VITPIXLING

"SVENSKARNA:" De gruppvåldtäktsanklagade männen hade varken svenskt utseende eller svenska namn.

"SVENSKARNA:" De gruppvåldtäktsanklagade männen hade varken svenskt utseende eller svenska namn.

Här ljuger Aftonbladet om att ”fyra svenskar” grupp­våldtagit 19-åring i Turkiet

Publicerat den 30 juli 2012 kl 22:02

ALANYA. Tidningen Aftonbladet möter kritik efter att ha ljugit om att "fyra svenskar" ska ha våldtagit en 19-årig norsk flicka i Turkiet. I själva verket rör det sig om fyra invandrare av icke-västlig härkomst.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Flera turkiska medier publicerade både namn och bild på både de misstänkta invandrarna och den våldtagna kvinnan under dagen. Även Aftonbladet publicerade en bild på den gruppvåldtagna kvinnan som var så dåligt maskerad att bekanta kommer att känna igen henne från bilden. På de misstänkta gärningsmännen hade Aftonbladet däremot omsorgsfullt pixlat bort både hårfärg och t-shirtmotiv för att skydda deras identitet.

Gruppvåldtäkten ska ha ägt rum i lördags kväll när den 19-åriga norskan följde med de fyra invandrarna till deras hotell efter kvällens slut. Där ska hon sedan ha blivit gruppvåldtagen hela natten, men lyckades smita iväg på morgonen och kontakta polisen.

– De turades om att våldta henne, säger journalisten Ünsal Turan på tidningen Hürriyet till Aftonbladet.

Under tisdagen meddelade turkiska myndigheter att de misstänkta skulle utvisas till Sverige.

Uppdatering: Aftonbladet har nu bytt rubrik på nyheten. Originalrubriken ”Fyra svenskar greps i Alanya för våldtäkt” har nu listigt bytts ut mot den missvisande – men inte rakt av lögnaktiga – ”Svenska turister greps för våldtäkt”. I texten beskrivs de gripna MENA-männen dock fortfarande som ”svenskar”.

Bild
Bluffen: Här ljuger Aftonbladet om att fyra svenskar våldtagit en flicka i Alanya.

Bild
”Fixat”: Aftonbladet har bytt rubrik – men vilseleder fortfarande.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    Blir såå djävla förbannad när dom skriver att en svensk har gjord det eller dittan . Så visar det sig att det i 99% av fallen är mena med svenska pass 

  • Anonym

    Vem tjänar något på det här? Inte jag i alla fall, eller någon jag känner för den delen!

  • Absurdi Alibi

    Som godheten förkroppsligad kan jag hälla en bunke blod i det hajstinta svalkande vattnet. Händer ingenting. Jag kan duscha med min vägganslutna brödrost. Händer ingenting. Faktum är att inga av mina handlingar någonsin kan vara samhörande med uns av förhöjd risk för min hälsa. Flera helger per år dricker jag rödtjut, och stämmer in i lovsång om det fantastiska som ej är grått. Att gilla aftonbladets olika-kampanj på facebook är kevlar. Det röda kan flöda mera än måttligt och ändå går jag utan risk hemåt via djungeln om natten. Till folk från sanden kan jag ensam gå på fest. I min mentalitet biter aldrig ormen jag när vid min barm, den har sagts betala min pension på ålderns höst samt finansierat vägarna jag vandrar.

  • Anonym

    Svenssons har blivit skogstokiga! Ena stunden har vi ”terror-svenskar” i olika exotiska delar av världen, och nu sprider sig även våra ”svenska”gruppvåldtäktsmän ut i världen!  

    Trist att behöva skämmas som pursvensk! Tur att utländsk media är ärligare i sin rapportering, så att åtminstonde andra länders medborgare känner till att pursvensken fortfarande i regel kan bete sig ärligt och civiliserat!   Aftonbladet och Expressen torkar jag bara ändalykten med! 

    • Anonym

       dina anförande som du gav.. ser inget rätt i något. men kul att du önskar prata öppet,

      • Anonym

        Tvivlar på att du ser överhuvudtaget.

  • -45

    Är även detta bollplank en i raden som sponsras av sionisterna/Bonnier, för det inser väl ändå alla vakna vem som sätter ramarna för den journalistiska verksamheten vilken är till 95% ägd av Bonnier.

    • Snille

       LO styr Aftonbladet.

      • -45

         Uppdatera dig!

  • Anonym

    undrar om man törs köpa svenskt kött?,eller är det lika där också,att det blir svenskt bara det körs över gränsen?

  • Anonym

    Expressen är lika duktiga på att ljuga, det är svenskar där också. Var det svenskar i turkiska medier också?

  • Anonym

    http://www.svt.se/svttext/web/pages/132.html

    ”Svenskar” fast i Syrien!?

    Det bästa som hänt sen …………….

  • Anonym

    Problemet är väl att Aftonbladets läsare knappast tillhör begåvningsreserven…
    Och det har Mulla Jan Helin insett,ungefär samma stuk som att mässa för analfabeterna i arabländerna.

    • Anonym

      Klockren analys .

  • Anonym

    Jag älskar Aftonbladet eftersom de alltid håller sig till god pressetik. Det är konstigt att så många läser Ab och uppskattta ”deras fria ord”. Vad skulle människor får för sig om inte Aftonbladet var deras sanningsberikare.

  • Anonym

    Det känns som att jag vill be Norge och den utsatta flickan om ursäkt för att dessa syrianer har betett sig illa och att vår media envisas med att kalla dem ”svenskar”. Det är bedrövligt att de ska ge svenskar dåligt rykte, när Norge har gett så många svenskar arbete.

    • Anonym

      Tror dock att norsk media sköter sitt jobb bättre och informerar norrmännen om RIKTIG FAKTA i det här fallet! Måste för egen del erkänna att min första tanke efter denna nyhet var -Va!? har de börjat skämma ut oss med sina gruppvåldtäkter på charterresor oxå!?  Hade tyvärr inte en tanke på att det handlade om ”purvenskar”  

      Dock hade aftondyngan gjort ett gott pixlingsjobb (som vanligt) och de flesta som har denna blaska som enda referens, tror säkert att det var Niklas, Johan, och Bengt, som utfört denna monstruösa handling.

  • Anonym

    Aftonbladet har en annan inställning för andra etniciteter som här till exempel där man i FÖRSTA ordet anger etnicitet;

    Tysk anhållen för försök till mordbrand
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15182495.ab

    Vissa etniciteter går tydligen utmärkt att hänga ut medan vissa konsekvent tystas ned!

    • Anonym

      Aftonbladet och naturligtvis Expressen i ett nötskal!

  • Anonym

    Nu ska syrianerna deporteras – till Sverige! Här ska de tas om hand med saft och bullar och hyllas i kompiskretsen för att ha våldtagit en ”hora”. Det är verkligen inte bra att dessa syrianer spär på statistiken om Sverige som ett land befolkat av våldtäktsmän. Snacka om att kränka vanliga, svenska män genom att utmåla dessa monster som ”svenskar”. Tack för det sjuklövern och media!

  • Anonym

    Jag förstår inte varför inte fler bojkottar aftonbladet totalt! Att de fortfarande lever är ju ett bevis på att de kan sälja sina lögner. Vem köper dem?

    Enklaste sättet att bli av med gammelmedia är ju att inte köpa dem!

  • Anonym

    Helt lyckad är inte ABs pixling.Man ser fortfarande att det är icke nordeuropeer bakom masken.

  • Anonym

    Lite positiva nyheter också bland allt elände…. KOLLA IN DENNA LÄNK: 
    http://www.vk.se/674587/moskebygget-laggs-ner  ;)  

    Puuuuuuh, äntligen kan jag andas ut!! 

  • Anonym

    AB ljuger och far med felaktiga uppgifter i mångt och mycket…

  • http://pikd.myopenid.com/ pikd

    Det är inte utan orsak de kallas slaskpressen och vidrigare typer än deras chefredaktörer får man söka med ljus och lykta efter. Så blir deras reportrar och artiklar därefter också. Vidrigt, vidrigt.

  • Anonym

    Grattis Sverige. Undra hur mycket skit den stackars norskan kommer få utstå i rätten. ”men du följde ju med frivilligt” ”du var ju klädd som en hora” osv. Kemisk kastrering på nysvenskarna i fråga vore ju för humant.

  • Anonym

    Jepp då vardet som jag trodde när jag såg
    nyheten på texttv.
    FY FAN FÖR AFTONBLADET.
    KÖP FÖR  HELVETE INTE DEN SKITEN!

  • Anonym

    Det är en skam mot oss etniska svenskar när blaskorna kallar förbrytare och terrorister av alla slag för svenskar. Svensk medborgare är OK för det är vad de är men inte svenskar. Det är en oförskämdhet mot oss pursvenskar som inte vill förknippade med allsköns importerat slödder.

  • Anonym

    Fyra Södertälje bor stod det på Expressens löpsedlar. Stolt jag blir på min barndomsstad. Tack Hasse Mattson för det du gjorde för Södertälje du sitter väl uppe i Bromma och garvar och är stolt för vad du har ställt till med. Men du var ingen bra människa du var fullast av alla på alla invigningar i kommunen så vad kan man vänta sig av en alkis. Uan du förstörde en hel stad.

    • Anonym

      Tack för vad ni invandrare har gjort med Södertälje!

      • Anonym

         Ursäkta men dum i huvet kan du vara någon annanstans blanda aldrig ihop en finländare med en turk. Är du så gammal så du bodde i Södertälje i början på 60 talet så ber jag om ursäkt. Men hade sådana som du något innanför pannbenet så hade ni lärt er något av den invandringen när man klarade sig bättre på finskan i Södertälje än man gjorde på svenskan.

  • loofon

     ”Svenskar”?
    Om jag flyttar en lök till potatislåren så är den lik f*rbannat en lök fast den ligger bland potatisen.

    • http://biblebelievers.com/come_to_jesus.html Stratiotes Iesous Christos

      I Jan Helins potatisåker så blir en lök en potatis, därmed basta!
      I Jannes äppelträd så blir en påklistrad lök även den ett äpple.

      På samma vis som en invandrare enligt Janne, blir etniskt svensk bara den ställer in skorna innanför gränsen.

    • Anonym

      Bra jämförelse!

    • Anonym

      Det finns inga lökar. Det finns inga potatisar. Det finns bara rotfrukter.

  • Anonym

    Någon som tror på svensk mainstream media längre? Möjligtvis någon enstaka pensionär som olyckligtvis inte har tillgång till webben…

  • Anonym
  • http://www.facebook.com/jari.huhtala.56 Jari Huhtala

    dom där killarna är fan inte svenskar. riktiga svenskar har inte gruppvåldtäkt-dna i sig.

  • Anonym

     Varje gång journalister lägger all skit på svenska folket för ett annat folks vidriga handlingar så upprör det oss riktiga svenskar. 
    Dom smutsar hela tiden ner bilden av vad en Svensk är för något och det är inget vi tolererar.

  • Anonym

    Ett trevligt gäng från Södertälje. Grattis Syrien, ni slapp dom.  Isa Baryauno, Jimmy Lukas Toksoy, Masso Dikran och Ornama Aryo Chabo

    • Anonym

      Syrianer och syrier är inte samma sak. Syrianer är i princip den kristna folkgruppen Assyrier.

      • goodkat

        Glassyrer då?

  • Anonym

    Jag tror att Aftonbladet snart får lägga ner sin tidning, hur många skandaler kan man vara med i ?
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • flagganitopp

    Är man svensk medborgare så är man svensk, det är det kriteriet som finns, det får man acceptera!!

    • Anonym

      Dessa avskum är inte svenskar.
      Dom har ett svenskt medborgarskap men dom kommer aldrig att bli en riktig etnisk svensk.

      • flagganitopp

        År du rasist?
        Subject: [friatider] Re: Här ljuger Aftonbladet om att ”fyra svenskar” grupp­våldtagit 19-åring i Turkiet

    • http://petterssons.bloggsida.se/ Petterssons

      I helvete att de är svenskar. Åker jag till USA och bosätter mig och blir medborgare efter några år är jag fortfarande svensk och kommar att kallas det.

      • Anonym

        Givetvis, men media skulle också kunna kalla dig för amerikan om de ville. Det skulle inte vara en lögn eller tekniskt fel att kalla dig amerikan, eller hur? Bara utelämnande av annan information om dig. Skulle du tävla för USA i OS skulle alla kalla dig amerikan, även om du bara bott där några år och precis fått medborgarskapet.

      • flagganitopp

        Dycker du inte att kungahusets medlemmar är svenskar?
        Subject: [friatider] Re: Här ljuger Aftonbladet om att ”fyra svenskar” grupp­våldtagit 19-åring i Turkiet

    • Anonym

      Ja, tyvärr är det ju så. Det verkar inte som många vill inse det.

  • Anonym

    Genom att dela ut Svenskt medborgarskap utan att ställa något som helst krav på de nya Svenskarna blir följden av detta, att alla Svenskar får ta ett gemensamt ansvar för vad våra ”landsmän” gör sig skyldiga till i andra länder. Ta bara sådana rubriker som ”Svenskar planerade spränga Danskt tidningsredaktion” i Köpenhamn? Dessa rubriker skuldbelägger hela  Svenska folket för dessa gärningar, som i realiteten utförts av ett helt annat
    folkslag. Detta gäller överallt i världen och kommer på sikt att spoliera vår trovärdighet i andra länder som ett ärligt, laglydigt och vänligt folk. Vi Svenskar kommer mer och mer att ställas till ansvar för dessa nysvenskars illdåd i världen. Resultatet blir att vi kommer att bli mer och mer isolerade och icke önskvärda i andra länder.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    http://www.qustodio.com/

    öppna bilden på min skärmdump nedan

  • visselpipa – 휘파람

    Etablissemanget har stulit vår svenska etnicitet och gjort det till en svensk nationalitet, precis som ”amerikan” idag inte betyder något annat än amerikansk medborgare.

    Svensk betyder idag ingenting annat än svensk medborgare, svenskt pass, eftersom det är så eliten inom politik och media vill ha det. Ett post-nationellt, post-etniskt samhälle.

    Ett post-vitt Sverige i ett före detta vitt, före detta europeiskt Europa.

  • Anonym

    Kan någon ta reda på om dessa män har svenskt medborgarskap eller ej? Är de födda i Sverige eller har de invandrat hit?

    Är de födda här och har medborgarskap så är det väl tekniskt rätt att kalla dem svenskar. Isåfall kanske de inte ens har dubbla medborgarskap ju.

    • Odalmannen

      Nej, det vore inte tekniskt rätt. En invandrare räknas nämligen rent formellt som invandrare i Sverige om denne har minst en utlandsfödd förälder, det spelar ingen roll om denne är född i Sverige, barn till en utlandsfödd invandrare räknas nämligen också rent tekniskt som en invandrare. Först i tredje generationen där båda föräldrarna är födda i Sverige räknas en invandrarättling rent tekniskt som en svensk (dock inte av mig).

      En invandrare utan något svenskt påbrå alls kan rimligtvis inte anses vara en svensk, för att kunna räknas som en svensk bör man ju rimligtvis också ha påvisat påbrå från svenska (nordiska) förfäder (dvs. ha nordiskt blod från nordiska förfäder i ådrorna).

      Svensk är ingenting som man bara kan ”bli” från den ena dagen till den andra enligt mig om man helt saknar anlag från det västerländska genetiska och kulturella arvet och helt saknar grundläggande insikter om att leva i den svenska kulturen, antingen är man svensk och uppfattas som en svensk eller så är man inte svensk. Svensk blir man definitivt inte bara för att man får ett billigt papperspass som det står ”svensk medborgare” i.

      Det är ingen slump att jag kallar mig för Odalmannen, det är gjort med anledning av det gamla urnordiska odalsystemet, en mycket bra samhällsordning i mitt tycke som jag vill väcka debatt att försöka återuppliva i någon form. Inom odalsystemet kunde en person räknas som odalbonde först efter 3-6 generationer, en invandrare i 1:a eller 2:a generationen kunde aldrig någonsin inom detta samhällssystem räknas som en person med någon som helst odalrätt till att bruka den fäderneärvda odaljorden, däremot så kunde kanske eventuellt dennes framtida ättlingar komma att göra det någon gång senare i framtiden sedan det hade gått ytterligare några generationer och först sedan de hade fått barn med infödda personer som hade bott länge i landet och som var odalbönder med egen odaljord själva. Att vara odaling var någonting som man tog mycket allvarligt på förr i tiden, arvet efter förfäderna förpliktade nämligen att man inte gav bort sina fäderneärvda marker till vem som helst som bara råkade vandra in i landet (på det sätt som tyvärr sker i dag där tiotusentals invandrare varje år utan minsta lilla droppe nordiskt blod i ådrorna och utan att egentligen behöva ha någon som helst kunskap om att leva i den svensk kulturen eller ens kunna prata svenska kan ”bli” svenska medborgare med full ”rätt” att bo i Sverige.).

      Svenskarnas parti har följande definition av vilka som de anser kan vara svenskar:

      ”Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.”

      http://www.svenskarnasparti.se/punktprogram/

      • Anonym

        Jag håller med dig om det mesta du tänker men samtidigt är det ju bara din åsikt, eller våra åsikter, så som vi önskar att det skulle vara. Det ÄR inte så. Att vara svensk är inte specificerat någonstans, att vara invandrare står inte i motsats till att vara svensk, och att medborgarskap och nationsbeteckningar används som synonymer är allmänt godtaget. Det är bara Israel såvitt jag vet som har några som helst etniska aspekter på medborgarskapet. Inget annat land.

        Jag tycker inte heller att detta är rätt, men så är det bara i hela världen. Dessutom är svensk inte alls en officiellt definierad etnicitet eller rastillhörighet. Inte ens på den tiden då man talade om raser och mätte skallar så skapade man någon sådan definition, tyvärr.

        Jag säger bara att man kan inte säga att media ljuger, när de använder den globalt vedertagna metoden att ge människor nationsbeteckningar utefter deras medborgarskap. Det är inte att ljuga, och inte att ha fel. Dessa män är ju svenska medborgare, och förmodligen inte medborgare någon annanstans. Med tanke på att de är så unga så har de kanske inte ens invandrat hit, utan är födda här. Om de inte har dubbla medborgarskap, och inte ens har invandrat, då finns det ingen orsak i världen för media att skriva något sådant ju.

        • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

          Om Israel är det enda land som har etniska aspekter på medborgarskap, vad är då en ”afroamerican”?

          • Anonym

            I USa har de ett halv-taskigt system för att dela upp människor efter hudfärg. Det är givetvis bättre än att låtsas att ras inte existerar och inte alls dela upp oss, men det är ju samtidigt inte alls så etniskt som Israels system. Black i USA omfattar alla svarta och även olika korsningar. Oavsett om man kommer från Nigeria eller Brasilien, oavsett om man bott i USA i 200 år och är kristen och har amerikansk kultur eller om man kom i förrgår från Somalia och är muslim och har somalisk kultur.  Caucasian-begreppet är ännu värre, i det ingår vita europeer, araber, judar och allt vad det nu är. Rassystemet i USA är väldigt ytligt, det är mest hur man ser ut.

            Israels system är strikt etniskt, baserat på blodsband och kultur. Man skall vara född av en judisk mor, fostrad i judisk kultur. De har ju en etnisk medvetenhet och gemenskap som de flesta västerlänningar inte ens kan förstå. Det är inte jämförbart med afroamericans, de flesta sådana i USA har inget gemensamt utom att de har snarlika bruna nyanser i hudfärgen.

            • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

              Det är riktigt att det finns skillnader mellan USA och Israel beträffande synen på etnicitet och medborgarskap. Men tittar vi på sverige så är ena stunden alla svenskar, men helt plötsligt så finns det även samer, romer, judar, syrianer, kurder m m. Det är konstigt, om nu etnicitet inte har någon betydelse.

              En annan intressant reflektion är att den israeliska synen på medborgarskap och etnicitet har ett mycket utbrett stöd i det svenska etablisemanget. Det är ganska svårt att hitta någon i exempelvis Riksdagen som offentligt fördömer Israels etniskt baserade medborgarskap. Det tolkar jag på två vis: antingen så finns det ett stöd för ett dylikt tankesätt (vilket normalt kallas ”rasism”) eller så ska man på etniska grunder tycka och tänka på ett helt annat sätt beträffande judar och Israel och erkänna dem rättigheter som inte andra ska ha(vilket normalt kallas ”rasism”).

        • Anonym

          Om jag blev tex Turkisk medborgare (inget emot Turkar, detta är ett exempel), och våldtog en kvinna i Sverige, skulle jag då kallas ”Turk” eller ”Svensk” i svenska medier?

          Eller skulle dom förklara att jag var född i Sverige, och hade utvandrat till Turkiet?

          Om ”journalisterna” agerar efter en stenhård princip så skulle jag kallas ”Turk”, och inget annat. Eller?

          • Anonym

            De skulle kalla dig för svensk och hänga ut  dig med bild och allt skulle jag tro. Den enda stenhårda princip media har är att alltid vara mot vita människor och driva vissa bestämda frågor.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000098058306 Sverre Dehli

      Hej dubium..dessa fyra män har tydigen svenska pass..

      • Anonym

        Tack, då är de ju medborgare.

        • http://www.facebook.com/people/Jonas-Sandberg/100002303485735 Jonas Sandberg

          MM, men inte är de svenskar bara för att de råkar ha ett svenskt pass

          • Anonym

            Officiellt är de ju det. Det finns ingen annan etablerad, officiell definition på vad en svensk är. VI här vet har en åsikt om vad en svensk är, vi har kanske en inofficiell definition men inte ens vi har väl alltid en gemensam definition?

            Jag försöker ju lyfta fram problematiken i den här frågan. Det behövs en definition på vem som är svensk. SD och jävligt många andra ”invandringskritiker” säger att man kan BLI svensk. Det finns många positioner och få definitioner. Men officiellt så är medborgarskap och nationalitet utbytbara begrepp. Därför ljuger inte AB.

  • Anonym

    Enligt Alexa så är aftonbladet på 4:e plats. Gör som jag, lägg in aftonbladet.se i hosts filen på datorerna ni använder så kommer ni inte åt dom. Ni hittar hosts filen i era datorer beroende på erat OS:

    Windows NT/2000/XP/2003/Vista/Win7: c:windowssystem32driversetc

    Windows 95/98/Me: c:windows

    Öppnas med ett text editerings program typ anteckningar. Det ni lägger till i den filen är:
    127.0.0.1 aftonbladet.se

    Det kommer se ut så här ungefär:

    *********************************
    # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
    # lines or following the machine name denoted by a ‘#’ symbol.
    #
    # For example:
    #
    #      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
    #       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

    127.0.0.1 aftonbladet.se

    ********************************

    Nu kommer ni inte åt aftonbladet och är det någon annan sida ni inte vill komma åt är det bara att lägga till dom under, glöm inte 127.0.0.1 före namnet på den sidan ni inte vill komma åt.

  • Anonym

    Även DN hoppar på tåget att beskriva gärningsmännen som ”svenskar”, utan någon som helst korrigering, fast Bonniers skiter väl blankt i om man spär på det enorma skuldkomplex svensken i gemen förväntas ha. Inte nog med att vi är strukturella rasister, vi är även grova våldtäktsmän som inte nöjer oss med dessa vidrigheter på hemmaplan utan även måste löpa amok utomlands mot andra länders medborgare!
    Är förvånad att de inte utmålade offret som turkiska eftersom hon befann sig i Turkiet (enligt samma princip som gärningsmännen är ”svenskar” för att de är bosatta i Sverige). Då hade man kunnat frossa i en hemsk rasist-historia med neo-koloniala förtecken (får hoppas att jag inte ger upphov till några idéer med det här inlägget).
    De gräver en grop åt sig själva samtidigt som man svävar på ett alltmer bräckligt luftslott ovanför. Ju mer och djupare de gräver desto hårdare kommer fallet bli när illusionen väl spricker.

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/svenskar-greps-for-valdakt-i-alanya

  • Anonym

    Enligt uppgifter i media så är ”svenskarna” släppta.

    • Anonym

      Ja men oklart om de har fått restriktioner.

      • Anonym

        Kanske utan pass då, men vanan trogen så återkommer dom nog på något sätt till Sverige och ansöker om asyl på nytt….

  • Anonym

     Tror
    ni att media hade gjort så ifall en vit våldtog en mörkhyad? Jag tror
    inte det. De hade snarare skrikit sig hesa om ”rasism” och vi skulle
    aldrig höra slutet av det. The system is anti-white.

  • Anonym

    Undrar om de får avtjäna sina straff i turkiskt fängelse, eller om det skall daltas med dem i ett svenskt dito? Brott begångna i Turkiet borde väl leda till att de får avtjäna sina straff där?

     HUR tänkte den norska kvinnan när hon smiter in på ett hotell med fyra killar??

    • Anonym

      Hur tänker man när man smiter in på ett hotell med 4 INVANDRARkillar

  • Anonym

    Skandinavisk frigjøringsfront må dannes ! første mål er å fjerne quisling politikerne.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Detta bevisar vilka rasister PK är när det passar

    Och detta ska ge oss rätt kritisera invandrarvåld

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    1. Invandrare är ”svenskar” när de våldtar i Turkiet

    2. Invandrare är ”svensk” som är fast i Syrien med ”svenskt medborgarskap”

    Marxisterna vill tydligen radera ut skillnaden på vad är etniskt svensk och svensk

    Och varför ska invandrare skämmas för sin utländska bakgrund när PK säger ”svensk”?

  • Anonym

    vem läser aftonbladet? det finns fortfarande toapapper i butiker.

  • http://ami25.blogspot.com/ Ann-Marie

    Åkte ”svenskarna” på semester på skattebetalarnas bekostnad?

  • Anonym

    Fina AB hänger ut den våldtagna kvinnan på bild. Lustigt att Turkiets press är mindre pk än Sveriges

  • Anonym

    jeg er enig med skruemcduck. la de brenne i helvete, sakte , veldig sakte. trodde virkelig den svenske media at de kunne la dette overfallet bli uhørt bare derfor de var svartskaller?

    fy fan! det er morsomt å følge mediene i denne saken, ingen nevner at ”svenskene” er rotter som drar på ferie til landene de rømte fra. ikke nok med det, de vil pule også. denne gangen var det en norsk pike som ble gravert.

    fy fan, jeg har ikke ord…

  • Anonym

    När en invadrare gör någonting bra hänvisar man alltid till deras ursprung. Då är de marockaner, somalier, iranier, libanerer, irakier eller vad som. Gör de däremot någonting fult – vips, så är de bara svenskar. Märkligt.

  • Anonym

    Måtte svenske politikere  brenne evig i helvete for å la slike svin få oppholdstillatelse i Sverige.

  • Anonym

    Bild på förra löpet: http://i.imgur.com/mL6EB.png

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=699370540 Susanné Airdecour Lindström

    Tur att folk vaknar någon gång, själv har jag inte köpt aftonhoran på 15 år. Dom har alltid haft svårt för att hålla sig till sanningen.

  • Turkish stud Turkish stud

    Man är snabb med att publicera både namn och bild i Turkiet.

  • http://www.facebook.com/people/Jan-Rosén/781496305 Jan Rosén

    Tänkte direkt att det rörde sig om icke-svenskar. Ab:s ”journalistik” suger!

  • Anonym

    Men för FAAAAAAN….. vad är det med aftonbladet egentligen. Hur lågt kan man sjunka då man ljuger för sitt eget folk!!! 

    Det här var droppen, jag kommer bojkotta aftonbladet från och med nu. Sen kan de där ”gulliga svenskarna” gärna stanna där de är, och efter avtjänat straff i TURKIET fraktas till typ Afghanistan eller något där det är ok att gruppvåldta kvinnor. Det blir ju bäst för både dom och oss SVENSKAR! 
    Helvete, det är ingen smart idé att läsa friatider innan man ska sova. Säger det till mig själv varje gång, men lyckas likt förbannat ändå alltid klicka mig in. Det resulterar i sömnproblem…….

  • Anonym

    Jan Helin.
    Du har återigen överträffat dig själv i konsten att ljuga för svenska folket.
    Ni har sjunkit så lågt, att jag inte ens skulle ta emot er tidning, om jag så fick betalt. Jag önskar bara att ni snarast får en kvalfull avslutning på er förljugna verksamhet.

  • Anonym

    Aftonbladet är allmänt patetiska. Frågan är om en intellektuellt seriös blogg som Inrikes Fria Tider över huvud taget bör beblanda sig med och kommentera journalistik på Aftonbladets nivå. 

  • Anonym

    Har de svenska medborgarskap så är de svenskar. Även enligt SD och många andra. Media använder ordet svensk i betydelsen medborgarskap, på så vis kommer de undan med det eftersom det är helt korrekt och har varit så i minst 100 år. De låtsas däremot inte om att det existerar någon etnisk aspekt av det hela även om de är väldigt nöjda av insinuationerna det skapar.

    • Anonym

      saken är de att pk-eliten numera kalla även utlänningar som  är bosatta i sverige för svenskarså fort de åker utomlands. I utländska tidningar skriver man oftast ”svensk medborgare”.

      • Anonym

        Ja, och när/om de gör det, så gör de fel. Men om någon har svenskt medborgarskap, så är det tekniskt sett korrekt att kalla denne för svensk. Det var därför jag undrade om dessa har svenskt medborgarskap.

    • http://pulse.yahoo.com/_T6XAYANIYQ6OOKTKK273EZXXCE B

      Förklara då för mig varför media beskriver de förmodade offren för Mangs skjutningar i Malmö uteslutande som invandrare, trots att nästan alla har ett svenskt medborgarskap? Är de inte svenskar bara för att de är offer? Är gärningsmän med svenskt pass alltid svenskar även om de har utländskt ursprung?

      • Anonym

        De är ju invandrare. Man kan vara både invandrare och ha svenskt medborgarskap. Tekniskt sett har ju media helt rätt i när de använder de här begreppen, det är bara det jag vill få fram. Det är uselt att växla mellan vilka begrepp man använder beroende på omständigheter, men tekniskt helt korrekt. Jag sympatiserar inte med media, jag försöker öppna ögonen på människor och få dem att tänka till när jag skriver sådana här inlägg.

        • Anonym

           Hmmm med andra ord så våldtog 4 invandrare från Sverige  en Norsk kvinna i Turkiet… är det rätt uppfattat

          • Anonym

            Nej, har de medborgarskap så kan media helt korrekt kalla dem för svenskar. Även om de samtidigt kan skilja på dem och oss vita svenskar här hemma, vid behov. Som sagt, detta är ruttet, men det är INTE fel och vi kan inte föra diskussionen och vinna den, på deras villkor.

    • Anonym

      När en invadrare gör någonting bra hänvisar man alltid till deras ursprung. Då är de marockaner, somalier, iranier, libanerer, irakier eller vad som. Gör de däremot någonting fult – vips, så är de bara svenskar. Märkligt

      • Anonym

        Det är helt sjukt, men det är också helt korrekt tekniskt sett. Det är ingen lögn att kalla dem för svenskar, det är bara extremt ynkligt att trixa med begreppen. Media är som advokater. De vränger på begreppen och trixar. Det är helt medvetet att ord som ”svensk” har en gummibandsbetydelse. På 1800-talet så var ju i stort sett alla som bodde i Sverige vita germaner, och det fanns inte på kartan att ge medborgarskap till någon från andra sidan världen. Då behövde definitionen inte vara så väldigt specifik heller. Detta (sådant) har man utnyttjat sedan med tiden. Man ändrar på samhället, men sådana viktiga definitioner behålls som de var för 200 år sedan.

    • Anonym

      Jag tycker du resonerar fel. Svensk medborgare är inte detsamma som svensk. Det är bara i Sverige media kör med detta, i utländsk media beskrivs det för det mesta korrekt, ta till exempel terroristen som greps på Cypern, svenska media titulerade honom svensk, men i utländska medier var han helt korrekt libanes.
      Visst kan vi vinna denna diskussionen, vi har det sunda förnuftet och majoriteten människor med oss i denna fråga.

      • Anonym

        Det har aldrig blivit definierat eller specificerat någonstans att en svensk är just en etnisk svensk, en vit german eller nordeuropé. Även i hundra år gamla nordisk familjebok står det ungefär att ”med svensk avses medborgare i Sverige oavsett ras eller språk de talar.”

        Du kallar även andra länders befolkningar för just deras medborgarskap. Även om man också har en etnicitet. Media har medvetet hjälpt till att krångla till det.

        Min ena poäng är att media inte ”ljuger” eller har fel när de kallar en svensk medborgare för svensk, det är korrekt att göra så även om han är en massa annat också typ etnisk kurd och irakisk medborgare. Oavsett vad vi tycker om det, och hur ynkligt det än är att trixa så med begreppen så har de rätt. Min andra poäng är att detta uppenbarligen och oundvikligen handlar om ras, och vi måste förtydliga det. Även många svenskar trixar ju nämligen precis som media gör. Denna nyheten är t.ex också på avpixlat. På avpixlat säger man sig vara anti-rasister och tro på SD-definitionen på vem som är svensk. SD gör precis som Aftonbladet, fast tvärtom. SD kallar människor för svenskar, om SD gillar dem. SD säger att man kan bli svensk, oavsett ursprung. Alla som delar den synen tycker t.ex att den thailändska flickvännen är svensk, men våldtäktsmannen från Arabien inte är svensk. Trots att båda har medborgarskap, och talar svenska.

        Det är lika selektivt trixande som Aftonbladet.

    • Anonym

      Medborgarskapet är en bit papper, en ”social konstruktion” så det skriker om det. Det skapar inga Svenskar mer än man kan skapa säg marsianer genom dylika papper. Det är allt det är och kan vara - ord på papper.

      Medborgarskap bör snarare ses/vara som ett kontrakt mellan en enskild Svensk och staten, (vilken skall vara) folkets organisation, ett dokument som föklarar de rättigheter och skyldigheter dessa har gentemot varandra, inte något som man sitter och låtsas skapar folket..

      Människor skapade såväl stater som medborgarskap och det kan aldrig vara tvärtom.

      • Anonym

        Absolut, inga protester från mig om det. Men som sagt, tekniskt sett är det varken fel eller lögn att kalla medborgare för svenskar. Att skylla media för att ljuga när de kallar medborgare för svenskar, blir helt fel. Däremot kan vi ha positionen att individer ur främmande folkslag inte är och aldrig kan bli svenskar. Men då måste den positionen förtydligas istället, speciellt bland SD-anhängarna. De gör ju som sagt samma sak fast tvärtom.

    • http://www.facebook.com/people/Mikael-Vingmutter-Gelin/100001707473236 Mikael Vingmutter Gelin

      Märkligt då att dom gapiga syrianerna på min bakgård säger att dom är stolta syrianer när det kommer till kritan. Då är dom helt plötsligt ”ingen jävla svenne”?! Förklara det, tack.

      • Anonym

        Det jag skriver om handlar om vad media väljer att kalla människor, samt vad man faktiskt kan kalla människor i olika officiella sammanhang utan att ha fel eller ljuga. Vad dom kallar sig själva spelar ju ingen roll här. Media skulle kalla dem svenskar även om så syrianska riksförbundet lämnade in en protest mot detta.

  • Oskar

    Fint väder i Turkiet.

  • Anonym

    En välutbildad lögntekniker bör kunna beskriva verkligheten på detta vis. Det får de lära sig på journalisthögskolan och detta är ett av de krav som ställs på den sökande till de utannonserade tjänster som Fulmediagruppen har.
    En ”duktig” lögntekniker kan därefter avancera till att bli chefredaktör. Då får man inte vara rädd att skarva och dona och även råljuga läsekretsen rakt upp i nyllet.
    Finns det något mer ruttet arbete än journalistens???

  • Anonym

    Oavsett vad de kallas för av Aftonhoran så har de blivit gripna av turkisk polis och jag tror inte att de betraktar dem som typiskt svenska. Jag hoppas verkligen att de döms efter turkisk lag och får sitta i turkiskt fängelse men denna gången kör nog inte Bildt någon tyst diplomati utan man kommer att göra allt för att få hem kräken på svensk mark igen. Vi måste köra en kampanj för att de ska avtjäna sitt straff i landet de bigick brottet i.

  • Anonym

    Vi betalar skatt till Aftonbladet, eftersom de får press-stöd.
    Hur kan någon svensk vilja betala för att verkligen bli kränkt och lurad dagligen i och med att man tar del i vad som står där?
    Vinklingen är alltid svenskfientlig.
    De tar alltid parti för utlänningar vad än de gjort.

  • Anonym

    Då var det dags igen, alltså. Jag fattar inte att mainstreammedia envisas med att hålla på så här. Tröttnar de aldrig? Vid det här laget borde de veta att det inte tar mer än några timmar innan deras fräcka lögner har exponerats för vad de är på sajter som Fria Tider, Avpixlat, Sweden Confidential och Flashback.

  • http://pulse.yahoo.com/_T6XAYANIYQ6OOKTKK273EZXXCE B

    Är så j-t trött på PK-medias skönmålning. 
    Gärningsman = svensk. Offer = invandrare. 
    Jämför hur dessa slaskmedier skriver ifrån Mangs rättegång till exempel. Inte ett enda offer beskrivs som svensk. Alla är invandrare, trots att säkert nästan alla har svenska pass. Men när invandrarslödder med icke europeiskt ursprung (MENA) begår gruppvåldtäkter eller terrordåd, då är de svenskar, så länge de lyckats lura till sig ett svenskt medborgarskap. Det är så man vill kräkas.

    • Anonym

      Huvudet på spiken! Vore svenska media konsekventa så borde rubriken lyda ”Svensk hen i Malmö gripen för mord och mordförsök på andra svenska hener!”. Sanning och logik saknas dock i texterna hos dagens svenska media.

    • Anonym

      Ett trevligt gäng från Södertälje. Chabon 19-årig Baryauno Jesus, Jimmy Lukas Toksoy samma ålder, och 18-åriga Dikran Ornama Masso Aryo.

  • Anonym

    Massmedia måste tillintetgöras.

  • chainmail

    Läser inte heller Aftonhoran men njuter likväl av dess ras i upplaga. Helin, din förrädare – hoppas du får vad du förtjänar! 

    • Pantersnigel

      Njuter du lika mycket av att deras nätupplaga ökar? Anledningen till att upplagan rasar är för folk väljer deras webbsida eller app istället. Läsare förlorar tidningen inte dessvärre. :(

      • chainmail

        Visst, de har nämligen mycket svårt att omsätta dessa nätbesökare i pengar. Det är pappersupplagan som de tjänar pengar på…

        • Pantersnigel

          Det är visserligen sant. Och de förpestar sin hemsida med all reklam ÖVERALLT. Och när upplagan minskar, blir det mer reklam. Och jag tror nog fler och fler tröttnat när reklamen övergår till mer än 50% av innehållet. ;)

          • chainmail

            Instämmer i det! Dessutom börjar folk tröttna på alla ‘shocker’ och allt skvaller som de resterande 50% består av. Det står ju absolut inget av intresse i blaskan.

        • Anonym

          Speciellt om man har någon annonsblockerare installerad. Se bara till att släppa genom Fria Tider.

    • MartinA

       Det kommer han inte få eftersom han kan roffa åt sig tillräckligt mycket pengar för att flytta härifrån när det rasar. Men de as som tagit emot hans pengar kommer det nog gå värre för.

  • Pantersnigel

    Björn Barr’s svar: ”Vi försöker inte mörka någonting. Enligt den turkiska journalist jag har pratat med så är de fyra gripna svenskar. Att de sen inte heter Karl Svensson är en annan femma. ”

    • Anonym

      ”Björn Barr’s svar: ”Vi försöker inte mörka någonting.”

      Hm. (host). Saken är väl den att även de som läser Aftonblahaet förstår att dom blir presenterade med en barnvänlig ”sanning”.  Det är först när man inser att man inte är ett barn som man skickar blaskan nerför sopnedkastet.

      Jag hittade hit på grund av det som aldrig sades i Aftonblahaet och Expressen. Jag menar,  är det en REGEL att vissa saker aldrig får sägas pratar vi inte journalistik längre.

      Sveriges ”Journalister” har reducerat sig själva till PK springsjasar.

  • Anonym

    Har för länge sedan helt slutat att läsa dessa pk-tidningar.

  • http://www.danielhammarberg.se/ Daniel Hammarberg

    Så nu har de ”svenska” gruppvåldtäkterna gått på export också och sker i andra länder? Jag tror helt enkelt detta ingår i det gamla projektet att smutskasta europeisk civilisation och vårt folk. Allt ont ska beskrivas som svenskt, allt gott som av främmande härkomst. Varför tar de inte och kallar våldtäktsmän var som helst i världen för ”svenskar” också? De skulle ju inte göra sig skyldiga till en större lögn än de redan gör.

    Detta påminner en också om den där danskens krönika härom veckan, där han sa att man inte får veta någonting överhuvudtaget i svensk massmedia. Vår massmedia är som en blogg som snappar upp det som händer överallt i världen och filtrerar detta utifrån ideologiskt perspektiv. Vår massmedia är en ren propagandaapparat för etablissemanget.

  • Martin Lindblom

    Till aftonbladet (om de läser detta): Ge fan i att ljuga. Dessa är inte Svenskar! Är ni blinda eller bara tröga?

    • Anonym

      Naturligtvis begriper slaskjournalisterna på Latrinen att dom inte är svenska, om slöddret nu vore det så skulle ju Latrinen givetvis publicera deras foto opixlade samt troligtvis hela deras livshistoria från första skriket på BB

      • Martin Lindblom

        Man skulle kunna sammanfatta det på följande sätt då alltså: 
        Om aftonbladet publicerar en artikel med pixlade bilder så är det uteslutande invandrare, och sker det ej en pixling så är det uteslutande Svenskar det handlar om.
        Hur kan de tro att folk inte ser igenom detta?

  • http://profiles.google.com/bryggarns bryggar´n anders

    deras normala beteende ju 
    och det är ok matt kalla dem för svenskar men inte ok att beskriva en rånares utseende som romskt 

 

Högerextrema både störst och bäst

Ledarblogg. Några funderingar om Medierådets rapport om nätextremism.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Tyska frikårssoldater, här fotograferade spanandes efter kommunister under gatustrider i Berlin 1919. Bildkälla: Tyska förbundsarkivet.

Bokrecension: The Outlaws. Thomas Weber har läst en hårdkokt berättelse om frikårstidens Tyskland.

Fler nyheter
Marc Nozell/CC-BY

Biden: ”Judar” gav oss invandring, feminism och homoäktenskap. Kontroversiellt utspel.


HÅLLER KOLL: Frankrikes president François Hollande skärper nu övervakningen av fransmännens värdetransaktioner. Pengar och guld får inte längre skickas med posten. Foto: Hollandes kampanj/Flickr

Fransmän förbjuds skicka guld och kontanter med posten. Skärpt övervakning mot "penningtvätt".


Foto: A. Synwell

Ungern ändrar grundlag efter EU:s stämningshot. Global seger i flera frågor.


 

Obama kan läsa din e-post. USA kan bläddra i svenska myndigheters mejl.


ONÖDIGT: Kommunala folkomröstningar har hållits på folkets initiativ vid sju tillfällen sedan 2011. I fem av fallen har politikerna struntat i valresultatet. Foto: Dahlstroms/CC-BY

Svenska politiker struntar i lokala folkomröstningar. Kommunala folkinitiativ verkningslösa.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

POLISEN EFTERLYSER. Kan ha varit delaktig i misshandel på  Mäster Samuelsgatan i Stockholm, den 10 mars.

Inlagd 13 jun 2013
Efterlysta av polisen

Läs mer

"Aziz", 22, efterlyst för mordförsök.. Foto:  Polisen

Inlagd 30 maj 2013
Man efterlyst för mordförsök

Läs mer

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Vikingaskepp av mindre modell. Henri Bergius/CC-BY-SA

Ny vikingafärd i Amerika upptäckt. Sannolikt platsen där vikingar träffade på skrälingar.


DUMHET GÅR I ARV: Studien har funnit genetiska markörer för utbildningsnivå genom att studera 100.000 deltagare. Foto: 53416677@N08/CC-BY (flickr)

DN erkänner: Gener avgör din intelligens. Genetiska markörer visar utbildningsnivå.


Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons