Stockholmsbörsen öppnar kraftigt nedåt

Publicerad 4 maj 2020 kl 09.08

Ekonomi. Det blev en kraftig nedgång på Stockholmsbörsen när majhandeln öppnade på måndagen.

Dela artikeln

Stockholmsbörserna föll minus tre procent när handeln öppnade på måndagsmorgonen.

OMXS30 rasade med 3,2 procent och det breda OMXSPI föll lika mycket, uppger Di.

Enligt Dina Pengar rasar även börserna i Asien sedan USA på söndagen hävdat att coronaviruset kommer från ett laboratorium i Wuhan.

USA:s utrikesminister Mike Pompeo sade också att Kina försökt mörka viruset, och att landet förbjöd människor i Wuhan att resa inom Kina men inte ut ur landet, vilket då ska ha spridit den dödliga smittan.

– Klassisk kommunistisk desinformation, säger han i ABC News.

Det finns "enorma bevis" att viruset kommer från ett labb, enligt Pompeo.


403 Forbidden

Error 403 Forbidden

Forbidden

Guru Meditation:

XID: 83645590


Varnish cache server

Virala videon: Här får hon nog. Avslutar med att bokstavligen kasta invandrarkvinnan av bussen.0 Plus

Vetenskap

Inte nyttigt mata bin med socker. Problem när bin inte får leva på sin egen honung.0 

Android ska få konkurrens av system som är fritt på riktigt. Projektet: Telefon utan "spyware" från Google.0