledtrådar för att se om de kan hitta något misstänkt.