S-toppar kräver sju års etableringsbidrag till invandrare

Publicerat den 27 oktober 2012 kl 08:57
Tack vare etableringsstödet kan ensamstående invandrad mamma med tre barn få 21 810 kronor i månaden skattefritt, utan att vara tvungen att söka jobb. Stödet gäller de två första åren i Sverige, men nu vill riksdagsledamöterna Yilmaz Kerimo och Ingela Nylund Watz (S) höja tiden till fem till sju år.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

S-politikerna anser att etableringsstödet borde gälla alla nyanlända flyktingar under fem till sju år.

”Det är nämligen, åtminstone sett till Södertäljes erfarenheter, den minimitid som i praktiken gäller för att skaffa sig en egen försörjning”, skriver de på SVD Brännpunkt.

Du kan läsa mer om bidragsnivån på 21 810 kronor i månaden här.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/s-toppar-vill-ge-invandrare-etableringsstod-i-sju-ar Bloggar om denna artikel
  • Kalasmannen

    Det verkar enkelt att vara politiker och ge bort andras pengar. Jag är kvalificerad som politiker eftersom mitt förslag är att ge alla medborgare levnadsbidrag om 25000:- per månad.

  • NE_Mannen

    Om det inte vore för att ZOO-Malier är så fula och intelligensbefriade så hade jag också önskat att jag vore en, då skulle jag slippa arbeta och bara håva in stålar från staten och bara ‘pöka’ hela dagarna.

  • Vote_for_SD

    Dela artikeln på Facebook!

    Rösta på SD !

  • Universal_mee

    En arbetare som har oturen att bli arbetslös får vad 80% av sin lön i från akassan max 680kr/dag i 200dagar. 70% efter det i ytterliggare 100 eller alt. 250 dagar om man har barn. O då kommer det Importare som får det bättre ställt ekonomiskt välldigt välldigt länge, utan och lagt en enda skattekrona.. Jag tycker det är mycket märkligt. Och på tal om det, alla utförsäkrade. Nog för att det säkert hade behövts röjas upp, men ändå…..  Från ett bidrag till ett annat, och alla som hamnat mellan ”stolarna”… =statistik offer….  Och inte nog med det, retroaktiv föräldrarpenning?? fast dom inte fött barnen i svensk medlemskap eller i Sverige. Sug på den ett tag alla pensinärer,arbetslösa och alla andra……  

  • kultainen

    http://www.corren.se/ostergotland/dna-test-forenar-familjer-6202153-artikel.aspx

    Svenska folket har tillsammans beslutat att ta emot flyktingar i olika demokratiska processer.”

    Ny DNA-teknik underlättar för invandrare i Sverige att återförenas med sina anhöriga. Invandringen till länet förväntas under nästa år öka från 1 000 till 3 000 personer

    Att svenska folket har tillsammans beslutat att ta emot somalier är resultatet av det, att ingen demonstrerar!
    Vi måste ordna en massmanifestation mot invandringen! HJÄLP!!!

  • Sven Olsen – (argdansk)

    Vad trevligt att S-topparna – eller heter det stopparna? – hittar på sådant trams – man skulle tro att de var avlönade av överskottet från den islamistiska fickpengen till Fredrik Högförrädare.

    Det är trevligt – av én enda orsak: Med sådana förslag, så skaffar de SD flera och flera väljare – och dét, pojkar och flickor av båda kön, det är inte att förakta.

  • Sveapatriot

    Och man förstår inte för sitt liv hur allt fler och fler röstar på SD.

    • KimLandstrom

      Nej och det jag har full respekt för, är just dessa unga tjejer mellan 15-20 år tar sig en funderare efter våldtäkterna som sker titt som tätt av våra ”underbara berikare. Och röstar på SD. Full respekt åt dom och självklart det ända riktiga partiet vi har i Svea Rike för övrigt.

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Och det här mina damer och herrar, Är varför SD måste vinna.

  • pj73

    Vi kanske ska etablera ett gemensamt missnöje mot EU i dess kärna? något annat verkar inte hjälpa, om någon av er har länkar till dessa höjdare så vore jag tacksam. Jag vill även att detta sprids i alla länder så att alla får ta del av uppgifterna.

  • pj73

    Givetvis, jag själv som är egen företagare jobbar minst 11 timmar om dygnet för att få det att gå runt med mina anställda, och då menar jag måndag till lördag. Att få se sådant här gör mig verkligen trött. Varför betalar jag minst 100 000 i skatt varje månad? Varför får inte dom äldre det dom har rätt till? Varför bor dom etablerade politikerna i skyddade områden? Ärligt talat jag blir bara tom,,,

  • Rauken

    Sossarna skall hålla käften och inte komma med nya överbud för att locka invandrare med.
    Åtminstone tills man haft förstånd att betalat tillbaka de 358 miljarder som dåvarande socialdemokratiska statsministern, Göran Persson, snuvade AP- fonderna på, och därmed dig och mig.
    De uttagen finansierade 90- talets stora flyktingströmar hit och har nu drastisgt hjälpt till att rejält sänka dagens och framtidens pensioner. 

    Detta borde socialdemokraterna ha i åtanke, innan man bäddar för en politik som ånyo kan medföra stora uttag ur pensionsfonderna.

    För någon vecka sedan kom miljöpartiet med förslaget om att bygga nya bostäder, främst åt flyktingar, med fondernas pensionspengar.

    Som pensionär lever man farligt i Sverige och tryggheten naggas av politikerna i kanten varje dag och lägg på minnet att alla blir förhoppningsvis pensionärer en dag.

  • Olof123

    Vi tackar för ännu ett svenskfientligt uttalande.Gissa vilka
    ni kommer att tappa röster till.

  • RMG49

     Det vore mycket bättre om man krävde bättre pensioner för alla som jobbat häcken av sig ett helt djävla liv och därmed dukat upp smörgåsbordet som alla slickar i sig. Vi som möjliggjort välfärden åt svenskarna får bara smulor. Det är viktigare att försörja negrer och Araber och deras anhöriga än att se till pensionärernas liv i slutskedet. Det gör mig så rosenrasande att jag har konverterat till Sverigedemokraterna, det enda sättet att ändra på det vansinniga sättet våra politiker handskas med våra skattepengar. Jag kan därför inte göra annat än att uppmana alla som läser detta att göra det samma !

    • Rauken

      Glöm inte de 358 miljarderna Göran Persson hämtade ur AP- fonderna. De användes till att finansiera 90- talet migration med.  

      • RMG49

         JA DET FÖR DJÄVLIGT ATT MAN KAN STJÄLA FOLKS PENGAR PÅ DET SÄTTET, DJÄVLA PATRASK !

      • RMG49

        OCH NU ÄR DET SAMMA VISA MED EUROPA OCH DERAS BANKER…EXAKT SAMMA SAK SOM DET VAR NÄR DE SVENSKA BANKERNA SKULLE RÄDDAS. OCH INTE NOG MED DET, SVENSKA FOLKET BETALADE VÄRNSKATT I TIO ÅR, VISSA ÄNNU LÄNGRE. DET ÄR ETT SVINERI UTAN DESS LIKE.

      • kultainen

        267 miljarder, men ändå.

        • Rauken

          De här uttagen står att läsa om i fondernas årsredovisningar.
          År -99 togs 45 miljarder ur AP- fonderna, -00 togs ytterligare 45 miljarder och år -01 tog man 155 miljarder. Sista uttaget gjordes 2005 och bestämdes till 100 miljarder. Sedan har jag läste i en artikel att någon, kommer inte ihåg vem, funnit att ytterligare uttag på13 miljarder.
          Vilket, om man sumerar, blir 358 miljarder. Den siffran stod oxå i artiklen. 

      • RMG49

        DÄR HAR DU FEL…PENGARNA ANVÄNDES TILL ATT RÄDDA DEN DÅ…BANANREPUBLIKEN SVERIGE FRÅN KONKURS EFTER ATT BANKERNA VAR KONKURSMÄSSIGA !

        • Rauken

          Inte bara till bankerna.
          Under hela 90-talet välde s.k. flyktingar in i landet. Somliga år kom över 80 000 individer som skulle ha sin försörjning på skattepengar till sista kronan.

          Detta är inte gratis och den s.k. bankakuten belades med en större kostnad än den faktiska.
          När det gäller kostnade för migrationen så gömmer man effektivt undan och mörkar.

          Har inte de flyktingströmarna, oturligt nog, vänt näsan mot Sverige så har aldrig AP- fondernas pengar behövts tas i anspråk.

  • MrJ700

    När det gäller invandringen så verkar det finnas hur mycket pengar som helst. Nu i besparingens tider så drabbas barnen och våra gamla. Galenskapen bara fortsätter.

  • MrJ700

    Etableringsbidraget på 21800 kr är på tok alledess för mycket, de flesta som jobbar heltid får inte ut så mycket. Summan borde sänkas till hälften av den nivån. Invandraren borde sedan göra skäl för utbetalningen som att arbeta i vården och skolan där det fattas folk. Vi kan inte ge bidrag hur som helst utan att få något tillbaka.

  • lmn2472

    Tack och adjö S,    Nu blir det SD.

  • u28903094

    Varken pensionärer,arbetslösa,sjuka eller bostadslösa kan kvittera ut detta stora belopp/mån 21.810 kr.
    Men det kan invandrare som aldrig arbetat eller betalat en enda krona i skatt i Sverige göra.
    Denna politik socialdemokraterna är så orättvis, förstår ni inte det själva så lämna er plats inom politiken för fas tre därpassar ni.

    • Rauken

      Rösta nationalististiskt 2014 -  det är det enda som hjälper och gör skillnad.

  • stepstone

    På flera sätt är detta faktiskt bra.

    Det visar på att kostnaderna är stora och långvariga och därför blir det svårt för de som går ut med ett initiativ som detta att sedan förneka de stora kostnaderna.

    Det för över kostnaderna i bokföringen från kommuner till stat. Detta tvingar regeringar att framöver budgetera för detta och det kommer tvinga dem att visa hur de ska betala för det i form av neddragningar på andra håll eller skatteökningar.

    Kanske kommer då folk att inse att invandringen medför en direkt kostnad för alla och envar. Idag verkar många tro att ”det drabbar ju inte mig”.

    • Tant_Karin

      Då får man väl åtminstone ändra i regelverket så att man inte kan tjäna hur mycket som helst och behålla etableringsersättningarna.

      Den 12 juli tog man bort gränsen för hur mycket man
      får tjäna utan att etableringsersättningen minskar, nu obegränsat

      http://www.regeringen.se/sb/d/

    • Magentan

      Håller med dig, utom när det gäller de sista två raderna.
       
      Med den statliga inkomstskatten är det ju så att man måste upp till en viss årsinkomst för att betala denna skatt. Tjänar man under 414 000 kr i år (den s.k. brytpunkten) behöver du inte betala någon statlig inkomstskatt. Därför är det många ”låginkomsttagare” som inte alls bryr sig om hur mycket staten ska betala till ”vår nya adel”, eftersom de inbillar sig att detta inte alls gäller dem. De tänker inte på att de betalar MOMS till staten på alla varor och tjänster och är med och betalar på det viset.

      • 10020316

        Brytpunkten 414000 är ju inte helig ,utan kan mycket lätt och snabbt sänkas, för att få in mer statlig skatt.Skatteskalan har man alltid laborerat med.

  • Concerned_citizens_10

    Invandring har i alla tider betytt att man är välkommen om det finns jobb eller om man skapar sitt eget och får kämpa för att etablera sig. Det är därför det är tufft att utvandra. Inte för att man lyfter höga belopp varje månad utan att behöva göra ngt och samtidigy pratar om inbillad rasism.

    Kommer du till ett nytt land får du se till att skaffa egen försörjning eller gå under och det är inte annorlunda för oss som redan bor här. De som inte klarar det får väl återvända hem, men i Sverige har det blivit tvärtom. Här läggs massor av pengar på folk som redan från början har bestämt sig för att göra/bidra med ingenting!

  • Erik

    Tja, vi höjer väl pensionsåldern till 102 år då, ok?

  • https://www.youtube.com/user/PKcensuren/videos?view=0 PKcensuren

    Och pensionsåldern kommer höjas till 69 år med ”längre arbetsliv”

    Undrar om riksdagen kommer vara rasister och höja pensionsåldern bara på svenskar och icke invandrare?

  • Sanningskommision

    7 ar later lite ynkligt. I praktiken har de ju garanterad forsorjning livet ut saa varfor inte saga det.

  • flinta

    Tänk om våra politiker kunde lägga ner lika mycket energi på sitt eget folk som dom gör med invandrarna!

    • u28903094

      7-klöverns politiker lägger ingen energi på folk som de förärar och det är vad de gör med Sveriges ursprungsbefolkning.

  • Eva Andersson

    Vilka skattemedel är det man har tänkt dela ut när produktiva svenska skattebetalare har fått sparken, företagen har lagt ner verksamheten, konsumtionen minskar och det tillgängliga skatteintäkterna därmed krymper drastiskt?

    Tack och lov så kan inte politiker och politisk korrekthet undkomma den  ekonomiska verkligheten och de matematiska sambanden som kommer sätta stopp för vanisnnet på ett eller annat sätt…

    • AnalytikernII

      Money beats talk!

    • TotalySwede

       Ja du. Kanske är det därför de lägger ner Åsbackaskolan? Nej förlåt, den ska flyttas som det så fint heter, ìnte läggas ner men Åsbackaskolan är inte LOKALERNA, den är PERSONALEN som nu går förlorad med all kompetens som finns och barnen, döva, hörselskadade eller dövblindfödda med flerhandikapp får börja om i ny skola, i större stad = svårare för dem att uppnå den självständighet de kan och med ny personal utan kompetensen= barnen kommer att backa i sin utveckling och i vissa fall bli utåtagerande, i vissa inbundna…

  • KurtJohansson

    Sverige är ett märkligt land ! 
    Om du säger att du är stolt över att vara svensk då är du rasist
    Om du vill att skolavslutningarna skall få vara kvar som förr dvs. ofta i kyrkan ! då är du rasist
    Om du hyllar den svenska flaggan ! då är du rasist
    Om du säger din mening om den kriminella invandringen ! då är du rasist
    Om du vill bevara våra svenska traditioner ! då är du rasist
    Demokrati i Sverige är att tycka likadant som regeringen, men tycker du annorlunda dvs. att du röstar på SD och är emot den okontrollerade kriminella invandringen för att du inte vill att din son skall bli ihjäl slagen och uppbränd eller att din dotter skall bli överfallen och våldtagen på väg hem från dansen, ja då är du odemokratisk och rasist

    • flinta

       sverige är inget demokratiskt land längre det är ren diktatur och inget annat

    • Olof123

      Bra skrivet,tror att du fick med allt.

  • eleteria

    Alldeles för kort tid. Livstid hade varit bättre och endast till muslimer naturligtvis.
    I praktiken så är det ju så redan men det är ju lika bra att skriva det i lag.

  • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

    Ett bra förslag.
    Dagens invandrare, vilka får PUT i Sverige, är idag främst lågutbildade och analfabeter från MEA länder.Det är ingen chans, att dessa lågutbildade person från så olika kulturer och länder kan börja fungera som en svensk eller västerlänning efter två år.Bara att lära sig alfabetet och språket någorlunda, tar i bästa fall 3-5 år. Att förstå samhället, tar ännu längre tid.Har träffat många av dessa invandrare, en del av dem t.o.m. med hög formell utbildning, som efter 8-12 år i Sverige fungerar enbart tack vare, att de curlas och leds av diverse assistenter och handläggare. Man ger dem pengar varje månad, skaffar lägenheter, tar hand om alla deras problem, de vänder sig till myndigheter vid diverse vardagsbehov, som behov av glasögon, tandvåd, månadskort, osv, vilka blir betalda av myndigheter; Då och då gör myndigheter upp diverse planer för dem: ordnar och betalar några kurser, organiserar och finansierar olika ”kulturella” och fritidsaktiviteter, sänder till någon ”praktikjobb” o.sv.De flesta prisar Sverige och är övertygade, att så ska man leva i Sverige.Nästan ingen av dem börjar jobba efter två år. Det är fakta och verklighet idag. De blir försörjda ändå, ca 10 år, tills de går i pension, förtidspensioneras eller sjukskrivs.Yilmaz Kerimo och Ingela Nylund Watz (S) vansinnig förslag gör bara situationen synlig. Det är mycket bättre, att man framställer situationen, som det är, än att dölja den med humbug av ”600 000 som går till jobbet varje vecka”.När man ”offentligt” försörjer dem bara två år, slösar staten ännu mera resursser på dem, genom otåliga ”program”, kurser och dylikt.Om detta förslag ska gå igenom, skulle flera svenskars ögon öppnas. Ekonomiskt skulle man tom spara.

    • http://pulse.yahoo.com/_Q3V64LTFOR2DW63FS7BKYN4OEE no one

      hmm, det ligger faktiskt något i detta, måste tänka :)

      • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

        Gör det, om du har möjlighet.

        Jag är övertygad, att det blir inte dyrare, dock synligare då.

        Man borde dock inte glömma alla sidoutgifter, utöver minimisjukpensionen osv. Dagens invandrare har ju mycket mera ekonomiska o.a. förmåner, än en svensk /sverigebo har. Också pensionärer.

        En stor utgiftspost är ju också dessa olika evenemang, stöd, kurser och låtsasjobb. Om man kan låta dessa ”nybyggare” leva lite längre på etableringsstöd, sparar man mycket pengar, tid och resursser, att inte behöva betala för låtsasverksamhet, vilken ändå garanterar dem samma levnadsnivå.

        Då kunde folk också se svart på vitt, hur mycket kalaset egentligen kostar. Och dessa få nybyggare, som vill arbeta, kan göra det oavsett. 

  • http://pulse.yahoo.com/_Q3V64LTFOR2DW63FS7BKYN4OEE no one

    Fantastisk!, ett självmål till….

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Kommuner och landsting har börjar inse att invandringen medför en enorm kostnadsexplosion. Lösningen är då inte att kraftigt begränsa invandringen, nej istället ska staten betala under en längre period. Att staten i det fallet också är vi skattebetalare låtsas man inte om. 

    Men hur var det nu? Skulle inte invandringen rädda välfärden?

    • Fredrik_H

      Jag antar att det är lättare att dölja den negativa påverkan enklare om man skyfflar på staten åtagandet. När det gäller hemkommunen märks resultatet i försämrad skola och äldrevård direkt. Faktiska försämringar av välfärden  som folk kan se med egna ögon som direkt beror på massinvandringspolitiken.

  • skattetyngd

    Yilmaz Kerimo och Ingela Nylund; hur har ni tänkt att en sån lyxtillvaro ska finansieras? Om man tar exemplet ensamstående invandrarkvinna med tre barn som får 21810:- SKATTEFRITT så blir det på sju år 1832040:- för en enda bidragstagare, ta den summan x antalet bidragssökare och ni kanske kan förstå det orimliga i ert förslag.
    Rent krasst behöver vi inga arbetssökande från andra länder med varsel som duggar tätt och en redan alltför stor arbetslöshet. Jag tycker så synd om våra ungdomar (och alla andra arbetslösa) som förtvivlat söker ett jobb för sin försörjning och så försöker ni sabotera ännu mer för dom genom att ta hit fler arbetssökande.
    Använd våra gemensamma skattemedel till att ta hand om våra gamla, unga och sjuka i första hand, behovet finns och är stort och många skulle kunna få jobb med det
    Det är för detta jag jobbat i hela mitt liv, jobbat hårt, betalat mycket skatt utan att klaga för att vi ska kunna ha en bra skola, äldrevård och sjukvård mm. och så vill ni sabotera detta för oss.

    • AnalytikernII

      Sossarna som lagt förslaget är stollar.
      Kostnaden går inte att hantera på något vis.
      Jag tror att sossarna vill maxa invandringen för att säkra
      ett bidragsberoende väljarunderlag.
      Och därmed sina egna jobb!

      Det är alltid att köra efter devisen ”Follow the money”.

      Stoppa vår vansinniga invandringspolitik!

  • Nogger White

    Ojojoj, nu måste NyaM och MP kontra med 10 år! För de vill väl inte framstå som omänskliga?

  • PekingNorroping

    Jag antar att politikerna betalar….

  • Eken26502

    Själv tycker jag att socialbidragstagare(och de nyanlända) ska få p-stav tills man försörjt sig i två år. Det är riktigt socialdemokratisk politik det.

    • http://www.facebook.com/people/Martin-Lindegren/100003741821195 Martin Lindegren

      ja eugeni på hög nivå , det stämmer, det är socialdemokratisk politik.

  • http://tinyurl.com/9ankkkf PKcensuren

    Etableringsstöd är socialbidrag

    Sen bör FRIA ta upp svenskens pension blir mindre

    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=5325852

    Sen bör FRIA ta upp Reinfeldt vill vi jobbar längre

    http://www.rod.se/reinfeldt-jobba-l%C3%A4ngre

    Sen bör FRIA ta upp 70% av nyanlända går på bidrag

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5289948

    Voila – massinvandringens myter knäckt – var väl inte så svårt?

    • Hyfundan

      Etableringsstöd är socialbidrag utan de begränsningar som socialbidrat medför. Det är lyxsocialbidrag. Det är snarare att likna vid medborgarlön….för icke medborgare.

      • Strandnypon

        ”Medborgarlön för icke-medborgare” –

        mitt i prick!

  • stereofil123

    Varför tar inte Jimmie Åkesson upp detta i nyheterna när han har debatter? Hur skall gemene man få reda på detta? Det är ju inte så att folk läser Avpixlat och Fria tider i den utsträckning som behövs. 

    • http://tinyurl.com/9ankkkf PKcensuren

       Han är väldigt nonchalant här när han blir uppläxad av dom andra partiledarna utan invandring rasar Sverige

    • DFerrie

      Herr Åkesson borde föra en totalt kompromisslös politik och benämna de svensk fientliga partiernas representanter med dess rätta namn. Land och folk förrädare. Det känns som Herr Åkesson går i den politiskt korrekta fällan vid varje debatt, rädd att få etiketten rasist.   

  • http://www.facebook.com/hakan.thuren.9 Håkan Thurén

    skitiga tjuvar som vill sno våra inhemska barn o barnbarns liv o framtid.dessa typer förtjänar att dömas för landsförräderi,hoppas att allt ont kommer att drabba dom.

  • SvartingTintin

    Sossarna kommer att blir otroligt förvånade när de upptäcker att inte ens 7 års försörjning kommer att räcka! 

  • BirgerZorro

    Sju veckor! Inte mer!
    Sedan är det dags att börja göra nytta i Sverige om de vill ha fortsatt inkomst. Låt dem städa våra gator och torg, parker eller våra kuster. Men arbeta för brödfödan ska de göra….. :(

    • Nohjarntvatt

      Det är ganska svårbegripligt att inte ordentliga krav på motprestationer ställs, så att tid används på ett bra sätt istället för att folk får för mycket fritid och fastnar i en livsstil de inte kan, eller vill, ta sig ur.

  • Snille

    Låt LO och SAP betala för detta själva.

  • Hyfundan

    Varför ska inte också alla ungdomar i Sverige få en start på vuxenlivet med ekonomiskt kravlös och bekymmersfri tillvaro i 7 år? Som om nu det skule förbättra något, men ändå.  Rätt ska väl vara rätt. Eller nåt.

    • flinta

       Ja och varför kan inte alla arbetslösa sjuka och pensionärer få en dräglig inkomst.? Nej för dom är svenskar.

    • Nohjarntvatt

      Eller efterskänkta studielån vid framgångsrika studier. Nänä…

  • flinta

    Det enda som hjälper nu är tomefan att göra revolution . NU FÅR DET FAN NOG!

    • Sanningskommision

      Hur manga ganger har jag laest det de senaste aren. ”Nu vaar det vara nog”

      Det ar aldrig nog. Inte forran nagon gor nagonting. Fragan ar vad som kan goras. Vi faar nog vackert ga till jobbet i ottan for att fortsatta forsorja jihadisterna tills nan kommer pa nat battre.

  • elvert

    SAP har främjat sig fullständigt från de Svenska medborgarna och gör allt för att tillfredställa invandrargruppernas krav. Invandrarna är den nya adeln och vi skattebetalare är slavarna som till varje pris skall arbeta och försörja dessa finare etniska grupperna.

    • surkart

      Röstfiske av allra sämsta sort. De vill säkerställa sin framtida väljarbas och då är svenne ganska så ointressant!  Zomaliz tror att S som i socialen = Socialademokraterna.

  • Strandnypon

    Det är mycket viktigt att informera alla Sveriges väljare om plundringen av svenska skattebetalare. Vart går pengarna?

    Om alla inser vad som pågår, vill de flesta rösta för förändring.

    • flinta

       Du har helt rätt. Tummen upp!!

    • DFerrie

      Tyvärr tror jag du har fel. Om inte alla nu inser vad som pågår kommer de aldrig att inse det. Därmed får vi andra inse att vi har en av jordens dummaste befolkningar som utan tvekan är beredd till självutplåning, och dessutom betalar för den. Idioterna kommer att fortsätta rösta på de Sverige fientliga partierna vid nästa val också.

      • Strandnypon

        Majoriteten av befolkningen är hypnotiserad av lögnmedia sedan decennier tillbaka.

        De som kommit till insikt behöver tänka pedagogiskt när de vill övertyga.

        • Nohjarntvatt

          Jag tror folk kan komma till insikt plånboksvägen. Inte för att jag förordar det, men förr eller senare lär pengarna vara slut och…

        • DFerrie

          Problemet är att med den massinvandring vi haft i över 20 år borde vi ha ett svensk vänligt parti med minst 35-40% av rösterna, men det har vi inte. Att folk skulle vakna trodde vi nationella redan under Bildts regering 91-94, då invandringen ökade markant. Men inget hände. Vad har vi nu? Ett tveksamt svensk vänligt parti med 8-10% av rösterna. Därav min skeptiska hållning. Att vi redan har 2 miljoner utlänningar i landet, som förökar sig som flugor, gör knappast saken bättre.  

          • Strandnypon

            Den enda chansen ett nationellt parti har att nå inflytande är ”öppen svenskhet” eftersom vår homogenitet är förlorad.

            De invandrare som vill fortsätta bo i Sverige slåss med ”näbbar och klor” mot ett parti som förordar repatriering.

            Det är bara att ”gilla läget”. 

  • Bevara

    Jag fattar inte varför de ska ha ett etableringsstöd? Varför får de inte samma försörjningsstöd som vem som helst? Vad ska de göra med de extra pengarna?

    • surkart

      Klanen där hemma ska ha sitt också. Vi ger inte bara ett offentligt bistånd på 35 miljarder per år. Vi ger också ett inofficiellt bistånd då Zomalis skickar hem hälften. En del används säkert till att utbilda al shabab för att förinta västdemokratierna.

      • Bevara

        Håller med. I DNs artikel om en bidragstagande invandrarkvinna tidigare i år erkände kvinnan att hon skickar hem hälften av sitt bidrag till hemlandet. Borde det inte ringa varningsklockor? Jag tror inte det var så bidragen var tänkt att användas en gång i tiden!

  • Nimnoll

    ”Södertäljes erfarenheter”? Varför Södertälje? Den staden har inte vart svensk på många många år.

  • http://www.youtube.com/watch?v=X4_r-IySNKM&list=UUI7VUm_6xP1fOIUFkcIdBvQ&index=4&feature=plcp Varangian Rus

    Hur många arbetslösa Svenska mödrar med 3 barn får ens i närheten av den här summan?

    Det är tydligen skillnad på folk och folk ändå.

    Den anti-europeiska regimen måste bort och det illa kvickt.

  • TotalySwede

    Tycker inte de ska ha den summan alls!!! Jag jobbar mer än heltid och får inte ut den summan efter skatt. Förstår de inte att de ökar motsättningarna mellan svenskar och invandrare när de gör så? Förstår de inte att de ‘förstör’ invandrarna genom att helt plötsligt GE dem en massa pengar utan motkrav? (Kraven idag är löjliga) Vem FAN vill jobba om man bara kan sitta på arslet och ta emot pengar? Iofs, jag hade velat jobba ändå även om jag vann en massa pengar, men absolut inte heltid! 

    • Nimnoll

       De flesta svenska politiker visar klara tecken på att de drabbats av den hjärnätande virusen. Så ska de fatta något över huvud taget.

  • lars_pe

    Dem skaffar sig ju ingen egen försörjning ändå .

    Om man nu inte räknar etableringsstödet som egen försörjning,för då står de ju på egna ben redan från början (obs ironi ) ifall någon politiker skulle hamna här på FT och råka läsa kommentarerna.

 

Svenskarna minst rasistiska folket

Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent. I alla fall om man får tro vad svenskarna själva svarar i en internationell enkät.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.


En schweizisk väljare har precis fyllt i "Ja" på valsedeln och stöder alltså parlamentets förslag om skärpta krav för asylsökande. Foto: Fria Tider

Schweiz folk­omröstar om asyl­invandringen. Kräver krafttag mot illegal invandring.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Arnold Schwarzenegger, republikansk politiker. Zero_org/CC-BY

Studie: Starka män röstar höger. Är du man och lite klen.


SAMMA URSPRUNG? Kankan/CC-BY

Asiens språk kan ha sitt ursprung i istida Europa. Tiotusentals år gamla ord spårade.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons