FÖRÖDELSE: Räddningspersonal hjälper människor som blivit av med sina hem i Haboken, New Jersey.

FÖRÖDELSE: Räddningspersonal hjälper människor som blivit av med sina hem i Haboken, New Jersey.

Iran erbjuder nödhjälp till USA

Publicerat den 2 november 2012 kl 07:58

VÄRLDEN. Iransk räddningspersonal och hjälparbetare står redo att flyga till USA för att hjälpa till att återuppbygga New York efter stormen Sandy.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Erbjudandet offentliggjordes av chefen för den iranska Röda halvmånen på onsdagen, skriver New York Times.

– Vi är redo att hjälpa de som drabbades av översvämningarna, säger Mahmud Mozaffar, som leder organisationen, till den halvofficiella nyhetsbyrån Fars.

Enligt New York Times står hans män redo att kliva ombord på flygplan som ska ta dem till USA för att hjälpa till, där dödssiffrorna efter orkanen nu stigit till minst 90 personer. Han räknar med att den amerikanska regeringen tackar ja till erbjudandet.

– Så fort amerikanska myndigheter ger sitt godkännande så skickar vi iväg vår räddningspersonal och utrustning, säger Mozaffar.

En talesman för USA:s utrikesdepartement säger till New York Times att han inte har hört talas om någon iransk förfrågan, men att man läst om händelsen i media.

År 2003 skickade USA ett Herculesplan till Iran med räddningsmanskap och en ambulans, efter att 25 000 människor dött i en jordbävning i staden Bam.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/iran-erbjuder-nodhjalp-till-usa Bloggar om denna artikel
  • From House of Drăculești

    Iran kanske borde hjälpa de tusentals minderåriga flickor i Teheran som är hemlösa pga av arrangerade äktenskap.

  • jannejakan

    Gillar Irans agerande här. En ironisk pik till USA är vad det handlar om och det med rätta. Självklart vet Iran att USA aldrig skulle tacka ja till hjälp från den av USA utpekade ”skurkstaten”. Det vore en propagandaförlust för amerikanarna och skulle inte passa in i bilden av iranierna som ondskefulla monster.

  • HemligaArne

    Ett PR-trick?

    • Iron_Wolf

      mmm

  • sweandr

    Min far säger att konflikterna i mellanöstern helt enkelt handlar om att USA försöker återskapa Kurdistan för kurderna, så att kurderna ska ha någonstans att bo i fred och för att USA ska få ytterliggare ett allierat land i mellanöstern (+ Israel & Turkiet). Först så tyckte jag att det lät helt absurt, tills jag igår läste på om att den Kurdistan som kurderna är ute efter, tar mark från följande länder: Irak, Iran, Turkiet, Syrien.

    Irak: Invaderat och uppdelat, mycket mer etniska motsättningar än innan USA invaderade.
    Turkiet: PKK (Kurdiska rebeller/terrorister) har blivit mycket mer aggressiva de senaste åren.
    Syrien: Inbördeskrig, antagligen så försöker USA segregera landets kurder till den del man har tänk ska tillhöra Kurdistan.
    Iran: USA har höjt tonen mot Iran de senaste åren.

    Kan det ligga sanning i det här?

    • Love4Europe

      Kurderna är bara ”nyttiga idioter” för Federal Reserve-ägarna i den globala kriminella eliten. Precis som alla andra folkslag, kulturer, religioner. När de spelat ut sin roll kan de offras. Israeler/judar EJ undantagna.

      Här har du en orsaken till krigen i regionen förklarade på mindre än 15 minuter. Och den möjliga lösningen.

      http://www.youtube.com/watch?v=vpP8MsN-CIA

      • sync99

        visst. förstår man hur maktpyramiden är konstruerad så framstår det helt klart att mänskligheten har utvecklats bara åt ett håll, kg vapen / döda ratio är ofantligt mycket större nu och alla krig är bankmafians uppfinningar. Även några kejsare i gamla Rom Imperiet har mördats när de motsatte sig pengamonopolet.

      • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

         Jo judar undantagna. NWO är ett judiskt projekt
        oavsett vad desinformationsagenter som Alex Jones etc
        än försöker påstå… Och ägarna till Federal Reserve, vilken folkgrupp är det som dominerar där igen…hmmm

        • Love4Europe

          Många är Askenazijudar, men de bryr sig inte ett dyft om ”the common jew” runt om i världen. Förföljelserna i Nazityskland var en planerad del av skapandet av Israel. Israel kommer offras när det spelat ut sin roll. De använder judisk identitet för att det gagnar dem på många sätt. Rotschilds med anhang är lika judiska som italienska maffiabossar i USA är italienska.

          • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

            Visst finns det judar som inte bryr sig nämnvärt om Israel och världsjudenhetens bästa men det är en minoritet (Kanske 10% vi snackar om). ”Förföljerserna”
            i Nazityskland var dels en följd av deras destruktiva
            inverkan på Tyskland, där man precis som i stora delar
            av västvärlden idag dominerarade finans, politik och media och missbrukade denna makt för sina egna syften
            (vilka precis som idag) gick på tvären mot vad som var bäst för den inhemska befolkningen. Dels på grund av att stora delar är efterhandskonstruktioner skapade
            efter kriget för att svärta ned Nazitysklands och Hitlers rykte. Nej Hitler var ingen judisk agent,
            han försökte bryta sig fri från deras maktmonopol.
            Rothschilds är för det första inte på långa vägar
            lika mäktiga som dom var på 1700 och en bit in på 1800-talet. Den drivande parten idag är Israel.
            ”Rotschilds med anhang är lika judiska som italienska maffiabossar i USA är italienska.” För det första var det inte den Italienska maffian den dominerande maffian i USA (som vi har fått lära oss av det judiskt dominerade Hollywood) utan det var Judar som
            dominerade den organiserade brottsligheten i USA under
            förbudstiden och den mäktigaste maffialedaren hette inte Al Capone utan Meyer Lansky (och han var 100% kosher). Även idag så dominerar judar den organiserade
            brottsligheten (ofta med Israel som bas) inom områden
            som vit slavhandel, handel med med kidnappade barn (Till pedofiler eller förb adoption i andra länder),
            drog och vapenhandel. Den ökända ”ryska maffian” som
            alla nog hört talas om består huvudsakligen av judar
            (Ryska judar visserligen men iallafall).

            Jag känner igen mycket av det där skitsnacket från lögnhalsen Alex Jones (om är gift med en judisk fru, bor i ett hus värt 1 miljon $ (med swimingpool) i ett gated community i Austin, Texas. Och vars sponsorer nästan uteslutande är judar, och vars hemmaradiostation ägs av en jude. Om du verkligen utmanar makten så kommer du aldrig kunna sitta och sända radio i godan ro som AJ gör och dessutom lyftas fram av delar av etablissemanget. Dom som verkligen utmanar makten drabbas av förföljelse, blir mördade eller utsatta för mordförsök, får sina hem upp och nedvända av poliser i en husransakan eller hamnar i fängelse. (Som Germar Rudolf, David Irving, Ernst Zundel Och Horst Mahler) Jag har också varit i AJ-träsket till för ett drygt år sedan, men jag köpte
            inte allt han sade, så jag gjorde mina egna undersökningar, och upptäckte relativt snabbt ihåligheterna i AJ’s verklighetsbeskrivning och gick vidare.

            • Love4Europe

              Mycket av det du skriver är sant. Men denna ashkenaziska maffia har gång på gång visat att de skiter i judiska liv i allmänhet. De drivs inte av någon romantisk passion för Israel eller judendomen, utan av Mammon. Ortodoxa judar HATAR Rothschildsionismen. Samt en hel del mer sekulariserade judar i väst. Israel bildades av Rothschilds, inte för att vara en säker plats för världens judar, utan för att fungera som en base of operations i Mellanöstern.

              Tittar du ordentligt på den Rotschildska släkten ser du att den är mäktigare och rikare än någonsin. De har bytt namn och blandat sig och ingår i ledningen för samtliga av huvudbankerna i Federal Reserve.

              Den judiska konspirationen är ashkenazi-georgisk-judisk kriminalitet av absurd omfattning. Som leds av ett knappt tiotal bank- och finanshus. Med en rad avdelningar inom företaget, alltifrån regeringar till lobbygrupper till mediabolag till säkerhetstjänster till centralbanker till vapen/olje-industrin.

    • BALKANBARBAREN Rodalinjen

      Vad skulle USA ha för intresse av att KURDERNA skulle ha ett land???

      Tänk vad många separatister de kunde stödja isåfall, på jorden!

      Och dessutom gör USA allt för sin egen dominans och tillgång till naturresurser och farleder, skull! (även varje separatiströselse de stödjer har det syftet)

      Kan du bygga en bas nånstans som kan underlätta dessa mål så gör dom det! Allra helst militärbaser!

      Men de är påväg att förlora makten över omvärlden, och därför blir de alltmer aktiva och oärliga mot sina ”allierade”.
      Detta århundrade kommer de att förvandlas till ett Storbrittanien nr 2. ungefär, dvs i makt och inflytande räknat.

      • Iron_Wolf

        Genom att tillåta kurder en stat destabiliseras andra befintliga stater vilka är negativt inställda till Israel (Turkiet, Syrien, Irak, Iran) och därtill dessa staters proxyorganisationer (Hamas, Hizbollah) samtidigt som de får en ny allierad Stor-Kurdistan.
        Den kurdiska delen av Irak, alt. ”Södra Kurdistan”, är den mest stabila delen av Irak med fylld av internationella företag och amerikansk militärbas.
        Det snackas redan nu om att förena Syriska kurdistan med Irakiska alt. bygga upp en sorts av

        • Jern_Betong

           Jag har lärt att PKK är styrt av Israel.

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

          det var ju det jag skrev… att de alltid stödjer separatister enbart ifall det gagnar deras intressen..

    • Pg50

      Det finns många enkla lösningar varför konflikter uppstår i mellanöstern. 
      Men kom ihåg att befolkningen i de här länderna, Egypten , Iran, Afganistan, etc. , på bilder såg ut som  befolkningen i  västs länder under 80 talet. De hade sin begynnande frihet och mer därtill. Sen kom mullornas tid och befokningen valde mellan USA och mullan och valde mullan. Sen när de upptäckte att det inte fungerade så började de fly till europa och Sverige. 

      Uppriktigt sagt, måste inte de som kommer hit konflikthärdar delta i konfliktlösningskurser? Hur man hanterar sina aggressioner. Såna kurser finns ju inom fängelserna om inte annat. Det är väl bättre att fånga upp det innan det eskalerar och vanliga svensson råkar ut för det? 

      • Iron_Wolf

        Det som måste göras är att man har betydligt större krav på dessa människor som kommer till oss, Sverige ska inte behöva ha ”konfliktlösningskurser” sådana människor utgör en belastning på systemet. Vi måste koncentrera oss att ta hit människor som skapar ett mervärde.
        Ett RIKTIGT mervärde, inte det skitsnack-av-mervärde som 7klövern säger att dem ger oss idag.

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

      Nej den röda tråden är att samtliga länder
      är/var fiender till Amerikas husse Israel,
      Amerika agerar (då man helt domineras av judiska
      krafter inom, politik, media och finans) Israels egen
      attackhund som strider i Israels ställe. USA utrikespolitik
      (Iallafall i Mellanöstern) utgår ifrån vad som är bäst
      för Israel inte vad som är bäst för USA. Kurderna används
      som en spelbricka då man söker splittra dom nuvarande
      nationerna i mindre enheter, om resultatet blir ett självständigt
      Kurdistan så är det snarare en bieffekt av den politiken än huvudsyftet.

      • Iron_Wolf

        Helt korrekt det du säger.
        Värt att poängtera att det finns ett par tusen judiska kurder som lever i Israel dessa utgör definitivt en roll i det hela och en anledning varför kurder får denna medgivande rätt från Usa&Israel till nationsbildning på redan befintliga nationers bekostnad.

  • Mufti

    Kanske att Iran pikar USA lite för de embargon Iran får utstå. ”ni är taskiga mot oss men vi är bättre än er”-typ. Det är ingen krigshandling att erbjuda hjälp men USA kan lätt uppfatta det som en skymf att ett ofritt land som hotar deras allierade öht. skulle ha på amerikansk mark att göra. 

    Iran har bullrat en del men Ahmadinejad har även blivit felaktigt översatt. Visst är Iran ofritt, men jag önskar att USA kan mildra sin ton. Shiiter, sunni, Israel, USA, Syrien, olja och Ryssland är en diplomatisk soppa som är svårförståelig – men farlig. USA-Irankonflikten kan starta ett mycket farligt krig med många parter inblandade.

    USA behöver inte Irans hjälp med Sandy. Även om erbjudandet är designat mer för Iransk inrikespolitiks skull - regimen är pressad av embargo - så skulle erbjudandet ändå kunna vara Irans försiktiga trevare att tina upp frostiga relationer med USA. Visst, Irans utsträckta hand är omöjlig för USA att ta emot nu när Iranembargot införts.
    Iran är trots allt en misstänkt kärnvapenmakt. Men kanske att iranierna nu bågnar under embargot och är redo att gå USA till mötes.

    Detta erbjudande skulle kunna vara en boll att fånga för en modig amerikansk president. Varje symboliskt steg mot avspänning med Iran, om än så litet, är en vinst just nu.

    Jag gissar att USA gärna ser att sittande regim i Iran avsätts av folket pga embargot och att en ny bättre kommer. Men jag gissar att USA också förstått att Irans agenda är långsiktig och kommer att överleva såväl president Ahmadinejad som de kommande årens USA-politik, oavsett vem som blir amerikansk president.

    Jag tippar på att USA hemskt gärna vill visa iranierna att man kan skilja på räddningsinsatser och att bygga kärnvapen, men att de i slutändan inte kan det ändå. USA kommer att vara uppbyggt på nolltid för egen maskin. Men snyggt spelat av Iran och denna ”halvofficiella” nyhetsbyrå. De förlorar inget på ett nej. De förlorar inget på ett ja. De förlorar inget på inget svar alls.

    • Love4Europe

      Den ”diplomatiska soppan” är inte särskilt svårförståelig. Planerna att starta krig mot Iran är minst 20 år gamla. Liksom de övriga krigen i regionen under denna period. Man arbetar nu för att skapa en kontext för att starta detta krig. Flera ”false flag ops” som kan skyllas på Iran ligger garanterat i pipelinen. 

      Det enda som upprätthåller den amerikanska dollarns värde är den snart 40 år gamla överenskommelsen att alla länder i världen måste handla olja med dollar, dvs det som kallas fär ”petro dollar”. Bankeliten som trycker dollar ur toma luften, dvs de bankhus som bildar Federal Reserve, vet om detta och är desperata. Iran har öppnat för att sälja olja mot guld, ett LIVSFARLIGT och direkt hot mot denna bankelits makt!

      Det som ställer till problem är att Kina och Ryssland inte längre vill spela med i det ”anglosaxiska” spelet (=Rothschildföretagens agenda). Kina och Ryssland har också planer på att börja sälja olja i andra valutor. Faller Iran vet Ryssland och Kina att de inte har någonstans att ta vägen för att undkomma petrodollarns diktatur.

      Den anglosaxiska bankeliten är beredd att kasta in världen i ett tredje världskrig för att rädda sin makt. De är garanterat inte främmande för att använda kärnvapen.

      Allt snack om Irans kärnvapen är bara skitsnack. Precis som snacket om Saddams WMD och samarbete med AQ. Men världen glömmer fort… Kan ev bero på att västvärldens samtliga största medier ägs av just dessa bankhus..?

      Anledningen till kriget mot Saddam var – *trumvirvel* – att han började sälja olja mot euro 2002! Anledningen till kriget mot Libyen var – *trumvirvel* – att Khaddafi tänkte börja sälja olja mot ”gulddinarer”!

      • Strandnypon

        Tänk om många fler fick insikt om dessa samband!

      • Jern_Betong

         Så snart Libyen sålt oljan i euro så växlade de euron till dollar. Det var ett försök att bryta dollarns dominans men dollarn var ohotad liksom den är än idag.

        • Love4Europe

          Nej, den är inte ohotad. Kina och Ryssland har fört samtal de sista två åren att tillsammans successivt bryta USAs petrodollar-diktatur. Den ashkenaziska maffian vet om detta och är nu desperata. De satsar allt på ett kort och tänker använda USAs militärmakt att i det tredje världskriget krossa motståndet. Allt för en pappersvaluta de tjänat astronomiska summor på de sista 40 åren.

          • Jern_Betong

             Och Indien köpte iransk olja för guld. Ryssland med förbundna försöker starta något i handeln med Kina med de är alldeles för små ännu.
            Trots de amerikanska underskotten söker sig alla till dollarn och det kommer att fortsätta tills US-ekonomin brakar samman.
            Vilken valuta skulle hota? Handeln med Renmin begränsas av Kina. Rubel? Guld? Nej det finns inget alternativ till dollarn ännu.

            • Love4Europe

              Om Ryssland och Kina överger petrodollarn kommer fler länder följa. Då är stenen i rullning. Dollarn kommer då bli värd pappret den är tryckt på. Hyperinflation och en kaotisk depression kommer drabba USA. Sannolikt med inbördeskrig som följd. Och den ashkenaziska rikedomen går upp i rök. Den Rothschildska eliten kommer aldrig låta detta ske, utan kommer tippa schackbrädet och ta världen med sig i fallet. Ett tips, handla jodpiller.

  • urled

    Orka stå på någons jä-la sida………..

  • uss_liberty

    En liten rättelse till bildtexten, stadsdelen heter Hoboken, inte Haboken.

  • PekingNorroping

    Alla Iranier kanske inte är så onda i alla fall? Eller hur Romney?

  • http://vargiveum.wordpress.com Varg i Veum

    Ingen kan väl ta Irans skitsnack på allvar? Som om USA skulle behöva Irans hjälp, det finns mer komptenta länder att vända sig till ifall nu USA inte skulle klara av detta på egen hand.

    • BALKANBARBAREN Rodalinjen

      Det finns många tusen iranska ingenjörer och specialtrupper, som är både kompetenta och villiga att hjälpa.

      Iran är inte Irak!  Det är som att säga att Sverige och Moldavien är samma sak bara för att båda ligger i Europa och har kristen tideräkning.

    • http://twitter.com/Vansterwiki Vänster Wiki

       Du förväxlar nog iranier med araber. Iranier är i allmänhet flitiga och har bra kunskap inom det yrket de jobbar med. Kan de så utbildar de sig på universitetsnivå. Iran har bra universitet och fabriker som tillverkar olika saker. Om jag någonsin får för mig att åka på det hållet skulle jag föredra Iran framför vilket annat land som helst. Då vet jag i alla fall att folket inte lurar mig.

      Araben är däremot oftast inkompetent och lat.

      • http://vargiveum.wordpress.com Varg i Veum

        Ok ok, jag var medvetet vanvördig ;) , men poängen är att jag tvivlar på att galningarna som styr iran knappast är intresserade av att rädda eller hjälpa USA. Varför skulle de vara det när de inte bryr sig om människorna (som inte håller med) i deras eget land? Det är endast ett populistiskt propagandaknep som ser bra ut och troligen vet de att de inte kommer att bli insläppta (tippar jag) och så kan de spä på sin offermentalitet hos ”muslimer” USA har resurser att klara sånt här själva.

        • Anonym

          Varför?
          Det skrev jag redan i det första inlägget i den här tråden.
          Det är ett sätt att försöka normalisera förbindelserna med andra länder. Detta förutom att hjälpa människor.

        • sync99

          Iran styrs inte av galningar. Det är vi som styrs av galningar. 

          • Baron_Skugga

            Både vi och iranierna styrs av galningar.

            • BALKANBARBAREN Rodalinjen

              ja men mest vi 

      • Anonym

        Iran har antagligen mer och betydligt mer avancerad tillverkningsindustri än vad hela arabvärlden har tillsammans.

      • niklasr

        Verkligen?

        Nämn ett internationellt erkänt iranskt toppuniversitet.

  • Love4Europe

    I det kommande tredje världskriget kommer USAs och Israels (dvs de två största Rothschildföretagens) fiender vara Ryssland, Kina och Iran.

    Vilken sida väljer ni?

    • BALKANBARBAREN Rodalinjen

       helt klart Ryssland och Kina, (och deras blindtarm Iran)

    • Mufti

      Helt klart USA & Israel!

    • PekingNorroping

      Japp bäst att Iran inför en Rotschild bank annars bombas de sönder

    • Elitemaster90

      Självklart ryssarna. USA köper upp hela östeuropa och använder sen dessa som slagträ mot sina fiender och när det skiter sig ekonomiskt i östeuropa så tar inte jänkarna sitt ansvar för länderna dem köpt upp. Bort med USA och Israel. Alla onda krafter dras till dessa länder. Utan usa och israel, ingen al-qaida.

    • Anonym

      Ryssland utan tvekan.

    • 123ferdinand

       Väljer de länder som har demokrati o fria val !

  • skruemcduck

    Iran viser seg som engler har vi misforstått alt eller ligger det en agenda bak ?

    • KoMaCarpe

      politiskt spel. Men vi behöver inte vara bekymrade över att Iran ska starta några konflikter utan snarare NATO med Us i spetsen. Inte minst visade det sig i SAABaffären där regeringen dansade helt efter General Motors pipa. USA är farliga…

  • niklasr

    Föreslår att Iran skickar manskapet till Tahiti istället, de behöver hjälpen bättre.

  • BirgerZorro

    Det är ju bara att tacka och ta emot; om USA har den minsta hyfs.

  • http://profile.yahoo.com/XR5LO5PHR6FKYZEW4JNPZ7IW64 Tylle Steinmetz

    Intressant nyhet. Inga tecken på hjälpinsatser ifrån röda davidsstjärnan ännu?

    • Buttington

      Orka folk som tar varje tillfälle i akt att gnälla på israel, hur långsökt det än är.

      • amaze

        Det skapar ju en trevlig balans med antinazismen och muslimreferenserna.

      • http://twitter.com/Herceg Der Man

        Israel är väl USAs bästa närmaste heligaste finaste störrsta allierade? Det verkas som att alliansen endast betyder att USA hjälper Israel, aldrig tvärt om!

        • http://www.facebook.com/people/Jonas-Gustavsson/100003700296283 Jonas Gustavsson

          Israel är bara USA:s enda vän i en region av Ryssland stödda  länder som hatar USA.

    • http://www.facebook.com/people/Jonas-Gustavsson/100003700296283 Jonas Gustavsson

      Israel är oftast först på plats när det är naturkatastrofer runt om i världen och bland de sista att lämna, tex Haiti. Det är mer än man kan säga om Sverige som ska fundera ett par år innan.
      USA har lite mer muskler än tex Haiti och tror man att Irans erbjudande är vänligt menat så är man en väldigt lättlurad person.

    • Boggerman

      Du tror säkert att det var judarna som gjorde stormen med sin vädermaskin.

  • http://profile.yahoo.com/NOTFFEIJHHL5NYCUJ3X4FXGJHE T

    ”halvofficiella nyhetsbyrån Fars”
    Ja, det var väl dagens FARS hahahaha

  • Anonym

    Vanligt att länder försöker tina upp förbindelserna med andra länder genom att göra på det här sättet. Ex.vis så gjorde både Kuba och Iran det efter terrorattackerna mot USA och USA självt skickade hjälp till Iran som nämns i artikeln. Tyvärr så tror jag inte att USA kommer att ta emot Irans utsträckta hand.

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

      Inte med den fragma-tuggande, krigshetsaren Obama vid rodret nej.

      • Anonym

        Fredspristagaren. :)

      • DFerrie

        Obama är endast en vältränad ”puppet” och säger bara vad han blir tillsagd att säga. Det är oklart om han själv förstår innebörden av det han är tillsagd att säga, mitt tips är, förmodligen inte.

        • KoMaCarpe

          Han verkar betydligt mera begåvad än lille Bush iaf. De flesta amerikanska presidenter de tillsatt är inga dumskallar men visst har du rätt i att han bara är en pjäs i det stora spelet. 

          • DFerrie

            Tja, det beror på hur man definierar dum? Bush var ditsatt för att upplevas som ”dum” men under hans ”watch” blev det stora förändringar i det amerikanska samhället. Patriot Act tex. Obama upplevs dock som en bättre tränad puppet. Alla efter JFK är endast puppets och inget annat.

      • carson2012

        Inte en speciellt intelligent eller seriös kommentar…

        • BALKANBARBAREN Rodalinjen

           men icke desto mindre sann !

          • carson2012

            Lugn, det är inte honom vi måste kämpa emot.

            Rikta energin mot massinvandringen, det kommer att behövas nu.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons