Dyrare för svenskar när illegala i Västmanland får gratis vård och tandvård

Publicerat den 20 augusti 2012 kl 10:05

VÄSTMANLAND. De rödgröna partierna i Västmanland har inspirerats av Landstinget Sörmland, som tidigare i år gav illegala invandrare i länet rätt till skattefinansierad vård, tandvård och läkemedel och inför nu ett liknande system. Samtidigt höjs en rad patientavgifter för vanliga svenskar.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

"Ingen ekonomisk börda", hävdar Juha Rundgren (V). Men samtidigt höjs avgifterna för svenskar.

"Ingen ekonomisk börda", hävdar Juha Rundgren (V). Men samtidigt höjs avgifterna för svenskar. ()

Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet, som bildar politisk majoritet i Västmanland, har lagt fram ett förslag som ska ge dem som uppehåller sig illegalt i Västmanland rätt till subventionerad vård, skriver man i ett pressmeddelande.

Förslaget innebär att illegala invandrare, alltså personer som fått avslag på sin asylansökan och befinner sig olagligt i Sverige och enligt lag omedelbart ska avhysas från landet, ges rätt till skattebetald sjukvård, tandvård samt habilitering och hjälpmedel. I likhet med Landstinget Sörmland är man dock inte tillfreds med att endast att genomfört dessa reformer på regional nivå, utan hoppas att illegala invandrare i framtiden ska ha tillgång till subventionerad vård oavsett var i landet de befinner sig.

- Jag är glad över att lägga fram det här förslaget i Västmanland, men den här rätten måste finnas i hela landet. Det här är en fråga om grundläggande mänskliga rättigheter, säger landstingsrådet Barbara Conte (MP).

Förslaget kommer formellt att behandlas 29 augusti.

Tidigare i sommar höjdes en lång rad patientavgifter i Västmanland för vanliga svenskar. Höjningarna beräknas ge landstinget 11,4 miljoner kronor per år i ökade intäkter, enligt P4 Västmanland. Exempelvis höjs avgifterna för besök hos röntgenkliniken från 100 till 150 kronor och besök hos distriktssköterska från 50 till 100 kronor.

– Skrämselpropaganda om vårdturism har i europeiska studier visat sig vara falskt liksom snacket om att det skulle vara en ekonomisk börda, säger landstingsrådet Juha Rundgren (V) om att skattebetalarna nu ska få stå för de illegala invandrarnas vård och tandvård.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    Alla mörkhudade kan ju säga att de kommit illegalt – inte visa leg och gå gratis
    Och tandläkere som vill ha extra inkomster skriver bara upp 8 olagliga per dag – det går ju inte att kontrollera

  • Anonym

    Följande mail har skickats till   barbara.conte@ltv.se 

    Hej Barbara.

     

    Med anledning av din inställning till personer
    som uppehåller sig olagligt i Sverige.

     

    Du måste förstå att du retar upp en massa
    människor. Vi som har slitit ut våra kroppar, arbetat och betalat skatt hela
    livet, blir förbannade när det kommer en som du och lallar om illegala
    människors vård och tandvård. Sverige är fyllt av Svenskar som inte har råd att
    gå till tandläkaren. Ni svävar i eran ”miljöflumvärld”. Kom ner till oss, som
    betalar din lön. Jag önskar dig en dag med alla smärtor som en utsliten
    arbetare har. Sen, när vi kommer till ”hemmet”, ska vi vanvårdas bara för att
    du tog våra skattepengar till annat.

     

    Jag hoppas du får uppleva det som våra
    trotjänare får. Ligga länge med en nerskiten blöja, liggsår, inlåsning och så
    kommer det ett svartklätt fanstyg med huckle. Det är bara lien som fattas. Då
    ska jag skrika ut min vrede.

     

    Du borde skämmas. Jag ser dig som en landsförrädare
    Det är mig oförståeligt hur en Svensk kan göra detta mot sitt eget folk.

     

    Kan du försvara dina ståndpunkter?

     

    ………………………….

  • http://www.facebook.com/people/Jonas-Lagnehamn/547820204 Jonas Lagnehamn

    Höja ett pris med 100% blir galen på detta…..
     besök hos distriktssköterska från 50 till 100 kronor.

    Ska nog gå till tandläkaren som illegal.
    För jag som ensamstående 3 barns far har faktiskt inte råd att prioritera mina tänder

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Så går det när man röstar in kommunister! Kanske svenskar äntligen lärt sig sin läxa 2014 och ser till att VPK äntligen åker ut!

  • Anonym

    Vilka europeiska studier ??? var har han hittat dom???
    Någon som vet???

  • Adrian Axtelius

    Arbetsförmedlingen gör ingenting för svenska medborgare utom att ge svenskar lågavlönade jobb varför inte satsa på att se till att de har resurser och kompetens för att ge fler svenska medborgare jobb som vi kan leva på!
    Strängare invandringsregler och strängare regler för företag som vill flytta utomlands! Förhindra att fler jobb som behövs till svenska medborgare försvinner utomlands för billig arbetskraft!

  • Anonym

    Det här betyder också att alla som inte är etniska Svenskar kommer kunna få gratis vård/tandvård, det är bara att ”glömma” leget hemma och välja valfritt ”illegalt” namn, sen har man rätt till gratis vård sponsrat av Svenskarna.

    Jag tror jag faktiskt jag ska prova det här, jag har rätt till vård så jag kan inte bli nekad, personalen har ej rätt att kontakta polis, så det kan inte misslyckas, jag ska också ha gratisvård.

  • Anonym

    Barbara Conte skulle säkert göra mer nytta som uppblåsbar.

  • Anonym

    POLITIKER är en ekonomisk börda, och den största av dem alla, och du HERR Juha Rundgren, tillhör de kriminellas skara. 

  • Anonym

    Den forbannade komunisten Juha Rungrens fornojda flin kommer nog att suddas ut nar det inte finns
    nagot kvar i kassan att betala hans lon med som han pa intet vis fortjanar och nar han och kolegan
    Barbara Conte trampas ner av Ali Baba och Lumumba.

  • Anonym

    Förlåt för att jag är en dum etnisk svensk. Vart kan jag ge bort mer av mina pengar?

    • Anonym

      Avpixlat,Fria Tider och Schweden Confidential.

  • Anonym

    Om skattebetalarna ska stå för kostnaden för de illegala….blir det ingen ekonomisk börda skriver geniet här ovanför….vem har röstat på detta matematiska geni????

  • Anonym

    Ibland tänker jag på hur Roms patricier förlorade kontrollen och att den del forskare pekar på bl a kvicksilverförgiftning som förklaring (om detta stämmer vet jag inte). Dagens politiker agerar så idiotiskt att jag måste tro att även deras hjärnor är förgiftade. Ingen kan vara född så dum som Juha, sådana dum-gener försvann då hans förfäder lämnade Afrika.

    • Anonym

      Dom har ingen hjarna.Det ar kompakt ben.

  • http://www.facebook.com/people/David-Ström/100000686312882 David Ström

    Det är inget fel att vara solidarisk med våra fattiga olycksbröder, men V och MP agenda är inte att vara solidarisk med etniska svenskar över huvud taget. Tvärt om. De anser att solidariteten ska vara global, att ju fler flyktingar vi kan få hit ju bättre är det. En fattig arbetslös svensk flicka med tex dyxleksi ska inte ha någon hjälp av samhället i vänsterns visioner. Jag förstår inte vänstens önskan att ta brödet ur svenska barns munnar för att ge till utlänningar. Bättre att rösta på ett parti som bryr sig om våra utförsäkrade, som bryr sig om de svenska barnfamiljer som de etaberade partierna låter bo på campingplatser. Jag tänker rösta SD för jag bryr mig om mina landsmän, och bekymrar mig över vilket Sverige man en gång kommer att lämna efter sig till barnbarna.

    • Anonym

      Sverige behover ju bygga ut jarnvagsnatet.Varfor inte samla ihop komunisterna och miljomupparna
      och under vapenovevakande vakters overinseende satta dom i produktivt arbete for annu har jag inte
      sett nagra av den sorten utratta nagot produktivt. 

  • Anonym

    Det är bra då kan myndigheten passa på att bura in dem för senare avhysning

  • Absurdi Alibi

    Det är oroväckande att regimen har så uschlig kontroll på antalet illegaler i svenskarnas land, att det blir praktisk policy att ställa om samt anpassa hela vårdapparaten till icke-medborgare.

    Man genomför inte en sådan policy om antalet illegaler är en handfull, ej heller om illegaler per se anses vara oacceptabelt.

    Politiker är landsförrädare till kamrattjuvar hela bunten.

  • Anonym

    Någon måste lära dessa pajasar grundläggande matte. Vill man lägga pengar på något måste de tas någon annanstans ifrån. Antingen genom att höja skatten, trycka mer pengar, höja priser eller omfördela resurser. Oavsett betyder det att det blir en ekonomisk börda.

  • Anonym

    Om något så ökar dessa orättvisor föraktet i Sverige.
    Det är bara att hoppas att fler ser vansinnet som sker och röstar blågult i valet 2014.

  • Anonym

    Aj då jag råkade tappa bort mina papper. Fan då blir ju vården gratis aj

  • Anonym

    Någon måste lära dessa pajasar grundläggande matte. Vill man lägga pengar på något måste de tas någon annanstans ifrån.   Antingen genom att höja skatten, trycka mer pengar, höja priser eller omfördela resurser. Oavsett betyder det att det blir en ekonomisk börda. 

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Måste de illegala visa ett papper att de fått avslag på sin asylansökan, eller hur ska det här praktiskt gå till?

  • http://vargiveum.wordpress.com Varg i Veum

    Om det nu inte är någon ekonomisk börda, varför känner man sig tvungen att höja avgifterna för dem som betalar till systemet då? Belastningen som illegala invandrare utgör lär ju inte göra ekonomin bättre.

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Det här brevet borde kanske skickas till landstinget i Västmanland i stället för till Migrationsverket. Kul initiativ. 

    ”Hej,mitt namn är Solveig Isaksson. Jag har några frågor om den nya lagen för vård av papperslösa. Det är nämligen så, att jag har en vän i Förenta Staterna som drabbats av hälsobesvär. Det verkar som att en serie operationer kommer att behövas inom ungefär ett år. Nu har det visat sig, att hans försäkring inte täcker den aktuella problematiken fullt ut. Vissa initialkostnader kommer att ”gå på” försäkringen, men för att finansiera hela behandlingen kommer han att behöva lägga ut motsvarande tre eller fyrahundratusen kronor själv…”

    Klicka på länken för att läsa vidare

    http://solguru.motpol.nu/?p=2445

  • http://twitter.com/PAPersson PA Persson

    Samma har gjorts i Malmö och där vill kommunistregimen även höja kommunskatten, allt för våra invandrares trivsel. 
    Som vanligt reagerar inte Malmöbon??????

    • Anonym

      Malmö-bon är för upptagen att reda upp bland försäkringsträsket vid senaste inbrottet, har huvudet fullt av skilsmässan, och nerdragningarna på arbetsmarknaden.

    • Anonym

      alla skatter är som att klippa fåren, alltså oss. dessa skatter används i manipulationer som privata kriminella banker sysslar med och regeringar ger legitimitet åt den kriminella hanteringen. Henry Ford sa en gång, om människor visste graden av bankernas och deras hundar (min add) poltikernas svindleri så skulle alla människor göra revolution nästa dag. Lita aldrig på en politiker. sluta rösta. deras ”legitimitet” hänger i en tunn tråd; de allmänna valen. än så länge är det frivilligt att gå till valurnan. bojkotta det tragikomiska spelet. låt oss kapa den tunna tråden.

  • vlad imp

    Ni ska nog se att samma Svenskar som slår ner näven i borde där hemma om det högra vårdpriserna kommer gå som val boskap tillbaka nästa gång och lägga sin röst på Svenskfientliga partierna som höjde priserna.  Politikerna är inte det minsta rädda folk folkets ilska.

  • Anonym

    Inför gratis psykvård åt politikerna! Det är en rättighet de ska ha! 

    • Anonym

      ALLA KOMMUNALA POLITRUKER BORDE BO TILLSAMMANS MED INVANDRARNA I FÖRLÄGGNINGAR I MINST 3 MÅNADER. SEN SKALL MAN TA UPP DISKUSSIONEN OM RÄTTIGHETER FÖR INVANDRARE OCH OSS.

      • Anonym

        Ett utmarkt forslag.Det budskapet maste vi forsoka fa ut..

    • Anonym

      Pa den sorten ar psykvard bortkastad.

  • Anonym

    Juha Rundgren: ”Ingen ekonomisk börda”.
     
    Det här är väl ändå det slutgiltiga beviset för att kommunister har problem med tankeförmågan?

    • Anonym

       Rimmar bra med ”Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.”

    • Anonym

      Du ar allt for optimistisk.Dom saknar tankeformaga.

  • Anonym

    Man resonerar som så, att eftersom lille Kalle och Lisa också kostar pengar, måste också dessa människor få göra det.

    Det här är så upprörande, så vidrigt.

    • Anonym

      Det är väl att ta i att kalla deras floskulösa utgjutelser för ”resonera”. De bara kräker upp saker som massmedia gillar.

  • Anonym

    Ja det går ju bra att genomföra och sedan tvinga folk att betala.

    Skitstövlar vill jag kalla dom.

  • Anonym

    Skandalöst är detta rent skandalöst!

    Vi Svenskar diskrimineras helt öppet och får bekosta massinvandringen/massinvasionen av muslimer,skäggmän,och illegala som alla får fri vård och inte behöver bekymra sig om pengar. Men samtidigt höjs kostnaderna för oss på alla plan och inte tusan kan vi få fri vård heller.

    Svenska pensionärer har knappt råd att gå till tandläkaren,många Svenskar tvingas lida med dåliga tänder.
    Många Svenskar har ej råd med nödvändig vård. Sverige är så fult som diskriminerar den egna befolkningen-
    Och samtidigt ger fri vård till alla av utländsk börd.

    SKANDAL!!

  • Åsa Nilsson

    Hur i helskotta ska pensionärer med kroniska Sjukdomar ha råd att leva ???????????  förbannade j-kla påhitt detta De illegala invandrarna kan ju åka tillbaks till sina länder o skaffa vård Inte belasta vårt samhälle

  • Anonym

    Jeg advarer svensker mot 
     rödgröna partier , vi har ett sånt i Norge og det er hatet av hele befolkningen.

  • Anonym

    Avgifterna höjs med 50-100%. F*n ta dessa politiker!

  • Anonym

    Såg att även Västernorrlands läns landsting ”berikar” länsborna med högre avgifter + ytterligare ett antal kaotiska försämringar.

    Totalt landstingsunderskott i Sverige på grund av enbart asylsjukvården uppgick i februari 2012 till:

    En miljard tvåhundratjugosex miljoner kronor. 1 226 000 000.

    Källa: SKL

  • Grävskopan

    Dessa politiker är FN:s medlöpare. FN är en världsregering och inget annat, och deras påhitt ”mänskliga rättigheter” det farligaste och vidrigaste vapnet man någonsin har utvecklat. Det slår ofelbart enbart mot vita folk. Det som kallas för ”mänskliga rättigheter” åstadkoms med hjälp av de vita folkens skyldigheter mot andra folk.

    NÄR har man hört en representant för FN eller dess lakejer världen runt kräva att t.e.x. vita svenskar har rätt att dyka upp i något rikt oljeland i Förenade Arabemiraten och kräva att det landets tillgångar används för att bekosta mat, bostad, kläder, vård och skolgång åt svenskarna, trots att landets myndigheter har begärt svenskarna att avlägsna sig från deras territorium, eftersom de saknar giltiga skäl till att vistas i landet?

    ”Mänskliga rättigheter” är vapnet som används för att ockupera alla vita länder i världen och förslava deras ursprungsbefolkningar. Som vanligt finns det ett antal inhemska förrädare som släpper in ockupationsmakten för att, som de tror, gynna sig själva. Alla vita medhjälpare kommer dock att få känna sig blåsta när erövrandet väl har ägt rum. De får skylla sig själva, men vi andra, hur ska vi kunna bli av med dem innan de har sålt ut allt vi har, när demokratin inte fungerar som den borde?

    • Anonym

       Demokratin fungerar inte för att fienden äger media. De bestämmer vad folk får veta och därmed vad de tänker. ”Skit in – skit ut”

      • Grävskopan

        De bestämmer också vilka åsikter våra riksdagspartier får föra fram. Det finns stor risk för att innan SD har vuxit sig så stort att det har någon möjlighet att på allvar påverka politiken, så har det urvattnat sin politiska profil så mycket att det inte kommer att bli några stora förändringar till det bättre när det gäller invandrings- och asylindustrin. Det är priset partiet får betala för att överhuvudtaget släppas fram i media.

        Skulle t.ex. ND, SvP eller något annat parti med liknande profil börja på allvar väcka intresse bland folket, så kommer de att gå samma öde till mötes innan de är stora nog att påverka på riktigt. Infiltration, hemliga kohandelsmöten där man lovar lite småsaker i politiken för partiet i fråga, och lite mer pengar och finare position för några utvalda medlemmar, mot att partiprogrammet omformuleras åt det hållet som de verkliga makthavarna önskar. Alternativt kan dessa partier förbjudas helt, och då kan det till och med bli så att SD är ett av partierna som är med och hjälper till med detta, dels för att bli av med misshagliga konkurrenter, dels för att de kan komma att ställas inför ett ultimatum: antingen röstar ni för förslaget, eller så förbjuder vi er också.  

        • http://avpixlat.info/ Berit

          Jimmie Åkesson har i en intervju sagt sig gå med på nästa jobbskatteavdrag. Då undrar man om SD redan glömt bort pensionärerna? 

  • Anonym

    Hur i f*n kan det INTE vara en ekonomisk börda???
    Menar ”hen” att vi kommer att tjäna pengar eller gå jämt upp på detta?? Gör vi inte det så måste det väl per definition vara en ekonomisk börda, eller är jag ute och cyklar??

    • Anonym

       Naturligtvis är det en börda. Se bara på hans självbelåtna flin.

      • Anonym

        Han borde tvätta bort det där flinet och gå och lära sig grundläggande matematik! Han kan börja med plus och minus, för det verkar han inte ha koll på…

  • Anonym

    Hur i f*n kan det INTE vara en ekonomisk börda???
    Menar ”hen” att vi kommer att tjäna pengar eller gå jämt upp på detta?? Gör vi inte det så måste det väl per definition vara en ekonomisk börda, eller är jag ute och cyklar??

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    I FN:s Deklaration om de mänskliga rättigheterna som Barbara Conte hänvisar till står det i artikel 25, 1:
    Everyone has the right to a standard of living adequate for the health and well-being of himself and of his family, including food, clothing, housing and medical care and necessary social services, and the right to security in the event of unemployment, sickness, disability, widowhood, old age or other lack of livelihood in circumstances beyond his control
    http://www.un.org/en/documents/udhr/index.shtml

    Jag undrar om Barbara Conte är lika flitig med att försvara andra delar av samma FN-deklaration, exempelvis artikel 2 och 16 som tydligt anger att det finns olika raser?
    ”- Jag är glad över att lägga fram det här förslaget i Västmanland, men den här rätten måste gälla alla raser. Det här är en fråga om grundläggande mänskliga rättigheter, säger landstingsrådet Barbara Conte (MP).”

    Att Conte skulle ställa sig upp och försvara artikel 19 ser jag som ganska osannolikt.

    • Anonym

       Säger hon ”raser”? Det finns ju inte? Kan man spåra spirande rasism i yttrandet?

      • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

        Det är jag som har roat mig med att skriva om hennes citat.

        Men å andra sidan: hon hänvisar ju till de mänskliga rättigheterna och i just dessa så står det tydligt att de ska gälla alla raser, så visst erkänner Conte det som de själva kallar rasism.

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    I FN:s Deklaration om de mänskliga rättigheterna som Barbara Conte hänvisar till står det i artikel 25, 1:
    Everyone has the right to a standard of living adequate for the health and well-being of himself and of his family, including food, clothing, housing and medical care and necessary social services, and the right to security in the event of unemployment, sickness, disability, widowhood, old age or other lack of livelihood in circumstances beyond his control
    http://www.un.org/en/documents/udhr/index.shtml

    Jag undrar om Barbara Conte är lika flitig med att försvara andra delar av samma FN-deklaration, exempelvis artikel 2 och 16 som tydligt anger att det finns olika raser?
    ”- Jag är glad över att lägga fram det här förslaget i Västmanland, men den här rätten måste gälla alla raser. Det här är en fråga om grundläggande mänskliga rättigheter, säger landstingsrådet Barbara Conte (MP).”

    Att Conte skulle ställa sig upp och försvara artikel 19 ser jag som ganska osannolikt.

  • Anonym

    Den egentliga kostnaden/bördan, den ser vi inte, den kommer i uttryck i längre vårdköer försämrad vård för oss som genom skattsedeln betalar skatt.

    Den operation eller hjälp du behöver tar längre tid, idag har man ändrat på 3 månaders vårdgarantin till att vara ett ”mål man önskar nå”.

    Alla Svenskar som jobbar, gnetar och betalar skatt, välkommen till det NYA Sverige.

  • Anonym

    Den egentliga kostnaden/bördan, den ser vi inte, den kommer i uttryck i längre vårdköer försämrad vård för oss som genom skattsedeln betalar skatt.

    Den operation eller hjälp du behöver tar längre tid, idag har man ändrat på 3 månaders vårdgarantin till att vara ett ”mål man önskar nå”.

    Alla Svenskar som jobbar, gnetar och betalar skatt, välkommen till det NYA Sverige.

  • Anonym

    ”– Skrämselpropaganda om vårdturism har i europeiska studier visat sig vara falskt liksom snacket om att det skulle vara en ekonomisk börda, säger landstingsrådet Juha Rundgren (V)” Om det inte är en ekonomisk börda, varför då höja avgifterna för betalande medborgare? Det är alltid lätt att handla för andras pengar….

    Sen tillkommer en legal aspekt – hur i herrans namn ska landstinget kunna föra säkra medicinska journaler på folk som saknar personnummer, officiell adress och knappt vet vilket år de är födda. Och hur ska apotekens receptdatabas hantera recepten? Och till sist – om läkemedlen saknar biverkningsinformation på persiska, tamil eller mandarin – hur ska patienten veta vad som är verkan eller biverkan? Har landstinget verkligen medicinskt utbildade tolkar på de 30-40 vanligaste invandrarspråken? Ska även dessa betalas via skattsedeln?

  • Anonym

    Jag utgår att resultaten i landstingsvalet 2014 kommer att se ut annorlunda än 2010.

    • Grävskopan

      Hjälper inte det minsta. Den borgerliga alliansen har öppnat alla dammluckor när det gäller massinvandring till Sverige, så de lär inte ha en annan uppfattning i det här avseendet.

  • Anonym

    Landstingsrådet Barbara Conte (MP), sök hjälp. Det du säger är att svenska pensionärer som inte har råd att gå till läkare, tandläkare skall betala illegala invandrares vård. Den ståndpunkten kan bara komma från en sinnesförvirrad idiot?

    • Anonym

       Det är klart att hon är. Annars hade hon inte blivit politiker. Tur att det finns killar som Juha Rundgren som kan reda ut begreppen.

    • Anonym

      Givetvis,for jag antar att inte du heller har sett en tankand komunist.

  • Anonym

    Massinvandring eller välfärd, det är bara att välja. Svenska folket har röstat på massinvandring så detta är självförvållat, synd att det drabbar de övriga 5% av befolkningen också. Ska vi själva behöva bli ett fattigt land innan detta vansinne upphör? Bistånd och pengar invandrings/migrationspolitiken verkar det finnas outtömliga resurser till. Nej just det, skär man ned på det då är man ond och en rasist. Sjukt!

    • Bjarne Höglund

       Jag tror det är den politiska planen. En fattig befolkning är mycket lättare att kontrollera än en förmögen medelklass.
      Det är det gemensamma för alla politiker. KONTROLL Politiker vill ha makt. Makt innebär kontroll över befolkningen. Sedan skiljer det bara marginellt vad och hur de olika partierna vill kontrollera.
      Ju större stat, desto mer kontroll, vilket leder till kontinuerligt mindre frihet för befolkningen.
      Det finns tyvärr ingen vändning förrän den finansiella kollapsen slår tillbaka mot politikerna. Men då är befolkningen redan utfattig. Tyvärr är den generella befolkningen för ointresserad för att bry sig innan det är försent.
      Jag har ingen lösning på denna utveckling. Man får nog vara nöjd om man överlever den.

      • Anonym

        Ja, att det finns en dold agenda bakom denna massinvandring är tydligt. Inte tar man in en massa lågutbildade människor från u-landet för att man tror att de ska bidra till någon ekonomisk förbättring. Handlar nog mycket om att splittra och söndra och göra oss fattigare som du säger.

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Det ironiska är att även de liberala partier som säger sig vilja införa en nattväktarstat och ge medborgarna mer frihet också eftersträvar kontroll. De har t ex inget emot att EU får allt större maktbefogenheter och tillåts reglera våra liv på detaljnivå. 

        • Bjarne Höglund

           Politiker är maktberoende. Makt är en drog som korrumperar fullständigt. Sedan vilken ideologi… Det är ingen skillnad för slutresultatet.
          Det enda man kan göra för att få en demokrati att fungera är att dela ansvaret (kostnaden) på rösträtten.
          Rösträtt i proportion till skattebörda. Den som betalar skatt ska ha rösträtt i proportion till inbetalningen. De som inte betalar skatt eller som lever av skattepengar ska inte ha rösträtt.
          Alla andra varianter leder alltid till fullständig korruption, det är bara en tidsfråga.

          Detta kommer ju då aldrig att genomföras eftersom det vore ett politiskt beslut, som begränsar politikers makt.

    • Grävskopan

      Jag håller inte med. Svenskarna har inte röstat på massinvandring, utan på ett av de sju kända alternativ som de hade att rösta på, och som alla förespråkar massinvandring. Nu har de till sist röstat på ett parti som från början sade sig vara emot massinvandring, men som med tiden mer och mer har avstått från den principen. Nu låter det mer som att vi visst kan ha invandring, bara den inte är riktigt lika stor som hittills, och förutsatt att invandrarna firar midsommar, talar svenska och inte är islamister. Innan det partiet har blivit tillräckligt stort för att ha något att säga till om, så har de omformulerat sig ytterligare ett antal gånger, och det har inget att göra med svenska folkets vilja, utan det beror på att vi inte har en demokrati värd namnet. Det är inte folket som bestämmer vilka åsikter våra riksdagspartier för fram.

      • Anonym

        Nästa steg blir att SD vill ha massinvandring och ”mångfald” så länge det rör sig om icke-muslimer. 

        • Grävskopan

          Kan mycket väl bli så, tyvärr. Nästa steg är att ND, SvP etc. också gör det, eller att man förbjuder dem, som jag skrev till JernochBetong. Motståndaren är mycket mer mäktig, listig och farlig än de flesta av oss kan föreställa sig. Först försöker de tiga ihjäl eller skratta ut alternativ, sedan försöker de köpa dem, och till sist förbjuder de dem att existera, om inget annat hjälper.

          • http://avpixlat.info/ Berit

            Att de är så mäktiga beror på att de rånat oss på pengar och resurser under en lång tid, bl a med hjälp av det finansiella systemet och höga skatter. De har råd att bedriva en massiv propaganda mot oss. Eliten har också försämrat för vanliga medborgare – även medelklassen –  så till den grad att de flesta helt enkelt helt är upptagna med att överleva och orkar inte engagera sig i vad som händer i politiken. Hur många unga har höga studieskulder innan de ens satt sin fot i arbetslivet? Sedan blir de beroende av systemet för resten av livet. Modernt slaveri. 

            Allt går ut på att göra oss beroende. 

            • Grävskopan

              Så sant, Berit!

      • Anonym

        Demokratin är undermålig i detta landet och vi har inte har mycket att säga till om. Etablissemanget lägger inte fram alla fakta på bordet, man är inte ärlig och lurar folk med propaganda istället. Väldigt odemokratiskt. Folk är förda bakom ljuset men den generösa invandringspolitiken kan inte många ha missat de senaste 30 åren. Men om man är missnöjd så kan man ju alltid byta parti, det enda vi kan påverka är med vår röst.

        • Grävskopan

          Det har du rätt i. Man ska förstås försöka påverka med sin röst, men som jag har påpekat i mina kommentarer till både Kultainen och JernochBetong, så är jag ytterst pessimistisk när det gäller möjligheten att påverka genom att rösta på något invandringskritiskt alternativ. Jag har inget bra svar på vad vi bör göra, men jag försöker göra människor medvetna om hur läget är. Kanske kan det bli en förändring så småningom om tillräckligt många kommer underfund med hur det fungerar, och börjar påverka inifrån, alltså via alla partier samtidigt, och slutar att köpa PK-tidningar och konsumera övrig MSM, så dess ägare inte får pengar, reklamintäkter och genomslagskraft. Bara som ett exempel vad man kan göra utöver att satsa på alternativa politiska partier.

          • Anonym

            Bojkotta PK-media är väldigt viktigt. Tappar media i inflytande har etablissemanget förlorat mycket då propagandan når ut till allt färre. Den som kontrollerar media har makten och tyvärr så har de svenskfientliga makten i nuläget, tyvärr. Det går åt rätt håll i alla fall, sakta går PK-media bakåt.

  • Anonym

    Nu kommer det att bli en hel del nya läkarmottagningar, speciellt för de illegala och det blir ju lukrativa affärer för doktorn, för Landstinget kan ju inte kontrollera hur många och vilka patienter han haft.
    Förslaget om fri vård för illegala är det mest korkade förslag en politker har kommit på.

    • Anonym

      Ja det sjuka är att många samvetslösa parasiter utnyttjar detta system och tjänar stora pengar på denna massindustri som invandringen är. Fyller upp tomma lägenheter i glasbyggd/avfolkningsorter fast inga jobb finns där. Ta han Robinson-sossen som blev miljonär på skäggbarn. Fy!

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Precis. Det har jag påpekat tidigare. Man undrar också hur journalföringen ska fungera. 

  • Anonym

    Dödshjälp också??

  • http://2granskarfakta.capnix.com/ Wikimigria

    Den 3 mars 2011 kom Regeringen och MP överens om ”historiskt beslut” ge illegala vård för 1,7 miljarder

    http://www.dn.se/nyheter/politik/regeringen–mp-eniga-om-migrationen

    Den 19 december 2011 kom beskedet högkostnadsskyddet höjs för svenskar

    http://www.dn.se/nyheter/politik/hogkostnadsskyddet-hojs

    Genomskådar inte die dumme schwede svenskfientligheter som detta?

  • http://2granskarfakta.capnix.com/ Wikimigria

    Vi och dom gnäller ni på! Sen anklagar ni oss för att ”hata” ha ”fördomar” och är ”intolerans” med er svenskfientliga politik mot svenskar!

    BTW

    SD 8,4% i United Minds

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15281339.ab

  • Anonym

    Jo, jo. Det gäller att prioritera…Det kommer väljarna att göra på valdagen också. Var så säker…

    • Anonym

       Man kan ju alltid hoppas, men jag undrar…

    • Anonym

      Gör dom nog dessvärre inte, skulle tro att ca 90% av dom som röstar kommer att rösta för fortsatt vanstyre…

  • Anonym

    Lusten att betala landstingsskatt, avtar i direkt proportion till antalet illegala i väntrummet.

  • Anonym

    Barbara Conte, tredje från höger i vit tröja.

    • Anonym

       De där sex ser ut att jobba i den konkurrensutsatta exportindustrin eller åtminstone leva på de pengar den genererar.  

    • Anonym

      Nar man ser henne forstar man varfor hon ivrar for ivandringen.Det ar val hennes sista hopp.

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons