Omfattande IT-haveri på kontantfri storbank

Publicerad 26 januari 2020 kl 20.43

Ekonomi. Storbanken SEB:s tjänster ligger nere för närvarande vilket innebär att den kontantfria bankens kunder inte kan betala något. Man uppmanar också kunderna att kontrollera om deras kort har debiterats dubbelt.

Dela artikeln

Varken bankens app, kort eller hemsida fungerar, enligt SEB:s Facebook.

“Vi har just nu driftstörningar på vår internetbank, app och kort. Vi arbetar för att lösa problemet”, skriver banken på sin Facebooksida.

Den kontantfria banken öppnar även för att kunder kan ha debiterat dubbelt på sina kontokort, som är den betalningsmetod banken föredrar att kunderna använder. SEB uppmanar nu kunderna att lösa problemet åt dem, genom att gå igenom sina korttransaktioner och anmäla eventuella fel.

"Har du fått flera debiteringar på ditt kort? Vi kommer att se över alla korttransaktioner som har skett under perioden som vi haft problem, skulle det inte har rättats inom ett par dagar ber vi dig att kontakta oss", skriver SEB på Facebook.


Hela dokumentet här. Alla metoder Lärarförbundet använder för att jaga iväg sverigedemokrater.0 Plus

"Våra eliter har förklarat krig mot oss". Det är hög tid att vi slår tillbaka, sade Eva Vlaardingerbroek.0 Plus

Ökad riskbenägenhet, lägre empati... Nu slår forskarna larm om vanliga värktabletternas okända effekter.0 Plus

Nyheter från förstasidan

Yttrandefriheten begränsas efter judisk protest: "Det öppna samhällets fiender"

Fredrik Kärrholm (M): "Tyvärr helt nödvändigt". M-toppen presenterar nya tuffa begränsningar "efter den senaste tidens händelser".0 

Ekonominyheter

Blancolån finansierar "kontantinsats" när unga köper bostad

"Ett systemfel.". Mer än var tredje lånar hela vägen till "nocken".0 

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Blev värre än förväntat. "Pappaledighet", vanlig lagstiftning och irrelevanta samiska och romska verk på listan.0