Sverige byter åsikt

MP:s asylattack mot M: "På väg bli värre än SD"

Publicerad 12 december 2016 kl 00.02

Inrikes. Miljöpartiets Peter Eriksson gick till hetsig attack mot Moderaternas Tomas Tobé under en debatt i SVT:s "Agenda" på söndagskvällen.
– Moderaterna håller nu på att göra en resa för att bli ännu värre än Sverigedemokraterna, dundrade MP-ministern.

Dela artikeln

Debatten hölls efter att flera M-företrädare gått ut och sagt att de ångrar sin Migrationsupgörelse med MP under tiden i regeringen. Uppgörelsen var enligt förre statsministern Fredrik Reinfeldt (M) ett sätt att straffa SD-väljarna med ännu mer invandring.

Partisekreterare Tomas Tobé gav ett liknande besked i Agenda och anklagade MP för att driva en "ohållbar" politik, vilket fick Peter Eriksson att hålla ett brandtal för uppgörelsen och mångfalden i största allmänhet.

– Moderaterna håller nu på att göra en resa för att bli ännu värre än Sverigedemokraterna. En förfärlig utveckling, sade Peter Eriksson.

– Nu ser vi nya förslag från Miljöpartiet om att människor som har haft en rättssäker process och ska lämna landet, att man ska betala ut bidrag till dem, sade Tomas Tobé.


403 Forbidden

Error 403 Forbidden

Forbidden

Guru Meditation:

XID: 76432592


Varnish cache server

Virala videon: Här får hon nog. Avslutar med att bokstavligen kasta invandrarkvinnan av bussen.0 Plus

Mer från Inrikes

Gaykulturen har kommit till svenska fängelser – larm om våldtäkter

sasaas. "En rädd och vilsen ung pojke som behöver kärlek och värme, bror."0 

Folkutbytet: Antalet unga svenskar har minskat med 180.000

Ersätts av tredje världen – i rasande takt.. Unga svenskarna blir 14.000 färre per år och är snart i minoritet i sitt eget land.0 

C-kvinnan: Polisanmäl alla "rasister"

Abir Al-Sahlani fick höra att hon ska åka hem av EU-kollegorna.. "Varje enskilt uttryck för rasistiskt hat måste polisanmälas."0 

Vetenskap

Inte nyttigt mata bin med socker. Problem när bin inte får leva på sin egen honung.0 

Android ska få konkurrens av system som är fritt på riktigt. Projektet: Telefon utan "spyware" från Google.0