Under måndagen skickade regeringen ut sitt corona-sms till 22 miljoner telefoner i Sverige.
Meddelandet är kort och innehåller inget nytt. Det uppmanar människor att "följa de nya skärpta råden", men innehåller ingen länk till vidare information.
På sociala medier och bland experter sågas utskicket.
Enligt PR-experten Paul Ronge tycks det korta sms:et vara ett utspel, ett försök att visa handlingskraft och få medial uppmärksamhet.
– Det är en total sågning. Det här ger ju ingenting. Om man skickar ut ett budskap till 22 miljoner mobiler förväntar man sig att det ska innehålla något nytt eller viktigt, säger han till Aftonbladet och kallar utskicket för "nästan patetiskt" och en misslyckad "pr-ploj".
Även på Twitter är tonen hård.
"Regeringen höll alltså en presskonferens med fyra ministrar för att skicka ett sms utan länk... Har ni börjat ana att regeringen bara använder krisen för helt onödiga presskonferenser för att få medial exponering? Därav ett tjog ministrar på scen varje gång", skriver Hanif Bali (M).
"Stort! Fick precis messet:) Nu vänder det! Ett SMS utan länk... Det är vad jag kallar handlingskraft! Förslag är att skicka liknade SMS gällande gängkriminalitet och flyktingkrisen", skriver Paolo Roberto.
SMS:et jämförs även med andra länders massutskick, som varit mycket mer utförliga och innehållit länkar.