Woke Alert slår larm om storföretag som ägnar sig åt antivita aktiviteter eller åt att stödja tranvestitideologier, feminism och liknande.
Bakom tjänsten står den konservativa konsumentorganisationen Consumers' Research, som nu lägger miljonbelopp på att marknadsföra sin satsning.
Syftet är att avskräcka företagen från att ägna sig åt så kallad wokehet och att upplysa konsumenterna om vilka bisarra saker företagen egentligen håller på med.
Användarna kan ange sitt telefonnummer och sedan bli varnade när företag börjar ägna sig åt vänsterextremism.
– Vi lanserar Woke Alerts för att hjälpa konsumenter att fatta mer upplysta beslut om hur de ska spendera sina pengar, sade Will Hild, vd för Consumers' Research, till Axios tidigare i år.
– Vi anser att företag bör fokusera på sina kunder och på woke-politiker och vänsteraktivister.
En kritiker till tjänsten är den demokratiska politikern Robert Garcia, den första öppet homosexuella invandraren som valts in i kongressen.
– Högern har siktet inställt på att flytta vårt land bakåt i tiden, och den här nya sms-tjänsten är skrattretande, säger han.