Just nu genomför Göteborgs-Posten en stor omorganisation som bland annat kommer att medföra att tidningens konsument-, utlands- och ekonomi/politik-redaktioner läggs ned.
Omstruktureringen är den senaste i en rad personalneddragningar som tidningen har genomfört under de senaste två åren. Bakgrunden till nedskärningarna är att tidningens digitala verksamhet är olönsam och att utvecklingen på annonsmarknaden framstår som oviss.
I den nya organisationen kan vi bli färre, och vi ska bli bättre digitalt. Det är hela poängen, säger tidningens redaktionschef Ninni Jonzon till Dagens Media.
All redaktionell personal på Göteborgs-Posten har nu uppmanats att lämna in en intresseanmälan där de uppger vilka tjänster de är intresserade av i den nya organisationen. Hur många som kommer att sägas upp är ännu inte bestämt.
Oron uppges vara stor bland tidningens journalister som nu svävar i ovisshet om de kommer att få behålla sina jobb.
Vissa kommer bli besvikna, så är det, säger fackklubbsordföranden Gabriella Mohoff till Dagens Media.