Det är det nationalistiska partiet Nya Borgerliga i Danmark som köpt annonser för Muhammed-karikatyrer.
Partiet har samlat in en halv miljon danska kronor för att köpa annonsplatserna.
Först ska partiet ha fått kalla handen från alla medier, men på söndagen sade både Weekendavisens chefredaktör, Martin Krasnik, och Berlingskes chefredaktör, Tom Jensen, ja till att ta in annonsen.
– Det är jag glad för. Självklart hade jag förväntat mig att de flesta medier skulle ta med den och använda den pressfrihet vi har i Danmark, säger Pernille Vermund, partiledare för Nya Borgerliga, till TV2.
Partiledaren är redo att skicka in annonsen idag måndag.
Men den tidigare chefen för danska polisens underrättelsetjänst (PET), Hans Jørgen Bonnichsen, anser att publiceringen kan bli farlig.
– Jag tycker det är en dum, fantasilös och barnslig provokation, där du leker med alla andras säkerhet, medan du själv sitter i ditt elfenbenstorn, säger han till Ritzau.