Annie Lööf kämpar med kraftigt vikande opinionssiffror

Annie Lööf kämpar med kraftigt vikande opinionssiffror

Var tionde tänker rösta på Sverigedemokraterna

Publicerat den 27 september 2012 kl 15:08

Inrikes. Både Centerpartiet och Kristdemokraterna skulle åka ut ur riksdagen om det vore val idag och Sverigedemokraterna blir Sveriges tredje största parti enligt Sentio Research väljarbarometer.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Annie Lööf och Centerpartiet kämpar i motvind just nu, två oberoende väljarbarometrar pekar på att partiet som det ser ut idag har små chanser att klara sig kvar i riksdagen efter nästa riksdagsval. I Sentio Research mätning som publicerades idag får partiet 3,6% av väljarstödet medan det i United Minds septembermätning endast får 3,3%. Något bättre går det i SKOPs mätning där partiet med nöd och näppe klarar riksdagsspärren med 4,1%.

– Den enda väljarbarometern som har ett värde är den som väljarna medverkar i på valdagen. Centerpartiets strategi är att vinna val, inte att förlora, säger Centerpartiets presskontakt Inger Fredriksson till Fria Tider som kommentar till opinionssiffrorna.

Även Kristdemokraterna kämpar med dåliga opinionssiffror. I Sentio Research mätning får partiet 3,5%, bättre går det i United Minds septembermätning där man får 4,7%. Katastrofsiffror får man dock ifrån SKOPs väljarbarometer där partiet tilldelas endas 2,9% av rösterna.

Sverigedemokraterna tycks däremot ha medvind i opinionen. I samtliga mätningar går partiet framåt och partiet får hela 9,9% i Sentios mätning, nästan var tionde väljare skulle därmed stödja partiet.

Fria Tider har även sökt Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna för en kommentar.

 

Parti Sentio SKOP United Minds
C 3,6 4,1 3,3
FP 4,9 6,5 5,8
KD 3,5 2,9 4,7
M 28,5 30,3 27,8
MP 7,9 9,8 8,6
S 32,3 33,5 33,1
SD 9,9 6,3 8,8
V 8,2 6,0 6,9

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    C får skylla sig själv, sätta en snärta utan glöd och budskap som ledare.
    MP faller och det är underbart, bort med myglarna :)
    SD Hurra
    Restern får vi leva med

  • Anonym

    SD är dom enda som vill stoppa invasionen av muslimer därför lägger jag min röst på SD !! ska vi få  ordning på sverige då kan vi inte ta emot STORA mängder av islamister som inte vill  arbeta !! det funkar inte att ha så många muslimer som lever på bidrag 
    PS: stoppa invasionen det är enda lösningen…

    • Anonym

      Synd bara att Sd inte vill repatriera de muslimer som redan är här. Hur har de tänkt lösa problemen i förorterna utan att repatriera? Och accepterar man att Sverige blir ett land där man i tid och otid hör böneutrop från minareter. 

  • Anonym

    Trevligt att se SD stiga i opinionen så här efter jobbet :)

  • Anonym

    C + FP + KD i denna mätning = nere på 12% sammanlagt…

    Rekordlågt?

    Riksdagsvalet 2006 fick de 22% och 2010 = 19,3%

    Dessa elitstyrda partier bryr sig knappast om sådant ovidkommande som att ha sympatisörer.

    • Leif_Nilsson

      De bryr sig inte om sina väljare överhuvudtaget . Efter valen gör de precis som man själv vill utan hänsyn till sina väljare.

  • Karl-Johan Forsmark

    p { margin-bottom: 0.08in; }

    Kristdemokraterna och
    Centerpartiet har avskaffat sig själva genom att bara vara duktiga
    idioter som snällt följer med den rådande paradigmen. Jag
    misstänker att strategin från första början när man valde Annie
    Lööf var att hon skulle forma partiet efter sig själv, d.v.s. till
    något intetsägande och irrelevant. Jag tror man vill begränsa
    antalet partier och därmed väljarnas valmöjligheter enligt
    amerikansk modell. När jag skrev det som en kommentar på
    aftonbladet så blev den censurerad — en tydlig indikation på att
    det är sant!

  • Tomas O’Maely

    Bland alla deprimerande nyheter kommer en och annan som lyser upp tillvaron.

  • krister wuopio

    så är det  kd som suger kuk till pk tappar  mp som vill brassa på med satsningar där ingen jobbar å alla suger av samma nektar,  men hav tröst sd om än sent rättar till problemen ullenhag har ju inte vett till skam  som någon tidigare sa jobbet är dittt! han är bara en figur med floskler som vi allla vet. den stora drönaren är reinfeldt som förstör  . enligt sd  (behöver inte va rakertforskare att räkna ut) att allt som pensionärerna eller vårdtagande istället går till sk nyanlända

  • krister wuopio

    annie lööf fd kassabiträde nu näringsminister ja fy fan

  • Anonym

    lycka till med utbyte av regereig!!!!!

  • Anonym

    Och nu blir det snart muslimskt bönerop i sverige! Gott att lyssna till;)

  • goodkat

    SverigeSionisterna

    • barkbrod

      Sverigedummokraterna

      • Anonym

        Kanske du har nagra battre forslag ar jag idel ora.

    • Karl-Johan Forsmark

      p { margin-bottom: 0.08in; }a:link { }

      Jag tror inte heller att
      Sverigedemokraterna är någon räddning för Sverige. Jag tvivlar på
      deras EU motstånd och politiska fasthet överhuvudtaget.
      http://jonassjostedt.se/2010/10/har-sd-nagon-eu-politik/

       

  • Anonym

    Massinvandringen kommer inte att upphöra förrän pengarna tar slut i statskassan. Finanskrisen i början på 1990 talet visar hur det kan gå. Nedskärningar och sänkningar av bidragen blev följden. Ett liknande scenario är det enda som kan sätta stopp för flyktingmottagningen i Sverige. Tyvärr, för dåliga tider kommer också att drabba den vanlige och hårt arbetande svensken. När pengarna tar slut så börjar svensken att bita ifrån, men så länge landet inte behöver gå igenom hästkurer som Spanien Och Grekland, så fortsätter svensken att sova och hundratusentals bidragsförsörjda s.k. Flyktingar väller över gränsen. Framgången för SD har bara en marginell betydelse för hur utvecklingen av det framtida flyktingmottagandet kommer att gestalta sig.

    • Anonym

      Du har rätt i sak! Men jag tror inte att svensken är så mesig som du tror!

    • Anonym

      dom skulle aldrig sänka bidragen dom skulle bara höja skatterna som vanligt så du själv får jobba för ingenting så dom kan ge halva lönen till nån bidragare!

  • Anonym

    Var tionde? Voine. Tänk att det finns så många rasistfascistdödsknarkarnazister i Sverjehabibullah. : )

  • Anonym

    Det ser ut som om M och S kommer att samregera efter valet 2014.

  • http://pulse.yahoo.com/_N4DZITHHT6A35S62QFTGYDHYBE R E

    vad har lööfet i en regering att göra,, sök in i porrbranchen istället

    • http://twitter.com/DanielGrimborg Daniel Grimborg

       haha tänkte precis samma sak!

    • Anonym

      Är hon inte för blek i skinnet?

    • http://twitter.com/PAPersson PA Persson

      varför vill du fördärva vacker porr?

  • Anonym

    Det vore ännu bättre om FP också var nära riksdagsspärren. De borgerliga väljarna kan inte stödrösta på tre partier för att hålla dem kvar i riksdagen allihop. Tänk vilken lycka om Moderaterna var kvar som ensamt borgerligt parti i riksdagen efter valet 2014.

    Miljöpartiet får gärna fortsätta rasa de med och de kommer säkert att tappa mer och mer ju fler som inser att deras politik inte alls handlar om miljö.

    • Anonym

      Det vore lika med en rödgrön regering! Inget jag förespråkar!

  • Anonym

    Det vore en stor olycka om centern avsätter ANNIE LÖÖF före valet.
    Jimmie kommer att fullständigt kunna mosa henne med sina korkade
    uttalanden om 40 miljoner invandrare i slutdebatterna i TV i valet 2014.
    Med en ny partiledare kan Jimmie inte ta upp det argumentet. Därför
    vill jag uppmana alla att sluta kritisera henne i kommentarfälten. Jag
    skulle till och med kunna gå så långt som att säga att jag röstar på
    centern om Sentio ringer upp. Lööf är en enorm tillgång för SD 
    valrörelsen.  

  • Anonym

    Såna härna siffror är alltid lite i överkant, men KD, C, FP är rökta, MP & V lär förlora till S men blir kvar.

    • http://pulse.yahoo.com/_AGCIGADEIV5LDNYQFK7AI4GCLA Janne

      i överkant för vem? Alla partier eller bara för vissa?

  • u28903094

    Prata och svamla är en sak,agera en annan.
    Jag tror inte på dessa siffror.

  • http://sweden.cu.cc/ Norman Bates

    Jag litar inte på dom siffrorna , jag kör en egen väljarundersökning
    http://suomi.onlinewebshop.net/poll/
     

  • Anonym

    Och i nästa val kommer var femte att komma ut ur garderoben och SD kommer att chocka sjuklövern som ej längre kan kalla en femtedel av Sveriges befolkning för nassar.

  • Anonym

    Annie ”Jag har två löner” Lööf är en bra valarbetare för SD.

  • Anonym

    Problemet är så pass stort, svenska folket har sig själva att skylla, då de inte tillräckligt försökt sätta sig in i den problematik som nu plågar vårt svårt sargade land.
    Många hoppas nu på 2014, men vad kommer detta att hjälpa, när massinvandringen nu ökar kraftigt och det basuneras ut att den t o m är på tok för låg?
    Det finns krafter som vill öka nuvarande nivå till minst 300 000 invandrare per år, med i beredskap har man lögnen om att rädda vår välfärd då vi svenskar blir allt äldre och inte föder några egna barn.
    Jag tror att Sverige når botten och det verkar som det är vad som krävs. att landet kraschlandar-
    Våra illasinnade vill säkert öppna upp dörren för flera hundra tusen parasiter per år, och för att klara detta kommer man att låna pengar alt även tömma pensionsfonder samt utifrån SOU från 1993 även tillskansa sig de lediga villor och fritidshus som finns för att på så sätt ge plats åt invandrare. Idag utnyttjar man de lediga herrgårdar som finns lite varstans i landet för att rusta upp till ett dugligt mottagande för våra nytillkomna parasiter. Bygga nytt lär man inte hinna, därför kommer man ta många färdiga enheter i anspråk och iordningsställa dessa för flyktingboende.
    Som sagt, svensken har gjort helt felaktiga val. Det är bra att SD kom in 2010, men det är stora problem som skall lösas och för att detta skall gå vägen krävs ett stort deltagande för att SD ö h t skall kunna realisera sina politiska ambitioner. Missförstå mig inte, jag tycker att det är bra att SD kom in, jag har själv röstat på de, men om vi inte får till stånd en förändring år 2014, då menar jag att vi inte kan vänta till 2018, för då finns inte Sverige på kartan längre.
    Vad vi då har att välja mellan och hoppas på för den delen, är att någon tar tag i saken och löser våra problem, i annat fall är det lika bra att lämna detta land, för det är ett land vi annars aldrig kommer att känna igen. Rösta på SD 2014, och blir det tillräckligt, ja då kan det finnas en reell chans till ett bättre Sverige, om detta misslyckas, ja då är fältet helt öppet för stridigheter och då tror jag att mången svensk fullständigt struntar i ”allas lika värde”. Då är vi bara glada om någon för det svenska folkets talan och tillvarata våra intressen oavsett vad partiet i övrigt står för!!!

    • Anonym

      Det finns ett motgift inbyggt i vårt system, försvaret, när du gjorde lumpen ?, svor du en ed, Soldatens ed. Frågan är vad betyder den för Svensken idag.

      ”Sedan du nu har påbörjat din grundläggande militärutbildning erinrar jag dig om vad det innebär att vara soldat i landets tjänst.
      Det svenska försvaret skall verka för att vår fred och vårt oberoende bevaras. Det skall värna vår frihet att själva forma vår rättsordning och vår kultur. Om Sverige blir angripet, skall vi med vapenmakt hindra att landet faller i angriparens hand.

      Försvarets styrka och landets säkerhet beror på den personliga insats som du och alla vi andra kan göra och på allas vår förmåga att samverka för att lösa de uppgifter som ålagts oss. Värdet av dina insatser bestäms av de kunskaper och färdigheter som du förvärvar under utbildningen och av din vilja att fullgöra de uppgifter som möter dig.

      Såväl i fred som i krig skall vi samvetsgrant och efter bästa förmåga fullgöra våra uppgifter och lyda givna order. Vi skall vara vaksamma mot allt som kan äventyra landets säkerhet. Genom vårt personliga föredöme skall vi främja samhörighet och god anda inom försvaret.

      Om kriget kommer, skall vi med gemensamma krafter till det yttersta försvara vårt land”.

      • Karl-Johan Forsmark

        p { margin-bottom: 0.08in; }a:link { }

        Tänk om de som ger
        orderna är de ställföreträdare för främmande makter som
        angriper landet? Då tycker jag inte man ska lyda order. Sverige är
        redan under angrep.
        http://www.nationell.nu/2012/06/01/jonas-bonnier-och-gunilla-carlsson-deltar-pa-arets-bilderbergmote/

        http://www.youtube.com/watch?v=NO24XmP1c5E

        Det räcker inte med att
        bara lyda order. Folk måste tänka själva annars så låter de sig
        ledas i fördärvet.

         

        • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

          ALEX JONES EXPOSED

          1.) Alex Jones has a Jewish wife named Kelly Rebecca Nichols, and he has three(3) children with her.2.) Alex Jones and his Jewish wife and children all qualify for Israeli citizenship under Israel’s “Law of Return”.3.) Alex Jones has at least twenty(20) Jewish sponsors and advertisers that financially support his radio show and websites.4.) Alex Jones’ flagship radio station, KLBJ AM, in Austin, Texas, is owned by Emmis Communications, a media conglomerate based in Indianapolis, Indiana. The founder, chairman, president, and CEO of Emmis Communications is the dual Israeli citizen Zionist Jew Jeffrey H. Smulyan.5.) Alex Jones’ radio show is broadcast on Sirius XM Radio. The chairman of Sirius XM Radio is the Jew Eddy W. Hartenstein. The CEO of Sirius XM Radio is the Jew Mel Karmazin. The President of Sirius XM Radio is the Jew Scott Greenstein. Of the six(6) senior executives of Sirius XM Radio, five(5) are Jews.6.) Alex Jones has a Jewish lawyer named Elizabeth M. Schurig who is also the lawyer for Holly Lev Bronfman, the sister of Edgar Bronfman, Jr. Thus there are only two degrees of separation between Alex Jones and the Bronfman family, one of the wealthiest and most influential Jewish Zionist families in North America.

  • Anonym

    Varför skiljer siffror på en del partier så mycket som på SD, V, M. Men mycket mer exakt på t.ex. S?

    • Anonym

       Vet inte men kan gissa att med fler röster så blir den procentuella skillnaden mindre, alltså en ren matematisk orsak.

  • Anonym

    Rösta på ”Årets förvillare”
     
    http://aretsforvillare.nu/

  • Anonym

    Äntligen lite trevliga nyheter !

  • Anonym

    Centerpartiet har slutligt tappat sin identitet under Annie Lööfs ledning.  Utstrålar en total brist på kompetens och vanligt bondförnuft.  En stilla nåd att bedja om vore om även  det huvudskyldiga Folkpartiet åkte ur riksdagen 2014. Hur som helst kommer ekonomin att krisa under åren fram till valet vilket regeringspartierna får betala för.  SD har ett gynnsamt läge med stopp för invandringen och nej till EU.  

    • Anonym

      Risken är bara att väljarna går från borgarna och till vänstern, främst S. Inte fel iof. Den nuvarande borgerliga regeringen är den värsta vi någonsin har haft. Dock så kommer S vid en ev. seger inte att sätta stopp för vansinnet. De, som alla de sju kör vidare med samma hemska agenda.

  • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

    Felpost.

  • Anonym

    Centern, det gamla Bondeförbundet var faktiskt en gång ett väldigt svenskvänligt parti. Synd.

  • http://pulse.yahoo.com/_WAZSUQS3GBYF5NZFJFX7EHTCEQ Kalle Stropp

    Jag undrar om det inte finns en möjlighet att C och KD egentligen ligger ännu lägre än vad som kommer fram i opinionsmätningar. När det blir skarpt läge på valdagen kanske fler drar sig för att rösta på ett parti som har legat strax under eller precis vid 4% i opinionsmätningar, när det finns gott om partier som kör en liknande politik i många av deras frågor. Lusten för moderater och folkpartister att rädda dessa partier, särskilt KD, borde också ha minskats genom åren. Folk kanske på allvar tror att de slås ut och därmed stöttar andra partier.

    • Anonym

      Frågan är bara vad deras väljare tar vägen. Vi får hoppas att en del KD- väljare går till Sd.

      Att det här däremot innebära att Sd får något att säga till om ser jag som ytterst osäkert.

      • Anonym

        sannolikt kör S ännu hårdare med propaganda än förra valet i visa moskeer och föreningar.
        de kommer innan valet att nå ut via sitt propaganda maskineri med översatta broschyrer till alla boenden med budskapet rösta på oss annars riskerar ni att bli av med bidragen och kastas ut. en halv miljon röstare fås att gå till valurnan.

  • Anonym

    Man kan tycka vad man vill om Centerpartiet och deras politik, men när ett parti har som slogan ”Nybyggarlandet Sverige”, då har man fan gått för långt!

    Nybyggartiden i Amerika är världshistoriens värsta folkmord och att använda det som slogan i svensk inrikespolitik är ett hån mot Amerikas ursprungsfolk som dog som flugor pga nybyggarnas framfart. Sedan är det mycket möjligt att Annie Lööf vill att exakt samma sak ska hända med svenska folket, i annat fall är Centerpartiets valstrateger efterblivna som inte förstår kopplingen.

    • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

      Centerpartiet har bevisat hur efterblivna de är bara genom att kvotera in rödluvan som partiledare. Redan där har de avslöjat sin brist på omdömme och förnuft.

  • Anonym

    34 kommentarer innan min första post här, lite lustigt är det då jag är 34 år gammal.

    Jag har en son med en underbar sambo, vi väntar även ett barn till och lever i en villa i en ”mindre” ort. Jag är nog mera insatt i migrering än de flesta av er som skriver här, ingenting illa menat emot någon (ifall det skulle kännas stötande).

    Under de ”få” gånger jag fått rösta så har det fallit på S, tyvärr så förlorade jag hedern för ett par år sedan då jag röstade på M och att kunna rösta på SD har aldrig någonsin fallit mig in, förrens kommande val.

    Jag är så jävla besviken på våra ”partier” i dagsläget och förstår inte vad i helvete det är som händer och vad de håller på med. INGET illa emot migranter som kommer till Sverige för att söka skydd, ABSOLUT INTE men när jag dagligen ser hur illa MÅNGA av dessa migranter ställer till det så börjar jag fundera.

    De flyr ifrån sina hemländer för att de värnar om sina liv, väl här så kommer ”kraven” och tro mig, krav ställer de och inga dåliga krav är det.

    Vårat barn och vårat kommande barn (maj) skall inte växa upp i ett samhälle där de som betalar skatt och jobbar arslet av sig skall göra det för att SVERIGE har fått ett rykte om sig att vara ”välbärgat” och ”här får då allt”. Jag tänker fan inte jobba tills jag är 75 som våran ”Ledare” önskar då han ser att ”kassan” med herr Borg i spetsen är tom, aldrig i helvete att jag tänker göra det!

    Nästa val är min röst given till SD och jag kommer även göra allt jag kan för att få vänner att rösta på dem med, detta är MITT hemland men ändå är den SVENSKA flaggan, Svenska avslutningssånger vid skolan inte får spelas, kyrkan får man inte gå till osv osv osv (ni förstår, märk inga ord tack).

    Vad har hänt? SD, hoppas på att resten av SVERIGE öppnar öron och ögon för detta är skrämmande!

    • Anonym

      Jag har gjort samma resa politiskt som du. Det känns bäst att välja SD! Jag ser inga alternativ.

    • Anonym

      Mycket bra skrivet.
      Vill bara tillägga att det är en väldigt liten andel av alla ”nya svenskar” som är verkliga flyktingar enligt FNs definitioner. Ett fåtal procent bara. Den absoluta majoriteten är på jakt efter bidragspengar.

    • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

      Förra valet förlorade även jag min heder, Röstade själv på M, Största misstag jag någonsin gjort, Och det kommer aldrig hända igen, Jag har följt SD’s utveckling ett bra tag nu, Och jag blir alltid lika imponerad över hur skicklig Jimmie Åkesson faktiskt är som politiker, Och hur moget SD som parti har blivit, Det är som svart och vitt om man kollar på SD för 20år sen, Det är ett Svenskvänligt parti som är mer ett Social-Konservativt parti än ett Nationalistiskt parti, Och då har jag inte något emot nationalismens patriotiska känsla, Enbart att Nationalismen blivit så förvrängd i dagsläget, Både från vänster och höger, Nej SD är Sveriges framtid, Ett unifierat folk som än en gång ställer sig på toppen, Och ett parti som kan göra Sverige till ett tryggt och stolt land att bo i.

      • Anonym

        Har samma åsikt bra skrivet! SD kan slugga och vinna kortsiktigt bara genom att visa på verkligheten! Låt dessa DDR stollar tro att dom vinner! Strax innan valet är det dax för SD att knyta ihop säcken!

    • Anonym

      Stödröstade KD senast för att slippa Mona Sahlin.. det gör jag inte om.. nästa val blir det SD för första gången.

    • http://pulse.yahoo.com/_IJMT3PX5CL6AEQLSW4XCOHKSAQ Pelle

      Förståeligt att SD lockar till sig folk som motsätter sig invandringen, men ingen verkar dock ta hänsyn eller bry sig om att SD är de största och värsta sionist partiet vi har…

      • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

        Nej, och varför skulle någon göra det? SD lägger ner noll energi på att profilera sig inom Israel/Palestina-frågan. Inte ens Kent Ekeroth bryr sig om att dra upp ämnet, han är upptagen med sitt korståg mot massinvandringen.

        • Anonym

          Här talar Ekeroth i riksdagen om Israels fiender i Egypten: http://www.youtube.com/watch?v=08Fe13xCK2I
          Här är SD:s talesman i utrikespolitiska frågor i Israel och provar uniformen:
          http://www.proletaren.se/inrikes/hogerextremister-till-israels-forsvar
          I somras var Ekeroth på Västbanken och bistod i försöken att skapa en sionistisk fredslösning:
          http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1875&
          q=kent+ekeroth&x=0
          Jan Milld beskriver Ekeroths pro-Israeliska roll i SD
           http://janmilld.wordpress.com/2012/02/19/dubbel-sd-agenda/

          Med detta kan du uppdatera dig.

          • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

            Den senaste miljonen debattartiklar jag läst av Kent Ekeroth har handlat om precis allt utom Israel. Istället för att presentera massa analyser av än den ena och än den andra så är du välkomnen att hänvisa mig till genuina debattinlägg av herr Ekeroth själv. Alltså debattartiklar, fler anföranden i riksdagen än detta enstaka, tweets, blogginlägg och motsvarande. Jag medger dock att ”noll energi” på att lyfta frågan var felaktigt uttryckt av mig.

            • Anonym

              Problemet är att sionisterna i SD inte tillåter en debatt i frågan och då skrivs det inget. Däremot agerar de. Uteslutningen av From för ideologisk avvikelse bottnade i Israel-frågan. Det uppseendeväckande försöket att ta över SDU var motiverat av frågan om Israel. Avpixlat som drivs av Ekeroth är extremt Israelvänlig.  Talet i riksdagen var i den utrikespolitiska debatten och en viktig markering. Ekeroth låter sig också intervjuas i Judisk krönika och berättar om sitt stora engagemang för Israel. Han tar varje tillfälle att få lufta sin sionism men det går ju inte att tala om Israel alltid t ex i svensk inrikesdebatt.

              • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

                Jag förlitar mig på att du har pejl på Kent Ekeroth och att det du säger om honom är korrekt. Men eftersom han är en värdefull debattör inom andra frågor spelar det mig ingen roll att han är Israel-vän. Frågan engagerar få svenska väljare, och vad SD tycker om den spelar knappast nån roll för valresultatet.

                Däremot kan valresultatet påverkas negativt om representanter tragglar om sionism i tid och otid. Det är bättre att såna personer utesluts så snabbt som möjligt. De visar sig nämligen förr eller senare alltid besatta av ämnet, och är alltså oanvändbara för seriöst politiskt arbete.  From borde söka sig till ND eller Svenskarnas Parti, som säkert skulle ta väl emot honom.

                Turerna kring Paula Bielers kandidatur var onekligen anmärkningsvärda. Särskilt med hänsyn till att Kasselstrand symboliserar exakt vad Sverigedemokraterna behöver – en person som kan och vill bedriva moget partipolitiskt arbete. Men de SDU:are som stödde Bieler gjorde det inte uteslutande för att de var offer för bröderna Ekeroths sionistiska inflytande. Det fanns fler skäl till att de opponerade sig mot Kasselstrand.

                Att påstå att AP skulle vara extremt Israel-vänligt tolkar jag som snobbism. Att de rensar bort inlägg som anspelar på antijudiska konspirationsteorier är för att göra ett bättre intryck på nytillkomna läsare.

                • Anonym

                  Min lösning för att slippa talet om sionism är att SD:are slutar ta Israels parti. Enligt partiprogrammet har alla folk nationella rättigheter men för att slippa splittring kunde alla släppa hela frågan. Men se det går inte sionisterna med på. Deras lösning är att de får tala och att kritikerna är tysta eller utesluts. Det skulle inte förvåna om ledningen kapar banden med SDU och skapar ett nytt ungdomsförbund med Bieler.
                  Israel styr USA och är den största krigsrisken i världen. Syrien idag, Libyen igår och Iran i morgon. Ekeroth drar in SD i deras affärer för att han är jude. Han bryr sig mer om Israel än det land han bor i, liksom hans judiska mor bryr sig mer om Israel än Kazakstan som hon kommer ifrån. 

      • Anonym

        Hellre tio judar i omgivningen än en muslim i närheten….

        *gammalt ordspråk*
        ,-)

        • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

          ”Hellre tio judar i partistyrelsen än en muslim till granne.”

          - Gammalt SD-ordspråk.

          PS. Jag larvar mig, för den händelse att någon är rabiat nog att tro nåt annat.

    • Anonym

      Väl skrivet. 

    • Anonym

      Det är bara att ansluta sig till kören av människor som numera röstar SD. Det har jag gjort de senaste valen efter att ha övervunnit min tidigare skepsis. Det är det enda parti numera som tar tillvara mina intressen som svensk och vit med vanligt folkvett. Övriga partier finner jag försvinna från min horisont mer och mer för varje dag som går. Det är mig idag främmande att rösta på något annat alternativ.

    • Anonym

      Välkommen till oss Broder!
      Jag har också röstat S många gånger, men jag vågade faktiskt börja tänka själv och röstade SD senast.

      Nu ska vi tillsammans  göra något bra för Sverige. Det fina med SD är att här kan vi samlas både från S och M och andra partier för SD är ett socialkonservativ parti som värnar om landet Sverige och svenskarna (förbjudet ord enl Reinfeldt ”det finns inga svenskar…”).

      Vi är demokrater, men lever i ett land där skendemokrati råder. Därför får vi smyga oss fram och använda en täckmantel för att inte få tegelstenar i huvudet eller våra bilar brandsatta av MENA-folket, med stöd av extremvänstern,  som är experter på denna dagliga sysselsättning.
      Jag känner att jag ärligt kan säga att det är de många verkliga flyktingarna ute i världen som jag vill hjälpa med en ny invandringspolitik. De som tar sig till Sverige är de som har resurser för det. Och alla unga män som kallas ”barn”.Det blir en mycket dyr ”hjälp” till de som inte är i behov av hjälp i första hand. För dessa pengar skulle vi kunna hjälpa mångdubbelt fler i deras länders närområden/flyktingläger.

      De ca 5 % verkliga flyktingar som vi tar emot  årligen, efter avtal med FN, är försvinnande få bland alla lycksökarna. Kalla inte de senare flyktingar! De är asylsökande och får sin sak prövad av Migrationsverket.Får de nej, men stannar och gömmer sig, vistas de illegalt i landet. Men regeringen bryter mot sina egna lagar och domslut genom att ge fri sjukvård, skolundervisning osv till dessa. Resurser som tas från vår egen sjukvård och våra egna skolor. En politik som inte håller!

      Kittet som hållit samhället samman genom uppslutningen kring socialt ansvar för alla spricker då de objudna gästerna tar för sig av hela kakan och våra egna, som inte tillåts försvara sig, kommer i nöd.

      Ja, några få blir rika: de som lever på människohandels-industrin. De hjälper till att ge sammanhållningen dödsstöten.Samhällsbygget som vi varit så stolta över rasar ihop.

      Vi är de nya ingenjörerna som ska rädda bygget. De gamla har förrått sitt land.

  • Anonym

    Det vore en välgärning för HELA SVERIGE om C och KD försvinner, då kommer vårt land att slippa Alliansen. Den sämsta regering Sverige haft sedan Palmes tid.

  • Anonym

    Är tyvärr på gränsen att överge SD till förmån för något parti som slåss för svenskarna och inte utesluter alla som inte följer de sionistiska SD-ledarnas minsta vink.   Senast den populär Mattias From i Kungsbacka.
    Just i Kungsbacka finns enorm potential för SD som förstörs genom denna senaste i raden av uteslutningar. 
    Jag tror att SD är ute på hal is även om opinionen går SDs väg.

    • Anonym

      Mynten har två sidor. Har du sett båda?

      • Henrik Hanell

        Men det är väl samma mynt?

    • Anonym

       Problemet med dom partierna du efterlyser är att deras företrädare och medlemmar dricker för mycket öl och heilar. Skall man uppfattas som en seriös spelare på den politiska kartan i dagens Sverige så går det inte för sig att fira Adolf Hitler födelsedag med hakkors på tårtan som partiföreträdare för SvP och ND gör. Det enda vettiga alternativet av idag är att stödja SD trots en del fel och brister.

      • Anonym

        Håller med dig. Jag har inte ännu bestämt mig hur jag kommer att rösta i nästa val.
        SD tvekar, de propagerar inte för repatriering, alla kan bli svenskar o.s.v.
        Alternativen är väldigt små, utanför riksdagen och lär inte komma in där på länge.
        Svårt val.

        • Anonym

           Repatrieringfrågan kan man lösa på ett smart sätt genom att dra in bidragen för blattarna och göra det så svårt som möjligt för dom att stanna i Sverige. SDU förespråkar återvändarbidrag, det kan vara en del av lösningen. Att man handgripligen skall kasta ut folk från Sverige tror jag inte på.

          • Henrik Hanell

            Och i SvPs Sverige skulle beväpnade myndighetsutövare sparka in dörren hemma hos Abdullah och släpa honom och hans familj i håret till gränsen? Det tror nog Alex Bengtsson med.

          • Anonym

            Jag tror att den absoluta majoriteten av parasiterna lämnar landet om man bara drar in bidragen så där ger jag dig rätt. Dock så tror jag att det kommer att krävas starkare medel för att få ut en del oönskade individer.
            Dessutom så tror jag att det kommer att krävas maktmedel för att öht få politikerna att gå den vägen.

          • Anonym

            Och vilken regering skulle göra det tror du.
            Utan en hårdare politik når vi inte målet.

            Då återstår isf bara den självlösning av problemet som rycker allt närmare. 
            Risken för den växer i paritet med att allt fler somaliska analfabeter tar sig hit, kräver sina bidrag och uppassning…

            Den lär inte bli nådig, men kan vara den enda lösningen som finns att tillgå.

        • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

          Det känns dessvärre som en helt bortkastad röst att inte stödja SD. Ingen annan är som sagt ens nära riksdagen i nuläget. SD är långt ifrån perfekta sant,men just nu och 2014 är de det ENDA alternativet som kan göra något slags motstånd i de fina salongerna. Betänk hur tyst det var i media och debatterna innan de gjorde inträde på scenen på riktigt. Nu är det i alla fall en diskussion och de stör och stressar etablissemanget bara med sin närvaro. En god start.

        • Anonym

           Politik handlar om makt. Maktpartierna M och S kan sälja sina mormödrar om det gäller regeringsinnehavet, De kan även sälja nuvarande partiledning om det kniper  En röst på SD signalerar invandringskritik. Blir SD för stora kommer maktpartierna att ändra politik för att sno röster från SD. 

          Moderaterna före Reinfeldt hade mer restriktiv invandringspolitik än den SD torgför idag så inget är ristat i sten,  En röst på SD är en protest och ett steg i rätt riktning.  Det lär bli mycket värre elände än vi har idag.

          Det är möjligt att repatriering kan komma på tapeten igen, det är ingen viktig fråga idag men kan vara en bra lösning.
          Medelintelligensen i både Sverige och Somalia lär höjas rejält om sverigesomalierna flyttar tillbaka.

          • Anonym

            Instämmer. Om SD hade behållt sin punkt om repartiering så hade SD inte varit ett riksdagsparti idag utan legat på 2 eller högst 3 %. Hoppas även att det dröjer länge innan SD tar upp det igen för det är totalt meningslöst att babbla om en så kontroverssiell sak när SD:s reella infytande i riksdagen är sgs noll. Det finns så många andra hinder och frågor att lösa innan repatriering kan bli aktuellt som t.ex. utvisning av kriminella som inte ens är svenska medborgare, högre straffsatser, slopandet av övergenerösa ungdomsrabatter i tingsrätterna, polisens befogenheter m.m. Dra upp reptriering nu är som att försöka ta steg tre eller fyra direkt. De flesta potentiella SD-väljarna är dessutom inte mogna för den tanken ö.h.t. och SD måste bli ett 15-20 % parti minst så att svamlet om SD-väljarnas nazism och rasism låter helt orimligt, då avväpnas PK-maffians viktigaste skräckpropaganda-punkt om SD.

      • Anonym

        Har du legat i koma sen nittiotalet? Vill man komma till rätta med
        de grava problem vi har idag så går det inte att svamla om assimilering
        och öppen svenskhet. Om vi vill bygga upp det här landet så att utvecklingskurvan pekar uppåt och inte nedåt så krävs det ganska drastiska åtgärder. SD har inte dessa åtgärder på sin lista och kan således
        inte heller rätta till problemen. Varför detta agg mot nationalsocialism?
        Är du västerlänsk så begriper jag inte hur du kan hysa agg gentemot en ideologi som faktiskt är ämnad att säkra din och ditt folks framtid. Endast en idiot sätter sig emot något sådant.

      • Henrik Hanell

        Jag har varit medlem i SvP sen tidigt i våras och har deltagit på intressanta föreläsningar, nationaldagsfirande m m (missade tyvärr Nordisk Vision). Nyktert har det varit och ditt påstådda ”heilande” har jag inte sett minsta antydan till.
        Men du och Expo vet väl bäst?

        • Anonym

          Extrema rörelser som SvP och ND tenderar att dra till sig marginaliserade individer, oftast handlar det om rättshaveristiska fattiga individer från samhällets bottenskrap. Efter att ha studerat bilder  från SvP-s sammankomster så noterar jag rakade skallar, tatueringar, solglasögon, mjukisbyxor, cargo-byxor, trasiga jeans, byxor i strumporna, smutsiga billiga tennisskor, T-shirts med fornnordiskt inspirerat tryck och militärisk klädsel. Det är väl inte det här patrasket som skall ”rädda vårt folk”?

          Jag som inte är medlem i något parti eller organisation finner vid en närmare betraktelse på dom ”nationella” partierna följande: SvP-s partiledning sitter på en kursgård ute i de värmländska skogarna och diskuterar hur man tillverkar rörbomber och vilken öl man skall bli när det skall firas Adolf Hitler födelsedag. ND-s partiledning befinner sig på den lokala syrianska pizzerian, där de talar om den dagen då folket vaknar upp och ger dem 51% av rösterna. I den Sverigedemokratiska ledningen är det annorlunda. De sitter i Cadier baren. där de sippar Rose, klagar på att räkmackan inte alls smakar som den i Blekinge och frotteras med journalister, akademiker, högre tjänstemän, kändisar och politiker från etablissemanget. Det är sådana här skillnader i framtoningen som gör att SD i dagsläget ligger runt 10% av väljarsympatierna.

          • Anonym

            Kommentarer som är fullproppade med skräp är totalt värdelösa och knappast värda att besvara.

            Sluta fantisera och förhåll dig till verkligheten på ett korrekt sätt.
            Svammel leder ingenstans.

            Även du bör förstå att både SD, ND och SvP strävar mot ett gemensamt mål och det skall vi hjälpas åt med att nå.

            Även om något av partierna tror sig nå det målet bättre med egna metoder så är målet ändå detsamma.

            • Anonym

              ”Även du bör förstå att både SD, ND och SvP strävar mot ett gemensamt mål och det skall vi hjälpas åt med att nå. ”

              Så skall det låta.Tack för den kommentaren.

        • Anonym

          Jag är f.n. betalande medlem i SD, men planerar att gå över till Svenskarnas parti. Anledningen är SD:s allt mjukare inställning till invandringen.  

          SvP är, mig veterligen, det enda parti med en avveckling av mångkulturen som en alldeles egen punkt på sitt politiska program.
          Den punkten uppskattar jag verkligen och det vet jag flera SD-medlemmar som gör.

          SD är tyvärr inte längre samma parti som det SD jag en gång i tiden anslöt mig till som betalande medlem. Vidare är de många uteslutningarna av medlemmar som vågar säga sitt verkligt störande.

    • Anonym

      Jag tänker på samma sätt.
      Röstade på SD i förra valet men jag funderar nu runt att ev. överge SD för något mer radikalt invandringskritiskt parti. SD bör och kommer att växa men det är kanske inte fel om vi mer engagerade invandringskritiker försöker förstärka kritiken mot invällningspolitiken och verkar för en tuffare attityd mot mångkulturvansinnet. I mina ögon så är SD ofta för undfallande. De försöker hela tiden visa att de inte är de extremister de utmålas som och går i försvarsställning. Anfall är bästa försvar tror jag på. Det behövs en blåslampa på både SD och de sju.

    • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

      Enligt min uppfatttning saknar Svenskarnas Parti och Nationaldemokraterna politisk kompetens, och jag tror mer på SD:s steg-för steg-politik, där man ställer upp ett realistiskt mål i taget.

      Men är man mer radikal, eller tror på att judar styr bakom kulisserna tycker jag absolut man ska rösta på Svenskarnas Parti eller motsvarande. Sverigedemokraterna förlorar nämligen ingenting på att mer sådana partier växer, tvärtom skulle det vara dem till enorm hjälp.

      • bertamelof

        ”eller tror på att judar styr bakom kulisserna”
        Jag trodde i min enfald att det inte hade undgått någon?
        Phu, vi har en bit kvar på vägen om den grundstenen måste in i folks medvetanden.
        Jaja, en sak i taget.

        • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

          Judiska konspirationsteorier är och förblir nonsens. Men det är bortkastad tid att diskutera den saken med dig.  

          • bertamelof

            Passande nick!

          • Anonym

            Jag tror inte att alla världens judar står bakom någon hemlig gemensam konspiration. Absolut inte.

            Däremot är det ställt utom allt tvivel att det är många judar bland de styrande. Se på dominansen inom media. Vilka äger media. Se på de styrandes härkomster, inte alla givetvis men många. Se på Wolfowitz, Kissinger m.fl. som genom åren har hetsat för krig, satt igång krig och studera varför de har gjort det. Det är otvivelaktigt många judar bland de styrande i Sverige, USA, Frankrike m.fl. länder. Se på hur stor andel som var judar bland de som satte igång den ryska revolutionen. Hur många som var judar bland de styrande även efter denna ”revolution”, i synnerhet tiden alldeles efter maktövertagandet.

            Skulle kunna ta upp många fler exempel fast här är antagligen inte utrymme till det. De som vill läsa kan söka på nätet.

            Det är iaf helt klart att judarna är starkt överrepresenterade i toppen i många länder.

            • http://twitter.com/Charlie_Lindh SD-trollet

              För det första: påståendet om att alla de där personerna har judisk börd fodrar underlag. Sådant underlag finns, men du ska ha klart för dig att böcker om konspirationsteorier ofta bygger på källor som är antingen fiktiva eller feltolkade. Att reda ut vilka som de facto har judisk börd eller inte kräver alltså att ett forskarlag dedikarer sina liv åt det, och under tiden går Sverige åt fanders på grund av massinvandringen.

              För det andra: även om  alla de där personerna har judisk börd så bevisar inte det att de har en gemensam agenda. Att skapa och upprätthålla en gemensam agenda i en vitt spridd grupp är mycket svårt. Du kan hitta exempel på gotlänningar som tycker samma sak, men därmed inte sagt att det finns någon gotländs konspiration. (Däremot finns det en skånsk, men det är förvisso en annan diskussion.)

              För det tredje: folk som vill fördjupa sig i ämnet sionism är för min skull välkomna att göra det. Men det för inte den Sverigevänliga rörelsen en millimeter vidare. Det är bättre att göra som SD, alltså fokusera på den praktiska politiken. I annat fall värvas vare sig sympatisörer eller medlemmar.

              • Anonym

                Att skapa och upprätthålla en gemensam agenda i en vitt spridd grupp är mycket svårt.

                En sådan agenda behöver inte nödvändigtvis vara överenskommen, det är fullt möjligt att dessa judar gör vad de tror är bäst för den judiska minoriteten i respektive samhälle, och/eller vad som är bäst för judarna globalt. Att många delar samma syn på vad som är bra för judar innebär inte att de måste ha träffats och gjort upp om saken.

                Dock är det viktigt att komma ihåg att långt ifrån alla judar delar samma syn på vad som är bra för judarna. En bra kontrast kan väl vara t.ex. Pamela Geller mot Barbara Lerner Spectre. Den förra arbetar idogt mot islamiseringen, medan den senare arbetar idogt med att förvandla Europa till en islamiserad ”mångkultur” medelst muslimsk massinvandring.

                Troligtvis kan båda dessa motivera sina diametralt motsatta mål med att det gynnar den judiska befolkningen.

    • Anonym

      Jag önskar verkligen att Sverigevänner av alla de slag kunde svälja sin stolthet och stödja SD i valet som kommer. Den sverigevänliga rörelsen är inte stor nog för att börja dela på sig än. 

    • Anonym

      Jag tror att SD är vårt enda hopp till nästa val. Vi måste få upp ögonen på alla sovande svenskar. När väl det hänt och den våta pk-filten lyfts från debatten så kommer det komma ännu mer politiker som vill Sverige väl. Till näst-nästa val kommer vi då ha fler seriösa partier att välja på. Att rösta på SD är bara en väg till ett bättre samhälle. Att i nästa val rösta på svenskpartiet eller nationaldemokraterna eller liknande är att kasta bort den rösten. Dessa partier kan vara kandidater till näst-nästa val.

  • Anonym

    ” Centerpartiets strategi är att vinna val, inte att förlora, säger Centerpartiets presskontakt Inger Fredriksson”

    Hur vinner man val genom att idka folkmord och festa upp alla skattebetalares pengar?

    Grattis till SD, nu behöver de bara faktiskt bli provita och verkligen göra nåt åt detta folkutbyte, inte stötta det genom ”minskad invandring och assimilering”.

    • Anonym

      ”Att vinna val” är knappast en strategi, däremot en målsättning. Strategin är den metod man använder för att uppnå målet. Det verkar dock som att C helt saknar strategi, när de inte ens vet vad det är. 

  • Anonym

    Annie Lööf, en riktig bondmora som alla som röstat på C kan känna igen sig på.  Tror snarare på att det är ”Annie get lost….”

  • Anonym

    Måtte SD få ännu större andel av rösterna i nästa val, svenska folket blir bankrutt annars pga. den ansvarslösa invandringspolitik som nuvarande och tidigare regeringar sysslat och sysslar med.

    • Anonym

      Svenska folket är skuldsatta likt grekerna vid sept 2014. Detta på grund av ackumulerat kostnadsberg av uppsamlade framtida försörjningsåtaganden gentemot de redan insläppta skyddslingarna.
      En ev åter(v/)sändning skulle annars kosta bortåt en halv miljon per individ. Det får förmodligen ses som billigt jämfört med fortsatt inackordering. Inga nya industriarbeten uppstår. Nu avskedar fabrikerna kontinuerligt anställda. Då återstår att ta ifrån infödingarna deras anställningar med tvång eller bidrag. Infödingarna får fly landet och då lämnas bostäder, sjukvårdsplatser och pensionsrättigheter genom ett enkelt beslut i Riksdagen.

  • Anonym

    Vi har ingen demokrati och det är inga tio procent.
    I demokraturen Sverige finns ett konstant åsiktsförtryck och propagandaklimat. Utan detta skulle invandringen idag redan stoppats nästan helt.

  • Anonym

    10% innan årsskiftet.

  • Anonym

    SD behöver 50+% nästa val för att kunna föra den kompromisslösa politik som behövs för att sanera landet på samhällsomstörtare och utlänningar.
      

    • Anonym

      De behöver fler röster än Vänsterblocket+FP+C eller Högerblocket+MP

    • Anonym

      Det kan räcka med 35 % för SD att få egen majoritet om de andra två blocken får vardera ca 32,5 av de återstående 65 %. Problemet blir dock omröstningarna i riksdagen där hela pk-maffian går emot alla SD:s förslag och då blir det regeringskris och omval med eventuellt ungefär samma valresultat och då måste något 7-klöverparti ta sitt samhällsansvar och samarbeta med SD och inte leka sandlåda längre.
      Men 2014 kommer SD knappast över 15-17 procent.

  • Anonym

    Hurra, hurra och HURRA!!!
    Men varför bara 10 %? Vill att de ska ha 68 %…….. :)

    Så jävla bra om C åker ut; kan gno den där jä… Annie Lööf. :)

  • Karl

    9,9%! Awesome!

  • Anonym

    Den stora och viktiga medelklassen som är netto skattebetalare har börjat få upp ögonen för vad som håller på att hända i Sverige. SD-s framgångar är inte oväntade. 

  • Anonym

    Video: Besparingar på minskad invandring

    SVT2 gjorde bort sig totalt. Dålig bild, dåligt ljud och så visades inte det de stod och pratade om. När sedan deras bilder visades var de överexponerade så det skulle vara svårt att se.
    Kolla här så som det skall se ut. https://sverigedemokraterna.se/2012/09/27/video-besparingar-pa-minskad-invandring/

    • Anonym

      tror du på det, har du sett något så dåligt vid ex Borgs bilder om statsbudgeten. Nej en sådan händelse är inte ett misstag.

  • Markus Upplysaren

    Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det blev röstfusk i Sverige vid nästa val för att förhindra att Sverigedemokraterna får för mycket inflytande. Kan tänka mig att valarbetare bränner SD-röster eller liknande. Med tanke på medias hantering vid förra valet och att statsministern stött våld mot Sverigedemokrater så är steget inte särskilt långt.

    Jag vill absolut ha valobservatörer till nästa val i Sverige.

    FInns det något sätt att få till en folkomröstning om invandringen till Sverige? Genom att samla ett par hundratusen underskrifter eller något?

    • andre

      Jag har följt valet i USA nu mycket noga, och känner till flertal strategier de har med att manipulera rösterna.

      Men mer om detta kommer när valet närmar sig. Vad vi ska kräva är att få filma när rösträknandet pågår som folk kan följa hemifrån genom internet. Detta var i särklass den effektivaste metoden att förhindra röstfusk.

      • Anonym

        ja antalet icke godkända röster i en vallokal som avviker från medelvärdet icke godkända i landet visar hur utbrett detta är. finns statistik på valmyndighetens hemsida. att icke godkänna röster är det bästa sättet i sverige att fuska. Det andra är att plocka bort valsedlar, eller att lägga SD på separat bord ensamt, så grannarna ser att man tar deras, det hindrar många. och så det kända med poströster som efter räkning när de skickas runt påpassligt försvinner om de är mycket SD. eller bara slängs.

        • andre

          Mycket går att bevisa med statistik, och det var så vi först upptäckte valfusket i USA. Jag prövade det svenska valet (dock tog jag inte med SD) och valet 2010 såg naturligt ut.

          Här är en hypergeometrisk kurva. Desto fler röster man räknar desto mer ”jämnar kurvan ut sig”.
          http://img443.imageshack.us/img443/4843/glrof2.jpg

          Här är det svenska valet 2010.
          http://img600.imageshack.us/img600/2683/swedishgeneralelection2.jpg

          Detta var USAs primärval i våras. Obs att det var 2008 man i stor skala började använda röstmaskiner. Du ser tydligt att 2008 och 2009 visar onaturliga mönster, vilket är på grund av att rösterna från vissa kandidater hoppar till en annan.
          http://img706.imageshack.us/img706/8455/lhu4f.jpg

          Röstmaskinerna får inte kontrolleras (eftersom röster ska vara hemligt). Jag fruktar att EU kommer införa samma maskiner de kommande åren i länder där man röstar direkt om parlamentplatserna (exempelvis Sverige). Men mer om detta när valet börjar att närma sig.

    • http://www.facebook.com/carina.norden Carina Norden

      Ett par hundratusen röster?? Hmmmm. Vi är nog överkörda och vreda, men samla oss?
      Sämst i världen. Här t.ex http://www.facebook.com/friatider/posts/517132898303676
      är vi väl 3, 4, 5 stycken entusiaster som skrivit under……..
      Det vore supert om FT kunde sprida adressen!

    • Anonym

      Jag har också varnat för valfusk.
      Centralt placerade siffertrixare, kommenderade dit på order av
      en viss Reinfeldt, för att ”rädda” demokratin liksom.

    • Anonym

      När jag kom till min vallokal 2010, så var röstsedlarna ”slut”. Sedan ”borta”. När jag höjde rösten så fick jag höra till slut att de visst ”aldrig dök upp”.

      http://www.val.se/val/val2010/prelresultat/R/valdistrikt/14/80/0722/index.html

      Ser inte ut att stämma. Helt j*vla sjukt.

  • Anonym

    Centern och Annie Lööf får väl ta till något drastiskt för att försöka hålla sig kvar i riksdagen. Hon kanske skulle vika ut sig naken ?.

    • Odalmannen

    • Anonym

       Som alltid i politik när man inte har något bra att komma med så kallar man andra för rasister. Vänta bara snart kommer det.

    • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

      och därmed visa sig från sin bästa sida….

  • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

    Ut med rasisterna, ner med mångkulturen!

    • Anonym

      Rasisterna går iaf att diskutera med. Jag delar inte deras åsikter, men det går iaf i många fall att föra ett civiliserat samtal. Försök föra ett sådant med en skränande vänstertomte, vars enda ”argument” är vuvuzelor och skramlande nyckelknippor.

  • Anonym

    Till hösten faller Lööfen, hehe.

    • http://www.facebook.com/people/Linda-Karlsson/100003464352080 Linda Karlsson

       Haha:)

    • Anonym

      Heh, den var bra :)

  • Anonym

    SD:s siffror är såklart till belåtenhet. Men än är det långt kvar, vi måste ruska folk ur denna masspsykos!

    Moderaterna och Mp använder invandringen som ett vapen emot oss, mörkermännen i Bryssel ser belåtet på och viskar med kluven tunga i europaländernas ledares öron.

    De vill skapa en federation – krossa nationsstaterna och dess befolkningar! Våra barn och barnbarn kommer att pissa på våra gravar om vi tillåter denna sjuka maktcentrering fortsätta. Det kommer bli en iskall regim som får Mao:s kulturrevolution att likna en folkfest.

  • Anonym

    Om man ser över en längre period så ökar SD stadigt. http://status.st/

  • Anonym

    Skop 6,3, så vet vi varför de konka.

  • Anonym

    Bra ut med kd paket. Sverige ska inte styras av moral och religion.

    • Anonym

      Tycker du att Sverige styrs av moral idag, det är ju precis tvärtom.

  • Anonym

    sverige är som en enda stor SOCKERBIT och massor av flugor..

  • PETER NYMAN

    Det fanns inga opionsmätningar i media delar av en då kände jag segers sötma.Här finner jag alla siffror.TACK

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    Intressant är att räkna på hur många procent som röstetalet uppgått till. De är följande:
    Sentio: 85,9
    Skop: 99,4
    UM: 72,8
    Med tanke på den stigmatisering som råder om man uppger att man röstar på det ”obehagliga” partier, kan man ju föreställa sig att många säger att de röstar blankt eller något liknande, när de inte vill uppge parti.

    • Anonym

      Självklart, man måste alltid kompensera för Bradley-effekten. Det gäller även omvänd effekt för de politiskt korrekta. Miljöpartiet får t.ex. alltid lägre resultat i riksdagsval än i opinionsundersökningar. :)

  • Anonym

    Som sagt, det är på valdagen det gäller!

Varje år får över 30 000 människor uppehållstillstånd i Sverige för att kunna inleda en sexuell relation i landet. En klar majoritet är kvinnor, – de flesta från muslimska länder. Foto: James Gordon/CC-BY-NC

Även politiskt korrekta sexköp bör förbjudas

Ledarblogg. På Aftonbladet gör man skillnad på trafficking och trafficking.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Tyska frikårssoldater, här fotograferade spanandes efter kommunister under gatustrider i Berlin 1919. Bildkälla: Tyska förbundsarkivet.

Bokrecension: The Outlaws. Thomas Weber har läst en hårdkokt berättelse om frikårstidens Tyskland.

Fler nyheter
HÅLLER KOLL: Frankrikes president François Hollande skärper nu övervakningen av fransmännens värdetransaktioner. Pengar och guld får inte längre skickas med posten. Foto: Hollandes kampanj/Flickr

Fransmän förbjuds skicka guld och kontanter med posten. Skärpt övervakning mot "penningtvätt".


Foto: A. Synwell

Ungern ändrar grundlag efter EU:s stämningshot. Global seger i flera frågor.


 

Obama kan läsa din e-post. USA kan bläddra i svenska myndigheters mejl.


ONÖDIGT: Kommunala folkomröstningar har hållits på folkets initiativ vid sju tillfällen sedan 2011. I fem av fallen har politikerna struntat i valresultatet. Foto: Dahlstroms/CC-BY

Svenska politiker struntar i lokala folkomröstningar. Kommunala folkinitiativ verkningslösa.


KÖR ÖVER EXPERTERNA: En enig internationell expertis varnar Sverige för de höga bostadspriserna. Men Anders Borg och regeringen agerar tvärtemot kraven från EU och IMF – och försöker istället öka prisnivån ytterligare. Foto: Regeringen

IMF varnar Borg: Din bostadsbubbla håller inte. Kräver sänkt bolånetak och avskaffat ränteavdrag.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

POLISEN EFTERLYSER. Kan ha varit delaktig i misshandel på  Mäster Samuelsgatan i Stockholm, den 10 mars.

Inlagd 13 jun 2013
Efterlysta av polisen

Läs mer

"Aziz", 22, efterlyst för mordförsök.. Foto:  Polisen

Inlagd 30 maj 2013
Man efterlyst för mordförsök

Läs mer

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Vikingaskepp av mindre modell. Henri Bergius/CC-BY-SA

Ny vikingafärd i Amerika upptäckt. Sannolikt platsen där vikingar träffade på skrälingar.


DUMHET GÅR I ARV: Studien har funnit genetiska markörer för utbildningsnivå genom att studera 100.000 deltagare. Foto: 53416677@N08/CC-BY (flickr)

DN erkänner: Gener avgör din intelligens. Genetiska markörer visar utbildningsnivå.


Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons