Henrik Löwenhamn/CC-BY-NC-SA

Henrik Löwenhamn/CC-BY-NC-SA

Högkonjuktur i floskelindustrin men snart kommer kraschen

Sven R. Larson om ett samhällsexperiment vid ruinens brant

Publicerat den 2 oktober 2012 kl 23:12

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

I Ekots lördagsintervju slet integrationsminister Erik Ullenhag hårt för att försvara västvärldens mest bisarra invandringspolitik. Han bombarderade etern med de vanliga flosklerna, exempelvis att var tredje läkare är född i utlandet. (Inte så konstigt – det är ju snart sagt omöjligt för svenska ungdomar att komma in på läkarutbildningen idag.) Han fortsatte med att tappert försvara etableringsreformen vars enda egentliga innehåll är ännu fler skattebetalda program med politiskt påhittad sysselsättning.

Därefter bättrade han på det traditionella budskapet att ”600 000 utrikes födda går till jobbet varje dag” till ”719 000 utrikes födda.” Med denna statistiska magdans gav sig Ullenhag sedan ut på en våghalsig tågresa rakt ut i de empiriska våtmarkerna. Till sist hamnade han, som man kan förvänta sig, vid integrationspolitikens slutstation.

Bostadsbristen.

Det finns naturligtvis långt värre problem som har sin rot i den förda invandringspolitiken. Kriminaliteten (ursäkta, den ständigt ökande anmälnings­benägenheten) är naturligtvis ett mycket allvarligt problem. Ett annat är det notoriska bidragsberoendet bland vissa invandrargrupper, kombinerat med en väl utbredd attityd hos dessa grupper att man är dum om man inte utnyttjar alla gratis pengar man kan få i Sverige.

Men bostadsbristen har en ännu större politisk sprängkraft. Det är här, inpå folkhemmets husknut, som problemet med en enorm invandring blir påtagligt för vanliga svenskar.

Vi har alla hört om hur kommunen i Grums slänger ut svenskar för att ge plats åt invandrare och hur staten lägger vantarna på allt fler herrgårdar och rena lyxhotell för att husera nya flyktingar. Som ytterligare invandringslök på folkhemslaxen meddelade Ullenhag dessutom i sin lördagsintervju att staten tänker börja betala ”tomhyror” till kommunerna. Ungefär 21 minuter in i intervjun säger han att staten vill att kommunerna, på statens bekostnad, ska låta bli att hyra ut tomma lägenheter (till svenskar, men det säger inte Ullenhag) och i stället reservera dem för nästa ”ensamkommande flyktingbarn”.

Men även detta överträffas av vad som nu sker i Falkenberg. Där vill kommunen börja köpa villor till somaliska invandrare. Man siktar på ett halvdussin till att börja med, för åtminstone en miljon kronor per styck. Inköp och den årliga driftskostnaden – i runda slängar 50 000 kronor per hus – står skattebetalarna för. Därtill ska kommunen givetvis hitta en ersättning för den fastighetsskatt som man förlorar på de här villorna.

Det är här bostadsbristen och invandringspolitiken blir till en farlig, rent explosiv politisk substans. Kombinera följande väl etablerade fakta:

  • Somalier utgör den avgjort största integrationsutmaningen i Sverige, något som både kommunen och Erik Ullenhag medger. Denna invandrargrupp kommer med få undantag att bli beroende av skattebetalarna för lång tid framöver.
  • Invandrare i allmänhet, och utomeuropeiska (inklusive somalier) i synnerhet, är överrepresenterade i brottsstatistiken. Något som kommer att märkas när inströmningen av somalier nu väntas öka dramatiskt de närmaste åren.

Hur kommer vanliga, svenska medelklassfamiljer att reagera? Till att börja med blir deras reaktion naturligtvis politiskt korrekt: ”Ja, jag har ju inget emot invandrare, ju.” Men svensken är inte den som låter sin ilska komma ut i offentligheten. Han knyter näven i fickan och härdar ut så länge han kan.

Dock inte längre än så.

Det är just detta som är sprängstoffet i Falkenbergs kommuns nya giv. Och det handlar inte bara om Falkenberg. Deras plan för att ge villor till nyanlända somalier är en invandringspolitisk provflygning. Man börjar i en liten kommun, långt från det mediala rampljuset. När man väl ”etablerat” programmet kan andra kommuner följa efter.

Så hur blir då den vanlige medelklassvenskens reaktion? Vilken grannsämja skapar det när herr och fru Karlsson måste släpa sig upp i ottan varje morgon och jobba dag ut och dag in för att betala villalånet, medan grannfamiljen, som fick villan gratis, kan sitta på verandan och koppla av?

Kan folk lita på att deras datorer är kvar hemma när de kommer hem efter en hård arbetsdag för att betala skatt till den svenska invandringsbyråkratin? Står cyklarna kvar i garaget?

Vad händer med svenska flickor som går hem från kompisar sent om kvällarna? Kommer Sveriges förfärande höga våldtäktsstatistik att äta sig rakt in i villaförorternas tallbarrsdoftande vardagsrum?

Det här är frågor man inte får ställa i Sverige. Man blir kallad alla sorters groteska tillmälen, man blir politiskt svartlistad och ska enligt statsminister Fredrik Reinfeldt inte bli förvånad om något tråkigt händer en.

Men det ändrar inte det faktum att Reinfeldts regering leker med elden. Att Sverige fortfarande fungerar som land beror till stor del på att medelklassen kan leva ett ganska gott liv i sina villaförorter. Nu börjar regeringen, med Falkenberg som murbräcka, att slå sönder stabiliteten i medelsvenssons egen trädgård.

Fundera på vad detta leder till. Först erfar Svensson en ökad otrygghet i grannskapet, med fler stölder och dagtida inbrott. Därefter får han veta att hans dotter och hennes bästa kompis dagligen utsätts för sextrakasserier av de somaliska tonårskillarna i grannkåken, som anser att hans dotter är smutsig och oren för att hon inte har huckle på sig.

När han så börjar fundera på att sälja huset och flytta från grannskapet får han veta att priserna fallit och att han kommer att få radikalt mycket mindre än vad han lånat på huset.

Fastighetsskatten ska han å andra sidan fortsätta att betala som vanligt. Något grannfamiljen slipper, eftersom de kom till hans villakvarter med reguljärflyg från Somalia.

Vad tror Fredrik Reinfeldt, Erik Ullenhag och andra medlemmar i den svenska makteliten att Svensson gör i det läget? Han har hittills varit en snäll, lydig skattebetalare och en lojal, politisk korrekt undersåte. Han har gjort allt för att anpassa sig till vad statsmakten begärt av honom. Han har stått ut med världens högsta skatter och ett urholkat pensionssparande.

Svensson hejdade sig och blev aldrig riktigt förbannad trots att han fick höra allt fler skräckhistorier från barnens skola. Han teg och led när hans gamla mamma tynade bort i den svältfödda äldreomsorgen. Han härdade ut en hel arbetsdag på vårdcentralen för att få medicin mot en förkylning.

Han har knipit käft när tillvaron blivit hårdare, bensinpriserna högre och inbrotten i sommarstugan allt fler. Han har sagt till sin fru att ”vi har ju trots allt villan och vi bor i ett fint område och barnen är trygga här…”

Men när sonen återigen rånats på sin mobiltelefon på väg hem från kompisen ett kvarter bort, när dottern är så stressad av alla ofredanden och trakasserier att hon knappt klarar skolan längre, när någon slangat ur all bensin ur bilen för tredje gången på två veckor…

Då får även Svensson nog.

Han kommer att tala om för makthavarna vad han tycker i valet 2014. Och det blir inte SD som får hans röst. När Svensson får nog kommer han att rösta på ett parti med mycket hårdare invandringspolitiska ambitioner. Ett parti vars respekt för demokratin är lika liten som deras respekt för etniskt icke-europeiska invandrare.

Ansvaret för ett sådant skifte i svensk politik vilar tungt på en cynisk maktelit, vars arroganta självgodhet nu banar väg för ytterst farliga politiska krafter.

För att riktigt förstå vad detta kan leda till bör vi komma ihåg att svensk invandringspolitik idag är lika samhällsfarlig som den destruktiva ekonomiska politiken i Weimar-Tyskland.

När invandringspolitiken når vägs ände ute i de svenska villaförorterna kommer konsekvenserna att bli lika allvarliga.

SVEN R. LARSON

Sven R. Larson är fil. dr. och senior fellow i nationalekonomi vid Wyoming Liberty Group i USA. Han är författare till boken Ending the Welfare State och driver bloggen The Liberty Bullhorn.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

  • Anonym

    Tänk att få möblera om det där lilla söta förrädarplytet

  • Anonym

    Det är inte lite märkligt det här med när man får gå ut med ”utländsk bakgrund”

    Erik Ullenhag säger att ”var tredje läkare är född i utlandet”

    OK men om man kan ta fram statistik på läkare vad gäller utländsk bakgrund – varför kan man inte ta fram detta när det gäller brott som våldtäkter eller ens när det gäller de som sitter i svenska fängelser?

    Märkligt nog vet vi faktiskt hur många som är utländska medborgare av dem som sitter i svenska fängelser

    ”var tredje intern på våra fängelser är utlänning”

    Hur många som har utländsk bakgrund ”finns det inte statistik på”

    ——

    Märkligt eller hur Ullenhag – var tredje är läkare och var tredje är fängelsekund?

  • Anonym

    När experimentet är över bör ansvariga politiker och mediafolk ställas till ansvar.

  • Anonym

    Av dessa 719 000  utrikes födda Ullenhag refererar till är ett stort antal finländare, norrmän och danskar. De är tvunga att arbeta om de ska vara kvar i Sverige, de kan inte försörja sig på bidrag. Hur många av de som går till jobbet varaje dag är personer som kommer från länder utanför EU och USA det nämner man inte.

  • Anonym

    Man skall i det här sammanhanget ha klart för sig att så fort de går på en svenska kurs av något slag så räknas det som ett arbete. Och vid en förfrågan över telefon hos en känd Malmö-politiker, tyvärr numera död,  så fick jag svaret att minst 85 procent var arbetslöa och 15 procent hade någon form av sysselsättning och däri ingick svenska kurser.
    Ullenhags påstående att 719 000 går till jobbet varje dag är en utopi. Men han har upprepat detta mantra så ofta och under så lång tid att han förmodligen själv tror på det han säger. Jag misstänker att Fredrik har lite av dem problemen han oxå.  

    Att det skulle ligga någon form av samhällelig vinst i invandringen, som vissa av de styrande vill göra gällande, faller på sin egen orimlighet. Svensk invandring är världens hittills mest gigantiska och illvilliga bedräger som pågått i snart 50 år och rullar på intesivare än vad den n ånsin förut gjort.   

    Den har överhuvudtaget inte fört något positivt med sig för vår del, utan snarare precis tvärtom, trots att pk-sidans propaganda maskiner lögnar och spyr sin galla över oss i 24 timmar om dygnet. 

    De flesta invandrare har inget här att göra, är inte välkomna och vi kommer alla att må bra den dag de tvingas vända näsan åt det håll varifrån den en gång kom.

  • http://avpixlat.info Max Payne

    Någon form av sammanbrott kommer att ske. Våra politiker gör allt för att driva allt dit. Sen kan de slå ifrån sig och säga att de ville väl, det var de rasistiska svenskarna som inte ville.

    Men frågan är, inte om utan när detta sammanbrott sker, och i vilken skala kommer det att få?

  • http://avpixlat.info Max Payne

    Någon form av sammanbrott kommer att ske. Våra politiker gör allt för att driva allt dit. Sen kan de slå ifrån sig och säga att de ville väl, det var de rasistiska svenskarna som inte ville.

    Men frågan är, inte om utan när detta sammanbrott sker, och i vilken skala kommer det att få?

  • Anonym

    Mycket bra analys, men mer än bara lite skrämmande! Det är tyvärr så här det fungerar. I Stockholm bor välbärgade människor i etniska enklaver som aldrig någonsin drabbas av mångkulturens effekter. De enda invandrare som de stöter på är det fåtal lyckade som också bor/jobbar i de huvudsakligen svenska områdena. Det förklarar också SDs låga siffror i Stockholmsområdet (i motsats till Malmö).

  • Henrik Hanell

    Alla systemkritiker bör fundera på hur de använder ordet ”demokrati”. För mig är det ungefär det samma som ordet ”feminism”. Jag vill ha lika rättigheter för män och kvinnor men skulle aldrig kalla mig ”feminist”. Jag vill ha ett samhälle där ingen hamnar i regeringsställning utan folkligt stöd och att denne både respekterar folkets vilja samt fruktar dess motvilja men jag skulle aldrig någonsin igen kalla mig ”demokrat”.
    Parlamentarism, allmän rösträtt (mentalt funktionshindrade har rösträtt), mediavälde, en hel uppsättning av egalitära nonsens-värderingar, globalisering och oproportionerlig bankmakt är vad ”demokrati” innebär.

    Folkstyre vill jag ha. Inte ”demokrati”.

    Därför är Svenskarnas Parti (SvP) det alternativ jag stödjer i svensk politik.

    • Anonym

       Då gäller det, att så fort nazisterna i SvP har fått makten så avskaffas rösträtten?

      • Henrik Hanell

        Den parlamentariska demokratin som vi lever i idag bör avskaffas.
        Det innebär inte att bygga ett samhälle utan folkligt inflytande (och hur mycket inflytande har man, egentligen, i en representativ, parlamentarisk demokrati som Sverige?). Hur det skall se ut och hur ett sådant samhälle kan administreras pågår det debatter om på bl a realisten.se och till skillnad från t ex SD har vi en partikultur som uppmanar till diskussion och debatt om partiets politiska ställningstaganden.
        Jag är tämligen övertygad om att du hittar mindre drag av toppstyrning och en större portion av medlemsinflytande i SvP än i något av de sk demokratiska partierna (i alla fall mer än SD ty det vet jag av egen erfarenhet). Framförallt hittar du aktivister som gör mer än att dela flygblad utan även gör mer konkreta aktioner som att rusta upp lekplatser, städa skogsområden som kommunen negligerar osv. Du hittar sanna idealister och politiskt engagerade som lever folkgemenskap och inte bara pratar om det.

  • Anonym

    Bra skrivet!

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande
  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    2000-2012: 340.000 asylsökande – 2000-2012: Arbetslösa invandrare ökat 100.000

    https://misslyckande.wordpress.com/2012/09/26/1456/
     
    2000-2013: 390.000 asylsökande – 600.000 bostadskö?

    http://misslyckande.wordpress.com/2012/09/21/1448/

    Synd FRIA, AP, REALISTEN, SWECON är för fega lägga upp dessa argument

    Jag behöver inte ens nämna ”svenskar” i dessa 2 argument

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Höjd pensionsålder till 67 år för svenskar som ursäkt slippa betala ut pensionen?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/sparapension/article15548378.ab#xtor=AD-500-spara–Textlank-aftonbladet–

    Prognos 80.000 asylsökande 2012-2013som är arbetslösa i flera år… När ska folk fatta?

    Nu är ursäkten ”för få jöbbar över 61″ Men ta hit asylsökande som är arbetslösa i 10 år har vi råd med?

    http://www.migrationsverket.se/info/6054.html

  • Anonym

    Utmärkt artikel som får 10 poäng av 10 möjliga. Grattis och stort tack.

  • Anonym

    Tusen tack Sven R. Larsson för en mycket bra och detaljerad artikel. Det du skriver är tankar som jag vaknar med varje dag.
    Du har helt rätt i att det där med att rösta på ett parti som har helt andra invandrarpolitiska ambitioner än de SD har. För mig är det bestämt sedan ett halvår tillbaka. Jag skall vid nästa val rösta exakt så som du antyder att Svensson kommer att göra. Dessutom har jag flera bekanta som kommer att göra ilkadant.

    Däremot tror jag att det blir svårt att finna en acceptabel paralmentarisk lösning på invandrarproblemet och den finner man troligen heller inte  i Sveriges riksdag.

    Lösningen blir sannolikt av det slaget som politkerna aldrig nånsin kunnat drömma om. Det har man ju egenmäktigt bäddat för under många år, och som man sår får man skörda.
    Svensson som drar det tyngsta lasset av den här galenskapen har inte ens blivit tillfrågad, om det varit eller är ok att bränna hans skattepengar på detta trams. I den frågan har han under alla år invandringen pågått, av statsmakten, varit omyndigförklarad.

    Konsekvenserna av invandringen i samhället är ofattbara och växer i paritet med den stadigt ökande strömmen av krävande bidragstagare. Detta kommer att sluta mycket illa och de största förlorarna är tyvärr Sveriges folk. 

  • Anonym

    Han har rätt såklart; dagens ”vänsterliberaler” missbrukar demokratin och bereder vägen för fascismen. I bästa fall.

  • Anonym

    Ceausescus Rumänien var rena söndagsskolan jämfört med det bisarra spektakel som utspelar sig i dagens Sverige.
    Osökt erinras man om Sven Stolpe som väl sa något om stolpar för politiska idioter…
     

  • Anonym

    Mycket intressant artikel. Jag väntar på dagen när något händer för att stoppa idiotin. Nu när allt fler svenskar blir arbetslösa och de ser att de i princip blir behandlade som andra klassens medborgare i sitt eget land, bör fler reagera. Förresten somalierna som inte ens kan klockan och tyda skyltar, hur kan de ta sig över halva jorden för att komma till bidragsparadiset.

    • Anonym

      Ja, kan den frågan besvaras kan den bidra till att ändra intelligenstesternas utformning.

  • GG

    Så sjukt trött på Ullenhag och hans falska ansikte! Vilken tomte till politiker!

  • Anonym

    Hela Europa väntar på en ny ”Messias” i form av ”nya stöveltramp”!
    Urusel och totalt vanskött europeisk ekonomi!
    Rena rama ”tsunamin” av ekonomiska lycksökare söker sig till Europa och äter ur länderna inifrån likt ”gräshoppssvärmar”!
    Arbetslöshet, fattigdom och hopplöshet kommer att slå tillbaka mot veliga och naiva politiker vilka, likt Neville ”Peace in our time” Chamberlain, låter sig luras av ”massinvandringsindustrin”!

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Jag tycker vi bör starta ett uppror för en folkomröstning om invandringen. Det bästa är att göra det på ett sätt så att man kan få så många som möjligt att ansluta sig över partigränserna. Ska vara ett alternativ som gör skillnad, en mycket kraftig minskning eller ett totalstopp under många år med undantag för arbetskraftsinvandring som kräver högutbildade specialister som det finns brist på i Sverige, som t ex läkare och deras anhöriga.

    • Anonym

       Vad krävs det egentligen för att tvinga fram en nationell folkomröstning? Är det möjligt i dagens semi-demokratiska skick?

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Vet inte. Namnunderskrifter struntar 7-klövern i högaktningsfullt. Det finns en regel om minst en miljon namnunderskrifter i EU för att tvinga fram ett beslut. Men jag vet inte om det bara gäller på EU-nivå. 

    • Anonym

      En folkomröstning kräver att det finns ett fritt media och faktainformation till varje svenskt hushåll.
      Om inte tjänar den inget annat syfte än till att befästa den nationella lögnen runt massinvandringen och mångkulturen.

      • http://avpixlat.info/ Berit

        Ja, jag vet att det inte är lätt. Inte svårt att föreställa sig hur 7-klövern och msm försöker smutskasta invandringskritiker och manipulera fakta för att än en gång dupera folket. 

        • Anonym

          Eftersom vi lever i en antidemokratisk stat, måste tiden för detta mogna tills alla fakta är kända. Att engagera sig för Sverige eller sprida information är en form av folkomröstning för framtiden.

    • Anonym

      Jag tror det är effektivare med en rejäl konfrontation än en tandlös, och av politikerna styrd, folkomröstning.
      Vi skall ala ha klart för oss att Sverige av i dag med sin mångkultur, fungerar mer som ett Sovjet i miniatyr än som den demokrati man påstår sig vara..

  • http://exitall.myopenid.com/ exitall

    Ullenhag har repeterat sina floskler så envetet nu att han näppeligen längre kan veta vem han själv är. Det syns i ansiktet på honom. Leendet har stelnat i katatoni. Det var säkert kul med politik för pysen en gång i tiden, men under Reinfeldts diktatur har transformationen förvandlat honom till en robot. Erik Ullenhag är en av de obehagligaste gestalterna att se intervjuas. Det riktigt osar av oärlighet och falskhet om honom.

    • Anonym

      Att han inte skäms.

      (Typexempel på hur man tror att andra tänker som man själv gör. Han skäms antagligen inte ett dugg…)

      • Anonym

        Såna personer har ingen skam i kroppen. De säljer sig till högstbjudande! Den där sortens är den allra farligaste av människor.

      • Anonym

        Skäms gör nästan aldrig småknattar.

    • Anonym

      Det är samma sortens leende som Annie Lööf producerar.

    • Anonym

      Det är samma sortens leende som Annie Lööf producerar.

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Ser att Jan Milld är aktiv igen med sin blogg. Det gläder mig. 

  • Anonym

    Jag tror ullentotten har en plan: han kommer att höja antalet invandrare som går till jobbet succesivt, så framåt valet har ALLA 1.5 miljoner som importerats de senste 30 åren jobb! Sväljer svenska folket det betet då kanske vi inte är värda något annat. De svenskar som nu finns kvar i landet när ullentotten och hans folkfördrivare nått sitt mål.

  • http://obekvamasanningar.com/ gregaria

    Den mångkulturella politiken som lade grund för massinvandring från världens alla hörn har aldrig varit tänkt att gynna svenskarnas intressen. Det var ända från början ett irrationellt projekt utan folkligt stöd. Faktum är att ingen av de debattörer och opinionsbildare som tidigast började driva fram den mångkulturella agendan på 1960-talet var svensk. Läs sanningen om hur Sverige blev mångetniskt:

    http://obekvamasanningar.com/om-mangkulturen/

  • http://www.aktualia.wordpress.com/julia-caesar Cavatus

    Hej Sven! Mycket bra skrivet. Dina texter är alltid vassa och mycket läsvärda. Har förresten beställt och fått hem din senaste bok. Ska läsas med intresse!

  • Anonym

    En mycket bra skriven artikel som sätter den ofrånkomliga sanningen på pränt.

    Ett
    bra exempel är Grekland. Skulle inte förvåna mig ett dugg och en
    snarlik situation kommer att utspela sig här i Sverige nån gång under
    nästa mandatperiod, om inte tidigare. Jag är och har aldrig varit en
    person som tycker våld är en bra lösning. Våld ska inte behövas i ett
    civiliserat samhälle. Där våld behövs har politikerna misslyckats
    kapitalt.
    Och som stod i artikeln, när bägaren för ”Svensson” rinner
    över är det nog helt andra krafter än SD han kommer att åberopa. Då är
    det bannemig förbannat allvar! Då kanske t.o.m. lagens långa arm får
    huka sig… om man nu ens bryr sig. 
    Och dom enda som tillkallat detta är makthavarna själva!

    Vi
    behöver inte invandring (inte alls i den omfattningen i alla fall), har
    heller aldrig bett om det. Ändå skall stora delar av våra skattepengar
    gå till ändamål som är rent fientliga mot vårt eget fosterland.
    Marken
    som våra förfäder brukade i sitt anletes svett, spottar invandrare och
    politiker nu på med hånskratt och djup respektlöshet.

    Jag växte
    delvis upp i en miljö där man kunde vakna till att tuppen gal på
    morgonen och att kossorna råmade från stallet. Hunden skällde vaktandes
    sitt revir när bil närmade sig gården och stod senare, med viftandes svans,
    tittandes nyfiket på en när man kom ut i köket.

    Det var en miljö som för mig som svensk är ovärderlig i dagens allt mer industrialiserade samhälle.
    Inget av detta respekteras i nån större utsträckning av vare sig politiker eller stora delar av dagens invandrare.
    Känner
    faktiskt till en och annan invandrare som verkar ha respekt för oss
    svenskar. Dessa invandrare tillhör dock dom som kom i från gamla
    Jugoslavien och inte dom senaste 5-10 åren.

    Vi ÄR inte hela
    tredje världens social kontor. Vårt välstånd byggdes inte av invandrad
    kraft. (Om man nu inte ska göra en klassisk vänster och dra tillbaks
    diskussionen ett antal tusen år vilket är naivt då förmodligen alla
    länder haft invandring av samma karaktär)

    Återigen en mycket bra skriven artikel!!

    • Anonym

      Visserligen kan jag hålla med dig om en del av det du skriver men ditt påstånde att ”Vårt välstånd byggdes inte av invandrad kraft” Det är helt fel, men skillnaden var då att de som kom då hade bättre kunskaper än svenskarna som Wallonerna för att ta ett exempel. Stora delar av svensk träindustri, liksom järnvägen byggdes upp av skottar och engelsmän.
      Det kom också italienare och jugoslaver på sextiotalet som betydde mycket för svensk industri. Skillnaden mot nu var att när de kom fanns både bostad och arbete ordnat. Ta italienarna som kom till Västerås i slutet på femtiotalet.
      Kom de till Västerås på torsdag, hade de bostad att flytta in i under helgen, och på måndag stod de bakom svarven eller borrmaskinen på ASEA. Då var det inte fråga om bostads eller socialbidrag eller betald SFI. Där har du skillnaden mot nu när det kan ta sex, sju och ända upp till tio år innan en invandrare kan försörja sig själva.

      • Anonym

        Dom invandrare du talar om kan jag knappast kalla invandrare av den så extrema kategori som vi har i dagens situation. Dagens invandrare är betydligt mer olik våran egen kultur och livssyn. Och om den kategori invandrare som du menar skulle haft så stor effekt på sveriges välfärdsuppbyggnad så borde väl det svenska släktet vara betydligt mer utblandat än vad det är idag. Nja jag tror inte din teori stämmer såpass mycket som du vill göra gällande.

  • Anonym

    Sven R. Larsson Din artikel är mycket bra. Försök att även sända den till Avpixlat, Real, SweCon. samt om det går till samtliga tidningar i Sverige. Svenska folket bör läsa vad du skrivit. Jag önskar dig lycka till , fortsätt att skriva mer om Sveriges största problem i modern tid.

  • Anonym

    Vem man än talar med så verkar det som hatet mot nuvarande politiker ökar för varje vecka. Vad kommer att hända med våra politiker som har totalförstört Vårt land till oigenkänlighet när vi har nåt vägs ände? Politikerna bör nog  redan nu se sig om efter en ny plats att bo på utanför Sveriges gränser.Vad är deras tanke med att total förstöra Sverige ?

  • Anonym

     Allt fler tycker att det här med invandringen är en viktig debatt. Så SVT kanske borde ta det på allvar och ha en riktig debatt och inte 8 min. När herr Erik pratar i 7 min. Sen att han hela tiden avbryter Jimmy när det är hans tur och prata.
    Det är fan skandal att vi MÅSTE betala för SVT.

  • Anonym

    Låter nästan som om det värsta med sjuklöverns invandringspolitik är att svenska medelklassväljare kanske väljer ett parti med ”hårdare invandringspolitiska ambitioner än sd”. Jag trodde naivt nog att det värsta var att vi svenskar utsätts för ett folkmord samtidigt som vi tvingas försörja inkräktarna som tagits hit för att ersätta oss. 

    • Anonym

      Nej, det värsta är att genom att etablissemanget hindrar en öppen och fri debatt så byggs det upp ett politiskt tryck som med tiden  kommer att utlösa en reaktion. Ett fritt samhälle förändras ständigt och med relativt små rörelser och naturligt på ett konservativt sätt. Med dagens politik drivs Sverige mot mer våldsamma och oberäkneliga förändringar. Brutala omvälvningar är inte bra på ngt. sätt, men med en repressiv statsmakt ser många det som den enda lösningen.

  • Anonym

    Finns det någon Svensk som trodde vid förra valet att resultatet skulle bli så fruktansvärt som Alliansen gjort med vårt land ?  Sverige sjunker mot botten med en otrolig hastighet, Vi Svenskar jobbar och betalar en av värdens högsta skatter, men vad får vi själva ut av våra ihoparbetade pengar ? Svar INGET,  allt går åt till massinvandringen . 

  • Anonym

    Att ha en villa med tillhörande tomt att påta i jorden är nog inte somalierna intresserade av. Tomten kommer att växa igen då ingen klipper gräset eller ansar i rabatterna. För att inte tala om snöskottning och sandning. Arma grannar.

  • Anonym

    Själv så välkomnar jag kaos, våld och vapen. Ur detta Ragnarök så kommer de bästa ur vårt folk att resa sig och sprudla av livskraft på nytt. Resterande livsodugliga drönare får gå under.

    • Anonym

       men det tråkiga i den sången är att omvärlden kommer att ställa sig på muslimernas sida, precis som i Balkan.

      • Anonym

        Med ”omvärlden” menar du förstås USA och NATO, alternativt EU och Västeuropa. Det är fullt möjligt att USA kollapsar innan Sverige, och i vilket fall som helst kan det tänkas komma att pågå stora oroligheter i flera stora europeiska stater vid tidpunkten för Sveriges sannolika ras ned i våld och blod som gör dem fullt upptagna med skeenden på hemmaplan. Vi får se hur det blir.

        Handskakning

        • Anonym

           Ja det är dessa jag menar.
          Visst kan det bli som du siar men om framtiden kan man just bara sia.
          Hursomhelst får vi hoppas att tillfälligheterna sker till vår fördel, annars lär det bli en omänskligt svår uppgift för oss.

          • Anonym

            Lägg till det uppgiften att kämpa på fötter sig upp och få upp ett sannolikt stridsförött land på fötter medan repatrieringsprogram verkställs. Därtill behöver vi arbeta oss upp igen för att kunna konkurrera med allrahelst Kina på världsscenen, eller åtminstone klara av att behålla vår självständighet gentemot möjliga, kinesiska interventioner i ett av mångkulturens strider sönderfallande Europa. Det är inga lätta uppgifter, men jag tror fullt och fast på att vi kommer kunna klara av dem, bara vi återtar makten över vårt eget öde.

            Däremot tror jag inte att det blir någon vidare svår sak för ett svenskt folk som har kommit på fötter igen och fått en ledning som inte arbetar för dess undergång att återupprätta en fungerande kultur (särskilt inte efter ett eventuellt inbördeskrig med föregående radikalisering, vilket lär bädda för en återupplivning av den ”lilla världen” med förnyat socialt kapital, umgänge människor emellan, granngemenskap och återstärkta familjer). Det är mest en fråga om att ändra på samhällsklimatet, eller åtminstone öppna upp för ett objektivare debattklimat som mer går på vetenskapliga rön än socialliberalt lyckosnack (vilket ovillkorligen kommer föra oss i konservativare riktning).

            Handskakning

            • Anonym

               Ja, kan inte annat än hålla med om varenda ord.
              Jobbigt bara att man inte är besutten och kan köpa sig en bit avlägsen mark dit man kan evakuera när det brakar…

  • Anonym

    Jag funderar på 719 000 utrikes födda, troligen talar han om våra grannar från Danmark, Finland, Norge och de välutbildade bidragen vi fått från Baltikum. De blir nog tillsammans närmare 719 000. Vidare, alla utrikes födda entreprenörer som frisörer och pizzabagare. Samt slutligen städare, bussförare, p-nissar och på annat sätt anställda i offentlig tjänst. Då kommer vi säkert upp i de 719 000, men sen har vi ju alla de andra flyktingarna som aldrig kommer kunna inlemmas i det Svenska samhället utan som artikeln säger kommer bryta ner människornas förtroende till samhället. Vi har redan en stor mängd legala invandrare som inte kan få ett jobb på den öppna marknaden, dels därför att vi alla redan är mer eller mindre rädda för det främmande och också för att de som anställer utomeuropeiska människor föredrar de som kan fås med lönebidrag från AF. Sammantaget pekar utvecklingen mot att artikelförfattaren säkert får rätt i sin tro om framtiden. Sveriges folk kommer snart ta ett STORT steg bort från dagens politiska värderingar. Jag tror att på samma sätt som Tyskarna led under de villkor som freden efter WW1 skapade och som blev förutsättningen för den entusiasm de välkomnade killen med mustasch med, kommer det Svenska folket en dag inte att rösta på SD utan på något mycket mer radikalt och invandrarfientligt. 

  • Anonym

    Tack för en mycket bra artikel. Hatten av för fil. dr. Larson, som sätter fingret på att till slut blir det för mycket av vansinnet, eftersom gemene man då inte längre har en fristad där han eller hon kan leva i en skyddad bubbla, undan från de värsta uttrycken för samhällssönderfallet (främst kriminalitet).

    Den socialliberala regeringen med Reinfeldt i spetsen har skruvat upp takten på händelseförloppet med en allt större invandring och allt extremare politiska tilltag som givetvis slår mot statsfolket, de etniska svenskarna. Denna egalitära, mångkulturalistiska hastighetsökning gör att mina grova prognoser om tidpunkten för samhällskollaps och/eller inbördeskrig (eller åtminstone stora omvälvningar av något slag) måste tidigareläggas. Saker och ting håller på att hetta till ordentligt, och som alla genuint historiskt och vetenskapligt intresserade människor borde veta innebär detta att samhället relativt snart kommer stå inför möjligheten till en omstöpning, då vi går in i en extraordinär tid av snabba puckar i rinken. Var inte förvånade om en ganska stor våg av politiskt uppvaknande inträffar inom de närmaste 7-8 åren. Pendeln lär komma att svänga tillbaka med besked.

    Den här artikeln är så pass bra och torde även vara så pass tillgänglig för den vanlige Svensson att den förtjänar att delas ut i de etniskt svenska villaområdena i allrahelst Götaland som lider stor risk att vara bland de första som råkar ut för en ännu mer extrem form av statligt forcerad kulturberikning. I städer som Västerås och inte minst Malmö borde artikeln falla i god jordmån. För de av oss som bor i än så länge mindre ”utsatta” delar av landet kan Sven R. Larsons text ändå komma till sin fördel om vi länkar den till människor som vi bedömer mottagliga.

    För övrigt hade Weimarrepubliken även en fördärvlig politik mot samhällets kultur och traditionella levnadssätt, som i Västvärlden annars känns igen från efterkrigstidens kulturradikalism: http://www.ukapologetics.net/weimar.html

    Handskakning

  • Anonym

    Naturligtvis är det inte 719000 invandrare som går till jobbet. Siffror drar man till med för ingen kollar och ingen vet var man kollar. Han kunde lika gärna ha sagt 1300040 går till jobbet. Om siffran stämmer och man räknar till flockarna som sitter i förortskafeerna som sitter hemma, alla i säck med tittglugg, alla ”barn” så måste invandrartalet vara mer än 2 miljoner och det tror jag aldrig för på varje arbetande gubbe(nästan bara gubbar som jobbar)går det tre till fem gummor och ungar och dessutom ”barnen”. Enligt den beräkningen är vi redan i minoritet. Amen eller är det dags nu för insha’Allah

  • Anonym

    SD från 1994-2010. Nu har jag fått nog på riktigt. 2014 blir det en starkare proteströst.

    • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

      Tror inte den ”starkare proteströsten” har tillnärmelsevis lika stor möjlighet att påverka.
       
      Din ”starkare proteströst” blir således kontraproduktiv.

      • Odalmannen

        Du har fel. Utvecklingen i exempelvis Grekland talar helt emot den sortens slutsatser. Där gick det radikalnationalistiska partiet Gyllene Gryning (som deras närmaste svenska motsvarighet skulle man kunna räkna Svenskarnas Parti) från att vara ett litet okänt promilleparti med ett enda kommunalt mandat i Athens kommunfullmäktige 2008 till att få 6,2 % vid valet i juni 2012. I en väljarbarometter i september 2012 fick Gyllene Gryning dessutom hela 12 % av de grekiska väljarnas röster. Partiledaren för Gyllene Gryning har just nu dessutom hela 22 % stöd bland av grekiska väljarna. Vänta bara om 4 år när det är val igen, då lär Gyllene Gryning att vara ett av de allra största partierna i Grekland. En liknande utveckling ser vi i allt fler och fler länder runtom i Europa. Folk har helt enkelt tröttnat på politisk korrethet, lögner och egoistiskt politikermygel. Väljarnas förtroende vinner man inte genom att anpassa sig efter det rådande systemet och kompromissa sig fram, väljarnas förtroende vinner man genom att vara ett verkligt radikalt och kompromisslöst politiskt alternativ på det sätt som Svenskarnas Parti (SvP) är.

        • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

          Möjligen har jag fel, men jag tror att förhålladena i de förhållandevis volatila grekiska politiken är väldigt annorlunda än i den svenska. Dessutom har ju grekland under många år styrts av en militärjunta, en tid som det verkar som en hel del äldre greker längtar tillbaka till – måhända av nostalgi.
           
          I Sverige har vi under efterkrigstiden fått in väldigt få nya partier i riksdagen.
           
          Ny Demokrati visade sig vara en dagslända.
           
          Det första KDS-mandatet bjöd ett annat parti på, tror det var Fp, först i valet därefter fick de några ”egna” mandat.
           
          MPK kom in, åkte ut, och kom in igen.
           
          Att SD kom in i riksdagen, och av allt att döma ökar hyggligt mycket till 2014, är en bedrift som baserar sig på idogt traglande, och som inte skall kastas bort!

    • Odalmannen

      Instämmer! 2014 blir det Svenskarnas Parti (SvP) som gäller. Nu ska alla inkräktande främlingsockupanter ut!

    • http://sweden.cu.cc/ Norman Bates

       Jag har startat en väljarbarometer ( öppen till 27 oktober ) och den visar på …
      Deltag så får ni se:
      http://suomi.onlinewebshop.net/poll/
      Det går ju också att proteströsta i EU-valet eller varför inte kommunal, landsting och kyrkval.

  • Anonym

    Politiker är som apor på zoo,plockar loppor på varandra och håller ihop….
    Man riktigt ser hur han hånler…..Vi begriper ingenting.

  • Helmfrid Starke

    Något av det bästa som har publicerats på fria tider såhär långt.

    • Anonym

      FT har blivit så bra att jag faktiskt sätter in en blygsam slant med autogiro varje månad. Inte många kronor men alla kan skänka lite så hjälper det.

      • Anonym

        Det är roligt att tidningen Nationell Idag hänvisar till Fria Tider.

  • Anonym

     På med skygglapparna bara sen marscherar vi över kanten som ett jävla lämmeltåg!!En sak är klar att det blir SD nästa gång!

  • Anonym

     ”719 000 utrikes födda går till jobbet varje dag”. Många tusen av dem går till en par timmars SFI undervisning, andra till att fuska med assistans ersättningar, att lura turister med svindyra taxiavgifter, att skicka småföretag kravbrev för påhittade räkningar,  till jobbet att smuggla och sälja narkotika, till att råna privatpersoner och butiker, till att misshandla och våldta svenskar osv osv i det oändliga.

    • Anonym

      Någon som vet hur många utrikes födda som inte går till jobbet varje dag? 

    • Anonym

      I siffran ingår säkert också invandrare som ”jobbar med invandrare”, hemspråkslärare, advokater, tolkar mm.

  • Anonym

    Eftersom Sverige numera ar en komlett bananrepublik med tillhorande korruption forvantar jag mig att
    vid nasta rostning blir det ocksa valfusk sa det ar nog dags att fundera over hur det skall forhindras.
    I manga lander dar valfusk ar vanligt overvakas det av internationella observatorer men dom ar blinda 
    och dova och valfusket pagar mitt framfor nasan pa dom utan att dom markar nagot.

    • http://www.facebook.com/goran.lundbom Göran Lundbom

      Bortsett från att Sverige inte är en bananrepublik – vi är en bananmonarki. Vilket är minst lika illa…

      • Anonym

        Vore klädsamt om Hans Majestät Konungen kunde ryta till. Det vore nog inte fel!
        Men, vilket djävla liv det skulle bli; varenda politiker och varenda journalist skulle gå i taket.
        Men det vore ett skådespel värt att få uppleva.

        • http://avpixlat.info/ Berit

          Kungen har också sprungit på Bilderbergmöten. 

      • Anonym

        OK.

        Den 3 oktober 2012 05:48 skrev Disqus :

      • Anonym

        Blåbärsmonarki kanske då?

  • Anonym

    Jag kan bara instämma, jag har själv gjort resan.

    • Anonym

      SD från 1994-2010. Nu har jag fått nog på riktigt. 2014 blir det en starkare proteströst.

      • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

        Överger du SD i det här läget? Inse att din röst dessvärre går rakt ner i sopkorgen i så fall. Vilket annat parti har tillgång till de finare salongerna och kan röra om i grytan,få någon slags diskussion? Bara SD just nu.

        • Anonym

          Var min röst på SD 1994-2006 ”rakt ner i sopkorgen” också…?

          • Anonym

            Jag tror att SD kommer att få tillräckligt med röster ändå 2014. Det vore bra om SvP kom in också, som är tuffare och trycker på om repatriering. Bara tanken borde ge 7 klövern skrämselhicka.

        • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

          Jag tycker mer att det verkar som om man 
          mest sitter och pyser vid grytan och njuter av sina 
          politikerarvoden.

          • Anonym

            Skitsnack!
             Ursäkta uttrycket.

            • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

              Verkligen vilka stora utspel har SD gjort på senare tid?
              Ungdomsförbundet verkar ju vara betydligt meraktiva än moderpartiet (Man var väldigt aktiva under första halvåret efter riksdagstillträdet, sedanverkade det liksom sina ut…)Det enda man gör är att sitta och rösta JA till (nästan)varje proposition som alliansen lägger fram. Man har förvandlatstill ett menlöst stödparti till Reinfeldt. (Man borde istället villkora sin röst. Vill Reinfeldt ha SD’s rösteri riksdagen så får han vara beredd att göra vissa eftergifter).

  • http://pulse.yahoo.com/_YBP6C3Q2SJZVVHO42IPVX274B4 Thomas

    Äntligen fler som ser att situationen börjar likna den som rådde i mellankrigstiden och ja det riskerar att ta hus i helvete när ventilen väl brister och allt tryck ska ut på en och samma gång! Det är då vi ska komma ihåg Ullenhag och hans polare för det är dem vi har att skylla. Det är inte främst invandrarnas fel. Det är politiker och etablerad media som är boven i dramat!

  • Anonym

    För Myten väntar nog tyvärr,oberoende av regering, en VD,post på systembolaget alt. ambassadör i Brasilien eller en landshövdingpost, dvs. en mycket välavlönad pensionärstillvaro redan före 45 års ålder, vad är då några års ljugande och mytbildande för Svenska folket när man har sådana framtidsutsikter, platt intet…..och jag säger fy f………

  • Anonym

    En mycket välskriven och upplysande artikel som bör spridas till det svenska folket.

    • Anonym

      Jag föreslår utdelning i villaområden för den driftige i områden med hög invandring men än så länge även en tydlig segregation med nästan helt och hållet etniskt svenska villaförorter där de politiskt korrekta undersåtarna än så länge finner sin tillflykt från verkligheten. För de med Facebook kan det passa bra att länka artikeln vidare, annars finns alltid Skype, E-post, utskrift och postande med vanligt brev och andra sätt att sprida den till människor som är mottagliga och/eller förnuftiga nog att kunna tänka själva när det kommer till samhällsfrågor.

      Handskakning

  • Anonym

    En bra arikel som politikerna tyvärr inte kommer att läsa.

  • Anonym

    Var det fortfarande ”719 000 utrikesfödda som går till jobbet varje VECKA”, utan att han specificerar ursprungsland, och utan att han specificerar hur många dagar i veckan, och utan att han specificerar ”arbete”?

    I så fall är han helt enkelt den värsta lögnhalsen i historien.

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

      Skulle inte förvåna mig om huvuddelen av dom 719.000 är ifrån Europa.

  • http://scandza.tumblr.com/ Scandza

    Övergången från övriga partier till SD kommer innan övergången från SD till SvP. För tre år sedan var det tabu att rösta SD, nu säger folk det öppet. Det man istället hör är kommentarer om SvP. Ingen ville att det skulle gå såhär, men när vi väl har hamnat i den här situationen så kommer folk göra det som krävs för att lösa problemet. Ingen kan säga åt oss att vi gör fel.

    • Anonym

      Har ND totalt hamnat i kläm och kommer att tyna bort mellan SD och SvP?

      • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

        Det verkar inte bättre, men det vore mer korrekt att säga att ND håller på att slitas sönder av interna motsättningar, främst mellan ett mindre antal personer.
         
        Detta gör att många av de tidigare sympatisörerna skräms bort, och vänder sig antingen till SD eller SvP.
         
        Om detta är bra eller dåligt vet jag inte riktigt. Kanske lika så gott om den sverigevänliga rörelsen inte splittras på så många partier. Men synd då ND hade ett sunt program.

        • Anonym

          Det är mycket riktigt på tok för tidigt att säga om ND:s sönderfall är till vår nackdel, men det är som du säger synd och skam, eftersom ND har ett sunt partiprogram.

          Handskakning

    • Anonym

      Japp, det troligaste är ett väljaruppsving för (Sd) ett tag innan (SvP) eller liknande börjar massmobilisera svenska väljare som befinner sig i ett allt värre läge.

      Handskakning

  • Anonym

    Svensson verkar ha ett evigt tålamod tyvärr. Uppgörelsen med Mp om flyktingpolitiken kom väl till efter valet för att visa svenskarna vad som händer om de är olydiga och röstar på SD.

     Det blir ett besvärligt paralamentariskt läge om den som vill begränsa i flyktingpolitiken inte kan visa det genom att rösta på ett parti som vill begränsa invandringen. Då har alliansen ju faktiskt satt demokratin ur spel.

    • Anonym

      Man kan tycka vad man vill om demokratins fördelar och nackdelar (ex. dess öppenhet för olika åsikter liksom dess svaghet då en sammansvetsad massmedia kan manipulera politiken), men saken är den att demokratin de facto ÄR satt ur spel sedan länge. Den korrekta termen för vårt styrelseskick av idag är ”demokratur”: http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur

      ”I en demokratur (notera ordet noggrant) råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps.

      - Villhelm Moberg”

      Handskakning

      • Anonym

        Ett första viktigt steg är att införa personval där de valda representerar sina väljare och INTE ett parti. Dvs ersätt den representativa demokratin med direktdemokrati ala Schweiz. Jag tror den representativa demokratin är själva roten till det PK-onda, med den MÅSTE de valda i första hand vara lojala mot partiet och i andra hand mot folket, annars flyttas de bort från valbar plats.

        • Anonym

          Du har en god poäng där. Eftersom Odalmannen skickade in en träffsäker kommentar, angående nedläggningen av Orrefors glasbruk, som  insändare tror jag att jag tar och gör detsamma med ovanstående, så att jag inte råkar klistra in det på för många ställen. Det kan skapa en sansad diskussion kring demokratin här på Fria Tider.

          Handskakning

  • Anonym

    Undrar om det här med ”var tredje läkare” överenstämmer med verkligheten, det jag sett är en kommentar från SKL att var tredje NYANSTÄLLD läkare i LANDSTINGEN är född i utlandet, som bekant finns det många flera vårdgivare numera samt att många svenska läkare försvunnit till stafettläkarsystemet, men för myten spelar det förstås ingen roll.

    • Anonym

      Det är inte så bra att säga ”Läkare” i det sammanhanget. man måste specificera ursprungland. Jag har råkat ut för grekisk, balkansk, rysk läkare, alla utomordentliga , språket begripligt. 

      Jag har råkat ut för kines, indier, irakier, total obegripliga språkligt sett, katastrofer. Och vi ska inte tala om vad en kvinna sa om irakiern.

      • Anonym

        En av tre läkare är invandrare.
        Jaha.
        Men två av tre av patienterna är också invandrare.

        • Anonym

          Precis.

    • Anonym

      På sjukhuset i den skånska staden jag bor i finns det väldigt många danska läkare, har även sprungit på någon norsk läkare där. Kan det var dom han menar??

    • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

      Jo, men problemet är att man bara har skiljelinjen född i resp utanför Sveriges gränser.
       
      Jag har f n en polskfödd husläkare, och har avverkat såväl dansk- som tyskfödda.
       
      Jag undrar hur många läkare som är födda i Somalia, Afghanistan eller Irak?
       
      Och skulle jag bli hänvisad till en sådan så skulle ni få se ”the fat man run…..”!

  • Anonym

    Det är tur för reinfeldt att han har ullenhag att gömma sig bakom. Ullenhag är reinfeldts viktigaste livvakt.

  • Anonym

    Ja Ullenhag borde få huvudet undersökt av en Somalisk läkare…….Oj det blir operation direkt.

    • Anonym

      Lobotomi är det enda rätta.

      • Anonym

        Han är nog redan lobotomerad.

    • Anonym

      Det blir ingen operation, röntgen hittade ingenting absolut ingenting

    • Anonym

      Amputering av en viss utväxt föreslås i.s.f , men det skulle kanske inte göra någon större skillnad för höns springer ju ochså runt utan huvud  . . ;)

  • Anonym

    Antingen är  Sverige utsatt för utpressning av
    arabländerna (det finns till och med ett par artiklar om detta; se nedan från
    sajten Samtiden) eller så ligger Bilderberggruppen bakom (eller någon annan
    organisation). Jag vägrar tro att svenska politiker kan behandla sitt folk på
    detta sätt.

    http://samtiden.com/node/347
    http://samtiden.com/node/349
     

    Läs också denna betraktelse över Moderaternas totala omsvängning när det gäller invandring.

    http://avpixlat.info/2012/09/26/moderaternas-framlingsfientliga-forflutna/

    Dessutom:

    Sommaren 2010 gick Reinfeldt ut och sågade sin egen invandrings- och
    flyktingpolitik i finländsk press (http://meritwager.wordpress.com/2010/07/11/statsminister-fredrik-reinfeldt-sager-det-sjalvklara-de-som-har-fatt-avslag-forvantas-lamna-landet/).
    Hade sade bland annat att de som har fått avslag på sin asylsökan förväntas
    lämna landet. Naturligtvis höll svensk press tyst om detta ganska radikala
    uttalande. Cirka åtta månader senare gjorde Reinfeldt en deal med Miljöpartiet
    (ett parti som på sikt vill ha fri invandring), där han i princip svängde 180
    grader. Den initiala kostnaden för att illegala invandrare bland annat skulle få
    sjukvård (det handlade alltså inte längre om att de till varje pris ”förväntades
    lämna landet”) låg på 6 miljarder, om jag minns rätt, men det struntade
    statsministern fullkomligt i. Det absolut viktigaste för honom var att sätta SD
    på plats och då fick det kosta vad det ville!

    Så här skrev förresten Tobias Billström, Ulf Kristersson och en Elisabeth
    Svantesson i en debattartikel i DN året innan: ”En
    rättssäker asylprocess ska innehålla regler som gör att alla får sin sak prövad.
    Men den måste också våga stå upp för det kärvare budskapet, att den som får
    avslag ska lämna landet. Den som får ja ska få hjälp att komma in i Sverige och
    etablera sig, den som får nej ska få hjälp att återvända hem. Det ska inte vara
    möjligt att kringgå regelverket genom att som tillståndslös stanna kvar efter
    ett avslag. Migrationsverket bör ges uppdraget att löpande meddela Skatteverket
    om utfärdade, utgångna och återkallade arbetstillstånd.”
    http://www.dn.se/debatt/ta-medborgarskapet-fran-kriminella-invandrare

    Ja, vilken ”ansvarsfull” statsminister vi har, som låter sitt personliga hat mot SD gå ut över svenska folket! Eller så är han som sagt bakbunden av internationella organisationer.

    • Anonym

       Visst är det så! Bra tänkvärt! Försök att få ut det till FB och media. För svenska folket har inte fått upp ögonen vad som händer kring dem och vad som håller på att ske. Här i ‘norr’ drar sig folket (svenskar, samer, finlandssvenskar)  undan och säger: det händer inte mig/oss…vi bor så pass långt ifrån…mm, samt att många människor misstror SD som ett farligt parti (z). Folk vet inte vad de ska rösta på för att få bort invandringen utan att ett (z) är med i partiet. De pratar inte om det som håller på och ske! Har själv försökt men blir motargumenterad: de vill ha bort invandrarna/muslimerna men vågar inte rösta SD pga en bakgrund som (z). Så då blir valet höger eller vänster, tyvärr.
      Här måste SD klargöra var de står och inte göra bort sig, som de gjort några gånger. Annars får de inget förtroende från ‘norr’.
      Så fram med ditt tänkvärda argument i FB och media och SD var de står, då börjar folket lyssna!
      Själv kommer vi att lägga röster på SD.

    • Anonym

      Kommer just från universitetshuset och träffat flera utländska personal/grupper. Ryssar, österrikare, polacker, holländare, serbier,österrikare, tyska. Alla välutbildade, kunniga, trevliga, kompetenta. I centralhallen fanns en hjord av svarta lakan som troligtvis var från Somalia och utanför en stor grupp zigenare. Tror ALDRIG att det kommer att bli somalierna som tar upp yrkesplatser på sjukhuset men som patienter och anhöriga. Kan Ullenhag inte skilja att det kommer ambitiöst utbildat folk och det kommer sopor i soppåsar och alla invandrare skall inte tas i en grupp.

    • Anonym

      Bra skrivet. Den mannen tillsammans med miljömupparna är den största olycka som drabbat landet!

  • Anonym

    Mycket bra skrivet Sven R. Larsson ! Försök att få in artikeln i dagspressen.

  • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

    Farliga krafter för vem?
    Vår korrupta politikeradel? 
    Lögnaktiga journalister?
    Dekadenta kulturpersonligheter?
    Kriminella invandrare?

    Ja i så fall så stämmer det,
    annars inte…

  • Anonym

    Bra text må jag säga men den passar nog inte in i Sverige om vi frågar våra politiker, man blir rädd då man ser hur skattepengarna skottas över dom nyanlända läkarna som ej kan tyda en skyllt?

  • Anonym

    Det är inte somalier o araber som är värst…utan dessa komplett galna folkpartister! Hur i hela h-elvetet kan nån rösta på dessa psykpatienter? Ullenhag ger mig migrän i 180! Det borde vara straffbart att ge dom sin röst!

    • Anonym

      Vad än folkförrädarpartiet kommer med för förslag, vilka ideer de än framför i teorin (ex. för att locka invandringskritiska väljare inför ett val) så måste man komma ihåg Luciabeslutet. Westerberg är en av Sveiges värsta landsförrädare genom tiderna.

      • Anonym

        Vi glömmer inte Westerberg, Sahlin, Friggebo, etcetera. De skall alla till schavotten.

    • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

      Undvik även att tänka på Malmström, Wikström, Westerberg, Olsson och greve Hamilton….
       
      Lyckas du inte hoppas jag att du har Treo tillgängligt!

  • Anonym

    Tack för en bra text Sven. Ett av våra största samhällsproblem är att vi har medier som ägs av människor som vill upplösa nationalstaten och globalisera världen. Globalisternas medier dominerar helt och hållet och är direkt landsförrädiska. Vanliga människor som läser de nyheter och den information som förmedlar där är lätta offer för den politik de vill bedriva. Medierna manipulerar och ljuger för att uppnå sina mål, men de flesta begriper inte ens att en helt vanlig dagstidning som exempelvis Dagens Nyheter faktiskt har en agenda och väljer ut sina nyheter för att kunna nå sina politiska mål. I DN:s fall är målet att avsvenska Sverige och ersätta svenskarna med andra folk.

    • http://sv.wikipedia.org/wiki/Gere_och_Freke Gere

      ”ägs av människor som vill upplösa nationalstaten och globalisera världen”
       
      ”inbilla folk att det är bra att Stockholm växer ännu mer”
       
      ”Bonnierpressens agenda går ut på att ta död på den svenska landsbygden”
       
      Word! Mycket bra sammanfattat!
       
      Hoppas det svenska folket vaknar snart, annars är det för sent!

    • Anonym

      Helt rätt, och inte minst när det kommer till betydelsen av avlivningen av den levande landsbygden, med sin livskraftiga nativitet och sin decentraliserade, vitala kultur som traderades mellan generationerna och upprätthölls dagligen och ofta muntligen av vanliga människor som inte bara var simpla televisionsdrönare utan verklighetsförankring i sin världsåskådning och utan förmåga att samlas och organiseras (ex. till bygdens försvar) om så behövdes.

      Handskakning

    • Anonym

      Kritik mot Attefall är berättigad i högsta grad. Den mannen vet mycket väl vad hans agerande leder till, som du säger, en viktig aktör i den Reinfeldtska nationsförstörelsen.

  • Anonym

    Mycket bra sammanfattat. När MENA kommer in i medleklassområdena då kommer det att ta hus i h-lvete. Den här artikeln borde hamna på Ullenhags och hans chefs bord! 

    • loofon

       Nej, det är bättre att det TAR hus i h-lvete ty då är snöbollen i rullning ner mot dalen och den blir större och större och ingen kommer att kunna undgå hur den växer och varför …

  • Anonym

    ”Ansvaret för ett sådant skifte i svensk politik vilar tungt på en cynisk
    maktelit, vars arroganta självgodhet nu banar väg för ytterst farliga
    politiska krafter”

    Farligt? Menas de politiska krafter som kommer vara med och rädda svenska nationen från att våldtas till döds. Krafter som naturligtvis bör betraktas lika positivt som när någon räddar en från att bli mördad av ett gäng främlingar? Desto starkare hot man utsätts för desto farligare måste man bli. En naturlag, moraliskt riktigt handlande och inget att varken skrämmas eller skämmas över. Vi svenskar måste sluta be om ursäkt för att vi lever, annars kommer vi inte överleva till förmån för våra mördare.

  • http://www.svenskarnasparti.se/ Hisingsbo

    Sanna mina ord, kriget kommer!

    • http://www.facebook.com/people/Carl-Magnus-Akerblom/100000215189005 Carl Magnus Åkerblom

       vi HAR kriget redan … krig i dag är politik, ekonomi å idioter som styr vårt land ….. de flesta ÄR landsförädare av våra politiker ….

  • Anonym

    ”För att riktigt förstå vad detta kan leda till bör vi komma ihåg att
    svensk invandringspolitik idag är lika samhällsfarlig som den
    destruktiva ekonomiska politiken i Weimar-Tyskland.”

    Första gången jag sett ovan påstående i tryck, men det är en oundviklig parallell. Det är ett mysterium att inga politiker förstår vilken katastrof de håller på att skapa, när t.o.m. flera, (betydligt mindre bildade journalister), nu försiktigt börjar ta avstånd från idiotin.

    • Anonym

       Inte bara idioti! Total och destruktiv galenskap. Virrpannorna vet inte vilken krutdurk de är på väg att skapa.

  • http://avpixlat.info/ Berit

    Bra skrivet. 

    Jag återger en kommentar från en annan blogg, av Stig Olsson, som sammanfattar situation rätt bra. Vågar man tro att det är så enkelt – och skrämmande?

    http://peterharold.wordpress.com/2012/09/27/ska-vi-detaljreglera-yttrandefriheten/#comment-7220

    ”Det är läskigt att våra politiker säljer ut sitt eget folk till förmån för en galen religion vars medlemmars högsta mål är att utrota oss!?Jag frågar mig VARFÖR vill dom oss så illa?
    Tyvärr tror jag frågan är enklare att besvara än man först tror.
    Min teori är att Sverige, Skandinavien, ja hela Nord-Europa måste krossas rent ekonomiskt för att lättare kunna kontrolleras.
    Med det menar jag att makten (bankirerna) låter t ex Sveriges ekonomi förblöda för att sen kunna tvinga folket att arbeta till lägre löner.När de importerat tillräckligt med islamister och gett dom allt vårt överflöd kommer även dom att tvingas in i en annan version av diktatur än deras egen, dvs den ekonomiska diktaturen.Om 10 år kommer vi troligen inte att ha någon AF utan alla jobb går via bemanningsföretag och då finns det heller ingen arbetsrätt kvar, alla är anställda på timbasis.
    Eftersom landet då översvämmats av så många invandrare kommer det att finnas gott om arbetskraft… svenska medborgare kommer att tvingas arbeta för lägre löner.Så ser min dystra framtidsprognos ut.”Att svenskar tvingas arbeta för lägre löner, den situationen har vi redan. Men det kommer säkert att bli mycket värre, även kriminaliteten.

    • http://www.svenskarnasparti.se/ Lumik 74

      Det förutsätter att vi stillatigande kommer att
      ligga ner och låta oss rövknullas av vår maktelit
       i 10 år till. Gör vi det så förtjänar vi inget bättre.

      Vår maktelit måste bort från makten innan vi når dit
      om det så ska krävas en revolution för att uppnå det!

      Och jag är inte alls längre säker på att det är ett omöjligt
      scenario, för svensken börjar bli rejält less…

      • Anonym

        Tror det är det ända som kan skona Sverige en rejäl revolution som får alla andra att blekna.

  • visselpipa – 휘파람

    Den vreden är välkommen.

  • Anonym

    Gossen med det breda ”floskelleendet”!!!
    Folkpartiet är ett galet parti. Hörde idag hur Sabuni ansåg att en minskad invandring inte är en lösning på de svårigheter Sverige idag har. Vi har enorma svårigheter och ett omfattande kaos råder i samtliga städer samt ej att förglömma den anfallsvåg av analfabeter som nu sköljer över landet, allt detta är inte skäl nog för att säga STOPP. Hon ansåg likt sin kollega, att nuvarande Dum-Sverige har en moralisk skyldighet att råpumpa IN invandrare till vårt svårt utsatta rike.
    Vi har alltså en MORALISK SKYLDIGHET att förgöra vårt land!!!

    Den enda moraliska skyldighet vi har är att:

    - – - VÄRNA VÅRT RIKE TILL FÖRMÅN FÖR EFTERKOMMANDE SVENSKAR- – -

    • Anonym

      Sverige har en moralisk skyldighet att se om sitt hus.

      • Anonym

        Precis! Och skydda sina bröder å systrar.

    • http://avpixlat.info Max Payne

      Floskelleendet? Jag vill kalla det för ett hånleende. Han struntar fullständigt i Sverige och svenskarna, han vill bara leka sandlåda och storögt se på kollapsen. Sen bara säga ”oj…” och därefter gå vidare.

  • Anonym

    Skribenten träffar mitt i prick, när priser på villor radhus börjar sjunka och Svenne ser vilka som får hyreslgh
    Tja då blir det inte kul att heta tex Erik Ullenhag.
    Det är ganska bra att dessa på sossedagis hjärntvättade politikerbroilers tror att ev meningsskiljaktigheter avgörs i någon pk morgonsoffa, blir ett hårt uppvaknande

  • bertamelof

    Välkommna svp!

  • Anonym

    för mycket om invandring (en biprodukt i demonteringsprocessen) och inget om den stora kriminaliteten i maktelitens plan att förvandla landet till en råvaroresurs, lågutbildad folkmassa, nato övningsfält. Sverige är en feodal egendom och inget kan längre dölja det faktum. regeringen expedierar bara order och sätter planen i verket. Man kör invandrargrejen ty man vet att all fokus och ilska riktar sig främst mot utlänningar. typiskt trick att leda massans vrede bort från de riktigt kriminella element; Wallenbergarna, utländska banker, storkapital som gemensamt förfogar fritt över landets resurser. Reinfeldt o gänget är ju bara små figurer utan egentlig inflytande och ersättningsbara. Blir missnöjet för stort så kommer man fuska fram en ny ”fräsch” regering så att populasen blir lugnad en stund till.

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Så sant så sant. Bra skrivet. 

  • Anonym

    Precis,….”vi har hindrat 719 000 vita kristna svensk-jävlar från att få ett arbete i sitt eget land”…….är ju vad han egentligen säger.

    (nu har ju iofs inte alla dessa något egentligt riktigt arbete, säkert 100 000 av dem är personlig assistent åt sina brushor och koosiner t.ex men ändå, de får ändå betalt, pengar som en svensk kunde arbetat med något riktigt för istället)

  • Anonym

    Mycket välskrivet och starkt inpass, som behärskat låter det potentiellt explosiva budskapet tala.

  • Snille

    Kommuner runt om i landet borde sätta nyanlända på tåget till Södermalm och innerstan. Låt somaliska och arabiska barn vältra in i innerstadens skolor bland elitens egna barn. – Jag lovar er att invandringspolitiken skulle vända på en 5-öring
    .

    • Anonym

      När Sverige börjar dala på allvar ekonomiskt och de typiska innerstadsjobben börjar glesas ut pga nedskärningar inom byråkrati, organisationer, media, finans,är det inte osannolikt att den mångkulturella frontlinje som idag går ett antal kilometer utanför Stockholms tullar börjar komma närmare centrum. Sjunkande bopriser och kriminalitet brukar samverka i spiral…

      Om delar av centrala Oslo sedan länge, så varför inte Stockholm?…

  • Ville Valla

    Tack för denna debattartikel, lysande!

  • http://www.facebook.com/people/Birgitta-Svensson/1706363686 Birgitta Svensson

    han ser ut att gå på något   eller  då är han nybliven islam  

    • http://avpixlat.info/ Berit

      Man undrar om hela Regeringen inte går på något. De kanske får mängdrabatt.

  • Anonym

    Att en sådan person som Ullenhag har fått en sådan stor makt – visar att Sverige är ett mycket sjukt land nu.

    • Anonym

      Små människor, med hybris är en mycket farlig kombination.

      • Anonym

        Hur har en sådan ”liten” person fått så stor makt?

        • Anonym

          Han är en sk målvakt för sitt parti, ingenting annat. En sk nyttig idiot.

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons