Bristande värdegrund i Sveriges moskéer

Publicerat den 16 maj 2012 kl 21:45
Med dold kamera och hemlig telefoninspelning har SVT:s Uppdrag granskning avslöjat att representanter för Sveriges moskéer ger hopplöst omoderna råd till kvinnor som uppger sig ha blivit utsatta för våld i hemmet.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Råden, som strider mot moderna globala värderingar, står i skarp kontrast till moskéernas officiella ståndpunkter enligt Uppdrag granskning. Bland annat ska kvinnor som uppger sig ha blivit misshandlade av sin man fått rådet att förlåta mannen och gå vidare istället för att göra en polisanmälan.

I Stockholms moské ska imamen dessutom ha försvarat månggifte. Och när kvinnan sa sig ha blivit misshandlad rådde imamen henne att ”ge mannen mer kärlek” istället för att polisanmäla händelsen.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/bristande-vardegrund-i-sveriges-moskeer Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Finansiering av moskeerna sker idag främst genom muslimerna själva o ofta med stöd från utländska kontakter. Om en ny moske kostar 10 miljoner att bygga så är det inte skattebetalarna som betalar detta. Viktigt att förstå. Värt att nämna att dessa 10 miljoner sysselsätter byggfirmor som på detta vis bidrar till skattekronor. Stiftelsen/ föreningen får statligt stöd om 50 kr per år o medlem precis som alla andra föreningsmedlemmar i sverige

  • wsdwed dewdew

    EN MUSLIM ÄR EN MUSLIM, han får tolka islam hur han vill, vilket är de farliga med islam. Nu kanske ni förstår varför det bor så många kristna från mellanöstern här i Sverige (VEM FAN KAN BO BLAND DESSA BOSKAP)
    MOHAMED som är deras profet, hade12 fruar och den yngsta på 9 år. EN SÅN RUTTEN MAN TILL PEDOFIL, DYRKAR MUSLIMER. Våra skattepengar går till dessa moskéer. Vakna upp era dumma svenskar, men RÖSTA FAN INTE PÅ SD. Ni såg hur företrädande personer från moskeerna igår förneka många av frågor på debatt och att allt är ett missförstånd, exakt så förnekar SD att dem är rasister.

    • http://profile.yahoo.com/VPHMNN5KFLSUXIW2CEQOTM2LUU Tanja

       Ingen annan chans för Sverige än att rösta på Sverige Demokraterna ! Andra partier importerar ju hundratusentals röstare från underutvecklade länder…Makt eliten vill behålla makten till varje pris, därför skrämsel propaganda om SD…

      • Anonym

        SD=sionist diktaturen. Vem vill ha de här lögnarna. Svenska nationalister o har bra koll på er.

  • Anonym

    Jeg kan ikke fatte at slike element har fått lov til å bosette seg i Skandinavia.

  • Anonym

    Så blev då Sverige utslaget ur hockey vm i kväll. Men vad spelar det för roll. Sverige vinner ju vm varje år i flyktingmottagning. Enligt sjuklövern en riktig vin vin situation. När får vi se det första svensksomaliska  hockeylaget? Det är ju dom som skall rädda Sverige. Kan bli lite komplicerat när domarna skall tolkas på swahiliska.

  • Anonym

    Och nu vill Ullentuss att imamer skall utbildas på Svenska universitet. Vi skall inte ha några imamer i Sverige. Inte heller några moskéer. Punkt slut. En religion som inte lyckats reformera sig på 1000 år skall till varje pris motarbetas.Bort med islamiska friskolor.Allra helst,släng ut alla bokstavstroende muslimer. Släng också ut alla med ”sk” hederskulturtänkande. Då blir dom inte fler kvar än att vi kan hantera det.

  • Anonym

    Ännu ett oundvikligt problem i ett mångetniskt samhälle. Inga ”insatser”, oavsett hur dyra, kommer lösa dessa. Det finns bara en lösning - att avveckla själva systemet. Problemen är nämligen inbyggda i detta.

  • Anonym
  • Anonym

    Från baharehanderssons blogg,som själv är muslim och kvinna.
    källa 
    baharehanderssons blogg  muslim ock kvinna
    Jämställdhetsnytt från ”Svenska moskéer ”: en man fyra fruarFör ett tag sedan skrev jag en artikel med den rubriken ”Jämställdhetsnytt från nya moderaterna en man med FYRA fruar på Newsmill. Där skrev jag bland annat…Nej, kära läsare, det här var inget aprilskämt, utan verklighet, direkt från Sveriges Riksdag. Det började som ett skämt före valet, när jag såg den spännande och politiskt inkorrekta SVT-dokumentären Slaget om muslimerna av Evin Rubar. I tv-rutan såg jag en man, en skolrektor i slips och kostym från en religiös friskola som förkunnade, alltså i Sveriges Television, att ”fyra fruar är bra för en man” därför att det motverkar otrohet. Rektorn förklarade vidare, troligen utifrån privata vetenskapliga grunder, att mannens sexualbehov är större än kvinnans och därför fungerar inte detta i omvänd ordning enligt jämlikhetsprincipen, dvs. en fru med fyra män. Han berättade också att det finns ”ett problem med musik” och det är att ”vi muslimer dansar inte till musik”, eller rättare sagt man och kvinna får inte dansa med varandra eftersom det finns en risk att sexuell upphetsning uppstår och ”sex” är ju strängt förbjudet utanför äktenskapets ramar. Jag hade svårt att tro mina öron, jag befann mig ju ändå i Sverige, inte i Saudiarabien. När jag dessutom fick läsa att denne man, som är ansvarig för att fostra våra barn, även kandiderar till Riksdagen för de Nya moderaterna då trodde jag att han måste skämta. Det finns väl ingen ny moderat som skulle släppa in detta medeltida trams i Sveriges riksdag. Hur som helst så sitter nu denna skolrektor där i Riksdagen och undervisar hela svenska folket. Hur är i hela fridens namn är detta möjligt? Har moderaterna blivit galna eller är det jag som är galen?…..Nu har uppdrag gransknings avslöjande program 16/5  fick mig återigen att tänka på den medeltida mannen som jag VET och SÄKERT att ha samma inställning som de andra imamerna som uttalade sig tydligt i programmet. Jag vill kräva att ha en debatt med Herr Waberi och bara ställa tre enkla ja och nej frågor:1. Får en muslims man ha fyra fruar Ja eller Nej?2.  Får två muslimska män eller två muslimska kvinnor gifta sig med varandrar som de får göra med svenska kyrkans tillåtelse  Ja eller Nej?3.  Får muslimska flickor ha kärlek och sexuella relationer utan att tänka på äktenskap liksom svenska flickor får göra det, Ja eller Nej?Men missförstår mig inte Waberi är bara en av de mest groteska symtomer på kulturrelativism integrations politik som ger de stora konservativa grupperna speciella rättigheter i namn av kultur och religionen mot att ignorera individuella mänskliga rättigheter. Kolla på programmet:http://svt.se/ug/#./muslimska-ledare-uppmanar-kvinnor-till-underkastelse?&_suid=785Vad är detta om inte religiöst grundad rasism? Varför skall då religiös rasism och könsapartheid tolereras, tigas ihjäl eller stödjas med skattepengar? Snälla moderater, Fredrik Reinfeldt, Ni och hela det politiska och statsfeministiska etablissemanget från höger till vänster med Jonas Sjöstedt och Schyman i spetsen (som under tio år av hedersvåldsdebatter förnekat hederskulturers existens och därmed svikit de utsatta invandrartjejerna som flyr ifrån släktens hedershot) ni borde förstå att det är ni som har  skapat ett spelrum för utveckling på högerextremist och främlingsfientlighet. Kan inte statsministern eller varför inte kamrat Ullenhag eller jämställdhetsministern Sabuni svara på en fråga; vad skulle hända om en ”svensk-svensk” riksdagsman förkunnade i Sveriges Television eller en präst på en svensk kyrka att fyra fruar är bra för en man (mot otrohet), att en misshandlade och utsatt muslim kvinna aldrig får ALDRIG ringa polisen för att få hjälp, att kärlek utan äktenskapsbevis och homosexuell kärlek är överhuvudtaget förbjudet och att svenskar inte får gifta sig med t.ex. hinduer? Ja, vad skulle hända då, snälla ni, kan ni svara mig? Enligt mig skulle ni inte ens befatta er med ett motargument utan ni skulle skicka mannen omedelbart till psykvården, där han hör hemma ! Men vad händer nu när mannen inte är en svensk-svensk, utan en ”nysvensk”? Jo, han sitter kvar i Riksdagen, med hög lön och en massa statliga bidrag till sin ”skola” för att isolera och segregera de muslimska ungdomarna från det svenska samhället. Ni menar säkert att det är en skola för ”integration” men jag anser att det är en skola för introduktion till könsrasism. Tack för er stora och gränslösa goda vilja men kan ni istället se till att invandrarungdomar har samma rättigheter som era barn har. Ni kan förslagsvis börja med att ta bort de religiösa segregationsskolorna och köpa en tågbiljett till Waberi & Co. till ett land där kvinnor inte har rätt till arbete, där de inte får lämna landet utan männens tillstånd och moralpolisen ser till att kvinnorna inte visar sitt hår på gatorna som den nysvenska riksdagsmannen Waberi anser vara moralisk korrekt. Avslutningsvis en liten extra fundering; hör och häpna, jag får veta att herr Waberi dessutom sitter i riksdagens försvarsutskott (!) mannen som vill leva i ett land där sharialagarna råder som han sa i SVT dokumentären. Talibanerna kämpar för samma sharia-drömland och Sverige har sina soldater i Afghanistan vilka riskerar livet för demokrati. Var står herr Waberi?  på talibanernas sida eller på svenskarnas sida? Han talar som en taliban men är en svensk riksdagsman. Vår modiga feminist demokratiministern vill bekämpa religiös extremism, låter fint, börja närmast, i Riksdagen!

  • Anonym

    Har sagt det länge.Utvisa alla j—a imamer.Utbildade i Saudiarabien och hitskickade för att  utöva kontroll på dom muslimer som flytt förtrycket i sina länder.Inte konstigt att muslimerna är svårintegrerade. Politikerna blir tagna helt på sängen efter reportaget. En sanning som många Svenskar känt till sen länge. I vilken verklighet lever politikerna. Eller så vet politikerna men tiger för att vara PK. Sen skall inga skattepengar gå till moskéer. Svenska kyrkan lever väl också på skattepengar men där är det numera frivilligt att vara medlem. När blir det frivilligt att betala bidrag till Svenska moskéer.Ingen har frågat mig i vart fall. Har inte mycket till övers för svt och Svenska journalister. Men Janne Josefsson är en av dom få med någorlunda ryggrad. Ulf Nilsson är en annan. Är väldigt förundrad över att vänstergerillan på svt visade reportaget. Nu går väl expo i taket och tror att SD blir största parti efter reportaget. Men det behövs nog mer för att väcka 94% av ett lands befolkning vars intellekt sträcker sig till let´s dance och melodifestivalen +hund och ny Volvo.

    • http://profile.yahoo.com/VPHMNN5KFLSUXIW2CEQOTM2LUU Tanja

       Jag tror på det svenska folket ! Folket vaknar men väl för sent till utropen till bön från moskeernas minareter ….som allla måste lyssna på oavsett religion …Mona Sahlin blir första kvinnliga imam Gudrun S. ( kommunist fyllot som tror hon är feminist..) blir moskestädare vars heliga uppfigt är att tvätta röven på alla män som besöker moskeen….

      • Anonym

        Var nyss på banken. Lång väntekö, men kom att tala med en äldre man. Tipsade honom om FT, Jan Milld och Meriwagers bloggar. Bra att fler äldre får veta vad som pågår bakom svenska folkets ryggar. Läser de på, så kan de sprida info till sina bekanta också.

  • u28903094

    Vad händer nu efter repotaget dras bidragen in eller det sopas bara under mattan och så är det som vanligt igen?
    Vaknar de 94,3% som röstade för detta vansinne?

    Frågorna är många.

  • Anonym

    En irakier är en irakier och en iranier är en iranier. Men svensk den ska man se med öppna ögon. En svensk är ingen svensk utan en multikultivarelse. Sen ljuger man svensken dessutom rakt i ansiktet man ger ett svar som ska passa svennen så han håller sig lugn och låter invandraren vara ifred. Tror att våra politiker är mera upprörda över uppdrag granskning än muslimerna. Hade dom inte gjort reportaget då hade ingen brytt dom hade kunnat göra om Sverige till ett arabland  utan protester. Bara stressa svensken lite till så han helt slutar att skaffa barn då utrotar han sig helt själv utan utrotning eller mord. Reinfeldt får göra om Sverige till ett låglöneland i sann moderatdiktatorisk anda det nya arbetarpartiet. komunistmoderaterna.

  • http://friatider.se/ Allan Sethsson

    Senaste nytt relaterat till UG i Moskén:
    http://www.aftonlognen.se/nyheter/article14841513.ab
    SVT har nu mottagit hot.

    BTW: ersätt alla länkar med aftonbladet med aftonlognen så får blaskan
    inga annonsintäkter.

  • Anonym

    Så mycket är redan bra kommenterat men jag vill uppmärksamma kvinnan som inledde programmet och gick runt i Rinkeby utan sjal och besökte en imam utan sjal – sådana kvinnor behöver vi fler av – hon var en fröjd att se.

    Värsta fjanten var väl ändå den moderate röstfiskaren som gick runt i Rinkeby och låtsades att allt var såååå fint och gulligt. En sådan politiker hade nog kunnat besöka Warzavas ghetton 1940 och kommit hem och sagt att det är fint där nere – många har fina gula stjärnor på kläderna men de sa att det var frivilligt och vi måste ju tro på vad ledande personer säger.

  • Anonym

    Egentligen är väl månggifte rätt åt de där mussarna? Jag har bara en käring och det är problem nog.

  • Anonym

    En muslim med 4 fruar, som får 6 barn var, lever gott på skattebetalande etniska svenskar i  medelåldern. Antar att de flesta i denna grupp kan anses just för etniska svenskar. Det finns naturligtvis också invandrare som arbetar och är med att försörja dylika sociala turister. Varje gång jag varit in på ställen där man kan fika, är det till största delen MENA män som är där. Inga kvinnor syns till.

  • Anonym

    Såg reportaget under gårdagen… Att våra Högst uppsatta Politiker låter sig Rövknullas på detta viset, och dessutom betalar ut massor av pengar till vad jag ren kriminell verksamhet. IMAMERNA uppmanade sina kvinliga medlemmar bli medkriminella genom att låtsas inte känna till månggifte, dessutom uppman dem att aldrig gå till polisen efter en misshandel eller våldtäckt inom familjen. Vilseleder kvinnorna genom att säga att myndigheterna tar barnen om de anmäler. Bara att kvinnorna fick gömma sig bakom skynket i Moskeen är horibelt om man lever i ett västerländskt land. Muslimernas värderingar ligger så långt tillbaka i tiden att de inte borde ens få kalla sig en religös grupp i ett modernt samhälle. Politiker som springer Imamernas ärende borde faktiskt betala bistånden ur egen ficka. Men då tappar de väl sspenderbyxorna ganska snabbt.

  • Anonym

    moderna globala värderingar

    Jag tror inte att dessa värderingar är speciellt globala. Att västerländska kosmopoliter tror att de är globala innebär ju inte att man bör falla för villfarelsen att de faktiskt skulle vara det.

    Det är ju ungefär som när dumliberalen Birgitta Ohlsson vill avskaffa Sverige och ersätta alla länder med en federal världsstat, med ett demokratiskt valt världsparlament. Vad hon inte tänker på är att hennes extrema liberalism är i extrem minoritet i världen, och att hennes ideologi knappast skulle få något märkbart stöd i ett sådant parlament. Majoriteten skulle snarare kunna bli en koalition mellan Katolska Kyrkan, Muslimska Brödraskapen och Kinesiska Kommunistpartiet.

  • Anonym

    Undra hur Josefsson känner sig när han fått uppleva taqqyia i egen person. Hur lätt lögnerna rinner ur dem när de skyddar sin religion och skyller på individen. Islam erkänner inte individen utan det är alltid omgivningen som påverkar individen. Det är ju det de alltid säger när muslimer begår våldtäker, misshandel och liknande, då är det alltid samhällets och offrens fel.

  • Carina Norden Åkerlund

    Masken Ullenhag har inte kommit i målbrottet ännu, men ojjj vad han ryter till efter UG:
    :
    -”Fy bubblan vilka dumma imamer.
    Fast ALLA dom andra är jättelydiga och jätte-, jättesnälla, så pilutta er!”

  • Tobbe

    Tro tusan det att talesmännen för moskéerna tycker det är fel det som imamerna sagt.
    Det finns ingen som öppet säger
    att man propagerar för att inte leva efter svensk lagstiftning oavsett
    om man är muslim eller av annan tro.
     Det vore som att skjuta sig i foten med hagelgevär.

    Man måste vara korkad om man tror de är så dumma. Fast det är klart, en politiker visade iofs dessa tendenser i Aktuellt igår.

  • Anonym

    Det var ungefär som när organisationen T.U.F.F. (som erhöll 500000 kr av Ungdomsstyrelsen) bjöd in en jude- och homosex-hatande föreläsare och Birgitta Ohlsson blev sååååååååååå förvånad att det skedde!

  • Anonym

    Ullenhag svenskarnas och riksdagens judas ”Imam Ullenhag” arabälskaren avslöjar sig själv genom att vara märkbart besvärad och trots makeup ser man hur han rodnar, denna otäcka man som försörjer sig som politiker. Men inget är ju omöjligt i flathetens sverige och värre blir det. Hur många älskarinnor har Ullenhag.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Nu leker politiker ”förvånad”

    http://svt.se/nyheter/sverige/ministrar-rasar-efter-svt-s-avslojande

    Trams! Dom måste ha vetat om detta!

    Frågan jag undrar över. Varför väljer SVT att göra detta inslag nu med SD i riksdagen och vänsterextremist som AB gnäller ”antimuslimer gynnas av”

    Varför ska jag acceptera muslimska män förnedrar kvinnor?

    • Anonym

      Självklart vet de, de sitter ju wahabister i Riksdagen.

      Tanken var ju att folket inte skulle få veta.

      • Anonym

        En av imamerna hade dessutom samma namn som den i moderaterna inkvoterade polygamistförspråkaren Waberi. Eller tillhör de samma klan bara?

  • Anonym

    Det finns ett makrokosmos och ett mikrokosmos, och det ena är en återspegling av det andra. Varje enskild cell är en återspegling av hur hela kroppen fungerar. Varje enskild kropp är en återspegling hur hela familjen mår hela samhället osv
    De flesta av cellens alla funktioner är till för att ge service åt själva cellkärnan. Eftersom cellen har ett liv har den också en strävan. Varje cell har en unik talang. Varje cell har en inbyggd intelligens.
    I kommunikationen mellan cellerna måste varje cell identifiera sig för att bli accepterad i systemet. Denna id-kontroll utgörs av cellernas DNA, där varje cell i hela kroppen bär på samma DNA. Innehavet av ett DNA innebär också en SKYLDIGHET för cellen-
    Därför bär varje cell på en strävan: Vad är mitt bidrag till kroppen? (samhällskroppen) Detta förstärker KVALITETEN på flödet i det system där cellen ingår.
    De celler som har blivit FELPROGRAMMERADE har sin strävan inriktad på: Hur mycket kan jag tjäna på vad de andra cellerna gör?
    Detta kommer att försämra kvaliteten på flödet i systemet, och det blir allt tyngre för de övriga cellerna att kompensera för de celler som inte är verksamma eller helt enkelt börjar MOTARBETA det system som finns.
    Hela systemet blir försvagat, utsatt för ohälsa och löper stor risk att gå under.
    Därför har alla andra celler i systemet ett ansvar att övervaka varandra och vid behov oskadliggöra en felprogrammerad cell för att inte hela systemet ska äventyras.
    NÄR DET GÄLLER ÖVERLEVNAD ÄR NATUREN GRYM MEN RÄTTVIS!
    Energiflödet från en enda cell kan nämligen förstöra förutsättningarna för alla de andra cellerna i systemet. Beroende på ovilja att samarbeta eller ren olydnad kan en cell orsaka cancer i kroppen. Det typiska för cancercellen är att den inte lyder det system den ingår i.
    Dessa principer tvingas naturen att underkasta sig och samma principer gäller människan, om hon inte förstår det får hon lära sig det via den hårda vägen.
    Ett system som islam, blir som en cancercell i samhällskroppen och kommer att förstöra alla förutsättningar för ett liv i glädje, hälsa, harmoni och sanning. Med sina lögner, vansinniga råd som hela tiden är emot naturens lagar/krafter förstör de det system som byggs upp, de underminerar de krafter som finns i samhällskroppen, bryter ner dem och kvar finns bara den själlösa dödens tomhet…….
    Därför finns det inget val- denna cancercell måste elimineras innnan den tar hela samhällskroppen i besittning! Det finns inget både och i naturen, det är antingen eller…..

    • Anonym

      Den bästa kommentaren på länge :)

    • Anonym

      Bra beskrivning. Enkelt uttryckt är Svenska folket kroppen. Politikerna är cancerceller, som måste bekämpas för att kroppen skall kunna tillfriskas. Janne Josefsson gjorde ett bra arbete med reportaget. Har sett tidigare samma sak med dold kamera i engelska moskéer. Det börjar bli allt svårare för landsförrädarna att dölja vad som pågår.

      • Anonym

        Det ordnar de säkert! Allt de behöver göra är att säga upp alla avtal om svenska skattepengar, och sedan finansiera sina moskeer från utlandet. Klart! Ingen jäv** svensk reporter kan då göra något reportage! Och man kan lugnt återgå till att säga ‘ingen polis’, ‘upp till 4 fruar’, ‘måste ha sex oavsett’, ‘han har rätt att slå dig’ mm mm.

  • Anonym

    Som Fria tiders läsare vetat i många år har nu också tittarna i PK-etablissemangets tv-kanal fått veta att Islam är en vidrig och lögnaktig politisk/religiös rörelse som inte har i västvärlden att skaffa.
    Men landförrädarna kommer endast att peka ut några enskilda imamer som skyldiga, stormen bedarrar och islamiseringen av Sverige kan fortsätta med oförminskad kraft.

    • Tobbe

       Jag kan inte gilla din kommentar :) men du har så rätt.

  • Anonym

    Vad är det vi ser växa fram i Sverige, är det sånt här vi vanliga Svenskar vill ha ?
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Värdegrund ett kulturmarxistiskt påfund utan relevans till det paleokonservativa. Och vad är definitionen på en ”modern global värdering” kan man fråga sig?

    Islam å andra sidan är likt ett religiöst försenat foster, utan förmåga att överleva utanför sin kuvös av medeltida skändligheter. Vilket givetvis måste döljas med breda lögner och kalkylerat falskspel för att dupera svenskar tillräkligt länge tills deras demografiska påverkan skall bli politiskt oåterkallelig.

    Vad gör egentligen dessa främlingar i mitt land öht annat än parasiterar och degenererar Sverige ner i ett islamextremistiskt och liberalt samhällsmoras. Vakna svenskar!

    • http://profile.yahoo.com/VPHMNN5KFLSUXIW2CEQOTM2LUU Tanja

       Kulturmarxistiskt påfund ? Fattar inte…jag har även studerat marxism -leninism på det glada 80-talet …med västerländsk värdegrund menar jag protestantiskt livssyn och filosofi. Att man ska göra sig hört och göra revolt mot alla slags förtryckare, båda de som kommer utifrån samt inhemska fiender / medlöpare som gömmer sig under PK manteln och upprepar mantran för det multikulturella Eurabia och snart för det Muslimska Republic of Malmö…Jag är själv finnländare , alltså inte ens svensk men har tyvärr märkt att de flesta svenskar har totalt glömt vad det innebär att vara en nordisk medborgare. Utan nationalistiskt övertygelse och enorm kampvilja skulle inte Finland existera (  4,2 miljoner hade lätt mördats av Stalin eller skickats till Siberia..) , sedan fritt fram att befolka Finland med ryssar ! Hur skulle Sverige se ut idag då ? Ja, Norra Sverige skulle vara en rysk provins och demografin skulle nog se annorlunda ut…Ryssarna är inte jätteförtjusta i muslimer, kolla Tsethenia bara…Well, jag drar en konstig slutsats här…samt att utan Hitler och tysk hjälp skulle Finland inte ha klarat sig så bra ….” Bara ”  110.000 döda soldater och 12.000 civila..ingenting…
      Kampen mot jihadister och deras nästa Islamistiska Taleban riket kommer att bli mycket , mycket blodigare och PK svenskar kommer inte att kunne gömma sig ..Men OK, de kommer ju att konvertera till islam förstås för att slippa slås mot ack så skrämmande muslimer, dessa kaxiga , fräcka parasiter som har ingen respekt för oss nordbor som har byggt upp , krigat , svultit och dött for det nordiska folket….Vårt land förtjänar mycket, mycket mer….Den som är rädd för Muhammeds invasionstyrka kan gömma sig bakom Sahlin och Reinfeldt & Company och lägga sig på marken. Jag är inte rädd för dem ( bara 160 cm ) så var inte ni heller…

      • Anonym

        Värdegrund är en form av nyspråk (sedan 90-talet).
        Där t.ex begreppet/tesen ”det öppna Sverige”  kan inräknas. Allt handlar om vad som föreligger tolkningsföreträdet. Varken nationalism eller FT’s paleokonservartism är inräknat. Varav min frågande kommentar till artikelförfattaren.

      • Anonym

        Jag står vid din sida. 158 cm.

  • http://profile.yahoo.com/VPHMNN5KFLSUXIW2CEQOTM2LUU Tanja

    Detta kunde absolut inte varit någon överraskning till någon med normal hjärnverksamhet. Men question is om svenska politiker och etablissemanget her det …nej, om man stoppar huvudet i sanden och låter Muhammed dyrkarna definiera vilka mänskliga rättigheterna kristna protestanterna ska ha…vi har endast rätten at bli våldtagna, mördade , rånade etc…Koranen uppmanar ju alla trogna muslimer att döda alla otrogna som Muhammed gjorde under sina erövningståg i Europa… Många har ju inte läst Historia …muslimerna hade gjort invaderat stora delar av Europa fram till 1500-talet, tex Spanien blev fri först 1539 då Isabella blev drottning. Så nu har vi den andra invasions vågen på gång och europeisk elit begår självmord i sina fina elitbostadsområden. I Sverige har man ju offrat demokratin och yttrandefriheten till det mångkulturella pesten för länge sedan. Enligt sharian har ju kvinnorna absolut inga mänskliga rättigheter, de är omyndigförklarade och har inte ens hört om individens rätt att bestämma om sitt eget liv och om sin kropp. Alltså alla delar av den sk. västerländska civilisationen :  demokrati, individens rätt att bestämma om sig själv, yttrandefrihet, jämlikhet , rätten att protestera ( vi är ju protestanter ) mot styrande eliten etc…finns bara inte i den politiska ideologin som heter islam. Den har en helt annan värdegrund som är baserat på Koranen skriven ca. 1700 år sedan och som får absolut inte kritiseras ! Så varför säger svenska politiker att tex detta ”avslöjande ” kom som en total överraskning ? Det är ju solklart ! Man vill ju inte erkänna att den kriminellt vårdslösa invandringspolitiken har förstört Sverige för all framtid ! Reinfeldt samt hans kollegor i regeringen får ta på sig burkorna och börja buga åt Mecca …de är ju redan landsförredare utan motstycke i svensk historia. Våra barn får sedan ta dem till riksrätten och fälla dom som dessa otroliga pajaser förtanar..

    • Anonym

       Ja, öppnar man upp Sverige för rent antisvenska och nationellt förstörande företeelser är man givetvis i all korrekthet en förrädare.

       Men jag antar förräderi idag är att betrakta som något vackert och intellektuellt förståndigt. En outtalad del i den nya kosmopolitiska värdegrund som drivs långt utanför Sveriges politiska och geografiska gränser.

    • Anonym

      Jag vill bara tacka dig för mycket bra komentarer, och belysande av vad det handlar. Man kan bara läsa om historien. Tack än en gång.

      • http://profile.yahoo.com/VPHMNN5KFLSUXIW2CEQOTM2LUU Tanja

         Ingen orsak, jag är glad om du tyckte om kommentaren. jag har läst : Mark Steyun, Brigette Gabrielle samt Melanie  Philips ( boken Londonistan ) , Robert Spencer, Oriana Fallacci …bara att nämna några som har skrivit helt fantastiska böcker om civilisationernas kamp. Brigette Gabrielle har briljanta videos på Youtube, hon är kristen från libanon. Det finns inget annat sätt att hitta inormation nuförtiden…svensk media är så censurerat att det kan bara  jämföras med gamla sovjetstatens eller Kinas ! De oliktänkande stämplas som mentalt sjuka, fascister, rasister etc. Exact samma taktik som i gamla Sovjet ! Det är så sorgligt och skrämmande…

        • Anonym

          Tackar för informationen, skall leta på nätet.

  • Tomas O’Maely

    Vad händer med de två beslöjade kvinnorna om de skulle gå ut med sina riktiga namn?
    Då skulle vi få uppleva hur mycket tolerans det finns i islam.

    • Eveningstar

       Dubbel Mollbergare med pik… från balkongerna.

    • Anonym

      Förmodar du mena att de skulle bli stenade in i dödsriket.
      Hoppas verkligen inte de blir avslöjade, för något större Polisskydd får dom inte förrän det är försent. Och då kommer komentarena från ansvariga Politiker och Polis. ”Detta är en överaskning vi imte kunnat räkna med”.

  • Anonym

     Så här miserabelt är det inom islam, det visste eliten mycket väl innan man började massimporten. Det är för sent att börja gnälla nu.

    • Anonym

      Det är aldrig för sent att påvisa verkligheten. Folket kommer att vakna om än med ett djävla skrik.

  • Anonym

    ”Bristande” värdegrund? Det fanns väl inte någon värdegrund alls?

  • Anonym

    Detta var knappast okänt. Så man undrar ju: Varför just nu, och vad är syftet med detta?

    Avsnittet var ju ovanligt pedagogiskt, och repeterade imamerna yttranden flera gånger under programmets gång.

  • Anonym

    Hallå alla demokrater! Nu vill jag höra era åsikter om detta! Vilken konkret åtgärd skall nu vidtagas?

    • Anonym

      Och vad säger alla dessa ”feminister”, ”henner” och deras manliga ”fjollhenner”.

    • Anonym

      Jag ser ingen anledning till varför vi INTE skulle göra islam olagligt och jobba vidare med utgångspunkt från det, när vi ska börja renovera Sverige.

  • Mahound

    Hur många hatiska och mordiska kommentater mot svenskar och ickemuslimer har Uppdrag Granskning filtrerat bort?

    • Anonym

      Det var en riktigt intressant fråga faktiskt.

  • Anonym

    Ja det här viste vi ju alla som brukar vara här och läsa,det roliga blir vad som sker nu efteråt.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    inte för att jag anser att ”moderna globala värderingar ” är bra..  För det första ska varken kultur eller värderingar vara globala.. och för det andra brukar det vara HBTQ-propagandister och Kärnfamiljs-splittrare som kallar sig ”moderna”…

    MEN – inte fan ska man ge rådet till en kvinna att ge kärlek som svar på en smäll!  Inte på Europeisk mark i alla fall!

  • Anonym

    Synd att SD har en så superkorkad talesperson som Björn Söder.
    Annars skulle en mycket större del av svenskarna sympatisera med SDs värderingar eftersom vi hatar det vi såg på Uppdrag Granskning.

    Dessa stenåldersvärderingar vi ser från muslimer borde få mycket mindre betydelse även bland muslimer. Sverige lever vi efter svensk lagar punkt slut. 3 moskéer i Rinkeby är 3 för många.

    Imponerande att Josefsson gjorde detta, han är förlåten för fiasko- reportaget om Glada Hudiksteatern.

    Döda sina egna döttrar för att de vanhedrar familjen. Att döda sitt barn i Sverige är att vanhedra hela det muslimska samhället.

    Är det inte dags att uppdatera koranen?
     

    • http://profile.yahoo.com/XR5LO5PHR6FKYZEW4JNPZ7IW64 Tylle Steinmetz

      Då är det inte koranen längre enligt dom.
      Koranen upphör att vara Koranen även om den översätts till ett annat språk.
      Så njae. Tror inte att dom kommer uppdatera sin lära de närmsta 10 decennierna.

      • Anonym

        Som vanligt ligger det en hund begraven. Vilka de andra hundarna är, har jag kunnat räkna ut själv. Här måste jag dra till med en djärv gissning: kan det vara så att situationen håller på att gå överstyr och svenskarna håller på att vakna. Har märkt sen Janne J var programvärd i ring P1, har fler kritiker av den förda invandringspolitiker tillåtits komma fram i programmet. 

    • http://www.facebook.com/people/Rolf-Westerberg/1443217768 Rolf Westerberg

      Det går inte att förändra denna lära fundamentet koranen är skriven av gud enligt tron.Vi bör i stället förbjuda denna hatet och våldets ideologi!

      • Eveningstar

         Precis. Sedan avvaktar vi först och ser vilka som lämnar landet frivilligt. När det är gjort så slänger vi ut resten också.

      • Anonym

        Det är helt klart inte lätt att förändra Koranen, det viktigaste är att inte importera densamma eller stödja Koranen. Eller ge ekonomiska bistånd m.m. Upplysa våra barn att den bara leder till förtryck. Det är bara att visa fakta, och inte köra med skygglappar och bluffmentalitet. Själv ser jag gärna att skolbarnen får sjunga Den Bloster Tid Nu Nkommer i Svenska Kyrkan och inte behöver ligga med röven i vädre i en Moske´.

  • Anonym

    Låter lite som när barn blir tafsade på av katolska präster och kyrkan anklagar barnen för att vara syndare för att dom inte förlåter prästerna.

    • http://profile.yahoo.com/XR5LO5PHR6FKYZEW4JNPZ7IW64 Tylle Steinmetz

       lulz. sorgligt =,)
      Det är synd på alla dom där fula gubbarna. För annars gillar jag katolismen.

  • Anonym

    Jag kan inte hjälpa att jag får känslan att Ullenhag står och blåljuger i studion. Nog måste han som integrationsminister veta vilka värderingar islam domineras och präglas av? Inte kan han vara förvånad, det är orimligt att tro det.
    Och varför bjuds inte SD in, partiet har verkligen engagerat sig i ämnet. Då hade det blivit en kontrast till muslimen, nu stod ju muslimen och Ullemhag mest och höll med varandra.
    Eller varför inte bjuda in Gudmunsson på Svd som har forskat grundligt i detta med moskéernas dolda budskap när inte kameran är på.

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Det är ju det här som är praktisk mångkultur. Idén bakom hela samhällsprojektet är att alla etniska och religösa grupper ska kunna bevara och utöva sin kultur, utan inverkan från andra. Då får man ta konsekvenserna också. Hela idén faller om man ska ha mångkultur och tillåta kulturella yttringar och sedan gå in med lagar och direktiv om hur det ska vara.

    Ska annars bli intressant att se feministernas reaktion (eller snarare avsaknad av reaktion). Josefsson nämnde att det är patriarkala strukturer som styr i de här grupperna – precis det feminster hela tiden har tjatat om.

  • Anonym

    Värdegrund heter Sharia på arabiska.

  • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

    Finns det verkligen en enda vuxen människa i Sverige, vem inte vet, vad islam står för? Eller vilken är muslim – männens koranbaserad syn på kvinnor?

    Det var ju bra gjort av Josefsson och Nina …. att göra dokumentären. Men tiden är definitivt inne, man kan inte längre tiga, det är redan för löjligt.
    Till och med Reinfeldt orkade inte mera och upptäckte etniska svenskar :-)

    Landet har blivit rena dårhuset. Alla vet, men låtsas, tiger, försöker bortförklara verkligheten med absurda hemmsnickrade teorier, eller är bokstavligen hjärnskadade (?). Pinsamt så man inte hittar ord.

    Jag blev störd av den långa utrymmet, vilken den muslimska idehistoriker fick. ”Islam är ju så bra, det finns bara vissa galningar och extremister”.
    Men ingen kommentar om koranens bud om fyra fruar och annat i samma stilen. Kritiska frågor från Josefsson till honom saknades. Om han är muslim och bekänner koranen och hadither, så handlar det ju inte om några galningar? Hur tolkar han koranen och håller han inte med profeten?

    Mycket talande var också den Södermalms – imamens uppförande på slutet. Vilket hat och avsky lyste från hans ögon, han kände sig bergsäker, ingen rädsla här; han hade fullständigt adopterat svenska byråkratiska begrepp ”styrelse” utredning” osv, vilka han slungade som slangbella mot svensk auditorium tillbaka.

    Att lyssna på muslimernas långa bortförklaringar, var de motsäger sig själva, inte svarar klart på nånon fråga, slingrar sig med omväxlande hot och obegripligheter, leker och ljuger….. utan att skämmas ett dygg! Vilken skillnad i uppförande mot våra kulturella normer!

    Att tala bruten svenska är förresten mycket bra försvarsmekanism, man kan alltid slingra sig och påstå, att man blivit misstolkad eller uppfattade inte frågan….

    • Tobbe

      Kanonanalys. det var huv’et på spiken.

  • Anonym

    ullenhag?inte haft en aning???kanske dags att dra bort skygglapparna nu 

    • Eveningstar

      Han ser snarare ut som om han fortfarande använder haklapp än skygglappar.

    • Anonym

      Det är inte skygglapparna som skall bort, utan stolen han sitter på och tillika hans lön eller arvoden. Är han inte mer insatt i frågan skall han inte sitta kvar och snylta på sveriges skattegengar.

  • Anonym

    inte riktigt säker på detta men,
    om man gifter sig utomlands med flera fruar, så är det ok enligt svensk lag.

    • Anonym

      Eller om man är playboy o har ett harem med 40 brudar ( flickvänner) så är det knappast någon polis som lägger sig i. Då är det ju lagligt. Dubbelmoral eller ?

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

         håller faktiskt med dej här Ali..  Hur andra väljer att leva där hemma har ingen med att göra…   Så länge man inte springer runt och gör  ”reklam” för det – som Pride-festivalen tex – så har ingen med de att göra!

        visst de kanske inte är nån fördel med att leva med flera kvinnor (jag skulle aldrig orka:)  – men det är knappast lagstiftarnas sak att avgöra…

        • Anonym

          Jag skulle inte heller vilja ha mer än en kvinna. Det räcker med den normala kärnfamiljen. Det här med 4 fruar kom under en tid då många män dog i krig och återigen är det en begränsning. På den tiden o än idag finns det en hel del icke-muslimska män som hade fler än 5 kvinnor

          • Anonym

            Dessutom skulle du få fyra svärmödrar…

            • Anonym

              Ja du, bara tanken skrämmer många män. Hur ska man hunna med allt o alla

      • Anonym

        Så länge playboyen försörjer sig och sina brudar själv.

    • Anonym

      Helt korrekt, bara ”äktenskapet” ingås i ett land där månggifte är tillåtet, så anses det giltigt i Sverige.

  • Anonym

    Bra att FT tar upp detta. Jag såg programmet och har några anmärkningar.

    * Den ena frågan vet ju de flesta vad Islam säger. Att män får ha 4 fruar. Att imamen svarar ärligt på den frågan är naturligt. Han säger det som han känner till. Som motsvarighet till det vet jag att det enligt svensk lag är förbjudet att ha 4 fruar. Men lagen förbjuder inte dig som svensk att ha 4 eller 10 partners. Stora skillnaden är att partnerskap inom islam kräver giftemål och därmed större ansvar. Och precis som imamen sa så är ett av kraven att man ska behandla alla lika rättvist vilket ingen klarar av.

    * En annan punkt gällde polisanmälan. I aftonbladet o i UppdragG lät det som misshandel men jag hörde damen säga att ”han har slagit mig en gång”. Imamernas rkommendation var att inte polisanmäla eftersom det kan leda till separation elelr att samhället tar barnen och därmed splittras familjen. Det är annorlunda om hon hade sagt att hennes man misshandlade henne och att hon har ärr. Av Imamerna var tydlig och sa att en muslimsk man inte får slå sin kvinna mer än symboliskt ( där det inte får göra ont) för att visa att han blivit arg.   

    * Gällande sex så har kvinnan exakt samma rättigheter att kräva av mannen.

    * En del kommentarer är jag starkt kritisk mot. Exempelvis det FT tar upp där en av imamerna ber kvinnan förlåta

    • Anonym

       ” Men lagen förbjuder inte dig som svensk att ha 4 eller 10 partners. ”Partners innebär ofta tillfälliga förbindelser,ej att jämföra med en eller flera fruar,ganska stor skillnad tycker jag.
      ” Gällande sex så har kvinnan exakt samma rättigheter att kräva av mannen.”
      Mycket möjligt att de har,skillnaden består kanske i att mannen kan neka om han inte känner för det,vilket kvinnan nog inte kan lika lätt.
      ” Det är annorlunda om hon hade sagt att hennes man misshandlade henne och att hon har ärr.”
      Enligt svensk lag så är slag att betrakta som misshandel ( om jag minns rätt ) ” att hon har ärr ! ska det behöva gå så långt för att du skall uppfatta det som misshandel ?
      Hur slår man ( sin ) kvinna symboliskt där det inte gör ont ?
      Tycker att du försvarar imamernas beteende ganska mycket.
      Varför tar du inte upp om kvinnor får ha fyra män,om det nu ens är tillåtet inom islam ,vilket jag starkt betvivlar ?
      Du har tidigare skrivit att du är bördig från palestina så det förklarar kanske ditt försvarstal åtminstone som jag ser det. 

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

        varför skulle exakt samma saker vara tillåtna för kvinnor och män?   Könen är inte lika och har inte exakt samma roller.  En kille kan tex aldrig skylla på mens och då slippa simlektionen utan sjukintyg.

        Kvinnor föder ju barn, och kan bara bli gravid en gång HÖGST en gång per år!  – men en man kan befrukta alla  fyra kvinnorna utan problem! Och dessutom tjänar mannen mer därför kan han försörja flera kvinnor.

        olika kön – olika roller!

        • Anonym

          ” varför skulle exakt samma saker vara tillåtna för kvinnor och män? ”Hört talas om jämlikhet ?
          Finns en hel del kvinnor som tjänar mer än män och som bara har en make.
          ” men en man kan befrukta alla  fyra kvinnorna utan problem!”
          Newsflash ! här i Väst kan kvinnor befrukta sig själv i fall du skulle ha missat det.

          • Anonym

            Hur skulle det fungera i praktiken? Normalt brukar de flesta i exempelvis Sverige vilja ha 2-4 barn. Om du nu säger att det bör vara ok att en kvinna gifter sig med 4 män blir det 8-16 barn.o för några år sedan fanns inte någon teknik som kunde visa vem som var far.

            • en viktig punkt gällande kravet på att mannen ska vara rättvist står det tydligt i koranen ” o ni kommer inte att kunna vara rättvisa” vilket tyder på att vi avråds att ta steget till månggifte.

            • Anonym

              Hur fungerar det för er muslimer i praktiken ? Min mormor fick sexton barn och det fungerade för henne och hennes man.Kan du försörja dina barn själv så får du väl skaffa hur många du vill.

              ”för några år sedan fanns inte någon teknik som kunde visa vem som var far.”
              Kanske i palestina är det så ,men här i väst har tekniken att bevisa faderskap funnits betydligt längre än ett par år ,förstår inte var du har fått det ifrån.
              Sedan så säger jag inte att det bör vara ok för en kvinna att gifta sig med fyra män,jag ifrågasätter varför hon inte ”får”göra det.Vad är anledningen ?

              • Anonym

                Du har fått en rimlig förklaring. Faderskapstestet är relativt nytt ändå i förhållande till hur länge religionen har funnits. O ska man behöva göra testet för varje barn som föds? O vet du vad det skulle kosta? O ska alla 4 män stå där o vänta o hoppas att det är deras barn? Av naturliga skäl blir detta ett problem. Återigen varför klagar du när du själv får ha hur många kvinnor som helst enligt svensk lag, så länge ni inte registrerar parterskapet som giftemål.

                • Anonym

                  Rimlig förklaring ,till vad ?
                  ” Faderskapstestet är relativt nytt ändå i förhållande till hur länge religionen har funnits ” det mesta är nytt i förhållande till religionen islam eftersom den befinner sig kvar i medeltiden ( förmodar att det är den religionen du syftar på ) ” O ska alla 4 män stå och vänta o hoppas att det är deras barn ” så du menar att kvinnan blir otrogen om hon skulle få ha fyra män ,kan man inte vara trogen om man har mer än en man eller vad syftar du på ? ” O ska man behöva göra testet på varje barn som föds ? O vet du vad det skulle kosta ?” återigen så verkar du utgå ifrån att en kvinna är otrogen om hon har fyra män
                  på vilket vis klagar jag när jag ifrågasätter orättvisan att era kvinnor inte får ha mer än en man,jämlikhet och jämställdhet är det kända begrepp hos dig ? ” av naturliga skäl blir det ett problem ” vilka är dessa naturliga skäl då ? Jag är snart 60 år gammal och känner ingen i min bekantskapskrets som ” har ” mer än en kvinna eller man för den delen som du uttrycker det,om du syftar på tillfälliga bekantskaper typ Swingerklubbar eller liknande så är det inte alls samma sak som ett partnerskap. Dessutom så kan du ha flera män eller kvinnor boende hos dig utan att registrera det som partnerskap.

                  17 maj 2012 kl. 22.13 skrev Disqus:

                • Anonym

                  Summa summarum så klagar du på islam begränsning på max 4 kvinnor samtidigt som du enligt svensk lag har rätt till ännu fler kvinnor. Om du gör det vi fler kvinnor, swingersklubbar eller va du nu har för nymodigheter. Det spelar mig ingen roll det viktigaste är att du klagar på något som har funnits i Sverige i evigheter. Svenska män har alltid haft möjlighet att skaffa hur många kvinnor de vill

        • Anonym

          Det där med att försörja alla sina kvinnor hoppas du även menar barnen. Vad i består försörjningen av? till stor del Socialbidrag, barnbidrag med flerbarnstillägg? 4 fruar och efter 4 år blir det innebär 17 barn 5 vuxna. Jösses vilken socialinkomst det blev, inte konstigt att han kan sitta och röka vattenpipa och prata med kompisarna.

        • Anonym

          Det är säkert svenska skattebetalare som försörjer mannens 4 kvinnor + barn i Sverige.

      • Anonym

        • svar ja. Jag är en muslimsk palestinier o är därför insatt i ämnet.
        •Jo då det som kallas för partnerskap hos er kallas för gifemål inom islam. Du kan vara sambo livet ut o dö innan du hunner gifta dig, eller hur? I båda fallen antar jag att paret strävar efter kärlek o långsiktig relation.i båda fallen handlar det om hur du eller jag behandlar våra kvinnor, eller hur?
        •gällande sex påstår du att bägge könen är olika av naturliga skäl o det håller jag med dig om. Men om jag som man vägrar ge henne det så syndar jag.o både män o kvinnor väljer själva om de vill synda.
        • gällande slag så menar jag inte att det ska behöva gå långt. Det jag skrev var att kvinnan sa det så nätt. Hon sa att mannen en gång blev arg o slog henne. Lyssnar du på rinkebyimamen igen o hör vad han säger. Han visar just hur o han säger att det inte får göra ont.
        • gällande kvinnor o 4 män har du ett svar av mig längre ner. Svarade precis på den frågan.
        • malmöimamen är jag kritisk mot. Men för kännedom vill jag säga att det var en gäst från egypten som inte kan de svenska lagarna. Han åkte hem förra veckan

    • Anonym

      En man får ha 4 kvinnor OM han kan försörja dem och barnen de får. I Sverige står skattebetalarna för deras försörjning och det är fel.

  • Carina Norden Åkerlund

    Var är Fi?
    Var är Benny Andersson med sin feta plånbok?

    http://soldatmamma.blogspot.com

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      hemma och filar på nya planer för att krossa svenska mäns självkänsla och splittra kärnfamiljerna :)

  • Astor Lang

    Vad har staten med ”månggifte” att göra? Kom igen nu FT, släpp inte den tidigare frihetliga linjen fullständigt. Det går att vara logiskt konsekvent, även om ämnet är muslimer.

    • Anonym

       Inte om FT är paleokonservativ framför kulturellt degenerativ liberal.

  • Anonym

    Den falska, hycklande och självgoda attityd från imamerna, som möter UG´s tittare, är vi många som känner igen i vardagen med muslimer. Oavsett sammanhanget. En inställsam och samtidigt föraktfull attityd, där de gång på gång hävdar sin ärlighet och gudfruktighet, trots att dessa epitet inte har med vare sig sammanhanget eller diskussionen att göra. Detta känns som ett stort hot för den etniska svensken. Att provoceras till att tvingas dela islams människosyn, under täckmanteln att den inte råder i Sverige.

    Read more: http://www.swedenconfidential.info/2012/05/16/vad-var-det-vi-sa/#ixzz1v3wr593t

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.


En schweizisk väljare har precis fyllt i "Ja" på valsedeln och stöder alltså parlamentets förslag om skärpta krav för asylsökande. Foto: Fria Tider

Schweiz folk­omröstar om asyl­invandringen. Kräver krafttag mot illegal invandring.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons