Omfattande IT-haveri på kontantfri storbank

Publicerad 26 januari 2020 kl 20.43

Ekonomi. Storbanken SEB:s tjänster ligger nere för närvarande vilket innebär att den kontantfria bankens kunder inte kan betala något. Man uppmanar också kunderna att kontrollera om deras kort har debiterats dubbelt.

Gilla artikeln på Facebook

Varken bankens app, kort eller hemsida fungerar, enligt SEB:s Facebook.

“Vi har just nu driftstörningar på vår internetbank, app och kort. Vi arbetar för att lösa problemet”, skriver banken på sin Facebooksida.

Den kontantfria banken öppnar även för att kunder kan ha debiterat dubbelt på sina kontokort, som är den betalningsmetod banken föredrar att kunderna använder. SEB uppmanar nu kunderna att lösa problemet åt dem, genom att gå igenom sina korttransaktioner och anmäla eventuella fel.

"Har du fått flera debiteringar på ditt kort? Vi kommer att se över alla korttransaktioner som har skett under perioden som vi haft problem, skulle det inte har rättats inom ett par dagar ber vi dig att kontakta oss", skriver SEB på Facebook.


Nyheter från förstasidan

Bard i polisförhör för hets mot folkgrupp

Polisen utreder Alexander Bard för Twitter-inlägget. "Blir det åtal så kan ni ge er fan på att jag tänker snacka."0 

Ekonominyheter

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Fria Tider: Ännu inte för sent. En kort men total nedstängning kostar minst, både i kronor och människoliv.0 

Skriker "Allahu akbar". Våldsamt på gatorna två dagar i rad.0 Plus

Vetenskap

Hitlers okända statyrivariver. Jämförs med "Black lives matter"0 Plus