Ledare

Det är Sverige som räknas

Publicerat den 22 mars 2012 kl 00:06
Kuppförsöket i Sverigedemokraternas ungdomsförbund SDU är oroväckande. Men det innebär också en möjlighet att sätta partiets Israelfalang ordentligt på plats.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Ingen som intresserar sig för Sverigedemokraternas framtid kan ha missat att en falang inom partiet har sjösatt ett kuppförsök mot SDU:s ordförande Gustav Kasselstrand. Anledningen till att denna gruppering vill bli av med Kasselstrand är att han, i en debattartikel i Aftonbladet i höstas, tog ställning för en tvåstatslösning i Palestinafrågan. I artikeln skrev Kasselstrand att SD på grund av ”ett fåtal företrädares högljudda personliga agenda” upplevs som ett onyanserat Israelvänligt parti. I ett uttalande om det pågående kuppförsöket mot Kasselstrand som publicerades tidigare i veckan på SDU:s hemsida, skriver SDU Stockholms styrelse att kuppmakarna utgörs av ”en liten men fanatiskt driven grupp”. I den publicerade texten klargörs också att bakgrunden till kuppförsöket är ”ett visst ställningstagande i en konflikt i Mellanöstern”.

Det är tydligt att det finns en grupp personer inom SD vars engagemang för Israel är så starkt att de försöker kuppa bort en av partiets mest lovande unga begåvningar bara därför att hans ståndpunkt i Palestinafrågan skiljer sig från deras. Agerandet är givetvis oacceptabelt och hotar att splittra SDU. Det finns därför all anledning att titta närmare på den lilla, högljudda och fanatiska grupp som utgör Sverigedemokraternas Israelfalang.

Israelfalangens kärna består av tvillingbröderna Kent och Ted Ekeroth. Att de är varma vänner av Israel bestrider ingen, allra minst de själva. Fria Tider har tidigare understrukit att det inte är något fel i sig att sympatisera med Israel. Men i bröderna Ekeroths fall tyder mycket på att deras engagemang för Israel är så starkt och kompromisslöst att det nu tveklöst skadar hela Sverigedemokraterna som parti.

Bröderna Ekeroth startade 2002 Föreningen för Israel och demokrati i Mellanöstern (FIDIM). Ted var föreningens ordförande och Kent dess sekreterare. FIDIM är numera nedlagd, men en arkiverad version av dess hemsida finns fortfarande att tillgå på Internet. Hemsidan pryds av en israelisk flagga, samt en mängd banners för olika israeliska och judiska organisationer. Där finns länkar till den israeliska nationalsången, den israeliska självständighetsförklaringen, den israeliska krigsmakten och en organisation som kallar sig Israel at Heart. Man får intrycket att hemsidan har skapats av en svenskspråkig israel snarare än av en svensk.

En av de organisationer som det länkas till från FIDIM:s hemsida är Anti-Defamation League (ADL) – en amerikansk-judisk intresseorganisation som bedriver ett omfattande lobbyarbete för massinvandring, för Israel och mot antisemitism. ADL har smutskastat amerikanska invandringskritiker i decennier och inte tvekat att smäda även de som aldrig gett uttryck för antisemitiska eller ens Israelkritiska åsikter. Organisationen kan beskrivas som en amerikansk motsvarighet till Expo. Det finns också direkta kopplingar mellan ADL och Expo. I samband med att Expo grundades och de första numren av tidskriften kom ut, omnämndes ADL i tidskriften som en av Expos bidragsgivare.

Den som vill bilda sig en uppfattning om var bröderna Ekeroth står ideologiskt gör klokt i att botanisera bland artiklarna på FIDIM:s hemsida. Där kan man ta del av texter där Ted Ekeroth jublar över kriget mot Irak och hoppas på krig även mot Syrien, Iran och Saudiarabien. Hemsidans innehåll består huvudsakligen av material där FIDIM tar Israels parti i varje läge och argumenterar för att västvärlden ska krossa Israels fiender militärt. I USA har den politiska inriktningen fått ett namn: neokonservatism.

Det har gått ett antal år sedan FIDIM:s verksamhet upphörde. Bröderna Ekeroths politiska uppfattningar har dock förblivit väsentligen desamma. Om möjligt har de blivit mer radikala med åren. Ett av många exempel är att Kent Ekeroth under ett besök i Israel i december 2010 uttalade sitt stöd för byggandet av bosättningar på Västbanken, poserade framför en israelisk stridsvagn iförd stridsutrustning och ansiktsmaskering, samt träffade företrädare för Shas – ett israeliskt parti vars grundare och religiöse ledare, rabbinen Ovadia Yosef, har bett Gud att utrota palestinierna och förklarat att ickejudar existerar endast för att ”tjäna judenheten”.

Bröderna Ekeroth har också utvecklat en aggressiv antimuslimsk retorik. Denna retorik slår i många fall över i onyanserad och vulgär hatpropaganda, som till exempel när Ted Ekeroth kallar islam för en ”dödskult vars enda svar på allt är ’Allah ahkbar’ och att sedan döda människor” och skriver att man ”borde bränna Koranen över hela världen, i varenda land och stad”. Det är, milt uttryckt, svårt att tänka sig att ett liknande angrepp på till exempel judendomen och Talmud skulle accepteras från en representant för ett svenskt riksdagsparti.

Varje ansvarskännande svensk inser naturligtvis att den muslimska invandringen har fört med sig allvarliga problem och måste stoppas omedelbart. Men det gäller inte bara muslimsk invandring, utan i stort sett all invandring från Mellanöstern och Afrika, alldeles oavsett vilken religion de som kommer hit bekänner sig till. Den som inbillar sig att exempelvis kristen invandring är oproblematisk uppmanas reflektera över situationen i Södertälje – en stad som plågas av oerhörda sociala problem och skenande kriminalitet till följd av en stor inflyttning av kristna irakier och syrianer. Det som orsakar problem är inte primärt invandrarnas religion, utan deras kulturella och etniska tillhörighet.

Varför fokuserar bröderna Ekeroth så starkt på islam, trots att problemen med massinvandringen inte går att hänföra till någon specifik religion? Förklaringen måste sökas i deras engagemang för Israel. Bröderna Ekeroth propagerar för en världsbild där USA och Europa är involverade i ett globalt krig mot islam – ett krig där västvärlden inte har några andra val än att antingen utrota den muslimska religionen eller att gå under. Det är en i grunden falsk och människofientlig världsåskådning som har lanserats av den amerikanska neokonservativa rörelsen. Dess syfte är att hetsa västvärlden till krig mot Israels fiender. Att här ge sig in på en analys av neokonservatismens ideologiska rötter, ambitioner och katastrofala inflytande över USA:s utrikespolitik skulle föra för långt. Vi nöjer oss med att konstatera att neokonservatismen är en ideologi som inte har någonting med konservatism att göra och som inte har någon plats i ett parti som betecknar sig som socialkonservativt och nationalistiskt. Den som vill fördjupa sig i ämnet kan med fördel börja med professor Claes G. Ryns utmärkta artikel Neokonservatismen är någonting annat, dokumentärfilmen The Israel Lobby och kongressledamoten Ron Pauls tal Neokonservatism är inte konservatism från 2003.

En artikel om Sverigedemokraternas Israelfalang skulle inte vara komplett om den inte, utöver bröderna Ekeroth, tog upp SD-Kurirens chefredaktör Tommy Hansson. Utöver sitt medlemskap i en sekt som dyrkar en koreansk pastor som Messias och förespråkar mångkultur, har Tommy Hansson profilerat sig genom en lång rad bisarra utspel. Han känner, enligt egen utsago, ”ledsnad över att inte själv vara jude”, anser att Israels intressen är viktigare än Sveriges och tycker att den före detta Expomedarbetaren och SD-hataren Fredrik Malm är ”en utmärkt person” och en ”favoritpolitiker” eftersom denne, liksom Hansson, är aktiv inom Samfundet Sverige-Israel. Samtidigt som SD tog ställning mot svenskt deltagande i kriget mot Libyen, utropade Tommy Hansson förtjust ”Nu bombar vi Ghaddafi!”. Efter att Khadaffi lynchats under vidriga former skrev Hansson att han inte kunde undgå att ”höja ett jubelrop till skyn”. Hansson satte ett svårslaget rekord i osmaklighet när han, under rubriken ”Carl Bildt lever farligt”, undslapp sig följande reflektion:

”Jag kommer osökt att tänka på Folke Bernadottes öde i dessa dagar, när Jerusalem åter ligger i stöpsleven i och med att utrikesminister Carl Bildt i sin egenskap av EUs utrikespolitiske talesman starkt ställt sig bakom idén att Jerusalem skall delas och östra Jerusalem (“gamla staden”) bli huvudstad i en framtida palestinsk stat. … Det är inte utan att Carl Bildt lever en smula farligt. Vad han inte till fullo inser är att Israels anspråk på Jerusalem äger avsevärt större tyngd än vad de palestinska gör. … Att visa en så uppenbar okänslighet gentemot Israel och judarna och en så däremot kontrasterande välvilja i sitt umgänge med palestinska företrädare motverkar emellertid inte bara Bildts och EUs intentioner – denna attityd kan också i värsta fall visa sig bli ödesdiger för Carl Bildts egen person. Vår skytteltrafikresande utrikesminister borde ta sig några minuter på nästa plan och fundera över vad som hände Folke Bernadotte, som kom hem i en kista från sina medlingsuppdrag i Mellanöstern. Israels konservativa regering är, ehuru långt ifrån omedgörlig, såvitt jag kan bedöma ingen varm vän av Carl Bildt.”

Chefredaktören för Sverigedemokraternas partiorgan sitter alltså och gottar sig åt tanken att Israels regering skulle kunna mörda Sveriges utrikesminister.

För den som är bekant med Israelfalangens idévärld kommer det inte som någon överraskning att falangen har bestämt sig för att göra sig av med Kasselstrand på grund av hans ställningstagande i Palestinafrågan. Det förvånar inte heller att falangen öppet smutskastar sina partikamrater, som när Kent Ekeroth anklagade Kasselstrand för att skriva ”sånt man läser på NSF:s hemsida” eller när Ted Ekeroth förra veckan kallade sina kritiker för nazister och anklagade dem för att syssla med ”rop på massmord, rasbiologi, judehat, vidriga personliga påhopp och konspirationsteorier”. Det handlar ju om uppenbara fanatiker som sätter Israels intressen före såväl Sveriges som Sverigedemokraternas bästa.

Vad som däremot förvånar är att partiledningen än så länge inte satt stopp för dumheterna. På Israelfalangens meritlista återfinns nu ett kuppförsök som hotar att splittra SDU, en rad uppenbart ogrundade nazistanklagelser mot partikamrater och offentliga dagdrömmerier om mord på Sveriges utrikesminister. Ändå verkar det, otroligt nog, som om partiledningen – istället för att ingripa mot galenskaperna – har tagit Israelfalangens parti mot Kasselstrand.

Om så är fallet visar partiledningen inte bara prov på bristande politiskt omdöme, utan också på en principlöshet som kommer att avskräcka anständiga människor från att engagera sig i Sverigedemokraterna i fortsättningen.

Just nu väljer SDU:s lokala distrikt sina delegater inför den kommande förbundskongressen, där styrelse och ordförande utses inför kommande år. Det hela är ett gyllene tillfälle för medlemmarna att sätta Israelfalangen ordentligt på plats.

Genom att delta i de lokala mötena och noga se till att man inte skickar några av kuppmakarnas delegater till förbundskongressen, kan ett fortsatt förtroende för den nuvarande styrelsen och Kasselstrand säkras, vilket skulle stärka både ungdomsförbundet och moderpartiet inför valet 2014. I annat fall riskerar SDU att lagom till valrörelsens början få en helt oerfaren och uppenbart okvalificerad ordförande som saknar andra meriter än att hon tycker ”rätt” om en konflikt som utspelar sig hundratals mil från vår sydligaste gräns. Vilket av dessa två alternativ som är bäst för Sverige är lätt att lista ut.

Och det är Sverige som räknas. Glöm aldrig det.

FRIA TIDER

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    Israelfalangen är satt på plats! Hurra, vad bra! Nu får vi hoppas att Kasselstrand med järnhand rensar ut kuppmakarna från ungdomstförbundet.

  • Anonym

    Säg så här: jag förstår inte vad Israel har med Sverige att göra?
    Islam däremot har jag inte några som helst problem med att förstå dess hot emot den kristet moraliskt orienterade västvärlden.
    Islamister söker världsherravälde och tar sig rätten till våld för att nå sitt mål.
    Enligt Koranens s.k. upphovsman Muhammed så är det så det ska gå till. Han är ett föredöme och det var så han gjorde. De har inga juridiska/etiska förpliktelser relativt något ‘icke-Islam’.
    Vill vi se en kärlekens ordning gälla för världen så är det inte fel att kravställa svensk moral relativt svensk lag. Vill man inte anpassa sig relativt svensk etik så är det i sin ordning att likaställa det med lagtrots.
    Vi har ju en värdegrund relativt livets/människans värde hämtat ur kristet perspektiv och det förvånar mig att vi förhåller oss så slapphänt relativt begreppen rätt/fel, gott/ont, sanning/osäkerhet.
    Personligen skiljer jag aldrig mellan människor BARA mellan vad dem gör. Det är ju därför vi har en lag.
    Men Israel? Fattar inget i den frågan men kan faktiskt inte se förbi den.
    Vi är ju bara människor?

    • http://twitter.com/ooBENGToo o-oBENGTo-o

      Israel har allt att göra med Sverige bakom ridån av rampljuset på Islam. Det här gäller inte bara Sverige utan hela väst. ”Om någon kastar en sten i skallen på dig bör du inte bli förbannad på stenen, utan kanske på den som kastade stenen.” 

      ”The best way to control the opposition is
      to lead it ourselves.” Snälla ta er tid och läs denna sammanställning: https://www.flashback.org/t1812911

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=687023217 Isak Nygren

    När jag var medlem i SD hade jag ena foten i CJ-falangen men också en fot i bunkerfalangen. Jag håller med CJ-falangen när det gäller islam och dylikt, men också bunkerfalangen med synen på svenskheten.

    Kasselstrand och Hahne må ha en naiv syn på palestinafrågan, men det bör inte vara ett skäl att Kasselstrand ska bli avsatt. Ingen är perfekt. Ted Ekeroth gjorde verkligen fel i att kalla SD-medlemmar för nazister, när han vet att det inte är sant. Vad som skrivs i Flashbacktråden bör tas med en nypa salt, även om det har uppkommit en del sanningar där.

    Att en SD:are sitter och hyllar en av de mest ondskefulla politiker vi har i Sverige idag, är riktigt obehagligt. Fredrik Malm är ju en kulturmarxistisk infiltratör i Folkpartiet men också i Samfundet Sverige-Israel. Med tanke på hans antisemitiska kopplingar, borde ju höja på en del ögonbryn. Han har ju skrivit för Expo, och de är antisionister som i detta fall är en förtäckt antisemitism. När det gäller Malm så passar han bäst i en kista under jorden. Han borde dömas till döden för bl a högförräderi. Det är synd att vi inte har dödsstraff.

    Hursomhelst hoppas jag på att Kasselstrand blir kvar som SDU:s ordförande, eftersom Bieler är ett oprövat kort. Genom detta kanske det börjar komma en öppning inom SD som gör att man får tycka annorlunda än de fyras gäng. D4G får ju SD att bli en sekt. Vilken tur att det är mer öppenhet i SDU och att deras nya kampanj borde kunna göra de flesta människor stolta.

  • http://twitter.com/DetFriaOrdet Det Fria Ordet
  • http://twitter.com/DetFriaOrdet Det Fria Ordet

    Skrämmande att se antalet NDare här inne. Vill ni ha ett anti-judiskt parti som fjäskar för islam utanför Sveriges gränser, så finns alltid det alternativet för er. SD har kämpat länge för att få bort neo-nazi stämpeln.

    Om nationsprincipen var så stor för Kasselstrand, varför inte gå ut med ett stöd för fredliga Tibet istället (ngt Dansk Folkeparti gjort), nä man måste givetvis sälja ut hela partiet till Aftonslaskan och stödja islamistnästet Palestina.

    De som kan lite historia, vet att detta inte är en riktig nation dessutom (så där faller nationsprincipen). Dessutom kan vi inte lämna ND med deras etnopluralism? SD har gått en lång väg att bli ett parti för värderingar och principer och inte bara en fråga om etnicitet. Ska allt detta raderas nu?

    • Anonym

      Är den där debattekniken det bästa ni kan åstadkomma? Kasselstrand har förespråkat en neutral hållning i konflikten och inte en rabiat proisraelisk hållning. Det är ingen ”ND”-hållning utan en klassiskt svensk konservativ inställning som de flesta seriösa bedömare här i landet delar. Eller är Carl Bildt ND:are enligt dig? Jag skulle mer kalla honom en av Sveriges sista gammelmoderater.

      http://www.youtube.com/watch?v=gVUVZK3u1_8 

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=687023217 Isak Nygren

        Carl Bildt är en landsförrädare. Jag vill inte se honom fri, och ännu mindre i politiken.

    • Kvendulf Falukropp

      Kan bara hålla med Det Fria Ordet och ser med bävan vad som händer i SDU. Det sista SD behöver är att sträcka ut en hand till islamisterna. Kan bara hoppas på att individer med antisemitiska åsikter skyndsamt letar sig bort från SD och ansluter till trosfränder inom ND eller VPK.

  • http://www.facebook.com/nordstrand.markus Markus Nordstrand

    Så jävla skönt med en nyanserad bild av läget. Avpixlat är dött för mig sedan länge pga. allt muslimhat och pro-judisk propaganda, nationell.nu är en rolig sida som man liksom inte tar på allvar alla gånger som dock fyller en viktig roll i att vara en provokatör och som alltid talar klarspråk. Fria Tider håller en mer subtil linje som inte dristar sig till att använda otaktiskt hat, utan objektivt lägger fram saker och ting. Kör på!

    • Anonym

      Nationell.nu är en tramssida på dagisnivå. I övrigt håller jag med dig.

  • Anonym

    Ted skriver klart och tydligt att Koranen bör brännas ”över hela världen, i varenda land och stad” bara för att visa muslimerna att vi minsann eldar så mycket Koraner vi vill. Det finns ingenting som tyder på att han menar någonting annat än exakt vad han säger. Teds idé är milt sagt fullkomligt idiotisk.
     
    Vi ska inte alls dansa efter islams pipa. I Sverige ska det givetvis vara tillåtet att avbilda Muhammed och att skämta om honom, samt, för den delen, att bränna Koranen om man är på det humöret. I vårt land råder yttrandefrihet. Men det innebär inte att det är en god idé att avbilda Muhammed eller bränna Koranen. Det är i själva verket en väldigt dålig idé, eftersom det provocerar muslimer helt i onödan. Jag hoppas och tror därför att folk inte lyssnar till Teds omdömeslösa hatpropaganda och således avstår från att utnyttja sin yttrandefrihet till att håna religiösa människor i den muslimska delen av världen.
     
    När det gäller muslimsk invandring tycker jag att Fria Tider förordar en väldigt bra lösning i sin ledare. Nämligen totalstopp.

    • Patrik, Ängelholm

      Du har ett rätt märkligt sätt att självsvåldigt försöka sätta agendan för vad som är rätt och fel. Ditt förespråkande för totalstopp av muslimsk invandring till Sverige är minst lika mycket provocerande och omdömeslös hatpropaganda som Ekeroths rader om att bränna Koranen.

      • Anonym

        Ted Ekeroth vill håna och förolämpa muslimer över hela världen genom att bränna Koranen ”i varenda land och stad”. Han vill också att västvärlden ska gå i krig mot ett stort antal muslimska länder. Det är hatpropaganda.

        Jag tycker att vi ska bete oss artigt och trevligt mot muslimer, samt vinnlägga oss om att ha goda diplomatiska relationer och handelsutbyte med deras länder. Men jag är övertygad om att muslimsk invandring till Sverige är skadlig och vill därför stoppa den. Det är inte hatpropaganda.

        Ser du verkligen inte skillnaden?

        • Patrik, Ängelholm

          Jag tänkte att eftersom vi inte kommer vidare i den här debatten, och jag rimligast bemöter ditt senaste inlägg med en hänvisning till vad jag redan skrivit, så kan man ju roa sig litet.

          Jag satt precis och funderade lite på din extrema motsats, och faktum är att jag sett dem också i debatten. Det finns de som förespråkar helt fri invandring till Sverige, men som samtidigt är både krävande och principfasta, så till den grad att de mycket väl skulle kunna förespråka koranbränningar för att statuera exempel att det inte lönar sig för någon grupp alls (resonemanget mer generellt än att begränsa till islam/islamister) att gapa och hota med våld bara för att någon inte dansar efter deras pipa. Det skulle vara roligt att se lite tuppfäktning mellan dig och en debattör av den sorten.

  • Anonym
  • Anonym

    Det finn en faktor till i det här och det är Regionsfaktorn. Hittills har SD styrts från skåne och det är där som Israel-sympatierna är som störst pga närheten till Dansk folkeparti och Geert Wilders.
    Det är Björn Söder som var mest tongivande i den här frågan och det är också han som drog med bröderna Ekeroth in i partiet via någon skum sionistisk grupp där de tre vart medlemmar.

  • Anonym

    Varför personifiera diskussionen. Orsakerna i sakfrågan borde givetvis inte drivas mot det personliga. Obegåvat!

  • Anonym

    SD skall ägna sig åt Sverige och inget annat. Fanatiker är farliga och måste avlägsnas eftersom de gör skada men sällan nytta.

    Bråk inom SD måste undvikas eftersom det gynnar SD-motståndarna.

  • Patrik, Ängelholm

    ”borde bränna Koranen över hela världen, i varenda land och stad”.

    Var har ni belägg för att det uttalandet skulle vara Ekeroths?
    FriaTider verkar försöka klå Nyheter24 i lögner och sensationer, och är på god väg.
    Rubriken kan ni ju ändra till ”Det är Palestina som räknas”.

    • Anonym

      Patrik, du vet de här blåa orden som dyker upp lite här och där i artikeln? De är så kallade länkar. Om du klickar på dem så, vips, kommer du till en annan hemsida. Fantastiskt, eller hur?
       
      Prova nu att klicka på det blå ordet ”kallar” i stycket där Teds uppmaning till Koranbränning citeras. Då kommer du till ett blogginlägg som Ted har skrivit. Och där står det att man borde bränna Koranen över hela världen, i varenda land och stad.

      Försök följa instruktionerna ovan så får vi se hur det går. Tveka inte att fråga igen om det var för komplicerat.

      • Patrik, Ängelholm

        Så mycket text bara för att på ett impertinent sätt påpeka för någon att vederbörande missat en länk? Då har man inte mycket intresse av sakfrågan. Men för all del, tack för hjälpen. Jag visste tidigare inte hur länkar fungerade. Tekniken är fantastisk…

        Fria Tider har på bästa PK-manér slitit några ord ur sitt sammanhang. Här är hela texten:

        ”Man borde bränna Koranen över hela världen, i varenda land och stad. Inte för att bokbränning är något att uppmuntra egentligen men för att det helt plötsligt finns ett egenvärde i att att visa att vi inte accepterar att de mördar för sin heliga bok. För att visa att vi inte accepterar att de dikterar vad vår yttrandefrihet säger. Då är det bara att bränna på, tills de fattar att vi struntar i deras bok och bränner den hur mycket vi vill.”

        Är inte poängen rätt uppenbar?

        • Anonym

          Ted skriver att vi bör bränna Koranen bara för att visa att vi bränner den så mycket vi vill. Det är ju ett fullständigt infantilt resonemang. Varför ska vi håna muslimer bara för att visa att vi kan håna muslimer?

          Jag har ett bättre förslag: vi låter bli att bränna Koranen. På så sätt undviker vi att provocera fram konflikter med halva jordklotet helt i onödan.

          • Patrik, Ängelholm

            Att bränna Koranen är ett extremt exempel och Ekeroth skriver ju att man inte bör uppmana till bokbränning. Att det handlar om retorik visas väl också rätt uppenbart av att Ekeroth aldrig på allvar uppmanat till sådan kampanj. Jag ser att du inte förstod poängen, utan enbart såg en ond vilja att håna någon.

            Hur mycket vill att vi ska dansa efter islams pipa? Ska vi även låta bli att avbilda eller skämta om Muhammed? Ska vi uppföra moskéer i Sverige? Kanske rentav öka på muslimsk invandring till Sverige ytterligare för att tillfredsställa islamisternas vilja? Berätta hur långt vill du gå.

            • Anonym

              Jag råkade av misstag svara på ditt inlägg längre upp i tråden istället för här.

            • Anonym

              Varför ska det ena utesluta det andra?
              Varför inte motverka islamsk imperialism och ändå vara civiliserad?
              Teds text är inte bara en korkad text av en människa som har politiska ambitioner.
              Den är även kontraproduktiv och pubertalt frasradikal.

              Vill man motverka islamisering så finns det bra och dåliga sätt. Att snacka om bokbål är dåligt – att motverka mångkultur i sin helhet är bra.
              Ingen mångkultur, ingen islamisering.
              Rätt enkelt…

              • Patrik, Ängelholm

                Att bränna en gammal sagobok borde i sig inte tillåtas vara någon större affär. Nu talar bl.a. du om att man inte ens får nämna möjligheten i ett retoriskt sammanhang. Hade du resonerat likadant om det handlat om att någon diskuterat brännande av bibeln, eller är din uppfattning formad av att muslimer kan bli arga, bränna ambassader och begå fler terrordåd, redan av att möjligheten nämns?

  • Anonym

    En sak är säkert. En stor del av SD:s kärnväljare är flitiga besökare på div sociala medier och nya nyhetsmedier. En stor del av dessa läser vad som skrivs och kan tappa tilltron för SD och riskerar att bli soffliggare pga det mygel,toppstyrning och kuppliknande skit som sker. Vill SD behålla ca 50 000 röster så måste dom behandla de här fanatikerna på samma sätt som fanatiska nazister eller andra galna människor. Förstår dom inte detta så är dom inte kloka.

  • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

    Grattis Kent Ekeroth på namnsdagen!!! :-)

    Fria Tider har humor…

  • Anonym

    Bra sagt. Det är Sverige som räknas!  De som sätter Israel främst, tycker jag skall bosätta sig där. De är säkert varmt välkommen, så som de försvarar Israel i alla lägen.

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    partiledningen är PINSAM!

  • Anonym

    Tack för en mycket intressant artikel. Bra är ju att man har möjlighet att stryka namn på vallistorna om man så vill.

  • Anonym

    Helt riktigt, nu måste de vettiga sätta ner foten mot galenskaperna annars är det kört för sd, vi som kommer i håg och kanske var med i ny demokrati vet hur illa det slutar om dårar får ta över.

    ÅKesson, nu måste du agera om du vill vara kvar.

    • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

      Skillnaden är att Sverigedemokraterna har en tydlig ideologi att luta sig tillbaka på. Det är viktigt för ett parti. När alla andra partier i riksdagen övergett de ledstjärnor som ideologin ger så skapar det osäkerhet och populism. Sverigedemokraterna har ändå visat sig vara det mest ideologitrogna partiet i riksdagen när det väl kommit till beslut. Däremot är den islamofoba retoriken utåt, som framförallt Ekeroth driver, hemsk på många sätt. Det passar inte en nationalist att se ned på andra folkgrupper eller människor som tror på andra gudar. Det är precis det som är imperialism, nationalismens motsats.

    • Anonym

      Instämmer. Alla organisationer som startats av välmenande idealister riskerar att förr eller senare kidnappas av beslutsamma fanatiker med egna agendor.

      Banden till utländska intressen måste klippas av om SD vill växa och accepteras av en bredare allmänhet.
      Om Kasselstrand rensas ut av Israel-fanatikerna är det slut med SD som riksdagsparti efter nästa val.
      Det blir nog inte så många som vill rösta på Israeldemokraterna.

  • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

    Är inte ultrasionism egentligen en variant av nationalsocialism? Det finns väl ändå inget som säger att man måste vara tysk, german eller ens vit för att vara det? Nationalsocialism är en ideologi som hämtat inspiration från både socialismen och nationalismen. Klassbegreppet är centralt liksom nationen.

    Det enda man har gjort inom ultrasionismen är att byta plats på germaner/arier och judar. Dessutom har man tillfört palestinier/araber/muslimer som andra folkgrupper eller religioner som ska hatas och förtryckas. I övrigt är det i grund samma ideologi. En ideologi som förespråkar expansionism och imperialism. Kuvandet av andra folkgrupper där den egna folkgruppen är ett herrefolk tillhörig en högre stående ras.

    Och nu kommer jag få hatkommentarer både från sionister, nationalsocialister, pro-israeler och kanske t.o.m någon Ekeroth-klon?

    http://i2.ytimg.com/vi/u4G6pIuFITQ/hqdefault.jpg
    http://rexcurry.net/nazi-salute-taipei-times-roc-republic-of-china-government-officials-sworn.jpg
    http://1.bp.blogspot.com/_ITWI9nTWaek/TE_EjbzylKI/AAAAAAAANPY/B80NcmV9DxI/s1600/PalestinianNaziSalute01.jpg

  • Anonym

    SD bör passa sig jävligt noga i den här konflikten med SDU. SD-s riksdagsmandat hänger på en skör tråd, och åker SD ut i valet 2014, så är det slut med sötebrödsdagarna för det som kallas för det fyras gäng. Inget är för evigt, det har ett flertal politiker blivit vare om.

    Sen kastas det onödigt mycket skit mot just Kent Ekeroth i den här tvåloperan, på grund av att han har en judisk bakgrund. Skrönor om judar och världskonspirationer är jag jävligt trött på att höra. Kent Ekeroth är utan tvekan SD-s starkaste kort i riksdagen, och det är han väl medveten om. Kent Ekeroth vinner alla debatterna som han ställer upp i med råge mot sina motståndare. Är det någon som har lyft fram Sverige och den totalhavererade migrationspolitiken och kriminalpolitiken för den delen som Sverige bedriver så är det just Kent Ekeroth, som ständigt står upp i kammarens talarstol och påtalar missförhållanden. Kent Ekeroth gör ett fantastiskt bra jobb för Sverige och svenskarnas intressen. Att han sen har sympatier för staten Israel kan jag stå ut med. Själv sympatiserar jag också med staten Israel och tycker att det för svenskt vidkommande vore konstigt att erkänna något som kallas för Palestina, en låtsas stat som aldrig existerat.

    Åkesson kan man ha synpunkter på. Åkesson gjorde ett otroligt bra valarbete för SD inför valet 2010, men nu tycker jag att han börjar se sliten ut. Dags för Kasselstrand att stiga fram nu och ta över taktpinnen.

    • Anonym

      Har du överhuvudtaget läst artikeln som du kommenterar? Där framgår ju klart och tydligt att Israelfalangen, som Kent och Ted Ekeroth är de drivande krafterna i, har iscensatt ett kuppförsök mot Kasselstrand. Detta har lett till en maktkamp som skadar hela partiet. Anledningen till att bröderna Ekeroth har dragit igång de här dumheterna är att de älskar Israel över allt annat. Anledningen till att de älskar Israel över allt annat är att de är judar. Bröderna Ekeroths judiska bakgrund har alltså lett till att de skadar SD.

      Det här är inga ”skrönor om judar och världskonspirationer”, det är kalla fakta.

      Personer som, likt bröderna Ekeroth, sätter Israel framför Sverige har ingenting i SD att göra.

    • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

      Vad skulle folk rösta på istället? Moderaterna? Socialdemokraterna? Och du menar på att de är partier som inte infiltrerats och drabbats av inre maktkamper?

      Det hör till att det i partier som växer uppstår slitningar, so what? Ta itu med dem och gå vidare…

    • Anonym

       ”Kent Ekeroth är utan tvekan SD-s starkaste kort i riksdagen, och det är han väl medveten om.”

      Hur många % av de 300 000 som röstade på SD vet ens vem han är? Folk röstade på SD för att få stopp på massinvandringen, inte att sionister ska babbla om israel och konspirationsteorier om Eurabien.

      http://sv.wikipedia.org/wiki/Eurabien

      • Anonym

        Nu var det väl närmare 340.000 personer som röstade på SD. Svenskarnas parti (tidigare Nationalsocialistisk Front 600 röster). Nationalpsykopaterna i Södertälje cirka 1000 röster.

        Nej, varken jag som röstade på SD eller dom som jag lyckades övertala att rösta på SD visste inte vem Kent Ekeroth var. Men å andra sidan var det bara Åkesson som var medial och ett känt ansikte. Alla andra på SD-s riksdagslista var okända för den breda allmänheten.

        Mina värderingar utgår efter vad som hänt efter det att SD kommit in i riksdagen, och hur debatterna där har sköts. Två personer ger jag toppbetyg och det är Kent Ekeroth tillsammans med Sven-Olof Sällström.

        • Anonym

          Bröderna Ekeroth har försökt kuppa bort den jätteduktige Kasselstrand och har dessutom kastat nazistanklagelser vilt omkring sig. Tack vare dessa galenskaper riskerar SDU nu att splittras. Håller du inte med om att en person som beter sig så måste uteslutas, om ordningen ska kunna upprätthållas? Du förstår väl att man inte kan låta en fanatiker som sätter Israel främst skapa konflikter och kaos i partiet bara därför att han är en duktig talare?

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=687023217 Isak Nygren

        Jag håller med Kent Ekeroth när det gäller islam, men hans retorik skrämmer iväg potentiella väljare, tyvärr.

    • Anonym

      Visst Ekeroth gör ett stort jobb – att sprida muslimhat.
      Det är inte genom att sprida hat, på Avpixlat och genom sionistfalangen, som SD blir rumsrena i Riksdagen eller får  vänner.
      Ej heller är det att ha en dold agenda. Ej heller att denna mörka går stick i stäv med det som väljarna har röstat på.

      Ekeroth gör ett bra jobb – att skapa motpol som utnyttjas av media. Av till ex EXPO. Avpixlat och EXPO delar varandras livsluft. Båda drivs av judar, say no more.

      Lär dig vad Hegelian Dialectic är för någort – Globalisterna, Illuminatis, Frimurare, sionister m fl; de vill gärna styra oss som en skock får. Självklart vet de att massinvandringen kommer ge kritiska röster – vad bättre än att infiltrera dessa. Då kan du bevaka dem på nära håll, styra dem, manipulera och kontrollera.

      Hegel’s dialectic is the tool which manipulates us into a frenzied circular pattern of thought and action. Every time we fight for or defend against an ideology we are playing a necessary role in Marx and Engels’ grand design to advance humanity into a dictatorship of the proletariat.
      The synthetic Hegelian solution to all these conflicts can’t be introduced unless we all take a side that will advance the agenda.
      The Marxist’s global agenda is moving along at breakneck speed. The only way to completely stop the privacy invasions, expanding domestic police powers, land grabs, insane wars against inanimate objects (and transient verbs), covert actions, and outright assaults on individual liberty, is to step outside the dialectic. This releases us from the limitations of controlled and guided thought.

    • Anonym

      Kent Ekeroth är superbra talare och debattör, men situationen med SDU är verkligen inte bra. Dessutom, varför måste vi ha något annat än en neutral inställning till Israel? Har Israel någonsin visat något intresse för européiskt välbefinnande eller ens försökt hjälpa oss någon gång?

      De betedde sig förfärligt åt vad gäller Jörg Haider och Österrike t ex. Och de försökte dumpa 60000 afrikaner på Australien. M.m., m.m.

      Och var inte Geert Wilders (som är någon slags nederländsk Björn Söder) där nere för något år sedan, och kom hem helt utan resultat.

      Nej, om israelerna sköter sitt och hanterar araberna på det sätt de tycker är bra, och vi sköter vårt så tycker jag det är gott så.

      Det är helt ointressant om Israel är ”Mellanösterns enda demokrati”. Jag är intresserad av att Sverige fungerar, sedan struntar jag uppriktigt sagt i vad de har för olika statsskick där nere i kaoset.

      Statsskick är oväsentligt, vi har haft monarki i tusen år och inte en enda gång försökte kungarna utplåna eller förstöra det egna folket eller kulturen. Folkets överlevnad och Sverige är det intressanta.

    • Patrik, Ängelholm

      SD borde kanske ha markerat hårdare mot ledningen för ungdomsförbundet p.g.a. palestina-artikeln i Aftonbladet. Den vittnade om kolossalt dåligt omdöme. Annars gillar jag Kasselstrand på många sätt, han är en duktig talare och verkar brinna för Sverige, men det han gjorde där gör att jag tyvärr har svårt att lita på honom. Om jag skulle vilja fortsätta jobba för partiet på gräsrotsnivå med honom som partiledare i framtiden, beror på om den artikeln var ett ungdomligt olycksfall i arbetet eller om det på allvar skulle visa sig vara starten på att SD som åttonde riksdagsparti anslår en dalt-linje mot islamism. Det senare vore katastrof, och jag hoppas det ska förbli en ond dröm.

      • Anonym

        Då får vi tacka för ditt tidigare engagemang, lycka till i framtiden som valarbetare för folkpartiet.

        • Patrik, Ängelholm

          Är du aktiv i partiet så vänligen lyft slöjan så jag får veta vem du är.
          Är du inte aktiv, så har du väl knappast något mandat för den här sortens talan.

      • Anonym

        Och du tror inte det vore en katastrof, om det visar sig att majoriteten av SD-gräsrötter tycker att debattartikeln var väldigt bra och att SDU t.o.m. gör ett ”bättre jobb” än moderpartiet!??

        • Patrik, Ängelholm

          Jag utgår från att artikeln var ett olycksfall i arbetet, och att SDU’s ledning sätter Sverige före Palestina. Jag hoppas verkligen att SDU skall göra ett bra jobb. De skall ju vara partiets och Sveriges framtid.

          • Anonym

            Jaha. Själv hoppas jag att det inte var ett olycksfall i arbetet, och att SDU’s ledning sätter Sverige före Palestina såväl som före Israel – exakt så som man bör kunna förvänta sig av moderpartiet. SDU gör ett bra jobb, hoppas verkligen de får fortsätta med det (om inte så vete 17 hur det ser ut med framtiden för partiet).

            • Patrik, Ängelholm

              Men SDU-artikeln var ju ett officiellt ställningstagande för den ena sidan i konflikten, till skillnad från privata israelvänliga ställningstaganden från t.ex. bröderna Ekeroth. Ett ungdomsförbund skall vara uppkäftigt, inte dumdristigt. Kasselstrand och Hahne kan säker slipa på formerna, men där gjorde de trippelfel,
              * genom att i SDU’s namn överhuvudtaget ta ställning i konflikten
              * dessutom till förmån för att ett område styrt av muslimska terrorister skall utropas som eget land
              * dessutom under åberopande av nationalitetsprincipen, trots att palestinier är araber och ingen egen nation

              Trots detta ser jag Kasselstrand och Hahne som sverigedemokrater och ingenting annat. Kasselstrands tal på landsdagarna berörde mig djupt. Han beskrev det Sverige jag vill ha. Jag tror säkert att han unnar den övriga västvärlden, inkl. Israel, samma ljusa framtid.

  • Anonym

    Toppbetyg – Bland de bästa artiklar jag har läst på nätet. Dessutom i ett så viktigt ämne.
    Infiltration är ingen nytt, jag har läst hur organisationer tidigare infiltrerats av bl a ADL.
    SD har ett ödesval, frågan är hur djupt i skiten de sitter med Israelfalangen. Troligtvis upp till midjan.
     

  • Anonym

    Oj, om ändå Fria Tider kunde starta ett magasin med utgivning en gång i månaden innehållandes bara dessa utomordentliga analyser som Fria Tiders skribenter gör. 

  • Anonym

    Och på Avpixlat sitter man givetvis och låtsas som om det regnar. Det är nu över två veckor sedan som Israelfalangens kuppförsök avslöjades. Men Avpixlat har ännu inte skrivit ett ord!

    • Anonym

      Precis, avpixlat sjunker i trovärdighet tyvärr,men fria tider växer.

      • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

        Det är väl och har väl heller aldrig varit Avpixlats avsikt att ta upp sådana frågor till debatt. I mina ögon har Avpixlat aldrig nått upp till samma nivå som Politiskt Inkorrekt som tidvis var en ganska bra sida.

        • http://openid.aol.com/sredgreenblue Red

          Politiskt Inkorrekt bannade dock folk till höger och vänster. Avpixlat har inte riktigt lika galna moderatorer.

          • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

            Ja, det vet jag, för de bannade mig. Dessutom skrev jag för PI ett tag men blev utkastad efter att ha kritiserat han ”Gustav Jansson”…

    • Anonym

      Har gått från att läsa Avpixlat flera gånger om dagen till två gånger i veckan då kollar jag rubrikerna och inte mer, medans fria tider läses flera gånger om dagen. De som kommenterar där är helt hjärntvättade dessutom.

  • Odalmannen

    På svenska Wikipedia kan man se följande rader:

    ”Kent Ekeroths tvillingbror Ted Ekeroth är IT-chef inom Sverigedemokraterna [4] och belönades för övrigt år 2006 av World Zionist Organization med priset Herzl Award för ”exceptionella insatser för Israel och sionismen.”[11] Även Kent Ekeroth är en hängiven Israelsupporter.[12]”

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Kent_Ekeroth

    Detta är Hertzl Award som Sverigedemokraternas IT-chef Ted Ekeroth tilldelades pris ifrån 2006.

    ”I samband med hundraårsjubileet av Theodor Herzls död, 2004, instiftade Avdelningen för sionistiskt engagemang på Sionistiska Världsorganisationen en utmärkelse till hans minne. Detta pris delas ut årligen till unga män och kvinnor som på ett exceptionellt sätt bidragit till insatser för Israel och den sionistiska ideologin.

    Herzl var den politiska sionismens grundare och den man som tillskrivs mest av den ideologi som får judar över hela världen att bosätta sig i Israel och av Israel ockuperade områden.

    Enligt den Sionistiska Världsorganisationens webbplats[1] skall de nominerade pristagarna ha bidragit med insatser i minst ett av följande områden:

    uppmuntra aliyah (judisk invandring till Israel)
    främja sionistisk folkbildning
    främja studiet av hebreiskan som språk
    försvara Israel som stat
    främja utvecklingen av ett israeliskt modellsamhälle
    bidra till utvecklingen av den sionistiska tankeläran
    bidra till organiserandet å den sionistiska rörelsens vägnar
    De nominerades ålder skall ej överstiga 44 år, åldern vid vilken Herzl dog.
    Alla pristagare får ett exklusivt certifikat och trofé och blir inskrivna i en särskild Herzl-bok i Jerusalem.”

    Mottagare 2006:

    ”Sverige: Ted Ekeroth”

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Herzl_Award

    • Odalmannen

      Även SD-kurirens chefredaktör Tommy Hansson har tilldelats ett judiskt pris. I en för Tommy Hansson besvärande artikel på nationell.nu står följande att läsa:

      ”Hansson tar den projudiska undergivenheten till en helt ny nivå. På sin blogg skriver han bland annat att judarna är en egen ”särart”, ett folk som står över alla andra.”

      Följande stod enligt nationell.nu att läsa i ett nummer av SD-kuriren (december 2009):

      ”Tommy Hansson, som även är skribent i högertidningen Contra, berättar bland annat om ett besök han gjorde i den polska staden Bodzentyn i augusti:

      - Det var en högtidlig dag, ty då återinvigdes den judiska begravningsplatsen i stadens utkant efter en omfattande restaurering, skriver Hansson.

      Sverigedemokraternas chefredaktör hade rest till Polen för att delta vid en judisk högtidlighet, återinvigningen av en judisk gravplats. I hans sällskap fanns bland andra Polens överrabbin Michael Schudrich, Stockholms Stora synagogas kantor Maynard Gerber samt den polsk-svenske ”Förintelseöverlevaren” Max Safir.

      Hansson avslöjar också att han var med och finansierade restaureringen av den judiska gravplatsen:

      - Bakgrunden till min närvaro var att jag givit ett mindre bidrag till begravningsplatsens restaurering, som är ett unikt polsktsvenskt samarbetsprojekt.

      Men det slutar inte där. För sin projudiska generositet tilldelades Tommy Hansson ett diplom och möjligheten att medverka på en resa arrangerad av Svenska kommittén mot antisemitism:

      - Jag fick då, förutom ett fint diplom att hänga på väggen, möjlighet att deltaga i en studieresa till Polen 24–31 augusti med förintelsen som tema arrangerad av Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA).
      I slutet av sin artikel kallar Hansson Max Safir för en ”oskattbar förmån”.”

      http://www.nationell.nu/2009/12/28/sd-redaktor-tilldelas-pris-av-maktiga-judar/

  • Anonym

    Kasselstrand och SDU–för, konstruktiva
    Dagens SD–mot, arga

    Vilka attraherar fler än kärnan av resentimentdrivna bitterväljare och ett begränsat antal procentenheter smått uppgivna strategiväljare? Det behöver inte ens funderas på.

    Tror dock det är svårt att få nån omsvängning under SD:s nuvarande regim. Man behöver inte tänka sig in i ledande figurers situation många sekunder för att inse att de inte kommer att komma fram till samma slutsatser som i denna lysande artikel. Det är medlemmarnas sak att ta tag i partiet, föra det bort från aggressioner och centrering kring en evig varböld som inte angår Sverige. För det vill de väl?

    • Anonym

      Precis! De måste mogna till lite. SDU verkar mer moget än moderpartiet. Vi är emot massinvandring och kulturmarxism därför att vi är för Sverige och svenskarnas kulturella och etniska överlevnad. Inte tvärtom.

      Är man bara för sunda och goda åsikter, och värderingar så blir man automatiskt emot galna åsikter och på så sätt behöver man inte positionera sig i olika konstiga specialfrågor som bl a kaoset i Mellanöstern.

  • Anonym

    Läs det här inlägget på Flashback:

    https://www.flashback.org/sp33895527

    Tommy Hansson kritiserar SDU för att de demonstrerar med svenska flaggor och bär gula tröjor! Det är tydligt att Tommy Hansson inte bara vurmar för Israel – det verkar som om han dessutom har någonting emot Sverige.

    • Anonym

      Vad f-n är detta! Ju mer jag läser om Tommy Hansson ju mer skeptisk blir jag till Åkesson. Varför tolererar Åkesson en sådan fullblodsgalning? Vad är det nu för fel på svenska flaggan och gula tröjor? Det är ju rena PK-fasonerna.
       
      Åkesson, ryck upp dig och ta bort Tommy Hansson. Han är ju uppenbarligen inte pro-svensk någonstans.

  • Anonym

    Jag har suttit och följt lite olika trådar både på FB och i andra alternativa medier. En sak framgår helt tydligt och klart, och det är att Tommy Hansson bör avvecklas från sitt engagemang inom SD. Den mannen kommer att dra olycka över partiet.

    • Anonym

      Att det var olämpligt att släppa in Tommy Hansson i SD stod klart redan sommaren 2009 då han tillträdde tjänsten som chefredaktör för SD-Kuriren. En orolig sverigedemokrat varnade i en debattartikel för Tommy Hansson redan då. Här är artikeln:

      http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=958

      Men det struntade givetvis Björn Söder, Jimmie Åkesson och de andra snillena i partitoppen fullständigt i. Se nu vad resultatet blev!

  • http://sverigefidelis.blogg.se Ceasar

    Lite mer nyanserad bild av Kent Ekeroth ges i denna artikel om samröre med judiska församlingen i Malmö

    – Jag slutade försöka ha kontakt med dem när jag insåg att de aldrig kommer att fatta, trots att de blir jagade på gatan av precis de invandrargrupper jag har varnat för. De har en vurm för mångkultur och massinvandring och har på så sätt själva medverkat till en situation som innebär att judar måste fly Malmö och Sverige på grund av importerad muslimsk antisemitism. De är självdestruktiva och naiva på det sättet. 

    Läs mer här: http://magasinetneo.se/2012/03/22/%E2%80%93-vi-klarar-inte-invandringen/

  • Anonym

    En strålande artikel! Denna artikel kommer jag att få god användning för och att återkommande hänvisa till när detta underliga ämne kommer på tal. Den där Tommy Hansson verkar inte lite galen. Har inte följt honom särskilt noga, men detta liknar ju ingenting! Gotta sig över en barbarisk lynchmobb? Drömma om lönnmord på utrikesministern? Vad är detta!?

    Varför detta sanslösa hat? Hata muslimer som jag vet inte vad. Muslimer är irriterande, expansionslystna och våldsamma och ska helt enkelt inte vara i Europa, det är väl gott så? Man måste ju inte hata dem och häva ur sig ofräscheter som liknar rena dårskaperna. Det enda det gör är att motverka syftet med partiet: Nämligen att få in vettigt, intelligent, pro-svenskt folk till SD.

    Neokonservatism är kort och gott: Invade the World, invite the World. Angripa alla  länder och ha massinvandring från samma länder. Och sedan undra varför det blir våldsam på hemmafronten, … neokonservatism är en psykisk sjukdom inte en ideologi.

    • Odalmannen

      Du kan ju kolla in vad nationell.nu har skrivit om denne ultrasionist  (observera den sexuddiga sjärnan som han har i en kedja runt halsen trots att han inte är någon jude själv, här kan man verkligen tala om att det judiska begreppet goyim har givits ett ansikte):

      http://www.nationell.nu/2012/02/04/tommy-hansson-ar-tillbaka-en-styrka-att-han-ar-invandrare/

      • Anonym

         Eh, … ja Tommy Hansson är uppenbarligen fullstdänigt otillräknelig. Konstigt att inte massmedia har gjort en grej av Tommy Hansson för att visa att galningar sitter i SD och skrämma väck riktiga människor.

        Men de kanske suger lite på den karamellen för att använda den när det får maximalt splittrande effekt.

        • Odalmannen

          Jag menar, det räcker ju bara att titta på bilden för att förstå att det helt enkelt inte kan fungera särskilt bra med sådana typer inom SD. Bland annat har Tommy Hansson snackat skit om ND och sagt att han gärna vill se att afrikaner ska engagera sig inom SD. Se denna Youtube-film:

          http://www.youtube.com/watch?v=1LU5mdFlqXk

      • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

        Jag har både en Israelflagga, en Menorah och en Davidsstjärna hemma som man kan ha i kedja kring halsen. Jag är inte mindre nationalist för det, åtminstone inte enligt mig. Däremot i just Tommy Hanssons fall undrar jag om allt står rätt till med hans engagemang i Moonrörelsen…

        • Odalmannen

          Du är heller inte SD-kurirens chefredaktör och det var väl honom jag pratade om och inte om dig…  :-) Bara för att jag är lite nyfiken av mig undrar jag om är du jude på riktigt eftersom du har de där prylarna hemma eller om det bara är en kul ploj för dig?

          • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

            Haha, nej, jag är inte det minsta judisk, så vitt jag vet. Jag har fått alla de där grejerna som gåvor och som den sanna nationalist jag är så vördar jag alla nationssymboler jag får som gåvor. Jag skulle aldrig för mitt liv få för mig att elda upp en annan folkgrupps flagga eller slänga sådana saker.

            Undantaget är symboler som används som uttryck för ockupation eller symboler som inte ens är nationella utan uttryck för förtryck. Det finns ju de som springer runt och eldar upp EU-flaggor, vilket inte på något sätt kränker en folkgrupp (om nu inte EU-politiker utropat sig som en sådan).

            • Odalmannen

              Aha, då förstår jag vad du menar, det är alltså av typ antropologiskt/etnologiskt/ religionsvetenskapliga skäl som du samlar på andra folkslags religiösa/kulturella artifakter, då förstår jag precis (du kändes nämligen inte heller som ett dugg judisk när jag snackade med dig, det var det jag tyckte var så konstigt). Jag skulle inte kunna förmå mig till att börja elda upp ett annat lands flagga eller ens låta den hamna på golvet (undantaget EU-flaggan då, den förraktar jag också), som den nationalist jag är skulle det kännas vanvördigt och helt felaktigt för mig.

              • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

                Ja, något sådant. Och om det gör helhetsintrycket bättre så har jag både en brittisk och amerikansk flagga hemma också samt saker från Frankrike som ett Eiffeltorn i miniatyr och små vinflaskor.

                Givetvis har jag även en svensk flagga hemma, men det tyckte jag var onödigt att påpeka…

    • Anonym

      Tommy Hansson är inte riktigt klok. Men vad ska man vänta sig av en sektmedlem tillhörande Moonrörelsen? Tommy Hansson vurmar dessutom inte bara för Israel utan också för mångkultur och massinvandring. Jag rekommenderar den här långa, avslöjande artikeln om vad ”sverigedemokraten” Tommy Hansson egentligen tycker i invandringsfrågan:

      http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=958

  • Odalmannen

    OT: Fria Tider ligger nu på plats 97 bland Internetsidor i Sverige. Det går väldigt fort nu! I början på året låg sidan kring 150:e plats. Även många andra svenskvänliga sidor har klättrat starkt uppåt, ofta med flera hundra procent på bara några månader. Jag känner hur folkopinionen har blivit markant starkare på den sista tiden. Det är nu förändringens vindar börjar att blåsa på allvar! Snart kommer det att blåsa det upp till full storm! Det är nu det hela ska ske! Nu ska vi äntligen ta tillbaka vårt land!

    http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se#

  • Anonym

    Hittade en artikel där Tommy Hansson anklagar judar för att vara vänstervridna.

    http://sverigeidag.wordpress.com/2011/04/15/sverigedemokrat-konstaterar-judar-vanstervridna/

    • Anonym

      SDU:s ledare i syd, Chang Frick, vill att man ska rösta på Kommunistiska partiet.

      ”Jag upptäckte precis att min kompis Erik Tell i Kommunistiska Partiet
      kandiderar på 16:e plats till regionfullmäktige i Skåne, varför det
      känns nödvändigt att göra lite reklam för honom.
      Nu är det ju så att
      även om SD är jättestarka i Skåne så finns det en och annan som kanske
      funderar att rösta lite mer vänsterut och det är till er jag kommer med
      uppmaningen att kryssa Erik!”

      http://changfrick.blogspot.se/2010/07/kryssa-erik-tell-kp-till-regionen.html

    • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

      judarna skapade ju kommunismen så varför inte?

  • http://www.facebook.com/people/Jeff-Jensen/666154689 Jeff Jensen

    Mycket Bra artikel indeed!

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    Mycket bra artikel som jag skriver under. Om en utrikespolitisk fråga är så här viktig att det kan föranleda kuppförsök så visar man tydligt var ambitionerna ligger. Jag tror dessutom att många svenskar inte ensidigt ger sitt hundraprocentiga stöd till enbart den ena sidan i den hopplösa mellanösternfrågan.

    Lite retoriskt kan man ju fråga sig: Var står SD i frågan om Västsahara? Är det en viktig fråga som kan föranleda ett kuppförsök? Om nu Sverigedemokraterna är så ivriga att ta ställning i en konflikt, varför då inte lägga ner lika mycket tid och energi i en annan? Finns det drivkrafter inom SD som lika aktivt jobbar med frågan om Tibet? Varför är inte Tibets framtid lika viktig? Kan bröderna Ekeroth och Tommy Hansson tänka sig att lägga precis lika mycket energi på syrianernas kärnfråga – att få ett eget land för sitt folk? Om inte – varför?

  • Anonym

    Det paradoxala är att de som hetsar mot islam med tiden förvandlas till en spegelbild av vad de själva föraktar. Dom blir ju lika fundamentalistiska och aggressiva i sina fördömanden som islamisterna är gentemot den kristna civilisationen. Kristendomen är överlägsen islam, och den västerländska civilisationen är klart överlägsen den muslimska och arabiska. Men just därför finns det desto mindre anledning att hetsa upp sig. En elefant behöver inte drabbas av panik när en mus befinner sig på vägen. 

    Problemet med att islamfixeringen är att man blir blind för den verkliga akuta faran. Den extrema materialismen och trygghetskulten, erodering av traditionella värden, samt massinvandringen som sådan – dessa är de verkligt destruktiva krafterna. När de västerländska värdena eroderar och folk bara tänker på sin egen materiella välmåga så uppfylls snart tomrummet av exempelvis islam, dess normer och fasta trossatser. Det har bildats ett vacuum i vår civilisation eftersom vi inte tror på någonting annat vårt ego längre (och dessutom någon popidol). Det innebär i praktiken att vi bjuder in islam och annan trosfundamentalism. 

    Slutsatsen är vi måste ta itu med den verkliga faran, själva eroderingen av vår kultur, som bryts sönder av ideologisk värde- och kulturrelativism. Bidra med att stärka den kristna civilisationen i dess grundvalar istället för att stirra er blinda på islam! Därmed inte sagt att inte muslimer färtjänar kritik, men konstruktiv kritik är något helt annat än att framställa islam som den ”Stora Faran nr 1″.
    -Kadamus

  • Anonym

    Tack för den utmärkta artikeln. Den sätter fingret på något mycket viktigt, nämligen att den svenskvänliga nationalistiska rörelsen måste se upp med vilka personer som får inflytande däri. Också viktigt är att alternativ finns till avpixlat som är ett medium för just sådana som sätter Israel före Sverige.

    /JTS

  • Anonym

    Otroligt bra och vederhäftigt skrivet. Jag hoppas att de som inte ännu gått in i SDU gör det snabbt och visar stöd för Kasselstrand & Hahne.

  • Anonym

    Detta var den bästa artikel jag nånsin läst på Fria Tider!

  • chainmail

    Mycket saklig och bra analys Fria Tider! Tack!

  • Carl Lundström

    Tack så mycket Tommy Hansson. Om FT skulle skriva samma sak om vad som  hände kungens gudfar i Jerusalem, då vore det ”konspirationsteori”. 

    Men en sak stämmer inte i denna härva: Judar skulle ju vara intelligenta? Kan detta vara en false-flag operation från NSF? 

  • Anonym

    Judar och nazister är besatta av judar och nazister.

  • Anonym

    Ursäkta en reflektion, jag vet jag bryter tabun men det gör jag så gärna som traditionskristen, det är min plikt som kristen att vara gränsöverskridande isyfte att förstå vår värld bättre och därefter med etiskt och moraliskt sinnelag agera på ett gott sätt.

    Jag har en fråga, är bröderna Ekeroth judiska, alltså är de omskurna?

    Jag själv är känd gammal Israelvän och kommer fortsätta vara det så länge jag finner grund för det. Det är självklart att judarna med sin historia har rätt till den landmassa de nu har och Jerusalem som odelbar huvudstad.

    Däremot är jag väldigt negativt inställd till prosemiter, alltså de som driver judiska hegemoni inom västvärldens media och finansvärld.
    Jag är neutrosemit, jag ser alltså judarna som jämställda med andra folk, vara sig sämre eller bättre.
    att vara antisemit är givetvis lika förkastligt som att vara prosemit.

    Alltså åter till frågan: Är bröderna Ekeroth judiska/mosaiska, är de omskurna? Någon som vet?

    • Carl Lundström

      neutrosemit, det låter bra!

      • Anonym

        Tack Carl, jo, jag tror neutrosemit är ett användbart begrepp. Kanske kan det börja användas? Förkortas till neu-semit? nevsemit? nesemit?   Nevsemit kanske är det bästa.   Men tills vidare kör vi på neutrosemit.

        Man brukar ju tala om att ord har en konnotation, alltså står för ett tydligt  innehåll eller fenomen. Vi har saknat uttryck för att man ser judarna som ett folk likställt med andra. Nu har vi det! Nu är vi, synes det,  två som pushar för detta ord-   NEUTROSEMIT - in i svenska akademins ordlista!!

          Jag finner det märkligt att språket styrts upp så av media att det har ensidigt fokuserats på antisemitism och inte det minsta på den enorma prosemitism (säkert skadlig för judiska folket) som finns bland frikyrkor och så kallat evangeliska kristna med stort politiskt inflytande i världen.

        Svenska barnläkarföreningen har alltmer börjat diskutera den stympning som omskärelsen innebär, jag menar det borde förbjudas, den moderna människan måste få ta ställning själv, allt annat är barabari. Ingreppet är ju irreversibelt, alltså oåterkalleligt och traumatiserar  judar och muslimer som ju tvingas som nyfödda och värnlösa till det. Det blir en psykologiskt stenhård själslig gränssättning mellan omskurna och oomskurna – tragiskt.   Omskärelsen om något omöjliggör integrationen – det skulle säkert vetenskapliga studier klart kunna belägga – men det blir nog svårt pga prosemitismen i samhället att få forskningsanslag till det hur angeläget det än borde vara.

    • Anonym

      Grattis! Du lyckades omyndigförklara dig själv i mina ögon, i  och med ovanstående inlägg.

      • Anonym

        Hej, vore uppriktigt intressant att veta varför jag omyndigförklarar mig själv enligt Ditt sätt att se det!

        Jag får nog tycka sammalunda om Dig!   

        Du bör betänka att omskärelsen ses som renhetskriterium hos ökenreligionerna judendom och islam.   Både judar och muslimer ser på oss oomskurna som orena. Det blir alltså en väldig tydlig och konkret inympning hos både judar och muslimer att de är rena, och vi andra smutsiga.   Tror Du att detta är bra för en jämnställd harmonisk värld menar jag att Du är dåraktig i just detta i alla fall.   Framför allt är Du inte kristen, Kristus befriade oss från dessa dumheter som finns i judendom och islam.  Vi har alla samma värde, renheten finns i hjärtat och själen och inte i preputiet som omger penis. 

        Jag finner det märkligt att detta inte diskuteras mer.  Vad innebär det t.ex. för svenska samhället i ett psykologiskt utvecklingssammanhang att 80% av mediaägare och förläggare är omskurna, Bonniers, Hjörne,
        Weyler m.fl.m.fl. är omskurna, alltså hela tiden vet de att om man drar ner byxorna på dem så är de ”märkta”, tar ogärna del i gemensam bastu etc etc.  Och du verkar förbjuda mig att ens disktera det – det är personer som Du som skapar tragedier som holocaust, pogromer etc. Omskärelsen visar sig då i särkultur, enklavisering, nätverksbyggande som på sikt ökar spänningar mellan omskurna och oomskurna som ökar till en viss gräns tills tragedierna bryter ut – och alla står med förvånad mimik och säger ”aldrig igen”. 

        All psykoterapi handlar om att varsamt medvetandegöra saker, och därefter hantera det. Kreativt, kärleksfull, civiliserat helt enkelt.

        Det sättet som västvärlden sublimerar problematiken kring omskärelsen skrämmer inte bara mig. Genom att tillåta övergreppen på småbarn polariserar vi kulturerna mot varandra. Låt judiska och muslimska killar själva bestämma vid 18 års ålder om de vill låta omskära sig. Jag kan garantera Dig att väldigt många backar från detta, jag tror faktiskt en majoritet.  Konsekvenserna av  lagstiftning som förbjuder omskärelse före 18 års ålder skulle sannolikt vara enorma och leda till en hoppfull framtid för vår värld, men sådana som Du skapar bara problem när Du är så pass oförskämd att Du anonymt omyndigförklarar andra personer som försöker tänka hyggligt och kreativt utan de tabun som förlamar världen. 

        Att jag enligt Bofroskanon inte ens skall kunna diskutera dessa barbariska övergrepp som drabbar unga gossebarn i judiska och muslimska nätverk är oacceptabelt i varje civiliserat samhälle. Men tydligen är vi på väg bort från detta.

        mvh

        TJ

  • Anonym

    Ja för det är det som saknas i Sverige, ett parti som är för Svenskarnas bästa. Det partiet ska vara SD :)
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • Anonym

    Tack för en mycket bra ledare! :)

  • Anonym

    Sverige ska värna de svenska rötterna – inte Ekerötterna! 

  • Anonym

    Svårt att veta hur man skall ställa sig till den uppkomna situationen då jag varken är medlem i SD/SDU och har ingen insyn bakom kulisserna.

    Har Kasselstrand tillräckligt starkt stöd inom SDU så kan han och han sympatisörer alltid bryta sig loss och starta ett nytt parti, tillsammans med andra goda krafter inom SD. Kanske bäst om så sker. Kasselstrand är trots sin ungdom utan tvekan en toppkraft inom ungdomspolitiken och ett stort löfte inför framtiden. Kasselstrand är välutbildad och är en bra talare och retoriker. Katastrofalt han skulle manövereras ut från partiet.

    Ingen utomstående har full insyn bakom fulspelet inom SD/SDU. Var det så att Kasselstrand till sist blev ett hot mot själva partiledningens positioner? För dom egna positionerna vaktar man svartsjukt, så är det i samtliga partier.

    Hoppas att den här konflikten löser sig på bästa sätt, så att SD kan hänga kvar i riksdagen även efter 2014 år val. För någon alternativt Sverigevänligt parti existerar inte i dag.

    • Anonym

      Ge Svenskarnas Parti en chans! Studera partiprogram, diskutera med företrädare för partiet i kommentarsfält och liknande. Skapa en egen bild och köp inte Expos ”det är bara NSF i ny förpackning”. Läs även nyheter på realisten.se och inte bara FT och AP.

      • Anonym

         SvP består av ett gäng kriminellt belastade psykopater, så det partiet står jag ljusår ifrån i samtliga deras politiska ställningstaganden. Har läst deras partiprogram och inget passar mig. Skiljer sig inte alltför mycket från vad Ung Vänster står för. Såna här extrema rörelser är det bara att byta flagga på.

        Nazism och Kommunism är samma avskyvärda ideologier.

        • Anonym

          Är du dum på riktigt?!

          Hur i hela friden kan du fortsätta hävda uppenbara lögner gång efter annan, jag tror att om inget i SvP’s punktprogram  http://www.svenskarnasparti.se/punktprogram/passar dig så är du nog varken nationalist eller ens mänsklig..

          • Anonym

            Jag har bytt från att stödja SD till SvP. SvP värnar mer om Sverige och det svenska folket. Sverige skall styras av svenskar. Sverige är värd det!

      • Anonym

        Svenskarnas parti vill utvisa ALLA invandrare och om man inte kan avgöra vem som ska utvisas ska man göra genetiska tester på dem. Det låter mera som galenskap än politik.

        Hör själva:
        http://www.youtube.com/watch?v=qOZPwzCCTs0

        Förresten är det ju samma partiledare i SvP som det var i NSF. Det som tror att ett parti som fortfarande är pro-nazistisk kan vinna politiska framgånger har ännu inte fatta att det aldrig kommer att ske.

  • Anonym

    Sjukt bra ledare!

    Personligen tycker jag att Ted och Kent borde engagera sig i Knesset och inte Riksdagen. De arbetar inte för svenska folket utan för det judiska.

    De har alltså bristande lojalitet mot svenska folket och vårt fosterland.

    De bör klassas som infiltratörer, med en destruktiv agenda.

    • Anonym

      Jag tror inte att han platsar i Knesset, om jag ska vara ärlig. Det finns en mening med att han är där han är. Den ideologin han och hans vapenbröder tillhör är internationell, och ropar högt för Israels rätt över alla. Per definition så är de lika mycket nationalister som anhängare till AlQuaida, och de tjänar samma främmande intressen. I Israel skulle han bara vara en av många, här är han än en udda fågel.

    • Johnny

      Instämmer helt. 

      De ettriga bröderna borde starta Israeldemokraterna eller Judedemokraterna. 

  • Anonym

    Kanonartikel, länkarna till B’nai B’rith av ADL skrämmer slag på mig! Om det är någon organisation man skall vara väldigt försiktig med så är det nämnda. Bara en sådan sak borde göra att man sätter frukostkaffet i vrångstrupen, men det är klart kanske inte alla som vet VILKA dessa lirare är, nåväl en länk: http://www.youtube.com/watch?v=LKY7TTweTwU&feature=related

    Att undersöka rötterna till tankarna som finns bland Israel-falangens påhejare, är nog så skrämmande. ADL för en terrorpolitik som summa-summarum handlar om Judisk överhöghet, men herrar Åkeson, Karlson, Söder, Jomhof kanske låter sig villigt vara under detta tankesystem?!
    Om ni inte gör det så borde det vara hög tid att agera mot bröderna Ekroths och tvärgalningen Tommy Hansons nära allianser med terroristorganisationen B’nai Brith av ADL, deras öppna hätska ton om enkom Islam som hotar svenska liv, deras kontakter med det Mossad-understödda EDL, dessa extremisters nära personliga kopplingar till IDF och Staten Israel osv.

    Upp till bevis Åkesson, för vilket land bultar ditt hjärta, allas vårt Sverige eller det som Tommy Hansson och bröderna Ekroth svär trohet till i tid och otid? Vi är många som avkräver svar i denna frågan, och det nu!

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    Jag kan förstå att den här intärna striden bör få uppmärksamhet. Och jag tycker det är bra att FT ger SD ett kritiskt stöd. 

    Men det får inte heller överskugga andra viktiga frågor! 

    Igår la SD ner sina röster gällande DLD. Och hittills har vi inte hört ett ord om detta från FT!!! 

    Klart underkänt!

    • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

      där var du. så är inte sd och deras kuppmakare sionister som vi diskuterade tidigare angående kuppförsöket? du kom ju fram och påstod att den ”polska” judinnan inte var just judinna och nejdå det var inte sionistiska strömningar osv.. ändrat uppfattning? läst på lite denna gång eller behöver jag slå dej på fingrarna?

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Om du läste mitt första inlägg, så gjorde jag det tydligt att jag la ingen värdering i Israel-Palestina-frågan. Jag varken förnekade eller bekräftade att det handlade om några ”Sionist-strömningar”. Jag tog inte ens upp den frågan! 

        Bieler är dels ”klimatskeptiker” och för hemskolning medans Kasselstrand är en kollektivist. Därför uttryckte jag mitt stöd till Bieler. 

        • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

          du skrev klart och tydlgt att HON ÄR INGEN JUDINNA

          • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

            ska jag ta fram exakt vad du skrev min vän? då gör vi så

          • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

            Wow! Du lyckades inte ens hitta citatet. 

            När säger jag TYDLIGT att ”hon är ingen judinna”? 

            Nu gjorde du bort dig rejält! 

            Jag har inte ens förnekat att hon skulle vara judinna, jag frågade vem det var som hävdade det, om de hade någon källa på det! Och den här artikeln avhandlar inte ens hennes bakgrund! Är du helt efterbliven?! 

            • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

              du skrev VEM FAN HAR SAGT ATT HON ÄR JUDINNA  med stora bokstäver och det skrev du ju och du förnekade att hon är en judinna. kolla artikeln på nationell.nu så får du svar. där har du källan och du hävdar att hon är bara polska men det ÄR hon ju inte. hon är lika mycket polska som ZYTOMIERSKA med andra ord inte alls. du kanske också fått en herzel min vän. fattas bara att du börjar skrika goyim också. om någon är efterbliven så är det väl ändå du som inte accepterar  fakta dvs att hon ÄR JUDINNA och inget annat utan börjar kasta vilda anklagelser åt alla håll som alla med tourettes syndrom gör. du borde fundera mer på shas lobotomi min vän

              • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

                Hur kan jag förneka något jag inte vet? 

                Och vart står det att hon är judinna? Skärp dig! Vilken artikel snackar du om? Länka till den! 

                Och vad fan har det här med sionism att göra?! 

                Jag kallade dig landsförrädare för det är uppenbart att du är en Expo-agent som är här och trollar och skapar osämja. 

                • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

                  http://www.nationell.nu/2012/03/12/bisexuella-zigenarjudar-tar-over-sverigedemokratisk-ungdom/. det är ju du som trollar värre än houdhini som också var jude som dej. att beskylla någon för expo hit och dit  gör man bara om man har något att dölja och försöker skjuta misstankarna på någon annan. men fortsätt gärna för fler och fler vet vem du är och vad du är. du är i bästa fall en judelakej som gör allt  för att stödja neokons som ekeroth och grabbarna. så sluta jiddra och börja trolla knäckehäxan och ps. jag är mer certifierad än vad du någonsin kommer att bli och om du vill kolla det så kan vi via ft byta email så ska jag bevisa det för dig.

                • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

                  Du är uppenbarligen helt besatt i mellanösternfrågan. 

                  Jag bryr mig inte om SD hatar eller älskar Israel. Så länge de är för Sverige. 

                  Jag är en paleo-konservativ. Men du vet uppenbarligen inte vad det innebär. Jag antar att du är en sosse precis som resten som hänger på nanu. 

                  Nanu är det knappast trovärdigt. Det är endast redaktören själv som hävdar att han har en säker källa. Men vi får väl säga att du i alla fall lyckades producera en länk. 

                  Sen skiter jag fullständigt i vad du har att komma med. Du har redan bevisat att du är en idiot. Det är väl inget att skryta om. 

        • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

          MetalHeadViking wrote, in response to skogas:
          hahahaha! Fy fan vad korkad du är. Hon är polska vad jag vet. Men du verkar efterfråga de rena blodlinjerna till Merovingerna.
          Link to comment
          skogas wrote:http://www.friatider.se/maktst… ser svensk eller tysk ut? behöver glasögon och hjärna märker jag ditt troll. hon är jude zigenare dvs det bästa av två världar plus en hen eller bisexuell enligt egen utsagon. läs på eller knip käft ditt troll
          —–

        • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

          MetalHeadViking wrote, in response to skogas:
          Vem f#n har sagt att hon är judinna?! Idiot!
          Link to comment
          skogas wrote:judinna som inte är neocon? well alla muslimer är inte terrorister men majoriteten av terroristerna är muslimer

        • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

          så nu har vi svart på vitt vad du skrev tidigare om att hon inte var judinna. men bevisligen är både hon och grabbarna ekeroth det så nu skulle det passa bra med ett litet förlåt eller en liten ursäkt för att du  hade fel och jag rätt redan från början i denna fråga. du kallade mig till och med landsförrädare medan jag stödjer sverige och svenskarna så stödjer du uppenbarligen sionisterna och israel i ditt ställningstagande. så vem är landsförrädare? jag anser att alla folk har rätt till sina egna länder och definitivt vi svenskar till vårt men jag lägger ingen energi i mellanöstern frågan. och du ansåg däremot att jag hade och var väldigt upprörd för du hade minsann tagit sion sidan. jag kan publicera mer från våran konversation om du fortsätter att ljuga. så be om ursäkt

        • http://twitter.com/skogas242 TwIsTeD FiStEr

          går inte att svar på din kommentar och nej jag är inte sosse utan nationell individualist  men det är kanske ett svårt ord för dig. vem som är idiot är också inte svårt att se. men vi kan ju mötas mellan två par ögon och diskutera det hela om du vill. jag står till ditt förfogande. sd:s ledning är inte mycket för sverige som du med denna artikel själv kan konstatera. att du sedan kallar dig för viking är en rejäl förolämpning mot mina förfäder ungefär som att någon står och harklar sig i tre timmar för att lägga en spottloska i ansiktet på dom. kalla dig för ditt riktiga nick istället som passar dig bättre judah ben hur. jag hoppas att vi någon gång råkar snubbla på varandra irl (och det betyder In Real Life) för då ska vi diskutera smärtgränser din lilla förrädare. 

          • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

            Om du nu är individualist (vilket jag tvivlar) borde vi vara ideologiska fränder. 

            Jag är protestantiskt-kristen, vit-nationalis, konservativ, individualist. 

            Nanu är en kollektivistisk hemsida. FT är en libertariansk sida. dvs att individualister hänger här, medans sossar där. 

            Du kan snacka med mig när sjutton du vill. 

            Varsågod! 

    • Anonym

      Jag önskar vi kunde publicera mera artiklar men det är många nya skribenter och det tar ett tag att lära sig saker och ting hur det fungerar. Men mer artiklar kommer att publiceras och mer ingående analyser på viktiga händelser som datalagringsdirektivet (DLD) och inte bara en notis.

      peace

    • Patrik, Ängelholm

      I huvudvoteringen ja, och till förmån för eget förslag som röstats bort i steget före.

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Jo, jag fick reda på det i efterhand. 

        Jag gick på några bloggars lögner. 

        Men du får ha förståelse för mig. Det här var ändå ett tre dagars gammalt inlägg.

  • Anonym

    Tärningen är kastad,- av dem själva. Nu måste vi stödja de sverigevänliga genom att propagera mot sionisterna på alla sätt och vis via nätet och alla andra former som är möjliga. Försök övertyga andra skribenter, vänner etc om hur det ligger till genom att tex länka till den utmärkta artikeln ovan. Jag har redan sett att många som röstat på SD nu har vaknat och vänt sig mot de destruktiva krafterna inom partiet. Striden har börjat, vässa era pennor.

  • Anonym

    Nationalism är inte sionism och sionism är inte nationalism. Det finns mängder med bra judar som endast vill leva i fred och harmoni. Judar som i grunden är icke-extrema och som tar avstånd från sionismen. Judar som respekterar nationalismen då nationalism inte handlar om rasliga motsättningar eller för den delen är att betrakta som etnocentrisk. Något som sionismen de facto är.

    Människor som ekeroth försöker gärna påstå att sionism är nationalism. Men faktum är att dom har fel. Sionismen är imperialistisk i sin natur. Men också enbart inriktad på det judiska folket, något som nationalismen inte är då den är för alla folk.

    En fråga alla måste ställa sig är varför sionisterna inom SD tar kraftigt avstånd från etnisk nationalism för svenskar och kommer med argument som: vem är egentligen svensk?”, samtidigt som de.erkänner judar som.folk och är för sionism. Det finns nämligen ingen logik i det hela.

    Nåväl, jag hoppas att denna artikel hjälper människor att förstå att extremism är av ondo vare.sig det rör sig om nazister eller sionister. Beträffande nazism, eller rättare sagt nationell socialism. Läs gärna lite om sionismens fader så kanske.ni fattar varför demokratiska nationalister som t ex Nordisk Ungdom tar avstånd från sionismen.
    http://sv.metapedia.org/w/Moses_Hess

    När Nordisk Ungdom bildades så sa forsén bland annat att sionismen är ingen vän av nationalismen. Men inte bara det, han avslutade även med att säga att nationalister ska akta sig för sionister. När man nu ser den hatfyllda soppa som de har kokat ihop mot SDU så inser jag hur rätt han hade.

  • Sovhjärnan

    Om partiet skall splittras så är det bättre förr än senare med tanke på nästa val. Personligen kommer jag nog då gå över till den Sverige-vänliga Kesselstrand-falangen. Stor risk att Ekerötter-falangen åker ut ur riksdagen då.

    • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

      Det vore urbota dumt och larvigt om partiet skulle splittras över en sån skitsak som en sandöken i Mellanöstern. Folk får väl ha åsikter och Ekerotharna kan stödja Israel om de så önskar. Men ska de vara med i partiet måste de acceptera att det är Sverige och svenskarnas intressen som kommer i första rummet och att svensk politik inte är en plattform för att föra ut särintressen som strider mot den nationalistiska ideologin.

      • http://openid.aol.com/sredgreenblue Red

        Jag skulle aldrig våga låta någon med ekrötternas bakgrund representera Sverige, speciellt inte efter att ha läst den här ledaren.

        Står man inte för ett partis kärnfrågor ska man inte bli medlem i det, och blir man ändå det bör man inte förvånas av att bli behandlad som infiltratör.

  • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

    Nu är jag iofs ingen anhängare av bröderna Ekeroth då de så tydligt visar hur det kan gå när man bjuder in främmande folkgrupper i ett nationalistiskt parti. Problemet med Ekerotharna är att de allt för ofta först och främst uttalar sig till stöd för och företräder andra intressen än de svenska.

    Sedan kan jag erkänna att om jag varit turist i Israel och fått chansen att ta på mig en sån där uniform och klättra upp på en Merkavapansarvagn är jag rädd att femåringen i mig tagit över, hur osmakligt det än hade kunnat uppfattas i efterhand. Det är väl en pojkdröm att få dundra fram i en pansarvagn och leka rambo… :-)

  • Anonym

    Nu är det hög tid att stå enade och stå upp mot sionisterna! Visa att ni inte tänker låta er hunsas av dem. Detta är Sverige, INTE Israel. Ska SD/SDU vara ett parti för svenskar och Sverige eller för judar och Israel? Det är något som varje sverigedemokrat bör fråga sig själv. 

    • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

      Vad är sionism egentligen? Det är ett så spretigt begrepp att jag finner det totalt oanvändbart. Jag är prosionist i den bemärkelse att jag stöder det judiska folkets strävan efter självständighet inom säkra gränser. Jag är det dock inte om det är en sionism som går ut på att skapa ”lebensraum” för ett Eretz Israel och neka de andra folkgrupperna i regionen rätt till sina landområden.

      Man kan självklart hata både Israel och judar hur mycket man vill, men var hade du tänkt att världen ska göra av dem om de vare sig ska få stanna kvar i Europa eller få ett eget land att ta sin tillflykt till? Ska vi bygga gaskammare och gasa ihjäl dem?

      Upprättandet av en judisk stat är i grund en sund idé i sann nationalistisk anda. Nu gäller det dock att även de icke-judiska palestinska folken får en egen stat och jag tror att det är en uppgift som kräver uppoffringar från fler parter än enbart Israel.

      • Anonym

        Varför stödja de som vill se GOYIM utrotad? Sionister och antivita måste bort! SD är svenskarnas parti, inte Ekerothernas.

      • Anonym

        Gaskammare?! Varför skall alltid de dyka upp i alla resonemang, så fort någon anser att Israel borde bete sig som fôlk så yras det om Gaskammare, Auschwitz och annat trams.

        • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

           För att gaskammare är så himla roliga, pajas!

          • Anonym

            Aha, är det så. Trodde det handlade om ett pk-argument för att cementera Judarnas ”rätt” till Palestina, men ack så fel jag hade..

  • Anonym

    Grymt bra skrivet!

  • Anonym

    Varför är hela världen är besatt av en konflikt mellan ökenaraber som påstår sig att vara ”Palestinier” och några miljoner judar som villl bo i ett eget land ?

    • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

      Palestinier eller judar, same shit different package. Konflikten är lika fånig som om jämtar och dalmasar skulle bråka om gränsdragningen mellan landskapen. Rent genetiskt är de sefardiska judarna och palestinierna en och samma folkgrupp. Det som skiljer är att den ena gruppen tror på Jahve och den andra på Allah. I övrigt har man samma kultur, i princip samma språk, samma brutala slaktmetoder, samma avoga inställning till grisar, man könsstympar sina barn och man har till och med samma profeter i sina religioner.

      • Anonym

        Men så länge man bråkar får man fett med snabba cash och uppmärksamhet från alla de korkade kufr-goyerna i västvärlden. Skulle de sluta bråka skulle båda sidor förlora massor med pengar i indragna socialbidrag från västvärlden. Det är ju inte lika kul. Israel säljer väl en del grejer men Palestina har väl ingen egen ekonomi överhuvudtaget att tala om. Lite siffror:

        http://www.dn.se/nyheter/varlden/handel-med-palestinier-ska-fa-skjuts 

        Exporten från Palestina till hela EU var 6,1 miljoner euro (60 miljoner sek) 2009. Men:

        http://www.regeringen.se/sb/d/2688/a/86018

        Sverige ger Palestina 700 miljoner per år. Bara Sverige, det totala biståndet är oerhört mycket högre. Här står mer vansinne om det här:

        http://sv.wikipedia.org/wiki/Palestinska_myndigheten 

        Självstyrets enskilt viktigaste inkomstkälla uppges vara de tullar och varuskatter som Israel, i enlighet med Parisprotokollet1994, samlat in varje månad åt den palestinska myndigheten….Före Hamas valseger stod EU för mer än halva biståndet till självstyret, medan arabländerna stod för en femtedel. USA var största bidragsgivaren till det palestinska flyktingorganet UNRWA. Självstyrets ekonomi har utmärkts av en massiv korruption. Det välstånd som trots allt finns är mycket ojämnt fördelat. Självstyrets finanser var i början av 2006 i djup kris, med ett budgetunderskott på 800 miljoner dollar.”

        http://en.wikipedia.org/wiki/International_aid_to_Palestinians 

        The lion’s share of the aid comes from the European Union and the United States. According to estimates made by the World Bank The Palestinian Authority received $525 million of international aid in the first half of 2010, $1.4 billion in 2009 and $1.8 billion in 2008.[52] Foreign aid is the ”main driver” of economic growth in the Palestinian territories.

        Så nej, de vill nog inte ha fred :)
        Israels ekonomi ser bättre ut på papperet, men vilar också mycket på bidrag och på olika fifflerier och de vill nog inte gärna förlora den position de har idag med hjälp av den här konflikten.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Israel#Economy 

        Since the 1970s, Israel has received military aid from the United States, as well as economic assistance in the form of loan guarantees, which now account for roughly half of Israel’s external debt. Israel has one of the lowest external debts in the developed world, and is a net lender in terms of net external debt (the total value of assets vs. liabilities in debt instruments owed abroad), which as of June 2009 stood at a surplus of US$54 billion.

        Lite skumheter där som de knappast hade uppnått utan hjälp och mystiska fördelar. Istället för direkta socbidrag som Palestina så får de ”loan guarantees.”

      • Anonym

        Jag betackar mig delar av ditt resonemang, du glömmer bort att det finns en ganska så stor andel Kristna Palestinier och Araber också?!

        • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

          Jaha, och? Om jag konverterar till buddhismen kan jag då säga att jag plötsligt tillhör en annan folkgrupp och har rätt att utropa en egen stat i Sverige?

          • Anonym

            Du tolkar fel som alltid, att du tror att det bara finns Judar o Muslimer var snarast det jag vände mig emot.. Sedan drygt 2000 år har det också funnits en stor del Kristna i området, vilka har rätt till Jerusalem. Att försöka vifta bort frågor som anstränger intellektet verkar vara ditt gebit..

            • http://bortkopplad.se/bloggo bloggo

              Att semitiska folk, i synnerhet palestinier/judar, har svårt för att hålla sams bara för att de råkar tro på samma gud på olika sätt ser jag inte riktigt att det är Sveriges problem.

              Själv är jag troende kristen. Jag tycker ändå att, om något, det vore trevligt att bygga ett nytt Uppsala tempel. Dels för att svenskar av idag ska få lära sig om svensk fornhistoria, dels för att de som praktiserar seden ska ha en plats att be på.

              Och tro mig. Jag tänker inte åka dit och spränga mig själv i bitar för att det råkar finnas andra svenskar som tror på gud på ett annat sätt än jag. Inte heller tänker jag utropa en egen stat eller hävda att vi plötsligt tillhör olika folkgrupper.

              • Anonym

                Det ärar dig och din tankegång blir förståelig, Palestinakonflikten är mångfasetterad. Minst sagt.

    • Anonym

      Sitt eget land?! Ökenaraber? Slår ditt hjärta månne hårdare för Israel än Sverige?!

    • Anonym

      Påstår sig vara ”Palestinier”? Om de ”påstår” sig vara palestinier så har de uppenbarligen också en palestinisk identitet. Och de vill säkert också bo i ett eget land. 

      Ung. som att det finns människor som ”påstår” sig vara Göteborgare.

  • http://www.facebook.com/people/Rolf-Westerberg/1443217768 Rolf Westerberg

    Massinvandringen av lågpresterade invandrare är ett stort problem.Övervägande delen av flyktingar är just muslimer.De har svårt att integreras.Jag hade inte varit lika orolig om det kommit hit sekulariserade kristna eller budhister,Islam är en förkastlig lära fylld av hat och förtryck den är ett hot mot Sverige och västerlandet.I detta samanhang är det irrelevant om Bröderna Ekeroth är judar eller ej vi bör alla inse faran med Islam!

    • Anonym

       Så de är alltså bättre än kristna kongoleser som torterar ett barn för att driva ut onda andar? Ett utbrett problem på deras hemmaplan som hittills inte har uppmärksammats så mycket i Sverige…än.

      Skulle det komma en större våg likt den från Somalia skulle det förmodligen innebära samma elände.
      Invandringen från u-länder länder måste strypas, inte bara strömmen av muslimer.

    • Anonym

      Judendomen är en än mer förkastlig religion med samma mått mätt, eller törs du inte yttra dig om den enda religionen som har en rasideologi och menar att det är helt okej att behandla icke-medlemmar av samma blodshärkosmt som kreatur? I detta sammahnaget är det faktiskt ganska så relevant då bröderna Ekroth skriker sig hesa om antisemitsim och förföljelse så fort någon öppnar truten i för dem obekväma intressen..

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=687023217 Isak Nygren

        Vad är detta för fantasier?

        • Anonym

           Rekommenderar dig läsa Israel Shahaks förnämliga verk, ”Judisk religion Judisk historia – frukten av 3000 år”. Där förklarar Professor Shahak det, lätt och klart förståeligt.

  • Anonym

    Landet Sveriges bästa måste alltid sättas i första hand,måste alltid komma främst.

  • Anonym

    En utomordentlig artikel!
    Det är viktigt att samtliga SD:are och SDU:are inser hur allvarlig denna falangstrid är.
    Låt Ekeroth & co spy ut sitt hat någon annanstans, aldrig mer i riksdagen eller i SD:s namn.

  • Anonym

    Vissa beter sig sannerligen som om de vore Knessets utsända ambassadörer snarare än politiker vars syfte är att representera det svenska folket.

  • http://www.freesweden.info/blog vinterbadaren

    Bra inlägg. Förglöm inte att bröderna Ekeroth är judar precis som marionetten Biehler vilken man vill placera på Kasselstrands plats. 

  • Anonym

    Det är rent generellt intressant att sånt här pågår i många partier nuförtiden, att människor inom partiet försöker göra om partiet efter eget tycke och smak. Det borde inte vara tillåtet, dels för att det skall vara klart vad ett parti står för, dels för att man går med i ett parti om man sympatiserar med partiet, inte tvärtom och dels för att det är ett svek mot väljarna. De som röstade på SD röstade inte på ett parti som är mer intresserat av Israel, de som röstade på centern eller KD hoppades nog på att partierna skulle hantera landsbygdsfrågor och värdekonservatism, inte bastuklubbar och storstadskapitalism. Nästan varje parti har väl blivit kuppat inifrån av sådana skummisar som förstör partierna? De utnyttjar att partierna har fått röster, och missbrukar sedan detta förtroende. Ett riktigt tillvägagångssätt vore om de startade egna partier istället, eller byt till ett parti som passar bättre. Folkpartiet borde väl passa revolutionärerna både från SD, KD och C? Folkpartiet bryr sig mera om Israel än om Sverige, de är superintresserade av bögfrågor och storstadskapitalism. Ett perfekt parti för alla Ekerothar, Federleys och Szyber och allt vad de heter som förstör KD, SD och C. Låt hederliga människor ha sina partier ifred. Det gäller även de som röstar på dem, om ni har FP-åsikter, rösta då på FP. Inte på smyg-folkpartister i andra partier.

  • http://www.friatider.se/ Dif117

    Underbart inlägg i debatten FT, jag kan inte tillägga så mycket mer förutom att instämma i att det faktiskt är så att: Det är Sverige som räknas!

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons