Exempel på villor som finns ute till föräljning i Falkenberg just nu

Exempel på villor som finns ute till föräljning i Falkenberg just nu

Falkenberg talar ut om sin villasatsning

Publicerat den 21 september 2012 kl 15:33

Falkenberg. Falkenbergs kommun är generösa och planerar att köpa in stora villor åt trångbodda barnfamiljer för skattebetalarnas pengar. Villorna är dock reserverade för somaliska invandrare, något som retat upp många svenskar i olika sociala medier. De invandrade somalierna får bo i villa gratis medan heltids­arbetande svenska barnföräldrar i många fall bara kan drömma om att ha råd med ett liknande boende för sina familjer.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Efter den migrationspolitiska uppgörelsen mellan regeringen och Miljöpartiet pågår just nu en anstormning av somaliska invandrare till Sverige. Vissa av dessa har sökt sig till Falkenbergs kommun för att där återförenas med anhöriga som redan bor i kommunen.

Kommunens beslut att nu köpa in villor åt de somaliska invandrarfamiljerna har väckt ilska och irritation från flera håll. I synnerhet, resonerar kritikerna, eftersom något liknande aldrig gjorts för svenska trångbodda familjer med små marginaler.

På nätet hävdar många arga svenskar att kommunens tilltag bryter mot lagen och innebär diskriminering på grund av etnicitet. Men Individ- och familjeomsorgens chef i Falkenberg, Wolf Zughaft, är oförstående inför kritiken.

– Om vi skall kunna hjälpa stora barnfamiljer till lägenhetsboende så innebär det att flera lägenheter måste reserveras för enstaka familjer. Detta eftersom vi ytterst sällan har större lägenheter än tre rum och kök lediga. En trea klarar inte av familjer som kanske består av 10-talet individer. Bl.a. så klarar inte hygienutrymmena den fuktbelastning som 10 människors duschande ger, säger Zughaft till Fria Tider.

Socialchefen är dock tydlig med att etniska svenskar med små marginaler och många barn inte kan förvänta sig något liknande om de flyttar till hans kommun.

– Nej, alla barnfamiljer i Sverige kan inte söka villa i Falkenberg.

Men Zughaft anser ändå inte att kommunen diskriminerar någon.

– Barnfamiljer behandlas oberoende av etnicitet på samma sätt. Finns behov av större boende så försöker vi tillgodose dessa behov, säger han.

Det återstår dock att se om några svenska barnfamiljer kommer att tilldelas de villor som kommunen nu planerar att köpa in.

Wolf Zughaft vill inte svara på om kommunen tänkt tillfråga grannarna till de villor man planerar att köpa för socialtjänstens räkning. Hur de somaliska familjerna ska ha råd att bo i de stora villorna avslöjar däremot Zughaft utan att Fria Tider ens ställt frågan.

– Initialt bekostas hyran av etableringsbidrag och bostadsbidrag och sedan kommer familjen att klara hyran med hjälp av barnbidrag, bostadstillägg, studiebidrag, försörjningsstöd och/eller egna löneinkomster.

Fria Tider har tidigare skrivit om Falkenbergs kommuns riktade villasatsning för somaliska invandrare.

Tipsa Fria Tider
Är du trångbodd förälder med flera barn i Falkenbergs kommun? Känner du dig orättvist behandlad eller diskriminerad av kommunen? I sådana fall är du välkommen att kontakta Fria Tider under ”Tipsa oss” i menyn. Skriv Falkenberg i rubriken, din anonymitet är garanterad genom det grundlagsfästa meddelarskyddet.

Köp boken här!

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • http://pulse.yahoo.com/_T3R535V2C2B5PTAQEF5GJ63WME Jan

    Man kan bara hoppas att kommunen köper lika fina hus åt de hemlösa samt till alla ungdomar i kommunen som inte har råd med bostad

  • http://www.facebook.com/people/Marieto-De-Bernadi/100001610641388 Marieto De Bernadi
  • Anonym

    Varför ska somalierna ha fina trädgårdar? Kvinnorna för ju ändå inte vistas ute, utan sitta bakom fördragna gardiner hela dagarna. (Kolla gärna Forserum, där de har vanskötta trädgårdar och ”hucklen” för fönsterna)

  • Anonym

    Man kan knappt tro att detta är sant. Man läser det mest idiotiska som tänkas kan, bara för att dagen därefter läsa något än mer idiotiskt. Så här har det hållit på de senaste trettio åren och tillslut serveras man en nyhet som denna. Jag bävar för vad jag får läsa om ytterligare trettio år. Fast då är väl skrivkonsten avskaffad för yttrandefrihetens väl och ve eller något liknande.

  • Anonym

     Invandrare och flyktingar ska inte bo i villor byggda för skattepengar. Vem kommer på en så vansinnig ide’. Ja någon POLITIKER som tycker att skattepengar inte är så viktigt. Låt dom bo i portabla baracker, lätt att sätta upp, och billigaste alternativet för oss skattebetalare. Våra ungdomar som växer upp behöver de lägenheter som blir lediga så att de kan börja sina vuxna liv. Att behöva bo kvar hemma för att Somalier har lagt beslag på allt som finns är inte rimligt. De som vi hjälper här i landet ska väl åka hem igen när kriget tar slut i hemlandet. Då är det bara att montera ner barackerna igen tills nästa krig utbryter. För övrigt så tror jag inte att de svenska väljarna är beredda att betala för dessa Somalier och Araber som varken kan läsa eller skriva. Har Du som läser detta verkligen röstat för att vi med skattepengar ska försörja främlingar från andra sidan jordklotet? Och jobba blir svårt, företagen anställer hellre en svensk det vet alla. Men problemet är att det finns för få jobb så istället driver de här Somalierna omkring på gator och torg dagarna i ända.
    För övrigt så tycker jag att många har ett väldigt dåligt uppförande mot oss svenskar. Antagligen för att dom ser oss som otrogna deras religion och tro. Mitt råd är att skicka tillbaka så många som möjligt så fort som möjligt så kan vi använda de sparade utgifterna för vår skola, pensioner och sjukvård och äldrevård.

    RÖSTA PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA !!

  • http://www.facebook.com/lars.andersson.7927408 Lars Andersson

    Två exempel som jag känner till. Större invandrarfamilj där äldsta barnet
    är vuxen. Får två lägenheter hyr ut en svart. Jag kontaktar hyresvärden och informerar om läget. Så länge vi får hyran så struntar vi i det,är svaret jag får. Invandrar familj med många små barn får villa i riktigt bra omr.
    Efter ett antal år köper familjen villan av kommunen för det otroligt låga priset  850000:- grannfastigheter i området kostar runt 2600000  och uppåt
    Anledningen till att jag känner till detta är att jag jobbade som besiktningsmann åt fastighetsägaren. Gällande villan kontrollerade jag
    lagfarter i området och tyckte det var förbaskat underligt med priset på denna fastighet.och nyfiken som man är kollade jag upp hur det låg till.

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Tycker du ska anmäla detta. Om en mäklare vill sälja en motsvarande villa så billigt skulle personen nog riskera ett och annat.

  • Anonym

    I  Skottland är det förtfarande inte så ovanligt att skotska familjer har många barn. Själv har jag fem barn. En lösning har som gäller främst Kotolska familjer som inte använder sig av preventivmedel och således föder många barn är att slå ihop lagenheter och radhus som står bredvid varandra. Detta är en ganska enkel lösning som ger extra bad-duschrum , kok och sovrum och kostar väldigt lite i jämförelse. Det enda som behövs är en dörr….problemet är löst……enkelt och billigt. 
    Till skillnad från Sverige äger kommunerna otroligt många radhus och hyreslagenheter som underlätter förstås. Bostadsrätt existerar inte alls. Det finns bara privat eller kommunalägd lagenheter. 

  • http://www.facebook.com/people/Gunhild-Larsson/100003462692025 Gunhild Larsson

    De får en villa på socialbidrag. Vi Svenskar får inte ha en krona på banken för då nekas vi bidrag. MEN DE FÅR EN VILLA SAMT ALLA BIDRAG. jösses

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000512098523 Reese Archer

    Det är samma i Australien och säkert världen över. De som styr vill ha osämja, problem, krig och kaos för att bädda igenom den globala regeringen. Om man får orättvisa så blir det onekligen osämja och problem, eller hur? Steget är inte långt till att det blir sämre. 

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    Nej svensken kan väl bo i sin bil eller hur?

    • Anonym

      Ska svenskarna ha bilar nu också? Själva tanken med mångkultur är att alla svenskar ska blandas eller utrotas så att det framtida Sverige befolkas av ett nytt blandfolk. Svenskar kommer inte att finnas i Sverige om 500 år, vi kommer då att ha utrotats i det så kallade Förintelsen.

  • Anonym

    egentligen borde man vara väldigt negativ till denna satsning men man skall ju altid försöka se de positiva i alla situationer. det positiva blir att olika politiskt inkorrekta partier få en rejäl skjuts upp.

  • http://www.facebook.com/mikael.rickardsson.9 Mikael Rickardsson

    Många verkar glömma bort att miljöpartiet sitter som spindeln i nätet genom sin vågmästarroll. Spindeln kräver ständigt nya ”familjeåterföreningar” för att inte fälla den regering som för stunden sitter vid makten. Med eller utan Reinfeldt . . . .

    • Anonym

       Det regnar i Stockholm, var det någon som just dödade ”spindeln”? :)

    • Anonym

      Vi skall heller inte glömma att det var miljöpartiet som tvingade Göran Persson, under hans tid som statsminister, att ge amnesti för den tidens illegala, c:a 30 000 personer, till generösa bidrag.

      Miljöpartiet är förmodligen det parti som gjort störst skada i svneks politik, undantagna moderaterna och statsminister Reinfeldt.

      Miljöpartiet är en obunden joker i svensk politik som hugger där man minst anar.

  • Anonym

    Undrar hur det kommer att se ut efter ”användandet” med 7-8 ungar och med tron att ”allt är gratis”, går det t.ex. öht. att försäkra?

  • Anonym

    Somalier har inte längre någon som helst anledningatt komma till Sverige och bo gratis här, då de nu fått sin grundlag och har val. Kasta ut dem med huvudet före, det kanske kan slå in lite vett i dem!

    • Anonym

      håller helt med dig – ut ut ut

  • Anonym

    Fråga: när gjorde Zughaft de här uttalandena? Finns det någon källa? Jag hittar inget på nätet. Eller har FT invervjuat honom på egen hand?

    • Anonym

       Tack!  Källan är det absolut mest intressanta i detta fallet.

    • Anonym

      Om det är FT du tvivlar på så finns samma skräck-info
      på Hallands Nyheter: http://hn.se/nyheter/falkenberg/1.1767265-kommunen-vill-kopa-villor-till-flyktingfamiljer

      • Anonym

        Jag tvivlar inte på att villor ska köpas in, jag bara undrar var  Zughaft sagt det han säger ovan? I din länk säger han inget sådant. Enda slutsatsen då är att FT fått en egen intervju vilket i så fall är jättebra, jag trodde inte FT var så accepterat.

        • Anonym

          Nej jag tror absolut inte heller att de båda varit i kontakt men att det ska ske ungefär såhär verkar som spikat. Kolla gärna http://www.regeringen.se för ännu mer absurditeter från en källa du nog måste ta för fakta tyvärr

  • Daniel Lundh

    Det kan inte bli mer uppenbart att svenskarna ska bli underklass i sitt eget land, det jag inte förstår är varför 99% av alla ”vanliga” svenskar jag har diskussion med online försvarar all invandring och blir upprörda över att man säger något negativt om dem? Det är som att försöka hjälpa någon som svarar med att spotta en i ansiktet.

    • Anonym

      De är så hjärntvättade att de inte ser skogen för alla träd. Hänvisa dom till FT.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000512098523 Reese Archer

      Vi skall alla bli underklasser i våra land. Det är just nu en stor omfördelning av välstånd i världen. De flesta större industrier flyttar till Indien och Kina. I Australien där jag bor köps odlingsbar mark upp av andra länder. Man kan undra vad vi skall äta i framtiden och var jobben skall komma ifrån. Tyvärr ser jag samma framtidsutsikter i Sverige. .

  • Snille

    Grannvillornas priser kommer att rasa i värde.

  • http://www.facebook.com/people/Roger-Hermanson/100001467570737 Roger Hermanson

    Jag har en otäck känsla av att vansinnet kommer att fortsätta. Nästa val kommer svenska folket att rösta på de ”rödgröna” eftersom de inte fattat att de i stort sett har samma politik som alliansen. Det enda alternativet som står tillbuds är naturligtvis SD, men de kan inte göra underverk över en natt.

  • Anonym

    Landsförräderiet det bara fortsätter och fortsätter…

    Vilket hån detta är mot dom Svenska skattebetalarna!!

  • Anonym

    Man måste komma ihåg att en av anledningarna till att man kommer undan med det här är många invandringskritikers benägenhet att ge vänstern, socialister eller så kallade ”kulturmarxister” skulden för den förda migrationspolitiken. Jag har själv en syster som köpte den där retoriken som så ofta förekommer på Avpixlat, Fria Tider och andra nyhetssidor och bloggar på Internet.

    - Nej, jag tänker verkligen inte rösta på Mona Muslim, sa hon. Så hon gick och röstade på Fredrik Reinfeldt och Moderaterna istället.

    Ändå är det de fyra allianspartierna som styrt Sverige sedan 2006 och den förda migrationspolitiken kan inte lastas någon annan än just dessa fyra. När regeringen gjorde upp med Miljöpartiet i sin flyktingpolitiska överenskommelse så hade Fredrik Reinfeldt mage att lägga skulden för detta på väljarna. Eftersom alliansen inte fått en majoritet av rösterna så straffade man medvetet väljarna genom att släppa in fler somalier i landet och på så sätt spä på otryggheten och kriminaliteten.

    Man måste förstå att Fredrik Reinfeldt är en allvarligt störd och mycket farlig man, liksom de personer han omger sig av. Han kan inte på långa vägar jämföras med tidigare statsministrar som Göran Persson eller Ingvar Carlsson. Inte ens Olof Palme var i närheten av lika cynisk och gravt rubbad som Reinfeldt är, även om många försöker ge Palme skulden för mycket.

    Man måste komma ihåg att även om Olof Palme var för en generös flyktingmottagning under sin levnadstid så såg Sverige väldigt mycket annorlunda ut då i början av 80-talet. Jag är säker på att om Palme varit statsminister idag så hade han dragit i bromsen för länge sedan. Han hade lyssnat på väljarna och om han levat idag sett med förskräckelse på hur svenska arbetarförorter och arbetarstäder förvandlats till krigszoner.

    • Anonym

      Har egentligen inte alls med höger och vänster att göra.
      Massinvällningen och mångkulturvansinnet är något som har drabbat alla vita västländer. Detta oavsett om de har styrts av vänster eller höger, oavsett om landets ledare har hetat Palme, Reinfeldt, Mitterrand, Sarkozy eller Thatcher.

      • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

        Sant den stora skiljelinjen går mellan nationalism
        och internationalism (Globalism)…

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Du har rätt. Men om sossarna haft makten i Sverige hade de kanske gått fram lite långsammare med massinvandringen. Och då hade det funnits möjlighet att vända utvecklingen. Nu går allt så rasande fort att folk inte hinner reagera.

      • Anonym

        Min poäng är att det är så sorgligt att många invandringskritiker ständigt lägger skulden på vänstern när vi har haft en borgerlig regering i det här landet i sex år. Faran med att ensidigt och osakligt demonisera ena sidan, vilket exempelvis Avpixlat och företrädaren Politiskt Inkorrekt hela tiden gjort, är att man visserligen lyckats skrämma folk från att rösta på Mona Sahlin, men istället röstade de på något av de borgerliga partierna…

        • Anonym

          I mer än 40år har vi haft hög invandring..Inte för inte   kallades Södertälje för Golanhöjderna på 70 talet. Vi hade från andra världskriget-till 1976 en obruten socialistisk regim, Stödd av Herrmansson,Werner mfl. kommunister!

          • Anonym

            Jodå. Dock så måste man tänka på att de borgerliga inte har stoppat invällningen och inte repatrierat några invällare de gånger som de har styrt landet.

            Det har inte heller gått bättre för de västländer som har styrts av högern. Inte repatrierade Thatcher några som ex. Nej snarare körde på ännu värre.

        • Anonym

          Jag tror att man tyvärr samtidigt skrämmer många vänstermänniskor från att rösta på invandringskritiska partier då dessa hela tiden utmålas som höger, vilket de inte nödvändigtvis är. I synnerhet inte SD.

        • Anonym

          Ja, den enda realistiska åtgärden mot invällandet genomfördes 1989 av Invar Carlsson, i det s k ”Luciabeslutet” (googla).

          Det beslutet var avsett att stoppa en stor del av invandringen. Beslutet revs upp av den borgerliga regeringen som tog makten vid valet därefter.

    • Anonym

      Jag tror också att Palme skulle dragit i bromsen. I varje fall när det gäller muslimerna. Som grund för mina misstankar är det utvisningsbeslut han hade på 2000 asyrier strax före valet socialdemokraterna förlorade i mitten på 70- talet.

      Det utvisningsbeslutet kritiserades hårt av Torbjörn Fälldin som dyrt och heligt lovade att beslutet skulle rivas upp om han vann valet.
      Han vann valet, rev upp beslutet och efter det har den muslimska okynnes- folkvandringen upp till norden intensifierats år från år.

      Nu står vi med skiten ända upp till halsen och med en statsminister som hitintills inte visat minsta empati för svenskar och Sverigeges problem förorsakade av just invandringen.

      Denna hycklare står således på mångkulturens sida, och blir av allt fler hållen som den stora svikaren, med ett hat och förrädarengagemang riktat mot allt svenskt. Det engagemanget tycks helt genomsyra hans person. 

      Jag ber till Gud varje dag, i stark förhoppning, om att denna person snarast måtte bli befriad från statsministerposten.

      • Anonym

        Du menar väl att statsministerposten måtte bli befriad från denne man?

        • Anonym

          Naturligtvis syftar jag på Fredrik Reinfeldt. Jag vet ingen annan statsminister som gjort mer skada under sin som statsminister.

          Han medverkade i ett SVT- program där det talades om bl.a. problem med arbetslösheten och då passade han på att tala om att de oxå kom 40 tusen flyktingbarn oxå anhöriga varje år som skulle integreras i svensk arbetsmarknad.

          Dessa människor är således inga flyktingar och dem har vi inget ansvar för.

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Håller med dig. En sån skitregering som den här har Sverige aldrig haft i modern tid. 

      Kommer ihåg när Ingvar Carlsson kritiserades för utvisningen av familjen Sincari. Någon kulturskribent jämförde honom till och med med Hitler. Helt hysteriskt. Medierna har ett stort ansvar för den galna flyktingpolitiken. Men det finns ingen konflikt mellan msm och Reinfeldt. Samma agenda.

  • Anonym

    nä nu spyr jag

  • Nej till islam och Reinfeldt!

    Försök att bortförklara detta Reinfeldt.. just nu säljer du ut dina borgliga väljare som vill ha en trygg tillvara i villa områden! 

    • Anonym

      Varför gör de det? Kan de ens tro att deras väljare kommer att fortsätta rösta på dem? Fast det är klart, väljarna gör ju just det. :(

  • Anonym

    Är så inåt.. trött på somalier ?! Jordens avskum ett folkslag som inte kan sköta ett eget land men goda natur fyndigheter. Utan börjar slås med pil och båge internt. Sen kommer de hit som stackars flyktingar.
    När de väl kommer hit och får en godvilligt utdeladt svenskt medborgarskap, vad händer då? Jo de begär en jäkla massa pengar för att ta hit sin familj??? Familj?! jo ja tackar minimum 20 pers?? Är det en familj? Nej det är idag en hel svensk släkt?!

  • Anonym

    Ser faktiskt inga hinder i att man stoppar alla somalier vid gränsen…

  • Anonym

    ja e svensk man med 4 barn. Får jag en villa? Nä jag äter på karmarna för att spara ihop pengar nog till kontant insatsen. Och då jobbar både jag och min fru hel tid.. Bor i Göteborg men kan tänka mig pendla från Falkenberg bara om jag som alla andra storfamiljer får en villa?

  • Anonym

    dela ut preventivmedel till parasiterna – kan man inte ens försörja sig själv ska man inte skaffa en massa ungar som andra får försörja! – men den moralen saknar invällarna 

    • Anonym

      De behöver inte ens tänka så. De får bara mer pengar av oss ju fler de blir.

      • Grävskopan

        People farming…

  • Anonym

    orkar fan inte längre….

    • Anonym

      Jag tror att det är det som är tanken, att vi ska ge upp.

      Genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
      (a) Killing members of the group;
      (b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
      (c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
      (d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
      (e) Forcibly transferring children of the group to another group.

      • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

        Det är snarare alternativ c) som passar 
        på folkmordet på svenskarna. Sedan så
        ska man aldrig ge upp utan möta en svår
        situation genom att slåss ännu hårdare.

        Det är min fasta övertygelse att det vi ser
        nu är början på slutet till det skendemokratiska
        och svenskfientliga regimen. Det som kommer 
        att fälla den är den försämrade ekonomin, både
        internationellt som nationellt. Man kommer helt enkelt
        inte kunna hålla på så här länge till då pengarna 
        är på väg att ta slut. Mycket talar för att världsekonomin
        inom dom närmsta 12-18 månaderna kommer att rasa
        kraftigt och under denna period kommer Reinfeldts
        regim att genomföra den största invandringen i Sveriges
        historia. Låter det hållbart? Det är det inte. Missförstå mig 
        inte dom närmsta 10-25 åren kommer att bli väldigt tuffa.
        MEN det kommer också finnas utrymme för omfattande
        förändringar på ett sätt som en välståndsperiod inte kan erbjuda. Så det finns ingen anledning att ge slaget förlorat.

        • Daniel Lundh

          Sant men du och andra svenskar kommer att konkurrera med globala företag och rika gubbar i andra länder om hur Sverige ska möbleras om och styras upp efter en period av kaos.

          • Anonym

            Den biten tror jag den svenska nationalismen kommer att styra upp. Vi har fått mer än nog av utlänningar med krav att styra..

            Sverige måste i framtiden uteslutande bli ett svenskt problem. 
            Där skall varken invandrare eller några andra utomstående, eller någon med rötter i Afrika, ges tillfälle att ha något att säga till om.

            Nationalismen kommer dessutom att sträva efter ett homogent Sverige och då kommer inte att finnas utrymme för andra åsikter än de svenska.

            Vid den tiden, när den kommer, har sannolikt invandraren sagt sitt för länge sedan. De har då längre ingen talan i detta land.

            Konsekvenserna av den oansvariga invandringen har blivit alldeles för förödande, för att rekationer skall utebli och det gäller f.ö. inte bara för Sverige, utan i den bilden ingår hela Europa.

            • Anonym

              Jag läste att Gyllene Gryning startar ett systerparti i Spanien. Tror det var på nationell.nu

              • Anonym

                Härligt!

                Nationalismen behöver lyftas fram. Allt fler far illa pga den ansvarslösa invandringen.

  • Anonym

    Hm… det blir nog ganska svårt att kränga sin villa om grannen är en somalisk 10-mansfamilj.

    Ja, bara en tanke.

    • Grävskopan

      Vilket leder till att kommunen efter ett par villaköp kan räkna med att köpa ett helt villaområde till underpris.

  • visselpipa – 휘파람

    ”Alla har rätt i Sverige” säger somalierna och kräver ”sin rätt”.

    De kommer inte att fatta hur fel de har så länge som våra svagsinta politiker och tjänstemän ger dem rätt.

    Det är välfärdsmigration baserad på lögner – de asylsökandes lögner, våra politikers lögner och medias lögner – och det är vårt hem som de skänker bort!

    • Anonym

      En dag, när de politiskt korrekta tappat kontrollen, hinner den bistra verkligheten i fatt även somalierna. Då kommer det förhoppningsvis inte längre att vara samma Sverige de en gång kom till, krävde och fick.

      Allt har sin tid, så även det här. En dag blir även Reinfeldts och dårskapens tid historia och kommer då att betygsättas för vad den uträttat och gjort. Där kommer konsekvenserna av den oansvariga invandringen att väga mycket tungt i den negativa vågskålen.     

  • Anonym

    Givetvis så är det helt korkat men å andra sidan kanske bra. Det här är ju en fråga som kommer att öppna ögonen för en del.

    • Anonym

      Tyvärr inte på tillräckligt många. Jag tvivlar faktiskt på att de sju får under 90 % i valet 2014.

  • Anonym

    Det enda positiva med  villainköp för somaliska storfamiljer är väl att grannarna kommer att få upp ögonen på orättvisorna och blir rejält förbannade och störda av de nya grannarna. Det kanske innebär fler röster på sverigevänliga partier.

  • Anonym

    Det här vansinnet, med inköp av lyxvillor, är att anse som incidenter förorsakad av en skoningslös invandring, där de nyanlända av politikerna tillåts parasitera på de svenska skattebetalarna. De som nu degraderats till en sorts slavar med uppgift att förse invandrana, de som nu inte längre är flyktingar utan bara anhöriga, med miljard efter miljard. 

    Man ser horder av somalier, det nya frälset, dragandes med ungar, barnvagnar på gator och torg, med ett obegränsat behov av att visa upp sig genom högljudda tjattra i mobiler. Rejäla sedelbuntar, hoprullade, lyftes ur fickor då och då. Ibland ser man när någon av dem drar ut en femhundring för att köpa något.    

    De nya icke flyktinginvandrarna förnedrar oss varje dag, vilket borde vara en mycket god och stark anledning till att omrevidera utgången av ww2.  Är det med facit i hand, egentligen rätt makter som stod som segrare? Situationen med det hysteriska globala tänket ser för vår del faktiskt inte så värst lysande ut. Eller?
     
    Vågar man av den här ansledningen rekommendera SvP vid valet 2014?
    Jag vill bestämt påstå att det är de som har den bästa synen på hur man bör bedriva migartionpolitik.

    • Anonym

      Jag tycker inte att SvP är ett särskilt kontroversiellt parti. Det de står för är fullständigt logiskt och naturligt, ingenting extremt eller konstigt. De förespråkar en politik som anses normal i de flesta länder i världen.

      Fråga någon från Japan exempelvis om denne utifrån SvP’s punktprogram skulle kunna tänka sig att rösta på ett sådant parti om dess motsvarighet fanns i Japan. Jag kan nästan lova att han eller hon inte kommer att förstå frågan eftersom det mesta som tas upp i punktprogrammet anses så fullständigt naturligt i den japanska kulturen.

    • Anonym

      Ja, det är verkligen ett uppskattat och av alla älskat folkslag(ironi).

    • Anonym

      SD är enligt mig inte tillräckligt radikala. SvP är så små att de inte kommer in i riksdagen. Faktiskt ett svårt val.

  • Anonym

    OM jag hade blivit granne med analfabeterna. Då hade jag börjat ha grisar i trädgården, samt två stor ilskan hundar i trädgården dygnet runt. Folket i Falkenberg ska meila sina politiker. Vi ska rösta på SD 2014 ska dom säga. Vi vill inte att våra skattepengar ska gå till villor till inavlade analfabeterna ifrån somalia.

  • Anonym

    Det är ren diskriminering, man borde gå till Europadomstolen med det här. Dom skänker inte en tanke på dom som har köpt sina villor. Dom kommer att få se priserna rasa på sina hus med runt 50-75% när analfabeterna flyttar in. Dom kommer att omvandla villaområdena till ghetton på kort tid. Med rån, stölder, våldtäckter och mord på Svenskar som följd.

    • Eva Andersson

      Men de som drabbas av detta är vanligtvis sådana som INTE röstar på Sverigedemokraterna och liknande partier, just för att de bor i villaområden där de slipper se problemen som sjuklöverns politik orsakar, så det är väl bara bra att de nu själva kommer att få uppleva de ”spännande” och ”berikande” konsekvenserna av sina egna val?

      • Nej till islam och Reinfeldt!

         Fortsätter det så här att man trycker undan svenskar och köper upp villaområden kommer inte äns dom högre borgarna undan… hur illa ska det behöva bli innan det vänder och bussarna till Arlanda bokas?

        • Anonym

          Jag tror att det kommer att dröja mycket länge än. Jag tror tyvärr att när resningen väl kommer så har det gått så långt att resultatet blir mycket värre än att flyga ut parasiterna.

          • Anonym

            När tiden är inne, blir det förmodligen inte frågan om några bussar till Arlanda.
            Då blir det helt andra bananer av och det som hänt förut kan mycket väl hända igen. För hatet finns nämligen inga gränser och hatet växer lavinartat i vårt mångkulturella samhälle.

    • Grävskopan

      Europadomstolen är en institution som drivs av samma makthavare som står för massinvandringen och mångkulturen i hela Europa.
      P.S. Nu när det är problem med Internet Explorer, så använder jag Firefox. Det kommer en rödmarkering under ordet mångkultur, vilket tyder på att det är ett helt felaktigt ord eller begrepp…

  • http://www.integrationellt.n.nu/ Integrationellt

    Är det slutstöten att köpa in villor åt ”ensamkommande barn” och ”flyktingar” Det är ju därför villaägare inte fattar vad som händer?

    Mina föräldrars villa område är helt segreterat från invandrare och mitt hyresrättsområde

    Sverige har väl över miljoner villaägare? Många betalat till banken i 30-40-50 år?

    Det är ju något liknande Flashback planerar i Djursholm :) Hade vart skitkul :)

    • Anonym

      Jo jag kommer att vara med på FBs villaköp om det blir av. :)

  • Anonym

    Förrädarna är våra sk företrädare i politiken.

    • Anonym

      SD är också ett förrädarparti, det minst dåliga av förrädarpartierna, men alltjämt ett förrädarparti. Jag tänker rösta på ett parti som har en tydlig repatrieringspolitik och som på allvar tänker ta tag i mångkulturfrågan. De här somalierna har inte i Sverige att göra, de ska hem till Somalia igen inte ”assimileras” eller ”integreras”.

      • Anonym

         Jag tror inte på att rösta hjälper längre. Det som krävs är massiva manifestationer/demonstrationer mot de styrande. Det kommer att ändra deras politik.

        • Anonym

          Men nu pratade vi om hur man skulle rösta. Jag tror det behövs lite större öppen opinion emot invandringen än det finns i dagsläget i Sverige. Personligen hoppas jag på att nationalismen som koncept och ideologi sprider sig till fler människor.

          Det handlar inte om att avsky judar, muslimer, araber, somalier eller syrianer. Det handlar om att varje folkgrupp har rätt till sitt land och att det blir bäst för alla om varje folkgrupps suveränitet respekteras.

          Personligen är jag inte främmande för väpnad revolt mot regimen, men för det krävs något större folkligt stöd för ett sådant agerande än vad som finns idag. Tittar man på de renodlat nationalistiska partier som finns i Sverige så har de stöd från några få tusen svenskar. Väljarstödet behöver upp minst hundra gånger om innan man ens kan diskutera hur man på allvar ska kunna förändra samhällsutvecklingen.

          • Anonym

            Jag håller med dig. Istället för att ta hit analfabeterna , så kan vi ha skyddsläger i närområdet. När läger i deras land är stabilt så kan dom åka hem igen. Men ta inte hit dom.

            • Anonym

              Man kan inte flytta hela befolkningen i ett land bara för att det blir krig där. Det är helt ohållbart. Men vi ska heller inte bygga tältläger eller lägga oss i på andra sätt. Vi måste sluta lägga oss i krig och konflikter i olika länder. Nu flyr syrier från Syrien, det är en konflikt vi varit med och skapat genom att ge ”rebellerna” vårt ekonomiska stöd.

              Vi ska ge blanka F*N i att lägga oss i andra länders krig och konflikter. Varje gång vi gör det så blir det bara värre, låt dem lösa sina bekymmer så tar vi tag i våra egna. Det är inte som att vi inte har problem så det räcker och blir över på hemmaplan…

              • Anonym

                 Problemet är att de styrande är helt inne i EU/FN och NATO och gör allt för att slicka röv på skattebetalarnas bekostnad.

            • Anonym

               Jag tycker inte ens vi ska ha några läger i närområdet överhuvudtaget. Varför ska vi ha det? För att spara pengar? Vi har inget att göra med dessa människor överhuvudtaget, varför ta steg 1 eller 2 ?

          • Anonym

             Nationalism och patrioism är precis vad de styrande vill ha kål på. Detta ska inte finnas överhuvudtaget enligt dem utan man ska spä ut ursprungsbefolkningen med utlänningar så att det inte finns någon patrioism överhuvudtaget. Världsfred blir det då enligt deras agenda. Här ser du FN:s roll med en bankelit/finansmän bakom som implementerar detta i varenda land i väst där man suger ut rika länder och skickar pengarna till fattiga länder samt att man ska rädda världen med sin klimatpolitik.
            Förväxla inte nationalsocialism med nationalism/patrioism. Jag tycker dessa är 2 olika saker. Nationalsocialismen vill att staten ska äga allting medan nationalismen vill ha en minimal kontroll från en stat. Hela höger/vänsterpolitiken är nog århundrades bluff.

            • Anonym

              Jag håller med dig. Nationalsocialism och kommunism är i slutändan samma sak. Fransmännen brukar säga att man ska inte se politiken som en linje från höger till vänster utan som en cirkel. Extremerna möts.

      • Anonym

        Det är klart att många tycker som dig, skicka hem alla. Men ska vi ha någon chans att göra något överhuvudtaget åt vansinnet, måste vi ta det lite lugnt för att få med fler på tåget. Övdertyga .  Dess då fler vi är ju mer kan vi påverka. Därför tycker jag att Jimmie är bra, han tar det lugnt, skriker inte för högt, utan går sakta metodiskt framåt. Skriker man för högt får man fler emot sig. Och vad tidningar får mycket att gotta sig åt. De önskar ju inte annat än att skriva skit om SD

        • Anonym

          Jag tror att man ska sluta upp med att bry sig om vad tidningar och Expo tycker och tänker. Om man hela tiden ska hålla på att gå balansgång med sina uttalanden så glömmer man bort det centrala i sin politik.

          Det bästa är att tala ur skägget, säga vad man tycker, och säga det så att folk begriper. Människor älskar politiker som är ärliga, det är därför politiker är så föraktade som de är.

          De här somalierna ska ut ur landet igen, de har ingenting här att göra. Det finns gott om människor som vurmar så för dessa somalier, men ingen som vill ha dem i sitt villaområde eller i sin trappuppgång. Säg den svensk som vill bo i en trappuppgång med bara somaliska familjer?

    • Anonym

      Eller Svenskarnas Parti.

  • Anonym

    Vreden ska riktas mot våra ansvarslösa politiker, inte mot invandrarna. Invandrarna vill bara ha ett bättre och rikare liv, många t,om utan att jobba. Motståndarna är våra huvudlösa politiker, inte invandrarna, lycksökarna.

  • Anonym

    Jag hoppas och tror;
    Att sådant här är en ögonöppnare för Svensson.
    Att Svenskens mått snart är rågat.
    Att Vi tar upp vår knutna näve ur fickan och knyter den i plytet på de bestämmande i samhället.
    Att ”vanligt” folk tar sitt förnuft till fånga och slutar lystra till pk-floskler.
    Att vi helt enkelt förpassar största delen av det parasiterande pack som befinner sig här hem.
    Att vi gör det snart.
    Att vi har en chans att överleva som det Svenska folk vi är.

  • Nej till islam och Reinfeldt!

    Falkenberg kommer med stor sannolikhet få en helt ny politisk majoritet i deras kommun.. är rätt säker på det! Detta ska inte accepteras!

  • Anonym

    Som någon redan påpekat, den här låten förklarar det VÄLDIGT bra. Har aldrig hört en så professionell låt som förklarar hur det går till i hela Europa just nu. Lyssna:

    http://www.youtube.com/watch?v=qpNbBUNrNIg

    • Anonym

       Knappast att det är en slump att samtliga västländer upplever samma sak. Agendan? Vem? Varför?

    • Anonym

      Den videon stämmer bra med Sverige ochså. SD 2014.

  • http://www.facebook.com/magnus.andreasson Magnus Andreasson

    Wolf Zughaft är oförstående inför kritiken och jag förstår inte hur någon med namnet Wolf Zughaft kan bestämma svenska angelägenheter.

    • Anonym

      Väldigt sant, det är väl det som kallas ”Förintelsen”. Det var aldrig de som förintades, det är vi som förintas just nu…

  • Anonym

    Falkenberg är inte den enda kommunen som tar emot somalier. Många kommuner i Sverige har problem med att få tag i bostäder till somalier. De är stora familjer. Och varför ska det vara vårat problem???
    Det är bokstavligen jävligt dyrt. Hoppas på bättre regering nästa gång som tänker Sverige och prioriterar oss svenskar och vi som bidrar med finanserna. Bättre sjukvård och skola. Och nån mer krona till pensionärerna känns roligare och mer uppskattat att lägga pengarna på…

    • Anonym

      Tältläger! det hade man under den förra extrema situationen med mängder med flyktingar. Tält duger åt dom. Då sprider sig samtidgt rycktet; Sverige är inget bra land att söka asyli . Då kanske vi slipper få hit så mycket av skiten.

  • Anonym

    Det finns ett krav i det nya Sverige. För att få utnyttja sjukskrivningar eller vilka förmåner det än gäller så finns kravet att man har inte betalat ett öre skatt i Sverige. Råkar man ha betalat skatt i Sverige då är alla normala förmåner som alla skattebetalare borde ha dom är helt borta. Cancersjuk räkna med att få jobba in i döden.

  • Anonym

    Det finns ingen gräns för vansinnet tydligen.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003530243174 Alexander Lund

    De duschar ju aldrig så där har han helt fel gällande fukten.

  • Anonym

    Krossar huspriserna och sedan folk blir sittande med enorma skulder utan någon som helst möjlighet att betala av.

    Nu finns det f-n inga ursäkter längre att låtsas vara ”naiv” och rösta
    med fötterna i hopp om en trevlig fredagsmyspysig vänsterborgerlig
    tillvaro med karriär, heminredning och bra skolor.

    Det har nu gått så pass långt att man snart kan säga att svenskar som
    fortfarande ”sover” (dvs avsiktligen ignorerar vad som händer och
    vägrar läsa på) faktiskt måste betraktas som sinnessjuka.

  • Anonym

    Det är sådana här saker som delar upp folk i ”vi och dem”. På 70-talet kom det Italienare, Greker. Juggar m.m men folk klagade inte då för dessa människor skötte sig ochj var självförsörjande. Men när nu dessa människor ger Somalierna fina boenden så är det ju inte deras fel utan politikernas.

    • Anonym

      Det har du helt rätt i. Vår familj känner en Jugoslavisk familj som kom på 70 talet. Dom arbetade hårt och var skötsamma. Dom köpte egen villa. Dom integrerade sig i vårt samhälle. Jag kan tyvär inte skriva här vad dom tycker om dagens situation. Men dom röstar på SD. Dom tycker att araberna är kravmaskiner som kommer hit, och ska allt serverat. kasta ut alla araber och muslimer säger dom. För dom skämmer ut alla andra invandrare.

  • DAn

    Mannen er jo spik spenna gal.

    Mvh
    DAn.

    • Anonym

      Sverige blir tydeligvis styrt av psykiatriske pasienter ? kanskje på tide at Finland- Norge og Danmark overtar styringen av landet i FN strategi ?  :)

      • Anonym

         FN är en skurkorganisation så nej tack ;)

      • Anonym

         Det vore något, Norge, Danmark och Finland omyndigförklarar Sverige och tvångsförvaltar landet.

      • Anonym

        Har länge varit inne på delning av landet. Danmark återtar de gamla danska landskapen, Norge de tidigare norska och så får Finland det som blir över. Vi som bor i Mellan- och Nordsverige får det förmodligen bättre under Finland än under Sthlm. Men aldrig trodde jag för 10 år sedan att jag skulle önska detta.

  • Anonym

    Oavsett de är höger eller vänster så kommer politiker och kommunala tjänstemän som Wolf Zughaft aldrig att förstå kritiken. De kommer aldrig att förstå att folk blir fly förbannade när de läser om det här. Familjer som själva aldrig haft råd med den där villan eller familjer som köpt hus och nu kämpar med amorteringar och ränteinbetalningar.

    Nu kommer somaliska familjer till Sverige och får allt serverat på en räkmacka. Familjer som aldrig behövt fylla i en låneansökan, varit osäkra på om man kommer klara av att bjuda över någon annans bud. Familjer som inte behöver vänta med investeringar i nya vitvaror och som aldrig tvekar en sekund om man verkligen ska skaffa ett femte, sjätte eller sjunde barn. Allt man pekar på får man ändå, utan att göra så mycket som en halv arbetsdag.

    Men det här förstår inte Zughaft, det här förstår inte politikerna i Falkenberg eller de som sitter i Sveriges riksdag. För de har serverat sig själva allt de behöver och lite till på en räkmacka genom att ge sig själva rena fantasisummor till löner på vår bekostnad. Nu vill de ge sig själva gott samvete också och känna sig som goda medmänniskor när de öppnar upp landets gränser för invandrare som får leva i en lyx de flesta svenskar bara kan drömma om. Det är en obehaglig lyxkonsumtion det handlar om, på samma gång som folket i landet har det tufft ekonomiskt.

    Och de kommer aldrig aldrig att förstå varför vi, folket, är upprörda. De förstår inte, de anser sig vara herrar av guds nåde och alla som kritiserar dem är rasister, nazister eller dylikt. De har alltid rätt. Vi har alltid fel. De är lika verklighetsfrånvända som Ludvig XVI i Frankrike var. Vi vet alla hur Ludvig XVI’s liv ändade, och han förstod förmodligen inte ens när bilan föll varför folket klagade. Likadant är det för Zughaft, Reinfeldt eller vad de än kallar sig. De kommer aldrig att förstå varför folket klagar när de blir sparkade på, de är ju statsministrar och socialchefer av guds nåde.

    • Anonym

      Dom i Falkenberg kan ju skriva sig i en annan kommun. Då får får Falkenberg in mindre pengar.

    • Anonym

      Det politikerna gör är de mycket väl medvetna om. De gör det av ren ondskan och på uppdrag av ännu ondare pöbel.

  • Anonym

    Kast alle somaliere ut av Sverige og Sverige blir ett bedre land å bo i.

    • Anonym

      Äntligen ett sant uttalande :D

  • Anonym

    you can only take so much..

  • http://3kronor.wordpress.com flumnisse

    ja för fan,, mer sånt här, mer särbehandling så kanske svensson får upp ögonen till slut.
    de (regeringen) har två år på sej att väcka den svenska befolkningen, tyvärr räcker det inte med enbart politik att få nationen på rätt köl igen..
    så mer särbehandling, vi kanske skall ändra taktik, börja stödja mer utlägg av skattemedel på import av främlingar (som vill leva utan demokrati) och deras försörjning under en hel livstid, för på så sätt påskynda kollapsen, väcka vreden bland befolkningen..

    dessa inkompitenta chefer inom kommunen har helt fel inställning,, de förstår inte problemet, de är fokuserade på att lösa saker och ting akut med kortsiktiga lösningar, förstå mej rätt de är utmärkta problemlösare men de tar hand om konsekvenserna/effekterna av ett mycket större problem, den förda invandringspolitiken men detta förstår/inser de inte.
    sen har han rätt i sak det här med fuktskadorna, det funkar inte med svensk standard byggnorm om duschen skall vara på flera timmar om dygnet fuktspärren klarar inte det, majoriteten av bostäderna i sverige har inte mekanisk ventilation, fukten stannar kvar om tio personer skall dela på en dusch med kostsamma fuktskador som följd, massor av bostäder blir snabbt nedgångna..
    en annan aspekt som är intressant är att flerbostadshus (lägenhetskomplex) ofta blir ”överbefolkade” med stora familjer i små lägenheter vilket ökar slitage, vattenförbrukning och driftskostnaderna, varmvattensproduktionen mer än fördubblas, påföljd driftstörningar, finns ingen kapasitet att klara behovet med befintlig installation, ökad kostnad när beredaren står på för fullt dygnet runt, åtgärder kostsamma, detsamma gäller dessa inköp av villor till stora familjer så blir driftskostnaderna höga med tanke på vv-förbrukningen och slitaget, vitvarorna mm skulle kunna tänka mej en tredubbling mot vad en ”vanlig” bidragsförsörjd familj kostar att husera i lägenhet, det blir en klar bild av att vi försörjer och anpassar oss efter främlingars behov före vårt eget folk och dessa problem hade ej existerat om vi låtit gränsen vara stängd efter luciauppgörelsen (sossarna).

    bengt westerberg och carl bildt låg bakom att riva upp avtalet någon form av kärring fanns visst med i bakgrunden..

    med tanke på vem som har råd att bo och förvalta ett hus (kräver underhåll, reparationer osv) är personer med arbete och bra lön, så lär det inte bli någon vinst att husera somalier i en villa de lär aldrig betala något tillbaks för vår gästfrihet,, vi betalar för vår egen kollaps av samhället frivilligt, vi är inte redo att ta på oss ett ansvar för hundratusentals somalier och övriga parasiter vi har helt enkelt inte råd att bekosta detta med vår egen undergång som nation.
    det är dags att resa motståndet och förklara att sverige är en nation och inte allmän pensionsfond för alla att hämta ut sitt levebröd ur.

    import av främlingar vs välfärd.. vi kan inte klara båda, det är bara att välja hur man vill ha det, ganska enkelt för min del, jag kan anpassa mej efter bägge valen, två olika världar, olika vilkor, en klar skillnad, jag vet vilken jag föredrar vet du ?

    slutsats en främling är dyrare i drift än en svensk, de får bättre standard än många svenskar som knegar på så gott de kan..

    no surrender

  • Anonym

    Försökte att kommentera, men det gick inte.

  • Anonym

    Wolf själv bor i vad som på eniros flygfoto ser ut att vara en mkt stor gård Någon mil utanför Falkenberg. Av flygfotot att dömma skulle det nog få plats något hundratal Zoomalier. Kom igen  nu Wolf, va lite hygglo…dom kan väl bo hos dej?

  • http://avpixlat.info/ Berit
    • Anonym

      Underbar låt!

  • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

    OT: 

    FT jag och jag tror även att många här skulle uppskatta om ni tog upp Pernilla Hagberg (MP). Som är den första politikern som har vågat prata om Chemtrails. 

    Oavsett om ni tycker hon är dum i huvudet eller om ni håller med så borde det vara en intressant story att ha med. 

    http://detopaverkadesinnet.blogspot.se/2012/09/stod-pernilla-hagberg-mp.html

    • http://avpixlat.info/ Berit

      2000-talets Vetenskap har en mycket intressant artikel i senaste numret. Tyvärr finns inte artikeln på nätet. 

      Söker man på ordet ”Geoengineering” i stället för Chemtrails så upptäcker man att myndigheter pysslar med sånt. Bland annat har myndighetspersoner deltagit i en konferens i London 2010 benämnd: ”Geoengineering – Taking Control of our Planet´s Climate”. 

      • Anonym

        Tjena. Se svar ovan. Dina UFO-iakttagelser är sådär. Ge oss några handgripliga, vetenskapliga fakta istället. Konspirationsteorier om ditten och datten förstör alltför ofta debatter som ”brus” eller ”skit på linjen”. Fakta fröken, FAKTA! Det borde vara ditt framtida ledord – inte hörsägen eller allomfattande tyckanden hämtat från tramsmagasin. Det är en avgrundsskillnad mellan att veta och att tycka, att kunna och att tro. Vad KAN och vad VET du?

        • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

          Hon har inte sagt en sak om ”UFO:n” ändå slänger du i det. Man kan undra varför. 

          Är det någon som inte verkar vilja ta emot FAKTA så är det faktiskt du! 

          Du verkar vara den som hämtar sin information från en tramstidning som Aftonbladet. Väx upp lille vän. Och lär dig lite kritiskt tänkande. 

    • Anonym

      Suck. Strimmorna efter flygplan är kondens från vatten som finns i det förbrända bränslet. Alla bränslen innehåller mer eller mindre delar vatten. Konspirationsteorier är ofta väldigt löjeväckande och vill skapa kaos ur ingenting.

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Det är contrails du skriver om, inte samma sak som Chemtrails. 

        Enligt den konferens som jag nämnde i min tidigare kommentar var det mest intressanta sättet att motverka klimatförändringar ”Injektion av svavelpartiklar i atmosfären som ger upphov till molnbildning.” ´

        Detta har alltså myndigheter diskuterat. Sedan får du tro vad du vill. 

        • Anonym

          OK, så vi ska hitta en skillnad mellan con- och chemtarails??? Jag hoppas verkligen ni är vetenskapligt pålästa för annars blir detta väldigt löjligt. Ni är alla välkomna att kontakta mig, men då krävs viss vetenskaplig basis och inget trams och humbug. Jag är maskiningenjör, btw.

          Välkomna!

          • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

            Du kan kolla upp metereologen Scott Stevens som talat i konferrenser om skillnaden mellan Chemtrails och Contrails. 

            Du behöver inte alls tro på någonting. Utan ska snarare lyssna på vad de andra har att säga, innan du tar ett beslut. 

          • Anonym

            Maskininingenjör det lät ju bra, vad innebär det? att du kan avfärda Chemtrails eller kanske tom Haarp till konspirationsteorier.
            Det finns hur mkt fakta som helst, bara att gå ut och surfa lite.

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Stor skillnad mellan contrails och chemtrails! 

        Jösses trodde inte vi hade så korkade människor som hängde här på FT. 

        • Anonym

          Se svar nedan.

      • Anonym

        Om du tittar noggrannare så ser du snart att det inte är vanliga contrails du ser.

        • Anonym

          Se svar nedan.

    • Anonym

      Jag tror att det är lite vanskligt att prata om ”chemtrails”, helt enkelt eftersom det finns så mycket ogrundade påståenden i debatten och då blir risken att alltihop avfärdas som en konspirationsteori. Jag vill börja med att förtydliga att de länkar jag bifogar här nedan samtliga är officiella länkar till amerikanska myndigheter, de leder inte till olika bloggar eller konspirationssidor.

      Klart är att USA har och har haft ett omfattande vädermodifieringsprogram. Det var i början hemligstämplat, men sedan NASA involverades finns väldigt mycket fakta om det att tillgå på Internet. Här är en sådan rapport från 1960-talet som offentliggjorts angående detta;

      http://ntrs.nasa.gov/search.jsp?R=19680002906

      Under Vietnamkriget använde USA vädermanipulerande åtgärder som ett led i krigföringen. Genom att släppa ut stora mängder silverjodid i molnen kunde man förmå regn att skapas och på så sätt till viss del styra var och när det skulle regna. Detta användes för att skapa skyfall över försörjningsleder och svämma över vägar som användes av fiendesidan.

      Men vädermodifiering används i stor omfattning än idag i USA, inte minst i torra ökendelstater som Utah;

      http://www.water.utah.gov/cloudseeding/pdf/facts96.pdf

      och Nevada;

      http://www.weathermodification.org/lasvegas/WMA_LasVegas2012Agenda.pdf

      Syftet är att få den lilla nederbörd som finns att falla på ”rätt” platser och undvika lerskred eller störtfloder som kan uppstå om mycket regn faller på kort tid i torra ökenområden.

      USA har även anklagats för att använda vädermodifiering i krigförande syfte mot Iran. Detta efter att NASA och väderforskare varit på plats på Afrikas Horn de senaste åren. Iran misstänker att USA försökt förmå lågtryck som närmar sig landet västerifrån att släppa sin nederbörd innan det når fram till landet.

      • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

        Som sagt, oavsett vad man tycker om chemtrails är det intressant, och där med borde FT enligt mig ta upp storyn. 

        Sen måste jag återgå till en sak som är ständigt återkommande här bland kommentarerna. Många hävdar att de känner till en elit, eller en Bilderberggrupp. Men det är ytterst få som känner till deras agenda och hur de arbetar. 

        Därför bör ni alla studera Agenda 21. Där står det svart på vitt vad deras mål är och varför FN nu driver frågan. 

        • Anonym

          Jag har läst översiktligt om Agenda 21.
          Jag utgår från att det finns en officiell version som låter oantastlig och en hemlig, dold Agenda bakom kulisserna som vi vanliga inte har en chans att ta del av.
          Världsläget: total osäkerhet.

          • http://detopaverkadesinnet.blogspot.com/ MetalHeadViking

            Här! 

            Agenda 21: How Will It Affect You? 

            http://www.youtube.com/watch?v=OzoN0IQsTAE

            • Anonym

              Tack för länken. Jag såg filmen, den är intressant. Den bekräftade mina misstankar.

      • Anonym

         Tack för mycket intressant inlägg!

      • Anonym

        För några år sedan när det var omfattande skogsbränder som hotade Moskva tillämpades besprutning av lokala moln för att det skulle börja regna. Oklart om effekten var gynnsam. Likaså vid ett olympiskt spel i Moskva (1980???). Det var extremt dyrt men kanske befogat. De som tror att hela himlavalvet besprutas, sprayas, har nog fått det här med proportioner lite grand om bakfoten.

    • Anonym

      Visst är det spännande att det inte bara är grönsaker man besprutar, gött och se att en till vaknat:)

    • Anonym

      Chemtrails är något helt nytt för mig.

  • Anonym

    Om du bor i Falkenberg idag, ensam med tre barn eller mer, leta upp en annan ensamstående med tre barn, låtsas att ni är ett par och skriv till kommunen något i stil med.

    ——————————————————————-

    Jag har hört att kommunen har väldigt gott om pengar, då de tänker inhandla villor till människor som aldrig betalat skatt i detta land och som inte är svenska medborgare.

    Gör man detta för icke-svenskar, vad ska man då inte göra för svenskar!

    Jag förväntar mig att ni inhandlar en villa till mig och min stora familj, att ni sedan står för hyran är en självklarhet.

    De är de förmåner ni redan ger somalier.

    Då jag är svensk och har betalat skatt i tiotals år förväntar jag mig lite extra.

    Jag vill att ni inhandlar min mat, givetvis betalar den och sedan tillagar den.

    Vi äter klockan 18.00 på vardagar och 17.00 på helgen, bara så att ni kan planera.

    När tror ni att ni kan börja med denna service? Nästa vecka skulle passa fint!

  • PETER NYMAN

    Först betalar man DERAS boende,får man sen över på sin lilla pension,hoppas man på en liten billig bostad.Har man redan arbetat ihop en villa så ser man värdesänkningen komma med Zoomalierna och deras 12barn

  • Gaikokujin

    Min mamma bodde med sina 6 syskon och 2 föräldrar i en tvårummare på 40-talet då hon var barn. Det gick bara bra. På den tiden fick man dessutom klara sig själv och någon större invandring fanns heller inte.

  • Anonym

    Varför inte bygga flyktingläger i Norrland? Tänker mig baracker, gemensamma duschrum, mull-toaletter  Då skapas dessutom 100-tals arbetstillfällen som SFI, samhälls-, och genuslärare. Flyktingarna kunde arbeta inom gruv- och skogsnäringen. De får lön som de kan använda vid återvändandet. Man måste tänka lite positivt!

    • Anonym

      Faller ju på faktumet att arbete sällan är ett intressant inslag i inhämtningen av ersättningarna plus att boende under villastandard numera verkar vara ”oskäligt”…

    • Anonym

      Gud bevare oss! Inte  Norrland! Sorsele, den invandrartätaste kommunen i hela landet, är ett avskräckande exempel.
      Har inte tillräckligt många svenskar redan tvingats flytta från Norrland? Ska vi bytas ut helt??? 
      Dessutom: gruvjobb är ett kvalificerat arbete idag.
      Skogsbruket likaså. Det är den enda näring som unga män i Norrland har en chans att få arbete inom. De som i generationer växt in i hanteringen av skog. I Somalia växer ytterst få träd. Tala om att bli malplacerad…
      Tyvärr, flyget blir nog enda lösningen.

  • http://pulse.yahoo.com/_WAZSUQS3GBYF5NZFJFX7EHTCEQ Kalle Stropp

    Satsa istället på flygbiljetter och återvandringsstöd till Somalia. Enkel resa givetvis. 

    • Anonym

      Och sätt den där Zughaft på samma flygplan. Enkel resa givetvis.

  • Anonym

    Så lurade – Så in i h-e lurade vi svenskar är. Snacka om att visa respekt!!!

    Vad vi vet är att:

    - SOMALIERNA ALDRIG KOMMER ATT FÅ NÅGON LÖNEINKOMST – - -

  • Anonym

    Har Sverige bara dårar som politiker i kommuner idag? Inte nog med att vi skattebetalare skall bekosta importfolk som aldrig kommer att bli självförsörjande  Sedan skall vi även stå för lönerna till hjärn döda politiker, som gör allt för att hjälpa regeringen att totalförstöra Sverige.
    SVERIGE har blivit dårarnas paradis !

  • Anonym

    Fenomenet finns redan i Negerköping (Nyköping) sen många år.

    • Anonym

      Det finns en kommun jag hört talas om som har döpts om till Negerfors (Degerfors), tror jag det var.

  • Anonym

    Kul att få sådana grannar, inte nog att man ska betala på sin egen villa, man ska bekosta några somaliers villa också. Personer som själva borde ta ansvar för sin stora familj.

    Eller som en irakier sade till mig när jag berättade om familjen i Emmaboda, ”Jag skaffar två barn, som jag har råd med, jag vill inte betala för några somalier så att de kan ligga och pippa som några kaniner”.

  • MartinA

    Bränn.

  • Anonym

    Du som bor i Falkenberg – anmäl kommunen.

    • Anonym

       http://www.konsumentverket.se/Klaga/Vara-du-inte-har-bestallt/

  • http://www.facebook.com/tomi.lehto.18 Alfred E Neuman

    ”– Initialt bekostas hyran av etableringsbidrag och bostadsbidrag och sedan kommer familjen att klara hyran med hjälp av barnbidrag, bostadstillägg, studiebidrag, försörjningsstöd och/eller egna löneinkomster.” Jag tror att måste gå och spy! Finns det en enda person som vill ha hit dessa somalier, då kan han räcka upp handen och lova att själv försörja dessa analfabeter.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Jag har mailat flera sverigedemokrater i Halland om min kartläggning om Hallands bostadsbrist och flyktingar.

    Inte en JÄVEL har svarat tillbaks

    Varför är sverigedemokrater så fruktansvärt nonchalanta? Är det så man vill behålla sina väljare? 

    • Anonym

      de är styrda av partitoppen

      • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

        Många SD hänger på twitter flera timmar per dag

        Men när man vill tipsa dom om fakta och siffror dom själva inte har så får man fan inget sver

        9 av 10 Sverigedemokrater jag kontaktat svarar INTE

        Du får bara svar om du ringer kansliet, men det räcker ju långt?

        Just pga nonchalanten jag funderar att INTE rösta på SD!

        • Anonym

          …och jag är faktiskt tveksam att rösta SD pga Kent Ekeroth -det känns inte bra med den mannen. Det är något som inte stämmer. Han är ingen tillgång för SD, som borde ta sig en riktig funderare inför nomineringarna….

    • Anonym

      Vad är det för budskap du vill förmedla egentligen? Vad är din poäng? Att det krävs bostäder för alla invandrare som kommer till Sverige är ingen nyhet och att hundratusentals svenska ungdomar och familjer samtidigt står helt eller delvis utan bostad är heller ingenting nytt. Det har tagits upp i debatten flera gånger.

      • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

        Jag har SIFFROR om bostadsbrist andra INTE tagit upp! Jag har siffror 10 år bakåt i tiden, 10 år framåt i tiden kontra Regeringens ”prognoser”

         Att knäcka ljugande politiiker som Ullenhag 1980-2020 hans och andras massinvandring är inte hållbar?

        Jag har kartlagt 40 års massinvandring, jag har siffror fakta % och argument som bevisar massinvandringen är havererad!

        Såg du debatt i går?

        Varken Åkesson eller Ullenhag sa 400 av 10000 flyktingar fick jobb?

        Ullenhag sa inte 34.000 ”praktikplatser 2010-2017

        Men 130.000 asylsökande kommer ju 2010-2013

        Det finns INTE jobb åt alla!

  • Anonym

    I dagens Sverige blir man jagad & utesluten om man tillhör ett visst parti, likt råttor jagas Svenskar som har en åsikt som är emot en massinvandring som ENBART betalas med skattepengar – dom få som faktiskt lär sig Svenska & jobbar. Till Sverige har alltid folk vandrat börjat jobba & skapat familj, idag vandrar man till Sverige där man får bidrag & allt som man pekar på. Uppstår problem så kan man skrika rasist eller bränna ned en förort för att man känner sig kränkt….

  • Anonym

    Om nu svenska familjer är mindre så varför inte två?

    Två svenska familjer borde gå ihop och säga att de gärna delar på en villa bekostad av Falkenbergs kommun. :)

    • Anonym

      Fast det finns trångbodda stora svenska familjer också. Jag pratade med en svensk familj så sent som igår där en mamma trängt ihop sig med sina fem barn i en lägenhet på tre rum och kök. Inte hade de fått hjälp från socialen med pengar eller erbjudits att bo i villa på skattebetalarnas bekostnad.

      Svenskar jobbar hårt och det var den mammans ambition också, att försörja sig och sin egen familj och göra rätt för sig. Sedan har jag väldigt svårt att tro att en inkomstlös svensk barnfamilj som går till socialen och kräver att få bo i villa skulle bli tagen på allvar. Jag tror ärligt talat att man skulle bli utskrattad om man kom med ett sådant orimligt krav.

      Jag har i ett tidigare inlägg nämnt en svensk barnfamilj där den ensamstående mamman hade det knapert ekonomiskt pga hon blivit uppsagd. Hon fick tvärnej från socialen, de struntade blankt i om hon och hennes barn blev utkastade på gatan. I samma kommun fick däremot en somalisk familj, som aldrig jobbat eller betalat skatt, ett radhus av kommunen. Inte för att de saknade bostad, utan för att de ville ha större boende och fler barn.

      Så visst är det uppenbart att det förekommer omfattande etnisk diskriminering i Sverige. Och inte för ett ögonblick tror jag att herr Zughaft tänkt erbjuda de villor han köper in för kommunens pengar till svenska barnfamiljer på samma villkor som han nu erbjuder dem till somalier.

      Avslutningsvis vill jag bara säga; repatriera somalierna till Somalia och herr Zughaft till Israel. Ingen av dem har i Sverige att göra!

      • Anonym

        Håller helt med dig.

  • Mimmi Mus

    Det sitter en liten djävul bakom mitt öra och viskar:

    ”Hoppas det är ”antirasister” och invandringspositiva som får de stora familjerna som grannar.”

    • Anonym

      Ja sannolikheten är iaf väldigt stor att grannarna röstar på de sju.

    • Anonym

      Man kan ju alltid hoppas, gissar iaf att ett antal villaägare i Falkenberg får lära sig mångkultur ”the hard way” inom en snar framtid.

  • u28903094

    Men svenska folket protesterar/ demonstrerar inte mot dessa orättvisor och så länge som ni inte vågar det så behöver ni inte klaga heller i era kommentarer.

    • Anonym

      Det demonstreras visst mot sådant här med jämna mellanrum, men alla som protesterar är som bekant rasister och så snart man ordnar en demonstration så dyker mångkulturens stormtrupper upp, kastar sten och skapar upplopp

      • u28903094

        Men hur ska vi göra då för att få gehör får vad vi tycker man kan inte bara vika ner sig. Märkligt rent att inte ens polisskydd hjälper den egna befolkningen som värnar om Sverige och ursprungsbefolkningen. Alltså 7-klövern är emot alla som har en annan åsikt i Sverige än deras och då har vi ingen demokrati heller utan det är diktatur. Ingen har frågat det svenska folket om massinvandringen, islamiseringen och orättvisorna mot det egna folket. Utan vi är påtvingade detta av Reinfeldt och alliansen påhejade av s,v och mp.
        Varför tas ordet ”rasist” på så stort allvar så det till och med sätter stopp för protester och demonstrationer,ingen är rasist för att värna om Sverige och det etniska svenska folket. Alla världens människor kan inte bo i Sverige och leva på livslånga bidrag det är detta frågan handlar om.

        —-Ursprungligt meddelande—-
        Från: notifications@disqus.net
        Datum: 2012-09-21 17:16
        Till:
        Ärende: [friatider] Re: Falkenberg talar ut om sin villasatsning

        mattias_sthlm wrote, in response to u28903094:
        Det demonstreras visst mot sådant här med jämna mellanrum, men alla som protesterar är som bekant rasister och så snart man ordnar en demonstration så dyker mångkulturens stormtrupper upp, kastar sten och skapar upplopp
        Link to comment

    • Anonym

      Kommentarerna här är en form av protest. Du kan vara säker på att många pk-politiker och reportrar läser här, även om de inte erkänner det. Finns sidor där man kan se detta också.

      • u28903094

        Är det tillräckligt tycker du med att kommentera,det anser inte jag. Man måste mer konkret visa sitt missnöje med orättvisorna mot det egna folket.

        —-Ursprungligt meddelande—-
        Från: notifications@disqus.net
        Datum: 2012-09-21 17:26
        Till:
        Ärende: [friatider] Re: Falkenberg talar ut om sin villasatsning

        wrote, in response to u28903094:
        Kommentarerna här är en form av protest. Du kan vara säker på att många pk-politiker och reportrar läser här, även om de inte erkänner det. Finns sidor där man kan se detta också.

        Link to comment

        • Anonym

          Jodå jag håller med dig. Skickar ofta artigt formulerad e-post till politiker, reportrar och andra i olika ämnen. E-post som de antagligen snabbt raderar.

          Ska skriva till e-postadressen du gav. Tack. :)

      • Anonym

        På AP kan se att samtliga partier i RD, myndigheter och media verkar vara prenumeranter på AP. De har säkert också koll på FT med flera och de borde väl också se att antalet läsare ökar.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Jag har kartlagt Falkenberg bostadsbrist 2002-2012

    Men vem fan bryr sig?’

    2002: Falkenberg – bostadsbrist

     
     

  • Anonym

    Duschar? Seriöst…ingen duschar väl lika ofta som en svensk?

  • Anonym

    ”Falkenberg backar inte och inga protester som kommer att höras i fulmedia. Det hela dör ut och främlingarna flyttar in”. Nostradamus

  • Anonym

    Skall bli intressant att följa hur grannarna kommer att reagera när somalierna snor allt som finns i grannträdgårdar, kasstar soporna på tomten/gatan m m.

    • Anonym

      Och framför allt hur dom kommer att reagera på att deras hus kommer att sjunka som gråstenar i pris.

    • Anonym

      Eller när deras bilar och hus sticks i brand därför att de somaliska ungdomarna inte har någonting att göra efter skolan. Jag är ganska säker på att de här somalierna kommer att köras iväg ganska omgående och att kommunen kommer att behöva ompröva sitt beslut. Medelklassen i Sverige är stor och bred och trampar man medvetet på den så faller hela samhället samman.

  • Anonym

    Helt allvarligt varför uppmärksammas inte detta i tv så fler får se vad som värkligen händer? skulle detta handla om att en nykommen inte får ett hus eller lägenhet på samma sätt som svenskarna så skulle det ju vara i nyheterna på en gång+?
    Vi svenskar blir ju diskriminerade om och om igen.. det är väl olagligt? ska det inte vara lika för alla som alla politiker säger?

    • Anonym

      Nej, det är inte olagligt i Sverige att diskriminera, trakassera eller att hetsa mot svenskar. Det var ett fall 2010 där en svensk kontaktade Justitiekanslern angående hets mot folkgrupp, men fick sitt fall nedlagt eftersom hon/han var svensk. Fallet gick hela vägen upptill riksdagen där Sverigedemokraterna motionerade i riksdagen om att lagen skulle vara lika för alla. Att det skulle vara lika fel att diskriminera eller hetsa mot svenskar som vilken annan folkgrupp som helst.

      Fredrik Reinfeldt undvek frågan och började prata om nazismens förbrytelser, därefter hävdade Reinfeldt att det inte finns någonting som kan kallas att vara svenskt. Detta trots att DO och JK nyligen avslagit ett flertal ärenden just med hänvisning till att de utsatta parterna var svenskar.

      Vid riksdagsomröstningen röstade samtliga partier emot Sverigedemokraterna och därmed är det fastslaget i lag i Sverige att svenskar är en etniskt folkgrupp man får diskriminera och hetsa emot.

      För den som vill se denna sevärda debatt mellan Åkesson och Reinfeldt så finns den här;

      http://www.youtube.com/watch?v=x7yZ0HDDOBc

      • Anonym

        fy fan jävla äckel han e!

        • Anonym

          Fredik Reinfeldt är en mycket otäck person och den dag han dör kommer jag att skåla i champagne. Jag hoppas att jag inte behöver vänta allt för länge, var är personer som Christer Pettersson och Mijailo Mijailovic när man behöver dem?

          • http://www.facebook.com/mikael.rickardsson.9 Mikael Rickardsson

            Miljöpartiet är vågmästare, både nu och efter nästa val. De har som krav ständigt nya ” familjeåterföreningar”. Annars fäller de den sittande regeringen. Med eller utan Reinfeldt kommer det att fortsätta.

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Hets mot folkgrupp är en sak. Men enligt kommunallagen ska alla behandlas lika. 

        2 § Kommuner och landsting skall behandla sina medlemmar lika, om det inte finns sakliga skäl för något annat. 

        http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19910900.htm 

  • Anonym

    Nu skulle man vilja se ett liknande inköpsprogram för storstädernas journalistförorter. Det kanske räcker med några tiotals köpta villor i Bromma på strategiska platser så sjunker priserna vilket underlättar ytterligare kommunala köp…

  • Anonym

    De här människorna (politikerna) kommer att åka all världens väg efter nästa val hoppas jag.

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    I Debatt igår fick vi reda på att i Södertälje kan 
    19 invandrare klämma in sig i en tvåa och sova i skift. Så det verkar gå alldeles utmärkt att låta människor bo så på andra håll.

  • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

    Mina föräldrar hade aldrig råd med villa, trots att de jobbade från unga år till pensioneringen.
    Jag och frugan har också jobbat sedan tonåren, aldrig legat bidragssystemen till last, men har aldrig haft råd med villa.
    När vi flyttade från det mångkulturella området stod vi i kö till ett antal nybyggen, men tvingades tacka nej till samtliga p.g.a. den höga kostnaden.
    Idag bor vi fler kilometer från det mångkulturella området, men i en lika liten lägenhet.
    Att köpa villor till somalier som nyligen kommit till Sverige, som aldrig jobbat, aldrig betalat en krona i skatt och som bor där gratis är ett jävla hån mot hårt arbetande människor.
    Dagens politiker vet ingen skam när de sätter nykomna på tronen över alla andra, men sedan gnäller de över ”främlingsfientligheten” som frodas.

    • Anonym

      Politikerna leker upp skattepengar till att ”ta sitt ansvar” då det gäller att ta emot flyktingar, det finns nog med problem här hemma som dom måste lösa innan vi hjälper andra…. alltså andra i Sverige.

      • Anonym

        Är så förbannat trött på detta tjat om ”att fler kommuner måste ta sitt ansvar” som hörs ideligen, inte minst från gårdagens Debatt.
        ”Ta anvsar” innebär bara att man ödelägger fler kommuner och för inget gott med sig, som till slut ödelägger hela landet.
        Att ”ta ansvar” är tydligen något som aldrig upphör!
        ”Ta ansvar” för att folk tröttnat på sina egna hemländer, som vill hit och knapra på VÅR välfärd som vi och våra förfäder byggt upp. DET ÄR SÅ FÖRBANNAT SKAMLIGT!!!

  • Snille

    - Wolf Zughaft tror inte på allas lika värde. Det är hemskt.

    • Anonym

      Det gör ingen. Alla människor är lika mycket värda betyder i praktiken att alla andra människor är lika lite värda. Så länge man själv håller näsan över vattenytan och klarar sig så bryr man sig inte om grannflickan blir gruppvåldtagen eller kollegan på jobbet mördad. Alla är sig själv närmast och ord som tolerans, solidaritet och människovärde är bara kosmetisk fernissa på den politiskt korrekta egoismen.

      • Carl Lundström

        Enligt en bok om företagsekonomi är saker som det inte är någon brist på (som luft och vatten) värda ingenting. På människor i största allmänhet är det ingen brist – det som det är brist på är hederliga, glada, arbetsvilliga och positiva människor. 

        Införandet av ”allas lika värde” gör därför att människovärdet går ner och närmar sig det för vatten och luft. Den sittande pressombudsmannen bekymrade sig  i förra veckan för t-banerånarens integritet, och exemplifierade med en brandman och hjälte i någon bok som varit jagad av myndigheterna. 

        Resultatet av sådana personers fögderi är att vi alla betraktas som lika ”mycket” värda som den där vidrige araben och i bästa fall lika mycket som luft och vatten. 

        • Anonym

          Hela det här kulturmarxistiska påfundet med alla människors lika värde är ren bullshit, människor är givetvis olika mycket värda beroende på deras handlingar. Tunnelbanerånaren är t ex inte värd ett skit jämfört en etnisk svensk pensionär som jobbat och slitit för brödfödan hela sitt liv.

  • Anonym

    Det finns gott om stora villor i Äppelviken!

    Där bor ju Aftonbladets Jan Helin och eftersom han gillar olika så vore väl detta ett lämpligare område att inhandla villor på.

    Jan Helin skulle säkert jubla fram till Jul över att få en Somalisk storfamilj till granne och ha närhet till mångfald, spännande möten med nya kulturer och inte minst en berikande atmosfär.

    Äppelviken alltså!

    Hade jag råd skulle jag köpa en villa där och hyra ut den billigt – kanske kan vi samla ihop pengar via friatider?

    • Anonym

      Jag flyttar gärna in i en villa i Bromma, jag får väl sätta upp ett högt plank mot Jan Helins hus så jag slipper se honom.

    • Snille

      Svensk makt befinner sig på södermalm och det är södermalm som borde ta emot ett par tusen somalier. Det är deras tur nu.

    • Anonym

      jätterba idé, 100000 SEK kan jag satsa på en gång så kan vi leta upp adressen bredvid Jan Helin, Storskogsvägen 38 i Smedslätten, Bromma, blir vi hundra personer köper vi en villa kontant och hyr ut för 30000:-/månad = 360000 per år = 3,6% avkastning på satsade 100000:- per skalle.
      Det givetvis av ren omtanke om Jan Helin. Allvarligt talat så kanske konservativa, nationalister, traditionskristna skulle gå samman om ett dylikt bolag.  Jag drar gärna igång det i november, jag kan lägga mina 100000 som aktiekapital och ordna med bildandet.
      Friatider kan få en aktiepost gratis om de står för nyhetsrapporteringen. Namn:  Förslagsvis:  Utmärkt boende AB (Företaget köper enbart hus i områden där förmögna kulturmarxister bor).
      mvh
      TJ

      • Anonym

        Underbart med sådan positiv handlingskraft!

      • Anonym

        Och du tror att politikerna skulle gå med på att anlita Utmärkt boende AB för att inkvartera somaliska flyktingar? Så länge man inte ger de moderata partitopparna del av kakan så är de ointresserade. De anlitar endast företag de själva sitter med i och får pengar ifrån som Attendo och Carema t.ex.

        • Anonym

          Har tänkt på det, dock, man kan ju faktiskt låta Somalia flyktingar bo där gratis, eller en betydlig billigare penning – det säger de inte nej till, man får ju bosätta sig där man vill. Jag är seriös med förslaget, bara att sätta igång om Fria tiders redaktion kontaktar mig. En villa på 200 kvm kan hysa tio somalier, de får cirka 9000 var i stöd så jag är sker på att det går på något sätt. uppriktigt sagt så blir det säkert positivt både för somalier och åtminstone en del grannar.  Det är väl i alla fall 100.000 svenskar som  regelbundet läser Avpixlat, Fria Tider, Nationell.nu, Realisten m.fl. s gör vi gemensam aktion och lägger 100 SEK var så är vi i land.

        • Anonym

          Du har nog rätt – vi lägger ner alla idéer och lägger oss platt istället!

          Att göra inget är ju ett säkert sätt att inte göra något fel i alla fall…

      • Anonym

        Ett utmärkt förslag. Tänk så förbannad Janne skulle bli. Bara det kan vara värt 100 000 spänn

  • Anonym

    Det här var ju inte precis några nyheter, kommunerna har sysslat med detta långt tidigare , men då har man hyrt villorna inte köpt dem.
    Hemma i byn var det en med minst sju barn som fick bo i en villa,
    den huckleklädda damen hade en tjock sedelrulle varje gång hon var och handlade.

  • Anonym

    ”Mot dårskapen kämpar t o m gudarna förgäves.” – Schiller

    • Anonym

      Grymt bra citat. Lånar det.

 

Högerextrema både störst och bäst

Ledarblogg. Några funderingar om Medierådets rapport om nätextremism.

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Tyska frikårssoldater, här fotograferade spanandes efter kommunister under gatustrider i Berlin 1919. Bildkälla: Tyska förbundsarkivet.

Bokrecension: The Outlaws. Thomas Weber har läst en hårdkokt berättelse om frikårstidens Tyskland.

Fler nyheter
FÅR KRITIK: Joe Biden, USA:s vice president, prisade de judiska insatserna för att öka invandringen och skapa social rättvisa i USA. Men nu menar kritiker att han samtidigt bekräftade en rad antisemitiska föreställningar. Arkivbild: Marc Nozell/CC-BY

Biden: ”Judar” gav oss invandring, feminism och homoäktenskap. Kontroversiellt utspel.


HÅLLER KOLL: Frankrikes president François Hollande skärper nu övervakningen av fransmännens värdetransaktioner. Pengar och guld får inte längre skickas med posten. Foto: Hollandes kampanj/Flickr

Fransmän förbjuds skicka guld och kontanter med posten. Skärpt övervakning mot "penningtvätt".


Foto: A. Synwell

Ungern ändrar grundlag efter EU:s stämningshot. Global seger i flera frågor.


 

Obama kan läsa din e-post. USA kan bläddra i svenska myndigheters mejl.


ONÖDIGT: Kommunala folkomröstningar har hållits på folkets initiativ vid sju tillfällen sedan 2011. I fem av fallen har politikerna struntat i valresultatet. Foto: Dahlstroms/CC-BY

Svenska politiker struntar i lokala folkomröstningar. Kommunala folkinitiativ verkningslösa.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

POLISEN EFTERLYSER. Kan ha varit delaktig i misshandel på  Mäster Samuelsgatan i Stockholm, den 10 mars.

Inlagd 13 jun 2013
Efterlysta av polisen

Läs mer

"Aziz", 22, efterlyst för mordförsök.. Foto:  Polisen

Inlagd 30 maj 2013
Man efterlyst för mordförsök

Läs mer

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Vikingaskepp av mindre modell. Henri Bergius/CC-BY-SA

Ny vikingafärd i Amerika upptäckt. Sannolikt platsen där vikingar träffade på skrälingar.


DUMHET GÅR I ARV: Studien har funnit genetiska markörer för utbildningsnivå genom att studera 100.000 deltagare. Foto: 53416677@N08/CC-BY (flickr)

DN erkänner: Gener avgör din intelligens. Genetiska markörer visar utbildningsnivå.


Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons