Nynazister misstänks för mord i Vallentuna

Publicerat den 31 oktober 2012 kl 04:28

VALLENTUNA. Vid midnatt den 21 september misshandlades Joakim Karlsson, 22, till döds i Vallentuna. Nu har två personer med kopplingar till nazistiska Svenska motståndsrörelsen häktats för dådet.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Ett vittne har pekat ut männen som medlemmar i Svenska motståndsrörelsen i polisförhör och en av männen ska ha burit med sig flygblad som tillhörde den nazistiska organisationen. Även den tredje mannen, som ännu är på fri fot, ska ha kopplingar till rörelsen enligt Aftonbladet.

Enligt Efterlyst är de häktade 17 och 18 år gamla. De misstänks för bland annat grov misshandel, försök till grov misshandel, olaga hot och hets mot folkgrupp.

Den tredje, en 21-åring, är på fri fot.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/nazister-misstanks-for-mord-i-vallentuna Bloggar om denna artikel
  • JapanKina

    De med åsikten att FT inte borde skrivit det något om den här händelsen begår samma förtryck mot yttrandefriheten som vanlig media. Ni saknar argument till varför det skulle gå emot FT att publicera nyheten.

  • Bananas99

    Tre mot en. Ynkryggar. Våra förfäder skulle ha spottat på dem med förakt. 

  • Trubaduren999

    Nu vet vi ju inte om mordet var ”politiskt” eller inte. Media ser ju egenintressen i att skriva ut om gärningsmannen är ”nazist”, även i fall där gärningarna inte varit av politiskt motiverad karaktär . Om man skulle utgå utifrån vad alla mördare har för politiska sympatier, i Sverige, så ligger nog både moderater och sossar i topp.

  • diskriminerad_svensk

    De misstänkta gärningsmännen tycks vara riktigt WT-avskräde. Så sent som i höstas är de föremål för utredningar om brott mot knivlagen, försök till grov misshandel, narkotikabrott och olaga hot och nu dråp eller mord. De är alltså väl kvalificerade för medlemskap i den nazistiska sekten ”Motståndsrörelsen”, vars sympatisörer svårligen kan läsa, skriva eller fatta innehållet i enkla texter. Dessutom ser det ut som om misshandeln och mordet var helt oprovocerad. En av de misstänkta som ännu inte gripits kommer från ett typiskt WT-hem med skilda föräldrar, ingen närvarande pappa och en problematisk uppväxt. 

    • DISQUSsuger

      Pajas.

    • Odalmannen

      Sitter du möjligtvis i en kibbutz i Israel och skriver det där?

      • diskriminerad_svensk

        Rätt larvig kommentar från en som annars brukar skriva bra. 

      • pkgulag

         Typiskt konfliktskapande ad hominem kommentar.

    • pkgulag

        Även om jag håller med i mycket av det du skriver och inte försvarar gärningen, så är det orättvist att döma ut alla inom en grupp eller gå in på folks uppväxtförhållanden. Något som knappast är orsaken till denna händelse. Vilket snarare är ett symptom på den generella samhällsdegenereringen. Att kalla någon för WT är onödigt polariserande och konfliktskapande.

    • Vasa84

      Narkotikabrott kan nog vid det här laget strykas. Det listas inte i stämningsansökan som upprättades förra veckan. Huruvida du avsiktligen sprider desinformation eller bara är dåligt underrättad vad gäller de senaste rönen kring fallet låter jag läsarna själva avgöra. Personligen så utgår jag ifrån att du medvetet sprider felaktig information.

      • diskriminerad_svensk

        Jag bara upplyser om vad de är misstänkta för sedan tidigare. Att du agerar försvarsadvokat åt de misstänkta nazisterna förvånar inte.

        • Krypoo

          Har själv blivit ”misstänkt för narkotikabrott” två gånger då jag vägrat legitimera mig. Så det är något som polis verkar gilla att köra med. Om du ens läst brottsanmälan så hade du även läst att brottet påstås av polis i sin initiala rapport ha begåtts ”i närtid”. Dvs. en ren chansning som de nu släppt eftersom det inte stämt.

          ”Diskriminerad_jude” sprider alltså desinformation.

  • hollandska

    Enligt AB, just en trovärdig källa!

  • Janette_BERGMAN

    lögnaktiga provokativa artiklar som ovan bidrar till att judiska imperialismen förstärker sin front. Och de hjärnfriska bör undvika att vara dildo i smutsuga händer av judar…

  • http://twitter.com/MenyKU PlebisPlebojis

    Jag är ganska säker på att SMR, och i viss mån även SvP, får massvis med pengar (kanske anonymt, kanske med full vetskap) från samma suspekta krafter som ligger bakom invandringen och mångkulturivrandet, bara för att förstöra och missleda hela kampen för en konstruktiv nationalism.

    • diskriminerad_svensk

      Det finns en del som har spekulerat i att ”motståndsrörelsen” kan vara just en sådan organisation eftersom de inte tillför något annat än problem. Det är till och med sannolikt att du har helt rätt.

      • Vasa84

         Var det du och Ted Ekeroth på Kibbutz i Israel eller?

        • kultainen

          Vilken larvig kommentar. Vad grundar du det på?
          10 gilla…..

      • DISQUSsuger

        Vad tillför du själv annat än en mesig och viljelös attityd?

        Menar du att Motståndsrörelsen inte gjorde nytta t.ex. när organisationen uppmärksammade våldtäkten i Bollnäs och höll en stor demonstration där? Konstigt då att Fria Tider valde att skriva så mycket om den händelsen…

        Menar du att Nordfront aldrig gjort någon nytta? Konstigt då att Fria Tider valt att sprida scoop som Nordfront tagit fram… jag ”misstänker” att vissa här på sidan inte håller med dig…

    • Vasa84

       Och jag är rätt säker att du är en fiende till folket och tillika jävla kräk. Motståndsrörelsen är den enda organisation som kan rädda folket i en situation då det parlamentariska systemet visar helt verkningslöst.

    • http://www.friatider.se Strutsen

      Struntprat. Det är snarare SD som missleder nationalismen (till en urvattnad låtsasnationalism, ”alla kan bli svenskar” osv). SD styrs bakom kulisserna av just de krafter som ligger bakom invandring och multikulti (judarna). Det bästa sättet att kontrollera en opposition är att leda den själv. 

       Sedan är sannolikt alla organisationer infiltrerade. Nu säger jag _inte_ att det är det som hänt just här, men man ska tänka på att det förekommer att infiltrerande element utför illdåd i en organisations namn för att smutskasta och förstöra densamma. Cui bono?

      Vad som hänt får vi avvakta mer information om, innan man kan säga något alls. Det enda man säkert kan säga är att Aftonbladet inte är en trovärdig källa…

    • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

      hur i H:E tänkte du nu? smr och för övrigt svupparna är ju dom som är för den etniskt svenska nationalismen medan partier som sd är för den öppna svenskheten och ultrasionister.
      det är tack vare sionisterna vi har sån invandring som vi har.
      jag gillar inte smr av personliga skäl men jag stödjer ändå det dom kämpar för. och sedan har vi ju inte alla fakta heller, vad jag förstår  så var det sk offret ingen oskyldig liten räka heller. går ju lite rykten om langare. och när vi inte vet så ska vi kanske låta bli att spekulera och lämna det till våra fiender rödingarna istället.
      jag tillhör den gamla skolan som från 94 till 96 skyddade sd från stryk varje  engelbrektmarsch. jag var en av 500 som inte var sdare men hårdför nationalist som ansåg att vi hade gemensamma intressen. det var tack vare sådana som oss som många sdare kunde göra sin röst hörd och idag pissar dom på oss som tack.
      folk som tycker att sådanna som vi  inte har något i den nationella rörelsen bör titta sig själv i spegeln och fråga sig själv vad dom har bidragit med. tack vare oss så var ni skyddade. när vi sluter upp så är vi i tusental och när ni sluter upp så är ni 70 dvs edl spektaklet.
      passar inte galoscherna så tycker jag att sådana som ni ska skaffa er en egen kamp och inte sno våran.
      kritisera gärna smr och andra grupper men gör det sakligt och kom inte med en massa sjuka påståenden

  • kimi2times

    Om en invandrare dödar en svensk samt att han röstar på moderaterna. Att dom är nazister har någ inget med mordet att göra. Killen va svensk.

    • Iron_Wolf

      Vissa politiska engagemang utmynnar i våld och mord, vanligtvis i extremvänstern och -högern. Därmed kan det, som det är i det här fallet, vara en huvudfaktor till våldsbrott.
      Moderaterna är inte kända för att slå ner folk på gatan direkt..

      • Krypoo

        Antagligen rapporteras det inte om mord begångna av svartingar som röstar på och sympatiserar med socialdemokraterna, för att nämna ett exempel.

        • Iron_Wolf

          Antagligen inte då socialdemokratin inte lär ut hat och därmed är det inte nödvändigt att redogöra någon koppling mellan GM och vad denne röstar på.

  • DISQUSsuger

    Mycket tråkigt att Fria Tider väljer att stödja systemmedias och Expo/Efterlysts hetskampanj. Det relevanta här är att tre personer är misstänkta för ett brott. Om personerna slutligen visar sig skyldiga finns det än så länge inget som tyder på att brottet skulle ha något med deras politiska engagemang att göra – i det här läget är det att betrakta som rent vänsterextremistiskt önsketänkande.

    • diskriminerad_svensk

      Det är mycket bra och mycket modigt av Fria Tider att öppet redovisa vilken bakgrund de misstänkta gärningsmännen har. Om de är skyldiga är det inte första gången samma nazistiska sekts anhängare begår grova brott. Förmodligen inte sista gången heller. 

      • Vasa84

        Spy din judiska desinformation på Axpixlat istället va. Det var mer än ett decennium sedan någon mördade hade koppling till ”nazism”.

        Bara inom loppet av ett år har en Miljöpartist drogat ner och försökt bränna ihjäl sina svärföräldrar, vänsterextremister har kidnappat en person i utpressningssyfte. Vi har knivöverfall på nationella i Västerås med etcetera, etcetera.

        • diskriminerad_svensk

          ”Judisk desinformation” att ogilla mord för att de misstänka mördarna kan vara nazister. Du är bevisligen inte klok.

          • DISQUSsuger

            Du är bevisligen en judelakej. Du kallar nämligen konsekvent en Sverigevänlig organisation för en ”nazistisk sekt” och sprider en massa skitsnack, tyvärr har du här fått ett bra tillfälle att dölja ditt skitsnack bakom den moraliska dimridå som det här brottet ger dig. Men bara man läser vad man skriver ordentligt ser man tydligt att du är en skitpratare av rang.

            • Iron_Wolf

              Liksom muslimen så stämplar ni nazister alla oliktänkande ni möter som judar eller judelakej. 
              Besudla inte oss nationalister genom att inte försköna nazismen som Sverigevänlig.

              • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

                hur tänkte du nu?vi har alla samma mål men vägen dit ter sig olika men den judiska vägen är inte en del av den nationella rörelsen. judarna fick israel av en anledning och trots det är dom kvar hos oss. judarna är dom som söndrat alla system vi haft kolla på sydafrika. vilka stöttade  mandela som såg vita ut? idel judiska namn. vilka har vi i regeringen som ställer till det? judiska namn.
                om du är projudisk  så skulle jag rekommendera att du skaffar dig en egen kamp men jag antar att siondemokraterna inte har en bra klang

              • DISQUSsuger

                Ser du inte hur kasst ditt argument är? ”Muslimer gör också så, därför har ni fel!” Neger snälla, använd logik istället för guilt by association.

            • diskriminerad_svensk

              ”Judelakej” för att man säger som det här. Och du tror att den nazistiska sekten som du försvarar ska få stöd av mer än 0,0000001 promille av befolkningen. Omdöme existerar inte där.

              • DISQUSsuger

                Jag kan lova dig att Motståndsrörelsen stöds av bra många fler personer än vad du gör i ditt lilla förvirrade korståg mot andra nationalister.

      • DISQUSsuger

        Nej. Det är rätt så lågt gjort och har inget med ”mod” att göra. Med sådan imbecilla läsare som dig och det rådande politiska klimatet tar man ju i princip ingen alls genom att redovisa Expos spekulationer här.

        Som påpekats har ingen ”nazist” dödat någon på över tio år. De gånger anhängare till Motståndsrörelsen dömts för olika brott har det oftast varit kopplat till självförsvar – vilket är något man ibland måste använda sig av om man vågar stå för sina åsikter öppet i det semi-totalitära PK-Sverige som du verkar högakta…

    • Iron_Wolf

      Vi drar samma slutsatts varje dag här på FT när det gäller brott där GM är muslim, varför inte göra desamma för nazister?

      • DISQUSsuger

        Två fel ger inte ett rätt. Sedan föreligger en viss skillnad; främlingar mördar och våldtar på löpande band, det gör inte nationalsocialister.

        • Jokern_83

          Är du säker på att nationalsocialister inte gör det?

          Det handlar om att rapportera både det som gör ont och mindre ont.

          Personligen listar jag FT högre upp för att dem tog upp denna nyhet

          • DISQUSsuger

            Ja. Det är jag säker på.

            Fast det här verkar ju vara ett opolitiskt brott. Det är ungefär som att skriva att ”kristen person misstänks för mord” om någon som råkar gå i kyrkan råkar ha ihjäl någon. Det är helt enkelt irrelevant information om man inte driver en agenda.

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    ”-Perka valo!” säger Martin Ljung som spelar karaktären Jocke med kniven i filmen Pippi Långstrump på de sju haven.

  • https://www.youtube.com/watch?v=yMHfVCrz9Rc Järnmänniska

    Om jag stött på en tjackpundare som börjat vifta med en kniv så är det inte otänkbart att även jag avslutat honom. Uppgifter gör faktiskt gällande att Jockes egen kniv (han kallades även för ”Jocke med kniven”) legat kvar på platsen (!).

    Ska bli intressant att ta del av Motståndsrörelsens officiella uttalande ifall det kommer något sådant.

    Har skummat igenom fb-trådarna och den där Jocke med kniven kanske fick vad han förtjänade.

    Eller så har de gripna inget med det att göra. Den som lever får se.

  • skruemcduck

    Uansett så har den svenske regjeringen skyld i utviklingen i Sverige.

  • NakenKejsare

    OM detta är sant…..

    Förbannade djävla svin!

    Om detta är ett hatmord eller politiskt mord, blir jag tusen gånger mer upprörd när jag läser detta än om det hade varit en vanlig MENA, som det brukar.

    Det visar I SÅ FALL med all tydlighet hur rätt man är ute, när man drar en knivskarp gräns mellan den Sverigevänliga folkrörelsen och dessa förbannade mördare.

    Vilka tror de att de företräder?

    Ni skall bara veta det, era mördare, att ni är, OM DETTA ÄR SANT, mer landsförrädare än hela djävla sjuklövern tillsammans. Förrutom det bestialiska mordet, som aldrig går att försvara oavsett vilken rätt ni tycker att ni har att släcka livet för någon annan, är det så in i helvete kontraproduktivt. Vi är tusentals och åter tusentals nationalister här som tillsammans lägger hur många tusen timmar som helst tillsammans på att bilda oppinion i sociala medier, demokratiska möten, etc. Detta motarbetar! Begriper ni inte det.

    Må ni ruttna i en fängelsehåla.

    • Krypoo

       Idiot. ”Hatbrott”.

      Killen som dog var en känd pundar som kallades för ”Jocke med kniven”. Det mest troliga var att han började vifta med sin kniv framför grabbarna från Motståndsrörelsen varpå det roliga tog slut.

      • NakenKejsare

        Jag relaterar till artikeln. Vad trodde du? Jag skriver inledningsvis ”om” och avslutar med ”hoppas”.

        Lär dig läsa. Lär dig sedan tolka vad du har läst. Sedan kan du möjligtvis förstå.

        Du själv använder ordet ”troliga”. Så vad gör dig till mindre idiot i så fall?

        Blev det för komplicerat? -Tänk ett varv till så kanske det klarnar.

    • diskriminerad_svensk

      Jag gillar verkligen att även du och några andra här visar upp en god moral genom att ta avstånd från det kriminella slödder som stampade sönder offrets huvud. De som försvarar eller försöker bortförklara brottet bär på en slöddermentalitet som vi inte vill se i samhället.

      • NakenKejsare

        Visst. När man börjar försvara ett AFA-beteende blir det ju svårt att stå upp för sin egen rätt. Detta kan aldrig anses vara självförsvar eller bortförklaras med att han är ”pundare” eller liknande. -”Slöddermentalitet” är ordet för dagen!

        • Iron_Wolf

          Du har helt rätt!

        • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

          ah och då hoppas jag att när någon av dina släktingar råkar ut för ett starkt heroinberoende och säljer dig och din familj för en sil att du kommer ihåg vad du skrivit och kryper undan som den mask du är

          • NakenKejsare

            Själv hoppas jag att du läser ett varv till och försöker förstå vad jag har skrivit. Det verkar ärligt talat som du grovt överskattar din egen förmåga tilla att förstå, utifrån vad du har läst.

            Ta ett djupt andetag, läs igenom allt en gång till. Ta gärna papper och penna till hjälp. Försök tänk igenom lite olika perspektiv och du kanske inser hur ofantligt dumt ditt inlägg är.

    • Nisse77

      Dessvärre få vi ju inte hela historien berättad. Vänsterfolk har en tendens att sjunka riktigt riktigt lågt och fokusera på politiska motståndares barn/sambo/föräldrar.

      Detta kan ju hos vissa resultera i våldsamheter som annars aldrig skulle inträffat.

    • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

      hur dum är du på en skala? det går snack på flashback att det sk offret är en langare som då¨säljer knark till vita. om detta är sant så har dom gjort en god gärning

      • Iron_Wolf

        Ja men visst, låt oss gå tillbaka till den gamla goda tiden och bilda mobber och skipa rättvisan själva. ://

        • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

          ok om du har en lillasyster och en langare ger henne heroin och hon börja gå på gatan så skulle DU låta kräket leva?
          då är du ju värre folkhatare och totalt antinationalistisk

          • Jokern_83

            Om du hjälpt systern så skulle langaren ha en mindre att sälja till.

            Stödjer inte ditt sätt att tänka

      • Jokern_83

        Flashback är bra i mkt men  inte alltid.

        Och inte att hänvisa information till.

        Lika dumt som att hänvisa till Wikipedia.Seriöst

  • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

    Monika Green (S) kallade SD för nazister på sin blogg
    http://www.exponerat.info/monika-green-s-kallade-sd-for-nazister-pa-sin-blogg/

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

       Monika Green är sossarnas roligaste
      riksdagsledamot (Lyteskomik visserligen
      för den kvinnan är stendum). Lite mindre roligt
      blir det när man inser att man betalar hennes
      riksdagslön med sina skattepengar.

    • Tollessss

      Var det inte hon som motionerade i riksdagen att alla statliga myndigheter skulle förbjuda Sverigedemoktatisk politik?

  • SomEttGem

    Återigen – det är polisens och medias fel att det spekuleras så mycket i vilka gärningsmännen är – om man gick ut med relevanta signalementen så skulle spekulationerna sluta!

  • Krypoo

    Hahaha… brottsoffret var en hybrisknarkare som var känd för att alltid psringa med kniv. Han gav väl sig på fel killar till sist.

    https://www.flashback.org/sp39817376

    • BirgerZorro

      Om detta stämmer så är det ju ett solklart fall av ”själv gjort ska själv ha!”. Kanske ”pay-back-time”?

      En mindre att försörja i alla fall…..

  • Stronger84

    Hörde på flashback att att de 3 var där för att driva in en skuld. offret ska  ha varit påverkad och konfronterat gruppen med en stor kökskniv, varav han själv blivit angripen med knivhögg och sparkar. Om det är sant vet jag inte, men det förändrar ju en del om det nu var så.

    • Vasa84

       Motståndsrörelsen driver inte in skulder. Vad media än påstår så flödar det inget knark inom organisationen. Inga skulder drivs in.

      På sin höjd kan det finnas skjutvapen. Men det är en annan fråga.

      Om ”Jocke med kniven” fimpades av 3 st SMRare så kan jag tänka mig att pundaren langade knark, att han gjort ett utfall mot fel killar eller något i den stilen.

      • Stronger84

        Tror inte dom har koll på vad alla dess medlemmar sysslar med på sin fritid.

        • Krypoo

          Råkar ha god insyn och där har du fel. Minsta lilla indikation på drogrelaterad eller kriminell verksamhet så åker de på kompanistryk och åker ut med huvudet före.

          • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

            håller med på den frågan. droger är inget som accepteras

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

       NONSENS NU SKA DU INTE KOMMA OCH SNACKA SKIT
      OM DEN NYE JOHN HRON SOM BLEV OSKYLDIGT
      SLAKTAD AV BESTIALISKA SVERIGEDEMOKRATER
      ELLER VILKA DET NU VAR. DOM ÄR ALLA LIKADANA
      DOM DÄR RASISTERNA!!!!!!!!! STOPPA RASISMEN STOPPA DEN!!!! (Obs! Sarkasm)

      • kultainen

        Lust att anmäla dig för förtal av SD!
        Rasist är du och dina gelikar, som käftar här och drar egna slutsatser.

        • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

          och där slog vänstermentaliteten till :D gott råd min vän gå till kafé 44 och sätt dig med dina stenkastarvänstervänner  för du använder helt deras teknik när argumenten tryter. att kalla någon som inte håller med dig för rasist är ungefär som vänstern kallar sd för rasister. så ett litet gott råd kalla inte folk för rasister

          • kultainen

            Ber om ursäkt. Jag tog i . Kanske jag missförstod budskapet -(Lumik 74).

        • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

          Jag skrev faktiskt (OBS! Sarkasm) För att undvika
          sådana missförstånd. (Sarkasm är typ samma som ironi
          fast lite mer bitskt) Jag var kort agt inte allvarlig utan drev med en typiskt beteende hos en hjärndöd anti-vit mångulturkramare.

  • kristian_gronqvist

    Korkade människor är korkade. Våldsfixerade människor är våldsfixerade. Det är som att tala med talibaner.Förnuftsargument kan bara förstås av förnuftiga människor. Ju fortare de hamnar i fängelse och ju längre de är där, desto bättre för folk hed hjärnan i behåll…
    Finns ingen ursäkt alls

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

       Skulle du inte kunnat korta ned det till:
      ”Det är dumt med våld”?

    • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

      ah så du menar på fullaste allvar att du tror Sverige kommer vinnas tillbaka av pacifism? japp men vad bra sätt dig med en skylt på sergel där det står jag hungerstrejkar tills jag får tillbaka mitt sverige

  • Vasa84

    Just nu är det bara spekulationer. Uppgifter om att BO var en pundare som kallades för ”Jocke med kniven” har även figurerat i diverse trådar. Kanske viftade han med sin kniv inför fel killar. Kanske var han knarklangare. Dog han så gjorde han det av en anledning ifall det var någon ur Motståndsrörelsen som låg bakom. Motståndsrörelsen har en strikt policy med totalförbud mot droger och att genomföra olagligheter. Läs deras aktivistmanual. Vi får väl vänta på ett uttalande från Motståndsrörelsen.

  • viking wallen

     tro mig! nynazister har inget med det där att göra! dom är harmlösa

  • http://vattentemperatur.blogspot.se/ AnnaF3

    Märkligt, 17 årig man, i Afrobladet heter det ofta barn. Tydligen mognar svenska idioter snabbare än utländska idioter ;-)

    • Vasa84

      Ja precis. Sedan har de ju knivmördare på i sina redaktionella finrum. Tänker på knivmördaren Jaques Wallner som är redaktör på DN-Motor.

      Då går det tydligen bra. :)

    • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

      Bra påpekande. Vid den uppmärksammade händelsen i Vännäs för ett par år sedan beskrevs de två inblandade flickorna som ”kvinnor” när de var cirka 17 år. De ”ensamkommande flyktingbarnen” är uppemot 35 år och beskrivs som ”barn”.

      Vi kan alltså återigen konstatera att journalisterna medvetet manipulerar informationsflödet. Jag misstänker att det lär komma fram andra uppgifter även om det här fallet.

  • RealMiljonar

    Skönt att svinen är häktade.
    Hoppas de är skyldiga.

    En sak till.
    Otroligt absurt beteende av vänstern på tvitter….
    Nu när det är ”nazist” för första gånger som verkar vara skyldiga på flera år så kraxar de som skadeskjutna fåglar.
    De andra 10000 gånger när det är muslimska invandrare som mördat våldtagit osv är de tysta.
    Fa fan patetiskt.

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

       Ja och innan detta så var det senaste tillfället
      en nazist dödade någon för 13 år sedan när
      Pontus Hellekant mördade Björn Söderberg.
      Hur många svenskar har inte fallit offer för
      kriminella invandrare under denna period? Det
      är åtskilliga (För att inte tala om alla, våldtäkter,
      misshandlar och rån) Trots det så är det NAZISMEN
      som ska målas upp som det STORA HOTET
      MOT DEMOKRATIN!!!!!! Skälet till det har inget
      med fakta att göra utan att dom flesta journalister
      är kommunister eller iallafall kulturmarxister och
      svurna ideologiska fiender till alla former av nationalism.
      Samt framför allt att en stor del av dom svenska medierna är
      ägda av en liten etnisk minoritet som har varit väldigt
      drivande i att förvandla Sverige från ett etniskt homogent
      samhälle till en mångkultur på bara några decennier.

      Jag hoppas dom gripna är oskyldiga främst för att
      det skulle vara så roligt att se MSM tagna på bar gärning
      med rumpan bar ännu en gång.

      • Krypoo

        ”Spot on”. Dessutom så var killen som bekant känd som en hybris-knarkare under alias ”Jocke med kniven”.

        • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

           Det betyder inte att han inte kan bli
          förvandlad till en ängel av en lögnaktig
          MSM, som man gjorde i USA med ungdomsbrottslingen Trayvon Martin.

          Ändamålen helgar medlen du vet…

      • Tollessss

        ”kommunister eller iallafall kulturmarxister” ? Vad skulle vara skillnaden? Jag ser numera ingen skillnad. Förmodligen av det enkla skälet att ingen, med något enstaka undantag, pläderar för väpnad kamp mot borgerligheten, Stolpskott som vill behandla alla moderater med bly har vi hört talas om på senare tid, och det visar hur svårt det är att få vett i skallen på vissa. Det lite lustiga är att begreppet kulturmarxism 
        som skapades av kommunister 1920 numera är något dessa duckar för och inte till något pris vill kännas vid.
        Det är subversiv kommunism som inplantras i huvudet på studenter inom universitetsvärlden genom normer och etiska regler som påtvingas ungdommar på olika vis. Div. mobbing från universitetsledning och nedåt är en metod. Prof. Bosse Gustavsson i Uppsala startade som ex. Röd Front med Jan Myrdal. Två andra, kanske tre, aktuella kulturmarxister från universitesvärlden hittar vi i SvD Brännpunkt idag. Läs och begrunda deras metod när de där vänder sig till en borgerlig läskrets. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/darfor-gar-sd-framat-i-opinionen-just-nu_7629008.svd 
        Man resonerar och vill få läsaren att hålla med och därmed vrida huvudet lite grann på dom. Lite i taget. Systematiskt. Subversivt.  

  • Jan_L

    En seriös nationalistorganisation ska naturligtvis se till att sådant här kriminellt slödder blir utrensat på ett tidigt stadium.

    Men jag vill ha en bekräftelse från SMR på att dom är medlemmar innan jag tror det. Mitt förtroende för mainstreammedias sanningsenlighet är inte direkt stort.

    • http://profile.yahoo.com/XR5LO5PHR6FKYZEW4JNPZ7IW64 Tylle Steinmetz

       Rensar man ut dom söker dom sig bara till andra håll och fortsätter där istället. Det bästa man kan göra är att försöka ta hand om dom och lugna ner dom. Få dom att fokusera på andra saker.

    • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

      ah och en seriös nationalist organisation bör rensa ut alla sionister för att ha dom med i våran kamp är som att rävar skulle bygga hönsgårdar

  • pkgulag

    Högst tragiskt detta.

    Dessutom ett bra sätt att få en organisation att bli både folkligt otillgänglig och olaglig. Alla nationalister bör ta avstånd från denna totalt meningslösa destruktiva våldshandling.

  • http://profile.yahoo.com/XR5LO5PHR6FKYZEW4JNPZ7IW64 Tylle Steinmetz

    Jag har inget att säga, annat än att det är ju tråkigt när sånt här händer.
    Men jag tror att det är viktigt att man inte drar alla över en kam när det kommer till såna här olyckor. Majoriteten av oss galningar är ju faktiskt jättesnälla och skulle aldrig skada en levande människa.

    Jag föreslår även att det byggs fler fritidsgårdar utanför nazisttillhållen.

  • Exilenskalman

    Puckon. Bara att hoppas att de får ett kännbart straff. Två mot en, sparkar, hoppa på huvudet etc. är inget annat än svineri. Lås in, kasta bort nyckeln.

  • diskriminerad_svensk

    Ingen vettig människa uppskattar den nazistiska sekten där så många kriminella dårar har samlats under åren och åstadkommit noll och intet utom bråk, fängelsebesök och irritation bland normala invandringskritiker som vill slippa bokstavsbarn, en hotfull mentalitet och ett försvarar för en död krigsherre som bidrog till många miljoner europeiska människors död. De som försvarat den där sekten har nästan alltid varit människor utan hjärna, en sorglig samling WT-människor, psykopater eller bara trögfattade människor med undermåligt omdöme. Hoppas de får ett riktigt långt straff. Att sparka ihjäl en människa och hoppa på hans huvud tills han dör måste man vara undermänniska för att kunna göra. Låt dem ruttna i fängelset.

    • RolandHolm

      Hur många mördare är tex sossar eller moderater? Märkligt, men sådant redovisas aldrig. Det verkar inte vara den nazistiska rörelsen som beställt mordet utan det begicks på privat initiativ.

      • diskriminerad_svensk

        Jag vet inte vart du vill komma med ditt inlägg. Jag tror inte det existerar ett enda fall där tre moderater eller tre sossar har gått ut på stan och sparkat ihjäl en person genom att sparka eller hoppa på offrets huvud. Det kan bara hända i rörelser där kriminalitet och våld hyllas eller accepteras. Det är dessutom bara att läsa innan till om hur många grova våldsbrott den här sektens medlemmar har utövat. Än värre är att finns människor som kallar sig ”nationalister” som direkt eller indirekt försvarar brutalt våld mot andra människor. Vilken hjärnskada måste man inte ha för att försvara ett sådant beteende? Det är ett sjukt beteende att utöva våld, att försvara övergrepp, våld och misshandel mot människor. Det ett beteende som kommer från människor med mycket låg intelligens, från människor som själva är störda på något sätt och som inte begriper hur man ska uppföra sig i samhället. Det är mänsklighetens bottenskrapet som sparkar ihjäl andra människor. Det finns inget försvar för sådant, den som försvarar och försöker bortförklara våldet i det här fallet är av samma skrot och korn som gärningsmännen. Låt mördarna ruttna i det fängelse där de hör hemma. Häng gärna ut dem med namn och bild, de är inget annat än avskum och förtjänar ett straff därefter.

        • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

          ”Det kan bara hända i rörelser där kriminalitet och våld hyllas eller accepteras”

          Så det gäller enbart motståndare till ditt undersköna multikulti samhälle, inte AFAiter eller andra vänsteridioter eller muslimer som slår ihjäl folk då?

          • evilhampster

            ”Det är mänsklighetens bottenskrap som sparkar ihjäl andra människor. ”

            Är väl inte så svårt att förstå den meningen eller?

            Eftersom du verkar försvara detta beteende så antar jag att du är en av dem. 

            Med samma IQ som MENA.

            • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

              Medhåll. Man ska inte behöva sänka sig till den nivån oavsett…

        • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

           Jag håller med om att i dagsläget använda
          våld annat än i självförsvar är hjärndött och framför allt kontraproduktivt. Men om utvecklingen håller
          i sig och vi inte lyckas vända den negativa trenden
          med fredliga medel inom säg 10 år eller att staten
          på ett eller annat sätt blockerar den demokratiska vägen för fredliga reformer i en mer svenskvänlig
          riktning (och det finns en hel del skrämmande
          tendenser både från den svenska staten som från EU att det kan vara på väg att hända), vad gör vi då? Det lämnar oss med våld som en sista utväg
          om vi vill försvara vårt folk och vår rätt till Sverige,
          vårt fosterland. Det är självklart ingen utveckling
          jag önskar men det KAN vara en realitet snabbare än vad vi anar.

        • valfisken

          Neda citat av dig säger verkligen mycket om hur tolerant och fin människa du själv är. 
          Min tolkning av dina nedan citerade och utskrivna tankar är att du är minst lika intolerant som människor organiserade på yttersta vänster- och högerkanten.

          ”Vilken hjärnskada måste man inte ha för att försvara ett sådant beteende? Det är ett sjukt beteende att utöva våld, att försvara övergrepp, våld och misshandel mot människor. Det är ett beteende som kommer från människor med mycket låg intelligens, från människor som själva är störda på något sätt och som inte begriper hur man ska uppföra sig i samhället.”

        • RolandHolm

          Jag försvarar inte onda dårar men ev. politisk åskådning på förövare redovisas endast om de är ”nassar” i media. Det var min poäng.

        • Airscape

           ”Än värre är att finns människor som kallar sig ”nationalister” som
          direkt eller indirekt försvarar brutalt våld mot andra människor.”

          Fast är man en människa som tycker att andra människor ska lida och bli utsatta för diverse otäcka handlingar (alltså vurmare som är väl medvetna om mångkulturens effekter men fortsätter propagera för invandring) så är det väl inte så konstigt att många av oss invandringskritiker vill att dessa kräk själva ska drabbas hårt?

          Tror att du håller med om detta egentligen men svara vad du vill, eller inte alls.

          • diskriminerad_svensk

            Jag förstår inte vad du pratar om. Jag fördömer att brutalt mord. Försöker du försvara det brutala mordet eller vad är det frågan om?

            • DISQUSsuger

              Om du inte förstår kan du ju lära dig att läsa istället för att sitta och lägga ord i munnen på folk.

            • Iron_Wolf

              Jepp, han försvarar mordet. Folk man ogillar ska man tydligen slå ihjäl.

        • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

          nä men miljöpartist som försökte bränna ihjäl sin judiska flickväns föräldrar för att få ut livförsäkringen har ju skett. så vad är poängen?

        • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

          vet du vad min vän? sitt i ett hörn och sjung we shall overcome

    • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

      ”en död krigsherre som bidrog till många miljoner europeiska människors död.”

      pratar du om Muhammed?

      • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

        Nä det var hans efterföljare som gav sig på europa…

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

       Den person som har störst skuld till Andra världskrigets utbrott
      var inte Hitler utan Winston Churchill, utan hans inblandning
      så hade det på sin höjd stannat vid en kortare väpnad konflikt
      mellan Tyskland och Polen. Läs: ”Churchill, Hitler, and ‘The Unnecessary War” av Pat Buchannan.

      • Iron_Wolf

        Största bidraget till en fortsättning av första världskriget var Versiellefreden och dess fredskontrakt. Hitler var den utlösande faktorn.
        Väpnad konflikt? Ockupation och folkmord snarare.Läs: ”Mein Kampf” av Adolf Hitler

    • DISQUSsuger

      Du är en motbjudande och feg opportunist som nu tar tillfället i akt att haka på när systemmedia börjat hetsa mot nationalister. Det är otroligt lätt att vara en feg borgerlig liten nationalist bakom datorskärmen, men faktum är att fega konformister som du själv aldrig någonsin uträttat någonting och aldrig någonsin kommer uträtta någonting. Det är också därför du hyser ett så irrationellt hat mot Motståndsrörelsen och andra rakryggade nationalister som vågar stå upp för sina åsikter i verkligheten och vågar ta konsekvenserna av det. Motståndsrörelsens medlemmar besitter nämligen det mod du själv saknar och anledningen till att Motståndsrörelsen inte varit mer framgångsrik än den är, står faktiskt till stor del att finna i att alltför många svenskar lider av samma fega och förfelade mentalitet som du själv gör.

      Jag är nog inte ensam om att anse att det är EXTREMT MOTBJUDANDE att se en liten ynkrygg som dig klaga på människor som bevisligen varit beredda att sitta i fängelse för sin politiska övertygelse och se ner på dessa som ”slödder”. Till skillnad från dig – som tydligen lever i en borgerligt-demokratisk fantasivärld – lever nämligen motståndsmännen i verkligheten, där nationalister motarbetas av hela det politiska systemet med allt vad det innebär.

      Det ovan är ett allmänt bemötande till ditt ständigt återkommande hetsande mot riktiga nationalister. I det specifika fallet här vet vi ännu inte vad som hänt. Vi vet vad Expo/Efterlyst och skvallerpressen skriver, men vi vet inte om de misstänkta är skyldiga, vad deras motiv var, hur Motståndsrörelsen ser på gärningen osv. Alla hederliga och anständiga människor väntar alltså på besked, medan undermänniskor som ”diskriminerad_svensk” går kulturmarxisternas ärenden.

      • Vasa84

         +1

      • diskriminerad_svensk

        Jag är inte alls förvånad över att det finns människor som du. 

        Du kallar mig ”motbjudande” för att jag fördömer ett mord. Du kallar mig ”feg” för att jag fördömer ett mord som kan kan begåtts av nazister. Du kallar mig ”feg borgerlig liten” utan att veta någonting alls om det. Du påstår att jag ”aldrig uträttat något”. Du påstår att jag ”hyser ett irrationellt hat mot Motståndsrörelsen…”. Du kallar mig ”en liten ynkrygg” för att jag ogillar mord. Du påstår att jag är en ”undermänniska” som ”går kulturmarxisterna ärenden”.

        Du utgör själva essensen av den kriminella rörelsens hat mot personer som ogillar kriminella nazisters vokabulär och handlingar.

        • DISQUSsuger

          Ditt svar bevisar min poäng. Inlägget jag bemötte från dig bestod till tre fjärdedelar av gnäll riktat mot Motståndsrörelsen som organisation (som inte har något med denna händelse att göra). Den sista fjärdedelen var kritik mot själva mordet och den har jag ingen större synpunkt på annat än att vi just nu inte vet vad som hänt.

          Du ljuger alltså när du skriver:

          ”Du kallar mig ”motbjudande” för att jag fördömer ett mord.”

          Du är motbjudande eftersom du utnyttjar ett mord för att klanka ner på en organisation genom guilt by association. Allt det andra VET jag om dig eftersom jag läser vad du skriver, vad du står för – allt det andra jag skrev om dig är SANNINGEN. Du är en viljelös och feg ynkrygg som pissar på människor som är beredda att offra sina liv för folket, samtidigt som du respekterar ett samhälle och ett system som leder till folkets undergång. Din veka och borgerliga attityd är helt dödfödd och kommer aldrig leda till något annat än ett långsamt  nederlag i det tysta. Alla verkliga män som begrundar allvaret i situationen vi befinner oss i inser detta, men du är ingen man och kommer förmodligen heller aldrig att inse detta.

    • H_Olsson

      Att kalla motståndsrörelsen för sekt är som att kalla dem ”onda”; något man gör med avsikt att kunna bekämpa dessa. Vårt folks fiender ser ingenting hellre än att vi är så splittrade som möjligt och bekämpar varandra; svenskar och europeer. Det enda du gör genom att så split och sprida okvädelser här är att gå deras ärenden..

  • Xenono

    Ett möte mellan människor?

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Inte ett dugg intresserad av Nazister, Adolf Hitler va en tönt inget annat, SD är Sveriges framtid, Inte Hitlers dyrkare.

    • RolandHolm

      Hitler ”tönt”? Har du fallit för mediahjärntvätten?  ; )

    • Airscape

       Har du läst vad John F Kennedy skrev om Hitler i sin dagbok?
      http://en.wikiquote.org/wiki/John_F._Kennedy

      Nu blev det ju inte så, ”segraren skriver historien” är ett citat som passar in väldigt väl.
      Redan tidigt 1900-tal hade en del riktigt bra koll på vilka som sitter på mycket av makten i Västvärlden. Men nu, nästan hundra år senare, har vi ändå inte kommit nånvart. Snarare tagit många steg bakåt.

      Känns lite som det här med Columbus vs. Leif Eriksson.
      Redan sent 1800-tal visste man enligt Fria Tiders artikel att den senare var långt före med att upptäcka Nordamerika. Men trots att mer än hundra år gått så tror de flesta ändå att Columbus var först.

    • http://twitter.com/skogas242 Lethal_respons

      ah så the sionway all the way är våran framtid? öppen svenskhet? alla kan bli svenskar bara dom inte är muslimer? finns inget svenskare än ett gäng kristna somalier som sjunger små grodorna och tar en nubbe? jupp det är det sverige vi etniska svenskar vill ha

  • http://3kronor.wordpress.com flumnisse

    vart tog det eviga tjatet om att det är individen som ansvarar för sin gärning inte gruppen…

    fritt fram att anklaga muslimer vs islam för allt brott de begår som en grupp inte som individ med andra ord..

    • Eken26502

      Det är väl precis det samhället inte gör med ”hets mot folkgrupp”, när blev en arab dömd för det när de rånar svenskar? Eller när fick du överhuvudtaget reda på att araber är praktiskt taget de enda som rånar i vårt land?

    • Iron_Wolf

      När gruppen har ett tydligt inflytande på individens agerande så skall individen liksom gruppen ansvara vare sig det är en muslim, nazist eller AFA.

      • DISQUSsuger

        Så du är alltså¨för kollektiv bestraffning?

  • frenologen

    det tycks ju inte vara politiskt motiverat(vad jag sett och läst) så märkligt att deras politiska anknytning tas upp. Men det är skillnad på folk och folk tydligen…    är de skyldiga förtjänar de dock ett långt fängelsestraff. fega jävlar.  

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

      Skulle den där Jonas visa sig vara en AFAit eller
      något liknande skulle jag ljuga om jag sa att blev
      ledsen.

  • Strandnypon

    ….och detta fick VÄLDIGT MYCKET UPPMÄRKSAMHET I MSM!

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

      Medans kvinnan som kidnappades under
      pistolhot och gruppvåldtogs i Göteborg
      för några dagar sedan bara gav några notiser
      i ljugmedia.

      Fast att kulturmarxisterna på tidningsredaktionerna
      har länge hoppats på att någon nationellt sinnad
      (eller någon som kan utmålas att vara det) ska göra
      något korkat som man sedan kan använda i sin svenskfientliga
      propaganda visade man redan under Peter Mangs
      härjningar i Malmö (vilket dog av efter att han först visade sig
      vara finne och sedan vänsterpartist) sedan under
      under Breiviks massaker på Utöya (Vilket delvis dog ner
      efter att han visade sig vara Sionist) och sedan under
      Mohammed Mehras härjningar i Marseille så blev
      man våta i trosan när nazistiska falskärmsjägare
      troddes vara dom skyldiga (Vilket dog ner efter
      att det visade sig vara en arab som var den skyldige).

      Men nu kanske äntligen så har man fångat den stora
      VITA NAZI-FIRREN som man fiskat efter så länge
      (Eller iallafall sedan Hampus Hellekant tog kål på Björn
      Söderberg för 13 år sedan), synd bara för dom att det
      inte var en invandrare som var offer för då hade på
      allvar kunnat slå på den antirasistiska stortrumman.

      • Strandnypon

        AKKURAT!

  • folksocialist

    Jag skall inte döma någon på förhand. Jag försöker undvika att göra det. Men dessvärre så känns det som att det fortfarande finns alltför många nötter inom ”rörelsen”. Det är verkligen dags att rensa bort detta pack, och se till att motståndet bara bärs upp av sunda och ordentliga människor. Det börjar bli jobbigt att ständigt och jämt ta ett steg fram och sedan två steg tillbaka bara för att det finns idioter som inte klarar av att sköta sig utan bara förstör för oss svenskar.

    • Kronolog

       Om du rensar bort allt pack ur SMR kommer det inte finnas en enda medlem kvar.

      • Strandnypon

        Så du känner alla medlemmarna i SMR så noga? – berätta mer!

        • Kronolog

          Finns det en balanserad människa som går med i nassarnas motsvarighet till AFA?

          • Strandnypon

            Den likhet du ser kan vara en förenkling.

      • Revelj

        Nu tar du väl ändå i va!

      • DISQUSsuger

        Skitsnack. Om den genomsnittlige svensken varit mer som den genomsnittliga motståndsmannen så hade Sverige varit i en bra mycket bättre situation än vad vi är nu. Men det vill inte amoraliska undermänniskor erkänna.

 

Svenskarna minst rasistiska folket

Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent. I alla fall om man får tro vad svenskarna själva svarar i en internationell enkät.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.


En schweizisk väljare har precis fyllt i "Ja" på valsedeln och stöder alltså parlamentets förslag om skärpta krav för asylsökande. Foto: Fria Tider

Schweiz folk­omröstar om asyl­invandringen. Kräver krafttag mot illegal invandring.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Arnold Schwarzenegger, republikansk politiker. Zero_org/CC-BY

Studie: Starka män röstar höger. Är du man och lite klen.


SAMMA URSPRUNG? Kankan/CC-BY

Asiens språk kan ha sitt ursprung i istida Europa. Tiotusentals år gamla ord spårade.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons