MAKTSTRIDEN I SDU

Faksimil

Faksimil

Gustav Kasselstrand kvar som SDU-ordförande

Publicerat den 1 september 2012 kl 12:03

DALSLAND. Den sittande ordföranden Gustav Kasselstrand gick med god marginal segrande ur maktstriden inom Sverigedemokraternas ungdoms­förbund SDU. På förbunds­kongressen i Dalsland idag omvaldes han med röstsiffrorna 39–10 som ordförande för förbundet, vilket innebär att det numera välkända kupp­försöket från den så kallade Israel­falangen inom SDU misslyckades totalt.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Klicka här för större bild

Pressbild: SD Gustav Kasselstrand.

Tidigare artiklar

Nyhetsartiklar
Maktstrid hotar SDU

Ledarartiklar:
Toppstyrningen måste brytas
Det är Sverige som räknas

Israelfalangen består av bland andra Paula Bieler, SDU Uppland, som var falangens kandidat till ordförande­posten. De övriga som föreslogs till Israelfalangens presidium var Hanna Wigh, Henrik Gustafsson, Markus Wiechel, Johan Nissinen och Jonathan Lindqvist. Även avgående SDU Syd-profilen Chang Frick räknas till Israelfalangen, liksom Mattias Karlsson, Ted Ekeroth, Kent Ekeroth och Jimmie Åkessons flickvän Louise Erixon. Falangen har fått ett kompakt stöd av partiledningen.

På Kasselstrands sida stod SDU:s valberedning och nuvarande styrelse, liksom de flesta lokala distrikt. Bland de som uttryckt stöd för Kasselstrand finns Christoffer Dulny, Josefin Helander, Stefan Lundkvist, Axel Heder, Sofia Hansson, Anton Berglund, Kim Fredriksson, Tobias Karlsson, Jonas Andersson, Andreas Magnusson, Malte Holm och William Hahne med flera. Inom moderpartiet räknas Patrik Ehn och Mikael Jansson, båda SD Göteborg, samt riksdagsledamoten David Lång till Kasselstrand­falangen.

Även vice förbundsordförande William Hahne omvaldes till sin post under eftermiddagen, med 36 röster mot Paula Bielers 14. Ett sista nederlag led Israelfalangen när det stod klart att Bieler även förlorade striden om positionen som andre vice ordförande, som istället gick till valberedningens förslag Jonas Andersson med 35–15.

Inom partitoppen har man sett med oro på den populäre SDU-ord­föranden Kasselstrand som har fått en så stark ställning inom partiet att han på sikt skulle kunna hota Jimmie Åkessons plats som partiledare. Efter att Kasselstrand tillsammans med William Hahne skrivit en debattartikel i Aftonbladet i november 2011, där man tog ställning för ett erkännande av Palestina, iscensatte partitoppen en hemlig kupp mot Kasselstrand som var tänkt att bli känd först inför kongressen idag.

Kuppen uppmärksammades emellertid långt dessförinnan av bland annat Flashback och Fria Tider, men också av den vänsterradikala nöjessajten Nyheter24. I slutet av juni var det få som Fria Tider talade med inom partiet som trodde att Israel­falangen skulle lyckas få bort Gustav Kasselstrand från ordförande­posten, men igår stod det klart att man i vart fall tänkte göra ett försök.

Kasselstrands seger i ordförandestriden innebär en milstolpe i den maktstrid som har präglat partiet under hela våren. Sedan Paula Bieler tvingades offentliggöra sin kandidatur i mars har Jimmie Åkesson och hans parti­ledning på olika sätt motarbetat Gustav Kasselstrand och ungdoms­förbundet. Bland annat nekades Kasselstrand att hålla tal under Sverigedemokraternas dag i Almedalen i år, då man beslutade sig för att istället släppa fram en företrädare för partiets kvinnoförbund.

När vänsterextrema Expos reporter David Baas för Expressens räkning frågar Jimmie Åkessons pressekreterare Linus Bylund om saken förnekar han dock att SD-ledningen överhuvudtaget skulle ha blandat sig i SDU:s ord­förandestrid:

– Det är ett helt ­fristående ungdomsförbund och de gör lite vad de vill, säger han.

Klicka för större bild

Foto: SDU Gustav Kasselstrand och William Hahne retade upp partitoppen rejält när de tog ställning för en tvåstatslösning i Mellanöstern­frågan i november 2011. Försöket att bli av med dem misslyckades dock. Rejält.

Artikeln har uppdaterats.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/gustav-kasselstrand-kvar-som-sdu-ordforande Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Messias är kommen!
    Åkessons förmåga att hantera TV-medierna har gett honom en helgonförklaring. För att fortsätta den bibliska liknelsen är Kasselstrand den länge emotsedda Messias som ska frälsa oss från ondo. Under Kasselstrand och hans löjtnant Hahnes ledning har SDU förutsättningar att bli en verklig folkrörelse som sätter stopp för det nationella förfallet och räddar Sverige.
     http://sdu.nu/2012/09/03/oacceptabelt-beteende/
    http://sdu.nu/2012/08/31/introfilm-forbundskongress-2012/

  • Anonym

    Trevligt med en god och ljus nyhet inom svensk politik för en gångs skull. Åååå vad skönt det var att Israelfalangen fick spö… trots att de var uppbackade av partiledningen. Och rejält dessutom :D

  • Anonym

    Jag tror att Åkesson såg en politisk möjligt att bygga en relation till etablissemanget när han tog över partiet 2005 och sökte alternativ. Han såg att det fanns en stor islamofobisk neo-konservativ rörelse i USA och etablissemangsmedia. Jag tror att det var här som det gick fel. Efter valet 2006 så strömmande islamofober och xenofober till partiet från Kontra-Jihadrörelsen. Fem-sex år senare blev kontra-jihadrörelsen utkastad ur det amerikanska etablissemanget  och Breivik satte dödstöten i ideologin. Nu sitter Sd här med ett litet gäng radikala sionister och hårda islamofober vars åsikter är i linje med två extremsistpartier i Israel -  Shas och Yisrael Beiteninu. Partiet som SD:s internationella sekreterare bygger relationer med - vilket innebär att SD skulle säga nej till att Israel skall gå tillbaka till 1968 års gränser. Det är dock mycket litet som talar för att SD eller något av de andra nationalistiska partierna som samtalat med sion kommer få något tillbaka.  På det här sättet har Israel blivit mer än en prestigefråga – i slutändan handlar det om Sd:s relation med högerextrema judar.

    Det är ganska förståligt att Åkesson vill bygga upp partiet och se det växa. Det är gott att han tagit partiet mot liberalismen men vad som inte är lika gott är att han har använt dessa radikala sionister – för att kunna fortsätta vara populistiskt och ”främlingsfientlig” men under ett paraply av ”demokrati” och liberalism. Det skall sägas att alliansen med kontra-jihadisterna har varit otroligt framgångsrik för Jimmie Åkesson fram till valet 2010. Problemet är bara att de flesta inte är speciellt förtjusta i Israel, sionism eller judisk identitetspolitik överhuvudtaget. SD har svårt att förklara till väljarna varför ”judarna är våra allierade mot muslimerna” – när judiska identitetspolitiker är pro muslimsk invandring och normativ mångkulturalism (särrättigheter) i Sverige och Europa. Det är också svårt att kalla muslimerna för barbariska eftersom de praktiserar omskärelse och ritualslakt när judarna har samma traditioner – och faktiskt är de som är pådrivande i de här frågorna tillskillnad från muslimerna.

    Även om relationerna med sionisterna gav viss utdelning för SD så finns det inget skäl för dem 2012 eller för den delen 2014 att ha relationer med vare sig högerextrema judiska partier i Israel eller högerextrema sionistiska organisationer, politiker och bloggare i USA. 

    William Hahne och Gustav Kasselstrand gör helt rätt som vill normalisera partiet. Det fanns vissa poänger att samarbeta med islamofober och allsköns extrema sionister en gång i tiden men inte idag. Det har visat sig att Geert Wilder inte har fått mer stöd från judiskt håll. Bara 0,2 procent av de nederländska judarna röster på Wilders trots att han är den största sionisten i det holländska parlamentet. Inte heller har de neo-konservativa kristna eller för en delen neo-konservativa judar blivit mer positivt inställda till honom.

    Det kostar inget för varken Shas eller Yisrael Beiteninu att få stöd av nationalistiska partier i Europa men det kostar nationalistiska partier otroligt mycket. Inte heller är Shas eller Yisrael Beiteninu villiga att hjälpa nationalisterna i Europa eller verka för deras intressen. Det enda och det är det enda – den här relationen har hjälpt nationalisterna med är att tvätta bort ”naziststämpeln” – men det är knappt.

    Med andra ord – Sverigedemokraterna gör bäst i att säga upp bekantskapen med de högerextrema sionistpartierna i Israel samt med den sionistiska anti-muslim lobbyn i USA.

  • Anonym

    Lycka till Gustav. Du är den som är mest lämpad att ”regera” i SDU. 

  • http://www.facebook.com/windeskog Jimmy Sten Windeskog

    SD fortfarande helt tysta om SDU:s kongress, ger en ganska dålig bild av en bitter ledning.

  • http://www.facebook.com/windeskog Jimmy Sten Windeskog

    Nationalismens återkomst i SD kan man såga.

    • Odalmannen

      ”Nationalismens återkomst i SD kan man såga.”

      Du är en falsk nationalist, Jimmy Windeskog. Om det är någon som borde sågas från den nationalistiska rörelsen så är det du.

      • http://www.facebook.com/windeskog Jimmy Sten Windeskog

         Jag var ju en av de som tog SD till riksdagen, inte så falskt om du frågar mig. Och hur då ”falsk” förresten, menar du att jag i själva verket är internationalist? I vilken mening då?

  • Carl Lundström

    Vi skriver: ”Inom partitoppen har man sett med oro på den populäre SDU-ord­föranden Kasselstrand som har fått en så stark ställning inom partiet att han på sikt skulle kunna hota Jimmie Åkessons plats som partiledare.”
    Det vet vi väl ingenting om? Det enda som jag känner till är att SD:s och SDU:s ledning har olika åsikter i palestinafrågan, dessutom verkar ”gustavianerna” vara mer tydligt nationella än partiledningen. Med vad rätt påstår vi att Åkesson m.fl. skulle vara rädda för Kasselrand p.g.a. omsorg om sina jobb? Om den meningen bara är en förolämpande spekulation hör den inte hemma på nyhetsplats. 

    Sådana elakheter spär dessutom på prestige-dimensionen av det pågående käbblet – och om vi nu vill SD väl begriper jag inte vad ”vi” håller på med.  

    • Anonym

      Det där stämmer ju av allt att döma. Åkesson har flera gånger öppet sagt att han ogillar att Kasselstrand sticker upp genom att låta SDU avvika från moderpartiet i vissa frågor. Och partitoppen bestraffade den andra undertecknaren av Palestinaartikeln i Aftonbladet, William Hahne, genom att ge honom sparken. Det här handlar helt och hållet om att markera vem som bestämmer. Anledningen till att man håller på så är att man vill stampa ut alla potentiella hot mot den egna maktpositionen på ett tidigt stadium. Man måste ha klart för sig att SD är ett oerhört toppstyrt parti och att Åkesson och hans gäng vill att det ska förbli så.

  • Anonym

    Ekerotarna må vara duktiga på sitt sätt men de brinner för Israel och har mer eller mindre kidnappat partiet för denna fråga. Det är ett styrkebesked att Kasselstrand får så brett stöd i ungdomsförbundet.  *Eftersom deltagande i SD är så stigmatiserad så kan det lätt kidnappas av diverse opportunistiska falanger. Ungdomsförbundet en friskare rörelse.

  • Anonym

    Varför ska semiternas ständiga konflikter vara vår sak? Det är det inte, fimpa den här ondskefulla, destruktiva internationalismen och lägg allt fokus på Sverige.

  • Anonym

    Snälla SD och SDU låt inte denna fråga splittra partiet.Det är en dödens fråga. Det tycks vila en förbannelse över den. Alla som tar i den smittas och blir en del av problemet. Lår araber och judar lösa detta på egen hand. Många gillar inte att SD är så positiva till Israel. Klart är att PLO är terrorister men vad är då inte Israels motsvarigheter och terror mot Palestina och dess folk.Finns det ett muslimhat i SD som vi andra inte ser?

  • Anonym

    Ordförandevalet och valet av SDU-s styrelse var känslig fråga för SD. Nu går det inte att kommentera längre på Avpixlat. Tjänat inget till för debatten fortsätter ändå på andra bloggar som FB, vilka drog igång hela grejen. Om SD och Avpixlat försöker mörklägga så blir det bara värre, och misstänksamheten ökar mot partiledningen.

  • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

    Svenska nationalister segrade över israeliska nationalister.

  • Interasistiskt

    Inte bra med interna stridigheter som PK fientliga kan utnyttja, sånt här som får en att rösta på annat parti

  • Anonym

    jävla kacklande i kommentarerna om judar och palestina och det där, jag skiter i vad som sker söder om alperna, vilket även SD borde göra.

    • Anonym

      Helt rätt inga små palme drömmar här inte. Han fick som han ville i Sydafrika, se hur det gick.

  • Johnny

    Sverigedemokraterna skall inte vara ett pro-Israel parti, utan ett pro-Sverige parti. Att säga att man är för fred och frihet samt en tvåstatslösning räcker bra. 

  • Anonym

    ”Gammelmedia och, vad värre är, också vissa delar av den Sverigevänliga folkrörelsen, har med grumliga motiv velat framställa ordförandeskapsduellen mellan Kasselstrand och Bieler som en kupp och djupgående falangstrid, inte bara inom SDU utan med förgreningar ända in i moderpartiet.”

    Så heter det på Avpixlat.
    Så ofta utpekar AP sig själva och SD som just ”sverigevänliga”, samtidigt som SD nekar personer från andra partier att delta i demonstrationer, partier med förslag som SD är för fega att komma med. AP är inte sena att på sant PK-manér kalla folk för ”högerextrema” mm, för att i nästa stund gråta ut när man själv får ett sådant epitet slängt åt sitt håll.

    • simplex s4

      Avpixlat gräver sin egen grav. Tempelriddaren Dannie_X går loss i kommentarerna: ”Kasselstrand är en marginell populitisk katastrof, som med sin närvaro hotar hela SD existens, om han inte gör avbön från sin skrivelse där han vill belöna arabiska judemördande muslimska terrorister.”

      Nej, förpassa counterjihadisterna till närmsta sophög. Stort grattis Gustav !

      • Anonym

        Jag är också hjärtligt trött på dessa Israeldyrkande dårar som förpestar stämningen i SD. Släng ut dem!

        • Anonym

          Det väcker tankar att SD är nazister. Är det så? Har alla som kämpade i många år på gator och torg som tar skit varje dag på jobbet, förlorar vänner, har grannar som tittar bort för att slippa hälsa blivit lurade att gå nasseärende. 

      • Anonym

        Det är fantastiskt hur SD och AP lyckats få sina åhörare att anamma ett starkt politiskt korrekt tänkande, där islam är det enda problemet, och judar oantastliga gudar.

      • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

         exakt min mening. det är vårt folk vi ska bry oss om och inte judar och muslimer, vi bör skydda os från båda dock för ingen av dom vill oss väl

        • Anonym

          Så länge dessa två grupper befinner sig inom vårt lands 
          gränser så är vi tvungna att bry oss, tyvärr…

          • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

            då bör vi kasta ut båda så får dom fortsätta sitt krig i sin egna sandlåda för det är inte vårat krig

            • Anonym

              Helt korrekt!

              • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

                tycker personligen att sionist falangen kan dra sig ur sd och bilda israeldemokraterna istället för dom är inte för etniska svenskars sak utan har sin egna agenda. om inget görs så kan sd glömma 2014 för då kommer deras kärnväljare vända dom ryggen. gemene svensk struntar i judarnas och israels sak och bryr sig mer om sig själva och sverige

  • http://www.facebook.com/people/Anders-Svensson/617504423 Anders Svensson

    Goda nyheter att Gustav Kasselstrand blev omvald. Är en oerhört ärlig och karaktärfast person som  har en realistisk syn på tillvaron. Den principiella lösningen på invandringen är att alla folk får en egen stat och kan leva där i enlighet med sin kultur och sina traditioner. Palestinier och svenskar.

  • Anonym

    All heder till Kasselstrand från Valdermarsvik 

  • Anonym

    Intressant partsinlaga om Kasselstrand i Avpixlat . . .

  • http://www.facebook.com/karlsen Thomas Karlsen

    Ja, judar har alltid varit bra för världen… Den giriga ivern över makten över guldet får många av er att glömma historian om förintelsen. INTE ett tack från er, när ni satt i lägren. Bara ett konstant HA begär. Inte en tanke på alla de som satte livet till, för att ni skulle få er frihet, inte ens när ni fick ett eget Israel, och araberna tvingades bort. Inget tack nånsin. Ni lider av kroniskt maktberoende, som kommer få er att sitta i skiten igen, när islamska ”våren” skapat en enad front mot er. Tror ni att vi i väst kommer att hjälpa då ? Skrattar bäst som sist.

  • Anonym

    HAHAHA! Ni judehatare är inte ens välkomna i SD! Kasselstrand skulle knappast vilja ha något med er att göra. Det ända ni gör är att förstöra för partiet, men det kanske är det som är meningen.

    • Anonym

      Ingen köper det argumentet, sionist lakej

      • Anonym

        Ja här ser ni vilka nötter jag pratar om. Folk som röstar på ett parti som dom skulle uteslutas från snabbare än dom hinner säga heil Hitler.

        • Anonym

          Vem har sagt att jag röstar på SD? Att du däremot är en grundlurad ”goi” är något du får leva med.
          Lös dina egna problem. Vill du förminska mig med att koppla mig till begreppet nöt så säger det mer om dig än mig. 

          • Anonym

            Varför svarar du då på en kommentar som är avsedd till folk som tror att dom är Sd:are? Dessutom svarar du med en obegriplig kommentar. Vilket argument menar du att ingen köper? Jag har inte fört fram några argument, utan snarare ett påstående.

            Vad menar du med att jag ska lösa mina egna problem? Att du är rädd för att det ska ligga en jude under din säng är snarare ditt problem.

            • Anonym

              Stod inte att man måste vara SD-are för att bemöta dina patetiska argument.
              Du är en ”goi” och det är ditt problem, dessutom misstänker jag att du är socialist, vilket skulle bekräfta dina egna inneboende problem. Min hund sover under min säng och hon är från Sibirien. Vore det judar där så blev dem hundmat.

        • Anonym

          Så det du säger är att SD är ett sionistparti?

          • Anonym

            Vad är sionism för dig?

        • Anonym

          Kan rekommendera 2 böcker du bör läsa: ”Revolution from Above”, skriven av Dr. Kerry Bolton (NZ) och ”Bankerna & Skuldnätet”, skriven av Ellen Hodgson Brown (USA). Inte direkt några thrillers men dessa böcker ger en klar blick i vad som pågår bakom kulisserna. 

          • Anonym

            Okej. Jag gissar att böckerna handlar om hur giriga judar är. Är dom giriga för att dom är just judar eller för att dom ofta har högre utbildning och får maktpositioner? Skulle problemen försvinna om alla judar försvann?

            Det skulle vara bra om någon kom med ett konkret problem orsakade av judar som drabbar oss i Sverige, så kan vi ta diskussionen därifrån.

            • Anonym

              Det nämns inga judar i dessa böcker men i ”Revolution from Above” får
              du   svar på bl a hur det kommer sig att ”vänstern” i sina olika gestalter, kommunister, genusteoretiker, feminister, multikultivurmare och andra fiender till den traditionella europeiska civilisationen, alltid har stora resurser till sitt förfogande.

              Boken ”Bankerna & Skuldnätet” beskriver utvecklingen till dagens monetära system. Bankirerna har lyckats tillskansa sig monopolet att ”trycka pengar”, som de sedan lånar ut mot ränta till staten!

              Läs böckerna så förstår du vilka som styr bakom kulisserna för att förverkliga en sen länge dold agenda (avskaffandet av familjer och nationalstater, EU är bara en bit på vägen, globaliseringen – ett världsherravälde, som är målet).

    • http://www.facebook.com/karlsen Thomas Karlsen

      Ja, judar har alltid varit bra för världen… Den giriga ivern över makten över guldet får många av er att glömma historian om förintelsen. INTE ett tack från er, när ni satt i lägren. Bara ett konstant HA begär. Inte en tanke på alla de som satte livet till, för att ni skulle få er frihet, inte ens när ni fick ett eget Israel, och araberna tvingades bort. Inget tack nånsin. Ni lider av kroniskt maktberoende, som kommer få er att sitta i skiten igen, när islamska ”våren” skapat en enad front mot er. Tror ni att vi i väst kommer att hjälpa då ?  Skrattar bäst som sist.

      • Anonym

        1: Jag är inte jude.
        2: Judarna har knappast svenskarna att tacka (förutom några enstaka svenskar och vad vet du ifall dom fick ett tack)
        3: Om du tar åt dig när jag säger ”judehatare” så röstar du på fel parti, dumfan.

  • Anonym

    Det finns hopp för SD. Man har avvisat ett kuppförsök från sionistkretsen. Detta gör att jag fortsättningsvis kan arbeta för SD med gott samvete. I valet och kvalet att lämna partiet, så har jag fått nytt mod. Personer som Kasselstrand litar jag på och David Lång.

    • Anonym

      Sedan räcker det ju tyvärr inte att dom bara 
      finns i partiet dom måste förr eller senare 
      (och helst inte allt för sent) erövra makten från 
      ”fyran”, annars så spelar det inte någon roll…

  • Johnny

    Typisk judar att infiltrera Sverigedemokraterna för att driva israelvänlig politik. De borde sparkas ut ur partiet eftersom de är varken svenskar eller demokrater eller för Sveriges bästa, utan bara simpla femtekollonare.

  • Anonym

    Det är ett underkännande till partistyrelsen från alla medlemmar mellan 0-30 år.
    Ska Åkesson avgå då han inte har förtroende från framtida och nuvarande väljare?

  • Anonym

    Goda nyheter. Det här kommer vara mycket bra för SD i förlängningen då jag misstänker att många hade övergett dem om Bieler och hennes hejdukar lyckats med sin plumpa kupp.

    Grattis Gustav!

  • Anonym

    Härligt :) bra med pro-vita ledare! Dom 2 är verkligen vita och normala. De behöver bara lära sig hur man försvarar sig verbalt. 

  • Anonym

    Utmärkt! Och nu hoppas jag även att de semitiska folkens inbördes bråk, i en annan världsdel, hamnar långt ner på dagordningen i partiet.

    • Anonym

      Absolut! Helst utanför dagordningen.

    • Anonym

      Det handlar inte om semiter, problemet är Kahzaher, och familjen Rotschild och alla underhuggare, Bilderbergare, Free manson etc.

  • Anonym

    Nu är det bara att byta ut resten av SDs ledning så att partiet kan få tillbaka den nationalistiska anda som en gång fanns där.

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Så, nu kan väl alla glömma det här och äntligen gå vidare! 

    SD 2014!!!

    • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

      glömma? tror du verkligen inte att det blir mer kuppförsök från sionisterna? hur naiv är du på en skala?

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Du och dina judiska rymdödlor. Alltid lika underhållande.

        • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

          well är inte ekenroth bröderna judar? dom är uttalade sionister och poserar med israels specialstyrka iklädda kamouflage och ansiktsmålning. bieler är judinna och dom stödjer alla israel medan kasselstrand anser att alla folk ska få ha sina egna länder inklusive palestinierna. om du ser rymdödlor i det så behöver du ta ditt litihum min vän. det finns två falanger inom sd och ena är pro sverige framförallt och för att alla folk ska få ha sina egna länder medan andra delen är pro israel och för ett utrotande av palestina och för öppen svenskhet där alla kan bli svenskar för som vi alla vet så kan ite en jude bli etnisk svensk i och med att judarna är en helt annan ras och detta enligt dom själva genom en undersökning av gener som presenterades i judiska dn. men som sagt din mupp ta din medicin nu

    • Anonym

      Detta är bara början, kuppmakarna och deras
      sympatisörer i partiledningen MÅSTE på sikt ut 
      ur partiet i fall SD ska ha någon framtid!

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Idiot.

        • Anonym

          Moget… 

  • Anonym

    Interna stridigheter är av ondo. Inrikta er på Sverige, det är angelägnast!

  • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

    Det verkar på vissa kommentarer här, att frågan Palestina/Israel är viktigare än Sveriges framtid?

    Tror någon att en Sverigedemokrat ägnar mer tid åt att lösa konflikten i Mellanöstern framför de problem Sverige brottas med?
    Tror någon att en Sverigedemokrat prioriterar välbefinnandet hos invånarna i övriga världen före de svenskar som hamnat i kläm av de senaste 30 årens märkliga prioriteringar.

    Nej, detta är vad 7-klöverns partier och väljare lägger fokus på.

    • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

      sion flangen har ägnat mer tid åt israel än sverige så egentligen vore ett namnbyte till israeldemokraterna passande

  • Anonym

    SD ska inte spilla tid och energi på Palestina Israel konflikkten,som det nu ser ut kommer den oroshärden överleva vårt land,för här accelererar folkutbytespolitiken,och i förlängningen vår undergång.Ett enat engagemang för Sveriges väl är det enda som gäller.

  • Anonym

    Mina varmaste gratulationer till Gustav Kasselstrand! Jag hoppas att du kommer att ta över som partiledare för moderpartiet inom en snar framtid.

  • Anonym

    Sådär, nu står det också klart att Paula Bielers omdömeslösa och pinsamma försök att bli vald till vice ordförande också har misslyckats. William Hahne blir vice ordförande, helt i enlighet med valberedningens förslag. Utmärkt!

    Hoppas att den osympatiska intrigmakerskan Paula Bieler snart försvinner från både SDU och SD helt och hållet.

    • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

      Jag ser personligen ingen mening med att SD ska fördjupa sig i frågan om Israel och Palestina, och tror Kasselstrand är en bättre ledare än Bieler.

      Men Bieler kan fortfarande göra mycket nytta inom SD kvinnor, så att önska henne ur rörelsen är kontraproduktivt.

      • Anonym

        Bieler har bevisat att hon är omdömeslös och karaktärslös. Jävla fasoner att komma med brottsanklagelser från talarstolen på en kongress och att sedan rättshaveristiskt försöka bli vald till post efter post, nu senast posten som 2:e vice ordförande. Pinsamt! Sådana personer bör inte vara kvar inom partiet, de skapar bara problem.

        • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

          Sverigedemokraterna behöver alla kvinnliga representanter de kan få. Men som sagt ser jag hellre Kasselstrand som ordförande för SDU än Bieler.

          • Anonym

            SD behöver inte omdömeslösa och lömska representanter av något kön.

    • Anonym

      Jag håller helt och hållet med. Av det jag sett av Kasselstrand och Hahne verkar de vara mycket sympatiska personer så jag glädjer mig åt att de återvalts. Paula Bieler verkar dock ha en obehaglig syn på SDUs roll, hon verkar ju tycka att de inte skall få ha några som helst åsiktsskillnader mot moderpartiet. Det normala är dock att ungdomsförbund inte tycker exakt likadant som moderpartierna, ofta är de lite mer radikala, precis som många ungdomar är. Så att kräva att SDU på millimetern skall hålla sig till SD-linjen skulle ju vara ett unikum inom svensk politik.

      Paula Bieler kommer för evigt att vara stämplad som kuppmakare, så hon kommer nog knappast få någon framträdande roll i SDU. Kanske däremot SDs partiledning tar in henne under sina vingar, och anställer henne till någon reträttposition på riksdagskansliet. Ungefär som en landshövding alltså, där sätter man ju avdankade politiker som gjort sitt i politiken. :)

  • Anonym

    Det finns hopp.

  • Anonym

    Grattis Gustav kasselstrand. Jag är en av dom som hoppas att du är den som kommer att ta över efter Jimmy Åkesson

  • Anonym

    Mycket bra val. Lycka till Gustav Kasselstrand.

  • Anonym

    Bra jobbat! *applåderar*

  • Anonym

    Ser ingen rapportering från Avpixlat, har de fått hjärnblödning på redaktionen?

    • Anonym

      Nu har det ju bara gått ungefär en timme sedan Kasselstrand blev vald. Så lite mer tid får du nog ge dem. Jag tror inte att Avpixlat kommer att våga annat än att skriva en gratulationsnotis om Kasselstrands val. Men att de inte är glada på Avpixlats redaktion just nu är ganska självklart. De hade givetvis velat ha Bieler till ordförande i och med att hon är svag, osjälvständig och går helt i den neokonservativa Israelsfalangens ledband.

  • Anonym

    En god nyhet!  Då finns det hopp för svenskvänligheten!

  • Odalmannen

    Felpost

  • Anonym

    Skönt att rättvisa och rent spel denna gång segrade inom det toppstyrda SD.

  • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

    Bra. Det är konstigt att ett Svenskt nationalistiskt parti bryr sig så mycket om Israel, speciellt med tanken av det anti-nationella förtrycket de utövar på palestinierna.

    • Anonym

      Dom är inte nationalister längre, dom är ”socialkonservativa”.
      Däremot finns det nationella strömningar inom SD och nationalister
      som är verksamma inom partiet.

      • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

         Kanske ledningen men SDU och den enorma majoriteten av SD-are är förstås fortfarande nationalister, medlemmar byter inte åsikt bara för att ledningen gör det.

        • Anonym

          Det är sant.Frågan är bara hur mycket man kommer att
          ha att säga till om i ett så toppstyrt parti som SD där
          huvuddelen av all makt ligger i ett litet fåtal händer.

      • Anonym

         För mig spelar det ingen roll om det står ”socialkonservativa” eller ”nationalister”. Så som samhället har blivit idag vill jag inte ställa upp på. Hoppas att mina barnbarn får uppleva samma trygghet som jag hade när man fritt kunde vistas ute på kvällarna.

        • Anonym

          Nej du har rätt i att så länge slutresultatet blir 
          bra så spelar det ingen roll hur björnen skinnas.

          Problemet är tyvärr den att den nuvarande partiledningen  
          i moderpartiet har helt fel prioriteringar i vissa frågor
          och att man också visa tecken på passivitet, feghet
          svågerpolitik och liknöjdhet. Det kommer att ta minst
          10 år att röka ut skadedjuren, frågan är om Sverige har 
          råd att vänta så länge.

    • Anonym

      Det beror på att en liten men högljudd klick fanatiker – den s.k. Israelfalangen – har fått ett oproportionerligt stort inflytande inom partiet. Drivande i Israelfalangen är de judiska bröderna Ekeroth som, helt naturligt, sätter Israel framför Sverige. Fria Tider skrev en bra artikel om Israelfalangen i våras:

      http://www.friatider.se/det-ar-sverige-som-raknas

      • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

         Oroande. :(

    • Anonym

      Varför inte? Israel är den enda demokratin i mellanöstern. Dom förtrycker inte Palestina. Det  hamas som skicka iväg terrorister till Israel och missiler också. Då har Israel rätt att försvara sig. Slår tillbaka. Det har alla länder i världen.    Det är aldrig Israel som börja .Utan Palestina. Dom vill utplåna Israel. Då får dom skylla sig själva. Först skicka Palestina missiler mot israeliska  städer. Mot bostäder. Då går israel upp med attackflygplan mot palestina. Jag vet att det ligger till så.

      • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

         ”Varför inte? Israel är den enda demokratin i mellanöstern”
        Demokrati? I Israel så är det förbjudet för en icke-jude att gifta sig med en jude – Låter det demokratiskt? Israel har begått terror attackera mot deras egna allierade för att lura dem in i krig – låter det demokratiskt? Grundare och den spirituella ledaren för Israel fjärde största parti samt den ledande rabbin i Israel, säger att icke-judar existerar bara som slavar åt judar, – låter det demokratiskt? Israel är verkligen inte en demokrati, inte med våra mått mätt i all fall. Och även om de var det, vad har det med saken att göra? Nationalister går inte runt och tvingar ideologier på folk, det är imperialister , det motsatta som gör.

        icke-jude att gifta sig med en jude?
        http://www.haaretz.com/print-edition/news/not-jewish-enough-to-marry-a-cohen-1.150715

        Israel har begått terror attackera mot deras egna allierade
        http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair

        The sole purpose of non-Jews is to serve Jews”. He said that Gentiles
        served a divine purpose: ”Why are Gentiles needed? They will work, they
        will plow, they will reap. We will sit like an effendi and eat. That is
        why Gentiles were created.”
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ovadia_Yosef

  • Anonym

    Hur kan Gustav kasselstrand  säger att . Att dom stöder Palestina. Helt otroligt. Då kan dom inte gnälla .Att det kommer hit muslimer heller. Får dom mer makt i partiet. Då kan sd  läggas ner. Helt Klart. För ingen vill rösta på ett nazistiskt parti. Förra valet hade nazistiska partierna 0,1 % .Av rösterna . Det säger allt. Jag röstade på sd. Framförallt emot  massinvandringen från mena länder och  anti islam budskap i Sverige.. Men inte på jude hatet. Då kommer dom att förlora många röster Sd.

    • Anonym

      Vilka judehatare i SD pratar du om, nu får du presentera det judehat som du påstår finns.

    • Odalmannen

      Vilka ”nazistiska partier” syftar du egentligen på? Vilka är judehatarna som du påstår skulle finnas inom SD?

    • Anonym

       Är man nationalist så anser man att alla folk har rätt till en nation om folket förtjänar den. I en konflikt där två folk slåss om samma landområde skall vi svenskar stå neutrala och inte välja sida. Kasselstrand har inte valt sida i denna mellanösternkonflikt. Han säger enbart att de människor som kallar sig Palestiner har samma rätt att slåss för sitt land som judarna har.

    • Anonym

      Att som nationalistiskt parti åsidåsätta den nationella principen för palestinier är inte trovärdigt så som Israel-falangen gör idag i SD. Det är inte muslimer som är grundproblemet, det är att vi blir invaderade av främmande folkslag. Självklart ska islam kritiseras, men det blir liksom inte bättre om alla som väller in i Sverige skulle vara kristna. Det är fortfarande främmande folkslag som utöver kolonisation av vårt levnadsområde och förintelse av vårt folk. Islam skall kritiseras därför att det är den ideologi som förenar störst mängd främlingar.

      Det är inte nationalistiskt att vara fanatiskt pro-israeliska, eller fanatiskt pro-palestinska. Det är överhuvudtaget en konflikt som inte vi bör lägga oss i, men nuvarande SD:s linje har inte vart en balanserad hållning, utan frågan har lyfts fram som otroligt viktig för SD, samtidigt som man profilierat sig som ju fanatiskt israelpositiva. Konflikten bör vara en icke-fråga för ett nationalistiskt parti i en annan del av världen, annars är det inte trovärdigt. SDU är för en balanserad och nyanserad syn och nedtoning av just den konfliktens betydande för SD. Du kanske vet att det pågår ganska många konflikter i världen? Varför är just israel-palestina konflikten så fruktansvärt viktigt? Vi bör fokusera på vårt eget land, vårt eget folk och att skapa goda relationer med våra grannländer.

      Hoppas Gustav tar över från Jimmie Åkesson. Då kan SD på allvar börja växa.

      • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

        1. Åkesson är i nuläget en mycket bättre partiledare än Kasselstrand, även om Kasselstrand visat potential.

        2. Jag håller med om att Isreal och Palestina-frågan inte bör vara central för SD. Fördelen med att vara klart och tydligt för Israel är att folk som yrar om sionism blir sura och förhoppningsvis söker sig till andra partier, istället för att förpesta tillvaron för seriösa sverigedemokrater.

        • Anonym

          Själv tror jag inte att Gustav är mogen ännu att ta över Jimmies roll, men att vi har en som lär sig och skaffar sig erfarenhet av ruttet politiskt spel är bättre än bra.

          Ett framtidslöfte som har gjort och kommer att göra mycket för SDU. Känner mig lugn inför framtiden.

    • Anonym

      De här personerna som älskar Israel mer än något annat, tycker verkligen på riktigt att alla som inte delar deras passion är antisemiter och judehatare. Har träffat massor av sådana människor genom åren. Samma tendenser finns på andra sidan också. Därför är frågan idiotisk att beblanda sig i, hur du än gör blir det fel. Fattar inte varför den ska diskuteras ö h t i tid och otid i Sverige. Ointressant och skadlig.

    • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

       ”Hur kan Gustav kasselstrand  säger att . Att dom stöder Palestina. Helt otroligt För ingen vill rösta på ett nazistiskt parti. ”

      Att stödja två statslösningen är nazism? HAHAHA, herregud ni är ju som vänster-fascisterna xD

      • Anonym

        Ja, det där var verkligen ett bottennapp. Men det visar hur fanatiska de här Israeldårarna är. Om man inte ovillkorligt ställer sig bakom Israel i varje läge är man nazist, tycker de.

        • Anonym

          Ja för egen del så är Israel i grund och botten lika
          intressant som Mongoliet, Bhutan och Mauritanien
          alltså inte alls…

    • Anonym

      Du är tyvärr väldigt förvirrad, vilket framgår redan av meningsbyggnaden i ditt inlägg.

    • Anonym

      Gick du ut särskolan i våras? En sådan samling okunnigt dravel var det länge sedan
      jag läste från en invandringskritisk person. För det första stödjer inte Kasselstrand 
      och Hahne Palestina, man stödjer en tvåstatslösning (Där BÅDE Israel och Palestina
      tillåts att existera), man intar alltså en NEUTRAL hållning till konflikten. Hade man
      stött Palestina så hade man verkat för Israels avveckling och judarnas fördrivande
      från landet. Att du lyckas göra kopplingen mellan en tvåstatslösning och ”dödsnazism”
      får iallafall mig att ta mig för pannan.

       ”För ingen vill rösta på ett nazistiskt parti. Förra valet hade nazistiska partierna 0,1 % .Av rösterna . ”
      Samma resonemang hade man kunnat använda mot Sverigedemokraterna för bara
      14 år sedan (1998), då man hade 0.37% av rösterna (10 år efter deras bildande).
      Saken är den att ju mer invandringspolitiken spårar ur desto mer radikal politik
      kommer att krävas för att komma till rätta med den rådande situationen. Ju fler
      svenskar kommer dessutom tvingas radikaliseras för att möta ett växande hot mot
      deras tillvaro och slutligen deras existens.

      ”Men inte på judehatet. Då kommer dom att förlora många röster Sd. ”

      För det första att förorda en tvåstatslösning är inte det samma som att 
      hata judar!  För det andra även saklig kritik mot Israels beteende mot
      palestinierna eller exiljudars destruktiva beteende i väst stämplas som antisemitism
      av judiska organisationer. Alltså samma kritik som är acceptabel när den riktas
      mot andra länder och folk, stämplas som hat när den riktas mot Israel och judar.
      Det är alltså en dubbelmoral utan dess like där judar och ickejudars beteende
      och åsikter ska bedömas efter två helt olika måttstockar. Merparten av det 
      som stämplas som antisemitiska åsikter är inget annat än befogad kritik
      mot judars beteende snarare än något slags djuriskt och oresonligt hat.

      Ett exempel på hur den judiska dubbelmoralen är hur man å ena sidan
      verkar för en massiv utomeuropeisk invandring till Västvärlden, samtidigt
      som man menar att Israel ska vara en Judisk stat.

      http://www.youtube.com/watch?v=z6qN4Uijuiw 

      http://www.youtube.com/watch?v=k9ScVv5PukA 

      http://www.youtube.com/watch?v=PpjxLxK1GWw 

      • Anonym

         Det var verkligen ett bra inlägg.
        Jag hoppas att du Jidde till dig av det här. Att du är så fel ute bror på att du inte känner till historien. Om du ägnar någon timme åt Ingmar Karlssons bok om sionismen ”Bruden är vacker…” kommer kommer du att ändra uppfattning om det Israel som judarna har skapat.

      • Anonym

         Svar på tal, bra.

  • Anonym

    Härligt!!! Jag är betalande medlem i Sverigedemokraterna. Jag har fyra småbarn vilket innebär att SDU är mycket viktigt för mig. Kasselstrand är Sverigedemokraternas framtid.

  • http://www.facebook.com/people/Henrik-Agerhall/1804226080 Henrik Agerhäll

    Nu har jag väl inget ont att säga om Kasselstrand. Dock ska man komma ihåg att även om Kasselstrand vore den mest kompetente debattartikelskrivaren genom tiderna är hans chanser att som eventuell framtida partiledare påverka folkopinionen i någon större grad genom debattartiklar försumbara, tidningarna kommer helt enkelt inte att ta in dem. Detsamma gäller killens förmåga att hålla tal. Även om han skulle hålla otroligt bra tal, kommer media bara visa några få sekunder från dessa, så opinionspåverkan blir så liten som möjligt. Vid något enstaka tillfälle per år har man som partiledare chans att tala i TV i direktsändning och då har man något större möjligheter till påverkan, men dessa tillfällen är väldigt få och Åkesson gör redan bra ifrån sig.

    • Anonym

       Märklig kommentar. Förstår inte vad du vill ha sagt. Att partiledaren inte spelar någon roll därför att han ändå inte bereds utrymme i MSM? Nej, de flesta har nog gett upp hoppet om MSM. De kommer aldrig att rapportera om SD sakligt om SD, och när de gör det så kommer alltid SD och SD:s representanter att framställas i dålig dager. Det är dock ovidkommande, partiet behöver den mest kompetenta ledaren som går att uppbåda.

      • http://www.facebook.com/people/Henrik-Agerhall/1804226080 Henrik Agerhäll

        Det är den extrema ryggradslösheten som präglar människorna i det här landet som utgör det stora problemet, inte huruvida Åkesson eller Kasselstrand sitter som partiledare. Jag tycker att redaktionen tycks ha märkligt stora förhoppningar om att ett framtida partiledarbyte skulle ha en avgörande effekt då Kasselstrand visat sig duktig verbalt.

        • http://www.friatider.se Fria Tider Redaktion

          Vi hoppas inte på något ”partiledarbyte”. Folkstyre är däremot att föredra framför kupper, mutor och fulspel. Alltså välkomnade vi det här.

          • http://www.facebook.com/people/Henrik-Agerhall/1804226080 Henrik Agerhäll

            En mycket god insats! Luften hade nog gått ur SDU om Bieler blivit vald.

            • http://www.friatider.se Fria Tider Redaktion

              :-)

        • Anonym

          Fattar inte heller snacket om att Fria Tider skulle ha propagerat för att Kasselstrand ska bli partiledare istället för Åkesson. Det hela har ju handlat om ordförandevalet i SDU. Och där inser ju varje tänkande människa direkt att Bieler hade varit direkt olämplig som ordförande.

        • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

          Många verkar hoppas på att en mer radikal partiledare ska få stora delar av väljarkåren bakom sig, och därmed plötsligt kunna åstadkoma stora förändringar.

          En förväntan som har noll med verkligheten att göra. Åkesson är den bäste partiledare som SD kunnat få, och den dagen han byts ut mot någon som är längre till höger kommer partiet rasa tillbaka ner i opinionssiffrorna.

          Dock får sägas angående Kasselstrand att han troligen är bättre än Bieler. Inget ont om Bieler, men Kasselstrand är en aning skarpare.

          • Anonym

            Nej, inget ont om Bieler förutom att hon har skapat enorma mängder dålig publicitet för SD och nästan splittrat SDU genom att ställa upp på Israelfalangens omoraliska och lömska kuppförsök.

            • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

              Ordförandestrider förekommer inom alla ungdomsförbund och är inget märkligt. Vilken skulle vara den enormt dåliga publiciteten du pratar om?

              • Anonym

                Jag syftar naturligtvis på all uppmärksamhet kring Bielers och Israelfalangens kuppförsök. Det har visat att SD har en extremt osund partikultur där judiska fanatiker med partiledningens goda minne tillåts sticka kniven i ryggen på unga begåvningar som Kasselstrand till förmån för bleka ja-sägare som Bieler. Det kommer att avskräcka kompetent folk från att engagera sig i SD i fortsättningen.

                • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

                  ”Kompetent folk” bör kunna se bortom åsiktsskillnader i en enskild fråga som inte är särskilt viktig för väljarkåren eller Sverige, på samma sätt som de bör kunna se bortom en maktkamp mellan två kandidater till ordförandeposten i ett ungdomsförbund. Såna saker får man räkna med om man engagerar sig politiskt.

  • Odalmannen

    Detta är en mycket glädjande nyhet för SD:s vidkommande naturligtvis (Israelfalangen kan fara tillbaka ner till Israel där de hör hemma) men det är synd bara att Gustav Kasselstrand tydligen har uppfattningen att vilken främmande utlänning som helst kan ”bli” till en svensk. Vem som helst kan ju naturligtvis göra ett misstag då och då och råka tänka fel, det är bara mänskligt och fullt förståeligt, särskilt när denne befinner sig under en så stark yttre press som Gustav Kasselstrand uppenbarligen har gjort. Jag hoppas därför att han vill ta avstånd från liknande olyckliga uttalanden i framtiden som han tyvärr gjorde i Almedalen i år (då sa han att en somalier kan ”bli” till en ”svensk”) nu när han har säkrat sin position inom SDU för ett tag framöver:

    http://www.nationell.nu/2012/07/05/gustav-kasselstrand-en-somalier-kan-bli-svensk/

    • http://www.facebook.com/people/Henrik-Agerhall/1804226080 Henrik Agerhäll

      Jag tycker gott att Kasselstrand hade kunnat svara något i stil med att en människa som inte släpps in i landet kan självfallet inte bli svensk och att han inte ser någon förutsättning, med något enstaka undantag, för att släppa in somalier i landet. Jag tycker det är mindre begåvat att ge sig in i ”svenskhetsdefinitionsdiskussioner” bättre att styra in på frågan om vilka som ska släppas in och inte släppas in… Så i stället för att säga att somalier aldrig kan bli svenskar så kan man säga att det saknas skäl att släppa in somalier i landet men att det lilla fåtal vi ända kan tänka oss ta emot ska få förutsättningar att smälta in i det svenska samhället så bra som möjligt… Håller med om att det var lite dåligt av Kasselstrand.

  • Karl

    En seger för den Israel-kritiska falangen inom partiet!
    En seger för det svenska folket.

    • Anonym

      Det finns ingen direkt Israelkritisk falang i partiet. Det finns däremot många som är otroligt less på den Israelvänliga falangen. En falang som sätter Israels väl före Sveriges. Konflikten vid Medelhavets östra strand är en icke-fråga för Sverige, men har dominerat den utrikespolitiska diskussionen i det här landet i årtionden. Båda sidor slåss för sin överlevnad med rätten på sin sida. Låt det vara utgångspunkten för eventuella diskussioner. Diskussioner som dock inte borde ta så mycket tid i anspråk överhuvudtaget då frågan dels är lika intressant som AIK eller DIF och har en tendens att smitta med sitt vansinne. Skulle önska att SD införde ett förbud mot orden Israel och Palestina… Skitfråga som hör hemma på soptippen. Tack och lov ser åteväxten god ut med rejäla svenska pojkar och flickor som förstått detta. Bröderna Ahlmark, förlåt, Ekeroth, kan skapa ett neokonservativt sionistiskt lobbyparti på annat håll.

      • Anonym

        ”Bröderna Ahlmark, förlåt, Ekeroth, kan skapa ett neokonservativt sionistiskt lobbyparti på annat håll.”

        Behövs inte. Folkpartiet finns redan. Kent Ekeroth hade för övrigt enligt en intervju han gav i Judisk Krönika från början tänkt sig en karriär i just Folkpartiet.

    • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

      Finns ingen Israelkritisk falang. Finns bara Israelvänlig och den nationalistiska falangens om vill att alla folk ska få ha ett hemland.

  • Anonym

    Ulf Bjereld sammanfattar Gusyav Kasselstrands seger bra: 
    https://twitter.com/gotiskaklubben/status/241851343260749824

  • Anonym

    ”Kan en somalier bli svensk? Ja!”

    • Anonym

      Nu satte du i galen hals.
      En somalier kan på sin höjd bli svensk medeborgare. Men det är under förutsätter att PK får forsätta vifta med den politiska taktpinnen. Svensk blir han däremot aldrig. 

    • Anonym

      Kan en svensk bli somalier?

  • Anonym

    Om araberna lägger ner vapnen i mellanöstern blir det fred.Om Israel lägger ner vapnen blir dom utplånade !

    • Anonym

      Precis så är det. Israel är inte så dumma i huvudet.  Så att  dom gör det.

  • Anonym

    Tycker Kasselstrand verkar duktig och påläst och det är väl ändå det som ska räknas. Har inte följt den här ”striden” tagit den för en mediastorm som ju ofta går ut på att skada hela partiet. Kan dock vara intressant att få lite mer ”objektiv” rapportering som här på FT.

  • Anonym

    Björn Sjöberg från mina trakter i nordöstra Skåne har fått debattförbud av sionisterna i SD.
    Artikeln: http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/article1682773/Sverigede–mokraterna-censurerar.html 

    En av hans debattartiklar:
    http://www.kristianstadsbladet.se/debatt/article1502933/Alla-Israelkritiker-ar-inte-antisemiter.html

    • http://www.facebook.com/people/Henrik-Agerhall/1804226080 Henrik Agerhäll

      Nu var väl den debattartikeln välbalanserad. Jag tycker dock att det kan vara rätt av partiledningen att stoppa lokala partiföreträdare från att uttala sig om Israel/Palestinafrågan och att nämna vissa skeenden under andra världskriget, lätt att det slår fel. Samtidigt kan det förstås vara problematiskt att Ekeroth är så proisralelisk ibland att det provocerar andra med en annan uppfattning i frågan att också vilja ge utlopp för den. Bäst är att undvika frågan helt.

      • Anonym

        Eftersom du är skribent på Fria Tider vilka tar stort avstånd från israel så förstår jag inte hur du tänker, ska man censurera sina åsikter och inte driva opinion mot det man anser vara felaktigt?
        Var står du själv i frågan, är du i opposition mot fria tider vilken du själv tillhör som skribent?

  • Anonym

    Kul att Kasselstrand får sitta kvar, han är mycket duktig och sympatisk!

    Om man följt de lokala avdelningarnas synpunkter via SDU.nu så har det tydligt gått att se att stödet till Kasselstrands har varit överväldigande. 
    Kul film: 
    http://www.youtube.com/watch?v=Q8ckA6id3W4&feature=youtu.be

  • Anonym

    Ett jättestort Grattis till Gustav Kasselstrand och den föreslagna förbundsstyrelsen till SDU.

  • Anonym

    Skönt. Fortsätt nu på den väg ni började.

  • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

    Bra, Kasselstarnd är en klippa och en framtida partiledare.

    Nu får väl också vänstern och media tuppjuck, då de ända tills idag talat om splittringen mellan Kasselstrand och partiledningen.

  • Anonym

    Vilken vacker bild. Så svensk att det gör ont i hjärtat. En symbol för dagens mest glädjande nyhet.

  • Anonym

    Grymt. Nu ska vi kicka ut manipulatörerna från moderpartiet även!

  • Anonym

    Palestina? Vad har det med SD att göra? Det finns oändligt många muslimer i världen som alla – tillsammans med AFA och de andra  vänsterextrema – driver kampanj för Palestina, Hamas, Islamiska Jihad, Wahabitiska moskéer och allt annat i den stilen. Varför i hela världen ska SD engagera sig för det? Och vad tror man sig få ut av det? En kompiskram från Guillou och Mehmet Kaplan? 

    • Anonym

      Det spelar ingen roll vad du tycker, ni förlorade stort och har inget i SD att göra.

      • Anonym

        Har ingen röst i frågan. Men min fråga kvarstår – vad hoppas ni uppnå? En kram från Mehmet Kaplan? Bidrag från Kung Fahd? Hur kan Palestina ens bli en fråga? Ingen av falangerna borde vara särskilt förtjust i Palestina och dess rörelser. Om man är det är man väl annars ganska nöjd med situationen i Sverige – 600.000 muslimer och fler och fler för varje dag.

        • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

           men inse att det är en ickefråga! Vi bryr oss om Sverige ditt nöt

          • Anonym

            Och varför i så fall engagera sig för Palestina? Var det inte Sverige det rörde? Hur i hela friden kan detta bli en fråga som riskerar att splittra partiet?!

            • Anonym

              Anledningen till att det blivit en fråga som riskerar att splittra SD är att det finns ett gäng personer inom SD - bl.a. judarna Kent och Ted Ekeroth – som sätter Israel framför allt annat och inte tolererar några avvikande meningar i den frågan. Läs mer om Israelfalangen i den här artikeln:

              http://www.friatider.se/det-ar-sverige-som-raknas

              • Anonym

                Du som verkar ha insikt i SDU – betyder den här konflikten att det inom SDU finns utbredda sympatier med andra muslimska länder i närområdet, exempelvis Turkiet, Kosovo, Azerbadzjan och Bosnien?

                • Anonym

                  Mikaela. Försök förstå – vi som inte är judar eller palestinier eller smittade av något av de två virusen, bryr oss inte särskikt mycket vad andra länder gör eller inte gör. Så länge någon sida inte hotar Sverige. Tyvärr har dessa virus fått fäste i det här landet sedan länge och förvandlat sansat folk till antingen rabiata Palestina- eller Israelvänner. Som med jämna mellanrum ställer till diverse otyg. Israel-Palestina-konflikten är politikens motsvarighet till det eviga tjafset mellan AIK och DIF – fullkomligt meningslöst, men kostsamt och tidsödande.

                • Anonym

                  Frågan gällde nu senast er inställning till andra muslimska länder i närområdet.

                • Anonym

                   Jag håller med dig.Nynazister och islamister har mycket gemensamt. Dom gillade hitler  båda två. Det är därför som mein kampf. Är dem näst mest lästa boken efter koranen. Tex Saudi arabien och många andra mena länder. Det är så, som nationalister som Gustav Kasselstrand gillar Palestina bättre än Israel

                • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

                  Sverigedemokraterna är ett nationalistiskt parti. De vill att alla folk ska ha rätt till ett land. Varför är det så svårt att förstå för vissa? Sluta dyrka judar bara för att de är judar och sluta hata muslimer bara för att de är muslimer, så länge de har sina egna länder och stannar där så finns det inget problem. Så klart SD ska stödja två stats lösning om de lägger sig i överhuvudtaget. De är ju nationalister!

                • Anonym

                  Det där med tvåstatslösning är en bekväm ursäkt men ofta inte helt enkel att applicera.Om det är en tolkningsfråga som det så ofta är, vad gör man då? Singlar slant? Krona – vi stödjer våra europeiska bröder, klave – vi stödjer valfritt muslimskt land med anspråk på samma område? Kanske gör man som Bildt och systematiskt lutar åt att stödja den muslimska sidan? 
                   
                  Svårt för SD:s väljare och potentiella väljare att ta ställning till vad det egentligen är man får om man röstar på SD i så fall. Blir det moderpartiets åsikter eller SDUs? Hade inte insett att åsiktsskillnaden är så stor inom partiet.

                • Anonym

                  Nej, inte alls. Det hela handlar bara om Israelfalangens allt annat överskuggande kärlek till den judiska staten. Någon motsvarande sympati för muslimska länder finns definitivt inte hos Israelfalangens motståndare. Kasselstrand och hans gäng är helt enkelt normala svenskar som sätter Sverige i främsta rummet.

                • Anonym

                  Och för ett fritt Kurdistan?

            • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

              Därför att de är nationalister, vilket betyder att de anser att all folk har rätt till ett eget land..? Om de lägger sig i överhuvud taget så kan de bara stödja två statslösningen eller vara hycklare.

              • Anonym

                Så om det ena landet är muslimskt eller kristet / sekulärt är fullständigt ointressant? Det där med ett ”eget land” är ju alltid en tolkningsfråga. Behöver turkcyprioterna ha ett eget land eller räcker det med att Turkiet finns?

                • Anonym

                  Turkcyprioterna har ett eget land som skyddas av FN.

                • Anonym

                  Ej erkänt. Och däri ligger frågan, stödjer man turkcyprioternas rätt till ett ”eget land” trots att de redan har ett ”eget land” i Turkiet eller stödjer man grekcyprioterna? Valet man gör där är ganska avslöjande och leder med största sannolikhet till samma ställningstagande i de konflikter som Turkiets närstående (Azerbadzjan, Kosovo, Bosnien, Albanien, Tjetjenien) för.

              • Anonym

                Ja de anser väl att även samefolket har rätt till ett eget land ;-)

        • Anonym

          Alla nationer har rätt till sin frihet. Om inte USA och israel hade jävlats nere i mellanöstern, så hade vi haft noll muslimer i Sverige.

          • Anonym

            Tror du på allvar det? Att de inte hade kommit om inte Israel funnits? På Balkan krigade USA för muslimerna, och de har kommit ändå.

            • Anonym

              Nationalister ,kommunister,islamister och nynazister. Dom har inte mycket bakom pannbenet. Tyvärr. Det är prata till en vägg, Mikaela.

            • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

              Om Israel och USA inte förstört Irak, Libyen, Egypten, Afghanistan, och snart Syrien och Iran så skulle Sverige ha betydligt mindre muslimer. Dock så skulle den mångkulturella regeringen förstås gör allt de kan för att få hit så främmande invandrare som möjligt, motiverade av rashat mot Svenskar specifikt och vita generellt  som de är.

              • Anonym

                En ganska otrolig analys, även om västvärlden ofta ställt till det i sina interventioner i och utanför Europa är det helt andra saker som styr dessa folkvandringar.

              • Anonym

                Källor på att Israel deltagit i Afghanistankriget, Libyenkriget, Irakkriget och syriska inbördeskriget, tack.

          • Anonym

            Nu har dom flesta muslimer inte kommit från Palestina, Irak och Afghanistan. Utan från kurdistan,Turkiet,Bosnien,Iran,Kosovo och Somalia. Där kriga israel och usa också eller ? Får mig att skratta. Ni är roliga, nationalister och nynazister:)

        • Anonym

           Frågan är väl snarare varför Israel är så viktigt för er?
          Varför det är viktigt för Ekeroth och andra judar förstår vi.

        • Anonym

          Det finns ex. Där nationalsocialister eller nazister. Som senare blivit radikal islamister i Sverige. Det är därför , som dom har inget emot Palestina  eller arabvärlden. För båda gillar nazismen  och hitler. Som jag skrev längre upp. På denna sida.

    • Anonym

      Vilka som drog in den här för Sverige helt meningslösa konflikten i SD och gjorde den till en viktig fråga är uppenbart – Israelfalangen. Deras dröm har varit att göra SD till ett brinnande sionistiskt parti som lär svenskarna att avsky allt som har med islam och araber att göra. SD är ett parti för Sverige, inte en liten stat tusentals mil härifrån. Världen har plågats tillräckligt av denna vansinniga konflikt och min uppfattning är att man ska hålla sig borta från den så långt det bara går då vansinnet smittar på ett eller annat sätt. Att förespråka en tvåstatslösning är vettigt och något i princip hela världen tycker. SD ska inte vara extrema i frågor som riskerar smutsa ned partiet. Israelfalangen får gärna kapa nåt annat parti för sina blåvita syften , varför inte Fp? Ahlmark skulle bli glad i alls fall.

  • Anonym

    Detta är slutet på kontrajihadismen, SD blir nationalister igen och SDL:s ledare flyttar till israel.
    https://www.flashback.org/sp39056800 

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    Underbart!! Den sk Israelfalangen kan man kasta ut!

  • Anonym

    Puuuh! Har ”svettats” hela morgonen! Grattis Sverige!!!

  • Anonym

    Grattis Gustav och grattis Sverige!

  • Anonym

    Och EXPO visar sin desperation på twitter direkt

    • Anonym

       ?

      • Anonym

        dom ska ju rapportera om minsta lilla från SD

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons