Den påkostade och skattefinansierade nya kampanjen ska enligt myndigheten "utmana din bild av vem som passar i Försvarsmakten".
Kampanjfilmen visar bland annat bilder på somaliska kvinnor, araber och personer som bär feministiska vänstersymboler eller har feministiska budskap på kläderna.
– Du som tror att du inte passar in. Kom. Du som tror på allas lika värde. Kom. Du som är feminist, du som också är feminist, realist, optimist, du som är född i ett annat land, säger speakerrösten i videon.
– Kom som du är, sammanfattas budskapet.
Kampanjen, som är den senaste i raden av politiskt korrekta satsningar från Försvarsmakten, hånas av en lång rad användare på Twitter.
"Snyggt med det feministiska örhänget! En ökad politisering och generellt mer identitetspolitik inom Försvarsmakten känns jäkligt rätt och i tiden!", skriver användaren Urban Lindström.
"Jag har en klinisk rädsla för madrasser och får svårt att andas när jag hamnar i konflikter, speciellt med exotiska frukter i närheten. Jag är även en väldigt skjutglad person, är inte så bra på att sikta och kan vara en stor fara med vapen i hand. Får jag vara med?" twittrar pseudonymen "Stickydee".
Flera användare vädjar istället till Försvarsmakten att bara "sluta".