SR anklagas för rasism

Publicerat den 21 oktober 2012 kl 00:11

MEDIA. P1-programmet Medierna granskade förra veckan hur svenska journalister hanterar invandringsfrågan. Nu anklagas redaktionen för rasism – bland annat av en tidigare medarbetare.
– Jag tycker inte det är okej att använda en rasistisk problemformulering i svensk media idag. Och, liksom, Sveriges Radio har skrivit en policy där man, liksom, säger att man absolut inte ska göra sånt, säger public service-journalisten Johanna Langhorst.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Att diskutera problem med invandring är alltid rasism, enligt public service-journalisten Johanna Langhorst.

Att diskutera problem med invandring är alltid rasism, enligt public service-journalisten Johanna Langhorst. ()

Det var i ett reportage förra lördagen som public service-programmet Medierna kritiserade hur svenska politiker och journalister hanterar invandringsfrågan.

Reportaget antydde bland annat att media, såväl som de politiska partierna, har en tendens att sopa alla problem som följer i den massiva invandringens spår under mattan av rädsla för att anklagas för rasism. Istället använder de sig av moraliska floskler som de aldrig skulle komma undan med i debatter om andra frågor.

Nu anklagas medlemmarna av redaktionen på Medierna själva för att vara rasister. På twitter har omdömena varierat från ”det äckliga lilla programmet” till ”ett vidrigt inslag”.

Journalisten och radikalfeministen Johanna Langhorst, som själv varit medarbetare på Medierna, konstaterar i det senaste programmet att reportaget från hennes tidigare redaktion helt enkelt var rasistiskt. Att över huvud taget diskutera problem med invandringen är rasistiskt, enligt Langhorst.

– Om man vill komma bort från moralen så måste man först lämna den rasistiska problemformuleringen som man skapar när man säger att vi måste diskutera problemen med invandringen, till exempel. Då har man en rasistisk problemformulering.

– För att vi talar inte om invandring som liksom något slags begrepp från luften utan det är ju människor det handlar om, fortsätter hon.

När reportern frågar Johanna Langhorst ännu en gång varför man inte kan kritisera att den mediala bilden av invandringen alltid utmynnar i ett moraliskt ställningstagande för ”tolerens” svarar hon att hon helt enkelt inte ”tycker det är okej”.

– Jag tycker inte det är okej att använda en rasistisk problemformulering i svensk media idag. Och, liksom, Sveriges Radio har skrivit en policy där man, liksom, säger att man absolut inte ska göra sånt, konstaterar Langhorst.

När hon får frågan om man över huvud taget får diskutera några som helst problem med invandringen står Johanna Langhorst på sig.

– Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av samhällsproblem. Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras utan de måste tas allihopa. Annars så blir det rasism.

Lyssna på reportaget här (från 14:19):

Lyssna: Medierna 20121020 Tidningsdöd och bodybuilderbluff

I ett annat inslag från 2011 berättar Johanna Langhorst hur hon och hennes familj ”mot sin vilja tvingades att flytta ifrån” den mångkulturella stockholmsförorten Tensta efter att sonen blivit rånad vid upprepade tillfällen.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • MakingBacon

    De blir allt mer desperata och nu är inte rasist och naziststämpeln fungerar så vet jag inte vad de skall hitta på härnäst. Tack och lov börja det svenska folk yrvaket gnugga ögonen och undra vad som sker med deras land.

  • Rauken

    Rasisttugget blir irrelevant när det används på  fel sätt. Kikar man på hur ordet definieras i en svensk ordlista, så upptäcker man genast  att journalisterna, inklusive Johanna Langhorst, anväder ordet för att tysta en obekväm, men dock fullt berättigad, kritik med. Kritiken riktar ju sig mot en problemspäckad och obekväm politik, med starka inslag av grov kriminalitet, som dessutom stadigt förlorar i acceptans.  

    Personligen har jag redan i många år varit helt imun mot ordet rasism. Dessutom är det så att när en politik, som svensk migration, urartat till något som blivit så extremistiskt heligt, får faktiskt de etablerade PK- fnasken lära sig att både att acceptera och tåla hårda ord. Även dem som hamnar på gränsen. Det är ju så att vi som drabbats aldrig bett om någon mångfald. Men vi får snällt vara med och betala för den – antingen vi vill eller inte. 

    Att under rådande och problemfyllda omständigheter betrakta invandrarna som råttorna på osten, är i själva verket att se som ett sundhetstecken och en överlevnadsinstinkt som gynnar kommande släkten och generationer. Faktiskt det bästa vi har och den supersunda inställningen hoppas jag att allt fler tar till sig av.  

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1377263032 Max Danielsson

    Hahahaha nu anklagar de till och med sig själva för att vara rasister! Vanligtvis brukar jag bli dyster av SR men nu fick jag jävlarimig ett stort leende på läpparna. 

    Länge leve mångkulturen! 

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=683626120 Karl Edvard Friestad

    Har hørt mye konstigt i mitt liv. Men Johanna Langhorst tror jeg slår alle rekorder. Hun må mangle noe i toppen.

  • mickke

    Joker flinet !Regnbågströjan förmodligen högsta vinsten på pridefestivalen som årets queerfröken/genustant.

  • rickyarsai

    Hon måste vara en kvarvara från sovjettiden som dikterar vad andra får och inte får säga. Hon passar bara inte in i demokrati. Mitt råd är att hon flyttar till vitryssland och ta säden dit den kommer.

  • biran

    En storkäftad fuling med en minimal hjärna. Möjlig produkt av inavel.

  • Rofl2012

    Ett sånt storkäftat as….

    Blattar och skit duger tydligen till resten utav svenska befolkningen, hon vill fylla landet med apor..

    Men själv är hon och hennes kulturberikade son för fina och bo kvar, så hon flyttar sig själv och sina misshandlade barn några orter, vilka även de börjar bli fyllda med vandrade tält och raketforskare…

    Säg mig kära Johanna Langhorst, säg vad skall du göra när det inte finns någon ort kvar att flytta till,  förutom de polisskyddade samhällen som snart kommer dyka upp, med taggtråd och som kommer att kosta mer än du någonsin kommer att tjäna??

    Tror du Reinfeldt o company vill ha patrask som dig innanför barrikaderna?

  • Grävskopan

    Självmål av Johanna Langhorst. I programmet hävdades det tydligen att det inte går att diskutera problemen kring massinvandringen i Sverige utan att bli anklagad för rasism, och nu anklagar JL programmakarna just för rasism. Det går alltså inte att diskutera problemen kring massinvandringen utan att bli anklagad för rasism. Vilket skulle bevisas.

  • http://www.facebook.com/people/Andreas-Larsson/601053391 Andreas Larsson

    Johanna Langhorst kan inte skilja på rasism och främlingsfientlighet. Dessutom gör hon så många logiska tankefel och argumentationsfel att jag blir illamående.

  • http://www.facebook.com/people/Sara-Snällell/100002870753256 Sara Snällell

    Fast å andra sidan kan de ju rapportera precis hur de vill. http://verklighetenzup.blogspot.se/2012/10/3-aug-sveriges-radio-det-ar-inte-vart.html

  • http://www.facebook.com/people/Sara-Snällell/100002870753256 Sara Snällell

    Vansinne. Medias beröringgsskräck mot invandringen måste ta slut. http://verklighetenzup.blogspot.se/2012/10/8-juli-etablissemangets-beroringsskrack.html

  • conlon

    http://polytempik.blogspot.se/

    Som tidigare sagts är det meningslöst att försöka möta detta svagsinne med  argumentation baserad på någon form av rationalitet, förnuft eller stringens. Återstår då endast satir och pajaskonster…

  • Kalasmannen

    Att överhuvudtaget diskutera är rasistiskt.

  • Buttington

    Det var värst vad mycket kommentar om det ena och det andra det blev.
    Hon är kulturmarxist helt enkelt, och alla kulturmarxister ska rensas ut från samtliga yrken. Gärna med hjälp av amerikanska black ops. Hur svårt ska det va?

  • frenologen

    tvingades flytta ifrån Tensta mot sin vilja och kallar SVT rasistiska(ordet är så urvattnat nuförtiden att det inte har någon större betydelse) – är detta någon form av initieringsceremoni hon går igenom för bli medlem i en sekt?. 

  • mnilsson99

    Vi ponerar att detta stämmer ”– Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av
    samhällsproblem. Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras
    utan de måste tas allihopa. Annars så blir det rasism.”

    Ok men hur tar man allihopa problemen då?
    Hur tar man tag i att unga muslimer i Rosengård skriker att alla andra ska hamna i helvetet och agerar därefter mot dem som om de inget är värda eftersom de ska hamna i helvetet.

    Hur tar man tag i de problemen som de romer som faktiskt stjäl skapar?

    Hur tar man tag i de problemen att det bor 18 människor i en två i Södertälje?

    Jag anser också att man kan prata om problem utan att bli rasistisk men gör det någon gång då!!!

  • Love4Europe

    Människan är uppenbarligen bakom flötet.

    ”invandring” är ett substantiv. Det är ett begrepp som syftar på, just det, invandring till ett land. Ett annat land får då en ”utvandring”, också det ett ord för en företeelse i ett samhälle. Människorna som deltar i dessa företeelser kallas invandrare och utvandrare.

    Det finns många samhällsföreteelser som kan liknas med dessa, exempelvis brottslighet, högkonjunktur, krig, industrialism, glesbygdsutflyttning, etc.

    Alla företeelser involverar människor. Menar apflinet att man inte ska kunna diskutera några samhällsföreteelser överhuvudtaget? Får man tycka att invandring av tiotusentals icke läs och skrivkunniga norrmän är dåligt eller är det också rasism? Får man överhuvudtaget tycka någonting negativt om invandringspolitiken utan kärringar som hon ska skrika rasism?

    Ibland hoppas jag nästan att islamister tar makten. Hon och hennes polare skulle vara de första att mista sina… privilegier.

    • Elbolaget

      Det är idén: Det ska vara ett permanent inslag efterblivna kulturmarxister som häver ur sig snuskiga ologiska utsagor för att på så sätt demoralisera och psykiskt terrorisera seriösa människor. Det är inte fråga om debatt, diskussion om sakfrågan, osv utan en konstant, ogenomtränglig mur av idioti och floskler som står som en vägg mellan undrande medborgare och den faktiska makten.

      Språket som vapen alltså, inte som ett medel för att nå klarhet.

  • http://profile.yahoo.com/42TMDIUTCOYVN3IHEW4MB7J4UY Linus

    Förvirrade kärring, hon borde ha fötts i Nordkorea så hon fått känna på livets prövningar lite hårdare.

  • Adolf Hedman

    Sen när blev invandrare en folkgrupp? 

  • marmorhall

    Att först tvingas flytta pga. att dom egna barnen rånas av invandrargäng & därefter sitta & försvara mångkulturen.
    Snacka om kognitiv dissonans. Inte konstigt hon mår dåligt & framstår som instabil.

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    Uppenbara problem med att förstå ordet rasism!

  • Unsigned_Long

    Lobotomerad PK zombie?!?

  • Legimitation

    Hallå Johanna. 70-talet ringde och vill ha tillbaka både tröjan och åsikterna.

  • Hedander

    Har sett det där flinet tidigare. Jokern dog inte. Han bytte kön.

  • http://pulse.yahoo.com/_WAZSUQS3GBYF5NZFJFX7EHTCEQ Kalle Stropp

    Gammelmedia representerar inte folket utan utgörs av människor som präglas av av bland annat kulturmarxism, feminism, oikofobi och allmän  ”vänstersyn”. Inom deras värld finns vissa ramar som man får röra sig inom när det gäller att bedriva journalistik, ramar som varje förnuftig människa vill förkasta till förmån för strävan efter sanningen.

  • Elbolaget

    ”– Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av samhällsproblem. Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras utan de måste tas allihopa. Annars så blir det rasism.”

    Betyder det där ens något? 

    Jag tror att anledningen till att regimen har sådana erbarmliga uppenbara fårskallar i fronten är för att förnedra befolkningen psykologiskt. Dessa vänstermongons outhärdliga brist på stringens och seriositet (och även grammatik tydligen) är en slags psykologisk misshandel och detta våld är riktat mot medialt värnlösa offer. Det är alltså fråga om förnedring och psykisk terror. 

    Idén är förmodligen att denna psykologiska terror ska helt demoralisera den seriösa delen av befolkningen så att den ger upp, innan den ens har försökt. De som har försökt har konsekvent blivit refuserade genmäle och ibland till och med drivits in i rättshaveristens vansinne, vilket ju är mer än förståeligt. 

    Nåväl, den gubben går inte längre, eftersom vi numer har Fria Tider  där stringens och mening är av betydelse!

    Kulturmarxisterna ska få äta upp var enda oseriösa utsaga sinom tid och de ska hållas ansvariga för var enda vidrighet i mångkulturens kölvatten. 

    • Love4Europe

      Det vore fantastiskt med en IQ-testning på Sveriges journalister på de mest världsfrånvända redaktionerna.

      Jag tror den största orsaken är att den sedan länge självgående masspsykosen PK gjort att alla med viss intelligens lämnat dessa marker. Fältet har blivit öppet för alla de där som aldrig klarat tänka en enda logisk tankeserie i hela sitt liv. Ni vet vilka jag menar, alla hade väl några av dessa i sina gymnasieklasser. Jättebra på språk, konst, musik, litteratur, men sen var det stopp. De hamnade på flumutbildningar på högskolan, ägnade dagarna åt totalt meningslösa seminarier där det viktigaste var att ha en bisarr åsikt. De hatar alla som kan tänka logiskt, därför föraktar de mest av allt naturvetenskapen och alla de yrken som hör där till. De hatar också alla arbetare som gör något konkret, för det har de själva aldrig klarat av. Ur denna totalt hjärndöda och världsfrånvända isolerade fantasivärld rekryteras också de flesta politiker.

      Simsalabim, så har vi en politisk och medial makt befolkade av IQ 100-människor, utstötta i sena tonåren för att de var fula och flummiga, därefter frälsta i fantasivärldar på diverse högskolor tillsammans med andra lågbegåvade och lata haschhjärnor.

  • TobiasL

    Ibland undrar jag om svenska jornalister lever i en snnan värld? Sen är det ju som hon säger att sr har en policy att inte kritisera invandringen, enligt mig en sjuk och facisistisk policy.

  • PETER NYMAN

    Förstår inte att dom inte bor ihop,men några rån tål tydligen inte deras misslyckade barn.Det verkar vara fina förespråkare för rånare och våldtäktsmän.

    • Elbolaget

      Sonen utövade strukturrasism genom att bli rånad och därmed bidrog till ”bilden” av att kulturberikarna ägnar sig åt berikning. Som grädde på moset utövade föräldrarna ännu mer strukturrasism genom att flytta därifrån. En berikare har inte en chans i detta strukturrasistiska helvete på jorden!

  • Peter_80

    Tragiskt att inte personer förstår att invandring är en mycket billigare lösning än svenskt barnafödande.. Rent ekonomiskt kostar det ju ofantligt mycket mer att ägna 25-30 år av samhällsresurser till ”uppfostra” en svensk person som föds av svenska föräldrar istället för att importera arbetskraft som tar 3-5 år på sig att integreras för att sedan börja betala skatt. 

    MEN! Självklart kan inte Sverige ta emot 6 miljarder människor nästa år…Det skulle inte samhället ”hinna” med, det är dock något som Sverige och de båda politiska sidorna förstått sedan länge.. så det är inget nytt…Så frågan om ”hastigheten” i integreringen går väl att diskutera. Men den måste ju ställas emot vår roll och vår syn på våra medmänniskor. Måste var och en av oss ha en BMW eller kan vi nöja oss med en billigare bil om du hjälper en annan? Det kan bara var och en av oss svara på..

    • dubium

      Billigare för vem då? Staten? Företagen? Den synen du presenterar där är just den liberala/marxistiska världsbilden. Den strikt materialistiska där människor bara är arbetskraft, ett verktyg för ekonomin och för staten. Det är ju det som är så skevt. Det är hela den utgångspunkten som är åt helvete. Människor existerar inte för att tjäna staten, eller företagen. Tvärtom är det. Stat och företag finns för att tjäna oss.

      I Sverige bor svenskar, vi arbetar och har en stat för att överleva och finnas kvar. Levande varelser arbetar inte och äter inte, för arbetandets och ätandets egen skull. De gör det för att överleva. Utbildar oss gör vi för att bli bättre och effektivare på att överleva. Att importera hit främmande människor gynnar inte svenskarnas överlevande på något vis, det gynnar deras överlevande. Deras överlevande ligger inte i vårt intresse. Det är i bästa fall oviktigt för oss, i värsta fall i konflikt med våra intressen.

      Den svenska staten FINNS TILL för att ”uppfostra” svenska personer. Något annat syfte har den inte. Den är byggd av oss, för oss. Det är inte en ekonomisk fråga. Om den börjar ”uppfostra” främmande personer så fyller den inte längre sitt syfte och bör betraktas som en fiende till oss och förstöras.

      Vi skall inte ”nöja oss” med någon viss nivå, Sverige skall effektiviseras och fulländas till den dag alla svenskar har det så absolut bäst de bara kan, på alla sätt. Steg ett mot att uppnå det målet, är att dels jaga iväg alla främmande folk, och dels förstå att staten och företagens finns för att tjäna oss, inte tvärtom. Företag som inte tjänar oss, bör också ses som fiender och förgöras.

      • Elbolaget

        Exakt så! Väl formulerat. Denna vedervärdiga människosyn som liberaler och marxister står för måste raderas permanent.

      • Peter_80

        Billigare för dig och mig, du behöver betala mindre i skatt precis som jag. Förutom att det blir mer fördelaktigt för alla så är invandringen en inställningsfråga, vad vill med vårt samhälle? En stängd dörr som inte får öppnas eller vad vill du? Personligen så ser jag variation och mångfald som enormt mycket mer underhållande än likformighet och likriktning som du talar om. 

        • dubium

          Du har rätt i att det är en inställningsfråga, och du och jag har uppenbarligen helt olika inställning.

    • andreasm

      Vilken fantasivärld lever du i? Till och med Maud Olofsson har erkännt att det tar i snitt 7 år för en invandrad att komma i arbete, och då drar troligen västerlänningar ner snittet med flera år. Enda sättet det skulle kunna bli som du säger är om vi börjar ställa krav på utbildning och arbetskraftsbrist, och det lär inte hända på länge.

      • Peter_80

        Jag förstår inte vad du menar….Du skriver ju själv under på att det går mycket fortare att integrera personer i det svenska samhället. 7 år säger Olofsson, jag har sett studier på 3-5 år. 

    • Anders Danielsson

      Det handlar knappast om behov av arbetskraft i nuläget va? Varslen duggar tätt.
      .
      Och inte blir det billigt heller eftersom vi inriktat oss på analfabeter och människor med radikala ideologier, människor som till största delen lever på bidrag och inte avser eller kommer att kunna jobba på aldrig så länge. Eller ens vill integreras eller följa våra lagar.
      .

      Men om det nu vore billigare, är det då enbart för pengarnas skull okej att på sikt göra ursprungsbefolkningen här till en minoritet? Vi byter ut oss själva för att vi är för dyra? Visst människor som människor. Och kanske kan vi maximera antalet människor som blir till och som lever på denna landyta. Men vad är egensyftet i det? Gör vi mänskligheten en tjänst på så vis? Blir världen bättre? Jag ser ännu ett u-land växa fram. Ett u-land med våld, konflikter och motsättningar emellan befolkningsgrupper, ty vi lockar hit sådana som hatar varandra och krigar i sina regioner, samma visa fortsätter här, bara på en ny (någorlunda) ofördärvad arena.

      • Peter_80

        Sverige har haft fantastisk ekonomisk utveckling de sista 10-20 åren och vi kommer fortsätta att ha det så. Vi  är ett av de få länder i Europa som har en växande ekonomi och stabilitet. Vi ska fortsätta ta emot invandrare och flyktingar för att fortsätta visa vad vi står för. ..

        • Anders Danielsson

          Jasså?! Det får stå för dig.
          Jag vill dock inte stå för denna oansvariga massinvandring där flertalet är illegala och bidragssökare.
          Jag vill inte stå för vår försämrade utbildning pga stökiga invandrare som mobbar etniskt Svenska, en skola som får alltför knappa resurser.
          Jag vill inte stå för allt uslare förhållanden för de äldre pga en snedvriden prioritering av invandrare som inte ens behöver flytta till ev. jobb utan lugnt kan frodas på bidrag.
          Jag vill inte stå för den otrygghet och sällsynt grymma/fega våldsvågen som invandrare utövar (speciellt på etniskt Svenska pensionärer).
          Jag vill inte stå för den rekordhöga statistiken av våltäkter/gruppvåldtäkter som kommit med massinvandringen.

          Nej denna politik borgar sannerligen inte för växande ekonomi och stabilitet. Det har krävts hårt arbete och förnuft att bygga upp. Med nuvarande vansinne går det snabbt att rasera varje värde som Sverige länge hade.

          • Peter_80

             Jag kan visa att ekonomin går bra, jag kan visa att antalet mord är lägre i malmö en på andra ställen i Sverige. Jag kan visa att äldre har fått det bättre idag. Du bygger upp din argumentation på icke existerande fakta och det är klart, då blir verkligheten något helt annat. Jag helt öppen för att ta en vänlig och öppen dialog med fakta som underlag. Ha det gott!

    • Djavulens_advokat

      Även om man skulle ignorera den uppenbara idioti och obehagliga människosyn som ditt inlägg genomsyras av, och för diskussionens skull försöka ta det på allvar, utgör det på inget sätt ett argument för den typ av invandring vi tillåter.

      Med ditt argument borde vi definitivt inte tillåta somaliska 10-barnsfamiljer invandra. Vi skulle bara tillåta steriliserade välutbildade unga människor komma hit. Är det så du menar?

      Det finns inga rationella skäl att fortsätta dagens vansinne. Om de funnits hade de tålt öppen debatt. Därmed inte sagt att det inte finns enstaka människor som både förtjänar och uppskattar den hjälp vi ger dem, men tyvärr blir de (helt förståeligt) drabbade av den oundvikliga motreaktion som vår naiva och kravlösa ”mottagning” skapar.

      Snacket om bilar visar hur naiv du är (förhoppningsvis ung). Dricker du sprit? Har du mer än ett par skor per årstid? Äter du godis? Är din cykel/moppe den billigaste tänkbara? Varför har du dator? Har du någon gång varit på semester? Har du någon gång köpt något som inte varit det absolut billigaste alternativet? I så fall, varför? Varför inte skänka pengar till hjälpbehövande?

      • Peter_80

        Intressant att du  direkt går till personangrepp och driver med min eventuella ungdom, frågan är vilken människosyn du står för själv? 

        Du talar om vansinne och annat i invandringspolitiken och kan inte lyfta fram ett enda fakta. Trist att du går igång så hårt utan att ha något på fötterna.

  • goodkat

    Idioter. Finns inte många andra ord för att beskriva detta

  • copperhill

    Skrämmande att höra Langhorst vilja förbjuda debatt om den synnerligen aktuella frågan huruvida Sverige har råd med massinvandring. Verkar som Langhorst  endas vill uppmärksamma sig själv når hon framför åsikter som minsta barn förstår är fel.

  • Observanten

    Undrar om denna vänsterhäxa har någon som helst aning om hur välstånd skapas. Enligt henne borde varje flykting garanteras samma standard som en arbetande svensk. Hur har dessa fjollor kunnat få sånt inflytande? Du svenske knegare hav tack för din tålighet.Ingen gång i världshistorien har folk från fjärran kulturer gått före landets egna befolkning! Vad är orsaken, lider många på vänsterkanten av enfald eller barnsligt högmod? Varför är det ofta batikhäxor som utmärker sig?

  • kommentatornn

    Masspsykos.

  • Strandnypon

    ..

  • Strandnypon

    ..

  • Asperger06

    Jag är en kvinna på 32 år som har Asperger syndrom och mig är det fritt fram att mobba, hota och trakassera samt neka mig rättigheter som står i lagen, och ingen bryr sig ett dugg. Det enda jag har fått höra när jag bett om hjälp ifrån olika samhällsinstanser är ”det får du väl lära dig att tåla” eller ”vad har du gjjort för att framkalla det”.
    Men säger man ett enda dåligt ord om invandrare så mer eller mindre flås man levande.
    Inte konstigt att jag röstar på SD.

  • andreasm

    Exakt allt är rasism idag, kvittar inom vilket område. Blev tröttsamt att lyssna på för länge sen, numera bara skrattar jag lite pliktskyldigast när sådana här tomtar uttalar sig. Tycker inte ens att man behöver debattera mot dem, alla tycker att dom är fånar ändå så fort foderluckan öppnas.

  • frustreradtomte

    borde inte rasister ha lika stor rätt att framföra sina åsikter som vem som helst? att sr infört den policyn är skrämmande (och eus och sveriges lagar om ”hets mot folkgrupp” osv), men har allt mer blivit så, tyvärr förlorade ju tyskarna ww2 (ja, börjar allt mer tycka så) och rasist/nazist blev till det värsta man kunde vara.. sedan att journalister, som ska vara utbildade i svenska språket, leker gud och väljer sin yrkesbana för att påverka politiskt, är lika illa det. som grädde på moset omdefinierar de ord som ”rasism” för att passa deras egna syften, vidrigt. f.ö. är väl att vara rasist det mest naturliga i världen, evolutionärt sett mest fördelaktigt. se till sin egen ”stams” bästa och värna varandra för sina efterlevandes bästa..

  • RolandHolm

    Jag har gått med i partiet Maskulint Initiativ Som driver sex huvudfrågor. Viktigast först:

    1. Avskaffa kvinnans rösträtt
    2. Uppmuntra och öka vapenexporten.
    3. Återför värnplikten och bygg ut försvaret
    4. Lämna EU.
    5. Hårdare straff.
    6. Bygg ut kärnkraften.

    Invandringen upphör och arbetslösa och kriminella utlänningar åker ut per automatik när 1 och 5 uppfylls. De får min röst nästa gång!

    • kalle008

      Det är alldeles utmärkta punkter, men du glömde 

      Tillåt Månggifte

      och så undrar jag om du har med Dödsstraff ?

      • RolandHolm

        Dödsstraff finns med på skalan för mord, våldtäkt, rå misshandel etc. och för sådana som inte har minst en etniskt svensk förälder.

        Månggifte, nej tack.

    • snakeplizzken

      Punkt 1 sköter kvinnorna själva.
      Deras vurmande för allt exotiskt kommer att göra att dom först förlorar sin rörelsefrihet och i förlängningen även sin rösträtt.

  • Fredrik_H

    Göran Greider sällade sig i dagens ”Godmorgon Världen” till den skara som anser att man inte bör få diskutera invandring överhuvudtaget i dagens Sverige.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=5316484

    • kalle008

      Greiders blaska går sämre för varje år, och har snart tvingats gå ihop med någon annan. Det är delvis en konsekvens av att nyhetsförmedlingen, åtminstone dess avpixlade del, sker via sociala media.

      Tydligare kan det inte visas än i de desperata uttalandena om invandringspolitiken som en helig gris som inte får slaktas.

    • Strandnypon

      Är inte Göran Greider jude?

  • Kajakpaddlare

    Vilken ras är invandrare undrar jag, efterson det är rasistiskt att prata om invandrare.

  • Allanoskar

    Vilken sjuk människa. Men med journlister som Langhorst så behöver SD inte någon egen propagandaapparat…  :-)

  • Skogsvatte

    Orwelliskt.

  • Kejsarens

    Vad Johanna L tycker är för mig fullständigt irrelevant.
    Men märkligt att en såpass obegåvad människa lyckats hitta ett välbetalt yrke.

    Hon hade passat bättre för manuell sopsortering på nån återvinningsstation,
    fast även då kan lätt förvirring uppstå :)

  • http://www.youtube.com/watch?v=eD8FEOwi66Q PKcensuren

    svenskrasism?

  • nebari

    Att Langhorst flyttade från Tensta bara för att sonen rånades några
    gånger gör henne till en klockren rasist. Hon lämnade de invandrade
    ungdomarna i Tensta åt sitt öde.

    Istället, som den goda twittervänster hon är, skulle hon förstås ha
    samlat ihop till ett rejält fackeltåg för de missförstådda unga rånarna.

    Och hyser hon samma misstro mot ”dom andra” som hon uppenbarligen gjorde
    i Tensta, lär hon inte bli långvarig i Farsta. Ska hon vara riktigt
    säker på att bo bland vita kamrater ska hon förstås bo på Söder. 

    Hennes unge lär berikas även i Farsta. Samma sorts ungdomsrånare finns även i Farsta som finns i Tensta. Mycket slödder i Farsta så han lär bli det eviga offret, med en mamma
    som den där kan han bli något annat än ett offer? Grabben är nog
    uppfostrad till att bli en hen.

    Synd om grabben men rätt åt kärringen, hennes socialexperiment håller på att sprängas upp i hennes ansikte.

    • RolandHolm

      Lite krasst kanske vi får se om hennes dna finns kvar i genpoolen länge till.

    • kalle008

      Det skulle vara roligt att veta vad hon säger till sin unge, i detta ärende.

  • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

    ”Att diskutera problem med invandring är alltid rasism, enligt public service-journalisten Johanna Langhorst.”
    Ett sådant uttalande kan inte komma annat än från en miljökommunist.

    • Slasher2

       Nu när du säger det så är hon nog urtypen för en melonpartiröstande journalist.

    • Sveapatriot

      Eller en hippie.

  • http://www.facebook.com/mikael.holmelind Mikael Holmelind

    Fastän Langhorst drabbats själv( familjen ) framhävdar hon med en dåres envishet att problematiken är ett ickebroblem(?). Men hallå!, hur borta från verkligheten får man vara?! Hon försvarar inte ens sin son, vare sig verbalt eller i handling! Hade på läppen batikhäxa, men det kan kanske vara invandrarfientligt att säga det med…..

  • JonniBalle

    Langhorst låter inte ursvenskt direkt.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      det låter urtyskt

    • Allanoskar

      Märkligt att dessa antisvenska journalister ofta har tyskklingande namn. Det visar bara att det tar generationer att bli en riktig svensk!

      • RolandHolm

        Det tyska vänstern har lyckats med att skuldbelägga sitt folk för något som aldrig hände. Därför finns ett visst självhat hos vissa tyskar. Har sett det förut.

  • http://www.facebook.com/people/Erik-Johansson/100003044605914 Erik Johansson

    Jag får lite Hitlerjugend-känsla när jag hör hennes resonemang, lika hjärntvättad fast åt andra hållet.

  • http://twitter.com/majemjh1 Marcus Johansson

    Jag hör alltid att skolan är ett problem. Jag hör att ungdomsgäng terroriserar samhället. Skulle jag isåfall som elev känna mig kränkt? För att man pekar ut ungdomar som en grupp. Lägg av! Självklart gör jag inte det. Där finns problem, det finns det i alla områden och man måste diskutera alla områden, alla problem. Fånigt med en politik som ska dölja problem i samhället i stället för att rätta till det. 

  • Sverigefritt

    Infantil människa. Sådana som hon bär ansvar för att Svergie raserats.

    • http://www.facebook.com/mikael.holmelind Mikael Holmelind

      - håller med till 100%. Galenpannor som hon dränerar statsmakten på kunskap.

  • http://www.facebook.com/lars.andersson.7927408 Lars Andersson

    Så förbannat otroligt korkat. Men helt ok att hänga ut boende i Tensta som rånare när sonen drabbades.
    Man kan inte bli förbannad varje gång det snurrar till i bollen på någon tok eller toka som i denna artikel.
    Om man väljer att mörka problemen med invandringen skapar man rasism och motsättningar.Till slut har man förvandlat
    hela samhället till en gigantisk tryckkokare.

  • http://profiles.google.com/bryggarns bryggar´n anders

    om någon vill bli hennes vän http://www.facebook.com/johanna.langhorst?fref=ts

  • Daidalos

    Tidningarnas pappersupplagor sjunker och allt fler journalister blir av med sina jobb.Konkurrensen mellan journalisterna om de kvarvarande jobben skärps.Det nog i detta sammanhang som man ska se Johanna Langhorst inlägg.
    Om man vill ha kvar sitt arbete i framtiden så gäller det att vifta på svansen riktigt rejält och profilera sig som super-antirasist på det sättet vinner man uppmärksamhet och visar samtidigt vilken snäll liten knähund man är.
    Då ökar chanserna till nya jobb.

  • Vote_for_SD

    Invandrare = invandring !  = problem som t.ex. ökad arbetslöshet (totalbefolkningen ökar) och utanförskap och MÅNGA andra problem  !.  Och problemen måste man kunna prata om. Och man måste inse att det är ett problem med invandringen. Man är inte rasist för att man vill prata om det !    och SD är INTE rasister. Det är bara trångsynta personer som Johanna Langhorst som INTE förstår att man MÅSTE prata om invandringspolitiken.!!  För övrigt var det ett mycket Rasistiskt uttalande av Johanna att kalla alla i SD för rasister.. jag tycker Johanna är rasist !

  • SWEbuilder

    God dag yxskaft.

  • Slasher2

    ”I ett annat inslag
    från 2011 berättar Johanna Langhorst hur hon och hennes familj ”mot sin
    vilja tvingades att flytta ifrån” den mångkulturella stockholmsförorten
    Tensta efter att sonen blivit rånad vid upprepade tillfällen.”

    I LOL:ed

    • zeke70

      Hahaha mot sin vilja. Blev hon utkastad av Tenstaborna eller flyttade hon själv?

      Den lilla rasistjäntan visade alltså sitt rätta jag!

  • Oreb

    Vilket pucko!

  • MikaelOlsson

    Men sluta. Jag har svensk-libanesiska kusiner. Jag har svensk-brasiliansk-asiatiska kusiner. Min bättre hälft är Portugisisk. Jag är f-n inte rasist men jag tycker lik förbannat att vi har ett integrationsproblem och det MÅSTE vi kunna prata om!

    • friryttaren

      De som kan komma att fara illa om det blir stora spänningar i samhället är de som har delat påbrå,
      Inträdesbilljeten för framtiden är språket för dem som är mörkare i skinnet men pratar perfekt svenska.

  • arch_a

    Kan dessa självpåtagna genier visa hur man ska diskutera migrationen från andra geografiska zoner? Handlar det om språket eller vad? 

    • visselpipa – 휘파람

      I deras tankevärld är invandring lösningen – inte problemet. För dem är geografiska zoner och skilda länder en fråga om segregation och skilda en folk fråga om rasism. De vill lyfta dessa frågor just för att kunna presentera invandringen som lösning.

      ”Problemet” med skilda länder och skilda folkslag vill de lösa med invandring, integration och blandning. Det finns ingen gräns för hur mycket invandring man kan ha eftersom migrationen, enligt detta synsätt, är välgörande per definition. Själva lösningen på alla problem. Inte heller någon gräns för hur snabbt samhällsomvandlingen kan genomföras, hur många gränser som kan rivas. Ju snabbare ju bättre verkar de tänka.

      Det vita, europeiska kulturarvet vill de avskaffa. Som att riva bort ett plåster. Antingen snabbt och oåterkalleligt eller långsamt så att ingen märker förrän vi är kokta som grodor.

  • farsartat

    Självklart ska vi inte få diskutera ”problematiken”, eftersom de mycket väl vet att det ”mångkulturella projektet” är ett fiasko. hmmm…eller så har de inte hajat?! De kanske är så obotligt korkade, att de faktiskt tror på sig själva?

    • Slasher2

       Det verkar faktiskt så att de är så hjärntvättade att de inte förstår bättre. Otroligt men sant.

  • Periskop

    I Sverige får medborgare inte föra fram frågor eller synpunkter som inte gynnar flyktingmottagning. Endast synpunkter som gynnar ökad mottagning är korrekta i dagens sjuka debattklimat. Se på upprörda känslor över att det i SVT ställdes frågan ”Hur stor invandring tål Sverige”. Så bör man inte få säga i TV.
    Frågor om vad landets ekonomi tål är direkt flyktingfientliga och får inte ställas. Av det måste man rimligen dra slutsaten att samhällets skatter i första hand skall gå till invandringen. Det som blir över fördelas åt svenskar. När invandrarna blivit tillräckligt många om några årtionden, är det de som bestämmer. De borgerliga partierna har då avvecklat sig själva. Först då kommer deras nu välbeställda väljare få upplåta sina bostadsområden till mångkulturen och lyckan kan tyckas fullkomlig med dagens synsätt. De politiskt korrekta har goda ekonomiska insikter när det gäller deras egen ekonomi, men saknar sådana helt då det gäller samhällets kassor. Detta kan bara leda till framtida konflikter och de som företrätt politiken kommer betraktas som landsförrädare.

  • O_Rolig

    Hur slut i huvudet kan man bli???

  • Fru_Herr

    Jag börjar bli väldigt trött på dessa verklighetsfrånvarande ”journalister” som värnar om mångkulturen men vägrar att bo i den.

  • NE_Mannen

    Vilken totalidiot, det måste krylla av dylika tomtar i svensk media mm, inte undra på att det ser ut som det gör !!!

  • unahans

    Det verkar som  invandringsfrågor överhuvudtaget är förbjudet att diskutera för då är det genast rasistiskt. Yttrandefriheten
    som så  många journalister är så beroende av och värnar om i alla andra fall tycks inte gälla invandringen! Vem bestämmer egentligen om vad som får diskuteras om det bara är en seriös och saklig debatt? Naturligtvis finns en lagstiftning i botten samt en sk journalistetik. Men får journalister problem/eller själv ställer till det, då ställer sig kåren upp som en man och f-n ta den som tycker annat! Då når snyfthistorierna sin totala maxhöjd!
    Men så fort man är kritisk till invandring så är man rasist! Jag tycker närmast att svenskarnas yttrandefrihet är väldigt beskuren då ex massmedia sällan tar upp något negativt om utlandsfödda och kritiska insändare tas bort och alla debatter om detta ämne är tabu! All brottslighet som invandrare  gör beror på( enligt reportrar och politiker mfl) att vi inte förstår deras problem och bakgrund samt att vi har för liten empati för flyktingar och deras ”fruktansvärda lidande i sina hemländer”! Alltså är felet vårt enligt politikerna och de intellektuella mediereportrarna! Jag lyssnade på radioprogrammet ”medierna” sagda dag och det var ett samtal som var fritt från pekpinnar och rasism men ändå tog upp alla de problem vi har med invandringen och det som kommer om migrationen fortsätter. Så frågan man ställer sig är: varför är nästan alla journalister och politiker så f-bannat rädda för att verkligheten skall dyka upp och tala om för svenska folket vad invandring kostar och kommer att kosta samt vad vi fått ut av detta multikulturella ” utbyte/projekt” som makthavarna uttrycker sig när flosklerna tryter. Jag tror att det är så enkelt att invandringen genom åren är en så het politisk ”bomb” att ingen i 7-klövern vågar säga sanningen.
    För får folk höra att inom vård, skola och omsorg samt gällande pensionerna hålls ekonomin nere pga kostnader för invandringen så förstår man att det skulle bli ett ramaskri om detta kom ut.Så man förstår att en folkomröstning i invandrarfrågan är omöjlig. Man skulle kunna säga att: politikernas maktbegär är betydligt större än omsorgen om landets innevånare och därför hålls sanningen bakom lykta dörrar men det finns alltid en bakdörr och den kommer det inom sinom tid att gläntas på! Vårt hopp fn är SD

  • Resignerad

    Johanna Langhorst ståndpunkt är att man får prata om vad man skall göra åt de problem som invandringen medför men man får inte ifrågasätta invandringspolitiken. Och mer därtill: Man får inte ens prata om invandringspolitiken.

    Det finns två saker jag inte förstår med Langhorst:
    1. Varför får man man inte diskutera den svenska invandringspolitiken? Vad är hon så rädd för? Vad för något hemskt kommer att drabba henne om man diskuterar hur den svenska invandringspolitiken bör vara utformad?
    2. Uppenbarligen skall invandringspolitiken – i motsats till andra områden i politiken – inte bestämmas genom öppna samtal och fria demokratiska val. Istället skall någon slags maktelit efter eget gottfinnande besluta om den. Jag undrar varför Langhorst tar avstånd från demokratin som princip och jag undrar vilka människor hon menar (istället för svenska folket) skall få ta sig rätten att avgöra landets framtid?

  • Maud_Carlsson

    SionStyrelsen av förrädiska SR avslår våran demonstrationsbudkavle-exemplar helt som också förrädiska avvikelsen, kränker sina egna stadgar t.ex. den som nekat men tackvare finns ju oberoende medier liksom den FriaTider som modigaste:

    EU ALERT Action alert: urgent call to all honoured MPs of European Union

    Stop Jewish Military Mafia!

    Set free all kidnapped innocent peoples in the occupied Palestine!

    Israel attacked the Estelle in International Waters and EU should not accept such crimes!
    The passengers on the ship, the Estelle, included five members of European parliaments and a former Canadian lawmaker.
    ”We have no confirmation from them of how they are, and we may not for some time hear directly from them,” David Heap, an activist connected to the movement said.
    The Israeli regime denies about 1.7 million people in Gaza their basic rights, including the freedom of movement and the right to decent living, work, health and education.
    The Estelle was the latest of more than a dozen ships that had tried to break the blockade since 2010.
    It happened several times; Israel drinking the blood of innocent peoples worldwide for instance on May 31, 2010, Israeli forces attacked the Gaza-bound humanitarian Freedom Flotilla in international waters in the Mediterranean Sea, killing nine Turkish nationals aboard Turkey’s Mavi Marmara and injuring about 50 other activists who were part of the six-ship convoy.
    Also in November 2011, a Canadian and an Irish yacht were prevented by Israeli forces in the international waters to transport pro-Palestinian activists and medical supplies to Gaza.
    The Jewish blockade is a cynically collective punishment on Gaza’s 1.6 million residents, and supporters abroad have mounted several attempts to break it by seahttp://nevercastleadagain.files.wordpress.com/2011/06/
    http://nevercastleadagain.files.wordpress.com/2010/12/090121-ips
    Because of US turned to a real slave under Jewish Mafia so it was been obligatory alternative for ordinary people koncking the doors of MPs in the EU. If Europen Union too goes blind against Jewish insanity, what should we do; nobody knows! It’s real Holocaust against whole humanity! Jewish Military Mafia continues with sodomity and all kind barbarity until it been cleansed from human history; victimized folk hopes!Israel attacked the Estelle in International Waters and EU should not accept such crimes!
    The passengers on the ship, the Estelle, included five members of European parliaments and a former Canadian lawmaker.
    ”We have no confirmation from them of how they are, and we may not for some time hear directly from them,” David Heap, an activist connected to the movement said.
    The Israeli regime denies about 1.7 million people in Gaza their basic rights, including the freedom of movement and the right to decent living, work, health and education.
    The Estelle was the latest of more than a dozen ships that had tried to break the blockade since 2010.
    It happened several times; Israel drinking the blood of innocent peoples worldwide for instance on May 31, 2010, Israeli forces attacked the Gaza-bound humanitarian Freedom Flotilla in international waters in the Mediterranean Sea, killing nine Turkish nationals aboard Turkey’s Mavi Marmara and injuring about 50 other activists who were part of the six-ship convoy.
    Also in November 2011, a Canadian and an Irish yacht were prevented by Israeli forces in the international waters to transport pro-Palestinian activists and medical supplies to Gaza.
    The Jewish blockade is a cynically collective punishment on Gaza’s 1.6 million residents, and supporters abroad have mounted several attempts to break it by seahttp://nevercastleadagain.files.wordpress.com/2011/06/
    http://nevercastleadagain.files.wordpress.com/2010/12/090121-ips
    Because of US turned to a real slave under Jewish Mafia so it was been obligatory alternative for ordinary people koncking the doors of MPs in the EU. If Europen Union too goes blind against Jewish insanity, what should we do; nobody knows! It’s real Holocaust against whole humanity! Jewish Military Mafia continues with sodomity and all kind barbarity until it been cleansed from human history; victimized folk hopes!http://nevercastleadagain.files.wordpress.com/2011/06/
    http://nevercastleadagain.files.wordpress.com/2010/12/090121-ips
    Because of US turned to a real slave under Jewish Mafia so it was been obligatory alternative for ordinary people koncking the doors of MPs in the EU. If Europen Union too goes blind against Jewish insanity, what should we do; nobody knows! It’s real Holocaust against whole humanity! Jewish Military Mafia continues with sodomity and all kind barbarity until it been cleansed from human history; victimized folk hopes!

    • visselpipa – 휘파람

      Jag har flaggat den här. Visst ska det vara högt i tak, men om man vill posta inlägg långt bortom artikelämnet så bör man åtminstone hålla nere längden och redigera bort upprepade stycken. Lite för mycket copy-paste spam över det hela.

  • siggej53

    Enligt artikeln uttrycker sig public service-journalisten Johanna Langhorst på följande sätt:
     ”– Jag tycker inte det är okej att använda en rasistisk
    problemformulering i svensk media idag. Och, liksom, Sveriges Radio har
    skrivit en policy där man, liksom, säger att man absolut inte ska göra
    sånt…..”
     • ”rasistisk
    problemformulering” ?!
     • ett flertal ”liksom” ?!
     • ”göra
    sånt” ?!
    .
    Ett häpnadsväckande lågbegåvat sätt att uttrycka sig på. Som journalist har man en absolut språkvårdande roll men här uppvisat exempel visar snarare på ngn form av grav lingvistisk defekt. Eller ligger defekten månne på en annan, vitalare biologisk funktion?!?
    I vilket fall som helst, en person som uttrycker sig med prosa på ovan exemplifierad nivå, kan aldrig tas på allvar….. 
    .
    Eller på enkel vardagssvenska:
    Och hon ska vara journalist!?! Löjeväckande uselt!!

    • antondavid21

       Precis …jag som är utlänning ,och som  bor i Skottland, tyckte också att hon visad en lågbegåvat sätt att uttrycka sig på. Vad tror du hon tror hennes jobb är som journalist…inte är det att opartiskt undersöka och förmedla sanningen i det här fallet….det säger heller inte mycket för nivåen på Sveriges Journalist utbildningen heller

  • friskus73

    vilken jävla planet kommer idioten från. hon är fan inte sann.Hon skulle ha en fet smäll så hon vaknade från törnrosasömnen…

    • visselpipa – 휘파람

      Räcker det inte med en kinapuff och en negerkyss? <:P *oroad*

  • Broktorp

    Människor som henne är anledningen till att vi har problem med en alltför stor invandring! En typisk antirasist som likt dessa alltid är emot yttrandefrihet.

    Lyssnar man på radioinslaget med henne häpnar man över hur skitnödigt det är. Hur ska man kunna rätta till ett problem när man vägrar se, ta i eller diskutera problemet?

    Följer man hennes resonemang är hon själv rasist eftersom hon flyttade från problemen i förorten likt de svenskar som flyttar sina barn bort från skolorna när invandrarna blivit fler än 30% där.

  • Styrbjörn

    Jag som hade fått för mig att journalisters uppdrag var att ifrågasätta, diskutera, vrida och vända på företeelser för att förmedla en så objektiv bild av verkligheten som möjligt. Ack så fel jag hade, det är journalisternas egna åsikter som är viktigast, åtminstone om man är godhjärtat vänstervriden.

    Problemet med sådana som Johanna Langhorst är att logik, statistik eller verkligheten inte går hela vägen in i huvudet. Om man har åsikter som backas upp av känslor i stället för av fakta, då är det lätt att hävda att andra tycker fel. Förmågan till självinsikt eller att se på saken ur en annan synvinkel är lika med noll. Värst av allt är att vi själva betalar för att få höra att vi är rasister.

  • http://www.facebook.com/people/Christopher-Pedersen/100000463837345 Christopher Pedersen

    100 kr på att hon inte har några problem att problematisera vita medelålders män…

  • TantElin58

    ”– Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av samhällsproblem. Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras utan de måste tas allihopa. Annars så blir det rasism.” Vad säger människan egentligen? Hur kan man ha blivit journalist med en så otroligt dålig förmåga att uttrycka sig och förmedla vad man menar. ”Det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda” stämmer verkligen i Johanna Langhorsts fall. Men det är väl så med alla dessa pk-människor; de saknar helt sinne för logik. De tycker och känner bara en massa olika saker. Fakta som visar att det de tycker och känner inte är logiskt försvarbart väljer de att bortse från, liksom de naturligtvis undanhåller dessa fakta för befolkningen.

    Jag kan faktiskt inte känna annat än förakt för Johanna Langhorst och hennes kollegor i MSM.

  • https://twitter.com/#!/Lotassen Sunngifu

    Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av samhällsproblem.

    Hon deklarerade därmed att hon inte tror på feminismen.

    • visselpipa – 휘파람

      Bra poäng.

  • Jeanjalusi

    Lyssna på tankesmedjan i P3, ett vänsterflumprogram som är rasistiskt så det visslar om det…mot svenskar!!

  • SomEttGem

    Jag vill gärna överföra detta på bilar och andra hårdvaror

    Jag menar – vem kan egentligen säga att en BMW är bättre än en SKODA

    Jag menar – borde det inte vara olaglig med listor på vilken bil som klarar sig bäst i Test och så vidare

    Bilar skall inte klumpas ihop efter märke utan individualiseras de måste tas allihopa annars blir det en sorts bilrasism

    Att vissa bilmärken rostar och stannar har faktiskt inte med bilmärket i sig att göra – alla bilar är lika bra och lika mycket värda!

    Dåliga erfarenheter av vissa bilmärken bör tystas ned liksom dåliga erfarenheter av vissa grupper av människor

    Flyttar man från Tensta fast man gillar det så kan man väl säga att

    Jag vill helst köra ett billigt bilmärke men den bilen gick sönder så ofta och startade inte alltid så jag köpte den senaste AUDI bilen istället – men helst vill jag ju köra en billig Kina bil -  det har ju som sagt inte med bilmärket att göra – jag hade nog bara otur när jag blev rånad i Tensta eller när min billiga bil från okänt land stannade och bromsarna slutade fungera – en ren slump .

    Jo jag vet att jag skojar till det men ibland kan det vara bra att sätta saker på sin spets

  • Alcon85

    Den här artikeln är ett klockrent exempel för hur konstigt vårt samhälle blivit. Vad har hänt med demokratin och våra medborgliga rättigheter, när vi inte kan få göra vår röst hörd utan att mötas av rasiststämpeln mitt i pannan?! Att inte kunna diskutera problematiska ämnesområden leder bara till katastrof. Tyvärr ser inte de ”snälla” människorna som vägrar att röra ämnet med tång de här problemen. De ser bara en felaktig bild av hur de ”hemska” människorna ska stoppa de människorna som det är synd om att får det bättre. De ser inte att vi har misslyckats totalt med integrationen och att invandrare/asylsökande snabbt hamnar i ett utanförskap. Hur är det snällt? Nej, se till att få ordning på integrationsproblemet, och se till att vi får en fungerande integrationspolicy. Sedan om vi behöver och kan så kan vi självklart ta emot fler invandrare/asylsökande. Men först då är det ”snällt”. Vakna ni rasiststämplande drömmare och inse verkligheten! Det är sådana som ni som ger SD vind i seglen, men det kan vi troligen inte prata om, för då tar ni väl fram fasiststämplen eller nått liknande…

  • Nimnoll

    Ytterligare en hjärndöd PK-zombie. Till utvisningsbåset med henne tills nästa plan till Pakistan avgår.

  • http://profiles.google.com/bryggarns bryggar´n anders

    om det kommer folk hit från norge och man talar om invandringen … är det då fortfarande rasistiskt ? jag trodde att normän och vi är av samma ras …. invandring behöver väl inte handla om kritik av olika raser ..
    jag fattar inget av vad hon talar om … hon förvränger ju bara sanningen till de nyanländas favör eftersom hon gör det omöjligt att diskutera

  • LiberalenDieter

    Själv flyttade hon från Tensta för att hennes son blivit rånad http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=909&grupp=5785&artikel=3691095 . Men det är inte alla svenskar som är förunnade att göra det, ändå har hon inget emot invandring.

  • Tredje_omloppet

    Det finns en bra artikel på Newamill av alla ställen: 

    http://www.newsmill.se/artikel/2012/09/26/kr-nkthet-har-blivit-en-karri-rv-g-i-sverige 

    Den säger mycket bra vad det är frågan om. 

    • visselpipa – 휘파람

      Menar du Sveriges Radio? ;)

  • CaptainAhab2010

    Men det finns ju inga problem längre med invandringen då Johanna nu har flyttat från Tensta, nu är det någon annans problem!

    Kan du vissla Johanna?

    • https://twitter.com/#!/Lotassen Sunngifu

      Hon kan uppenbarligen cykla.

  • monamuslim

    Hon har helt rätt, man ska inte diskutera rasism. Ge fan i att kalla det rasism när vi inte vill ha in massinvandrande analfabeter eller MENA eller zigenare. Det är INTE RASISM, det är kalla fakta.

    PS: hon skulle ta mig fan kunna bli ny försvarsminister, mer skygglappar är svårt att tänka sig

  • MrJ700

    Varför har vänstervridna personer så svårt att förstå invandringens problem, har integrationen lyckats i Sverige, Invandringen från mellanöstern skapar enbart problem.

  • allnicknamestaken

    Hmm, hon har säker växt upp i ett hem där man alltid log och hysssade bort alla problem.
    M.a.o grovt handikappad att möta det Nya Sverige…

  • MrJ700

    Vad är det här för en vänsterapa, hon vet inte ju inte vad hon pratar om. Vi måste diskutera invandringens problem, för den extremt höga invandringen skapar enbart problem, detta måste fram. Sverige är ett land i krig.

  • Not2LateIHope

    Stackars människa! Det kan inte vara lätt att hanka sig fram om man är så blåst som Johanna verkar vara!

    ”Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av samhällsproblem. Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras utan de måste tas allihopa. Annars så blir det rasism.”

    Man får inte peka ut grupper men man ska klumpa ihop dom som en grupp annars är det rasism???
    Var kommer alla dessa idio*ter ifrån?

  • ariouleelay

    Märkligt. Det är som att hon hela tiden försöker döda debatten med ”rasist”-kortet. Men den enda som pratar om raser eller ens etniska grupper är ju hon själv. Det här är en människa utan någon vidare självinsikt.

  • iceqbe

    Då kan man kontra med detta i DN Debatt idag http://www.dn.se/debatt/radsla-for-rasiststampel-hindrar-integrationsdebatt och konstatera att det finns de som vågar sticka ut huvudet och ta striden (och kunna det i kraft av riksdagspost) på drakens debattsida. Ett mycket bra inlägg av Jasenko Selimovic (fp). Ytterligare ett skäl till att få svårt att bemöta inlägget med det sedvanliga rasistdrevet är att det är just Selimovic som skrivit det. Han är invandrare själv.

  • Roland X

    Jag hoppas att detta radioinslag blir en vattendelare bland journalisterna. Om journalister vill värna ”det fria ordet” så kan de ju inte acceptera Johanna Langhorsts resonemang.

    • visselpipa – 휘파람

      Ja, för att vara en publicistisk metadebatt om självcensur är det väldigt öppenhjärtat. :) Det tackar vi för, SR!

      Kommer nu fler medier problematisera sin självcensur?

  • http://twitter.com/MattiasStanton Mattias Stanton

    Är det samma kvinna som tvingades fly Tensta för sonen blivit rånad så många gånger?

    Hon kan inte vara frisk. 

    • friskus73

      att höra på denna jubelidiot (Johanna Langhorsts) får en att tappa hoppet på människan.

      Hon är fan så dum så tåget stannar.

      Tänk dig att landet styrs av sådanahär virrpannor,det är fan som en mardröm.  :(

  • Bevara

    ”rasistisk problemformulering”

    Känns som att Langhorst skulle trivas med att vara på den ”goda” sidan i DDR, Nazi Tyskland eller liknande samhällen. 

    • Oskar

      Nä, jag tror att hon är en snäll flicka innerst inne. Tycker även att hon är rätt så vacker på bilden.

      • visselpipa – 휘파람

        Det tycker och tro jag också. Jag tror att det just det som är problemet för många med hennes typ av ställningstagande. De är eller vill vara så goda att de varvar. Mätaren slår över i galenskap och ibland till och med i hat mot andra grupper för att man vill vara så god mot dem man ser som offer. Det är så synd om dem och sådana orättvisor att det kritiska tänkandet helt förkastas.

        Att världen är så grym att den bara kan förstås med hjärtat och att hjärnan bara är ett hinder, liksom.

  • elvert

    I de svenska skolorna pågår en omfattande propaganda turné. Där Expo okritiskt får beskylla våra barn, fram för allt våra unga män för rasister. Med hårda attityder och tvångskommendering tvingas barnen lyssna på propagandaministeriets anklagelser om att alla Svenskar är rasister. Alla protester eller synpunkter tystas aggresivt och opedagogiskt av föreläsarna. Hur kan Skolledningarna tillåta att denna typ av ensidig propaganda får förekomma i våra Svenska skolor?

    • Roland X

      Sverige blir alltmer likt det gamla Sovjetunionen. I Sverige heter heter åsiktspolisen EXPO, i Sovjet hette den KGB.

    • svenne42

      Pga att de flesta skolchefer-rektorer är korrumperade med 7-klövern.

  • diskriminerad_svensk

    Jag förstår inte varför rasister alltid ska behöva utsättas för hatbrott utan att det påtalas. 

  • Karl

    SR slutar inte att förvåna. Varför betala för propaganda som förespråkar svenskarnas egna undergång?

  • PastorCash

      Satans trött på att försörja dessa vänsterapor via skattsedeln. 

  • Strandnypon

    Johanna Langhorst har fått mentala störningar pga kognitiv dissonans.

    Tänk om ”Public Service” hade anställt  själsligt sunda journalister med respekt och lojalitet till sitt eget folk!

  • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

    Stor i käften är hon i alla fall.

  • antikomunisten

    Har har vi annu ett ex. pa att en stor del av svenskarna ar kraftigt degenererade.Det ar sadana som hon som bidrar
    till att sverige laggs i ruiner.Hon och hennes gelikar lagger ut dimridaer och 90 % av svenskarna marker ingenting.

  • SomEttGem

    Här är en länk till hennes förklaring till att hon inte längre bor i Tensta

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/gangen-ges-spelrum-i-fororten_4722955.svd

    Och än en gång kan jag konstatera att:

    På Södermalm i Stockholm bor 1,1 procent av svenska folket och
    hela nio procent av alla journalister. I Stockholms innerstad bor 3,1
    procent av svenska folket och 19 procent av journalisterna.

    http://www.second-opinion.se/so/print/1551

    Det känns snart som om de ska skriva om livet på Mars – något de vet ungefär lika mycket om?

    • visselpipa – 휘파람

      Med tanke på att hon numera bor i Farsta så får man väl ändå säga att hon lever som hon lär, till skillnad från många andra som torgför samma åsikter men samtidigt skiljer på de egna privilegierna och på budskapet till populasen.

      • SomEttGem

        Nu bor jag i Stockholm av födsel och ohejdad vana och jag kan försäkra dig om att skillnaden på Farsta och Tensta är rätt radikal vad gäller mångkultur!

        Ta gärna en provtur till dessa själv och jämför – det har jag gjort!

        Hon också – därför har hon valt bort Tensta – och det har sina skäl!

        Det är som Jan Guillou när han svarade att Östermalm minsann var lika mångkulturellt och att hans granne minsann inte heller var född i Sverige – så visst levde han som han lärde han med?

        • visselpipa – 휘파람

          Jag är inte stockholmare, men Farsta är väl en ändhållplatsförort och rimligtvis mer mångkulturellt än många andra delar av Stockholm? Är Farsta Strand förort eller svenskområde?

          • SomEttGem

            Som jag skrev innan så är skillnaden – radikal!

            Vid nästa besök – ta gärna en provtur till dessa själv och jämför så förstår/vet du vad jag menar.

            Tills dess…

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    Se på henne!   vad säger er bilden? – en jäkla karikatyr på en hen-konstfack-hippie!

    • Olandstoken

      Clownnäsan och sminket är det enda som fattas henne för att direkt uppträda på cirkus. 

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

        snarare på ”genus-teater med södermalmsveganerna” :)  

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

       ps: många av hennes åsikter hade hon blivit SKJUTEN för om hon yttrade dem i Somalia, Afghanistan, Saudi eller Irak.

  • init100

    Johanna Langhorst borde passa sig, när all kritik är rasism och alla svenskar utmålas som rasister, så kommer fler och fler människor att dra slutsatsen att rasism inte är så farligt. Och då kommer hennes idoga rasiststämpel att få rakt motsatt verkan.

    Rasism har åtminstone tidigare varit ett starkt stigmatiserande ord, men sådana som Johanna Langhorst och hennes likasinnade verkar arbeta dag och natt för att utholka och urvattna ordet så att det förlorar sin kraft.

    • Broktorp

      Ja rasism och rasist har blivit ett totalt urvattnat ord. I mina öron betyder det numera närmast realist. Antirasist är det samma som antidemokrat och någon som är emot yttrandefrihet.

      För några år sedan hade jag blivit upprörd och å det kraftigaste protesterat om någon skulle ha antytt att jag är rasistisk. Idag har ordet fullständigt tappat sin betydelse ungefär som ordet kränkt. Det ordet har också förlorat all sin tyngd.

      Att vara rasistisk idag är att begå ett tankebrott och ha en annan, eller ännu värre, uttrycka en annan åsikt än de som anser sig vara goda och tycker det rätta.

      • dubium

        Det här kanske kan vara lite intressant läsning för dig som har börjat tvivla på ordet rasist:

        http://penetrate.blogspot.se/2010/01/racist-word-invented-by-ussrs-leon.html 

        Han verkar ha fog för vad han skriver, oavsett detaljerna om ordets uppkomst så står det ju klart att ordet ”rasist” alltid har varit ett politiskt skällsord snarare än något annat. Ingen har någonsin kallat sig själv för rasist. Även om man officiellt hade ”rasistiska” ståndpunkter typ 1872 eller 1905 (vilket var helt accepterat), så kallade man sig aldrig för ”rasist.” Det var aldrig en etablerad term, ideologi eller åsikt. Ännu intressantare blir det om man jämför med att människor faktiskt har kallat sig själva för antisemiter. Att vara antisemit var ett etablerat begrepp, och inte mycket konstigare än att vara typ ”invandringskritisk” idag, kanske t.o.m vanligare. Det fanns antisemitiska föreningar, tidningar och politiska partier osv. Ändå anses antisemit idag vara ett skällsord, av alla parter, även av antisemiterna själva. Men rasist erkänns på något vis som ett etablerat ord av alla parter, trots att det alltid varit just ett skällsord och inget annat.

        The Slavophiles which Trotsky alluded to were historically a group of traditionalist Slavs who valued greatly their native culture and way of life, and wanted to protect it. Trotsky on the other hand saw them and others like them as an impedement to his internationalist communist plans for the world. This man didn’t care one iota about the Slavic Russians whom he supposedly served. To him, Slavophiles, i.e. Slavs that committed the ”crime” of loving their own people and trying to protect their traditional ways were simply ”backward”, and others like them were simply ”racists”.

        • Strandnypon

          Mycket intressant!

          • dubium

            Ja, eftersom språkbruket (semantik, retorik osv.) är marxisternas skarpaste vapen så är det ofta där man finner mest intressant information genom t.ex att försöka studera ordens ursprung. Jag har länge sökt efter vem som uppfann ordet rasism utan att hitta någon vettig information, bara avsaknaden av information i sig själv är ju en god grund för att bli misstänksam. Sedan hittade jag den där länken en gång för ett tag sedan, och han verkar ju ha lite fakta att stå på och vara trovärdig. Det stämmer ju även ideologiskt, att marxisterna skulle göra just så. De gör ju det fortfarande.

            En bra källa för information är de där gamla uppslagsböckerna nordisk familjebok som finns på nätet, den äldre upplagan saknar många ord men den nyare är ganska välfylld. Där redogörs för ordet antisemitism t.ex. Går man enligt den gamla riktiga definitionen så ges ordet en helt annan klang än den något luddiga, men väldigt negativt laddade, betydelse det har idag. Ordet rasism existerar inte i någon av upplagorna. En bra riktlinje för att avslöja nonsens-ord är faktiskt att undersöka om de fanns med i språket för hundra år sedan, eller ej. Är orden nyare än så, då är risken ofta stor att de är strunt. Speciellt om det är politiskt laddade ord. Ett annat ord som inte finns med i NF är xenofobi, däremot finns xenomani med. En sjuklig förkärlek för allt främmande och utländskt. Det känns som att det gamla ordet var mer relevant än det skräp-ordet man har bytt ut det mot, eller hur? Xenokrati är ett annat gammalt ord som rensats bort ur svenska språket, främlingsstyre. Undrar varför? :)

  • Kompisen_Kalle

    Journalister gillar olika, men deras bostadsområden är lika ariska som nazismens utopi.

  • invandrare1957

    Hon tillhör väl en av dom högavlönade som bor invandrarfritt och pratar om människans lika värde. Konstigt alla har ett värde och en kultur utom svensken. Han har ingetdera utan får acceptera allt få sin dotter våldtagen då tiger media o myndighet i rasismens tecken varför har inte vi Sverige någon stolthet. Utan vi har en hög tro till överheten att dom tar hand om oss men det gör dom inte den här gången. Utan nu måste svensken vakna och säga ifrån mot överheten. Det är konstigt i Sverige det gäller även arbetsplatser är man hygglig och ställer upp och lär ut då kommer någon och tar över och petar en åt sidan det finns en grupp svenskar som går över lika för att komma fram själv har råkat ut för en sådan idiot på arbetet dessutom så bor han helt invandrarfritt och gillar invandrare och har lärt sig väldigt mycket av dom arabiska frisörerna helt otroligt vilka idioter det finns. Honom har man ställt upp och lärt honom stället jag jobbar på tacken är att man blir undan skuffad. Men det är ungefär som PK människorna tänk på sig själv och gör en karriär på invandrarna och sk-t i folket o medborgarna. Ska man verkligen behöva vara grinig hela tiden och inte lita på någon tyvärr så är det så i det moderna Sverige.  

  • Chronologie

    Jaha… Suck…

    Hur vi än vänder och vrider på någonting över huvudtaget så är kontentan alltid att vi är rasister och röven är bak..
    Skulle Johanna Langhorst intervjua pingviner på Antarktis skulle det säkert visa sig att även dessa är rasister..

    Vart tog det normala sunda förnuftet vägen??? Är vi verkligen ett land med behov av idioter som Johanna Langhorst… Verkligen?

    Mvh,

    Chronologie

  • tigerone11

    Men då så Johanna Langhorst,. då är allting bra,. flytt tillbaks till Tensta.

  • hollandska

    SR och SVT är lika vidriga propagandaorgan. När jag lyssnar på P1 i radion blir jag för det mesta spyfärdig när idioter som denna Johanna pratar. Det är de som är de verkliga rasisterna! Det måste vara något fel på dom. Normala människor värnar sitt land och den folkgrupp de tillhör. 

  • 490

    Stor mun har hon-hon ser ut som Jokern..kul att hennes barn blivit så kulturberikade..haha :D

  • Vasaknacke

    ”Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av
    samhällsproblem. Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras
    utan de måste tas allihopa. Annars så blir det rasism.”

    Fröken Langhorst ska nog veta att när folk inte får diskutera saker på klarspråk och blir tvingade att gå som katten kring het gröt när dem vet exakt vad saken gäller, eller inte blir tillåtna att kritisera vissa saker utan att bli anklagade för att vara djävulen själva för att en del människor bara ”tycker det är okej” med yttrandefrihet när det passar dem, -då- är det inte så konstigt att folk blir ”rasister”(Läs: förbannade och trötta på skiten, men det är väl samma sak enligt PK-etablissemanget).

  • loofon

    Sedan när blev invandrare en ras?

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    PK’are som henne gör att SD får mer röster.

  • zelotai

    Då får man inte tala om problemen om arbetslösheten heller, eller hur Johanna Langhorst? För då pekar man ju ut hela gruppen arbetslösa som ett problem.

    Flytta tillbaka till Tensta, sedan kan vi börja diskutera!

  • zelotai

    Lyssna på hela inslaget, men ha spypåsen redo.

    Johanna Langhorst bekräftar sin egen mot-hypotes.

  • Karl-Johan Forsmark

    Invandringen är det perfekta sättet att råna svenska folket. På detta område kan man göra precis vad som helst och det får kosta hur mycket skattepengar som helst — om någon opponerar sig så är den rasist. Men folket har börjat vakna upp. Måtte svenska folket vakna medan dessa maktens knähundar till journalister fortfarande lever så de får ställas till svars för sitt avsiktliga missledande av det svenska folket. De kommer hävda att de inte visste bättre, men folk ska inte missledas. Dessa människor har för alltid förlorat sin trovärdighet.

    • zelotai

       Glöm inte avgiften till EU heller. Minst 100 miljarder att spara på dessa två utgifter, betyder 10000 kr mer om året till varje svensk. Ingen dålig stöld.

      För mina barns mor, mina barn och mig själv skulle det betyda 50000 kr mer om året. Fy vad sjukt.

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

      Jag är rasist, och stolt för det!
      För jag värnar om mitt land, min kultur och min ras till skillnad från alla de andra falska idioter där ute!!

  • UngFrustreradMan

    Herregud vad är detta för person. Hon säger att man inte kan prata om ”grupper” utan att vara rasistisk, men när han frågar om man kan kalla det problematiskt att vi just nu har en extremt hög invandring från lågutbildade länder så säger hon att ”nej men det är säkert flera som klarar sig bra och tar något städjobb. Sen kan man ju lära sig skriva men det får man väl också”. Hur bra är detta på en skala? Att vi får skitmånga människor, och det positiva är att några kan ta städjobb och kanske till och med lära sig att skriva. Jag återupprepar mig, HERREGUD, du måste vakna. Hur kan du säga den meningen men inte kalla det ett problem eller en belastning? 
    Helt makalöst, det är en sådan fruktansvärd hjärntvätt som pågått när allt logiskt tänkande har slagits ut. Vem som helst borde kunna se problemen i detta, eller ”utmaningarna” som Ullenhag skulle sagt. 
    Nej man blir så trött, jag orkar inte längre.

    Idag läste jag igenom SVD opinion där de hade artiklarna.
    ”Vi är redo för nystartszoner” – Härligt! Min kära far är snickare och betalar monstruösa mängder skatt som egen företagare. Snacka om att spotta honom i ansiktet
    ”Påtvingad tacksamhet ett sätt att förminska” – alltså att de som kommer hit och får leva på våra pengar och välkomnas in i vårat land kanske borde känna någon slags tacksamhet för detta? Nej absolut inte, jag gillar ”dumma svenskar” attityden mer. 
    ”Extrem fattigdom skapar utsatthet” (angående romer) – Den butik jag jobbar på nu har senaste månaden haft snatterier från flera zigenar FAMILJER. Det har inte bara varit snatteri, unga, medelålders och även äldre damer och män. Det har varit olika sätt att försöka lura till sig cigaretter, comviq osv. Jag är så trött, för jag förstår absolut att det på ett sätt är diskriminerande att titta extra när t.ex. 4 unga zigenska grabbar kommer in men då tar man med största sannolikhet också en snattare, vad ska jag göra ärligt talat? Det är småbarn som snor med sina föräldrar, och föräldrar som snor med sina småbarn. Jag blir så förbannad för jag tänker bara, vad kommer hända med den här ungen?
    ”inte självklart att tillåta böneutrop” – Nej det är väl klart som fan att det inte är det. Kolla på folkupproren på facebook, det svenska folket vill inte detta! Framförallt, lever vi i ett muslimskt land? Nej Sverige är sekulariserat, vi har utvecklats förbi religion. Vi behöver den inte längre och vi ska banne mig inte tillbaka. 

    Vissa dagar så höjs verkligen blodtrycket, så mycket på en o samma gång. Förstår verkligen inte vad som händer med mitt land, något nytt vansinne varje dag. Hur länge kommer svensken acceptera det? Förhoppningsvis inte länge till, varje dag som går blir folk mer och mer radikala och beredda att ta till mer drastiska åtgärder, inget jag ser fram emot direkt. 

    God natt, nu orkar jag inte vara vaken mer

    • Vasaknacke

      Ville bara säga att ditt inlägg var väldigt bra skrivet, intressant och t.o.m lite roligt att läsa igenom.

      Angående zigenar familjerna så tycker jag inte det verkar vara något dugg diskriminerande att vara lite extra misstänksam i ditt fall. Att säga det vore som att tycka att det är något fel på ugnen för att det bränns då man tar på den med vänstra som väl som högra handen efter det att man satt på den, det är ju egentligen bara ens eget fel. Man lär sig ju av sina erfarenheter.

      Har själv upplevt ett par liknande händelser när man jobbat i butik.

      • ariouleelay

        För att ta mackägarna som exempel. Om man känner igen ett gäng personer som inte brukar göra rätt för sig, så självklart att man inte hyr ut sina bilar till dem. Den slutsatsen kan man komma fram till utan att ens nämna ordet ”romer”.

    • init100

      God natt, nu orkar jag inte vara vaken mer

      Tyvärr, när du har tagit det röda pillret så finns det ingen väg tillbaka. Precis som i The Matrix.

  • zelotai

    Segrering ”har ingenting med invandringen att göra” det är klassamhället!

    Ja, fattiga svenskar betalar till de ”nyanlända”.

  • Nisse77

    ”– För att vi talar inte om invandring som liksom något slags begrepp från luften utan det är ju människor det handlar om, fortsätter hon.”

    Kanske är definitionen av människor som vi borde prata om?

    • init100

      Kalla dem helst inte liberaler, då det inte finns ett uns av frihet i deras ideologi.

  • zelotai

    Jag har barn ihop med en invandrare. Hon är precis lika förbannad som jag på detta.

    ”rasistisk problemförmulering”

  • zelotai

    ”rasistiska problemförmuleringen” = ej frisk

  • zelotai

    Och sådana idioter förmedlar ”nyheter”. Inte konstigt att det ser ut som det gör i Sverige.

    Hon verkar faktiskt vara dummare än både Lisa Bjurwald och Sanna Lundell.

  • http://friatider.se/ Allan Sethsson

    Trots problemen hon bevittnade i Tensta (som hon på äkta PK-manér valde att fly från, gilla olika men bo lika så snart man har ekonomisk möjlighet) så är hennes patentlösning på problemet att skrika rasism och mer mångkriminalitet.

  • http://pulse.yahoo.com/_T6XAYANIYQ6OOKTKK273EZXXCE B

    Man tar sig för pannan och suckar högt! Vilka stolpskott det finns inom svensk media! 

  • visselpipa – 휘파람

    Det är inte så konstigt att Langhorst tar det personligt och blir febrigt antirasistisk. Hon lever, som det verkar, med en invandrare. En Daniel José Bingert som anges som den som gjort musiken till inslaget från 2011. Kanske en chilenare, vad vet jag. Inget fel med det. Man bör dock ha med den kopplingen i värderandet av hennes indignation.

  • vanlade

    Det finns ju inga raser alltså finns ingen rasism, eller?

  • http://www.exponerat.info/ AnnaKonda

    Den här Johanna Langhorst verkar inte vara riktigt frisk. Är det rödvin eller droger som gör att dessa s.k. journalister blir konstiga i huvudet? 

    Varför stängde de ner sinnessjukhusen?

    • http://pulse.yahoo.com/_T6XAYANIYQ6OOKTKK273EZXXCE B

      Jag tror det är både droger, överdos av vin och dumhet som gör att de resonerar som de gör!

    • Karl-Johan Forsmark

       Det är hjärntvätt, indoktrinering och i vissa fall ren ondska som är orsakerna. Det är nog inte heller helt osannolikt att vissa av journalisterna skulle vara köpta av invandrings- och hjälpmaffian. Det finns ju som vi kunnat läsa här på friatider oerhört mycket pengar som folk tjänar på detta område — att det sker på skattebetalarnas bekostnad och leder till Sveriges långsiktiga förfall struntar de i.

  • Soderortskillen

    Liksom, liksom.

  • visselpipa – 휘파람

    Heinö är väldigt vettig här och visar hur Langhorst bevisar P1-programmets tes.

  • visselpipa – 휘파람

    Om man inte får generalisera och inte individualisera, hur ska då samhällsproblem kunna avhandlas alls?

    De får nog snacka ihop sig, hon och de andra rättänkarna, om exakt vad som ska vara förbjudet.

    • Kompisen_Kalle

       Det finns inga gruppspecifika samhällsproblem. Alla grupper är nämligen likadana. Det enda som skiljer är sådant som kläder, mat och språk. Alla människor i världen delar samma beteenden och värderingar, och naturligtvis är det då svenska värderingar som vi delar.

  • http://twitter.com/HelluGoes HelluGoes

    Alla invandrare är väl ändå inte mörkhyade? Jävla idiot. Invandrare är väl ändå inte någon ”ras”?

    • http://ulfertz.blogspot.com/ Edward Ulfertz

      Den som säger att man inte ska diskutera invandringsproblem för att det är rasistiskt är ju själv rasist eftersom hon är klart medveten om att de flesta problemen orsakas av en speciell ”ras”.

    • http://avpixlat.info/ Van Tomen

      Motorbåtsägare orsakar en massa problem. De släpper ut avgaser i skärgården, de har giftiga bottenfärger, de skrämmer sjöfåglarna, de trakasserar badande m.m.

      Får denna grupp inte diskuteras för att det är rasistiskt? Är motorbåtsägare en ras?

      Man drar ju alla över en kam, från fritidsfiskaren med sin 4,5-hästars aktersnurra till ribbåtsägaren.
      Det handlar ju om individer.
      Men problemen måste väl kunna diskuteras om man ska kunna hitta bra lösningar på problemen. 

  • Suecote

    ”Det är inte okej” är ett uttryck, direktöversatt från amerikanska, som får mina nackhår att resa sig och den som använder det att låta som en femåring, eftersom det inte betyder någonting.

    Att diskutera invandringen är snarare ekonomiskt, politiskt eller filosofiskt. Jag förstår inte hur rasismen kommer in i bilden, och det förstår tydligen inte den här människan själv.

    • visselpipa – 휘파람

      Att sakna argument är inget som hindrar den här typen av person, eftersom de ser det som sin plikt och moraliska skyldighet att ändå försöka. Det är därför det ofta tar sin ände i moraliska imperativ. När svaren saknas förbjuder man frågan.

  • Johan_Eriksson

    Vilket formidabelt regn av hjärndöda, illa formulerade klyschor! Vi talar om en så långt driven politisk korrekthet att den har slagit över i ren utvecklingsstörning.

  • Fredrik_H

    Jag tycker den andra delen programmet – den om tidningsdöden – var mer intressant. Och skrämmande. Vi skattebetalare ska pungslås på mer skattepengar för att kunna upprätthålla propagandan när upplagorna sviker. Det var iofs väntat, jag och andra har spekulerat i att utvecklingen kommer gå åt det hållet, men detta var första gången jag hört det från någon inom tidningsvärlden.

  • 2skruf2

    Rasism.. rasism.. har ingen på SR tænkt på att inte ALLA invandrare ær mørkhyade?

  • skruemcduck

    Jeg synes alle vettige frie mennesker skal gå ut i gatene og skrike ut rasistiske kommentarer dagen lang , man må ta tilbake ytringsfriheten som kommunistene har tatt i fra oss.

  • PekingNorroping

    Man är inte rasist bara för att man emot Sveriges sjuka invandringspolitik!

  • http://avpixlat.info/ Berit

    – Jag tror inte på att peka ut grupper av människor som bärare av samhällsproblem. Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras utan de måste tas allihopa. Annars så blir det rasism.

    Hon tror inte… Sysslar Langhorst med tro och religion eller journalistik? 

    Det ironiska är, som någon redan har påpekat här, att det är Jimmie Åkessons motståndare i partiledardebatten som individualiserade och inte ville diskutera de övergripande problemen.

  • oren_felt

    ”en rasistisk problemformulering” …Invandring och kritik av invandringspolitken har ingen rasistisk koppling. Kritiken handlar enbart om invandring, inte ras, nationalitet, hudfärg…
    Är ras-tänkandet så viktigt för dig Johanna Langhorst så är du rasist!

  • jannejakan

    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/57641?programid=909

    Varför stannade inte Johanna Langhorst i förorten om invandrare aldrig är något problem? Ofattbar dubbelmoral.

    För övrigt kunde man tro det var en komedi när man lyssnade på Langhorst åsikter om programmet Medierna. Samtalet är så dumt att man baxnar. Sorgligt.

  • Bjarne Höglund

    Vad kan man förvänta sig? Hon är ju journalist!!

    • Talibananas

      Hornalist med inte gritet. ; )

  • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

    ”– Om man vill komma bort från moralen så måste man först lämna den
    rasistiska problemformuleringen som man skapar när man säger att vi
    måste diskutera problemen med invandringen, till exempel. Då har man en
    rasistisk problemformulering.”

    Ju mer jag lär känna svenska journalister desto mer skrämmer de mig. Vi ska helt enkelt inte prata om invandringen. Punkt.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1142179972 Ali El Kuffar

    Ge henne en pratstund med Breivik. Vem vet… Den kulturmarxisten kanske lyckas omvända honom?

    • visselpipa – 휘파람

      Heh :)

  • Sven Olsen – (argdansk)

    Ak ja – den racismen – den är inte lätt att undvika – nu finns den alltså också inom SR/SVT-koncernen? Där kan man bara se!

    Att sedan fr Långborst inte verkar ha ringaste aning om vad racism är tyder ju på att hon arbetat länge inom samma koncern.

  • http://friatider.se/ Allan Sethsson

    ”Utan de samhällsproblemen får inte individualiseras utan de måste tas allihopa.”
    Men när antivita som Björklund i partiledardebatten individualiserade med Hibo då var det okej?

    ”För att vi talar inte om invandring som liksom något slags begrepp från luften utan det är ju människor det handlar om”
    Och alla vi skatteslavar vars surt förvärvade slantar stjäls för att finansiera vår egen undergång vi är inte människor eller?

    • visselpipa – 휘파람

      Skarpt! *gilla* :)

    • zelotai

       När journalister ställer dem mot väggen då de gjort något fel mot någon individuell person säger de att de inte kan diskutera det enskilda fallet.

      Erik Ullenhag och Jan Björklund kan däremot ta upp Hibo och enskilda läkare, det går för sig.

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons