Evin Cetin, ses i svarta kläder och vit tröja.

Socialdemokratisk nationalist i blåsväder efter dans

Publicerat den 28 september 2012 kl 16:01

INRIKES. Ordförande för Socialdemokraterna i Dalarna, den 28-åriga syrian-kurden Evin Cetin, är i blåsväder efter att Expressen visat en film där hon dansar folkdans med den terroriststämplade separatiströrelsen Pejak. Hon tar nu en "time out".

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Evin Cetin, (s) dalarna.

Evin Cetin, (s) dalarna. ()

Det var i våras som den kurd-syrianska socialdemokratiska politikern Evin Cetin reste till norra Irak för att enligt egen utsago skriva en bok. Av en slump var en amerikansk tv-journalist på besök i samma by och fångade Cetin på film när hon dansade folkdans med uniformerade kvinnliga soldater. På filmen kan även den amerikanska journalisten ses ta del i dansen.

Soldaterna tillhör gruppen Pejak, en etnisk separatiströrelse med nära band till terroriststämplade PKK.

Efter att Expressen uppmärksammade filmen med den dansande Evin Cetin under fredagsmorgonen, meddelades det senare under dagen att hon kommer att ta en ”time out”. Ordförande för Socialdemokraterna i Dalarna, riksdagsledamoten Peter Hultqvist, säger att ”då får vi möjlighet att reda ut vad det är som hänt”.

Socialdemokraternas ordförande Stefan Löfven kommenterade händelsen med att ”socialdemokraterna ska inte ha kontakt med organisationer som är terroriststämplade”. Han säger också att partiorganisationen nu ska ta reda på vad som ”har hänt och inte hänt”.

Evin Cetin har inte velat kommentera händelsen. Hon har tidigare gjort sig känd för bland annat personvalskampanjen där hon poserar på en affisch i kockutstyrsel och med texten ”En röst för ditt pizza-Sverige”.

Köp boken här!

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/socialdemokratisk-etnisk-nationalist-i-blasvader-efter-dans Bloggar om denna artikel
  • http://www.facebook.com/sorosh.zartosht Sorosh Zartosht

    ut med henne

  • Anonym

    Hon sitter som socialdemokratisk politiker och tjänar pengar på att svenskar förlorar sitt land, samtidigt som hon dansar med utländska militanta nationalister. En äkta folkparasit ut i fingerspetsarna.

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Hahaha! Så komiskt! 

  • Anonym

    Ny slogan kanske?  : ”En röst för ditt PKK-Sverige!”.

    Fattar inte våra folkvalda vartåt det barkar? :(

  • Snille

    Varför är det så känsligt med marxister då Moderaterna har en öppen islamist och anhängare av det muslimska brödraskapet i riksdagen? Sverige är onekligen märkligt. De Turkiska kurderna var mycket aktiva under ras-utrotningen av armenier i Turkiet. Kurderna var mycket villiga mördare och gjorde enad front med Turkarna. Armenierna närmast slogs ihjäl på plats och i eviga dödsmarscher i kurdiska berg på väg till den Syrianska öknen. Det låg så mycket lik längs vägarna att folk klagade. Ingen kurd vill tala om det idag.

  • MartinA

    FT är hedervärda utövare av den uråldriga konstformen ”Rubriksättning”! Tjusigt :)

  • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

    PJAK är PKK:s systerorganisation I Iran. PKK är som bekant en stalinist-nationalistisk organisation som inledde sin terror mot turkiska staten 1984. PKK finns på EU, USA:s och Israels lista över terrororganisationer. Ryssland är ett land som inte betraktar organisationen som en terrororganisation. 

    PKK har alltid varit otroligt aktiv i olika svenska partier. Partiets sympatisatörer finns framförallt i Vänsterpartiet, men sympatisatörer finns också i Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Folkpartiet. Folkpartiets Fredrik Malm är en person som ofta träffar högt uppsatta PKK medlemmar i Stockholm. En av dessa är Mehdi Zana som är Leyla Zanas exman. 

    Socialdemokraten Carina Häg fick nyligen en artikel publicerad på newsmill med titeln ”Bild tyst när Turkiet islamiseras”. Bland annat går följande att läsa:

    ”Men sedan i våras har jag med stor oro följt utvecklingen i Turkiet och min oro stärktes när jag var där i förra veckan och träffade NGO:s och politiskt aktiva kvinnor. De kvinnor jag träffade i Diyarbakir menade att premiärministern är en mycket konservativ man med en patriarkalisk familjesyn.”

    De NGO:s och ”politiskt aktiva kvinnor” som Hägg skriver om är PKK:s NGO:s och politikst aktiva kvinnor. Läs gärna artikeln då den är ett utmärkt exempel på hur svenska politiker sprider PKKs propaganda bland svenskar i Sverige. 

    I Turkiet gick Erdogan nyligen ut och kritiserade framförallt de skandinaviska länderna för att blunda för PKK:s terrorverksamhet. Han sade att länder som Sverige och Danmark inte bara blundar för öppna insamlingar av pengar till PKK (exempelivs PKK bussen som åkt land och rike runt och samlat in stora summor pengar som går till finansiering av PKKs terror i Turkiet), utan även för organisationens kriminelal verksamhet som bringar in stora summor. PKK styr i princip vapenhandeln i hela Euroa. Heroin och människorsmuggling är andra inkomstkällor. 

    PKK har också ett politiskt parti som heter BDP. Partiet har 20 ledamöter i det turkiska parlamentet. I partimanifestet står det att partiet är socialdemokratiskt. Det är inte fallet. Flera av ledamöterna är sk ”revolutionärer”. Det intressanta med PKK och BDP är att man har lyckats med bedriften att mixa stalinism och nationalism. Samtidigt är flera av PKKs högst uppsatta militärer etniska turkar. Flera av BDPs ledamöter är också turkar. 

    Jag har en hel del ”insiders” om Evin Cetin, men jag väljer att inte dela med mig av dom. Jag har mordhotats av PKK och deras hot tar man på allvar- då rörelsen har avrättat minst 4 personer i bara Sverige sedan 80-talet. Det är dock anmärkningsvärt att Expressen väljer att ”sätta dit” Evin. I Expressens led finns/har det funnits flera krypo-liberala kurder som Sakine Madon. Sakine Madon föräldrar är sk ”turkiska revolutionärer” som stödjer PKKs kamp för ett sk Marxist-leninistiskt PKK. Sakine däremot är liberal, men genom åren har hon på ett mycket elegant sätt spridit anti-turkisk och pro-pan kurdiskt propaganda i svenska medier. Dilsa Demirbag hycklar inte med att hon stödjer PKK. Detta trots att hon är liberal. Det hela kan liknad vid att Folkpartoet stödjer FARC gerillan i Colombia trots att det är en terror-rörelse som är kommunistiskt. 

    När det gäller Kurdo Baksi och andra ”offenliga kurder” så undviker man helst PKK frågan. Man är snabbt framme att kritisera Turkiet när det dyker upp något som man kan sälja in hos den svenska allmänheten, men tyska som möss när PKK bombar ciivla turkar och kurder, massakerar soldater och öppet deklarerar att man inte vill ha ett demokratiskt Kurdistan utan ett stalinistiskt sådant som står under PKKs kontroll. En medlem ur Baksi familjen avrättades också av PKK i mitten av 80-talet i norra Irak. 

    Gere: Evin Cetins mor är syrian och fadern kurd. PKK representerar kanske mellan 25-30% av Turkiets kurder även om man gärna vill framstå som att man representerar ALLA kurder. Vad beror då detta på? Enligt mig beror det på:

    - Kurderna är ett konservativt muslimskt folk. Att pracka på dom kommunism går bara inte. 

    - PKK inledde sin terrorkampanj med att avrätta kurder. Rörelsen bildades av den turkiska contra-gerillan för att med PKK som fasad krossa den ”kurdiska vänstern” under 80-talet. PKK har också avrättat tusentals medlemmar av olika anledningar. 

    - Kurderna vill inte ha ett Kurdistan och speciellt inte ett stalinistiskt sådant. Över 90% av Turkiets kurder, dvs även dom som röstar på PKKs parti BDP, vill inte ha ett Kurdistan. Däremot kräver man jämlikhet och att deras rättigheter garanteras. 

    - Som jag skrev ovan så består flera av PKKs ledare av etniska turkar. Det var dessa som tillsammans med Öcalan (som är halvturk) bildade PKK för att springa den turkiska militärens ärenden. Kurderna är medvetna om PKK bildades av den kemalistiska regimen och misstror den. PKK hyser också många krypto-armenier och aleviterna har ett mycket starkat inflytande i rörelsen. Majoriteten av kurderna är sunnitiska kurder som under århundrandena stridit mot dom kurdiska aleviterna (Sakine Madon är exempelvis alevit men det döljer hon). Den omständigheten att alevi-kurderna är starka inom PKK har medfört att många konservativa sunni kurder tagit avstånd från PKK. PKK ledarna som är etniska turkar är också aleviter, turk-aleviter. Den gruppen har en mycket nära relation med aleviterna inom den turkiska staten och militären.

    • Odalmannen

      En väldigt intressant redogörelse, tack för det. Så du har blivit mordhotad av den internationellt terroristklassade kurdiska separatistorganisationen PKK säger du? Och du känner via nära bekanta Evin Cetin som har nära kopplingar till den kurdiska terroristklassade organisationen Pejak? Mycket intressant… Vad är du egentligen för något slags person? (Ingen vanlig person blir väl för sjutton mordhotad av terrorister!) Är du möjligen en tidigare avhoppad medlem i PKK? Är du från någon konkurrerande kurdisk separatistorganisation? Är möjligen en polisinformatör? Är du kanske rentav medlem i Pejak själv? (Du hade ju bekanta ”insiders” som hade nära kopplingar till Pejak sa du ju.) Berätta sanningen nu! Det här vill vi absolut höra mer av (visst vill vi det allihopa?). Berätta nu, vad hade du gjort för att bli mordhotad av terroristorganisationen PKK? Var det ditt pga. ditt engagemang inom Pejak som det hela berodde på?

      • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

        Se svar till ”snille” ovan. 

    • Anonym

      Evin CETÌN är en god människa som alla nationalister borde vara… Men den farliga typen av förrädiska kuder som judekonvert liksom Kurdo BAKSION och andra spioneri-utbildade t.o.m. Expo-rekryterade kurdfientliga falska kurder t.ex. Flashback avslöjar noga… Flahback.Se som säljer stulna känsliga —ibland noga manipulerade— information för sina egna marknadsförings vinsternas skull / alla detaljer info kan vara rätt eller fel, ligger i ansvarsområdet av bluffjournalisten Jan AXELSSON& Co)

      Inte bara Flashback.Se som avslöjar för sina vinsternas skull… Det finns rölativt oberoende källor som också uppger upprörande information om sådana import tjuvar exempelvis links on Info-Theft:

      http://klartexten.wordpress.com/2010/09/04/rosta-om-invandringen/

      Info-Thief import agents infiltred Sweden’s sensitive areas, for example almost horrny figures, like;
      Fadime BAKIR, born 19 830505-XXXX
      Engelbrekts väg 16 lgh 1002,
      191 64 Sollentuna, northern Stockholm
      Private status; non-married (on paper), rabiatic enemy of Kurds, ong; 1.67 cm, 74 kg. ususally weare black clothes, loving info gtheft from Swedish women who are officially staff, involved money stealing from a private form concern on buildings+housings administrative branches; still sending sensitive infos to Soelimania city Mo$$ad info center because her hebreic language is very poor than Kurdish Arabic languages, she meet other arabic spoken agents especially after midnight, here; Engelbrekts väg 16 lgh 1002, Sollentuna

      She lives with a kind clan relative criminal man; Ali Medet BAKIR, born 19880901 hidden in the same flat;

      Engelbrekts väg 16 lgh 1002,

      191 64 Sollentuna
      Interpol should listen this interesting phone 073-731 07 09

      http://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

      http://debatt.sol.no/content/teleoperatoer-teliaampsonera-anstaellda-saeljer-sina-kundernas-bank-credite-koder-mycket-kae

    • Snille

      ”- PKK inledde sin terrorkampanj med att avrätta kurder.”
      Då resonerar och agerar de på samma sätt som Breivik.

      Kurdo Baksis familj flydde alltså från andra kurder och inte Turkiska staten?

      • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

        Intressant perspektiv. PKK är en stalinist-nationalistisk rörelse som bakom kurdfrågan (som är en demokratifråga) bedriver organiserad brottslighet. Då man är en nationaliströrelse så måste man inte bara underblåsa nationalism bland kurderna som utgör ens bas, utan även turknationalism. I det andra lägret finns militärer, knarkbaroner och nationalister som behöver kurdisk nationalism för att kunna upprätthålla sitt inflytande. Med andra ord så ”lever” PKK i symbios med maktfaktorer i landet som vid en första anblick framstår som deras motpoler. Men nej, dom har ett samarbete i det dolda och har alltid haft det. Just av den anledningen har PKK aldrig haft ihjäl eller ens fysiskt skadat en turk ute i Europa. Siffran på dödade kurdiska avhoppare och kurdiska meningsmotståndare ligger enligt en siffra på över 40. För 1,5-2 år sedan hade man ihjäl en PKK medlem i Malmö. Han förskingrade eller ”slarvade” bort över 18 miljoner kr. PKK medlemmen fick i uppdrag att grunda ett telecom och transportföretag men pengarna försvann. 

        Kurdiska PKK kopplas till mord och ekonomiska brott i Sverigehttp://avpixlat.info/2011/10/31/kurdiska-pkk-kopplas-till-mord-och-ekonomiska-brott-i-sverige/

        Då PKK behöver hålla liv i nationalismen bland sina 2 miljoner anhängare (OBS att antalet kurder i Turkiet är mellan 15-20 miljoner så man representerar egentligen inte majoriteten av Turkiets kurder) så uppskattar man rasistiska turkar och nationalist turkar. Sådana innebär ju ett bevarande av basen och att fler kurder blir nationalistiska. Däremot föraktar man och har ihjäl framförallt i Turkiet sådana kurder som är mot PKK eller aktiva i andra kurdiska eller turkiska partier. Dom ses som ett stort hot. 

        Baksi familjen är från den kurdiska staden Batman i östra Turkiet. En klan med många bildade medlemmar. Men familjen fanns i Sverige innan PKK inledde sitt krig 1984. Mahmut Baksi var farbror till Kurdo Baksi. Lamia Baksi var syster till Mahum Baksi och hennes öde är värd att berätta. Lamia Baksi är den första kvinnliga invandraren som tog en läkarexamen vid uppsala universitet i början av 80-talet. Efter avlagd examen fick hon order från PKK ledaren Abdullah Öcalan, då bosatt i Damaskus, att ha ihjäl en avhoppare i Sverige. Lamia Baksi planerade mordet och avhoppare sköts till döds 1985 eller 86 om jag inte minns helt fel. Efter mordet samlade hon massa medicin och sjukhusutrustning som hon skickade till PKK gerillan i norra Irak. Efter mordet lämnade hon också Sverige för att ansluta sig till PKK. Hon anklagades sedermera för att vara MUST agent – skickad av svenska staten för att infiltrera och ta reda på vem som mördade Olof Palme. Efter en tid ”arresterades” hon av en av PKK ledaren Cemil Bayik på order av Öcalan. Hon torterades och ”erkände” att hon var svensk agent. Därefter avrättades hon. Hon har ingen grav. Hon är en av flera tusen kurder som stalinisterna i PKK avrättat. 

        Jag tog del av Lamia Baksis öde 2007 genom en PKK fientlig kurdisk nättidining. En PKK gerilla som krigat för organisationen i över 10 år hade skrivit om hennes öde. Han hade hoppat av och sökt asyl i Tyskland. Jag översatte skriften från turkiska till svenska och publicerade den sedan på min välbesökta blogg. Det slutade med mordhot, flera hot som var så pass allvarliga att jag valde att ta bort bloggen och sluta ”bevaka” PKK. Innan jag översatte skriften tog jag också kontakt med flera fd ”PKK-familjen”. Dessa familjer var bland de första invandrande kurderna från Turkiet efter militärkuppen 80-talet. De var hängivna PKK medlemmar eller sympatisatörer men hade valt att ta avstånd från rörelsen efter att PKK avrättat två avhoppare i Uppsala och Stockholm. Lamia Baksi planerade mordet på avhopparen i Uppsala. Mördaren sitter fortfarande i fängelse. 

        Nu frågar jag dig/er om Baksi familjen som mycket väl känner till Lamia Baksis öde kan hysa sympatier för PKK? Nej borde det förnuftiga svaret vara, men så är det inte riktigt. Jag är kurd men avskyr ”offentliga kurder” som mer än gärna riktar kritik mot Turkiet (och ibland med rätta) men är alldeles tysta när det kommer till PKKs stalinism och terror som framförallt drabbar kurder. Baksi är en av dom här fega flata kurderna som ALDRIG vågat kritisera PKK. Dilsa Demirbag och Sakine Madon är liberaler, men i det ”dolda” och bakom en ”liberal fasad” så propagerar man för PKK så fort tillfälle ges. Fredrik Malm (Fp) träffar högt uppsatta PKK medlemmar. 

        Som jag skrev ovan så går PKK att krossa på 1-2 år. Den turkiska militären slukar miljarder av landets BNP och den är stark. Det är tack vare militären som PKK har kunnat existera i 30 år. Bakom konflikten har militären kunnat upprätthålla sin makt, enskilda militärer fått miljontals dollar insatta på sina utlandskonton om man accepterat israeliska, tyska men även ryska vapenköp, PKK och militären har kunnat bedriva narkotikahandel etc. Mellan 1990-2001 var den svarta ekonomin bakom konflikten i östra Turkiet mellan militären och PKK värd 100 miljarder dollar/år. 

        Baksi undviker helst PKK frågan. Precis som alla andra socialdemokratiska eller ”liberala” politiker. Men på ett mycket intelligent och lömskt sätt så är det PKKs politiska linje som man säljer in hos den svenska allmänheten. 

        Claes Normark är en socialdemokrat som öppet sympatiserar och träffar högt uppsatta PKK medlemmar. 

        Men jag anar ugglor i mossen över att just Expressen nu ”satt dit” Evin Cetin för samröre med PKK/PJAK. Expressen har länge hyst PKK vänliga liberaler som Dilsa D, Sakine Madon, Fredrik Malm och hans kurdiska hustru Gulan Avci vars far var en ”revolutionär” i Turkiet under 70-talet. 

        Albanerna finansierade KCK med heroinpengar under 90-talet. Europa blundade. Europa blundar för PKKs aktiviteter i Europa. Det gör Sverige också, men efter morden i Uppsala och Stockholm ingick man en ”deal” med svenska staten om att inte döda avhoppare eller angripa politiska motståndare. Därför är mordet på PKK medlemmen i Malmö (se länk ovan) väldigt anmärkningsvärd.

        • Snille

          Intressant. Värt att påpeka att begreppet liberal betraktas som vänstervridet i hela världen utom i Sverige/Stockholm där det betraktas som lite höger.

          - Dilsa D knäar ju numera inför Mona Sahlin. – Dilsa har blivit gravt DN skadad och så verkar tyvärr även Sakine Madon på att bli. – Maktlakejer. medlöpare. Stockholms innerstad förvandlar verkligen människor.

          Vet du någonting om Kurdo vs Steig Larsson och EXPO?

          • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

            Med liberal avser jag Folkpartiet. Att döttrar till militanta kommunister tar plats i det liberala lägret har sina anledningar. Det som enar en vänsterpartistisk PKKurd och en liberak PKKurd är målet om ett självständigt Stor Kurdistan som omfattar Turkiet, Syrien, Irak och Iran. Att man vill finnas i alla riksdagspartiet är en strategi som går ut på att bredda och effektivisera PKKs anti-turkiska propaganda. Om en Miljöpartist, en sosse och en folkpartist går ut och exempelvi kritiserar Turkiet arresteringar av kurdiska politiker så får det så klart ett större genomslag. 
            Den andra anledningen är PKK verkar i norra mellanöstern och behöver stöd av alla som är beredda att ge organisationen ett stöd. Jag vill påpeka att det finns starkt stöd för PKK inom den turkiska militären som vill ha konflikten av olika anledningar. Under 90-talet var Öcalan bosatt i Damaskus och stod då mycket under Assads fars kontroll. Medlemmar ur den turkiska djupa staten (googla Ergenekon) åkte dock ofta dit och träffade honom Fram tills kriget bröt ut i Syrien så hade ankararegeringen goda relationer med Syrien. Då minskade stödet från Syrien. Men när kriget bröt ut och Turkiet tog parti på motståndsrörelsens sida så pumpade Syrien in sitt stöd till PKK. Idag har Assad lämnat över kontrollen över de kurdiska delarna av Syrien till PKK. En syrisk motsvarighet till PJAK (Iran baserade PKK) har bildats och värvar medlemmar för fullt. PKK har aldrig avlossat ett skott mot den syriska regimen trots landets hänynslösa förtryck av landets kurder. Än idag finns över 300.000 kurder som varken får bli medborgare i landet, bilda partier eller äga egendom. Iran stödjer också stalinisterna i PKK och utnyttjar organisationen som en bricka mot Turkiet. Men tillbaka till frågan, varför är Folkpartiet viktit för PKK och varför finns kurdnationalister från Turkiet i partiet? Svaret är faktiskt Israel. Israel är en big player i regionen och i Israel finns över 200.000 judiska kurder bosatta. PKK erbjöd exempelvis USA sina gerillor när landet gick in i Irak 2003. När relationerna mellan Turkiet och Israel blev dåliga efter ship to gaza så såg PKK sin chans att upprätta relationer med och få stöd från Israel. Dilsa Demirbag och Sakine Madon är pro-israelerna, anti-islam fantasterna som vill se ett samarbete mellan Israel och PKK. Israel har lobbygrupper irakiska kurdistan som försöker få tillstånd en ”kulturrevolution”, dvs underblåsa kurdisk nationalism och försvaga dom konservativa muslimerna. Ingen aning om Stieg och Baksi. Ska vi sammanfatta det hela så är dom ”offentliga kurderna” ett gäng fisförnäma clowner som fått ta plats i svensk media pga förtrycket av kurderna i Turkiet under 80 och 90-talet. Nu när förtrycket inte längre existerar så har man slutat härja om Turkiet och riktat in sig på massa annat jävla skit som jag inte bryr mig så mycket om. Öz Nujen, där har vi en annan stjärna som ideligen kvider om kurdernas situation i Turkiet. Vore jävligt kul att träffa honom och fråga varför vi inte fått se en ”Kurdisk vår” om nu kurderna i Turkiet är så jävla förtryckta. Jag skulle också fråga varför kurder krigar mot PKK som soldater i armén ochj varför över 30% av kurderna i östra Turkiet är en del av det sk byväktarsystemet som innebär att bybor skyddar sina byar beväpnade. Och varför bor 60% av kurderna i västra Turkiet där turkarna är i majoritet om nu förtrycket är så jävlig.

            I Turkiet fyller en massa jävla idioter sina fickor genom att hänvisa till ”kurdfrågan”. I sverige finns en massa jävla kurder som gör sig ett namn tack vare sin ”förtryckta idenitet”.

            Berätta mer om Expo, Stieg och baksi.

        • Anonym

          Tack för dina förklaringar ang PKK.

  • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

    Jag ser absolut inget fel i att Evin Cetin, Kurdo Baksi, Nalin Pekgul med flera strävar efter ett fritt Kurdistan, bebott av kurder, och med en kurdisk kultur.
     
    Själv vill jag ha ett fritt Sverige, bebott av svenskar, och med en svensk kultur.
     
    Och med ett fritt Kurdistan så finns det inga hinder för att alla kurdiska familjer återförenas där.
     
    PS
     
    Vad är en ”syrian-kurd”? Antingen är man väl syrian eller kurd. Eller kommer hon från den syriska delen av kurdistan?

    • Anonym

      Jag ser ett stort fel i att Evin Cetin, kurdo Baksi, Nalin Pekgul med flera befinner sig i Sverige. Dom borde vara i sitt Kurdistan och kämpa för sitt land. Inte vara här och kontaminera vårt land. 

      • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

        Ja, precis det jag försökte antyda…

        • Anonym

          Det har du rätt i. You say tomato I say potato :)

      • http://www.facebook.com/people/Sven-erik-Karlsson/100001278078943 Sven-erik Karlsson

         Just precis , liksom alla andra ekonomiska flyktingar ,det räcker att vi hjälper de ca 5% som är krigsflyktingar dom andra bara tär på våra reformer !

    • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

      Hennes mor är syrian och fadern kurd. 

      • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

        Typ blandras, som min jycke…..
         
        Fast med andra ingredienser.

        • Anonym

          Du är en äkta nasse och det står du för…i like it…men men Sverige kommer aldrig bli svenskt så länge hitle barn som du är kvar här,och du!!

    • Anonym

      Få verkar inse faran med importen av självmordsbombare. Sossarna ser inget fel, media ser inget fel, felet är att folk inte verkar begripa att vi importer mellanöstens och afrikas kaos hit och det är en av tusen orsaker till att massinvandringen måste vändas och blir masshemvandring. F.ö. är hon turk, född i Turkiet men hon svarar aldrig på frågan varifrån hon kommer.  

  • http://www.facebook.com/evelina.gungberg Evelina Gungberg

    Åh, inte visste jag att Pizzan kom från Kurdistan, tänk vad man  får veta…

    • Anonym

      Trams.
      Från Afrika ursprungligen.

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    …riksdagsledamoten Peter Hultqvist, säger att ”då får vi möjlighet att reda ut vad det är som hänt”.

    Ehh…, vadå har hänt? Att kurder och syrianer är mycket mer nationalistiska än en sverigedemokrat är inget som plötsligt ”har hänt”. De har varit nationalister länge, vilket Peter Hultqvist borde känna till.

    Vad som möjligen ”har hänt” är att Peter Hultqvist och andra sossar gör skillnad på olika etniska grupper och anser att vissa av dem har rätt att vara nationalister medan andra inte får vara det. Men det är å andra sidan inget nytt.

    • Anonym

      Vem förbjuder dig över att vara nationalist??problemet med svenskar är att ni är fega och inte vågar gå ut och säga det och det vi står för,men vad ni är bra på är att vara smygisar, maskera er med sosse märke men är i själva verket är en nationalist /nasse…de där kurderna är uppfostrade här och kör det ni svenskar har kört med under låååååååååååååångt tid….

      • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

        Det är bra att du skriver ”ni”. Du gör en distinktion mellan svenskar och ditt eget folk. Det är bra.

        Om jag är nasse vet jag inte. Är du Nalle Puh?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    ser inget fel alls i att hon dansar med nationalistiska separatister (som inte borde vara terrorstämplade ifall de bara kämpar för att få sina små bergsbyar kallade ”kurdistan”)..

    Men varför är hon då politiker i SVERIGE?
     

    • Anonym

      Håller med

      Är inte helt insatt i situationen i Kurdistan, men generellt tycker jag att separatister har rätt i sin kamp. Givet att de har en historisk ståndpunkt till sitt självbestämmande.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

        jag ser det mycket pragmatiskt:  

        - har ett folk kämpaglöden och kraften att kämpa till sig självständighet – SAMT att de kämpar för den på ett område som de är historiskt knutna till (sedan minst tusen år tillbaka)  – då tycker jag de är värda denna självständighet!

        • Anonym

          Förstår iofs din huvudprincip.

          Men det vete fan när det gäller ”Kurdistan”. Har dom inte lyckats med att ge sitt  klansamhälle självständighet på tusen år är dom kanske inte värda självständigheten. För självständighetssträvanden kräver ibland lite mer smartness än att bara smälla bomber, vifta med gevär och skjuta i luften.

          • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

            Skaffar man barn med sina syskon och föräldrar så får man uppenbarligen svårt att skapa någon självständighet och livskvalitet överhuvudtaget. Ett slags mission impossible.

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

             ”Har dom inte lyckats med att ge sitt  klansamhälle självständighet på tusen år är dom kanske inte värda självständigheten.”

            jag menar att de är värda den ifall de lyckas skaffa den!  Men jag har absolut ingen orsak att önska detta, eller att Turkiet skulle avträda mark för dem frivilligt…  som sagt..  jag är cyniker!  men ifall de både har lång historisk koppling till området samt lyckas försvara sitt område och upprätta en nationalstat – ja då har jag inga invändingar mot det heller, oavsett när det kommer att ske

            men då är grundkravet är isåfall odiskutabelt: historisk påvisad närvaro i området minst de senaste tusen åren!

            • Bjarne Höglund

               Jag håller i grunden med dig.
              Dessvärre vill jag påstå att världen idag och mycket troligt för några hundra år till framåt i tiden tillhör de starka och att den starkes lag gäller. Så den som är stark nog att ta och hålla land kommer också att göra det. Det är inte en diskussion om rätt eller fel, det är mera ett faktum.

              Är svenskarna för svaga för att hålla vårt eget land, så kommer vi att tappa det till dem som är starkare och brutalare.

        • Anonym

          Vad ska vi skåningar då göra?

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

            det är upp till Skåningarna!  hittills har de flesta skåningar jag träffat känt sig ganska svenska.. De pratar svenska samt har svenska efternamn och kultur. 
            (obs jag kallar inte araber från Rosengård för ”skåningar”)

            • Anonym

              det är väl ändå upp till skåningarna  att välja,dem kanske inte ens vill förknippas med såna svenskar som du eller svenskar överhuvudtaget

        • Anonym

          .??? Det har aldrig funnits ett Kurdistan utan denna Folkstam har varit flytande i Turkiet Irak, Syrien och deras så kallade land är lika lite stat som Lappland i norra Norge, Sverige, Finland och Ryssland. Aldrig något statsbildningar. Zigenarna har aldrig heller haft en statsbildningar.

          • Anonym

            du borde nog gå om för du har skolkat för mkt…

      • Anonym

        Du tycker hycklare har rätt?

    • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

      Organisationen är en terror organisation. Så det har inte så mycket med ifall de är nationalister eller inte att göra, utan snarare att de faktiskt är terroritser. De har också kopplingar till PKK som faktiskt hjälper Heroinbaronen Reinfeldt i hans opiumhandel från Afghanistan till EU. 

      • http://www.facebook.com/people/Elisabeth-Ohman/569818726 Elisabeth Öhman

        PKK är inte en terrororganisation! Det är en befrielserörelse. PKK handlar inte med heroin och har inte nåt samröre med Reinfeldt.

        • http://www.facebook.com/people/Baba-Zula-Zula/100002372653356 Baba Zula Zula

          Varför finns organisationen på EUs och USA:s lista över terrororganisationer om det är såsom du skriver? 

          PKK har verkligen inget samröre med Moderaterna och Reinfeldt. Moderaterna ska ha en eloge för att man inte ger plats för stalinister i sitt parti. 

        • Anonym

          PKK är så mycket terrorister som man kan bli.
          De mördar civila, angriper polisstationer och militärer, attentat, sabotage o.s.v., de tvångsansluter folk att strida för dem, även barn m.m.

          Skulle en organisation i Sverige eller vilket annat land som helst syssla med det de gör så vore de terrorstämplade innan man hann blinka.

        • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

          Bull Shit! 

    • Anonym

       Har du hört talas om hyckleri?
      Hon är kurdisk nationalist, men vurmar för mångkultur i Sverige.
      Detta hyckleri är inte alls ovanligt bland invandrar politiker, sitter en nationalistisk alban som dessutom är anti SD som kommunfullmäktige i socialdemokraterna i min hemkommun.
      på hans facebook så hittar man olika bilder med anknytning till den albanska flaggan.

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Socialister är Fascister i smyg.

    • Odalmannen

      Ständigt dessa barnsliga kommentarer från dig! Varför skulle socialister vara fascister i smyg som du påstår undrar jag? Fascismen står ju i ett motsatsförhållande till de socialistiska ideologierna kommunism och socialdemokrati och motsätter sig ju inre klasskampskonflikter inom ett samhälle. Visserligen förnekar fascismen inte att det finns sådant som klasser men hävdar i stället att deras ideologi är en klassöverskridande rörelse som strävar efter att upplösa och avskaffa inre klasskonflikter inom ett samhälle i syfte att säkra den inhemska solidariteten inom en nation just för att tillförsäkra sig en nationell solidaritet mellan samhällets medlemmar. Socialismen vill ju tvärtom i stället upprätthålla klasskampen mellan olika klasser. Ändå drar du något slags korkat likhetstecken mellan socialism och fascism och menar att ”Socialister är Fascister i smyg”, vilket är ett helt och hållet felaktigt resonemang (du vet uppenbarligen inte vad du talar om). Det vore kanske dags för dig att börja studera lite filosofi innan du vräker ur dig massa dumheter stup i kvarten, du sänker nämligen kvaliteten på den här sidan med ditt naiva dravel (jag menar inte att låta otrevlig men jag blir faktiskt irriterad när du vräker ur dig massa okunnig goja och förväntar dig att vi andra ska ta dig på allvar).

  • Anonym

    Terroristkramaren pizzar på Sverige.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons