Våldtäktsvåg i Sverige – 21 överfallsvåldtäkter på tre dagar

Publicerat den 15 juli 2012 kl 18:05

inrikes. Tidningen Expressen har gjort en kartläggning över våldtäkterna de senaste tre dagarna. Under perioden 12-15 juli har hittills 21 fall av överfallsvåldtäkter och försök till våldtäkt inträffat.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

De anmälda våldtäkterna: Hela listan

Gävle
Natten till i torsdags våldtogs två kvinnor i Gävle. Minst två män var inblandade i båda fallen. Troligen är det samma gärningsmän vid båda tillfällena.

Bollnäs
En 18-årig kvinna våldtogs natten till torsdag och en 42-årig kvinna våldtogs natten till lördag.

Falun
En 20-årig kvinna våldtogs i Falun i torsdags.

Västmanland
En kvinna utsattes för ett överfall. Oklart ifall det handlar om våldtäkt eller försök till våldtäkt.

Karlskoga
En kvinna våldtogs natten till onsdag.

Varberg
Två våldtäkter inträffade i Varberg, en kvinna våldtogs natten till fredag och en 20-årig kvinna våldtogs under natten till söndag.

Kungsbacka
En kvinna våldtogs natten till lördag.

Västernorrland
En kvinna blev utsatt för överfall. Oklart ifall det handlar om våldtäkt eller försök till våldtäkt.

Söderhamn
16-årig flicka våldtogs på lördag morgon.

Uppsala
En våldsam man överfaller en kvinna i lördags. Rubriceras som försök till våldtäkt.

Stockholm
En kvinna våldtogs i Alvik under natten till torsdag.
Våldtäktsförsök mot en kvinna i Brandbergen inträffade under natten till lördag.
En kvinna våldtogs i sin bostad i Tyresö.
En kvinna våldtogs i Solna under natten till lördag.
En kvinna våldtogs av två män på en Cinderella-båt.

Norrtälje
En kvinna blev utsatt för en våldtäkt eller våldtäktsförsök i Norrtälje under natten till lördag.
Ytterligare en kvinna våldtogs under natten till lördag.

Västervik
En kvinna våldtogs under natten till lördag.

Källa: Expressen

Sverige skakas av en våldtäktsvåg. Under de senaste tre dygnen har inte mindre än 21 överfallsvåldtäkter begåtts runt om i landet och i bara två fall har gärningsmannen eller -männen gripits.

– Det är dubbelt så många överfallsvåldtäkter under sommaren än under resten av året, säger Niklas Långström, forskningsledare i kriminalvården till Expressen.

Vacker väder och utomhusvistelse orsaken
Orsaker som varmt väder och lättklädda kvinnor anges, även fast detta är återkommande företeelser varje sommar och att juni var den kallaste på 20 år.

– Ja, det är kanske upp till dubbelt så vanligt som under resten av året. Människor rör sig ute, dricker mer alkohol, och är mer lättklädda. Den som har tillräckligt många andra riskfaktorer för att begå sexbrott kommer att ha större möjligheter att hitta ett lämpligt offer, säger Niklas Långström.

I Gävle skedde två gängvåldtäkter inom en timme två hundra meter från varandra och boende är rädda för att gå ut själva.

– Jag brukar gå hem själv, men nu vågar jag inte, säger Sofi Bodén till Expressen och hennes vän håller med.

– Det är klart att man tänker till, det är läskigt. Jag har sagt till min lillebrors flickvän som är 18 att hon inte får gå hem själv, säger vännen Sandra Jonsson.

Utanförskapsgrupper våldtar
Statistik från BRÅ visar att risken att utrikes födda begår våldtäkt i medel är fem gånger större än dito för svenskar. Men i den gruppen ingår alla utrikesfödda.

När statistiken inskränks till särskilt utsatta invandrargrupper så som folk från Mellanöstern och Afrika, är överrepresentationen upp till 23 gånger mer gentemot svenskar, enligt BRÅ 1996:2. Största överrepresentation har invandrare från Nordafrika, vissa afrikanska länder samt Irak. Irakier är en snabbt växande grupp i Sverige. Det bodde 120 000 irakier i här år 2009.

Överrepresentation hos dessa grupper återspeglas i den totala statistiken. Redan 1989 begicks något över majoriteten av alla anmälda våldtäkter av personer med utländsk bakgrund enligt BRÅ 1996:2 – en siffra som sedan ökat successivt med massinvandringen. Åren innan millennieskiftet begicks  57 procent av alla våldtäkter med en misstänkt person av personer med utländsk bakgrund, enligt BRÅ 2005:17. Nyare statistik finns inte att tillgå.

Fria Tider har tidigare skrivit om grannlandet Finland där var tredje våldtäkt begås av invandrare trots att dessa endast utgör 1,3 procent av befolkningen. Särskilt överrepresenterade är irakiska män, som är överrepresenterade med hela femtio gånger gentemot finnar.

 

 

 

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/valdtaktsvag-i-sverige-21-overfallsvaldtakter-pa-tre-dagar Bloggar om denna artikel
  • Anonym

    Med mångkulturen så kom också våldtäkterna! (Visst det fanns våldtäkter här och där innan,men inte i denna omfattningen).

  • World Traveller

    Markligt efter alla dessa overfalls/gruppvaldtakter att polisen inte har ett endaste signalement. Expressen och Aftonbladet tror jag visade nan bild pa Hagamannen. Betyder det att media och polisen tror att garningsmaennen liknar Hagamannen till utseendet?

    For ovrigt saa undrar jag om det ar nyhetstorka pa FT?

  • Anonym

    Det var väl inte det här Sverige skulle utmärka sig i ?
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    De gör som de gör därför att de är som de är och det är synnerligen välkänt vid det här laget. I samtliga länder där de finns är det likadant.

    Vill man inte ha det så här, så tar man inte in kulturberikare. Alltså vill de, politikerna och massmedia, ha det så här.

  • Anonym

    Det där kan inte Snicke-snacke Sarnecki snacka bort!!!
    För övrigt – Alla ungdomar måste lära sig att inte beblanda sig med utomjordingar. Det är föräldrarnas förbannade ansvar, då samhällsapparaten tutar i dem att det skulle vara berikande med kulturfriktioner.
    Håll i er! – Eländet är här för att stanna – Fler döttrar kommer tyvärr att våldtas i stor utsträckning de kommande åren! – För denna häftiga kulturberikning tackar vi alla Fredrik och hans kumpaner!!! – De fega och de vedervärdiga!!!

  • modernghost

    Inför medborgar- och tjänstemannaansvar till att börja med – en man skall inte känna sig som en jagad råtta i sitt eget land. Lagen om självvärn måste styrkas. Repatrieringen (om det så krävs med fallskärmar och spark i rövaren) måste påbörjas nu. Det är väldigt bråttom, och det är väldigt konstigt att dom flesta verkar inte förstå.

  • Anonym

    Invandringen ökade = Då ökade våldtäkterna, ser ett samband.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

    • Anonym

       Finns inget samband, det är våra flickor/Jimmie Åkesson och vädret som förorsakar alla våldtäkter.

  • visselpipa – 휘파람

    Kanske kan turism vara en delförklaring? Ett slags sexturism till Sverige  från MENA (och Europa) på somrarna.

    Att vissa överrepresenterade grupper kommer hit och hälsar på släkten, njuter av västerländsk frihet och standard och att vissa av dem begår brott medan de är här.

  • Anonym

    Och ingenstans ens en liten kommentar om vilka som utför dessa överfallsvåldtäkter…
    Nej, istället babblar ”experter” i tv-soffan om att de flesta våldtäkter sker i hemmet och att en närstående är förövaren.
    Vilken tröst dessa stackars kvinnor som hade oturen att möta de fina gossarna Mohammed och Abdullah…

  • Anonym

    Varför inte kastrera alla våldtäcksmän eller låta offret dränka dem ?

    Lösningen handlar om att skrämma iväg alla dessa äckliga män med hårdare lagar.  

  • Anonym

    21 våldtäkter på 3 dagar. Ett ”hen” kommenterade i TV; de flesta våldtäkter begås trots allt inom hemmet. 

    • Anonym

      Så var det kanske innan dom senaste tio årens 
      massinvasion. Som referens kan nämnas att 1996
      hade vi ca 1600 våldtäkter idag över 6000. En del 
      vill peka på lagändringen som gjordes 05-06 någon gång
      men även efter straffändringen fortsatte våldtäkterna
      att öka i samma takt som året som året som 
      lagändringarna infördes, vilket knappast kan skyllas
       på några lagändringar. 

      (Jag citerar ur minnet, det var något år sedan jag
      kollade upp statistiken ordentligt).

  • Sparkle Wind

    Det här är ju bra för feminismen. Om man bara ignorerar vilken sorts män det handlar om (Och även ignorerar alla fall där kvinnor våldtar) så kan man hävda att män som grupp våldtar bara för att de är män.

  • Eveningstar

    @FT-red.  Kan ni inte bara plocka bort trollet Agerhäll snart? Han tillför inte diskussionen ett smack då han ständigt går OT med sitt tjat om att vi är anonyma, vilket de facto är att räkna som SPAMMANDE, åtminstone vid det här laget. Om det ens finns ett enda inlägg där han inte tjatar om anonymiteten så torde de vara lätt räknade på handens ena fingrar. Ni borde införa tillsägelser och varningar som på Flashback så kanske han skärper till sig till slut. Är det bara jag som tycker det är tjatigt?

  • Anonym

    Det värsta är att våra politiker håller käften inte ens fördömer det och vill öka invandringen till Sverige. (Varför)

    • http://www.facebook.com/people/Henrik-Agerhall/1804226080 Henrik Agerhäll

      Ja varför finns det de som flyter med strömmen och inte törs uppge en avvikande åsikt sålänge de inte får vara anonyma? Du kanske ska vända blicken inåt och rannsaka dig själv?

      • Anonym

         Dumskalle använd hjärnan med DDR och dess arbetsplatser. Jag är beroende av min lön. Vad vet du vad jag jobbar med och vem jag är. Sen måste jag skydda barnen som tyvärr jobbar i politiska institutioner. Jag vill inte att överheten ska utnyttja att din pappa är rasist använd skallen lite. Förlåt men jag blir förbannad.

        • Sparkle Wind

          Tack för det. Så tröttsamt med alla som kommer och ska trycka ner en för att man inte vill vara en offentlig person. Det är jättekul att vissa har möjlighet till det och inte får några problem, men det är inte lika lätt för alla.

          • Anonym

             Håller med. Han verkar höra till den här gruppen jante svenskar hatar dom som klagar på stavning eller punkt på fel plats eller att man inte skriver under sitt namn det är inte så lätt. Då är man fel ute när man håller på så. Det gäller att förändra Sverige. Man undrar om motståndsmännen sa. Hej jag heter Olle Persson  och jag ute efter att göra största motstånd mot vad ni vill. Då hade dom nog haft familj och både det ena o andra fängslat. Sen är det nationaldemokrater i Södertälje som har skrivit under sitt namn där har hustru o barn fått hot. Det är dagens Sverige konstigt att man inte kan acceptera det.  Bodde jag på Lidingö så skulle nog jag också skriva under mitt eget namn.

            • Sparkle Wind

              Jag ser inget fel i att påpeka stavfel och liknande då jag tycker att man ska vårda språket. I övrigt håller jag dock med dig.

        • http://www.facebook.com/people/Henrik-Agerhall/1804226080 Henrik Agerhäll

          Anledningen till att många politiker ”håller käften” torde vara att de känner sig lite oroliga för att yttra sin åsikt, ungefär som du gör. Det måste du väl begripa själv så jag vet inte varför du ställer frågan. Du och politikerna verkar ju vara lite grand av samma skrot och korn, så jag vet inte varför du klagar på politikerna.

          • Anonym

             Dum i huvet

          • Anonym

            Då borde dom byta jobb, men det förstår inte du.

      • Anonym

        Det beror ju lite på vilka åsikter man 
        har. Har man åsikter som enligt 
        etablissemanget är comme il faut
        så har man i regel inget att frukta även 
        om man så lever i en totalitär stat.

        Skulle jag kunna yttra mina åsikter
        utan att det skulle få sociala efterverkningar,
        så skulle jag utan tvekan göra det, men så
        är inte fallet och då föredrar jag att vara anonym
        och ändå kunna yttra mig om vad jag vill utan att 
        det riskerar slå tillbaka mot mig personligen.

      • World Traveller

        Vi som ar kritiska till invandringspolitiken ar anonyma eftersom vi inte vill fa vaara barn hotade, stenar inkastade genom fonstren, bilen uppeldad, bli overfallana av dina vanner fran AFA. Ni ”godhetsapostlar” kan kommentera under era egna namn for att VI inte anvander oss av sana fascistmetoder som ER.

  • Anonym

    När tänker Statsminister Reinfeldt ta sitt ansvar och avgå. Reinfeldt är ju ytterst ansvarig för att lag och ordning fungerar inom landet.
    Då måste också skydd för kvinnorna ingå så inte vi behöver ligga i topp på listan över flest våldtäckter i världen. Den sittande regeringen och deras alierade borde omgående lämna sina stolar i Regering och Riksdag. Den invandringspolitik som förs idag och de konsekvenser detta har fått redan och kommande händelser är inget annat än ett jättelikt fjasko från regeringens sida.  Jag förstår inte hur Reinfeldt och hans gangstrar kan sitta och bara låtsas som ingenting när så många kvinnor våldtas inom landet. En mycket skrämmande utveckling som förmodligen kan sluta med att folket tar lagen i egna händer. Vilket inte är bra. Då blir det anarki och det är inget att eftersträva. Det är just därför man skall kräva att Regeringen tar sitt ansvar och utlyser nyval utan namn på politiker som inte vill ändra invandringspolitiken.

  • Anonym

    Sverige blir ökänt i utlandet nu.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • loofon

    Antar att det är vanligare på sommaren eftersom kulturberikarna är för lata för att klä av någon med mycket kläder på sig …
    De är ju vana att få allt serverat på ett silverfat och om det inte sker så får man ju faktiskt, till deras försvar, tillstå att de då ibland orkar slå sönder inredningen på sina boenden …

  • Anonym

    På västfronten intet nytt…

  • http://www.facebook.com/staphan Staffan Träd Nilsson

    Expressen borde veta bättre än att rapportera om sådant här. Det riskerar att öka medvetenheten hos läsarna om att svensk invandringspolitik inte fungerar. Vilket innebär att de stärker demokratin. Bakläxa på det! (Och nej, jag har inget emot invandrare generellt utan det är politiken som inte fungerar enligt min uppfattning).

  • Anonym

    OT: dåligt tryck i friatider. Vill ni hävda er så måste ni leverera.

    Har ni semester?

  • Anonym

    ”Nyare statistik finns inte att tillgå.”

    Tror fan det när BRÅ har fått munkavle!!! MEN i statistiken heter det att ”överfallsvåldtäkterna minskar; vi ser ett trendbrott!”. 

    Jo, tjena……. :(

  • Anonym

    Oj, är det Kalle, Pelle och Lasse som varit i farten igen?

  • http://www.facebook.com/tjopptjohej Anneli Pettersson

    Ja nog gnälls det över vädret alltid, regn och rusk blir vi ju alla omåttligt pilska av, suck…

    • Anonym

      Om det är fint väder, så kravlar fler degenererade odjur ut ur sina hålor istället för att porrsurfa.

      • Anonym

        vädret är ju sämre än någon annan sommar, så att tycka vädret spelar in är ju rena hånet att säga  har för mig det rådde rätt eländig väderlek i Mariannelund när det begav sig,..,…
        eländet är betydligt mer komplext än så,livstidsutvisning med omedelbar verkan ,allt annat är et tstort svek mot hälften av Sveriges befolkning , kvinnorna.

  • Anonym

    Ytterliggare signaler till Reinfeldt att stoppa denna vansinniga invandringspolitiken. Öka straffen, obligatorisk utvisning inkl anhörigutvisning på livstid. Klarar muslimerna inte av att se kvinnor utan burka eller helslöja, då har de inte i en civiliserad stat eller land att göra.
    Tillbaka med dem omedelbart. Inportera gärna arbetskraft men ta dem från de civiliserade världsdelarna istället för som nu. Kanske tid att starta civilgarden som kan ta hand om idioterna om inte myndigheterna kan göra sitt jobb. Ett bra straff kanske hade varit att skära av deras penis och sätta en tappkran istället, då kan de iallafall inte våldta någon.

  • Anonym

    Våldtäkter per land

    Lesotho: 91,6
    Sverige: 53,2
    USA: 28,6
    Zimbabwe: 25,6
    Norge: 19,8
    Israel: 17,6
    Finland: 17,2
    Danmark: 7,3
    Kenya: 1,9
    Turkiet: 1,4
    Japan: 1,2 

    • Anonym

      per 100.000 invånare är det va?

      • Anonym

        Japp så är det

  • Anonym

    ”– Ja, det är kanske upp till dubbelt så vanligt som under resten av
    året. Människor rör sig ute, dricker mer alkohol, och är mer lättklädda.
    Den som har tillräckligt många andra riskfaktorer för att begå sexbrott
    kommer att ha större möjligheter att hitta ett lämpligt offer, säger
    Niklas Långström.”

    Det är alltså farligt att vara kvinna, lättklädd och utomhus på sommaren i sverige?? Jävla skitsnack, det är myndigheterna som inte gör nåt åt det.

    • Anonym

       Finns bara två val. antingen stänger man gränserna och börjar skicka ut folk som begår brott. Eller militär på gatorna till slut. Jag vet att det slutar med militär på gatorna tillslut.

      • World Traveller

        Vilken militar? Vaar arme’ ar ju borta. Muslimsk milis blir vael det troligaste.

  • Odalmannen

    Sverige har näst flest våldtäkter i hela världen, visar FN-statistik över antalet våldtäkter. Bara i det lilla afrikanska landet Lesotho är siffran högre än här. Enligt statistiken, som kommer från FN-organet UNODC, anmäls 53,2 våldtäkter per 100 000 invånare i Sverige. Det är skyhögt över våra nordiska grannar. Danmark ligger till exempel på 7,3.

    http://www.nationell.nu/2012/05/21/sverige-har-nast-flest-valdtakter-i-hela-varlden-direkt-efter-afrika/

    • Anonym

      Detta är felaktigt. Våldtäktssiffrorna på platser som Sydafrika, Kongo, Kenya och andra skräpländer är i verkligheten hundratals gånger högre än i Sverige. Anmälningsfrekvensen däremot är betydligt högre i Sverige. Våldtäkt är heller inte tabubelagt i Sverige på samma sätt som i exempelvis muslimska länder, vilket gör det lättare för svenska våldtäktsoffer att anmäla. Svensk lagstiftning har sedan länge präglats av radikal feminism och andra samhällsdestruktiva ideologiska tankeströmningar, vilket gjort att våldtäktsdefinitionen urvattnats till riktiga våldtäktsoffers stora förtret. Att Sverige skulle ha 7 gånger så många våldtäkter per capita som Danmark, och angränsa länder som Sydafrika, är givetvis absurt, och även om den icke-vita populationen i Sverige begår upp till 80% (personlig uppskattning) av de anmälda våldtäkterna, så skulle den reella differensen mellan Sverige och Danmark, Norge eller Finland inte vara så stor.

      Med det sagt så är det viktigt att understryka att våldtäktsproblematiken i Sverige är ett problem som nästan helt och hållet är begränsat till landets icke-vita (negroida, araboida, mestisoida och delvis även baltiska/slaviska/östeuropeiska) population. Svenskar våldtar inte mer än norrmän och danskar, och det blir lätt förvirrande när man felaktigt påstår att Sverige har lika många våldtäkter som afrikanska länder, vilket givetvis vore absurt även utifrån ett rent totalitaristiskt perspektiv. Jag menar, en population på 9 miljoner där ”enbart” 20% består av icke-vita invandrare kan omöjligt ha högre våldtäktsfrekvenser än Sydafrika och Zimbabwe.

      • Anonym

         Vad snackar du om? Menar du att en 14årig tjej i ett svenskt förortsgetto skulle anmäla om hon tvingas göra sexuella tjänster åt ett gäng invandrargrabbar under 18års ålder? Vad skulle hända sen? Får dom nåt straff? Kommer den utsatta tjejen få nån hjälp? Enligt polisens gissning så begås det ca 160 våldtäkter per dygn,vilket ger ca 50-60 tusen om året.

        • Anonym

          Frågan är väl vad i helvete du snackar om. En 14-årig förortstjej som blir gruppvåldtagen av blattar skulle sannolikt anmäla, ja. Chansen att hon skulle anmäla är säkerligen betydligt högre än om Fatma hade gruppvåldtagits i en lerhydda i Irak. Din kommentar återkopplar inte på något sätt till det jag skrev. Poängen är fortfarande att snacket om att Sverige skulle ha ”mest våldtäkter i världen” är absurt, och att diverse neger- och arabländer i verkligheten har hundratals gånger fler våldtäkter per capita än Sverige. ”Problemet” ligger i anmälningsbenägenheten och våldtäktsdefinitionen. Dumjävel.

          • Anonym

            Det var just den argumentationen som sågades vid dina fotknölar. Mörkertalet är stort även i Sverige.

            • Anonym

              Mörkertalet får vara hur stort det vill. Om man på allvar tror att Sverige har fler våldtäkter per capita och i totalt antal än Zimbabwe och Sydafrika så är man helt enkelt dum i huvudet. Hade samma rättsväsende, våldtäktslagstiftning och anmälsningsbenägenhet applicerats på Kenya eller Uganda så hade hela Afrika toppat listan och Nordeuropa legat längst ned. Ännu längre ned hade vi legat om den icke-vita befolkningen i Sverige var puts väck.

              • Anonym

                Och detta är väl ingen ursäkt för att Sverige toppar västvärlden överlägset vem är det som är korkad egentligen?

          • Anonym

            Då behöver du inte bekymra dej om att FN tror att Sverige är ett U-land om ca 20år heller.

      • Anonym

        Enligt BRÅs egna beräkningar så anmäls bara var 10e våldtäkt i Sverige.
        Det skall jämnföras med USA där de räknar med att mellan var femte till var fjärde våldtäkt anmäls.

        Något att ha i åtanke när man pratar om våldtäkter i Sverige och hur många som begås.

      • M Capensis

        ”…en population på 9 miljoner där ”enbart” 20% består av icke-vita invandrare kan omöjligt ha högre våldtäktsfrekvenser än Sydafrika och Zimbabwe.”

        Jo, ifall kvinnor i Sydafrika och Zimbabwe (och deras familjer) är medvetna om problemet, medan svenska kvinnor inte är det.

        En varg kan döda fler får i en fårhage än i Kanadas vildmark. Även om vargarna i Kanada är fler.

        • Anonym

          Spelar du dum, eller är du bara helt jävla blåst? I våldtäktsstatistiken ingår alltså inte enbart överfallsvåldtäkter på joggande kvinnor i dunkla parker. Där ingår även andra former av våldtäkter. Att risken för kvinnor att bli våldtagna skulle vara högre i Sverige, där den mest våldtäktsbenägna delen av befolkningen är förhållandevis liten, än i länder som Sydafrika, där gruppvåldtäkt är en sport och där var fjärde man våldtagit, är givetvis fullständigt absurt. Att ugandiska kvinnor skulle vara ”medvetna” om våldtäktsrisken, och därmed undvika våldtäkt i sådan fantastisk grad att ett bistert kungarike i karga Norden skulle gå om dem, är så fantastiskt korkat att det är svårt att greppa. Enligt ”statistiken” skulle alltså Uganda, med en population på 36 miljoner negrer, ha 3000 färre våldtäkter än Sverige. Förstår du absurditeten i det?

          Det finns ingen logisk eller rationell förklaring till varför Sverige, av alla jävla länder, skulle vara bland de mest våldtäktstäta i världen. Den enda förklaringen är att 1) Sveriges invandrade population av våldtäktsbenägna folkgrupper (negroider, araboider, o.s.v.) är så extremt överrepresenterade att deras bedrift att begå mer än 70% av Sveriges totala antal våldtäkter överskrider länder i djupaste Afrika, eller att 2) Sveriges etniskt svenska population skiljer sig från de övriga nordiska folken något så oerhört att svenskar våldtar hundratals gånger oftare än exempelvis islänningar, norrmän och färöingar.

          • M Capensis

            Oj, du gör skäl för ditt nick, eller hur?

            Men om ditt resonemang stämmer bör man kunna överföra det även på annat. Exempelvis psykopati.

            Diagnosen psykopat ges nästan uteslutande till människor med kaukasiskt (=vitt) ursprung. Upp till 3% i en kaukasisk befolkning beräknas vara psykopater.

            Alltså borde antalet mord orsakat av psykopater vara högre i Europa än i USA, eftersom Europas befolkning är ungefär dubbelt så stor som USAs (och 72,4% av USAs befolkning är vita).

            Istället står USA för 84% av världens seriemord.

            Varför? Ja, dels kanske man kan anta att psykopater varit överrepresenterade i emigrationen till USA. Fast knappast till denna nivå. Däremot är USA ett mycket mer rotlöst och splittrat samhälle. En psykopat har lättare där att uppfatta sin omgivning som främmande och se människorna omkring sig som byte snarare än medlemmar av den egna gruppen.

            Samma typ av mekanism kan mycket väl gälla våldtäkter. Personer som i sitt hemland inte skulle begått några, gör det här. Och därmed blir procentsatsen våldtäktsmän i befolkningsgruppen högre här än i hemlandet.

            Däremot har du rätt i att lagändringen 2005 gav oss en skjuts upp i statistiken som inte är rättvisande. Men även innan 2005 var antalet högt. 29 våldtäkter per 100 000 år 2005, Vilket placerar oss i topp i Europa.

  • Anonym

    Anledningen till denna våldtäktsvåg är de medeltidakulturer från MENA och Asien som politikerna insisterar på skall få komma hit.

    Kurvan med grupp-, överfallsvåldtäkter och invandring från dessa områden går hand i hand.

    • Anonym

      På medeltiden visste man att handskas med avskum dock. En medeltida fogde hade naturligtvis halshuggit dylika skräpmänniskor och låtit sätta upp deras huvuden på pålar utanför deras hem, eller utanför deras ”ställe”.

      Medeltiden betyder inte ”efterbliven”, tvärtom.

  • Anonym

    Klart kvinnor(hen) skall betala priset för massinvandring av kåta MENA-idioter

    • Anonym

      Klart att de ska vi ska ju bli uppblandade och takten går förlångsamt så de svenska kvinnorna får inte vara så motvilliga.
      Det är ju så att muslimerna har en annan kultur där varje man har 4 kvinnor så det blir inte aktuellt att en svensk man beblandar sig med en kvinna från MENA. Det är absolut inte aktuellt Det är ett underskott på kvinnor som är tillgängliga eftersom kvinnorna ofta väljer att stanna kvar i sina hemländer.

  • Anonym

    Fredrik Reinfeldt, förklara dig ?  Jag väntar på svar !
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Obligatorisk kastrering om man ansöker om PUT eller är ensamkommande, så får vi bukt med dom som vill hit och de övriga kommer inte hit.

    • Eveningstar

      Vi borde även sterilisera frögurkorna tycker jag.

  • Anonym

    Gör en jämförelse med antalet våldtäkter för säg 20, 25, 30, 35 etc. år sedan och sätt det sedan i relation till mängden män i befolkning så man kan göra en procentuell jämförelse. Har inga siffror men skulle tro att det ökat med 100%. Konstiga karlar har alltid funnits men någonting annat har också smugit sig in i beteendet. Ett hat mot den fria kvinnan som bejakar sig själv och utmanar den bräckliga manlighet som utmärker mellanösterns män.
    En sund man är trygg i sig själv och behöver inte våldta för att visa sin manlighet.

    • Anonym

      Kvinnor har alltid gått hem ensamma på natten, min mamma född på 30-talet var ute och dansade på 40-talet men nog kunde hon gå hem i en vanlig klänning utan att bli våldtagen.

  • Anonym

    Jag bläddrade i ett ex. jag tror det var Aftonhoran (Kan ha varit Excessen, jag kommer inte ihåg ) som låg framme i fikarummet häromdan och
    läste deras artikel om gruppvåldtäkterna i Gävle: Vilka tror ni dom använde
    för att illustrera den ”typiske våldtäktsmannen” jo Hagamannen och Örebromannen, båda svenskar..Av någon anledning var det ett slag sedan slaskmedia hängde ut någon våldtäktsman sist, men det har knappast berott på  någon stiltje på våldtäktsfronten. Hmm jag undrar vad det kan bero på, vaaaad kaaan det berooo pååå!!!?

    • Gaikokujin

       Det ironiska är att Hagamannen och Örebromannen inte är de värsta serievåldtäktsmännen i Sverige.

      Sök på ”Smygaren” och ”Taximannen”. Smygaren heter Shino Mohamed Hashi och är etiopier/somalier, och Taximannen heter Amr Mahmoud El Hossaniy Taha och är egyptier.Dessa två män har fler begångna våldtäkter på sitt samvete än Hagamannen och Örebromannen. Kolla på Wikipedia där Haga- och Örebromannen beskrivs in i minsta detalj. När det gäller smygaren så står det ingenting personligt, dvs namn och dylikt. Taximannen finns alls med.Kanske någon med Wikipediakonto kan lägga till Taximannen samt Smygarens namn…

      • Anonym

        Svenska Wikipedia är ett riktigt rödingnäste,
        tveksamt om det får vara kvar.Mona Sahlin citatet : 
        ”…Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.” Som hon uttalade på Euroturk-konferensen 2002 var temporärt raderat för att citat: 
        ”Jag gjorde en google-sökning och fick då upp en massa sverigedemokratiska och nazistiska webbplatser, vilket brukar vara en god handvisning på att det inte är något som hör hemma på en sida som denna.”  

        Numera är citatet återställt på Mona Sahlins wikiqoutesida.

        http://sv.wikiquote.org/wiki/Diskussion:Mona_Sahlin

  • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

    [[Vacker väder och utomhusvistelse orsaken

    Orsaker som varmt väder och lättklädda kvinnor anges, även fast detta är återkommande företeelser varje sommar.]]

    Och ändå så är detta den kallaste sommaren som någonsin uppmätts sedan mätningarna började göras av Linné…

  • Anonym

    Hjärnan sitter helt klart i fel huvud på dessa män. Detta förklarar kanske det låga IQ talet.

  • Anonym

    Är inte detta fler överfallsvåldtäkter än vad som skedde totalt ett normalt år ”innan” massivandringen?(innan ca 1975)

    • Odalmannen

      Jo, visst är det det så. Så här mycket våldtäkter som nu var det definitivt inte och gruppvåldtäkter förekom ju inte överhuvud taget alls innan 1975, det är en brottstyp som har kommit till Sverige med massinvandringen från Tredje världen. Inte heller förekom det på den tiden s.k. ”hedersmord” med ”balkongknuffningar” och knappast stenkastningar mot polis, brandkår och ambulans heller innan 1975. Samma sak när det gäller mordbränder mot skolor och daghem, då förekom det nästan aldrig att en skola brann medan det i dag händer var och varannan dag till en kostnad av hundratals miljoner kronor varje år. Inte heller flyktingsmuggling förekom på den tiden vad jag minns i alla fall, numera är det ju någont som händer varje dag. Vem hade förresten hört talas om khat-smuggling till Sverige innan 1975? Ingen, men i dag är det ju också rena vardagsbrottsligheten. Samma sak när det gäller införseln av vapen, då innan 1975 var det någonting mycket ovanligt med insmugglade pistoler och automatvapen medan det i dag smugglas in tiotusentals illegala vapen till Sverige varje år. det är ingen slump att pistolrånen har ökat så kraftigt, ”våra” massinvandrade entreprenörer och pensionsräddare från Tredje världen är ju driftiga och påhittiga av sig och hittar på allt fler illegala sätt att försörja sig på hela tiden, de ”tråkiga” svenskarna fortsätter tydligen gärna att ställa upp som offer eftersom de fortsätter att rösta som de gör.

      • Anonym

        BRA SKRIVET Odalmannen! Avarter till människor för också med sig kulturella avater.INVÄLLNINGEN MÅSTE STOPPAS!

  • Anonym

    Den svenske regjeringen jubler og gleder seg over det nye spennende innslaget i Sverige.

  • Anonym

    Normala män blir inte våldtäktsmän bara för att det är fint väder ute. Detta är ett solklart fall av månkulturell ”berikning” av samhället.

    • Anonym

      Tidigare fanns det en väder”gubbe” man ofta hade utanför stugan , en pinne med kvist som reste sig vid fint väder. Nu borde dessa sälja som smör om man svartmålar figuren

  • Anonym

    Det där med ”vackert och varmt väder” låter inte som den bästa förklaringen precis..

    • Anonym

      Det verkar lite krystat, minst sagt. Jag tycker inte vädret inbjuder till några som helst utomhusaktiviteter.

  • Anonym

    Stor MENA invandring = hög våldsbrottslighet,en gris kan räkna ut det med knorren,dock ej den svenska regimen.

    • Anonym

      Åh jo dom vet mycket väl
      dom bryr sig bara inte…

      • Anonym

         Exakt!

      • Eveningstar

        Det är ett pris dom gladeligen betalar bara för att driva fram den sanna diktaturen och polisstaten.

  • Anonym

    och när i hela helvete ska detta drabba våra politiker och jounalisters döttrar

    • Anonym

      Tveksamt om dom skulle bry sig. Invandringen
      tjänar ett ”högre syfte” och då är några ”krossade
      ägg” på vägen ett billigt pris att betala. Även om 
      det ”krossade ägget” tillhör familjen.

  • Anonym

    Lägg därtill mörkertal på de våldtäkter som inte anmäls! Undrar hur många det kan vara?

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

      Enligt anonyma undersökningar utomlands
      (skulle nog aldrig göras om detta ämne här)
      Så ligger mörkertalet av icke anmälda våldtäkter runt tre fjärdedelar eller 75% av alla anmälda.

      Med andra ord, om det finns 250 anmälda våldtäkter i ett område, så med mörkertalet har ca 1000 begåtts!

      • Anonym

        Låter trovärdigt. De PK-styrda kvinnorörelserna tiger eller tystas ner. Högst tragiskt!

parkeringsvakt-nybild

DN-fel om p-böter för utbrända bilar

DN attackerar artikel i FT. Här bemöter Mattias, som skrev artikeln, DN:s uppgifter.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Polisen valde att "avvakta" och "inte ingripa" när gängen eldade upp bilar igår. Men de bilägare som inte kunde flytta sina utbrända bilvrak fick däremot böter direkt. Foto: Fria Tider

Deras bilar brann inatt – nu får de p-böter. Utbrända bilvrak lappas efter nattens kravaller.


Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons