– Jag har rättat hela matteboken själv och hon har fått göra om alla sidor. 95 procent av boken var ofärdig eller fel, säger modern till GP.
Läraren hade inte rättat några fel alls, berättar hon. Trots att där fanns fel av typen "två plus två är fem" och liknande.
När kvinnan klagade hos rektorn fick hon följande mejlsvar:
"Rent generellt så är matematik ett ämne där uppgifter oftast är rätt eller fel men också ett ämne där många elever tappar sugen på grund av just detta. Ett sätt att arbeta för fortsatt intresse och glädje i ämnet är att man som pedagog testar av eleverna för att samla in var eleverna ligger kunskapsmässigt för att sedan undervisa i de moment/de uppgifter som man ser att eleverna inte kan, istället för att bara rätta och visa eventuella 'fel'."
Modern uppger att hon blev "chockad" när hon fick svaret och undrade om hon verkligen läst rätt.
Rektorn säger GP att hon står fast vid det hon skrev i mejlet. Hon medger dock att skolan har "brustit i återkopplingen" och att eleverna bör få veta om de gör rätt eller fel.