Gevalias nya kampanj ska etablera fikakulturen i USA.

" />

Gevalias nya kampanj ska etablera fikakulturen i USA.

" />

Gevalias nya kampanj ska etablera fikakulturen i USA.

" />
Foto: Gevalia

Gevaliakampanj lanserar "fika" i USA

Publicerad 3 april 2012 kl 12.48

Utrikes.En ny reklamkampanj från Gevalia hjälper till att etablera fikakulturen bland amerikanska konsumenter.

Gilla artikeln på Facebook

En blond, långhårig svensk man och sexuella anspelningar. Det är receptet i en ny reklamkampanj som ska etablera svenska kaffemärket Gevalia på den amerikanska marknaden.

- I Sverige ta vi aldrig oss igenom en arbetsdag utan att ta oss tid till att koppla av - vi "fikar", säger berättarrösten i reklamfilmerna som nu sänds i USA:s stora tv-kanaler.

Det svenska konceptet "fika" har dock redan varit på frammarsch i USA under en längre tid. Detta är till stor del tack vare den svenske entreprenören Lars Åkerlund, som skapade cafékedjan FIKA, som nu redan har kunnat öppna tre butiker i New York.


Plusinnehåll Du behöver vara prenumerant på Fria Tider Plus för att ta del av hela denna artikel. Redan kund? Logga in direkt. Annars kan du skapa ett konto via erbjudandet nedan.

Köp Fria Tider Plus: 1 krona per dag

Nyheter från förstasidan

Ekonominyheter

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Bogvisiret var en bluff. Widar Nord om varför Estoniabilderna är århundradets avslöjande.0