SD-kampanjen i tunnelbanan

SD-kampanjen värd 52 miljoner

Publicerad 11 augusti 2015 kl 15.03

Inrikes. Sverigedemokraterna fick rejäl valuta för pengarna partiet betalade för sin annonskampanj på Östermalmstorgs tunnelbanestation – tack vare de våldsamma reaktionerna från journalister och vänsterextremister.

Dela artikeln

Enligt analysföretaget Meltwater motsvarar det sammanlagda PR-värdet för anti-tiggerikampanjen hela 52 miljoner kronor. 

På en vecka gav annonserna upphov till 1.142 redaktionella artiklar och 3.619 inlägg i sociala medier, skriver Dagens Media.

SD:s kampanj mot organiserat tiggeri på Östermalmstorgs tunnelbanestation drog igång förra måndagen och förstördes redan samma kväll av en vänsterextrem mobb. SL beslutade då att de annonser som var uppsatta över rulltrapporna inte skulle sättas upp igen, eftersom vänsterextremisterna riskerade att skada sig när de rev ner dem.


Kolumn: Joakim Andersen. Sahra Wagenknecht höjer upprorsfanan mot PK-väldet och invandringen i sin nya bok.0 Plus

Beskrivs som "unikt" av försvaret. Se videon från dramatiska övningen på Östersjön.0 Plus

Nyheter från förstasidan

Grand Hotel stängs när Bilderberg 2025 går av stapeln

Svenska journalister förbryllade. Nu tävlar de om att vara "först" med den halvårsgamla nyheten.0 

Ekonominyheter

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Svindyra pjäsen äntligen på plats. Konstnären Katharina Grosse kammar hem 26 skattemiljoner på projektet.0 Plus

Vetenskap

Apmänniskan Lucy får ansiktslyft – så såg hon ut. Levde för 3,2 miljoner år sedan. 0 

Okända gifter upptäckta i svenskars blod. SPA:er i höga nivåer – hos samtliga undersökta bloddonatorer.0 

Kultur

Wests nya musikvideo: "Nigger Heil Hitler". Stjärnan chockar på nytt.0 

Rekordmånga svenskar "läser" böcker. Majoritet läser dagligen – men även ljudböcker räknas.0