Budweisers marknadsföring, före och efter.

Budweiser lanserar patriotisk reklam efter PK-fiaskot

Scrolla för video...

Publicerad 17 april 2023 kl 18.12

Utrikes. Budweiser uppges ha förlorat miljarder på sin politiskt korrekta transvestitkampanj. Nu har öltillverkaren släppt en närmast parodiskt patriotisk reklamfilm som istället hyllar "den amerikanska andan", rapporterar New York Post.

Dela artikeln

Försäljningen av Bud Light, USA:s populäraste ölsort, rasade kraftigt efter att Budweiser sponsrat Tiktok-transvestiten Dylan Mulvaney när han firade "365 dagar som kvinna".

Amerikanska barägare vittnade om att nästan alla som vanligtvis dricker Bud Light valde en annan öl efter händelsen.

Nu har Budweiser släppt en patriotisk reklamfilm, som uppenbarligen är tänkt att lindra skadan av PK-fiaskot.

"Det här är en historia som är större än öl. Det är historien om den amerikanska andan", säger berättarrösten i filmen.

Videon visar hur en häst passerar några av de mest ikoniska amerikanska landmärkena, men även typiskt amerikanska småstäder och åkrar.

Dessutom visas en man och en kvinna som hissar en amerikansk flagga. Kvinnan lägger handen över sitt hjärta.

I kommentarerna på sociala medier hånas Budweiser friskt för den sentimentala reklamfilmen och flera användare konstaterar att skadan redan är skedd.


Fyra i matchfixningshärva. Allsvenskan-matchen var uppgjord på förhand.0 Plus

"Vi har lurats i 30 års tid." Politiskt korrekt önsketänkande bakom tidigare studier, visar häpnadsväckande nya fynd.0 Plus

Nyheter från förstasidan

Ukrainarna redan integrerade i Sverige

Efter i genomsnitt mindre än två år i landet. Hälften pratar svenska och två tredjedelar arbetar.0 

Ekonominyheter


Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.