Foto: Parti socialiste/CC-BY-NC-ND

Foto: Parti socialiste/CC-BY-NC-ND

”Mamma” och ”pappa” förbjuds i Frankrike

Publicerat den 30 september 2012 kl 20:04

PARIS. Orden "mamma" och "pappa" kommer att tas bort från alla officiella dokument och ersättas med ordet "förälder" i Frakrike. Att använda orden officiellt i framtiden blir förbjudet, och medierna väntas följa språkreformen samtidigt som den träder ikraft.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Det nya beslutet, som är ett led i president François Hollandes planer på att legalisera homosexuella äktenskap i landet, upprör nu framför allt den katolska delen av befolkningen. Men regeringen står på sig.

– Vem har rätt att säga att heterosexuella par kommer att uppfostra barn bättre än homosexuella par? Vad talar för att de skulle garantera de bästa förutsättningarna för barnets utveckling? säger justitieministern Christiane Taubira till frankrikes katolska tidning som brittiska The Telegraph citerar.

Efterhandsmodererat: Fria Tider ansvarar ej för innehållet nedan

Regler: Håll god ton. Förtal, hotelser, publicering av personuppgifter, vulgära inlägg och irrelevanta utläggningar om folkgrupper som inte uppenbart har med artikeln att göra plockas bort och kan leda till blockering. Inlägg får gärna vara kontroversiella men håll dig till ämnet och följ svensk lag.

Twingly bloggsök link:http://www.friatider.se/orden-mamma-och-pappa-forbjuds-i-frankrike Bloggar om denna artikel
  • http://www.facebook.com/lena.buhr Lena Buhr

    Ja, det här här bara ett led i att öka osäkerhet och förvirring; lite som att dra mattan under dina fötter men med små, små rörelser. I Sverige har vi dock komit ganska långt, hehe. Vi har ju exemplet ‘hen’ medan vi har total öppen invandring, fri arbetsmarknad, ingen militär, totalhaveri av soc (de gillar verkligen barna våra, hehe…), nedmontering av vård, skola och omsorg, de tar ditt språk, de tar dina rättigheter(se fallet Dominic för ett PRAKTexempel. Om du törs.), utrförsäljning av företag, förbud mot lokalproducerad mat till våra skolor(ni skulle se när våra barn knapra skopor med saft till varje eftermiddag…), vi skryter om det mesta i gamla Svedala men vågar inte stå upp mangrant när någon blir utsatt för tex soc(se fallet Dominic Johansson igen…), vi bara gapar lite när de till slut ger sig på vårt språk, ursprung och kultur. Tacka faaan för att man blir less! I speak swedish, not arabic, I speak swedish not jiddisch and get punished for it…♥

  • Anonym

    I sverige är det HEN. Mitt gamla land, som jag lämnade for 11 ar sedan, är idag ett muslimland, som jag aldrig, aldrig, endast i min vildaste fantasi, skulle återvända till. Ett land dar darar ska skrika ut sina sjuka meddenladnen over MITT gamla hemland. Åk hem, eller ta seden dit du kommer. Det fick även svenskarna lära sej på semestertripper till spanien och grekland på 80 talet. Men idag verkar det vara som att svenskarna ska gilla Sharia och halshuggningar, samt att trycka ner kvinnor i golvet. 

  • Anonym

    Hujedamig så som sakernas tillstånd ser ur idag i världen. Socialister …tack, men nej tack.

  • Anonym

    Justitieministerns namn uttalas alltså ”Tåbira”. Jaja.

  • Anonym

    Jag ser inte riktigt problemet. Föräldrar är de som tar han om barnet och ger den trygghet. Varför ska det bli ramaskri bara för att man inte kommer skriva ut mamma eller pappa? Och att det finns kommentarer som nämner NWO och sionister har inget med saken att göra. Bara korkat. 

    • http://www.facebook.com/lena.buhr Lena Buhr

      Först tvångsomhändertar myndigheterna dina barn; alltifrån att du har varit för mammig eller för pappig(??). De tar sakta men säkert bit för bit av dina etniska och demokratiska rättigheter, alltmedan de nallar på ditt språk, din kultur och din härkomst. Att då FÖRBJUDA ord i språket som specifikt beskriver sakernas natur, just för att neutralisera din härkomst, är ett direkt angrepp på ett folk. Ett folk utan biologisk anknytning blir ett androgynt lydfolk – allmedan de tar mer av din frihet, dina tankar och ditt språk…☻

      • Anonym

        Vad har det med att de vill ha ett ord ”föräldrar” i ett dokument? De förbjuder det ju i överallt..

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001583338463 Karin Hübl

    Så fruktansvärt beklämmande att vi ska avkönas!!!

  • Anonym

    självklart att socialisten skall vara hjärntvättad feminism också. fransmännen har säkrat Le Pen som president i nästa val då. 

    • Anonym

      svenskar är hjärntvättade, så även DU

  • http://pulse.yahoo.com/_N4DZITHHT6A35S62QFTGYDHYBE R E

    Mycket tveksam till att denna internet tidning är fristående från sionistiskt delägande,ett finurligt sätt att kartlägga nationalister
    komentarer tas bort exakt som i DNs judeblaskor

  • http://www.facebook.com/lars.ronbeck Lars Rønbeck

    VERN OM KJERNEFAMILIEN 
    Samfunnets grunncelle

    Kjernefamilien er samfunnets minste byggesten, og benevnes også som samfunnets grunncelle.

    Vi kan kun bygge landet vårt ved å verne om kjernefamilien, mor, far og barn, som altså er den absolutt minste enhet i byggingen og bevaringen av «Det norske hus» – samfunnets grunncelle.

    Kjernefamilien er selve mursteinen – og å knuse den – slik det politiske etablissementet gjør idag, er ikke å bygge «Det norske hus», men å bygge fremtidens utopiske sandslott.

    Norge er idag i full oppløsning, kulturelt, familiært, åndelig og moralsk, fordi vår korporative, globalistiske og dikterende statsstyrelse bl.a. bruker barnevernet som et av sine politiske verktøy i denne nedbrytingen.

    Link til hele artikkelen:http://norgespartiet.no/kjernefamilien/186-kjernefamilien.html

  • Anonym

    Känns så overkligt när man börjar avskaffa så fasta och naturliga begrepp som mor och far. Har idiotin inga begränsningar?

    • Anonym

      Det finns en ondskefull plan bakom som stavas NWO.

  • Anonym

     Socialistjudar förnekar sig inte.

  • Anonym

    Man kunde ha fått Marine Le Pen, men vad röstar man in istället?

    • Anonym

      För att man inbillar sig att ur socialismen ska ge rättvisa. När det i stället är tvärtom! Förstör man de bärande strukturerna i samhället, familjen, kultur, en nations sanna värden som , dess historia,  traditioner etc så finns inte så mycket att hämta rättvisa ur sedan. Då blir det pöbeln som styr, och socaliststollar som Hollande. Europa är på väg mot sammanbrott och vet till tusan hur det slutar. 

  • Anonym

    Musslorna kommer inte a gilla det här heller

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      muslorna pratar arabiska med varandra – och på arabiska finns inte ens det könsneutrala ordet ”förälder” eller motsvarande..

  • Anonym

    Det en lång lista av ord som inte can officielt användas i frankrike nu.and i like my swedish writing. anything wrong my swedish?

    • Anonym

       A whole lot.

  • http://profile.yahoo.com/G3QZBFCCPDXFTMQCKEUA4G4DW4 Blackstaff

    Seriöst, har de inte viktigare saker att besluta i Frankrike. Som våldet mot vita?

  • http://www.youtube.com/watch?v=X4_r-IySNKM&list=UUI7VUm_6xP1fOIUFkcIdBvQ&index=4&feature=plcp Varangian Rus

    Det verkar som den ena politikerna är mer galen än den andra i dagens västvärld.

    Det är snart ingenting som förvånar mig längre.
    Europa har verkligen begravt och avvecklat sig själv på nolltid :-(

  • Anonym

    Hollande är ett galet socialistsvin, en riktig ‘Rimjob Bob’.

  • Anonym

    Europa på väg mot avgrunden :( Ska inte tjata om romariket längre men parallellerna är slående ! sd 2014 

    • Anonym

      Europa är redan på väg mot avgrundens botten.

  • Anonym

    En galenpanna har talat. Snart är det bara öppet krig mot dessa varelser som gäller. Vad är det som händer ute i världen? Framtiden kommer att gå en mörk tid tillmötes.

  • Anonym

    Fin bandyklubba han har.

  • Anonym

    Socialister förnekar sig inte! Främst på agendan att utrota nationen och familjen. Upplösa allt av värde. Lättare att styra folk som inte har någon tillhörighet och rötter. För socilaisterna är det väl ett sätt att försöka återta initiativet, söndra och härska förstöra så mycket som möjligt av familjer och sammanhållning. Bara hoppas att folk förkastar galenskapen.

  • Skåning

    Hollande är en katastrof för Europa, precis som Obama är en katastrof för hela världen.

  • http://pulse.yahoo.com/_N4DZITHHT6A35S62QFTGYDHYBE R E

    en kroknäsa så säkert

    • Anonym

      Så oväntat.

    • Anonym

       Jag kan bekräfta att det var en heljudisk uppgörelse. Szarkozy, Strauss-Kahn och Hollande är alla judar.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

        är verkligen Szarkozy jude? har inte sett några säkra källor på att hans föräldrar var judar.

        • Anonym

           Ja, det är ingen hemlighet att han är jude. Hans släkt är en känd judisk släkt från ”Ungern”. Till och med wikipedia skriver om det: ”Sarkozy is the son of Pál István Ernő Sárközy de Nagy-Bócsa[5] (Hungarian: nagybócsai Sárközy Pál [nɒɟ͡ʝboːt͡ʃɒi ʃaːrkøzi paːl] ( listen); in some sources Nagy-Bócsay Sárközy Pál István Ernő),[6] a Hungarian aristocrat, and Andrée Jeanne ”Dadu” Mallah (b. Paris, 12 October 1925), whose Greek Jewish father converted to Catholicism to marry her French Catholic mother.[7][8] They were married in the Saint-François-de-Sales church, 17th arrondissement of Paris, on 8 February 1950 and divorced in 1959.[9]”

          • Skåning

            Amen lägg ner den där judenojjan. Han är med andra ord kvartsjude, och den kvarten är dessutom konvertit till kristendomen. Har du djälv kollat ditt släktträd?

            • Anonym

              Du är verkligen sorgligt korkad. Ja, jag har kollat mitt träd.

              • Skåning

                Strålande argumentation. Leta judiska förfäder till hoper politiker och sedan kalla det för ”en judisk uppgörelse”.

                • Anonym

                   Vilken tillfällighet det måste vara att hans 2a och 3e fru är judinnor. Osäker på den första. Jag har inte för avsikt att argumentera, mitt inlägg var tänkt att vara informativt!

                • Skåning

                  Tja, vad ser du själv som mest sannolikt (occhams rakkniv). Att hans judiske konvertit-farfar låg bakom att hans tredje fru var judinna?

                  Börjar bli för lite textbredd att debattera. Vill du fortsätta så rekommenderar jag ett nytt huvudinlägg.

            • Anonym

              Jag håller med dig Skåning, det är för mycket nasseinlägg om detta med judar! Koncentrera er mot det största hotet, Islam!

  • http://www.facebook.com/evelina.gungberg Evelina Gungberg

    vänstern förnekar sig inte!

  • Anonym

    Jaha, då har idiotSverige fått en värdig efterträdare, Frankrike!
    Grattis!

  • Anonym

    Här i Sverige används inte ens ”föräldrar” av statliga myndigheter m.fl. ”Vårdnadshavare” är det som gäller här. Det började ändras när överheten fick fart på skiljmässorna, då hade inte alla barn en pappa (jo, mammorna får vanligtvis äganderätten till barnen fast det försöker döljas med ”delad vårdnad”). Ställs något på sin spets gaddar genast ett gäng feminister ihop sej mot en stackars pappa. Att kalla en förälder för ”vårdnansharare” är en av psykopaters asociala idéer som används för att härska genom att försöka splittra en familjesammanhållning.

    • Anonym

      Vårdnadshavare är ett politiskt motiverat myndighetsord som endast med stor tveksamhet öht har i svenska språket att göra.

  • Anonym

    Han har iaf alla karakteristiska fysiska drag för att klassas som en jude.

    • http://www.facebook.com/evelina.gungberg Evelina Gungberg

      Lägg ner judesnacket är du vänlig.

      • Anonym

         Men snälla människa, hur ska du/ni kunna lösa problem i världen om ni inte ens är mottagliga för vad som orsaker problemen? Men visst, kör ner huvudet i sanden om du/ni tror att det hjälper..

  • Anonym

    Han är säkerligen jude, hur som helst så totalt i klorna på detta kulturmarxistiska folkslag..

    • http://www.facebook.com/evelina.gungberg Evelina Gungberg

      Jag begriper inte hur människor kan haka upp sig som du gör på ett rabiat sätt. ” Han är säkerligen en jude”. Jaa och du är säkerligen en debil.

  • http://www.politisktinkorrekt.info Gammelsosse

    Bortsett från huruvida sexuellt avvikande är speciellt lämpade att ta hand om barn just med hänvisning till de avvikandes handikapp, så anser jag att benämningen ”mamma” och ”pappa” i officiella sammanhang låter väl billigt och bäst hör hemma i den privata sfären.
    Förälder, barnets mor och far, vårdnadshavare och liknande neutrala uttryck passar bättre när vuxna talar och skriver om förhållandet.
    Att den tvååriga fransk-algeriska flickan Adill kallar kallar kvinnan i jourhemmet, där hon vistas i avvaktan på att återförenas med sin mor, för mamma i Rapport stör ej -det hade varit onaturligt om Adill istället sagt ”min vårdnadshavare” eller liknande.
    Men lika onaturligt fast tvärtom klingar det när TV-journalister talar om vuxna som ”mamman” eller ”pappan”, ett alltför barnsligt språkbruk i det offentliga rummet för att ge tyngd åt budskapet.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      nu var det ju franska språket det handlade om. Då passar inte dessa svenska ord in som exempel

    • Olaf DenStore

      Håller med om att det låter oprofessionellt med mamma och pappa. Däremot låter fader och moder/far och mor bättre. Men tror att i det här fallet handlar det om att de inte vill att man ska kunna göra skillnad på en kvinnlig och manlig förälder eftersom det kanske ”kränker” homosexuella.

    • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

      Vardnashavare passar bättre? Tack så mycket.
      Med ordet ”vårdnashavare” tog Sverige juridisk bort föräldrarnas rätt till sina barn. Inte att tala om den massiva vänsterhjärntvätten, var de flesta svenskar har blivit intalade, att barnen behöver bara mat, kläder och översyn. Juridiskt är också i Sverige  inte längre viktigt, vilka tar hand om och uppfostrar barn. Föräldrar äger inte företräden längre. 

      Ordet förälder passar visserligen in i många officiella sammanhang, men lika oftast kan behövas mor/ mamma eller far/pappa.
      Stödjer du verkligen i offentliga sammanhang formen: ”…föräldrar, som bröstmatar sina barn”? Det finns ju inga gränser längre, den offentliga vänsterpropagandan uppmuntrar ju idag, att män ska ge bröst till sina barn! Genom, att inte använda den korrekta termen, bekräftar och införlivar man den sjuka ideologin i människors medvetande!

      Det är inte språkets fel, att man oftast använder ord barnsligt, slarvigt eller direkt ideologiskt. Det visar bara, att vissa ämbetsmän och offentliga personer är helt outbildade, ouppfostrade eller manipulerar språket i ideologiska syften.

      Dylika konstruerade ord och användning av ord sprider förvirring, är intetsägande och hjälper efftektivt till, att utrota hela kulturen (och familjernas betydelse i konkreta fall)

      Om man talar /skriver allmänt, kan man använda ”föräldrar”. Om man syftar på mamma eller pappa (mor/far), ska man använda dessa ord. Om man talar om föräldralös, eller tillfälligt bortplacerad barn, ska man tala om ”vårdnadshavare”. Om barnet har knytit an sig till främmande, ska man tala om (foster)föräldrar, (foster) pappa eller (foster(mamma), beroende på situationen.

      En förälder, en mamma eller pappa, via blodsband eller skapade band, är ingen ”vårdnadshavare”.
      Man måste sluta använda ”nyspråket”, och kalla en spade för en spade.
      Språket är oerhörd vass och mäktig vapen.

      • http://www.politisktinkorrekt.info Gammelsosse

        Nu har du väl läst vad jag skrev med egna hemslipade glasögon.  Svårt att finna i min text var du fått nedanstående från 

        -Stödjer du verkligen i offentliga sammanhang formen: ”…föräldrar, som bröstmatar sina barn”? Det finns ju inga gränser längre, den offentliga vänsterpropagandan uppmuntrar ju idag, att män ska ge bröst till sina barn! -

        Läs gärna min första menings första halva. Vänligen Gammelsosse.

        • http://pulse.yahoo.com/_UD4APONCHPAW4L5O2ZUEOSAD4E R. v. Frensen

          Inga glasögon hjälper, om man är förblindad av förtvivlan, hur språket används och manipuleras, att jämna hela vår kultur och moral med marken.

          Reagerade på följande satsen: ” så anser jag att benämningen ”mamma” och ”pappa” i officiella sammanhang låter väl billigt och bäst hör hemma i den privata sfären. ”, vilken motsäger odirekt din första meningen. Genom att ersätta Mamma/ pappa eller mor/far i alla offentliga texter, överallt  med förälder, hjälper man galningar på vägen. Som livet är visat i många andra fall, när man förändrar språkbruket, ordens innebörd osv. Enligt PK´s axiomer är det inte självklart längre, att det är mamman som är skapad, att mata sitt barn.

          Att mamma /pappa och mor/far kan låta billigt i officiella sammanhang, beror på författarnas kultur och utbildningsnivå, inte på språket, och den är helt annat diskussion.

          Jag ville med mitt svar bara påpeka, hur rädda vi måste vara om vårt språk, och inte låta diktera språkbruket av staten eller lobbygrupper. Inte låta oss manipulera, man kan alltid använda vilseleddande argument, att få sin vilja fram.
          Vänligen
          R.F.

  • Anonym

    Underlättar bara för islam då

  • Anonym

    Det finns uppgifter på flera ställen på nätet om att president Hollande är jude och frimurare. Ovannämnda citat från honom bekräftar detta. Den agendan är inte att ta miste på.
    Det fascistiska sättet är också välbekant från det hållet.

  • http://www.facebook.com/people/Johnny-Larsson/100000534507754 Johnny Larsson

    Ren jävla idioti, Lika korkat som ”hen” om inte värre.

  • Anonym

    ”Förälder”? Är fransmännen helt borta? Har de inte studerat den svenska debatten och tagit intryck av det förträffliga ordet ”hen” som dessutom är kort och därmed billigare att använda eftersom det sparar på trycksvärta åt de stackars skattebetalare som ska finansiera alstren.

  • Resignerad

    Vilket par som är bäst på att uppfostra barn vet jag inte. Däremot vet jag att heterosexuella par är bäst på att göra dem.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

      och endast i par bestående av en man och en kvinna så kan båda vara föräldrar till barnet

       

      • Anonym

        Bara för att man har den utrustning som krävs för att sätta barn till världen är man inte automatiskt lämplig att ha barn. Jag skulle kunna ge många exempel, men nöjer mig med dessa som jag misstänker kommer att falla i god jord:

        * En somalisk 10-barns mor som överger sina barn och ”flyr” till sverige.
        * Romer som lär upp sina barn att tigga och stjäla.
        * Muslimer som låter sina barn hålla skyltar med grova budskap under demonstrationer.
        * Crackhoror som blivit gravida av misstag i arbetet.

        Vårdnadshavare är ett relationsneutralt (förutom just den relation det beskriver) ord som underlättar i bl.a. juridiska sammanhang då det kan användas generellt, t.ex. för adoptivföräldrar och fosterföräldrar.

        Tramsnivån här börjar likna Centrum mot Rasism. Man ser strukturella mönster i allt.

        Däremot kan jag ifrågasätta att man kan tvinga religiösa samfund att viga homosexuella. Äktenskapet är en institution skapad av religiösa samfund och det borde vara upp till dem att bestämma ”reglerna”. Så länge de inte är kopplade till staten.Ingen skillnad mot andra slutna sällskap. Jag kan t.ex. inte kräva att få vara medlem i Honda-klubben om jag kör Yamaha. Däremot ser jag inget hinder i att det skapas nya samfund, inom valfri religion, som accepterar homoäktenskap. Eller att gamla samfund demokratiskt beslutar sig för att  ändra i stadgarna.

        Den borgerliga motsvarigheten till äktenskap borde däremot vara öppen för alla. Juridiskt borde det inte heller vara någon skillnad.

        Själv struntar jag egentligen i vilket, då jag inte är religiös.

         

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

          de biologiska föräldrarna är de enda föräldrarna… ingen annan kan vara förälder.. bara barnvakt!

          barnet har sina TVÅ föräldrars gener som sitter i arvsmassan, vilket gör dem närmast besläktade på hela jorden, och tusentals små och stora saker kommer de att ha gemensamt (även om inte ALLT ärvs) och detta påverkar både psyke och fysik och fler saker än forskarna ens vet idag (man kommer varje år på flera nya saker som ärvs av föräldrarna, som man inte visste tidigare)

          • Anonym

            Biologiskt sett, naturligtvis.

            Jag vet inte om du vuxit upp i en idyll där alla par hållit ihop och tagit väl hand om sina barn,det är bara att gratulera dig i så fall.

            Själv har jag både i min omedelbara närhet och mer i periferin bevittnat mänga exempel där t.ex. en styvpappa varit mycket mer ”pappa” än den biologiska någonsin varit. Har bott lite varstans i världen och sett många övergivna gravida tjejer. En del av dem har haft turen att hitta en riktig man som helt och hållet erkänner barnen som sina egna och behandlar dem därefter. Och barnen avgudar dem.

            Naturligtvis vore det ideala att bara lämpliga skaffade barn, jag ger dig helt rätt i att de biologiska banden är viktiga, men tyvärr är det ju så att de som skaffar flest barn idag är de som är minst lämpade. Dock ska det väldigt mycket till för att man ska ta ett så drastiskt beslut som omhändertagande.

            Såvitt jag vet har vi som art alltid varit beredda att ta över vårdnaden av andras barn. T.ex. vid dödsfall. Så är det också i stora delar av övriga djurvärlden. Vi är alltså genetiskt programmerade att från bådas parters håll acceptera ett ”förälder/barn”-förhållande trots bristen på släktskap.

            • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

              som sagt.. bara 2 kan vara föräldrar, en man och en kvinna… och ingen annan kan ”bli” förälder – bara en barnvakt. De har inget gemensamt, och inte blodsbandet som stärker samhörighetskänslan heller.

              • Ree

                Som att tala med en vägg…

    • Ree

      Antar att det är därför det finns så många barn att adoptera? Att göra ett barn kräver inget. Att ta ansvar för det kräver mycket.

      Men men, jag hänger upp mig på detaljer. Jag förstår att ditt argument är att homosexualitet är ”onaturligt”, trots att du inte har några bevis för det.

      Med det sagt är jag emot lagförslaget. Jag har själv 2 ”pappor”, en biologisk och en som jag växte upp med (tillsammans med min mor). Hade inga problem att skilja på dom om man säger så.

  • Anonym

    Presidenter i Frankrike kan vi hädanefter kalla för döskallar, jaså inte det?

  • Eufrat

    Som alla slavägare vet är det viktigt att slå sönder slavarnas sammanhållning för att förhindra uppror. Att lösa upp naturliga familjeband är nödvändigt. Det ska inte finnas någon mor eller far att ty sig till eller försvara, alla ska vara isolerade i smågrupper som slavägaren sätter ihop. Konflikter mellan slavarna är bra om de kan hållas på en kontrollerad nivå. De som föds i slaveri ska inte få någon kunskap om sin kultur, familj eller historia.

    Visst verkar det obehagligt bekant.

    • Anonym

      Familjen är samhällets grundpelare, varpå allt vilar. Personligen har jag inga lojalitetsband mot staten; staten är en förtryckarapparat skapad av den förljugna, parasiterande och usurperande politikerklassen. För mig är det helt obegripligt att många svenska ser staten som god och sätter sådan tilltro till den.

  • Anonym

    Många av politikerklassens idiotiska hjärtefrågor kanske man kan skratta åt men det här är faktiskt ren ondska. Barn behöver en mamma och en pappa. Att försöka ta ifrån dem det och lämna ut dem till sexuella avvikare kan inte beskrivas som något annat än ondskefullt. 

    • Ree

      31 Gilla. Fantastiskt.

      Inte för att jag förstår vad orden mamma och pappa har med homosexualitet och föräldraskap att göra, men homosexualitet i sig gör en inte till en dålig förälder.

      Att argumentera att något är ”ondskefullt” låter ungefär lika rationellt som att säga att alla som ritar Muhammed ska stenas ihjäl. Kom med ett riktigt argument vetja.

      • Anonym

        Det är ondskefullt eftersom det är ett angrepp på kärnfamiljen och ett försök att beröva barn en mor och en far. Homosexualitet i sig gör en absolut till en sämre förälder då ett där är svårt att upprätthålla en traditionell familj samtidigt som du är homo. Barn behöver en trygg och stabil familj bestående av en mor och en far och förhoppningsvis en massa syskon. ”Familjekonstellationer” bestående av två ”schjysta farbröder” eller två ”starka mammor” kan och bör inte ersätta kärnfamiljen.

        • Ree

          Haha, ja vad man kan hitta på när man klassar homosexuella som ondskan själv.

          Det du säger är helt taget ur luften. Undersökningar visar att homosexuella är lite bättre föräldrar då barnet alltid är väl planerat.

          Och när du säger sådär så måste det väl stämma på alla som växt upp med en förälder? Hur stor är skilsmässeprocenten idag? 60%? Adopterade barn likaså.

          Sluta begagna ditt tangentbord och inse att du inte har några bra argument. Åtminstone inga som folk utanför Fria Tider/Flashback kommer ta på allvar.

          • Anonym

            Jag klassar inte homosexuella som ”ondskan själv” men jag anser inte att dom  ska få adoptera barn. Att ”undersökningar visar” att homosexuella skulle vara ”lite bättre föräldrar” vet du lika bra som jag är lögn. Jag tror att även de flesta utanför fria tider håller med mig även om man inte skulle kunna tro det genom att läsa en svensk mainstreamtidning. Det pågår ett krig mot kärnfamiljen och familjevärderingar och det är hög tid för gemene man att stå upp och säga ifrån. Så nu tänker jag inte mata trollen mer.

  • Anonym

    Vem har rätt att säga att heterosexuella par kommer att uppfostra barn bättre än homosexuella par?

    Den frågan kan jag svara på, svaret är:
    Alla människor har rätt att säga heterosexuella uppfostrar sina barn bättre än homofiler. Yttrandefriheten är någonting som omfattar alla människor nämligen! 

    • Anonym

      Jag vet inte, jag skulle inte bli förvånad om man blev straffad för hets om man påstod något slikt här i Sverige.

    • Ree

      Rätt har du, men det här är ett perfekt exempel på internetmodighet. Yttra det där på kafferasten på jobbet. Du har väl yttrandefrihet?

  • Anonym

    Att det sen finns folk som tror att den totalitära och forcerade jämställdhets fanatismen i alla vita länder, även kallad kommunism/marxism är en ”konspiration teori”.. ja, jag tror vi vet vilka det är som är galna, levande i en illusion. De som blundar och förnekar världens tillstånd.

    • Ree

      Man märker att det börjar gå överstyr när politiker bokstavligt talat hittar på olika former av förtryck för att få pluspoäng. Det här har trots allt inte kommit ”underifrån”, från de faktiska homosexuella som sagt att det är fel att kalla folk för ”mamma och pappa”.

      Nej, det är politiker som hittat på detta. Jag är bara rädd att detta går ut över de homosexuella. Att man tror att det är dom som kräver att de ska behandlas annorlunda, vilket är en skam.

      • Anonym

        På många sätt är det bra att de antivita regimerna visar sina sanna färger allt mer. Deras hyckleri blir ju även allt synligare när de talar om frihet och ”öppenhet” men förbjuder ord som ingen utom Don Quijote skulle kunna uppfatta som ”farligt”.

        Många bara i Sverige stör sig på ”hen”, detta blottar regimens idioti än mer!

  • Anonym

    Hur mycket jag än hatar islam så vete tusan om den västerländska civilisationen förtjänar att överleva. Ja, åtminstone den politiskt korrekta delen av den.

  • http://www.facebook.com/carina.norden Carina Norden

    Tack snälla politiker, jag känner behov att kyssa deras fötter och tacka. Man måste förbjuda etnicitet också, från och med nu finns det bara de som det är synd om, och resten kallas rätt och slätt svenne och svennehora.

    • Mahound

      Vi kan inte förbjuda alla etniciteter i världen, det vore rasism! Bara Europida etniciteter bör förbjudas!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    samma med fransmännen som med svenska folket – man får den regering man röstat fram

     

    • Anonym

      Hollande åkte runt i invandrarförorterna och lurade i dem att han var socialist och stod på deras sida. Han fick deras röster.
      I själva verket är han jude/frimurare och nära kompis med världens rikaste bankirer precis som hans konkurrent i presidentvalet.

  • Anonym

     Börjar låta som Sverige det där.

  • http://profiles.google.com/pirinhagbg Fredrik Larsson

    Undrar om de som röstade fram presidenten ångrar sig nu…
    Det här är snäppet värre än ”hen”-dyngan i vårt stackars land…

    • Anonym

      Jag tror inte det. En stor del de etniskt franska väljarna har indoktrinerats i att blattar, feminism och homo/trans-frågor är superviktigt.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003446126416 Ulian Aliev

    snart är 50% av Frankrikes unga befolkning muslimer, främst från arabisktalande länder.

    i muslimernas heliga språk, arabiska säger man bara ”mor” och ”far”. (inte ett könsneutralt ”förälder”)

    då är bara frågan vad man ska göra åt detta lilla dilema?   :)

  • http://profile.yahoo.com/XR5LO5PHR6FKYZEW4JNPZ7IW64 Tylle Steinmetz

    Vad i hela helvete?! Hur många homosexuella stödjer ens det här ofantligt psykopatiska förslaget?!

    Att säga Mamma eller Pappa blir alltså detsamma som att yttra orden ”Heil Hitler” ?

  • Anonym

    Det är ordentligt utför med Frankrike. 

Ge ett bidrag

Fria Tider tar inte emot skattemedel. Därför är vi helt beroende av stöd från våra läsare. Tack för din hjälp!


Donera med bank
Annons
Kultur
Foto: Kurt Löwenstein/Educational Center International Team

Erotik utan kön. Hur är det tänkt att gå till, undrar Paul Gottfried.

Fler nyheter
Bana Bisrat från Megafonen talar på en demonstration i mars i år. Foto: Wikimedia Commons

Så är Rädda Barnen inblandade i Husbykravallerna. Samarbetar med Megafonen.


Philippe Giboulot/CC-BY-NC

Skulle spöa svensk ”gubbjävel” – fick ofrivillig gratislektion i karate istället. Ung invandrare angrep 64−åring med svart bälte.


HOTAS: Flera traditionella köksväxter och blommor hotar att försvinna när EU kräver att endast certifierade och industriellt framställda fröer ska få odlas i Europa i framtiden. Foto: Vidya365/CC-BY

Snart förbjudet att odla sin egen mat. Förbjudet ta sticklingar, fröer, sätta potatis.


Över denna tomt går gamla Göta landsväg, här ska en 2 800 kvadratmeter stor moské byggas. Foto: Fria Tider

Här red Gustav Vasa eriksgata – nu byggs jättemoské på platsen. Vill ha böneutrop från 28 meter hög dubbelminaret.


HÄKTAD: Denne 28-årige man har delvis erkänt att han mördade Jonna Rask. Foto: Privat

Mordet i Oslo: Här är de häktade ”svenskarna”. Svenska Jonna Rask, 26, mördades i en lägenhet i Oslo.

Efterlysningar

Här visas efterlysningar av personer i Sverige och internationellt. Du hittar fler efterlysningar i vår avdelning Blåljus

EFTERLYSTA. Foto: Polisen

Inlagd 16 maj 2013
Misshandlade och rånade kvinna – fastnade på bild

Läs mer

EFTERLYST. Waseem Al-Jubouri, 22. Foto: Polisen

Inlagd 15 maj 2013
Efterlyst för synnerligen grov misshandel

Läs mer

Mannen på bilden är efterlyst misstänkt för stöld av två vattenskotrar. Foto: John Lundholm

Inlagd 12 maj 2013
Här försvinner tjuvarna efter fräck stöld av vattenskotrar

Läs mer

 

Inlagd 8 maj 2013
Han jagas för danskt tonårsmord

Läs mer

KLANTIGT. De båda afghanska rånarna tog flera bilder av sig själva efter rånet.

Inlagd 5 apr 2013
Klantiga rånare skickade bilder på sig själva till offret

Läs mer

"HEMMA" IGEN: Jonis Mahmood, 18, greps för mord i Thailand. Nu trots iraniern, som har svenskt medborgarskap, befinna sig i Sverige igen.

Inlagd 31 mar 2013
Mordmisstänkt tros ha flytt till Sverige

Läs mer

Senaste nyhetsbilder

Här visas de senaste bilderna från våra bildleverantörer. Du länkas direkt till fotografens webbplats.

Vetenskap
Honungsbi. Foto: Flickr/Ryan Wick

Dresserade honungsbin letar landminor i Kroatien. Små bevingade insekter ska i framtiden rädda liv.


 

Svenskarna minst rasistiska folket. Färre än fem procent vill helst bo etniskt homogent.


SMARTARE ÄN VI? Hötorgshandel i Stockholm sent 1800-tal. Foto: Stockholms stadsmuseum

Forskarlarm: Vi blir dummare och dummare. Lägre medelintelligens idag än på 1880‐talet.


Visa fler vetenskapsnyheter

Senaste nyttHeta ämnen
Tipsa redaktionen

Detta ärende gäller (obligatoriskt)

Ange en e-postadress (obligatoriskt)

Ämne (obligatoriskt)

Meddelande och/eller länk (obligatoriskt)

Bifoga fil (frivilligt)

Spamkontroll: (svara på frågan)
Vad heter Sveriges huvudstad? 

Senaste kommentarer
Gilla oss på Facebook
Annons