Den som klickar sig in på adressen allabehovs.se möts av Moderaternas första valfilm, som går ut på att Fredrik Reinfeldt hyllar en nedgången thaikiosk i Stockholm.
Ändrar man adressen lite, till alla-behovs.se, möts man istället av Socialdemokraternas kampanjsajt.
De två sajterna lanserades med bara en veckas mellanrum så det rör sig inte om någon medveten provokation.
Emma Svensson, som är doktorand vid informatik och media vid Uppsala universitet och studerar partiers strategiska kommunikation, säger att likheten i slagorden är ett uttryck för att skillnaden mellan de två partierna är minimal.
Jag tänker att det är framförallt ett tecken på just den här fajten som är mellan Socialdemokraterna och Moderaterna som vi ser både i retoriken och som vi ser i politiken, där de ligger väldigt nära varandra, säger Emma Svensson till Kulturnyheterna.
Moderaterna och Socialdemokraterna har de senaste veckorna presenterat snarlika förslag hela tiden, menar hon.
Socialdemokraterna går ut och säger att de lovar att inte höja skatten medan Moderaterna går ut säger att de och lovar att de inte ska sänka skatten. Vilket också pekar på att de ligger där och vet inte riktigt hur de ska göra, mer än att de hela tiden måste förhålla sig till varandra på något sätt, säger Svensson till Kulturnyheterna.