I ett politiskt korrekt drag valde Victorias Secret för några år sedan att avbryta sina berömda "Angels"-catwalks och istället fokusera på marknadsföringskampanjer med överviktiga och transsexuella modeller.
Företaget meddelade sommaren 2021 att de inte längre skulle använda sig av slanka attraktiva modeller eftersom dessa idag blivit "kulturellt irrelevanta".
Det hela ledde till skandaler, avhopp och andra bakslag.
Fria Tider rapporterade i januari att Victorias Secrets svenska verksamhet gått i konkurs.
I år förväntas den globala försäljningen minska med 5 procent jämfört med förra året – vilket fått cheferna att göra en helomvändning. Nu tycks klädjätten vara på väg att återgå till sina "hypersexualiserade rötter", rapporterar Daily Mail.
Business of Fashions reporter Cathleen Chen noterar att PK-satsningen gav "gynnsamma recensioner på nätet" men att detta aldrig omsattes i försäljningssiffror.
Ledningen på Victorias Secret vill nu ta tillbaka varumärkets "sexighet", enligt CNN.
Företaget är dock noga med att understryka att detta inte betyder att man ska sluta med "inkludering".
– Sexighet kan vara inkluderande, lyder det nya budet från en av cheferna, skriver Daily Mail.